Adatok
csárlszbrunzol
0 bejegyzést írt és 1052 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Egészen érdekes utat járt be Geri, aki a barátaival (és két sporttáskával) azzal vágott neki Svájcnak, hogy utcazenélésből keresik majd meg a betevőt. És meg is keresték, mi több, egyre sikeresebbek lettek. Hogy miként lett belőle adótanácsadó? Csilla interjújából kiderül...
Nagyon nagy kedvencem, amikor olyan panel tömbben dolgozunk, ahol szemben is egy másik tömb van. Ilyenkor nemcsak a szemközti tömb lakóinak mindennapi életét tanulmányozhatod azon a héten, amikor ott dolgozol, hanem azt is könnyedén megszámolhatod, hogy hány klíma van az adott lépcsőházban.
Nem…..
csárlszbrunzol
2021.07.16 14:54:47
Egy korábbi cikkemben annak jártunk utána, hogy mennyiből lehet megélni Magyarországon. Ezúttal a személygépjármű fenntartási költségeit vesszük górcső alá, rögtön két gyakorlati példával levezetve. Lássuk, mit mutatnak a számok!
Megvetted a hőn áhított autót. Vételár kifizetve, adásvételi…..
csárlszbrunzol
2021.07.05 08:32:59
@MoneyCoach: Jogos, hogy külön számolod a vételi és fenntartási költségeket. Abban is igazad van, hogy az ÉCs valójában akkor fog _jeletnkezni_ (kiderülni), amikor eladod az autót.
Viszont mindenki másnak is igaza van abban, hogy bizony az ÉCs nagyon is valós költség. Ha nagyon szét is húzod időben, ha nagyon olcsó autókat is veszel, akkor is.
Miért? Mert az az autó, amint kikerül a forgalomba, amortizálódik, törhet (írod, hogy nem tettél rá még kézjelet. Értem, de ez nem jelenti azt, hogy nem is fogsz. Vagy más valaki. A fogalomba került autó sérülni fog, ez kábé alapvetés. Tudom, sokan hisznek a sérülésmentes autóban, de az csak arra igaz, amit vásárláskor haza tudnak vinni, aztán sérülés nélkül sikerül beállni vele a garázsba és eladásig ott tudják tartani), el is lophatják. Aztán az is van, hogy megunja az ember (nálunk az is valós forgatókönyv, hogy költeni kéne rá. Olyankor inkább eladják, mert nem zsenánt üzemanyagon kívül mást költeni az autóra. Ez utóbbit is csak azért, mert muszáj) (Innen kötnék finoman a "jól válasszunk autót"-dologra is: ha igaz, hogy _általában_ akkor adják el az autót a gazdáik, amikor kezd bajuk lenni, akkor sok sikert kívánok mindenkinek. Márpedig a többségre ez igaz.) és azért adja el.
A lényeg, hogy ha _most_ van egy autód, amiért pénzt adtál, és amikor eladod, akkor másik pénzért kell venni másikat, akkor előfordulhat, hogy a régi(régebbi) autód eladási értéke alacsonyabb lesz, mint az új(újabb) autóé. Így tehát valós és szükségszerű amortizációt számolni a legtöbb esetben. Fontos és valós költség, mindenkinek számolnia kéne vele. A legtöbben nem teszik.
A kamatos dologgal egyetértek; bár az is valós, de nagyon tankönyvi és a legtöbb magyar családnál NEM alternatíva, hogy az autóra nem elköltött pénzt fialtassák. Szóval Kiszámolós Miklóssal nagyon sokban egyet lehet érteni, de az elmaradt kamatos dolog okafogyott, életszerűtlen. (A fillérbaszásról most nem ejtenék szót)
Viszont mindenki másnak is igaza van abban, hogy bizony az ÉCs nagyon is valós költség. Ha nagyon szét is húzod időben, ha nagyon olcsó autókat is veszel, akkor is.
Miért? Mert az az autó, amint kikerül a forgalomba, amortizálódik, törhet (írod, hogy nem tettél rá még kézjelet. Értem, de ez nem jelenti azt, hogy nem is fogsz. Vagy más valaki. A fogalomba került autó sérülni fog, ez kábé alapvetés. Tudom, sokan hisznek a sérülésmentes autóban, de az csak arra igaz, amit vásárláskor haza tudnak vinni, aztán sérülés nélkül sikerül beállni vele a garázsba és eladásig ott tudják tartani), el is lophatják. Aztán az is van, hogy megunja az ember (nálunk az is valós forgatókönyv, hogy költeni kéne rá. Olyankor inkább eladják, mert nem zsenánt üzemanyagon kívül mást költeni az autóra. Ez utóbbit is csak azért, mert muszáj) (Innen kötnék finoman a "jól válasszunk autót"-dologra is: ha igaz, hogy _általában_ akkor adják el az autót a gazdáik, amikor kezd bajuk lenni, akkor sok sikert kívánok mindenkinek. Márpedig a többségre ez igaz.) és azért adja el.
A lényeg, hogy ha _most_ van egy autód, amiért pénzt adtál, és amikor eladod, akkor másik pénzért kell venni másikat, akkor előfordulhat, hogy a régi(régebbi) autód eladási értéke alacsonyabb lesz, mint az új(újabb) autóé. Így tehát valós és szükségszerű amortizációt számolni a legtöbb esetben. Fontos és valós költség, mindenkinek számolnia kéne vele. A legtöbben nem teszik.
A kamatos dologgal egyetértek; bár az is valós, de nagyon tankönyvi és a legtöbb magyar családnál NEM alternatíva, hogy az autóra nem elköltött pénzt fialtassák. Szóval Kiszámolós Miklóssal nagyon sokban egyet lehet érteni, de az elmaradt kamatos dolog okafogyott, életszerűtlen. (A fillérbaszásról most nem ejtenék szót)
csárlszbrunzol
2021.07.05 15:30:11
@MoneyCoach: "És ők nem azért adják tovább mert lelakták. Ismerek sok autószerető embert, aki megvigyázza a kocsiját, ezért bízom benne hogy igenis ki lehet fogni jó autókat is (de nem a kínálat aljáról)."
Vizsgáltathatod, vehetsz a kínált tetejéről, közepéről, akkor is bele lehet nyúlni a szarba. Ráadásul egy bizonyos idő után már akkora lutri az autó (és ahogy egyre modernebbek, egyre bonyolultabbak is), hogy senki nem mondja meg, mizu, mert nincs sem jövőbelátó varázsgömbje, sem röntgenszeme. Nem vagyok az átvizsgálás ellen, érdemes is elvégeztetni; csak szerintem érdemes azt is helyén kezelni.
A megvigyázásra meg még két dolgot hadd írjak:
- igen, nyilván van ilyen. De meglátásom szerint az autótulajdonosok nagyon kis hányada viselkedik így.
- másrészt a megvigyázom vs. költök rá, ha "enni kér" és nem söpröm a szőnyeg alá a problémát két külön dolog (igen, biztosan olyanok az ismerőseid, akik NEM ilyenek, de hadd fohászkodjak mesmeg az átlag felé. Na, ŐK pont ilyenek)
Egyszóval a fentiek is mutatják, hogy ez az egész kurva nagy lutri. Örülj, ha Neked nem ez a tapasztalatod, de szerintem inkább ez a valós szcenárió.
"SZERINTEM ilyenkor a vagyonom mértéke (ami a rendelkezésre álló pénz - akár számlán, akár malacperselyben, az ingatlan, az értéktárgyak stb. összesített aktuális értéke) fog csökkenni, nem a kiadásaim nőni."
Ez meg tipikusan olyan, hogy akkor realizálódik, amikor a) eladod a mostani autód b) megveszed helyette a következőt.
Mondjuk a nagyobbik fiad :) imád számítógépen játszani és "szüksége van" erős masinára. Most megveszed neki többszáz k-ért a jó gépet, ami fél, egy, két év múlva már "szart se ér". Jó atyaként akkor veszel Neki másikat, hiszen első a gyermek. Annak az árát is elő kell teremteni, és még ha el is adod a régit használtan, már nem annyit fogsz érte kapni (tekintsünk el most az inflációtól is a móka kedvéért!), mint amennyibe az új kerül.
HA nem veszel másikat, akkor nem is kérdés a dolog, elment a vételár a gépre, a nagyobbik fiad :) élvezte a masina erejét fél, egy, két évig, aztán megy a szemétre a gép.
De ha másik áll helyette, ami drágább, akkor mindegy, hogy vagyonként, vagy kiadásként _gondolsz_ a dologra, attól az még mindkét természetében realizálódni fog.
Vizsgáltathatod, vehetsz a kínált tetejéről, közepéről, akkor is bele lehet nyúlni a szarba. Ráadásul egy bizonyos idő után már akkora lutri az autó (és ahogy egyre modernebbek, egyre bonyolultabbak is), hogy senki nem mondja meg, mizu, mert nincs sem jövőbelátó varázsgömbje, sem röntgenszeme. Nem vagyok az átvizsgálás ellen, érdemes is elvégeztetni; csak szerintem érdemes azt is helyén kezelni.
A megvigyázásra meg még két dolgot hadd írjak:
- igen, nyilván van ilyen. De meglátásom szerint az autótulajdonosok nagyon kis hányada viselkedik így.
- másrészt a megvigyázom vs. költök rá, ha "enni kér" és nem söpröm a szőnyeg alá a problémát két külön dolog (igen, biztosan olyanok az ismerőseid, akik NEM ilyenek, de hadd fohászkodjak mesmeg az átlag felé. Na, ŐK pont ilyenek)
Egyszóval a fentiek is mutatják, hogy ez az egész kurva nagy lutri. Örülj, ha Neked nem ez a tapasztalatod, de szerintem inkább ez a valós szcenárió.
"SZERINTEM ilyenkor a vagyonom mértéke (ami a rendelkezésre álló pénz - akár számlán, akár malacperselyben, az ingatlan, az értéktárgyak stb. összesített aktuális értéke) fog csökkenni, nem a kiadásaim nőni."
Ez meg tipikusan olyan, hogy akkor realizálódik, amikor a) eladod a mostani autód b) megveszed helyette a következőt.
Mondjuk a nagyobbik fiad :) imád számítógépen játszani és "szüksége van" erős masinára. Most megveszed neki többszáz k-ért a jó gépet, ami fél, egy, két év múlva már "szart se ér". Jó atyaként akkor veszel Neki másikat, hiszen első a gyermek. Annak az árát is elő kell teremteni, és még ha el is adod a régit használtan, már nem annyit fogsz érte kapni (tekintsünk el most az inflációtól is a móka kedvéért!), mint amennyibe az új kerül.
HA nem veszel másikat, akkor nem is kérdés a dolog, elment a vételár a gépre, a nagyobbik fiad :) élvezte a masina erejét fél, egy, két évig, aztán megy a szemétre a gép.
De ha másik áll helyette, ami drágább, akkor mindegy, hogy vagyonként, vagy kiadásként _gondolsz_ a dologra, attól az még mindkét természetében realizálódni fog.
csárlszbrunzol
2021.07.05 15:43:32
@AlexAston: Ha jól számolok, ez olyan évi 400k körül van úgy, hogy totál fiatal autó, és amúgy is csak 8-10ezret mentél vele évente.
Ha beletetted volna az átlag évi 25k km-t, akkor a listád is lehet, hogy másként nézne ki.
És akkor még mindig nincs ÉCs, közterhek, biztosítások, út- és parkolási díjak felsorolva. (Az ilyen extravagáns dolgokat, hogy mos(at) ni is kell, szélvédőmosó is megy bele, stb. már meg sem említem) :)
HA mindezeket tisztességesen nyilván is tartja valaki, akkor látható, hogy az üzemanyag mennyire kis hányada a dolognak. Mégis, elsősorban mindenki azt fetisizálja valamiért...
Ha beletetted volna az átlag évi 25k km-t, akkor a listád is lehet, hogy másként nézne ki.
És akkor még mindig nincs ÉCs, közterhek, biztosítások, út- és parkolási díjak felsorolva. (Az ilyen extravagáns dolgokat, hogy mos(at) ni is kell, szélvédőmosó is megy bele, stb. már meg sem említem) :)
HA mindezeket tisztességesen nyilván is tartja valaki, akkor látható, hogy az üzemanyag mennyire kis hányada a dolognak. Mégis, elsősorban mindenki azt fetisizálja valamiért...
Minden reklám hazudik. Minden szerető csalfa. Minden kereskedő átver. Minden idegen veszélyes. Minden barát lelép, ha baj van... Ismerősek ezek a jajveszékelő frázisok? Ezek mind a kishitű, magányos, összetört lelkek hangjai. Akik pár csalódás után feladták az alapelvet, mely szerint érdemes…..
csárlszbrunzol
2021.03.19 11:51:02
@G. Nagy László: "...miközben tudom, hogy a választópolgárok 90%-a hatalmasra dagasztott államot akar, el sem tud képzelni másfélét. "
Kiegészítés:
Ettől sokkal rosszabb a helyzet. Nem csak, hogy nagy államot akar, de azt úgy, hogy az állam ne vegyen el senkitől semmit. (Mondjuk jogos is, hát mástól elvenni, úgy könnyű! :O ) De ha nagyon muszáj, akkor a "gazdagoktól*" vegyen már inkább el. Mert ugye, jaj, szegény kisember (aki ártatlan, sosem csal, sosem hazudik, nem károsít meg senkit. De ha véletlenül mégis, akkor miért a kishalakkal foglalkoznak, ahelyett, hogy a nagyokra vadásznának -> goto: jaj, szegény kisember)
* és ugye, hogy ki a gazdag, abban sincs konszenzus. De leginkább az, akinek tőlünk (jelentősen, vagy akár csak kicsit is) több pénze van (vagy úgy gondoljuk, hogy több van).
Ez ugyanolyan, mint a szolidaritás: mindenki elvárja, de egyben azt is, hogy _valaki más_ tanúsítson lemondást. Hát hiszen, ő pont hogyan, amikor ő maga is szolidaritásra szorul (lásd: kisember)
Kiegészítés:
Ettől sokkal rosszabb a helyzet. Nem csak, hogy nagy államot akar, de azt úgy, hogy az állam ne vegyen el senkitől semmit. (Mondjuk jogos is, hát mástól elvenni, úgy könnyű! :O ) De ha nagyon muszáj, akkor a "gazdagoktól*" vegyen már inkább el. Mert ugye, jaj, szegény kisember (aki ártatlan, sosem csal, sosem hazudik, nem károsít meg senkit. De ha véletlenül mégis, akkor miért a kishalakkal foglalkoznak, ahelyett, hogy a nagyokra vadásznának -> goto: jaj, szegény kisember)
* és ugye, hogy ki a gazdag, abban sincs konszenzus. De leginkább az, akinek tőlünk (jelentősen, vagy akár csak kicsit is) több pénze van (vagy úgy gondoljuk, hogy több van).
Ez ugyanolyan, mint a szolidaritás: mindenki elvárja, de egyben azt is, hogy _valaki más_ tanúsítson lemondást. Hát hiszen, ő pont hogyan, amikor ő maga is szolidaritásra szorul (lásd: kisember)
csárlszbrunzol
2021.03.19 12:00:04
@G. Nagy László: Nem szeretnék az ördög ügyvédje lenni - és amit írok most, az független attól, hogy én magam hogy gondolkodom e témáról.
Viszont a kettes pontodat hadd árnyaljam picit. _Lehet_ ennek olyan olvasata is, miszerint a már itt élők is hordoznak valamilyen mértékű veszélyt a társadalomra, hiszen bűnözés most is van, korábban is volt. Kábé, mint hogy tulajdonítunk-e eleve elrendeltetett, magasabb bűnözői hajlandóságot bizonyos etnikumoknak csupán származásukból kifolyólag.
Viszont a kettes pontodat hadd árnyaljam picit. _Lehet_ ennek olyan olvasata is, miszerint a már itt élők is hordoznak valamilyen mértékű veszélyt a társadalomra, hiszen bűnözés most is van, korábban is volt. Kábé, mint hogy tulajdonítunk-e eleve elrendeltetett, magasabb bűnözői hajlandóságot bizonyos etnikumoknak csupán származásukból kifolyólag.
A polgári Magyarország maga lenne a klasszikus liberalizmus.
Illusztráció: Boros Bence (Unsplash)
Sokan félreértik a jobboldali liberális / libertárius gondolkodást, azt hiszik, hogy ez ugyanolyan kopipészt import kultúrharcos eszme, mint a 888 „fehér férfi” rovata. Pedig nem, pont nem.
A saját…..
csárlszbrunzol
2021.03.16 08:35:13
@Kristóf Tarnay: Alapvetően egyetértek mindazzal, amit ebben a hozzászólásban leírtál. Csak annyival szeretném kiegészíteni, hogy 2010 előtt a fizetésünk kétharmadát vették el és a harmada maradt meg nettóban.
"Nem azért vagyunk fogyasztók, mert nem lehettünk volna mások, hanem azért, mert azzá tettek bennünket" - írja Sarkadi Zsolt a 444-en, cikkét elsősorban az ausztrál Kerryn Higgs Collision Course - Endless Growth on a Finite Planet című könyvére alapozva. A téma természetesen a fenntartható -…..
Nem tudom említettem-e már, hogy imádom a Viktort. Olyan egyszerű fickó. Most is remekül kimódolta a tutit. És majdnem be is jött neki. Stratégiája, mint a faék. A tavalyi lezárás megmutatta, hogy Európa piros pöttyös seggű gyorsnaszádja pár hónapos zárlat után a nyeletlen fejsze gyorsaságával képes…..
csárlszbrunzol
2021.03.10 09:45:15
@matyas.kiraly_1: Mátyás, kérlek fontold meg az alábbiakat. Szeretném kiemelni, hogy ez csak és pusztán az én személyes véleményem, semmi más.
- A flood-olásoddal azt éred el, hogy ellehetetlenítesz egy rakás hozzászólást. Ezzel tehát elveszed a lehetőséget másoktól, hogy véleményt nyilvánítsanak. Tehát a szólásszabadságot tiprod itt sárba. Az pedig eléggé demokratikus valami. Következésképpen nem demokrata, amit művelsz.
- a másik _személy_ tisztelete eléggé alapérték, tehát mások _személyének_ szidalmazása szintén inkorrekt
- a másik _véleményének_ elutasítása megint csak az általánosan elfogadott vitakultúra ellen való.
Ha elfogadsz egy kéretlen jótanácsot, akkor
0.1: abbahagyod a flood-olást, mert kontraproduktív és inkorrekt
0.2: abbahagyod más _személyének_ a támadását csak azért, mert más véleményen vannak, mint Te
0.3: abbahagyod más _a Tiédtől eltérő_ _véleményének_ a csuklóból való elutasítását, mert az általános vitakultúrában ez inkorrekt
1.0: abbahagyod a mosdatlan beszédet, mert a stílus maga az ember.
Ezek elvek mentén kialakulhat egy kulturált vita és vélemények ütköztetése.
Ezek hiányában viszont saját Magadat, a szólásszabadságot, a demokráciát, a személyek és eltérő vélemények közti kölcsönös tiszteletet járatod csak le. Megitélésem szerint nagyon mélyen vagy, de még vezet innen út felfelé.
Kitartást kívánok ennek megvalósításához!
- A flood-olásoddal azt éred el, hogy ellehetetlenítesz egy rakás hozzászólást. Ezzel tehát elveszed a lehetőséget másoktól, hogy véleményt nyilvánítsanak. Tehát a szólásszabadságot tiprod itt sárba. Az pedig eléggé demokratikus valami. Következésképpen nem demokrata, amit művelsz.
- a másik _személy_ tisztelete eléggé alapérték, tehát mások _személyének_ szidalmazása szintén inkorrekt
- a másik _véleményének_ elutasítása megint csak az általánosan elfogadott vitakultúra ellen való.
Ha elfogadsz egy kéretlen jótanácsot, akkor
0.1: abbahagyod a flood-olást, mert kontraproduktív és inkorrekt
0.2: abbahagyod más _személyének_ a támadását csak azért, mert más véleményen vannak, mint Te
0.3: abbahagyod más _a Tiédtől eltérő_ _véleményének_ a csuklóból való elutasítását, mert az általános vitakultúrában ez inkorrekt
1.0: abbahagyod a mosdatlan beszédet, mert a stílus maga az ember.
Ezek elvek mentén kialakulhat egy kulturált vita és vélemények ütköztetése.
Ezek hiányában viszont saját Magadat, a szólásszabadságot, a demokráciát, a személyek és eltérő vélemények közti kölcsönös tiszteletet járatod csak le. Megitélésem szerint nagyon mélyen vagy, de még vezet innen út felfelé.
Kitartást kívánok ennek megvalósításához!
Olyan világban élünk, ahol a tökéletességre való törekvés erénynek számít. Az évszázadok során ez az ideál beágyazódott a tudatunkba. A tökéletesség az, ami arra késztet minket, hogy javítsunk a múltbéli erőfeszítéseinknek és folyamatosan dolgozzunk azon, hogy önmagunkat mindennél és mindenkinél…..
csárlszbrunzol
2020.09.29 16:32:38
@jaegtoer: a tökéletes kanyarodás az, amikor a létező legjobban használod ki a tapadást és egy hajszálra vagy a kisodródástól. Épp erről szól a poszt, hogy nem biztos, hogy így kell. Ha ezt szó szerint értjük a példádra, akkor pedig azt mondom, hogy SEMMIKÉPP nem szabad tökéletes kanyarodásra törekedni közúton. Maradjon meg az a versenypályákra, a versenyzőknek. Közúton maradjon mindenki a tapadási határon belül, ahhoz pedig az a megfelelő stratégia, ha a tökéletest nem is üldözzük és meg sem közelítjük.
Ház meg kábé ugyanez. A tervben MARADJON tartalék mindenre, amire számítani kell. Ne legyen monduk 10%-kal könnyebb valami tartószerkezet, mert az a "tökéletes". Legyen inkább annyi, ami megfelelő tartalékokkal rendelkezik. És kivitelezéskor a tervet kell tartani. Ha valami bumburnyák hülye "jobban tudja" a mérnöktől, az nem tökéletességre törekvés, hanem vagy spórolás, vagy okoskodás.
Ház meg kábé ugyanez. A tervben MARADJON tartalék mindenre, amire számítani kell. Ne legyen monduk 10%-kal könnyebb valami tartószerkezet, mert az a "tökéletes". Legyen inkább annyi, ami megfelelő tartalékokkal rendelkezik. És kivitelezéskor a tervet kell tartani. Ha valami bumburnyák hülye "jobban tudja" a mérnöktől, az nem tökéletességre törekvés, hanem vagy spórolás, vagy okoskodás.
Gondolatkísérlet következik. Az előző írásokban kicsit sem kíméltem a Fideszt és az Orbán-kormányt, amire, persze, bőségesen szolgáltattak indokot. A világ azonban, bármit is igyekeznek a politikusok velünk elhitetni, nem fekete és fehér, nem a gonosz és a jó erők küzdelme. Ebből következően az…..
csárlszbrunzol
2020.08.01 15:55:07
@chrisred: Emlékezetből írtam, amit. Lehet benne tévedés, de - énszerintem! - nagyjból helyén van. Valami olyasmi rémlett, hogy havi 10k nettó volt a jóváírás anno, aminek a hatását olyan 50k-val gondoltam bruttó olalon "ellensúlyozni".
De ha Neked van másik, jobb, akkor nosza, hadd lássuk a Te életközeli modelled.
De ha Neked van másik, jobb, akkor nosza, hadd lássuk a Te életközeli modelled.
csárlszbrunzol
2020.08.01 15:56:56
@chrisred: Értem. Tehát azt mondod, hogy amit én tapasztaltam, az értelmetlen, a bérkalkulátor a helyes. Jelzem, hogy az akkori bérkalkulátorokkal nézve is jól jöttek ki a nettóim. Ha úgy érzed, nézz meg pár bruttó-nettó párt akkorról és mostról, aztán meglátjuk, mi újság.
csárlszbrunzol
2020.08.01 16:20:47
@chrisred: én viszont gyermektelen modellt vettem alapul. Az infláció nagyon meg tudja viccelni az éveket stagnáló családi pótlék. A gyermekenkénti adókedvezmény meg baromira nem lineáris, szóval már csak emiatt is jobb gyerekek nélkül nézni.
Adóék: a költségvetést már nagyon régóta kiadási oldalra tervezik. (akár még az is lehet, hogy mindig úgy volt) Szóval amit ki akarnak adni, az fix és rendkívül kreatívan azt kell kitalálniuk, hogy kiket nyúznak mennyire. A komenisták a bérjövedelmet nyúzták jobban, főleg a papíron! jobban keresőket imádták szivatni. A mostani garnitúra meg lineráisan tolja. Persze, a családi lófaszok nyilván valójában adóemelést jelentenek _mindenki másnak_, de még ezzel együtt is sokkal jobb most ebből a szempontból, mint 2010 előtt.
Amúgy ami nekem igazán sokatmondó, az épp a költségvetés GDP-arányos mértéke. És amennyire tudom, ez 2010 óta kedvezőbb. De ezt már tényleg kár idekeverni, mert beszélhetünk itt sok mindenről, de én tudom, hogy nálam hogy változott a dolog és aki a progresszív adózást preferálja, az biztosan bukja a szavazatom. Kábé ennyi a lényeg és ezt bizony ez az írás is a pozitívumok között említi meg, amivel teljesen egyet is értek.
Adóék: a költségvetést már nagyon régóta kiadási oldalra tervezik. (akár még az is lehet, hogy mindig úgy volt) Szóval amit ki akarnak adni, az fix és rendkívül kreatívan azt kell kitalálniuk, hogy kiket nyúznak mennyire. A komenisták a bérjövedelmet nyúzták jobban, főleg a papíron! jobban keresőket imádták szivatni. A mostani garnitúra meg lineráisan tolja. Persze, a családi lófaszok nyilván valójában adóemelést jelentenek _mindenki másnak_, de még ezzel együtt is sokkal jobb most ebből a szempontból, mint 2010 előtt.
Amúgy ami nekem igazán sokatmondó, az épp a költségvetés GDP-arányos mértéke. És amennyire tudom, ez 2010 óta kedvezőbb. De ezt már tényleg kár idekeverni, mert beszélhetünk itt sok mindenről, de én tudom, hogy nálam hogy változott a dolog és aki a progresszív adózást preferálja, az biztosan bukja a szavazatom. Kábé ennyi a lényeg és ezt bizony ez az írás is a pozitívumok között említi meg, amivel teljesen egyet is értek.
Már egy két hónapja írom a válaszokat arra a bejegyzésemre érkezett kommentekre, ami bár nem ebből a célból íródott, de végül a feltétel nélküli alapjövedelem mellett tette le a voksát. Az érvelésem a következő volt: felesleges a fizetést munkához kötni, mivel a munkáért kapott fizetésnek nincs sok…..
csárlszbrunzol
2020.06.12 16:56:52
@Almandin: "...csak annak jár jövedelem, aki dolgozik. "
Nem. Annak jár jövedelem, aki értéket teremt. Annyi jövedelem, amennyi értéket meg tud teremteni.
Nem. Annak jár jövedelem, aki értéket teremt. Annyi jövedelem, amennyi értéket meg tud teremteni.
csárlszbrunzol
2020.06.12 19:09:24
@Almandin: "Szerinted értékteremtés az is, ha valaki az ingatlanját bérbe adja?" Pontosan. Valaki fizet azért, hogy ott lakhasson, tehát érték a bérbeadás.
öröklés, vagyon: érték
lottó: megnyerni mázli, utána a megnyert pénz bizony érték.
Amibe nem szeretnék belemenni, de jelezném: ezt a kamataiból is megél dolgot belengi egyfajta romantika, pedig nem kéne. Már nem az, hogy nem lehet belőle megélni, mert csak kamat és fialtatott pénz mértékének a kérdése, hogy meg lehet-e. Hanem, hogy milyen jó, mert megmarad az eredeti lé. 30 év elteltével egy mostani lottónyeremény sem lesz feltehetőleg nagy durranás, ha csak annyira fekteti be a nyertes, hogy bevágja kamatozni valahová.
Ettől függetlenül, ha valaki fialtatja a pénzét és azért valaki kamatot (hozamot) fizet neki, az is értéket teremt. Ezt amúgy nagyszerűen rá lehetne kötni a köztulajdonos érvelésedre is.
öröklés, vagyon: érték
lottó: megnyerni mázli, utána a megnyert pénz bizony érték.
Amibe nem szeretnék belemenni, de jelezném: ezt a kamataiból is megél dolgot belengi egyfajta romantika, pedig nem kéne. Már nem az, hogy nem lehet belőle megélni, mert csak kamat és fialtatott pénz mértékének a kérdése, hogy meg lehet-e. Hanem, hogy milyen jó, mert megmarad az eredeti lé. 30 év elteltével egy mostani lottónyeremény sem lesz feltehetőleg nagy durranás, ha csak annyira fekteti be a nyertes, hogy bevágja kamatozni valahová.
Ettől függetlenül, ha valaki fialtatja a pénzét és azért valaki kamatot (hozamot) fizet neki, az is értéket teremt. Ezt amúgy nagyszerűen rá lehetne kötni a köztulajdonos érvelésedre is.
csárlszbrunzol
2020.06.12 21:02:03
@Almandin: nekem pedig az a véleményem, hogy miként tett szert valaki (társaság esetén: valami) egy dologra, ami aztán értéket termel, teljesen indifferens az adott jószág értékteremtő képességét tekintve.
Gondolj bele, van két, tökéletesen egyforma, egymás mellett álló ingatlan. Az értékük is egyforma. Az egyiket a tulajdonosa úgy örökölte (lottón nyert pénzből vásárolta, stb.), a másikat a tulajdonosa saját kezével építette. Mindkettő kiadó. Melyikért fogsz (vagy bárki más, tehát: a piac) többet fizetni, ha kibérelnéd? Érdekel az Téged (vagy a piacot), mint bérlőt, hogy hogy jutottak hozzá? Meghatározza ez a szemedben az értékét? Pénzben (bérleti díjban) kifejezésre akarod juttatni ezt az egyetlen különbséget?
A lottó meg megint sántít egy picit. Aprópénz van szétterítve egy estleges nagy nyeremény érdekében. a játékosok közösen adják össze rá a pénzt és egy (vagy több, de kevés) mázlista viszi (vagy nem). Nem az az érték, ha megnyeri valaki (hiszen semmit nem tud tenni az érdekében: vagy szerencséje lesz az adott játékosnak, vagy nem). Ráadásul fizet érte, tehát nem ellenszolgáltatás nélküli.
Ha már, akkor inkább az öröklés hasonlít _ebből a szempontból_ az alapjövedelemhez.
Amúgy ha figyelmesen olvastad volna bármelyik hozzászólásom, nekem két dologgal van bajom:
- mindenki kapja
- ellenszolgáltatás elvárása nélkül
Ha belegondolsz, ez a két dolog egyidejűleg nem áll fenn sem a lottónyertesnél, sem az örökösnél. Ellenben ha értelmes lét akarsz adni, az sokba fog kerülni és ami még bajosabb: elinflálódik. Ez utóbbinak a vége egy olyan spirál, ami a kész komenizmus. Vagy pedig nem adsz eleget (akkor is inflálódik azért), de akkor meg minek.
Szóval számomra azért antipatikus az ötlet, mert attól tartok, hogy azt hozná vissza, amiből úgy látszik, a 45 év alatt sem tanultunk semmit.
Gondolj bele, van két, tökéletesen egyforma, egymás mellett álló ingatlan. Az értékük is egyforma. Az egyiket a tulajdonosa úgy örökölte (lottón nyert pénzből vásárolta, stb.), a másikat a tulajdonosa saját kezével építette. Mindkettő kiadó. Melyikért fogsz (vagy bárki más, tehát: a piac) többet fizetni, ha kibérelnéd? Érdekel az Téged (vagy a piacot), mint bérlőt, hogy hogy jutottak hozzá? Meghatározza ez a szemedben az értékét? Pénzben (bérleti díjban) kifejezésre akarod juttatni ezt az egyetlen különbséget?
A lottó meg megint sántít egy picit. Aprópénz van szétterítve egy estleges nagy nyeremény érdekében. a játékosok közösen adják össze rá a pénzt és egy (vagy több, de kevés) mázlista viszi (vagy nem). Nem az az érték, ha megnyeri valaki (hiszen semmit nem tud tenni az érdekében: vagy szerencséje lesz az adott játékosnak, vagy nem). Ráadásul fizet érte, tehát nem ellenszolgáltatás nélküli.
Ha már, akkor inkább az öröklés hasonlít _ebből a szempontból_ az alapjövedelemhez.
Amúgy ha figyelmesen olvastad volna bármelyik hozzászólásom, nekem két dologgal van bajom:
- mindenki kapja
- ellenszolgáltatás elvárása nélkül
Ha belegondolsz, ez a két dolog egyidejűleg nem áll fenn sem a lottónyertesnél, sem az örökösnél. Ellenben ha értelmes lét akarsz adni, az sokba fog kerülni és ami még bajosabb: elinflálódik. Ez utóbbinak a vége egy olyan spirál, ami a kész komenizmus. Vagy pedig nem adsz eleget (akkor is inflálódik azért), de akkor meg minek.
Szóval számomra azért antipatikus az ötlet, mert attól tartok, hogy azt hozná vissza, amiből úgy látszik, a 45 év alatt sem tanultunk semmit.
Most van itt az ideje, ebben a világjárványban, hogy a tényleg globalizálttá vált világban újraszabályozzuk az emberiség javainak elosztását.
Most van itt az ideje, hogy a szupergazdagok szuper vagyonát szuper progresszívan megadóztassuk. Ezt nem is lehet másként, csak globálisan, hogy többé ne…..
csárlszbrunzol
2020.03.28 18:55:20
csárlszbrunzol
2020.03.28 18:58:09
@midnightcoder2: a vasfüggöny azért kellett, hogy ne tudjanak a rothadd nyugatról tömegével ideszökdösni. Azért a jólétünkből akárkinek nem ádunk, no...
A kinti vásárlások meg csak azért voltak, hogy picit megsegítsük gazdaságilag a rothadó nyugatot. Igazán ravaszul noymtuk: már akkor is tudtuk, hogy a hihetetlen jólétünk csak akkor tud működni, amíg a nyugat ott van rothadó ellenpontnak. És mikor láttuk, hogy bajba kerülnek, akkor így segítettük meg őket.
A kinti vásárlások meg csak azért voltak, hogy picit megsegítsük gazdaságilag a rothadó nyugatot. Igazán ravaszul noymtuk: már akkor is tudtuk, hogy a hihetetlen jólétünk csak akkor tud működni, amíg a nyugat ott van rothadó ellenpontnak. És mikor láttuk, hogy bajba kerülnek, akkor így segítettük meg őket.
csárlszbrunzol
2020.03.28 18:59:26
@laci_52: És mizu a gyíkemberekkel? Hol jöttek fel ma? Szegedcsanádnál, vagy északabbra?
Járókelő.hu
A varázsszó: forgalomcsökkentés, avagy itt a nemzeti gyalogos minimum
2020.03.18 07:04:40
Készül a jelenlegi KRESZ módosítása. Az erről szóló szakmai egyeztetésre pedig a Járókelő is meghívást kapott, mert a döntéshozók végre úgy érezték: az autóval és biciklivel közlekedők csoportja mellett ideje meghallgatni a járókelők szempontjait is. Az egyeztetésen Sebők Máté humánökológus…..
csárlszbrunzol
2020.03.19 16:41:08
@A Mestered: Értem, hogy mit szerettél volna, csak - énszerintem - nincs igazad. Én inkább vezetek, mint gyaloglom, de autósként is rendkívül sok járművezetővel találkozom, akik inkább gázra lépnek, mintsem elsőbbséget adjanak. És gyalogosként is - a mégoly ritka esetekben is - van, hogy már lelépek az útra, de a faszkalap járművezetőnek esze ágában sem volt megállni, nemhogy felkészülni a megállásra. Valahogy ugyanez jármű-jármű viszonylatban simá(bba)n* megy . Az miért van? Számolgatjuk a tonnákat? De ha igen - és ezzel relativizálunk - , akkor a kamionnak is legyen elsőbbsége, hisz az meg 40 tonna megpakolva, nem pedig másfél. Ja, és amúgy nem vagyok kamionos, csak a hozzászólás kedvéért "váltam" azzá egy rövid időre.
* autósként már egyre inkább azt tapasztalom, hogy akkor is elkezdenek kúszni azok, akiknek elsőbbséget kéne adniuk, ha egyértelműen haladok a védett úton. Mit "gondolhatnak"**, hátha mégsem vagyok ott, csak érzéki csalódás? Ennek is mi értelme van...?
** jó, tudom, nem gondolnak semmit. Az emberek többsége beszünteti a gondolkodás intézményét, ha járművet vezet.
* autósként már egyre inkább azt tapasztalom, hogy akkor is elkezdenek kúszni azok, akiknek elsőbbséget kéne adniuk, ha egyértelműen haladok a védett úton. Mit "gondolhatnak"**, hátha mégsem vagyok ott, csak érzéki csalódás? Ennek is mi értelme van...?
** jó, tudom, nem gondolnak semmit. Az emberek többsége beszünteti a gondolkodás intézményét, ha járművet vezet.
csárlszbrunzol
2020.03.19 16:43:00
@midnight coder: Van benne túlzás picit, elismerem. Ahogy azt is, hogy amúgy sokat javult az utóbbi pár évben ez a dolog. De van még sok olyan van, akinek nincs benne a lábában, hogy elsőbbséget _akarjon_ adni. A jelenlegi szabály meg tényleg szar, valóságos 22-es csapdája.
csárlszbrunzol
2020.03.19 16:50:38
@A Mestered: Ugye nem baj, ha ezt most nem fordítom át gyalog-autó viszonylatból autó-kamionra?
Tékozló Homár
„Itt Debrecenbe semmi gond nincs, itt nincs beteg, jöjjenek szerintem!"
2020.03.17 15:41:02
Mindenki nehéz helyzetbe került, ez nem kérdés, de az egész biztos, hogy a turizmusból élők most rendesen és joggal pánikolnak. Nem könnyű jól dönteni és jól kezelni az olyan helyzeteket sem, amivel H. és családja szembesült. A debreceni apartman tulajdonosa (így március 17-én, amikor a helyzet már…..
csárlszbrunzol
2020.03.18 17:40:25
@aefzuj: Nagyon sok, hosszú, kemény, lemondásokkal teli éveket látok, amelyek miatt mostanra már semmi másod nincs, csak a káröröm.
Milyen kérdések merülnek fel elsőként? Vételár, méret, márka, típus, meg ugye dízel vagy benzin. Az a kérdés is előjön, hogy kötelező, alkalmi, szezonális jelleggel milyen összegektől lehet elbúcsúzni? Kis pénzügyi tudatosságot becsempészni kívánó, kockás füzet feletti fejvakarós-könyöklős 5 perc…..
Kezdjük a sor elejét néhány hashtaggel. #kocsogaudis, #parasztbéjemvés #hülyeszuzukis. Ha kidühöngtük magunkat, kezdjünk el a saját házunk táján is sepregetni. Senkivel sem fordult már elő, hogy véletlen tovább maradt fent a távolsági fényszóró vagy az irányjelző ugye? Mindenki pontosan tudja és…..
csárlszbrunzol
2020.03.06 19:04:33
@Tronolok: Igen, ott is. Meg sima 2*1 sávos úton is. De talán nem is ez a lényeg. Legyen ez a többsávos dolog akkor, mert szerettek ragaszkodni hozzá. Az elöl haladó akadályoz, a kövtávot nem tartó veszélyeztet. Szerintem egész más súlya van a két dolognak. És még: ha a belsőben haladót nem tudod (tudnád) megelőzni jobbról, akkor bármennyire is fáj, joggal halad ott. Ennyit a többsávos úton nem kövtávot tartásról.
csárlszbrunzol
2020.03.06 19:04:36
@Kivlov: "- balra nem nagy ívben kanyarodás (útlevágás)"
És tegyük hozzá, hogy nem csak kereszteződést vágnak le, hanem bármilyen bal ívet. Az igazán advanced level egyenesben is át tud lógni, de minimum a kibaszott felezőn lovagol.
És tegyük hozzá, hogy nem csak kereszteződést vágnak le, hanem bármilyen bal ívet. Az igazán advanced level egyenesben is át tud lógni, de minimum a kibaszott felezőn lovagol.
csárlszbrunzol
2020.03.06 19:09:03
@Májkül: Így van. A legjobban az hisztizik, akit amúgy ki se lehet robbantani a belsőből.
Ennek a minősített esete, amikor kiváltok a bamba majma elé mondjuk a háromsávos M7-en a külsőből. Belső üres, de nem váltana oda, inkább eszetlenkedik mögöttem. Mindezt mondjuk 2km/h-val gyorsabban, int ahogy én megyek. érdemes hisztiznie, de nagyon.
Azt már meg sem említem, hogy hány olyan idióta van, aki semmi kooperációt nem mutat. Mégy a külsőben, utolérsz egy kamiont, lassabbat, akárkit. Ahelyett, hogy odafigyelne és kiváltana, simán bezár, ha nem figyelsz. Aztán csodálkozik a sok idióta, hogy nem nagyon mennek a külsőben. Nem is véletlen, nem való az akárkinek.
Ja, és feljebb valakinek volt egy elszólása, miszerint a külsőben mazsolák mennek. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy nem tartanak jobbra a népek.
Ennek a minősített esete, amikor kiváltok a bamba majma elé mondjuk a háromsávos M7-en a külsőből. Belső üres, de nem váltana oda, inkább eszetlenkedik mögöttem. Mindezt mondjuk 2km/h-val gyorsabban, int ahogy én megyek. érdemes hisztiznie, de nagyon.
Azt már meg sem említem, hogy hány olyan idióta van, aki semmi kooperációt nem mutat. Mégy a külsőben, utolérsz egy kamiont, lassabbat, akárkit. Ahelyett, hogy odafigyelne és kiváltana, simán bezár, ha nem figyelsz. Aztán csodálkozik a sok idióta, hogy nem nagyon mennek a külsőben. Nem is véletlen, nem való az akárkinek.
Ja, és feljebb valakinek volt egy elszólása, miszerint a külsőben mazsolák mennek. Ez is hozzájárul ahhoz, hogy nem tartanak jobbra a népek.
Magyarországon a jórészt kimaradt polgári fejlődés, illetve a vidéki zsidóság elpusztításával, a németek kitelepítésével és a bolsevizmussal a vékony polgári réteget (és mentalitást is) megsemmisítő politika miatt összetorlódott és egymásba épült a posztfeudális, személyiségi függőségen…..
csárlszbrunzol
2020.03.02 20:47:51
@neoteny: ááá, ezt egyre jobban szalámizni kell és nagyon szét fogunk töredezni.
1. kinek mi fontos: igazad van, mindenkinek fontosnak kéne lennie, de - énszerintem - a döntő többség nem ezt nézi. Meglehet, tévedek.
2. választásos dolgok: arra gondoltam, hogy ne vigyük félre a témát azzal, hogy beemeljük még ezt a vetületét is.
3. észosztás: tapasztalataim alapján észt az szeret osztani, akinek nincs
4. szimbolikus dolgok: igen, valóban fontosak. De mondjuk a stadionok a költségvetés szempontjából apró költséget jelentenek csak. Nem azon műlik az ország boldogulása (anyagi szempontból). Szimbolikusan lehet azért ez fontos.
5. melyikünk milyen: én egy átlagos fószer vagyok, maximum átlagos ésszel. Te értelmes vagy (lásd, észosztós pontom), sok tekintetben és témakörben messze az átlag felett.
6. az azért érdekelne, hogy hogy jött ki, hogy mit akarok kinyerni a rendszerből. Ez azért belekarcol már bizonyos erkölcsi vetületekbe is, ha jól értem (azt hiszem, nem gondolom túl).
1. kinek mi fontos: igazad van, mindenkinek fontosnak kéne lennie, de - énszerintem - a döntő többség nem ezt nézi. Meglehet, tévedek.
2. választásos dolgok: arra gondoltam, hogy ne vigyük félre a témát azzal, hogy beemeljük még ezt a vetületét is.
3. észosztás: tapasztalataim alapján észt az szeret osztani, akinek nincs
4. szimbolikus dolgok: igen, valóban fontosak. De mondjuk a stadionok a költségvetés szempontjából apró költséget jelentenek csak. Nem azon műlik az ország boldogulása (anyagi szempontból). Szimbolikusan lehet azért ez fontos.
5. melyikünk milyen: én egy átlagos fószer vagyok, maximum átlagos ésszel. Te értelmes vagy (lásd, észosztós pontom), sok tekintetben és témakörben messze az átlag felett.
6. az azért érdekelne, hogy hogy jött ki, hogy mit akarok kinyerni a rendszerből. Ez azért belekarcol már bizonyos erkölcsi vetületekbe is, ha jól értem (azt hiszem, nem gondolom túl).
csárlszbrunzol
2020.03.02 21:25:39
csárlszbrunzol
2020.03.02 22:07:34
@neoteny: Látod, jobban ismersz, mint én saját magam! :O Legutóbb egy éve jártam erre. De feltehetőleg majd csak jövök még.
Jókívánságokat köszi és viszont!
Jókívánságokat köszi és viszont!
Voltaképpen egyszerre átlagos, ugyanakkor nagyon izgalmas Lívia és családja története. Átlagos, mert sok magyar család jár hasonló cipőben, ugyanakkor izgalmas, mert megmutatja, hogyan lesz egy családból (voltaképpen valahol kényszerűségből) határátkelő. (A képeket köszönöm a szerzőnek!)..
csárlszbrunzol
2020.02.29 09:19:05
@Arthamyr: "A jó az lenne, ha nem jövedelemarányos lenne, hanem fix."
Ehhez minden háztartásnak az abban élő összes személy után kb. havi 160k-t kéne befizetnie fejenként. Cserébe "minden"* ingyen lenne, ami közszolgáltatás.
* minden, amit eddig az állam fizetett, vagy mi fizettünk közvetlenül az államnak: adók (ÁFA is), illetékek. De mondjuk a tömegközlekedésre a jegyet, bérletet továbbra is meg kéne venni. Viszont a kormányablakban minden ingyen lenne. Nincs több gépjárműadó, cégadó, KATA, osztalékadó, SZJA, stb.
Ehhez minden háztartásnak az abban élő összes személy után kb. havi 160k-t kéne befizetnie fejenként. Cserébe "minden"* ingyen lenne, ami közszolgáltatás.
* minden, amit eddig az állam fizetett, vagy mi fizettünk közvetlenül az államnak: adók (ÁFA is), illetékek. De mondjuk a tömegközlekedésre a jegyet, bérletet továbbra is meg kéne venni. Viszont a kormányablakban minden ingyen lenne. Nincs több gépjárműadó, cégadó, KATA, osztalékadó, SZJA, stb.
csárlszbrunzol
2020.02.29 13:45:15
@Arthamyr: Sajnos a magánszemélyek legtöbbje megszívná. Mert ugye, ha így szednék össze a költségvetésre a lét, akkor a cégek sem fizetnék be azt a rettenet lóvét, amit most befizetnek. Csak abba gondoljunk bele, hány nyugdíjas (de ha már itt tartunk, aktív korú is) van, akinek az egész jövedelme nincs annyi, hogy ezt be tudná fizetni minden hónapban. Szóval továbbra is az jön ki, hogy ez csak a munkavállalók egy kis részének lenne jó. Azoknak, akiktől még a mostani, igazságtalannak mondott rendszerben is extra lét gombolnak le. És fontos megjegyezni, hogy ez a réteg nem gazdag. Azok ugyanis nem munkavállalók, hanem a munkaadók, cégtulajdonosok közül kerülnek ki. Ők azok, akik nem SZJA-t fizetnek, hiszen osztalékként veszik ki a pénzt. Szóval ennyit a nagy igazságtalanságról, ami még növekszik is, "uristen!".
csárlszbrunzol
2020.02.29 13:45:37
@peter3374: Azt ne felejtsük el, hogy arányokat érdemes nézni. A magyar EÜ magyar munkavállalókat alkalmaz magyar bérszínvonalon. Az erre szánt lét a magyar emberek által előállított javakból fedezzük (szedi be az állam adók és járulékok formájában). Szóval nominálisan nem érdemes ezt nézni, mert az jön ki, amit írsz. Amit érdemes boncolgatni, hogy az EÜ dolgozók fizetése hogy aránylik az átlagfizetéshez itthon és mondjuk Ausztriában. Illetve hogy GDP-arányosan mennyit költ mondjuk Ausztria és Magyarország EÜ-re.
Nyilván, a fentiek annyiban sántítanak picit, hogy exportból beszerzett EÜ-s termékeket (gépek, berendezések, műszerek, de akár gyógyszer is) esetén a nominális dolog is számít, hiszen arányaiban egy nominálisan alacsonyabb EÜ keret nagyobb részét teszi ki egy-egy drágább berendezés (és amortizációja). De amíg ilyen mértékű ember dolgozik ebben, addig a meghatározó talán mégis az EÜ-re fordított bértömeg lehet.
Nyilván, a fentiek annyiban sántítanak picit, hogy exportból beszerzett EÜ-s termékeket (gépek, berendezések, műszerek, de akár gyógyszer is) esetén a nominális dolog is számít, hiszen arányaiban egy nominálisan alacsonyabb EÜ keret nagyobb részét teszi ki egy-egy drágább berendezés (és amortizációja). De amíg ilyen mértékű ember dolgozik ebben, addig a meghatározó talán mégis az EÜ-re fordított bértömeg lehet.
Hobbivá vált, hogy szidjuk az egészségügyet, pedig sok esetben nem a rendszerre kellene panaszkodni, főleg nem az orvosra.
A központi ügyelet egy orvos szemével
Felelősség hárítás, tudatlanság, beteg magatartás
A mai social media világában egyre divatosabb, hogy mindenki minden apró…..
Movie FUNatic
A Star Wars: Skywalker kora nem győz magyarázkodni Az utolsó Jedik miatt - Kritika
2019.12.23 14:23:00
Az utolsó Jedik negatív visszhangja és baklövései után J.J. Abrams új filmje ott próbálja menteni a menthetőt, ahol csak lehet. A Skywalker kora több, mint két órájának egy része azzal megy el, hogy megmagyarázza az előző rész eseményeit, miközben két film akar lenni egyszerre.
A kritika enyhe…..
csárlszbrunzol
2019.12.26 12:02:59
csárlszbrunzol
2019.12.26 12:04:00
@Julot: "Ezzel pedig pontot tettél a kötekedő, és hozzá nem értő, a SW univerzumát egyáltalán nem ismerő ámokfutásodra. Fröcsögni, kötekedni, kritizálni azt tudsz, de tudod úgy eléggé szánalmas és nevetséges, hogy nincs mögötte megalapozott tudás.
Épp ezért én befejeztem a veled való eszmecserét, mert nem vagyunk egy szinten. és nem igazán tudsz érdemben hozzátenni semmit. Ne erőltesd, csak az időd vesztegeted, az SW világa nem neked való! "
olololllloooooo :D
Épp ezért én befejeztem a veled való eszmecserét, mert nem vagyunk egy szinten. és nem igazán tudsz érdemben hozzátenni semmit. Ne erőltesd, csak az időd vesztegeted, az SW világa nem neked való! "
olololllloooooo :D
A vagyonadó népszerűsége jelentősen megnőtt az utóbbi időben a demokrata politikusok körében. Többek között Bernie Sanders és Elizabeth Warren kampányában is hangsúlyos gazdaságpolitikai elemként jelenik meg, mintegy megoldási lehetőségként az extrém vagyoni különbségek korrigálására. Miért vált…..
csárlszbrunzol
2019.12.24 10:51:10
@midnight coder: ""De ha mégis, a túloldalon évi 200Mrd dollárból lesznek majd új munkahelyek is. "
Ja, a termelő ágazatból csoportosítsunk át egy rakás pénzt a szociális szférába, az biztos jó lesz..."
Jó hát! Az inflációnak jót is tenne! :O
Ja, a termelő ágazatból csoportosítsunk át egy rakás pénzt a szociális szférába, az biztos jó lesz..."
Jó hát! Az inflációnak jót is tenne! :O
Lassúhajtó csellengők. Gyárilag hiányzik belőlük a jobboldali (gáz)pedál. Zöld lámpánál is képtelenek időben és normálisan elindulni, akkor lapozgatják a gép kézikönyvét, hogy miként működik a sebességváltó, hogyan kell sebességfokozatba kapcsolni ezzel a szerkezettel. Amúgy pedig biztonsági (vagy…..
csárlszbrunzol
2019.12.23 13:49:17
@SomiTomi: Nagyon jót írsz. Meggyőződésem, hogy sokan ilyen miatt nem mozdulnak ki mondjuk a középsőből és eleve úgy mennek, hogy minél kevesebbet kelljen sávot váltaniuk. Azzal, hogy nem engedjük sávot váltani a kollégákat, hosszabb távon azt sikerült elérni, hogy a legtöbben minimalizálják ezt. Mások meg úgy váltanak sávot, hogy az utolsó pillanatban indexelnek csak. Mindkettő egy-egy válasz a kialakult gyakorlatra. Végső soron ezzel is csak magunkat szivattuk meg.
csárlszbrunzol
2019.12.23 16:24:00
@]{udarauszkasz: tehát akkor a fentiekkel kapcsolatban egyetértünk és csak a közlekedési mérnökökkel kapcsolatban vagyunk eltérő állásponton?
UI: a piros a kék, a plusz a mínusz
UI: a piros a kék, a plusz a mínusz
Fapados tippek, trükkök, élmények
Visszaszólt a csomagellenőrnek, nem engedték fel a Wizz-gépre
2019.10.02 18:17:56
A Malév GH eddig sem pályázott nagy eséllyel a legkedveltebb cégnek járó babérkoszorú elnyerésére, de lassan inkább az aranybékasegg díjra lehet méltó (a díjat egy reklámblog találta ki, nem én). Olvasónk, Dóra (kérésére a nevét megváltoztattuk) tanulságos esete következik. Frissítés: a Wizz Air…..
csárlszbrunzol
2019.10.04 13:40:12
@sterimar: állítólag úgy működik az emberi elme, hogy ha egy sztoriban, történésben, logikai szövetben luk van, azt szereti kitölteni.
Az, hegy ennyi infóból habzó szájjal ki kit szid, pedig csak attól függ, hogy az illető melyik helyzetbe tud jobban belehelyezkedni.
És ezáltal sokan tudni vélik, hogy mi történt. Pedig még arra is van valós esély, hogy az igazság akkor sem fog kiderülni, ha tényleg nyomoznak a rendőrök és mondjuk be a végére is érnek.
Az, hegy ennyi infóból habzó szájjal ki kit szid, pedig csak attól függ, hogy az illető melyik helyzetbe tud jobban belehelyezkedni.
És ezáltal sokan tudni vélik, hogy mi történt. Pedig még arra is van valós esély, hogy az igazság akkor sem fog kiderülni, ha tényleg nyomoznak a rendőrök és mondjuk be a végére is érnek.
csárlszbrunzol
2019.10.04 22:05:09
@Válasszunk: Ezzel elég jól összeszedted, hogy mennyire gondoltad tovább a saját hiedelmeid, tapsztalatod, értékrended alapján a sztorit.
Olvasónknak nagyon kellett valami, ami csak az Euronoics-nál volt meg és ezért bármire képes is lett volna. A termék doboza azonban eltűnt pont úgy, mint a türelem a vásárlóval szemben.
Tisztelt Euronics!
Mérhetetlenül csalódott és dühös vagyok az értékelhetetlen kiszolgálásuk és tehetetlen…..
csárlszbrunzol
2019.08.28 20:36:05
Megszerezted a jogsit és szinte égeti a zsebedet az elmúlt hónapokban félretett pénz! Kell végre egy autó. A lehetőségek megszámlálhatatlanok, az árban pedig végtelen a skála, mégis be kell lőni, hogy milyen autót vegyél és mennyiért...
csárlszbrunzol
2019.08.23 10:13:11
@Nancsibacsi: ugye azt a részét is megértetted, hogy különválaszottam a vételárat és a fenntartást?
csárlszbrunzol
2019.08.24 13:05:04
@Nancsibacsi: Elég lett volna a kérdésemre egy egyszerű 'nem'-mel válaszolnod.
csárlszbrunzol
2019.08.24 22:48:33
@Nancsibacsi: most, hogy ezen túlestünk, már csak a "minimum" szó értelmezését kell megugrani.
Meglehetősen ostoba húzás volna, ha a címbéli közmondást egy az egyben a téveszmék közé sorolnánk. A türelem ugyanis hallatlanul fontos erény, hiányában semmiféle civilizációról sem beszélhetnénk. A problémák ott kezdődnek, amikor az önuralom túlzott mértékű, s úgy szalad el mellettünk az élet,…..
csárlszbrunzol
2019.05.28 20:17:52
@nárcisz kutyus: "A civilizációt a szorgalom és az emberi tudás építette fel. A kamatos kamat kirabolja a Földet és egy szemétkupaccá darálja le."
Meglehet*, hogy a cililizációt az emberi bla-bla élpítette. De a Föld kirablását az emberi _természetnek_ köszönhetjük.
* persze ha ebbe nagyon bele akarnánk menni, akkor rögtön kiderülne, hogy az oly magasztos, pátoszos mázról is kiderülne, hogy az is az emberi _természet_ hozadéka. És talán (biztosan) nem is oly magasztos. Ha még jobban megkapargatnánk, akár még az is kiderülne, hogy a csodás civilizációnk is ugyanazon tőről fakadóan "került kifejlesztésre", mint a kamat (fúj) is.
Meglehet*, hogy a cililizációt az emberi bla-bla élpítette. De a Föld kirablását az emberi _természetnek_ köszönhetjük.
* persze ha ebbe nagyon bele akarnánk menni, akkor rögtön kiderülne, hogy az oly magasztos, pátoszos mázról is kiderülne, hogy az is az emberi _természet_ hozadéka. És talán (biztosan) nem is oly magasztos. Ha még jobban megkapargatnánk, akár még az is kiderülne, hogy a csodás civilizációnk is ugyanazon tőről fakadóan "került kifejlesztésre", mint a kamat (fúj) is.
csárlszbrunzol
2019.05.28 20:19:39
@nárcisz kutyus: Itt kábé le is írtad az inflációt. Ha van infláció, de a betétben tartott "pénzre" nincs, akkor az már kamat (fúj).
csárlszbrunzol
2019.05.29 18:12:37
@G. Nagy László: Nyugodj meg, csak trollkodtam. De szerintem rájöttél Te erre. :)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Nem véletlen, hogy az Index is foglalkozik régi (köz)mondások értelmezésével. Sokszor még egy magyarnak sem triviális.
Fentiek fényében bizony nehéz lenne megértenie egy vicces beszólást egy külföldinek Magyarországon, amikor a sztoriban valakit elküldenek mondjuk Kukutyinba zabot hegyezni (ez pont a legutóbbi vonatkozó indexes cikk egyik utolsó példája volt).
Vagy vegyük mondjuk egy népszerű film egyik idézetét, amit az adott országon kívül nem nagyon láttak máshol, a helyi kultúrában meg mégis gyökeret tud ereszteni ("Ízi rájder, öcsém, ízi rájder). Ezt egy külföldi nem fogja érteni. A szavakat simán, de a mélyebb értelmét nem.