Adatok
stvrtok
0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Volgográd fura egy hely. Azon kevés helyek egyike tőlünk keletre, ahol gyorsvillamos jellegű közlekedést sikerült megvalósítani, alagutas meg zártpályás szakaszokkal, ahogy az a német rendszereken is tapasztalható. A vonal szigetüzemként működik, a város rendes villamosvonalain…..

A nagy érdeklődésre tekinettel, itt a folytatás. Ez az összeállítás kicsit kevésbé ismert, de szintén igen kedvelt itókákról szól. Krupnik: gabona- és mézalapú, tradicionális édes ízű alkohol, likőrhöz hasonlatos. Különleges ízét a méz és a gyógynövények adják.…..

Az előző új rovat után ismét újdonsággal jelentkezik a blog. Az új rovat megszületésének legfőbb apropója az volt, hogy a hazai közlekedési cégeknél egyre jobb minőségű, már a nyugati színvonallal összehasonlítható térképeket készítenek a hálózatról, a Volánbusz…..

Volgográd az egyik legismertebb villamosüzem Oroszországban, köszönhetően elsősorban a gyorsvillamosának, mely a Németországban megszokott módon - de Kelet-Európában már kevésbé - a városközpontban földalatti szakaszokkal rendelkezik. A teljes vonal 13,5 km hosszú, az állomások…..

ötféle cseh világos sör
Új cikkünk némi magyarázatra szorul, amit a legegyszerűbb valószínűleg az elejétől kezdeni: Budapesten kivételes rendezvény került május 12-15. között megrendezésre; a Cseh Sörfesztivál, ami a maga módján gyaníthatóan egyedülálló módon…..
stvrtok
2008.08.06 16:04:48

"Elnémul a hangszóró a budapesti buszokon, trolikon és villamosokon. A BKV szerint az utasokat ugyanis zavarta, hogy minden megállóban részletesen bemondták, hogy milyen járművekre lehet átszállni." / hirszerzo.hu /Klassz. Zavart bennünket. Hááát persze. De már csak ez: a…..
Városi közlekedés (defunct)
A bécsi utastájékoztatás utol akarja érni a budapestit?
2008.03.10 07:01:00

Na jó, a cím talán túlzás, nekem mégis ez jutott eszembe, amikor a minap az osztrák fővárosban járva azt vettem észre, hogy egyes villamosok kijelzője nem működik (a közlekedési vállalat logóját mutatja), hanem egy-egy tábla van bedobva a szélvédő mögé…..

Ez a bejegyzés most nem villamosokról fog szólni.Kb. egy éve írtam volna egy cikket a wikipediába az iránytaxikról - ha utólag rá nem jöttem volna, hogy már kész volt addigra. Erre a cikkre pedig az motivált, hogy valahol elhangzott, hogy egyszerűbb lenne a BKV-buszok helyett…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A vologográdi gyorsvillamos nem annyira elkülönülő gyorsvasúti üzem, mint azt a képeket látva elsőre gondolnánk. A belinkelt vágányrajzról is látható, hogy van vágánykapcsolata a villamoshálózat egyik elemével, a 13-as vonallal, sőt a kocsiszín is közös. (A városban további két villamoshálózat is van, amik sem egymással, sem a gyorsvillamossal nincsenek kapcsolatban.)
A vonal legnagyobb részén pedig a felszínen sem mondható komolynak az elkülönítés: egyszerűen az út mellett futnak a vágányok, a megállók egy részében - jó orosz szokás szerint - még peron sincs (illetve a burkolat a sínkoronával egy magasságban van). Akadnak jelzőlámpás útkereszteződések is a vonalon trolikereszttel, ami nem annyira gyorsvasúti jellemző ;-) Íme egy kép egy ilyenről: tf1.mosfont.ru/photo/02/06/80/206808.jpg
Szóval a dolog kialakítása egy kicsit elmarad a krivoj rogi megoldás mögött, ahol végig betonfallal van elválasztva a vasbetonba öntött "metrópálya", és mindenhol rendes állomások épültek. Ettől függetlenül jó kis megoldás ennek a nagyon hosszú városnak a közlekedési problémáira.