Adatok
masTTertape
0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Napjaink áruszállításában óriási a szerepük a különböző (hajó)konténereknek. Legyen szó darabáruról, járművekről, folyadékokról vagy hűtést igénylő termékekről, mindre van szabványos konténer, amellyel egyszerűsödik és gyorsul a rakodás és a szállítás. A…..
masTTertape
2016.01.11 10:31:18
Én is rákerestem. A 40 lábasok között van a HC, azaz 2,9 m magas is. Igaz, hogy ezt 20 lábasban nem láttam, de bármi lehet. Emlékszem, hogy régen még egy kis mágnessel rögzítették a konténert. Hol van ma ez már...
Pavlov kutyája néhány jelzés után már magától nyáladzott. A magyarok évek óta tanulják a kétsávos körforgalmat, de a java része még mindig képtelen elsajátítani a helyes használatát. Mi hát a megoldás? Igazodjunk az ostobákhoz!
A körforgalom a forgalomszervezés egyik…..
masTTertape
2014.10.12 22:25:11
Nem túl szimpatikus húzás a tévécsatornáktól, amikor a filmeket megszakító reklámok hangerejét az egekbe emelik, frászt hozva ezzel az éppen elszundító nézőre. Bármilyen furcsa, a dolog hátterében pontosan az a jelenség áll, amely napjainkra gyakorlatilag teljesen kiirtotta a…..
masTTertape
2014.05.08 09:34:56
@lionking: Köszi!:-)
Nem vagyok benne biztos, hogy a pénzszűke lenne az oka mindennek.
Megfordítom: a professzionális hangtechnika felhígulása akkor kezdődött, amikor megjelentek az első, kazettás, analóg multitracker-ek. Azaz már otthon 4-6-8 sávra fel tudta venni a zenész, a zenekar a demóját, vagy akár a lemezét. Ezt tovább verte, amikor már mindenhol elérhető volt a digitális, vagy pc alapú, vagy dedikált rendszeren futó rögzítő eszköz. Ekkortól kezdve a "zenész" már hangmérnök is lett egyben és természetesen a megannyi, könnyen törhető, warez szoftverekkel akár még jól is le tudták keverni az anyagot.
Ezidőtájt még volt ereje a rádiós megjelenésnek, ahol ugye az adásproci olyan szinten szétkompresszálta és limitálta a zenei anyagot, hogy szinte tök mindegy volt akármilyen dinamikát beleírni a kottába (már, ha tudott kottázni a zeneszerző), így kezdtek eladhatóvá válni az otthoni, home, vagy próbatermi körülmények közt készült felvételek.
Aztán jött az internet és a mindent elsöprő mp3 kodek, ami egyrészt egy kiváló üzletpolitika, másrészt az emberi igénytelenség mezsgyéjén nőtt naggyá.
Mindezek után borítékolható volt, hogy a profi hangstúdiók nagy része vagy átalakul, vagy lehúzza a rolót. Én ebben a sorrendben szálltam ki a zeneiparból. Hiszen a minőség iránti vágyakozásom nem volt összemérhető a fogyasztói oldal minőségi igényeivel.
Csak annyit, hogy egy profi szintű, analóg dinamikakompresszor 3-4000 eurótól indul és ez csupán jó esetben két csatornás. Egy ipari sztenderd rögzítő rendszer (ProTools HD, Apple alapon) két és fél milla, egy használható, digitális hálózati keverőpult 15 millától áll szóba velem, de ha simán csak egy lineáris karakterisztikájú, nagymembrános stúdió mikrofonról beszélek, az is 6-800 ezer ft. És ugye egy mikrofon, nem mikrofon.
HA ezeket a bekerülési költségeket összevetem azzal, hogy ma mennyi lemez fogy fizikailag, akkor inkább a harakiri, mert hogy épeszű ember ilyen bizniszbe nem kezd.
És ez a tendencia szépen eljuttatta odáig a szakmát, hogy az igénytelen fogadóoldal egyre silányabb produktumokat generál. És bizony itt már az élet többi szegmenséről is beszélhetünk, beleértve a hazai média által még mindig pénznyerőnek tartott, megélhetési celebek térnyerését is.
Nem vagyok benne biztos, hogy a pénzszűke lenne az oka mindennek.
Megfordítom: a professzionális hangtechnika felhígulása akkor kezdődött, amikor megjelentek az első, kazettás, analóg multitracker-ek. Azaz már otthon 4-6-8 sávra fel tudta venni a zenész, a zenekar a demóját, vagy akár a lemezét. Ezt tovább verte, amikor már mindenhol elérhető volt a digitális, vagy pc alapú, vagy dedikált rendszeren futó rögzítő eszköz. Ekkortól kezdve a "zenész" már hangmérnök is lett egyben és természetesen a megannyi, könnyen törhető, warez szoftverekkel akár még jól is le tudták keverni az anyagot.
Ezidőtájt még volt ereje a rádiós megjelenésnek, ahol ugye az adásproci olyan szinten szétkompresszálta és limitálta a zenei anyagot, hogy szinte tök mindegy volt akármilyen dinamikát beleírni a kottába (már, ha tudott kottázni a zeneszerző), így kezdtek eladhatóvá válni az otthoni, home, vagy próbatermi körülmények közt készült felvételek.
Aztán jött az internet és a mindent elsöprő mp3 kodek, ami egyrészt egy kiváló üzletpolitika, másrészt az emberi igénytelenség mezsgyéjén nőtt naggyá.
Mindezek után borítékolható volt, hogy a profi hangstúdiók nagy része vagy átalakul, vagy lehúzza a rolót. Én ebben a sorrendben szálltam ki a zeneiparból. Hiszen a minőség iránti vágyakozásom nem volt összemérhető a fogyasztói oldal minőségi igényeivel.
Csak annyit, hogy egy profi szintű, analóg dinamikakompresszor 3-4000 eurótól indul és ez csupán jó esetben két csatornás. Egy ipari sztenderd rögzítő rendszer (ProTools HD, Apple alapon) két és fél milla, egy használható, digitális hálózati keverőpult 15 millától áll szóba velem, de ha simán csak egy lineáris karakterisztikájú, nagymembrános stúdió mikrofonról beszélek, az is 6-800 ezer ft. És ugye egy mikrofon, nem mikrofon.
HA ezeket a bekerülési költségeket összevetem azzal, hogy ma mennyi lemez fogy fizikailag, akkor inkább a harakiri, mert hogy épeszű ember ilyen bizniszbe nem kezd.
És ez a tendencia szépen eljuttatta odáig a szakmát, hogy az igénytelen fogadóoldal egyre silányabb produktumokat generál. És bizony itt már az élet többi szegmenséről is beszélhetünk, beleértve a hazai média által még mindig pénznyerőnek tartott, megélhetési celebek térnyerését is.
masTTertape
2014.05.07 10:50:19
@lionking: El is felejtettem, hogy igen, pl a Tesla B100 a KGST egyik válasza volt az eredeti értelemben vett HiFi életérzésre, amit addigra a nyugat már jól bejáratott.
Érdemes belelapozni a két nagy ellenség, a Csabai-féle Magnósok évkönyve és a Darvas-saga HFM kiadványokba. Megannyi, nagyon kiváló szalagos, vagy kazettás magnó és X HiFi komponens szolgálta a tényleg minőségi zenehallgatást. Akkoriban...
Érdemes belelapozni a két nagy ellenség, a Csabai-féle Magnósok évkönyve és a Darvas-saga HFM kiadványokba. Megannyi, nagyon kiváló szalagos, vagy kazettás magnó és X HiFi komponens szolgálta a tényleg minőségi zenehallgatást. Akkoriban...
A Tillig jövő évi tervei között szerepel, hogy kiad egy magyar vonatkozású szettet, hasonlóan az idei újdonság SBB szetthez (01434). A mozdony adott, dízel TRAXX lesz. A vagonok kapcsán várják a javaslatainkat, ötleteinket. Személykocsik legyenek vagy teherkocsik? Egyformák, vagy…..
masTTertape
2014.04.09 17:43:16
@GOLAZ111: Tekintettel arra, hogy a magyar gyártású mozdonyok szinte 99%-ban nem kompatibilisek az európai gépekkel, azon belül a Tillig formaeredetébe leginkább illeszkedő, német mozdonyokkal, így sajnos meddő téma a "magyar mozdonyos álom". Ha a nagyvasút beszerzési hajlandóságát nézzük, és ha netán valamely csoda folytán mégis dízelgépek vásárlására adná a fejét, akkor elképzelhető lenne, hogy a DB 218-asaiból kaphatnának párat, ami ugyan ott már erősen selejtérett, meg problémakupac, de mégis a mi M41-esünk "nyugati" alternatívája lehetne. Ebben az esetben pedig a modellezése is egy csapásra megoldódna. Viszont, ha csak újban gondolkodnának, akkor sanszos, hogy a Siemens csoport gépei kerülnének előtérbe, amit meg nem a Tillig gyárt. Pár éve nagyon rövidéletűnek tűnt a Tillig-Piko együttműködés egy herculeses kezdőkészlet megvalósulásában. Nem tudom, hogy mit hozna a jövő...
Az 1960-as években vásárolta új-zélandon (!) Skoda Octavia Kombiját az az ismeretlen úr, akinek negatívjait egy wellingtoni szemétlerakóban találta meg egy fotós. Előhívás után egy autó szomorú sorsa elevenedett meg, a balesetet szenvedett utasaival együtt.
Családi képek is voltak a negatívon, így…..
masTTertape
2014.01.16 10:25:54
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz