Adatok
darthasylum
39 bejegyzést írt és 14 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Ehhez a bejegyzéshez most nincs külön cikk, mert a lényeget néhány mondatban össze lehet foglalni.
Az Archicad 27 megjelenésével experimental feature-ként bekerült a physically based rendering, ennek kapcsán kezdtem el foglalkozni CAD-ben használatos shadow mapping módszerekkel (Archicad 28-ra…..

Brit tudósok kimutatták, hogy minél több a matek egy cikkben, az emberek annál könnyebben megértik, sőt késztetést éreznek arra, hogy ők is megtanulják (bár így lenne).
Akik követnek Facebook-on, azok tudják, hogy az implementáció lényegi része már 2020 végén elkészült; akkor mégis mi tartott ilyen…..

A Star Wars Univerzum 2019 decemberében egy teljesen új kánon résszel bővült, mégpedig J.J.Abrams rendezésében és a Skywalker kora (The Rise of Skywalker) címet kapva. Ezzel a számozott fejezeteket tekintve a kilencedik, összesen pedig a tizenegyedik egész estés Csillagok háborúja epizód került a…..

Ha valaki esetleg lemaradt volna róla, az idei első félévben képes voltam az egyetemen is tanítani a blogon fellelhető sült és sületlenségeket, így kutatás-fejlesztésre csak a második félév maradt.
Tavaly szinte Poisson eloszlással megszavazta az az öt ember (akit egyáltalán érdekelt a kérdés),…..

Nagyjából öt évvel ezelőtt írtam egy rövidke cikket az OpenGL core profile-ról, aminek a fele tulajdonképpen a Quadron-ba való beépítéséről szólt. Bár a "megrendelőknek" ez akkor teljesen megfelelt (arra voltak kíváncsiak, hogy hatékonyabb-e a réginél), a vulkán cikkem óta furdal a lelkiismeret,…..

A physically based rendering című cikk népszerűségén felbuzdulva itt a folytatás (vagy inkább spin-off), amely a screen space ambient occlusion nevű technikával foglalkozik. Az implementáció az eddigi megoldásokhoz képest ténylegesen a megvilágítási egyenleten alapul, sőt beleszövi az ún. temporal…..

Eddig ez volt a legtöbb felkészülést igénylő cikk. Nem azért, mert olyan nehéz, hanem mert egyrészt a drivertámogatás ehhez is katasztrofális (AMD), másrészt olyan elméleti dolgokba is bele kellett másznom, amire nem számítottam (NURBS). Pontosabban arra nem számítottam, hogy egy ilyen, viszonylag…..
darthasylum
2014.09.02 11:16:25
@Gerilgfx: csak a marketingeseknek kell elmagyarázni...szerintük ugyanis többen veszik a szoftvert, ha a user számára érthetetlen fogalmakat lehet leírni a feature listára.
darthasylum
2016.11.02 13:32:10
@nexor: shader debugoláshoz szinte semmi eszköz nincs GL-hez. Tippre rosszul számolod ki a workgroup méretét vagy a shader túlírja a céltextúrát.
Ha gondolod akkor ránézek a kódódra (email: darthasylum@gmail.com)
Ha gondolod akkor ránézek a kódódra (email: darthasylum@gmail.com)
darthasylum
2017.02.08 16:46:11
@nexor: ilyen nincs, hogy "kiszámolom". Ez algoritmusfüggő. Például egy sima Gauss blurnál is végig kell gondolni, hogy milyen messze is szeretnék mintavételezni? Az AMD-nek van ehhez kapcsolódóan prezentációja (megemlítettem a cikk alján), de a lényeg az, hogy a feladattól függ, hogy mekkora lesz egy workgroup.

Kitartó megfigyelésem eredményeképpen arra a következtetésre jutottam, hogy az embereket három dolog érdekli igazán: a matematika, a deferred shading és a shadow mapping. Az, hogy a Vulkan-ról szóló cikk hová fog kerülni a listában legalább annyira rejtély, mint magának az API-nak a helyes…..

Ha valaki eddig azon morfondírozott volna, hogy miért kell progmat szakon 8 félév analízis, az most megtalálja a választ az új cikkben, ugyanis a felületi integrál analízis 7-8-as anyag. Személy szerint ezt a még ma is fejlődés alatt álló technológiát egy régi korszak végének és egy új korszak…..

VALÓBAN EL VAN ÁTKOZVA MAGYARORSZÁG?
Népünk emberi tulajdonságait vizsgálva az a következtetés vonható le a tanulmányozó által, hogy a magyar ember irigy, tolvaj, bosszúálló, két/sokszínű, korrupt, rosszindulatú, egoista, pénzéhes személy, s ennek egyenes következménye az, hogy Magyarország…..
darthasylum
2014.09.18 08:49:24
@Cinnamal: hiteles??? Ami ennyi félrefordításon esett már át, hiányos és hatalomszerzési célokat szolgál? Na ne mesélj már... Mennyire hiteles pl. az, hogy Káin a vándorlásai során feleséget talált magának, holott ő (és Ábel) volt Ádámék első gyermeke? Tényleg nagyon hiteles....

Gondoltam írok egy gyors összefoglalót a lenti pdf-ben található működésről, hátha nem érdekel senkit. :) Túl sok matekba nem mennék bele, mert minden le van írva a pdf-ben. De tényleg! Ja, igen, valószínűleg nem túl következetesen, hol angolul, hogy magyarul fogok nevezni…..

A korábbi rendszerben külön menüpontban találtátok a fájlkezelőt, az új adminfelületen nem külön menüpontban találjátok, hanem ott, ahol a használatára szükség van: posztszerkesztés, HTML oldaldoboz szerkesztése és sablon szerkesztés.
A fájlkezelő és a képkezelő működése teljesen azonos, csak…..

Szörnyen nehéz... Annyira nehéz, hogy a most következő cikket alig lehet érteni. Pedig a jelölések nagy részével már középiskolából tisztában kéne lenni. Arról nem is beszélve, hogy a képletek a cikknek kb. a 10%-át teszik ki, a többi szöveges magyarázat (míg egy igényesebb…..

A hosszúhétvégén a sok lustálkodás és vedelés mellett úgy döntöttem, hogy rendberakom a cikkekhez írt példakódokat. A változások főleg forráskód jellegűek, de némelyik progi ki lett egészítve, illetve sok hibát is kijavítottam (pl. thread kezelés).A legtöbb változás a…..

Az eredeti tervem szerint több mindent újítottam volna a demóban (pl. pálya, gameplay), de mivel mostanában az új demóval se foglalkozok, ebben is csak kevés, viszont igen látványos újítások kerültek be:- több fényforrás, forward rendererrel- bloom effekt javításra került- gamma…..

Régen volt már cikk... Az utóbbi időben leálltam mindenféle fejlesztéssel, még az engine-el is. Valahogy elegem lett, pedig csomó mindent lehetne még csinálni/tanulni. De most inkább fontosabb dolgokkal kezdtem el foglalkozni (pl. facebook trollkodás).Mindenesetre egy gyenge…..

A sztori az, hogy akartam írni cikket sok árnyékvetési technikáról (tipikusan shadow mapping-ról). Aztán gondoltam, hogy meg kéne említeni a shadow volume-ot is. Csak az úgy nagyon ömlesztve lett volna, és annyira különbözik a kettő, hogy inkább szétszedtem két külön…..

Kis fejszámolás: a fénykezelést a nyári szünetben kezdtem el (augusztus vége), jobb helyeken most van december. Az pongyolán számolva három hónap. És közben még egy shader fordító refaktor is volt, szóval ez elég jó idő.
A fejlesztéseket összefoglaltam egy cikk-ben. Egy…..

A tapasztalatom az, hogy minél általánosabbra akarod megírni az engine-t, annál inkább tele lesz hackeléssel. A hétvégén néhány egyszerű hibát akartam kijavítani, de végül egy sokkal nagyobb varacskolás lett a vége.
Én persze a varacskolást inkább kerülöm, még akkor is ha…..

Az elmúlt hetek (hónapok?) témája a shader fordító refaktorálása volt. Az eredeti tervvel ellentétben sokkal nagyobb munka lett, de azt hiszem megérte. Javaslom a biztonsági övek bekapcsolását.
Cikk itt.
..

Előfeltétel, hogy legalább két háttérszínnel ki tudjad menteni a diagramot (fehér és fekete).
Meghökkentő az a tény, hogy 2013-ban nincs egy olyan normális UML szerkesztő, ami átlátszó háttérrel ki tudná menteni a diagramot. Több hétig leveleztem egy Microsoft-os emberrel,…..

Az elmúlt néhány hónapban a forward és deferred rendering integrálásával foglalkoztam, az engine így most három különböző pipeline-t tud:
custom: ami eddig volt, minden objektum a saját materialjával rajzolódik
forward: multipass lighting, minden aminek nincs saját effektje az…..

Én is hajlamos vagyok elfelejteni ezt, pedig egyszer már rájöttem, sőt meg is írtam az engineben a helyes módszert. A probléma az, hogy Windows-on más a sorvégejel (CR/LF) mint Unix alapú rendszereken (LF). Azaz ha az egyik platformon csinálsz egy fájlt, az a másik platformon tuti…..

Kicsit gondban voltam a forgatások animációjával, ugyanis mindenki azt írja, hogy hát azt bizony csakis kvaternióval szabad blablabla. Mivel a dolog k*rvára nem működik a gyakorlatban, áttekintettem, hogy miért nincs szükség kvaterniókra.
Gimbal lock: mindenki tudja mi az a gimbal,…..

Kicsit kutattam, mert nem voltam elégedett a BIMx-ben implementált megoldással (nem követi az ujjad). Végül háromféle megoldással álltam elő: cikk.
A leírt módszerek mindegyike alkalmazható tetszőleges objektumra, tetszőleges mozgási irányra (akár egyszerre többre is), némi…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
- a tőr azért (is) kellett, hogy Rey megtalálja a macguffin-t a Halálcsillag roncsában. Ezt a film nézése közben fel se fogtam: a tőrnek olyan alakja (!) van, mint a Halálcsillag roncsa. Valszeg az agyam automatikusan kiszűrte, mert ekkora baromság a világon nincs... (vagy a mégnagyobb baromságok túlszárnyalták, pl. hogy egy ultraszuper csillagromboló nem tudja merre van “fel”)
- amikor Rey odateleportálja Kylo-nak a fénykardot, akkor indokolatlanul megjelenik 6 pirosruhás Sith akiket Rey kinyír - vágás - Kylo legyőzi a Ren lovagokat - vágás - Rey ISMÉT kinyírja ugyanazt a 6 Sith katonát (ugyanaz a jelenet, más kameraállásból)
Annyira érződik a filmen, hogy a készítők is sz*rtak már az egészbe, csak legyen már vége. Koherens sztori helyett meg kapunk leszbicsókot, mert azt nem lehet kihagyni...