Adatok
reklamfogo
811 bejegyzést írt és 31 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Bizonyára sokan ismerik azt a tréfás repülőgép-festést, amikor a gép orrára rápingáltak egy Mikulást, mintha a repülő elütötte volna szegény pirosruhás öregapót. És az ötlet tényleg vicces és jópofa, valamint működik. Nyilván ennek a Télapó-trükknek a sikerét irgyelhették meg a Head sportszergyártó…..
Bizonyára sokan találkoztak már azzal a figyelmeztetéssel egyes TV műsorok elején, hogy "a műsor termékmegjelenítést tartalmaz". Ilyenkor arról van szó, hogy az adott programban megjelenik valamilyen ismert (vagy kevéssé ismert) márka neve, logója vagy maga a termék. Íme egy példa, amikor egy…..
Bár magam komoly reklámfogyasztó vagyok, és az évek során sokminden szembejött, vannak olyan hirdetések, amelyek még az én gyomromat is megfekszik. Kettőt szeretnék bemutatni ezekből, nagyon hasonlóak, hisz mind a kettő az emberi naivitásra, hiszékenységre és kapzsiságra apellál. Ja, és mind a kettő…..
Egy régebbi reklámot szeretnék most bemutatni, amely talán ma is érvényes lehet. A képen egy iskolást látunk, a felirat pedig azt mondja, hogy "Mary annyira fészkelődő volt, hogy nem tudott koncentrálni..." az iskolában (teszem hozzá). Ez ma is probléma, sok gyerek van, aki nem tud nyugton ülni.…..
Vannak gerilla reklámok, amelyek ötletes térbeli elhelyezéssel működnek, mások nem restellik demonstrálni azt, amit reklámoznak, ám vannak olyanok is, amelyek egy picit messzebb mennek, és láthatóan nem csak kreativitást, hanem pénzt is fektetnek az ötletbe. Ilyennek vélem az itt látható muffin…..
Nem szentségtörő, de mégis meglehetősen ritka, hogy egy reklám a keresztény vallást tegye meg központi elemévé, pláne kritizáló vagy pikáns beállítással. Ismétlem, van ilyen, de akár a fehér holló. Ezért is merész a McCann Erickson hirdetése, amelyben magát Jézust helyezik a középpontba. A képen az…..
Könnyű dolga van (gondolom én) azoknak, akik valamilyen népszerű előadó vagy banda koncertjét kell hirdessék, gyakran elegendő csak az énekes fényképe vagy egy jól elkapott koncertfotó, és mehet a plakátra az egész. Más azonban a helyzet, ha klasszikus zenét kell reklámozni, mert ugyan ennek is…..
2013. januárjában egy állás nélküli brit fiatalember, Adam Pacitti, végső elkeseredésében az utolsó 500 fontját arra költötte, hogy megvett egy óriásplakát-helyet, és nagy betűkkel kiírta rá, hogy "Az utolsó 500 fontomat erre az óriásplakátra költöttem. Kérem, adjon nekem munkát." Habár az ötlet…..
Lefogadom, hogy nem sokan gondolnának arra, hogy valamit úgy is lehet reklámozni, hogy azért van szükséged rá, mert ezt a bizonyos dolgot folyton ellopják. Hiszen ki akarna olyasvalamit, amit állandóan lenyúl valaki, nem? Mégis, volt egy kreatív csapat, amely mert nagyot álmodni, és éppen ezt a…..
Bevallom, ez a reklám egy kicsit megtekerte az agytekervényeimet, mielőtt észrevettem volna, mit is szeretne a figyelmembe ajánlani. Nem véletlen, hogy a "tekerte" szó ennyiszer előfordult az első mondatban, hiszen ez egy kerékpárosoknak szóló reklám, amely a Lazer márkájú sisakot promótálja nekik.…..
És eljött egy újabb évvége, bár sajnos idén a szilveszteri buliknak kampó. Hogy ki mivel tölti így a mai estét, az magánügy, de biztos lesznek olyanok, akik valami olyasmivel fogják elütni az időt, amelyhez szükségük lesz a most bemutatott reklámban szereplő termékre: az óvszerre.
Sokféle…..
Programot keresel a két ünnep között? Semmi jó nem jut az eszedbe? Akkor vess egy pillantást erre a hirdetésre! "Have some fun.", vagyis "Szórakozz." - eddig jól kezdődik. "Beat your wife tonight.", "Verd meg a feleséged ma este." Hogy mi van?! Milyen időtöltést ajánlanak itt nekem?
Aztán így…..
Túl a karácsonyi bevásárlás megpróbáltatásain, pihegve szemléljük szeretteinket, amint az általunk kiötlött ajándékokkal vannak elfoglalva. Örömünknek talán csak az szabhat gátat, ha végiggondoljuk, mennyit kellett futkosni egy-egy darabért, vagy micsoda megerőltetés is volt az idei bevásárlás.…..
Már többször szerepelt az oldalon rémületesen ügyes gerilla reklám, ezt a mostanit is a kreatív ötletek közé sorolom. Elképesztően egyszerű, takarékos, ugyanakkor mind a környezet, mind az adódó lehetőség maximális kihasználása összpontosul benne.
A tükörre ragasztott nyaklánc, amelyet ki-ki szinte…..
Bár a most terítékre kerülő hirdetések nem a klasszikus értelemben vett reklámok, mégis népszerűsítenek és ajánlanak egy bizonyos szolgáltatást, ilyformán akár annak is tekinthetjük őket. Céljuk, a reklámhoz hasonlóan, a figyelem felkeltése, a kíváncsiság felborzolása és a felhívás, hogy az ember…..
Az egyik legkreatívabban használható vizuális elem, nem csak reklámokban, maga a fény. Különböző színek, alakok, hangsúlyok vagy illúziók hozhatóak létre velük, nem meglepő, hogy a művészek egyik kedvence. Következzen most négy autós reklám, amely ugyancsak a fénnyel manipulál.
A Hyundai…..
Vannak reklámok, amelyeket nem tudok hova tenni, nem tudom, hogy milyen folyamatok vezethettek oda, hogy azokat valakik elkészítsék, sőt, publikálják. Vannak szimplán ostoba hirdetések, és vannak olyanok, amelyek jót akarnak, ám a próbálkozás visszafelé sül el. Ez utóbbi kategóriába sorolnám ezt a…..
Itt ülünk a bezártságban, egyenlőre az éttermeket kerülnünk kell, csak kiszállítással juthatunk hozzá kedvenc fogásainkhoz. A most bemutatott reklám ugyan nem erre a helyzetre készült, hanem még jóval a vírus előtt, de most nagyon aktuális:
A színes, zenés, lendületes és vicces filmecske…..
Ho, ho, ho... ismét eljön a pocakos, pirosruhás apó, és teleszórja a gyerekcipőket ajándékkal, meg virgáccsal, ha a lista alapján az jár. Vajon hányan hisznek ebben a kedves figurában nálunk? Amerikában, az itt látható hirdetés szerint, az emberek egy harmada, azaz nagyjából 100 millió ember. Ez nem…..
Az ünnepek közeledtével, még akkor is, ha idén sajnos sok tekintetben karcsúbb lesz a Karácsony, fontos átgondolni, mennyit is eszünk-iszunk. Hogy ne legyen késő bánat, íme egy ötletes és képletes járműreklám ahhoz, hogy jól döntsünk. Persze nem kell azonnal vegának lenni, ahogy a reklámszöveg…..
Az évek során nyilván kiderült, hogy nekem nagyon bejönnek a humorral operáló reklámok, még akkor is, ha azok egy ici-picit ostobán túlzóak is. Ez a mostani Forte biztonsági ajtó hirdetés is ebbe a kategóriába esik, egyszerű és vicces, azaz egyszerűen vicces.
Az ajtó tulajdonosához behatolni…..
Nem mind arany, ami fénylik, tartja a bölcs mondás, ami arra utal, hogy nem minden az, aminek első pillantásra látszik. Bizony, ez a reklám is egy nőknek szóló kozmetikai hirdetésnek tűnik elsőre, de a nagybetűs felirat megakaszt: "This is an ad for men.", vagyis "Ez egy férfiaknak szóló hirdetés".…..
Újra egy olyan reklámfilm kerül az étlapra, amely az egyszerűségével hódít, és a hangulatával, ötletével. A remekmű az indiai légitársaság egy régebbi alkotása, de szerintem semmit sem vesztett aktualitásából és kreativitásából. Öveket becsatolni, felszállás!
Kezdetben magunk is mosolyogva…..
Régen került terítékre szimplán közérdekű vagy társadalompolitikai reklám, íme egy ilyen. Elsősorban nem az aktualitása miatt választottam, bár az sem lebecsülendő, hanem a grafikai megoldása miatt. A képen egy világos ruházatú hölgy fekszik, az első pillantásra fekete lepedőkkel borított ágyon.…..
Viszonylag ritkák azok a reklámok, amelyek töprengésre késztetnek, amelyeknél nem azonnal egyértelmű az üzenet. Vigyázni kell ezekkel, mert a legtöbb fogyasztó azokat a hirdetéseket kedveli, ahol az ötlet nyilvánvaló és a humor átlátható. Persze az sem mindegy, hogy mit szeretnénk reklámozni, mert…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz