Regisztráció Blogot indítok
Adatok
salát gergely

1 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az ELTE BTK-n több tanszék vezetésére is pályázatot írtak ki. Egy helyi forrásunk szerint a Koreai Tanszéken úgy, hogy csak Csoma Mózes jelenlegi tanszékvezető nyerhessen. A kiírás olyan adminisztrációs gyakorlatot kér a jelentkezőkkel, amellyel kizárólag Csoma…..
salát gergely 2013.12.21 19:51:25
@Prinz Dániel: Ne személyeskedjünk.

Egy nemrég létrehozott, frissen akkreditált és még sok szempontból képlékeny (pl. mesterszakot végzettekkel vagy doktori programmal még nem rendelkező) tanszéknél nem elhanyagolható szempont, hogy aki vezeti, az átlássa az egészet. Ez persze máshol is elvárás, csak máshol a már kialakult egyértelmű viszonyok miatt ezt feleslegesnek tartották a pályázatba is beleírni. Koreai szak vagy tanszék korábban Magyarországon nem volt, külföldön koreanisztikát végzett magyar szakember egyelőre nincs, így az a természetes szűrő, hogy egy szakon az adott szakon végzettek tanítsanak, a koreai esetében nem működik, gondolom, ezért tér el két-három mondattal ez a pályázat a többitől. Egyébként az akkreditációs folyamat nem egyszemélyes dolog, gyakorlatilag minden tanszéken mindenki részt vesz benne így vagy úgy. Sőt intézeti szinten is van együttműködés, segítjük egymás munkáját a létesítési és indítási kérelmek összeállításában, így az intézeten belül mindenkinek van adminisztrációs tapasztalata mindegyik szakkal kapcsolatban. A több hónapos kollektív munkával kialakított a kérelmeket nem is egyes személyek vagy tanszékek, intézetek nyújtják be a MAB-hoz, hanem a Kar. Ha valaki kivonja magát a munkából - tényleg nem tudom, ez esetben történt-e ilyen, szerintem nem -, akkor az meg mondjuk ne akarjon tanszékvezető lenni.

A lényeg az, hogy Dániel itt jóhiszemű eszköze lett egy sértettségből fakadó kellemetlenkedő akciónak. Mindenkivel megeshet ilyen, de szerintem vigyázzanak, hogy az Átlátszó Oktatás több legyen munkahelyi feljelentgető-blognál.

Még valami, a koreai tanszék létét kifogásolóknak: ez a tanszék az egyetlen az ELTE BTK-n, amely gyakorlatilag külső pénzből (koreai cégek támogatásából) működik, jelentős bevételt termelve. Az önálló tanszékek létének egyébként nincs költsége (leszámítva talán a pár ezer forintos tanszékvezetői pótlékot, de lehet, hogy már azt is megszüntették), viszont az oktatásszervezésnek nélkülözhetetlen keretét adják. Nyilván a kedves kommentelőnek a kínai, koreai és japán nyelv és kultúra tök ugyanaz, de azért egyetemi szinten némileg más a nívó.
Az év vicckiállítása nyílt a Szépművészetiben címmel jelent meg az Indexen Földes András kritikája a még néhány napig látható kínai kiállításról, amely szándéka szerint a kínai képzőművészet 1978 utáni fejlődésébe ad betekintést. Mivel a szerző már cikke elején…..
salát gergely 2012.09.08 13:10:16
@mavo: Egyrészt nyilvánvalóan bolond vagy, másrészt továbbra is szövegértelmezési problémáid vannak. Na nézzük csak: 1. Sehol nem írtam, hogy bajom lenne a "világon körbehurcolt biciklivázakból, radírgumiból és emberi testnedvekből összehegesztett installációkkal". Van, ami tetszik ezekből, van, ami nem, ez műtárgyfüggő, nem technikafüggő. Nem oszt, nem szoroz, de ha már személyeskedsz, minimális utánajárással tudhatnád, hogy egyszer magam is vettem részt ilyennek a létrehozásában, amit egyébként maga a nagy Földes András is nagyra értékelt: index.hu/kultur/klassz/biennale0812; index.hu/kultur/klassz/kinabiennale/. (Természetesen a projektben nem volt alkotó szerepem, ahogy a mostani kiállításban sem.) A posztban csupán azt jeleztem szerényen, hogy a mai kínai kánont nem kizárólag az ilyenek jelentik. Ez tény.
2. Deng Xiaoping egy véreskezű komcsi diktátor volt, ezt nyilván mindenki tudja. Annyit írtam róla, hogy a '70-es években még meglehetősen népszerű volt. Ha leírom, hogy '35-ben Hitler népszerű volt Németországban, azzal egy tényt közlök (amiből egy csomó minden következik, akár a korabeli német művészetre nézve is), nem pedig azt bizonyítom, hogy náci vagyok. Szerintem agyadra ment a kultúrharc.
salát gergely 2012.09.08 09:11:36
@bpe: Nekem is feltűnt Radnóti megjegyzése. Nekem az volt az érzésem a képpel kapcsolatban, hogy a figura valóban lebeg, árnyéka nincs, és összességében olyan hatást kelt, mintha máshonnan vágták volna ki és ragasztották volna az idegen környezetbe - ezzel hangsúlyozva, hogy a lány nem oda való, semmi köze ahhoz, ahol van, máshol kéne lennie... Az, hogy nem ügyetlenségről van szó, teljesen egyértelmű, nem is értem, Radnóti hogy nézhette be.