Regisztráció Blogot indítok
Adatok
vwxyz

0 bejegyzést írt és 357 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
killtheradical 2+2=1 2022.04.04 07:41:35
"2018-ban jó néhányan azt gondolták, hogy kettő meg kettő az öt, most pedig kiderült, hogy kettő meg kettő az egy." - Schiffer András, 2022.04.03. Én nem szóltam. Kussolok egy ideje, mert ha szólok, akkor emezeket gyengítem, amazokat  meg erősítem (vagy fordítva, kinek-hogy). Csak bizalmas körben…..
vwxyz 2022.04.08 11:04:30
@#szájbergyerek#: Majd megszavazták azt, aki "félázsiai származéknak" hívta őket.
vwxyz 2022.04.08 11:11:47
@bs395: Szeretem látni, ahogy az egybites propagandaanyagokból "tájékozodó", nagyképű hőzöngők pár kör alatt komplett idiótát csinálnak magukból, és ez a szitkozódós csóka ideális alany.
vwxyz 2022.04.09 09:42:07
@tiltsál ki te gyökér: Milyen szépen levezetted, hogy Orbánnak 10+ év is kevés volt felkészülni a soron következő krízisre. A munkáját nem végzi, bezzeg az óvodások nemváltoztató műtéteivel jól elvan.

Tehát ezt a kérdésedet nekem írtad vagy Orbánnak? 'Mi volna, ha azt képviselnéd, amihez közöd van, nem "valakiket" meg "valahol".'

2008 sehol, te nem makrós vagy, ez már kiderült.

Amúgy ezzel az állandó szitkozódással és káromkodással egy konkrét hiányosságodat próbálod kompenzálni vagy az általános gyengeségedet?
Alig néhány napja írtam arról, hogy a Biden kabinetnek micsoda nehézségeket fog okozni az, hogy az amerikaiakat vonatra ültesse és lám, már van is egy újabb hír, amely a finanszírozás nehézségeiről szól, amit drasztikus műszaki tartalom csökkentéssel próbálnak orvosolni. Vajon át fognak ülni az…..
vwxyz 2021.02.15 20:51:39
@odamondó: Apád az Eurostarra mondta ugyanezt, amikor te még gyerek voltál.
vwxyz 2021.02.22 12:36:45
@odamondó: Nem a hasonlat hibája, hogy nem érted.
Növekszik a városi lakosság jövedelme, és ez azzal is jár, hogy egyre több a személygépkocsi. A sok autó már alig fér el egymástól, szinte minden talpalatnyi helyet elfoglalnak. A városok vezetői azonban, félve a népszerűtlenségtől, ódzkodnak az autózás korlátozásától. Kapóra jönnek nekik a…..
vwxyz 2020.09.30 18:33:21
@midnight coder: Ezt a "home office"-t mindenhova beírod, de miért nem inkább a főnöködnek javaslod? Vagy a kormányzatnak, amelyik nemhogy példát nem képes mutatni, de pl. Magyarország külügyminisztere még büszke is arra, hogy megfenyegette a saját beosztottjait: kirúgja, aki a járvány közben otthonról szeretne dolgozni.
Az elmúlt évtizedekben több európai városban alakítottak ki autómentes lakónegyedeket. Iarina Ciceu, a Levegő Munkacsoport önkéntese ezekről a kezdeményezésekről egy részletes ismertető anyagot írt, amelyet itt röviden összefoglalunk. Szándékosan autómentesre kifejlesztett városrészek az 1990-es…..
vwxyz 2020.09.30 18:27:27
@csúti csüngőhasú tolvaj: Arra gondolsz, hogy aki "a Garay tértől a régi budaörsi virágpiacig" autózik "minden nap egy kisebb bevásárláshoz is", az "agyatlankodik"?
Berlinben nemrég autómentes lett egy nagyon széles, központi utca, a Friedrichstrasse több szakasza. A Friedrichstrasse egy kb. 3 km hosszú út Berlin Mitte (Belváros) elnevezésű kerületében, rendkívül változatos szakaszokkal: rengeteg kávézóval, pékséggel, irodaházzal, lakóházzal és néhány kisebb…..
vwxyz 2020.09.29 10:18:27
@birkamenet: És így a messzebb lakók nem autóznak odáig, hanem a lakhelyükhöz közelebbi boltokban vásárolnak. Meg online. Gut.
vwxyz 2020.09.29 19:17:25
@birkamenet: " Ja, a legvaskosabb gazdasági visszaeséssel." Te csak Lázár János videójából ismered Bécset? Miért nem nézed meg inkább személyesen?

"Meg kellene mar érteni, hogy ez itt a 21. század" Kicsi szívem, te felejtetted magadat a XX. században. A saját öndiagnózisod szerint még a 70+ éves Tarlós is túlzottan haladó felfogású volt neked.
vwxyz 2020.09.30 13:05:16
@Lelkesz6: Erre a postra csak birka és egy mániás karácsonyozó talált ide közülük, de forgalmasabb blogokon rendre gyűlnek ugyanazok a magukat a városlakókkal azonosító autómániások, akik már az idei, apró kis fejlesztések miatt is hisztiznek.

Ezek után te leírod, hogy még a Budapestnél jóval előrébb tartó Berlinben is szükség lenne további lépésekre az élhetőbb város felé vezető úton.

Azt akarod, hogy szívrohamot kapjanak, meg akarod ölni őket?
Létezik egy elképzelés, mégpedig az Egészséges utcák, amelynek célja, hogy az utcák, közterek kialakításánál az elsődleges szempont az emberek életminőségének és egészségének maximalizálása legyen. A Járókelő oldal 8 éve segít a városlakóknak abban, hogy jelezhessék a kátyúkat, letört szemeteseket,…..
vwxyz 2020.09.19 15:38:28
@Zénógiliszta: "Soha le nem mondani, soha el nem csüggedni, ha kell, mindig újra kezdeni." Kossuth Lajos
vwxyz 2020.09.19 15:42:55
@Válasszunk: Segíts nekem megérteni, ez a mondatod mit jelent? "az adott környéken a tulajdonosi összetétel ilyen irányú változása olyan piaci folyamat, ami a kellemetlenségek eltérő árazásából ered."
vwxyz 2020.09.21 12:43:40
@Válasszunk: "De ez egy mindenhol természetes folyamat." Hát nem, lásd bulinegyed.

"A Tompa utca és az Ezredes utca összehasonlításában érdekes, hogy míg a Körút egy olyan fő közlekedési útvonal," Az Ezredestől 5 perc séta a M2, a 4-6, ...

"Egy lakónegyednek szüksége van a Tompa utcához (vagy Lövőház utcához, vagy...) hasonló központokra..." Lövőház

"AZ önkormányzat ebben a helyzetben nem fog a Tompa utca lakóira hagyatkozni." Miért esik jól hosszasan magyarázni, hogy olyasvalami lehetetlen, ami másnak már sikerült?
Megmaradnak a biciklisávok a Nagykörúton, de az emiatt békétlenkedő autósokat a Fővárosi Önkormányzat a legnagyobb létszámú és ugyanakkor a legkisebb érdekvédelmi képességű sokaság, a gyalogosok kárára ígéri kompenzálni. A cikk szerzője Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse. ..
vwxyz 2020.09.16 12:25:21
@kárárámaispj: Úgy látom, a blogger elkezdte törölgetni a kommentjeidet. Talán a trágár, alpári gyűlölködéseddel van probléma?
vwxyz 2020.09.16 16:10:38
@kárárámaispj: A Kálvinnál. Így már megértetted, mekkora hülyét csináltál magadból?
vwxyz 2020.09.17 12:25:45
@kárárámaispj: Látom, a legutóbbi kommentedet is törölni kellett, vajon miért?

Ne csodálkozz, hogy nem lehet téged követni, amikor össze-vissza módosítgatod a sztoridat. Először te voltál a legpestibb, a következő verziód szerint már rég elköltöztél, aztán jött, hogy nem is rég, hanem épp most az aktuális változások miatt menekültél el, utána pedig már a képzeletbeli barátaidtól voltak az infóid arról, hogy mi zajlik Pesten, akik mind éppen a Rádayban laknak, de egyiknek sincs önálló gondolata, mindegyik pont azt ismételgeti, amit te. Aha, persze, biztosan.

Ha az élhető városból annyit fogtál fel, hogy romkocsma és kültéri wifi, akkor te nem éltél a belvárosban. Lehet, hogy valaha ott laktál, de nem éltél. Értem, hogy neked az életminőség egyetlen és kizárólagos fokmérője az, hogy az ajtód előtt tudj parkolni, de a városban lakók zöme ennél többet, jobbat akar.

A forgalomcsökkentett, zöldülő, emberbarát terek nem csak a tisztább a levegő, a kisebb zajszennyezés és az egészségesebb környezet miatt jobbak, de azért is, mert az ilyen tömbök megtelnek élettel, ahol nem egymás mellett magányosan, hanem együtt élnek az emberek. Látom, hogy neked, introvertált, megkeseredett, sikertelen embernek ez felfoghatatlan, de az ember biológiailag kódoltan társas lény, és a városi élet pont a közös létről szól.
Ákos tavasszal teljes csendben volt az év elején kitört koronavírus-járvánnyal kapcsolatban. Online ugyan folyamatosan jelen volt, adott karanténkoncerteket, gyakorlatilag karanténnaplót vezetett, ellátta rendesen a rajongókat anyaggal, de nem nyilatkozott például a zeneipar összeomlásával…..
vwxyz 2020.09.01 15:51:58
@röf: Rossz hírem van, 40-45 alatt Ákos ugyanolyan őskövület, mint az említett Koncz vagy Bródy. Te is megöregedtél.
Bár az idei nyári tokiói olimpiai játékok az ismert okok miatt elmaradnak, ennek az összeállításnak anyagát már csaknem egy éve gyűjtögetem és nem volt kedvem jövő ilyenkorig aszalni, szóval ha tetszik, ha nem, ezt most megkapjátok. :) Szóval most - szerdán - kezdődne a sportünnep (labdarúgással és…..
vwxyz 2020.07.22 13:12:26
@JTom: 2020.07.22. 09:19:17
vwxyz 2020.07.22 15:25:37
@JTom: Jól értem, hogy ha az általad kommenteltek jelentésében nem is értünk egyet, de abban igen, hogy semmi "észbontó" nincs abban, ha dolgozik, akinek pénzre van szüksége?
vwxyz 2020.07.22 15:31:21
@lobaszopiatej: Vagy eladja a lelkét a Pártnak. Az jobban fizet mostanában, mint az amúgy megkérdőjelezhető indokoltságú életjáradékok, sportolói ösztöndíjak, ...
Tehát megjelent a kerékpársáv a Nagykörúton meg az Üllőin, és természetesen előjöttek azok a büszke autósok, akik szerint ez az egész hülyeség, ezek az utak nem alkalmasak a biciklizésre, meg általában az egész város nem alkalmas rá, de aki biciklizni akar, menjen a járdára, vagy a mellékutcákba, de…..
vwxyz 2020.06.09 09:05:06
@eßemfaßom meg áll: Ez csak hárítás, a felelősség nem vállalása.
Nem a cégek döntik el, hogy milyen messze költözöl a munkahelyedtől, és milyen messze vállalsz munkát a lakásodtól. Mint ahogy azt sem ők döntik el, hogy milyen közlekedési eszközzel jársz be a munkahelyedre. Ez mind a te döntésed.
vwxyz 2020.06.10 16:59:10
@Environmenta: „nem mindenkit terhel a városban az autóforgalom” – Mesélj, kit nem terhel a légszennyezettség Budapesten?

„A Covid egy tranziens jelenség (amúgy egy felesleges tömeghiszti volt, mint kiderült…). Utána minden visszaáll ugyanúgy, mint március elejéig volt – ne reménykedj!:)” – Ha a jövőbe látsz, akkor lottózz, tőzsdézz, jósolj vásárokban! Ha viszont nincs ilyen szuperképességed, akkor ez puszta találgatás.

„Ami a forgalomszabályozást illeti: jó kommunista módjára mindenki „tilalomban” és az állampolgárok birka módjára való terelésében gondolkodik.” – Nem, a kerékpársávok például semmit nem tiltanak, viszont választási lehetőséget adnak.

„a többség, legalább is a politikailag aktív többség AUTÓZNI akar!” – Bármilyen tény, ami ezen állításodat alátámasztja?

Mások egészsége: tudomásul kell venned, hogy az egészég is pénzbe kerül. Akinek van pénze, az meg tudja vásárolni ezt magának – aki meg szegény, az nem. Álszent dolog „ingyen” követelni akármit is, aminek pedig jól számítható költségei vannak. – Akik a természettől kapott egészségüket szeretnék megőrizni, és nem akarják, hogy máshol lakók rombolják azt, azok fizessenek váltságdíjat? Ezt hogy hangolod össze a demokráciáról papolásoddal?

„A városlakók többségének van autója.” – Érted a különbséget a tulajdonlás, és a naponta kétszer a csúcsforgalomban járatás között?

„Ami az agglomerációban lakók gyerekeinek iskoláztatását illeti: vannak, akik kényszerből hordják őket Budapestre” – Nincsenek, senkit nem kényszerítenek, ez mind a saját döntésük.

„nem szeretnék, hogy a gyerekük a lakóhelyük esetleg egyedüli egyházi intézményébe járjon” – Meséltél arról, hogy el fogod kergetni azokat a politikusokat, akik diktálni akarnak. Hát tessék, kezdheted.

„Ami meg a munkahelyi ingázásomat illeti: talán röhögni fogsz, de éppen azért ingáztam, mert ez eu-s levegőtisztasági projektet csináltam (környezetmérnökként) és ha már itt tartunk: ebben a minőségemben jól tudom (hisz a magyar helyzetet én vizsgáltam!), hogy a városi levelő minőségét nem az autóközlekedés cseszi el, hanem a szilárd tüzelőanyagok és a tömegközlekedés.” – Hú, ha _valóban_ környezetmérnök vagy, akkor az egyetemre nézve is kínos, hogy csak ennyit értettél meg a környezetszennyezésről.
vwxyz 2020.06.17 22:40:30
@eßemfaßom meg áll:
- Én nem ismerek olyan céget, amelyik a munkatársait arra kötelezné, hogy más településre költözzenek, mint ahol dolgoznak. És te?
- Én nem ismerek olyan céget, amelyik csak más települések lakóit lenne hajlandó alkalmazni, mint ahol a telephelye van. És te?
- Én nem ismerek olyan céget, amelyik előírná, hogy a vidéken lakó dolgozói nem ingázhatnak közösségi közlekedéssel vagy biciklivel, csak és kizárólag autóval. És te?

Ha mindhárom kérdésre igen a válaszod, akkor igazad van. Ellenkező esetben ez csak hárítás, mellébeszélés.
Az index beszámolt róla, hogy több órán át égette a kerozint egy Ryanair-gép ahelyett, hogy menetrend szerint elindult volna Gran Canariára. A tudósítás szerint a gép túlsúlyos volt, és jobb híján a kerozint kezdte el elfüstölni azzal, föl-le gurult a kifutópályán. A gép valamikor negyed egy után…..
vwxyz 2020.02.24 15:03:35
@közösperonos átszállás: Eszembe nem jutna egy párezres kütyü miatt otthon ülni és várni a futárt. Viszont a Magyar Postánál teljesen általános, hogy egy hónapot késnek a csomagok kézbesítésével. És nem fizetnek érte egy fitying kártérítést sem. És a fapadosok kapcsán oly szorgalmas kormányhivatal is lapít, amikor az állami szervek ügyei kerülnek elő.
vwxyz 2020.02.24 16:31:46
@Yumurdzsak: Három hétre előre még mindig van 19 ezres jegy odaútra, ezek pedig február közepi jegyek voltak, holtszezonra, agyonakciózva. A visszaút pedig különálló tétel, arra ne vetítsd ezt a kártérítést, hiszen ha ott is késnek, akkor amiatt külön fizetnek, még egyszer.
De legyen neked: ha 60 ezer a jegy, és négyszáz Euro a kártérítés, akkor mindez hogyan aránylik mondjuk a Magyar Államvasutak késéskor fizetett kártérítéseihez?
vwxyz 2020.02.24 16:59:34
@közösperonos átszállás: Nálunk nemrég a fél társasháznak (értsd: közel 100 lakás) még szabadságot is kellett vennie, csak mert a kapucsengő szerelő szakmunkás jelezte, hogy 12-17h között bármikor jöhet, de később biztosan nem fog, legfeljebb szabad szemmel látható pótdíjért kiszáll még egyszer, de akkor is csak napközben, mert este ő ugyan nem fog ott maradni a kedvünkért (értsd: nem kevés pénzünkért).
Sorolhatnám a hasonló időrablókat egyes állami hatóságok illetékeseitől kezdve a komplett építőiparon át, az autószerelőkön keresztül egy rakás szektorral kapcsolatban. Az a közös bennük, hogy pazarolják az időnket ÉS ez egyetlen fillérjükbe sem kerül. A Ryanair is pazarolta az utasok idejét, DE ezért kártérítést fizet, sokszorosát a hazánkban szokásos órabéreknek (köszönet az EU-nak).
Statisztikai alapon a gépen is ott ültek, és a felháborodott kommentelők között is ott vannak azok is, akik természetesnek veszik, hogy ők ingyen játszhatnak mások idejével, de végig vannak sértve, amiért velük tette ezt egy másik cég, pedig az még busás kártérítést is fizet emiatt.
Ép végtagokkal, jó reflexekkel, gyors reakcióidővel és nehezebb csomag nélkül hat és fél perc alatt bárki könnyedén átsétálhat a Nagykörútról a Bajcsy-Zsilinszky útig a Dessewffy utcán keresztül. De ha van más megoldás, inkább azt ajánlanánk. Januártól június végéig működött a Járókelő irodája ebben…..
vwxyz 2019.07.04 08:31:30
@teéjesenmindegy: Te már ott megszívatod magad, hogy meg sem próbálsz analitikusan gondolkodni, kilépni a szerepedből, több szemszögből, átfogó képet alkotni, csak a kormány felett átbámulós, dugóban szenvedős nézőpontodból ismételgeted magadnak ugyanazokat a 10 éve is elavult meséidet. Mint a 70 éves Tarlós, aki megragadt 20-30 évvel ezelőtt, képtelen a jelenben élni és az emlékeiből kiszabadulni, folyton visszahúzza a várost a múltba, ahonnan ezért is alkalmatlan arra, hogy a jövőbe átvezesse Budapestet.

Segítek: az aluljárót nem ő tömette be. De gondoltál már arra, hogy egy városban nem csak autósok élnek, de lépcsőzni már nem bíró nyugdíjasok, babakocsit toló anyukák, kerekesszékesek, stb. Mesélj, miért kellene nekik a föld alá takarodniuk lépcsőn, hogy neked ne kelljen megállni a lámpánál?

Ismerem a combinós "elemzést", ami Tarlós megrendelésére készült: totál hazugság. Kedvencem, amikor a csúcsidőszakra irányonként 3000-es autós utasszámot kamuzik be. Te is leellenőrizheted, hogy ez mekkora ordas hazugság: állj oda az út szélére pár percre mondjuk 17h körül, és számold meg, hogy egységnyi idő alatt hány embert visznek el előtted az autók. Közben számolhatod a villamosokat is, azok számát szorozhatod mondjuk 300-zal. Csodálkozni fogsz.
Az adófizetők pénzéből az adófizetőknek hazudik, ez Tarlós. Te meg benyalod...

Ja, persze, mindenki kenyeret szállít a személyautóján. Meg épp a feleségét viszi szülni, nem? És mindig csak halaszthatatlan munkaügyben ül bele? Ne hazudj már magadnak, gondold végig őszintén, hogy te hányszor használod feleslegesen és értelmetlenül, vagy állj ki az út szélére, és nézz bele a kocsikba, látni fogod, hogy töredék a munkaforgalom, és zömében csak lustaságból, megszokásból, kényelemből pusztítjátok a várost.
vwxyz 2019.07.04 12:59:39
@teéjesenmindegy: Én szívesen vitázom tájékozatlan, elfogult és tényszerű gondolkodásra képtelen emberekkel is, de a te "stílusod" kritikán aluli, ezért magadra hagylak.
vwxyz 2019.07.04 13:34:13
@Jankove: Én pedig azt nem értem, hogy akit a városhoz köt az élete, de ennek ellenére úgy dönt, hogy mégsem akar itt élni, az miért tekinti természetes jogának, hogy korlátlan mennyiségben és indokolatlanul olcsón vehesse igénybe a város infrastruktúráját egy környezetszennyező tevékenységhez, ahelyett, hogy a városlakók élhetőbb életteret alakíthatnának ki maguknak ugyanott.
(Ezt a kérdést persze retrográd, szellemileg a XX. században rekedt politikusoknak is fel lehet tenni, akik ugyanúgy a fejlődés ellen, a többség érdekeivel szemben járnak el, így pazarolják az adófizetők pénzét.)
A komenizmus házmestertempóba oltott önkéntes rendőrségének eddigi non plus ultrája a kurucinfo volt, az az online, izé, termék, amiben az ő szellemiségüknek meg nem felelő, a csőrüket piszkáló, bögyükben benne levő, tyúkszemüket taposó újságírókat, közéleti személyeket, mindegykiket, ún.…..
vwxyz 2018.12.14 12:35:31
@Tájékozódj mielőtt elhiszed: "Gyurcsányék tömegesen vittek embereket fogdákba 2006-ban, válogatás nélkül, ahol meztelenre vetkőztetve aláztak mindenkit.
Azonosíthatatlan karhatalmisták "Mocskos Fidezses" felkiáltások közepette rugdustak ájulásig ellenzéki képviselőt."

És ha ez így volt, akkor 8 évvel később ezért még miért nem ítéltek el senkit?
a) Nem történt ilyen, egyszerűen csak kamuzol.
b) Így történt, de a Fidesz érdeke az, hogy Gyurcsány emberei ne kerüljenek börtönbe.
vwxyz 2018.12.14 14:12:17
@Tájékozódj mielőtt elhiszed: Tehát szerinted a Fidesz-kormányzat nemcsak eltűri, de támogatja is, hogy bűnözök ártatlan embereket tömegesen fogdákba vigyenek, válogatás nélkül, ahol meztelenre vetkőztetve alázzák őket, valamint azonosíthatatlan karhatalmisták rugdussanak ájulásig ellenzéki képviselőket.
És egy további, ami miatt mégse. ..
vwxyz 2018.12.13 23:59:14
@rallus:
1. Nem érzed az ellentmondást, hogy akik szerint jó ötlet másokat akár napi átlag 2 óra túlórára kötelezni, pont azok nem voltak hajlandóak túlórázni legalább egyszer, a saját maguk által kijelölt cél érdekében?

2. Egy intelligens ember képes vitában érvelni az álláspontja mellett. Egy kevésbé értelmes legalább a saját maga által felállított szabályokat ne sértse meg, amikor elfut a vita elől.

3. Hivatalosan (még) parlamenti demokrácia van Magyarországon. Ehhez a formához hozzá tartozik, hogy a nem a kormánypártra szavazókat is megilleti a jog, hogy a jogalkotás során képviseljék a véleményüket. (Az áprilisi választások szerint az ellenzéki képviselők több választót képviselnek, mint a kormánypártiak.) A diktatúra az, ahol a mást gondolóknak nincs joga elmondaniuk a véleményüket.

4. Ez a törvény nem 'az esztergályosról, a pizzakihordásról és többet keresés lehetőségéről' szól, ne legyél ennyire cinikus! Amúgy azt tudtad, hogy a 8 óra munka gyakorlata jóval több mint 100 éves? Értem, hogy Viktor nem képes sem a jövőben, sem legalább a jelenben gondolkozni, és a Horthy-korszakot szeretné visszahozni, de azért a XIX. században elért munkavállalói jogokat ne akarjon már csak úgy mindenféle hatástanulmány nélkül eltörölni, csak mert a képzetlen tanácsadói közül valamelyiknek épp ez jutott eszébe.
vwxyz 2018.12.14 08:10:23
@nniicckk: Milyen érdekes, hogy bár te vádolsz másokat hazugsággal, de ezeket a rágalmakat semmilyen ténnyel nem bírod alátámasztani, viszont a fröcsögésed közben épp te hazudsz, egyetlen mondatba több hazugságot is belegyömöszölsz:
"Nem reg ezek" talán feltűnt már, nincs olyan, hogy ezek. Az ellenzéki pártok nem képeznek egységet, igen széles palettán helyezkednek el a szélsőjobbtól a baloldalig, nem mellékesen több magyar polgár szavazott rájuk a választásokon, mint a kormánypártra.

"Nem reg ezek meg vasarnapi munkavegzesre koteleztek a dolgozokat" Talán hallottál már róla, hogy a kereskedelemben (tágabb értelemben a szolgáltatásban) emberöltők óta olyan munkarend van, amely figyelembe veszi a szolgáltatást igénybe vevők lehetőségeit és igényeit. Gyengébbek kedvéért: már a szocializmusban is volt vasárnapi nyitva tartás.

"onkent vallalt tobblet munkat akarjak megtiltani az embereknek"
Nem önként vállalják.
Nem akarják megtiltani.
Ebből is látszik, te még arra is lusta voltál, hogy elolvasd a törvényt, teljesen fogalmatlanul írogatsz ostobaságokat.

"Egyertelmuen kulfoldrol iranyitjak oket, senkit sem kepviselnek, csak botranyban erdekeltek." Ez csak neked egyértelmű, de már úgyis te vagy a megvilágosult bölcs, akkor mesélj, engem például melyik "külföldről" irányítanak?

"senkit sem kepviselnek" Több millió embert senkiztél le, csak azért, mert mernek gondolkodni, és nem fogadják be ész nélkül a propagandát. Gratulálok!

Amúgy még a Fidesz-szavazók kétharmada szerint sem jó a törvény:
republikon.hu/elemzesek,-kutatasok/181211-rabszolga.aspx
vwxyz 2018.12.14 09:18:30
@chrisred: Köszi, de ez biztos nekem akartad írni?
  Horváth Csaba is hozzászólt az elektronikus jegyrendszer fiaskójához, amivel sikeresen bebizonyította, hogy mindössze két dolgot nem ért: hogy mi történik a fővárosban és, hogy mit gondolnak a választók. Miközben az establishment-baloldal folyamatosan azt mondogatja, hogy de Budapesten még…..
vwxyz 2018.12.05 13:25:41
@Jules Berstein: "a nyugati államokban tapasztalható migráns bűnözés megjelenése" 10 eurótól veszel repjegyet, elutazol "nyugatra", körbenézel, tapasztalsz, meglepődsz, és csalódsz, hogy a lakájmédia propagandájával ellentétben nem a "migránsbűnözésről" és a terrortól való rettegésről szól az élet a Lajtától nyugatra.

"a polgári erkölcs kritériumainak megváltoztatása" Mondd ki nyíltan: arra gondolsz, hogy a szemedet is kilopta a regnáló kormányzat.
Friss konkrét esetek nyomán talán nem árt újra megnézni, mi jár és mi nem az utasnak, aki nagyon megszívta. És mit kell tenni, ha ráfáztunk?  Pár nap alatt három olasz reptéren hagytak ott hazafelé készülő magyar utasokat is az ultrafapadosok, közös bennünk, hogy nem gondoskodtak az…..
vwxyz 2018.10.31 15:19:56
@molnibalage: Nem fogtátok fel, hogy miről szól ez a blog. Miért nem mentek köpködni inkább a 'Sose utazok fapaddal, de megmondom róluk a frankót' típusú FB-csoportokba?
vwxyz 2018.10.31 20:04:38
@ételizésítő: Elvira szerint az egyirányú, másodosztályú, teljes árú BUD-DEB 3905-4605 Ft. Ez az ára.
A költsége ennek durván a tízszerese, a különbséget is te (én, stb.) fizeted ÁFA, SZJA és hasonló címeken. (A tízszeres szorzót néhány éve a MÁV könyveiben láttam, a pontos érték azóta változhatott, a nagyságrend nem.)
vwxyz 2018.11.01 10:15:00
@Válasszunk: És amit írtál, mennyiben érinti azt, hogy minden "megváltott" MÁV-jegy áránál nagyságrenddel nagyobb összeggel kell rejtett módon hozzájárulniuk az adófizetőknek a vasúti közlekedés fenntartásához?
Megegyezett egymással a Telekom és az Andy Vajnához tartozó TV2 Csoport arról, hogy a Spíler 2 év végig elérhető lesz a telekomos ügyfeleknek, méghozzá most péntektől, írja a DTV. A Bajnokok Ligáját és a spanyol első osztályt közvetítő Spíler 2 egyaránt benne lesz a Telekom IPTV-n és Sat TV-n is. Az…..
Pár hete jöttek újabb járatbejelentések, közülük mindenképp kiemelkedik az, amely sok magyarnak is csökkentheti a stresszszintjét. A legkirályabb londoni reptérre hamarosan az easyJet is beindul Budapestről, a Ryanair pedig Kassáról. Frissítés: sajnos a Flybe pedig bezárja. A két nagy londoni…..
vwxyz 2018.09.10 18:22:15
@Darth Revan: "es mi lesz meg a brexit utan...."

Miért, a beléptetésben mi változik a Brexittől?
A címben feltett kérdés általában hajókról, vagy általánosabban vízi járművekről vízbe került emberekkel kapcsolatban merül fel. Ebben a posztban pedig kifejezetten az üdülőhajózással kapcsolatban előfordult esetekről lesz szó. (Az „Ember a vízben!” német megfelelője: Mann über Bord (férfi) // Frau…..
vwxyz 2018.08.31 07:55:19
@Kard: Valami önrészt? Mondjuk 100%-ot, hiszen szándékosan tette.
Befejezett öngyilkosság esetén pedig az örökséget kellett volna megterhelni az összeggel.
Miért kellene másoknak viselniük az ő ostobasága terheit?
Miskolc városa - mint sok más város hazánkban - sokat szenvedett az első világháború - és az azt követő pár év -folyamán. Szerencsére olyan emberek álltak városunk élén ebben az időszakban dr. Nagy Ferenc és Szentpáli István személyében - akik zsenialitásukkal méltóképpen beilleszkedtek nagy elődeik…..
Van pár apróbb új információnk a kézicsomagos mizériáról, meg itt az idő arra is, hogy tisztázzunk pár dolgot. Az előző posztban írt fontos változást azóta többen is megerősítették, az egyik olvasó úgy fogalmaz, hogy Ferihegyen is pánikszerűen címkézik az összes csomagot, vagyis aki nem vesz…..
vwxyz 2018.07.04 13:20:11
@Fillér B. Gusztáv: "a fizetős nagyot hatósági nyomásra kénytelenek voltak megváltoztatni"
Ez volt a hivatalos változat, de nem csodálkoznék, ha az egy "belső hatóság" lett volna.
Az angol reptereknek régóta rossz hírük van, teljesen megérdemelten. Nyilván lehet szerencsénk egy-egy flottul sikerült érkezéssel, vagy indulással, de gyakoribb, hogy sík ideg az utas, mire túljut valamelyik procedúrán. Az elmúlt hetekben volt szerencsénk újra a szenzációs London-közeli fapados…..
vwxyz 2018.06.26 12:40:09
@Expresszbusz: Egy bizonyos határon túl felesleges mérni. Pl. amikor BUD-on a csarnok túlsó végéig áll a sor, akkor pontosan lehet tudni, hogy
"Kelet-Európa legjobb repülőterének" megint nem sikerült a kapacitástervezés. Én azt nem értem, hogy jön ki nekik a matek, néhány megspórolt szekus bére és fast trackek díja miért többet ér nekik, mint az így elvesztett utasok jelentette forgalom?
Alapvetően nem vagyunk azok a fajta turisták, akik minden helyet lehúznak, mert minden rossz, béna, retkes, büdös és drága. Próbáljuk előre felmérni a lehetőségeket, és ahhoz mérten megítélni az adott helyszínt, várost, látványosságot. Mindig kiborulunk az olyan nyavalygásoktól, hogy tetszett…..
vwxyz 2018.06.06 15:44:59
@Fillér B. Gusztáv: "Vicces, hogy előre megírhatnánk a legidiótább kommenteket, mindig ugyanaz az elmebaj, a poszt mondanivalójának felfogása nélkül."

Miért nem törlitek a betegek kommentjeit? Az értelmes beszélgetéseket barmolják szét olyan trollok, akik még a blog nevét is lusták elolvasni.
vwxyz 2018.06.06 16:27:12
@Nincs közöttünk csicska: Ez egy általános tévképzet, de releváns gyakorlattal bíró ismerősöm szerint értelmes fórumokról a trollok több kommentelőt riasztanak el, mint ahány hozzászólást maguk generálnak. A minőségről ne is beszéljünk.
Az online check-in, vagyis a repülőjegyek utazást megelőző netes érvényesítése korunk egyik óriási vívmánya. Létezése előtt a beszállókártya megszerzéséért folytatott kilátástalan és idegörlő sorbanállás ugyanis ritka jól meg tudott ágyazni egy idegbajos családi nyaralásnak, plusz irtó nagy terhet…..
A Járókelőre érkezett bejelentésekből válogattunk. Kattints a képekre a részletekhez!..
vwxyz 2018.03.21 20:27:07
vwxyz 2018.04.11 12:08:43
@törzsmókus: Kresz 40. § (8): "A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha" ... " a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad"