Regisztráció Blogot indítok
Adatok
JakiHUN

0 bejegyzést írt és 24 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Bárkit kérdezünk a témában Budapesten, jó eséllyel egyet fog érteni azzal az állítással, hogy a fővárosi villamosok lassúak. Rengeteget kell állni a lámpáknál, sok a megálló, tele vannak a pályák ilyen-olyan sebességkorlátozásokkal; szinte alig van olyan megállóköz, ahol lassítások nélkül végig…..
Újabb írást kaptunk Egy Mezei Autóbuszvezetőtől. Hogyan látszanak a kerékpárosok egy busz volánja mögül? Oszlassunk el egy tévhitet: az autóbuszvezetők általánosságban nem utálják a kerékpárosokat. Azonban néha tényleg nagyon haragszanak rájuk. Nem, nem azért mert…..
Itt a tavasz, meleg van. Előkerültek a bringák a pincékből, zajlik a BAM, egyre több bicajos jön szembe reggelente a bicikliutakon. Emiatt önmagában is jobban kell figyelni, hiszen nagyobb a forgalom, ráadásul a tavaszi bringás gyakran olyan, mint a hétvégi autós, azaz képes meglepetést okozni. Ez…..
JakiHUN 2014.05.09 21:04:31
@promontor: azért van, ami nincs. Gyalog- és kerékpárúton közlekedéskor annyi van, hogy a gyalogosok nem zavarhatják a kerékpárosokat, és a kerékpárosok nem zavarhatják a gyalogosokat.
Ez a legtöbb helyen, pl. a budai rakparton ott elvérzik, hogy a gyalogosok rendezetlenül, össze-vissza sétálnak. (Nyilván azért, mert a sétálás az ilyen. Ezzel nincs semmi baj, valószínűleg én is ilyen vagyok, mikor sétálok.)
Az meg nincs leírva a Kreszben, hogy a gyalogosok ilyenek, ilyenkor akkor kell kerülni, ha nem jönnek szemből. Ezt viszont nem is nagyon lehet beleírni a Kreszbe, ez egy mindenki által ismert íratlan törvény kellene, hogy legyen.
(Én általában elkerülöm a helyet, vagy a Clark Ádám tértől az úttesten megyek, a kerékpáros nyomon.)

OFF2: A Street View-n nem találom én sem a táblát, de holnap lefényképezem. Valamikor nem rég kerülhetett ki, mert én is mostanában figyeltem fel rá. (Van az Üllői úton is, de azt sem látom Street View-ban, pedig egy hete biztos ott volt. :))
JakiHUN 2014.05.10 09:53:46
Itt van: tinypic.com/r/t822zb/8
A következő oszlopon meg 50-es tábla van, tehát ha az az úttestre vonatkozik, akkor ez is. :) (Illetve bal oldalon levő tábla csak a jobb oldali ismétlése lehet, jobb oldalon meg nincs ugyanilyen kirakva.)

"szerintem ebből következik, hogy ne száguldozzunk a gyalogosok között."
Tulajdonképpen igen. Akkor már csak azt kell elérni, hogy az emberek ténylegesen levonják ezt a következetést. :)
Ennek egyik eszköze lehet, ha bekerül a Kerékpárosklub Kisokosba. Szerintem ez az írás mehet bele egy az egyben. Írj nekik, és ha legközelebb módosításra kerül, (lehet, hogy átfogalmazva) jó esetben már ezt is tartalmazni fogja.
Nem a görkorisoké, a futóké, a turistáké vagy a babakocsis kismamáké. Attól, hogy sportolnak, vagy kerekük van, még lassabbak a biciklinél. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Bár a reformkor már rég elmúlt, néhány évvel ezelőtt még mindig kellett „hídpénzt” fizetni a rendőröknek, a városban pedig olyan fogorvosok dolgoztak, akik szándékosan teszik tönkre az emberek fogait. A vámosok a külföldről behozott autóhoz készpénzzel kiváltható, sehol…..
JakiHUN 2014.01.18 18:23:30
@JakiHUN: Mondjuk sokat biciklizem, és már az elméleti órák alatt is figyeltem rá, hogy betartsam azokat, amiknek ösztönszerűen kell menniük vezetésvizsgán, de az életben meg kb. senki nem tartja be (húzódás kanyarodás előtt, főleg egyirányú utcában, megfelelő sávra érkezés kanyarodáskor, záróvonalat csak a megszaggatásnál átlépni stb.).
A Bubi, azaz a fővárosi kerékpárkölcsönző – ha nem csúszik újra – fél év múlva indul, a Budapesti Közlekedési Központ viszont már készül a növekvő biciklis forgalomra. A város több pontján új forgalmi rendet alakítottak ki, hogy megkönnyítsék a kerékpárosok…..
JakiHUN 2013.11.19 07:23:07
@airdace: Amit én ismerek egyirányú utca, ott ki van rakva a főútba torkolláskor külön a kerékpárosoknak egy EAK.
A Hungária körút járdáján futó bicikliutat kerékpáros főútként kezeli a főváros, és talán annak is fog kinézni, ha átalakítják, és megpróbálják a bicikliseket az eddigieknél jobban elkülöníteni a gyalogosoktól. A BKK megbízásából korszerűsítik a külső körút…..
JakiHUN 2013.10.15 21:57:19
@Brekkencs23: Én is ott megyek, de a teljes Hungária körút ennél picivel hosszabb. :)
A HÉV-vonalak időleges lezárásai alatt forgalomba álló pótlóbuszokon is lehetőség lesz a kerékpárok szállítására március 24-től. A BKK pénteki közleménye szerint a kerékpározás támogatása érdekében szakít az eddigi tiltó hagyományokkal. Eddig a héven megengedett…..
JakiHUN 2013.03.22 19:09:11
@hazug fidesznyik: Hegyi vonalak (nyilván egy irányban), defekt, nagy távolságot letudó járatok miatt.
Filmbarátok Podcast #22 (2013. Január) 146 perc.Beszélgetnek: Zoly, Gergő, freddyDTéma:-ParaNorman-Felhőatlasz-Pi élete-Dredd-Börni az eszelős temetős-Dogville-Amíg alszol-Class of 1984 -A Nagy Lebowski A felvétel itt letölthető mp3 formátumban (133 MB) 146…..
Nem volt jó éve a tavalyi azoknak, akik autóbuszokkal foglalkoznak itthon. Sem a közforgalmú buszközlekedés, sem a járműgyártók, de sajnos az értékesítők sem teszik az ablakba a 2012-es eseményeket. Főként a Rába buszgyártási szándéka és a BKK buszüzemeltetési modellje…..
JakiHUN 2013.01.06 22:58:35
@Pierr Kardán: Álló, valahol van kép is és szöveg hozzá.
A korábbi ígéreteknek megfelelően elindultak az új, nagyobb darabszámú buszbeszerzések. Három közbeszerzést írtak ki ma, ebből kettő új buszok szállításáról szól, és egyiken sem tudnak indulni a magyar gyártók. A Volánbusz Zrt. a nemzeti fejlesztési miniszter utasítására…..
Levélcunamival próbálják befolyásolni az EU kerékpáros fejlesztésekkel kapcsolatos álláspontját. A Kerékpárosklub az egyik magyar képviselő, Bánki Erik bombázására bíztatja az elkötelezett bringásokat. Hétfőn szavaz az unió illetékes bizottsága a közlekedési…..
JakiHUN 2012.12.14 18:44:39
@Martian: Pontosan erről van szó, hogy erre legyen pénz.
A főpolgármester és a Budapesti Közlekedési Központ vezetője együtt adta át a fővárosi kerékpárút-program utolsó darabját, a csepeli bicikliutat. Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a kerékagynak elmondta, a biciklis programot illetően nincs nézeteltérés Tarlós Istvánnal.…..
JakiHUN 2012.10.21 08:57:33
@Fizetett posztoló: a Kerékpárosklub harcolt ezért az útért, László János ott volt, bár nem szólalt fel. A szalagból ő is kapott.
Péteken országszerte Bringásreggelikkel indult az őszi kerékpáros rendezvények sorozata. Az Operaház előtti Andrássy úton több száz biciklist vendégeltek meg a kerékpáros klub szervezői. A menü sajtos sonkás, illetve lekváros kifli volt kakaóval, kávéval és túrórudival. A…..
JakiHUN 2012.09.29 21:37:05
@Don Quixote de la Ferko: Nem egészen értem, mire gondolsz. Mitől kéne megtisztítani a bringautakat? A belógó fáktól? A gyalogosoktól? A kosztól? Ez miért a bringázók feladata? Az úttestet az úttest használói tartják karban?
Gondolom most jön az, hogy a gépjárművezetők adóznak. Ha igen, kérlek nevezd meg azt az adót, amit a gépjármű után kell fizetni, kerékpár után nem, ezek közül kiemelve azokat, amiket jogos alapon be is lehetne szedni kerékpár után úgy, hogy az adminisztráció költségei ne legyenek nagyobbak a beszedett díjnál!
Egyébként bicikliútra belógó sövénnyírási akciók vannak, bár inkább figyelemfelkeltő jelleggel, merthogy a közterek karbantartása nem az önkéntesek dolga.
Ősszel nem lesz, jövő tavasszal pedig várhatóan az utolsó Critical Mass-t rendezik meg a szervezők. Ezzel lezárul a kerékpározás hazai történetének legtöbb vitát kiváltó rendezvénye.A Critical Mass elévülhetetlen érdemeket szerzett a környezet- és emberbarát közlekedés…..
HamPLÓ Vízibuszok és vízi busz 2012.08.03 20:53:59
Ma is csak egy relaxálós videóra van erőm, aminek darabjai a villamosokra és/vagy helikopterekre várakozás közben jöttek össze: ..
JakiHUN 2012.09.01 18:40:01
@Rocko-:
"akkor mire fel ez a korlátozgatás?"
Hol korlátozgatnak? A Duna-partra csak tervek vannak, amíg azokból lesz is valami, sok víz lefolyhat a Dunán.

"igen, látszik az ötödik kerületi főutcán."
Majdnem mindenhol jut hely. Legalábbis jobban, mintha ugyanannyi embert autók szállítanának el.

Tudnád linkelni a posztot? Én ezt tudom linkelni, tudom, hogy bulvár, de talán megteszi. iho.hu/hir/a-fustokado-oreg-busz-is-jobb-mint-az-autok-111118 Annyit még hozzá lehet fűzni, hogy belvárosban (a dugók helyén) nem jellemző dízelbusz, tehát ott helyi szennyezés alig van.

"sok minden jó lenne."
Tökéletesen egyetértek.

Az utolsót arra írtam, hogy ha kiköltözött az ember a sok autó miatt a városból, ne autóval ingázzon már vissza a városba.
"a közlekedés az emberi élet szükségszerű velejárója."
Persze, hogy szükségszerű velejáró. Jól is néznénk ki, ha mindenki otthonról dolgozna, vásárolna, találkozna másokkal.

"lehet szarul is csinálni és jól is. rajtunk múlik."
Ezt nem pontosan értem. Mit értesz jól és szarul alatt?

Én végtelenül boldog lennék, ha a HÉV egészen az Astoriáig járna, bicikli+HÉV kombó ellen esélytelen lenne az autó időben (csúcsidőben mindenképp); most csak árban esélytelen, meg persze zaj- és károsanyagkibocsájtásban, de az úgyis csak másnak gond. (Ez most szigorúan csak csomag nélküli ingázásra.)
JakiHUN 2012.09.02 07:41:41
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: A budai rakpart egy olyan tengely, ami nem váltható ki reálisan, arra a dugódíj se vonatkozott volna (ahogy Pesten a Hungária körútra sem).

A linkelt kommentre gondoltam. Csúcsidőben azért a kitömött jármű a jellemző. Csúcsidőn kívüli autózással (főleg ha több ember is ül benne) semmi gondom nincs. Sajnos nem tudom, hogy lehetne megoldani a 0 kihasználtságú vonalakat. De az igaz, hogy tényleg nem minden esetben kevesebb az egy főre jutó károsanyagkibocsátás.

"Te is Budapestről beszélsz?"
Úgy értettem, hogy troli, villamos és metró dominál. A 7-es család (+5, 233E, 239) az tényleg vészes, de a Rákóczi úttól eltekintve kevés dízelbusz merészkedik be a szűken vett belvárosba; ha megnézed a vonalhálózati térképet, nem sok kék van azon a részen. (bkv.hu/ftp/terkepek/nappali.jpg)
És a Rákóczi úton se a hegymenetben menő üres buszok jellemzőek.

@Rocko-: A Körúton az ott közlekedőkhöz (a villamos utasai többen vannak) igazították a lámpát, az tényleg korlátozás, de cserébe ott van egy gyorsabban és nagyobb kapacitással végigfutó villamos, tehát az áteresztőképesség javult. (Nekem a Boráros tér-Blaha távolságon is érezhetően gyorsabb.) Arról nem is beszélve, hogy az 1 perces lámpaciklus volt a lényeg, hogy a villamosok ne 1,5-1,5-3 perces, hanem 2-2-2 perces követést tudjanak produkálni. És tényleg érezhetően kisebb a tömeg és kisebb a menetidő.
A Belváros szívében a 15-ös busz egész jól elboldogul, de oda alapvetően sétálni (vagy biciklizni) kell, igen.

"iho nem bulvár."
Viszont tud igénytelen lenni. A bulvár tényleg nem igaz.

Akkor erre ámen. Még sok idő, amíg ebből az izéből élhető közlekedés lesz, de megvalósítható.