Regisztráció Blogot indítok
Adatok
borjános

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Kedves MÁV blog! Ma reggel felháborító viselkedéssel állt hozzám, a kedves MÁV. Gyáli megállóban szálltam fel, pont addigra értem a Desirohoz, mire beállt az állomásra. Mint ennél…..
borjános 2015.08.14 13:34:29
A 2010-11-es tanévben az Egyesült Államokban negyedmillió tanuló csak online, míg félmillió vegyes (blended), azaz virtuális mellett hagyományos képzést is adó iskolába járt. Nem ők mennek az iskolába, hanem az iskola megy hozzájuk az interneten keresztül. Egyre több család…..
Ez most kicsit alibiposzt lesz, marha sok dolgom volt az elmúlt napokban, nem nagyon volt időm retrózni. Remek alkalom viszont ez arra, hogy elővegyük a magyar tévésorozat-gyártás egyik gyöngyszemét, ami itt már több kommentben is előjött – és hogy ellenőrizzük, mennyire van…..
Szülői értekezletet tartott az Óbudai Egyetem a beiratkozott elsősök szüleinek, amivel úttörő lett a magyar felsőoktatás gödrökkel teli, sokat próbált flaszterén.  Elsőre talán nevetünk a hír hallatán, hiszen hallottunk már olyat, hogy egy egyetemistának apuka vagy anyuka…..
A gazdag ember hülyegyereke tanulhat, a szegény ember okos gyereke meg nem – ezt fogja eredményezni a felsőoktatás átalakítása. Önfenntartó felsőoktatásról álmodik az állam, miközben vállalta, hogy 2020-ra 30,3 százalékra növeli a diplomások arányát (2009-ben 23,9…..
Az örmény konfliktus, a maga brutális fejszéjével agyoncsapta a hét legfontosabb témáját, azt a tényt, hogy az iskolaév megkezdésével a hazai oktatásügy silány tragikomédiájának újabb felvonásához érkeztünk. A konzervatív szülők büszkén kísérik iskolába gyermekeiket,…..
borjános 2012.09.13 16:41:36
Tisztelt pedagógusok és nem pedagógusok!
Sok igazságot olvastam a cikkben is, meg a hozzárzólásokban is.
A pedagógusok egy része szalad a facebookozó nemzedék után. Ők ugyanis csak irigykedve nézik, ahogy a szerintük "taknyosok" bánnak a közösségi portállal. Mit akarnak? Megpróbálják utolérni őket. beiratkoznak a facebook iskolába, próbálják megérten a fiatalokat. Teszik ezt intézményesen, a pedagógusképzés fellegváraiban, a közpénzen jól tartott "pedagógiai kutató műhelyekben", kiadják a filataloknak doktori cselekmény házi feladatául, felkérnek pályakezdőket osszák az észt az idősebbeknek. Konferenciák, áruismertetők sorát szervezik, ahova csak a bentfenteseket engedik szólni, előadni, hozzászólni, stb. Jókat vitáznak azon, hogy hogyan lehetne okostelefonnal tanítani. Annak a gyereknek akarnak okos telefont az órákra, aki esteleg nem reggelizett iskola előtt. Lelkesedenek az interaktív tábláért, ami osztálytermenként legalább fél millió forintért beszerzhető. Tananyagot persze vagy jó pénzért lehet profi cégektől vásárolni, vagy lelkes amatőröktől kunyerálják össze. Nem hiszik el: konferncia előadáson dadogta el az óvónéni, hogy öröltek a csemetéi az interaktív táblának. Persze, a kis maszatos újjukat húzogatva a táblán, a négylábú pacikat elhúzhatták a kétlábúak közül. Alig hittem a szememnek, amikor az előadást megnéztem. De találkoztam 25 milliós projekttel, ahol "írd meg a tananyagodat Word-ben, szedd ki belőle a képeket, tedd fel a szerverünkre a csupaszt, küldd el a képeket, a progink, amit vettünk keretrendstzerbe teszi és jó pénzért a szerverünkről olvasgatod."
A modern elektronika eredményeit nem ilyen marhaságokra kellene alkalmazni. Tessék államilag tartalomfejlesztést finanszírozni. Azt, mivel adópénzből származik, tessék nem profitorientál cégekkel forgalmazni. Sokáig nem lesz mindenkinek okos telefonja, táblagépe stb. De legyen ott a tanítónéninek az iskolában a lehetősége. Ő tanuljon meg tartalmat keresni az órája anyagához. És az elektrónika ne a nevelés helyettesítője, hanem csak segítője legyen. Ehhez sajnos szerintem éppen a pedagógusképző intázmányeknek kelleme saját magukat átprogramozni, megtanítani a tantónéniket változó tartalomkeresésre , fejlesztésre és kombinált alkalmazásra. Ezzel szemben a blogjaiktól távol tartanak minden jószándékú véleményt hozzászólást. Az iskola nem a lényéből fakadóan börtön, csak a börtönőröket mimelő nem pedagógus, de tanári diplomát mutogató képzők teszik azzá. Szóval a tanárképzés legfelső szintjén kellene az első lépéseket megtenni. a többi már magától értetődne.