Adatok
István Gyuri
0 bejegyzést írt és 33 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Hova megy ez a vonat?
Sokasodó fények az éjszakában - 10 éve újult meg a budapesti éjszakai hálózat
2015.09.22 07:00:00

Ma, az európai autómentes napon egy olyan évfordulóról emlékezünk meg, melyet mostanában ünnepelhettünk: tíz évvel ezelőtt, 2005 szeptemberében teljesen új éjszakai közlekedési hálózat állt fel Budapesten, változó járatszámokkal, új menetrendekkel és útvonalakkal. Az éjszakai járatok…..
István Gyuri
2015.09.22 14:57:24

Soha nem gondoltam volna, hogy a magyar média józanabb, progresszívebb része, konkrétan a legnépszerűbb hazai közéleti, gazdasági internetes portálok is képesek hangulatot kelteni egy budapesti villamosvonal építése ellen. Az elmúlt napokban szinte sorjáztak a cikkek és elemzések…..
István Gyuri
2015.05.04 09:42:41
@nyelv-ész: Nem kell odaképzelnem, tudok róla (sőt lehet, hogy nem is az 1-es menne tovább, hanem a budai fonódó egyik viszonylata).
Azt hiszem érthetően leírtam, hogy nyilván lesznek olyanok, akiknek ez a fejlesztés pozitív változást fog hozni (az M4-nél is voltak ilyenek). Csak ahogyan itt sokan mások is, én sem látom bizonyítva azt, hogy ennek kellene az elsők között lennie.
Azt hiszem érthetően leírtam, hogy nyilván lesznek olyanok, akiknek ez a fejlesztés pozitív változást fog hozni (az M4-nél is voltak ilyenek). Csak ahogyan itt sokan mások is, én sem látom bizonyítva azt, hogy ennek kellene az elsők között lennie.
István Gyuri
2015.05.04 14:02:08
@nyelv-ész: "attól ennek még igenis elég komoly előnyei vannak. "
De messze nem annyi, mint amennyire hájpolják (mindenféle adatok nélkül)...
A pilisi régióból a Dél-Buda felé továbbmenőknek lesz érdemi előny, a többieknek nemigazán. Persze a fonódó Bécsi úti ágának a várható kihasználatlanságán talán egy kicsit javíthat...
De messze nem annyi, mint amennyire hájpolják (mindenféle adatok nélkül)...
A pilisi régióból a Dél-Buda felé továbbmenőknek lesz érdemi előny, a többieknek nemigazán. Persze a fonódó Bécsi úti ágának a várható kihasználatlanságán talán egy kicsit javíthat...
István Gyuri
2015.05.05 03:16:58
@nyelv-ész: Kelenföldről villamossal végigbumlizni a fél városon? Hát, nem túl életszerű (és nem is túl sok utas érint).
Szóval, ez továbbra is csak hájpolás, adatok nélkül - a "jelentős" az nem mértékadó szám, amikor különböző fejlesztési javaslatokat kell összehasonlítani...
Szóval, ez továbbra is csak hájpolás, adatok nélkül - a "jelentős" az nem mértékadó szám, amikor különböző fejlesztési javaslatokat kell összehasonlítani...
Hova megy ez a vonat?
Változó hazai menetrendek a bécsi főpályaudvar hatására - bővebben
2014.03.18 07:00:00

A bécsi főpályaudvarral, mint az egyik legnagyobb volumenű közép-európai beruházással, már hetek óta foglalatoskodunk. Eleinte magát a projektet elemeztük, aztán néztünk képeket a régi Südbahnhofról és az új pályaudvar építéséről, majd megnéztük, hogy mi történhet a…..

Már csak ötöt kell aludni (némely egyetemistáknak meg csak egyet) menetrendváltásig. Idén a tavalyihoz képest kevesebb változás lesz, de lassan ideje elkezdeni számbavenni a főbb új elemeket. Nyitányként jöjjön az a vonal, ahol - egyedüliként - jelentősebb változások lesznek a…..

A sorozat korábbi írásaiban elkezdtem bemutatni azokat a lehetséges forgalmi helyzeteket, amelyek a menetrend szétesését eredményezhetik. Foglalkoztam először az állomási stokkozással, majd a foglaltra járás rejtelmeivel is. Most a figyelmet a nyílt vonali pályaszakaszok felé…..

Mikor e sorokat gépelem, épp Budapest felé robog a 6009-es számú vonat, amely Debrecenből jön, sebesvonatnak minősül, és mától pótjegyes.Több száz naponta bejáró utast hoz a fővárosba, akiknek többsége mától jóval drágábban utazik, mert meg kell fizetnie a pótjegyet a…..

A menetrend azért van, hogy legyen miből kiszámítani a vonat késését – így tartja nem minden alap nélkül a régi vasutas bölcsesség. Az érkezési és indulási idők tarthatóságára számtalan „veszély leselkedik”, a menetrendben azonban más adatok is vannak, melyekre bátran…..
István Gyuri
2013.02.28 22:19:26

1. rész - Csendes éj... a vasúton is?
Kiskunfélegyháza, 2011. december 24. este fél kilenc. Budapestről egy teljes hibrid-IC, Szegedről egy négykocsis sebesvonat érkezik szinte egyszerre. A két vonatról összesen van egy tucat leszálló, felszálló senki, a vonatok továbbmennek…..
István Gyuri
2012.11.15 16:19:49
@Budapest, aut. ford.:
1. "ha Budapest környékén a teherforgalom minden zavaró hatását ki akarjuk küszöbölni" Ez a kiinduló álláspont nem tetszik. Ugyanis, ha nem mennének (előztetéssel) tehervonatok az elővárosban, akkor jelentős kapacitások maradnak meg (kivéve, ha nincs zónázós rendszer és minden vonat mindenhol megáll - szentendrei hév szintű módon).
Ha viszont engedjük a tehervonatokat is, akkor a felsorolt (valóban komoly tételű) fejlesztések egy (szerintem nagyobbik) részére nincs szükség.
3. OK.
1. "ha Budapest környékén a teherforgalom minden zavaró hatását ki akarjuk küszöbölni" Ez a kiinduló álláspont nem tetszik. Ugyanis, ha nem mennének (előztetéssel) tehervonatok az elővárosban, akkor jelentős kapacitások maradnak meg (kivéve, ha nincs zónázós rendszer és minden vonat mindenhol megáll - szentendrei hév szintű módon).
Ha viszont engedjük a tehervonatokat is, akkor a felsorolt (valóban komoly tételű) fejlesztések egy (szerintem nagyobbik) részére nincs szükség.
3. OK.
Hova megy ez a vonat?
Nullás gyűrű tehervonatoknak, 4. rész: A vasúti elkerülő körgyűrűt kiegészítő és helyettesítő hálózati elemek
2012.11.06 07:00:00

A sorozat első három részében megvizsgáltuk azt, hogy mi értelme lehet egy Budapestet elkerülő vasúti korridor kiépítésének, ennek lehetséges nyomvonalváltozatait vizsgáltuk, és megállapítottuk, hogy (régi-)új teherrendezőre, vagy rendezőkre van szükség, aminek szintén…..
Hova megy ez a vonat?
Nullás gyűrű tehervonatoknak, 1. rész: Mit és milyen paraméterekkel kellene építeni?
2012.10.18 07:00:00

- A magyar vasúti teherszállítás versenyképességének javítása
Míg autópályák, elkerülő utak változó ütemben ugyan, de folyamatosan épültek Magyarországon az elmúlt években, évtizedekben is, új vasútvonal építéséről nagyon ritkán hallhatunk. A hodosi vonal és…..

Kedves Új Máv Blog!
Tegnapi élményeim szeretném megosztani veletek, egyúttal felhívni a figyelmeteket, hogy már szünidejük is van a jegykiadóknak napközben, amit úgy betartanak, mint a szentírást...
Egy kis városban történt az eset tegnap este. Már rutinosan nem reggel indultunk…..
István Gyuri
2012.09.23 07:07:12

Kedves új MÁV blog!
Egy hétköznapi történettel növelném a bejegyzések számát. A történet augusztus 10-én, a drámai Svédország-Magyarország kézimeccs idején játszódik. Az esti órákban Budapestről Győrbe kellett utaznom, de sajnos a 19:10-es IC-re már nem lehetett…..

Kedves Vittore!
Küldöm az én történetemet a kerékpárszállítással kapcsolatban.
Tisztelt MÁV-Start Zrt. Ügyfélszolgálata!
Panasszal kívánok élni az egyik jegyvizsgálójukkal szemben. Történt, hogy 2012. július 27-én kerékpárral utaztam Kelenföldről Sopronba –érvényes…..
István Gyuri
2012.09.07 08:44:12
@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: "megtámadhatatlan a dolog"
Az a része nem áll meg, hogy a soproni stokk utolsó kocsiját, és annak végét (ha nincs biciklis rész) önkényesen kikiáltja szabályszerűnek.
"Ha nincs vezérlőkocsi vagy pakli, akkor összesen négyet és kész. "
Ebből még nagyobb botrány lenne - és joggal (valamint igen súlyos fejlesztéseket igényelne, hogy pl. egy táblás megállóban felszállónak is legyen ilyen jegye, valamint esélye, hogy lesz helyjegye...).
Ráadásul számos olyan kocsi van, amelynek az előterében (pl. az egyik WC helyett) van kampós bringaszállító. Na, azt meg a jóisten sem mondja meg, hogy melyik nap, melyik vonatban hol és mennyi ilyen kocsi lesz (ezernyi okból változnak a tervek).
Én viszonylag sokszor utazom bringával vidékre, tudom jól, hogy nagyon zűrös a helyzet, nehéz is igazságot tenni, bár tény, hogy az ilyen részben bringaszállításra alkalmas kocsikat is lehetne jobban elosztani. Pl. legutóbb Törökszentmiklósig mentem vonattal (hogy onnan bringával tovább Martfűre), a szerelvény pedig 8 fülkés B-kocsiból állt, tehát elöl-hátul 2-2 bringa, aztán ennyi. Eleve a Nyugatiban voltunk már vagy 6-an... Közben meg a szembejövő másik debreceni sebesen meg csak termes kocsi, legalább 3 helyen bringás akasztóval (plusz ugye elöl-hátul a 2-2 bringa).
Utána Szentes-Mindszent között a kétóránként járó szóló Bz-n voltunk 9 (jó, ezek közül 3-4 gyerek)bringával. Elfértünk :)
Az a része nem áll meg, hogy a soproni stokk utolsó kocsiját, és annak végét (ha nincs biciklis rész) önkényesen kikiáltja szabályszerűnek.
"Ha nincs vezérlőkocsi vagy pakli, akkor összesen négyet és kész. "
Ebből még nagyobb botrány lenne - és joggal (valamint igen súlyos fejlesztéseket igényelne, hogy pl. egy táblás megállóban felszállónak is legyen ilyen jegye, valamint esélye, hogy lesz helyjegye...).
Ráadásul számos olyan kocsi van, amelynek az előterében (pl. az egyik WC helyett) van kampós bringaszállító. Na, azt meg a jóisten sem mondja meg, hogy melyik nap, melyik vonatban hol és mennyi ilyen kocsi lesz (ezernyi okból változnak a tervek).
Én viszonylag sokszor utazom bringával vidékre, tudom jól, hogy nagyon zűrös a helyzet, nehéz is igazságot tenni, bár tény, hogy az ilyen részben bringaszállításra alkalmas kocsikat is lehetne jobban elosztani. Pl. legutóbb Törökszentmiklósig mentem vonattal (hogy onnan bringával tovább Martfűre), a szerelvény pedig 8 fülkés B-kocsiból állt, tehát elöl-hátul 2-2 bringa, aztán ennyi. Eleve a Nyugatiban voltunk már vagy 6-an... Közben meg a szembejövő másik debreceni sebesen meg csak termes kocsi, legalább 3 helyen bringás akasztóval (plusz ugye elöl-hátul a 2-2 bringa).
Utána Szentes-Mindszent között a kétóránként járó szóló Bz-n voltunk 9 (jó, ezek közül 3-4 gyerek)bringával. Elfértünk :)

Tisztelt Blog!
Most írok először a panaszomról Önöknek.
2012.08.21én utaztam haza Balatonlelléről 2 fiammal Budapestre. Anyukám eljött segíteni,így utazott velünk ő is.Felszálltunk és már gyanús volt az ajtó,ez megint IC kocsi gondoltam,de sebaj,rákérdezek.
A hozzászólás…..
István Gyuri
2012.09.06 10:03:10
@Csipyke: "Így viszont nem lehetett az egyiket Győrig, másikat Pestig venni, ezért Győrig vette mindkettőt."
Ez nem igaz. Először kijelöl egy Pestig szóló jegyet, azt beleteszi a kosárba (mint bármilyen más netes vásárlásnál), aztán vesz egy Győrig szóló jegyet és ennyi.
"A jegyátvételkor azt mondták, hogy ehhez már nem lehet Pestig venni pluszban a jegyet, át kell majd másik vonatra szállni."
Helyesen mondták, mert nem lehet az (esetenként olcsóbb) belföldi jeggyel kombinálni a nemzetközi jegyet - ezért kellett volna egy másik vonatra átszállni. (Más kérdés, hogy a konkrét vonaton szerintem egységes díjszabás van, tehát nem is lett volna drágább Pestig venni, mint Győrig - csak külön-külön kellett volna a netes foglaláskor a kosárba tenni).
"Győrig nem volt semmi gond, ott a kaller mondta anyunak, hogy majd át kell mennie a vonat elejábe, a hálókocsiban nem maradhat."
Ez már hiba volt, mert nem maradhatott volna fent a vonaton a hatályos üzletszabályzat szerint.
(más kérdés, hogy ez a pont mennyire ellenőrizhető - de tény, hogy sokan kijátsszák, hogy csak Hegyesig, Győrig vesznek drágább nemzetközi jegyet, hogy aztán pl. belföldi kedvezményes jeggyel utazzanak tovább).
"Ok, átment, de ott ülőhely nem volt, állt Pestig, ám a kaller megvágta a helyjegy hiánya miatt, ÁLLVA!!! Ezt most akkor hogy??? "
Nem "megvágta", hanem szabályos pótdíjazta, mert nem volt pótjegye a vonatra (nem helyjegyköteles a vonat, csak pótjegyköteles!).
Már megint olyanért szidjátok a vasutasokat, amiben az utas nem tájékozódik eléggé, vagy éppen nem a megfelelő jeggyel rendelkezik és aztán még csodálkozik is...
@A-dani: "Aki kipengeti a 299 ezret a Start VIP kártyáért, az meg is érdemli sztem."
Akkor megérdemlem :) Még akkor is, ha "csak" 280 ezer/év az ára.
Ez nem igaz. Először kijelöl egy Pestig szóló jegyet, azt beleteszi a kosárba (mint bármilyen más netes vásárlásnál), aztán vesz egy Győrig szóló jegyet és ennyi.
"A jegyátvételkor azt mondták, hogy ehhez már nem lehet Pestig venni pluszban a jegyet, át kell majd másik vonatra szállni."
Helyesen mondták, mert nem lehet az (esetenként olcsóbb) belföldi jeggyel kombinálni a nemzetközi jegyet - ezért kellett volna egy másik vonatra átszállni. (Más kérdés, hogy a konkrét vonaton szerintem egységes díjszabás van, tehát nem is lett volna drágább Pestig venni, mint Győrig - csak külön-külön kellett volna a netes foglaláskor a kosárba tenni).
"Győrig nem volt semmi gond, ott a kaller mondta anyunak, hogy majd át kell mennie a vonat elejábe, a hálókocsiban nem maradhat."
Ez már hiba volt, mert nem maradhatott volna fent a vonaton a hatályos üzletszabályzat szerint.
(más kérdés, hogy ez a pont mennyire ellenőrizhető - de tény, hogy sokan kijátsszák, hogy csak Hegyesig, Győrig vesznek drágább nemzetközi jegyet, hogy aztán pl. belföldi kedvezményes jeggyel utazzanak tovább).
"Ok, átment, de ott ülőhely nem volt, állt Pestig, ám a kaller megvágta a helyjegy hiánya miatt, ÁLLVA!!! Ezt most akkor hogy??? "
Nem "megvágta", hanem szabályos pótdíjazta, mert nem volt pótjegye a vonatra (nem helyjegyköteles a vonat, csak pótjegyköteles!).
Már megint olyanért szidjátok a vasutasokat, amiben az utas nem tájékozódik eléggé, vagy éppen nem a megfelelő jeggyel rendelkezik és aztán még csodálkozik is...
@A-dani: "Aki kipengeti a 299 ezret a Start VIP kártyáért, az meg is érdemli sztem."
Akkor megérdemlem :) Még akkor is, ha "csak" 280 ezer/év az ára.
István Gyuri
2012.09.06 11:17:52
@Fekete bárány: "Egyszer volt fülkés IC kocsi!"
Nem is vitatta ezt senki.
Nem volt olyan vonat, ahol a nem-IC-kocsik klasszikus fülkések lettek volna.
Nem is vitatta ezt senki.
Nem volt olyan vonat, ahol a nem-IC-kocsik klasszikus fülkések lettek volna.
István Gyuri
2012.09.06 11:36:47
@Csipyke: "Férjem elég jó ilyesmiben, csak látta volna, ha meg lehet külön venni... "
Nyilván meg lehet, a legrosszabb esetben: vesz egy Zürich-Bp jegyet, kifizeti, kilép - aztán belép vesz egy Zürich-Győr jegyet, kifizeti, kilép (de a valóságban ennél is egyszerűbb).
" De akkor is, ha a netes rendszer ad jegyet pótjegy nélkül is, akkor fel kell tételeznem, helyesen jár el..."
El nem tudom képzelni, hogy jó helyre kattintott és az adott (Wiener Walzer EN) vonatot jelölte ki és ott vett jegyet. Természetesen bármely más vonathoz enged hely- és pótjegy nélküli vásárlást is, hiszen olyan is közlekedik.
"de a megaláztatás ugye."
Értem, de lásd fentebb is, ezt részben saját magatoknak is köszönhetitek. Természetesen ilyenkor (is) elvárnám, hogy a jegyvizsgáló ezt elmagyarázza, hogy mi miért van.
Nyilván meg lehet, a legrosszabb esetben: vesz egy Zürich-Bp jegyet, kifizeti, kilép - aztán belép vesz egy Zürich-Győr jegyet, kifizeti, kilép (de a valóságban ennél is egyszerűbb).
" De akkor is, ha a netes rendszer ad jegyet pótjegy nélkül is, akkor fel kell tételeznem, helyesen jár el..."
El nem tudom képzelni, hogy jó helyre kattintott és az adott (Wiener Walzer EN) vonatot jelölte ki és ott vett jegyet. Természetesen bármely más vonathoz enged hely- és pótjegy nélküli vásárlást is, hiszen olyan is közlekedik.
"de a megaláztatás ugye."
Értem, de lásd fentebb is, ezt részben saját magatoknak is köszönhetitek. Természetesen ilyenkor (is) elvárnám, hogy a jegyvizsgáló ezt elmagyarázza, hogy mi miért van.
Hova megy ez a vonat?
Várható menetrendi fejlesztések 2013-ra, III. rész – Gyorsvonat indul Egerbe, de most már tényleg
2012.09.04 07:00:00

Közeleg a következő menetrendváltás, folytatjuk sorozatunkat, melyben azt vizsgáljuk meg, hogy hol számolhatunk változásokkal a mostanihoz képest, és mi lesz mindennek az eredménye, hatása a közlekedőkre és más közlekedési módokra. Az előzményben megnéztük, hogy a…..

Sziasztok!
A következő levelet küldtem pár nappal ezelőtt kedvenc személyszállítóinknak, gondoltam, ez is egy "tanulságos" eset, így elküldöm nektek is. :)"Tisztelt MÁV-START Zrt.!
Mai kalandos utazásomat mindenképp szeretném megosztani Önökkel, hogy a kedves tulajdonosoknak…..
Hova megy ez a vonat?
Várható menetrendi fejlesztések 2013-ra, II. rész – Fejpályaudvarok feladatmegosztása
2012.08.28 07:00:00

Közeleg a következő menetrendváltás, folytatjuk sorozatunkat, melyben azt vizsgáljuk meg, hogy hol számolhatunk változásokkal a mostanihoz képest, és mi lesz mindennek az eredménye, hatása a közlekedőkre és más közlekedési módokra. Az előzményben láttuk, hogy van esély…..
István Gyuri
2012.08.29 11:40:58
@Laptoptáskás Ügynök: Ha az 1-es vonalon egységesíteni akarják az IC/rj menetvonalakat, akkor az egységes 49-es érkezést, a kelebiaiaknak pedig 54-es érkezést jelenthet.
István Gyuri
2012.08.30 07:48:15
@Ellátott utas: A Nyugatiból azért nem tud menni az EC, mert akkor indul délután a szobi gyorsított, és a mellé már nem fér be a vonalon. Volt olyan terv, hogy az EC-k lennének ezek a vonatok, de végül -szerintem helyesen- elvetették.
István Gyuri
2012.08.30 07:52:09
@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Az, hogy a hivatalos normaidőktől eltérés van, az csak erősíti a szabályt :)
100 méter alatt valóban 10 perc a gépészeti része, ami nem foglalja magában a fékpróba időszükségletét (a hivatalos álláspont szerint). Viszont egy 3+1-es inga a géphosszal együtt már ezt túllépi.
100 méter alatt valóban 10 perc a gépészeti része, ami nem foglalja magában a fékpróba időszükségletét (a hivatalos álláspont szerint). Viszont egy 3+1-es inga a géphosszal együtt már ezt túllépi.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A 0-2 közötti időszakban a főbb tengelyeken számomra nem egyértelmű, hogy mechanikusan ragaszkodni kell a 7,5-15 perces ütemhez (amiben elég sok torzítás is van) és az Astoriás csatlakozásokhoz minden esetben a 4-5 perces tartózkodásokkal, sok helyen a 10 perces követés elegendő lenne, gyorsabban is hazérhetnének az utasok (akik 0-2 között jellemzően Belvárosból távoznak) és a nappali hálózati elemek között sincs ilyen követés mellett (sok helyen) átszállás biztosítás, és úgy is érzem, hogy a főbb tengelyek mentén erre ilyenkor kisebb is az igén, mint a hajnali, munkába indulók esetében.