Regisztráció Blogot indítok
Adatok
István Gyuri

0 bejegyzést írt és 33 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ma, az európai autómentes napon egy olyan évfordulóról emlékezünk meg, melyet mostanában ünnepelhettünk: tíz évvel ezelőtt, 2005 szeptemberében teljesen új éjszakai közlekedési hálózat állt fel Budapesten, változó járatszámokkal, új menetrendekkel és útvonalakkal. Az éjszakai járatok…..
Soha nem gondoltam volna, hogy a magyar média józanabb, progresszívebb része, konkrétan a legnépszerűbb hazai közéleti, gazdasági internetes portálok is képesek hangulatot kelteni egy budapesti villamosvonal építése ellen. Az elmúlt napokban szinte sorjáztak a cikkek és elemzések…..
István Gyuri 2015.05.04 09:42:41
@nyelv-ész: Nem kell odaképzelnem, tudok róla (sőt lehet, hogy nem is az 1-es menne tovább, hanem a budai fonódó egyik viszonylata).
Azt hiszem érthetően leírtam, hogy nyilván lesznek olyanok, akiknek ez a fejlesztés pozitív változást fog hozni (az M4-nél is voltak ilyenek). Csak ahogyan itt sokan mások is, én sem látom bizonyítva azt, hogy ennek kellene az elsők között lennie.
István Gyuri 2015.05.04 14:02:08
@nyelv-ész: "attól ennek még igenis elég komoly előnyei vannak. "
De messze nem annyi, mint amennyire hájpolják (mindenféle adatok nélkül)...
A pilisi régióból a Dél-Buda felé továbbmenőknek lesz érdemi előny, a többieknek nemigazán. Persze a fonódó Bécsi úti ágának a várható kihasználatlanságán talán egy kicsit javíthat...
István Gyuri 2015.05.05 03:16:58
@nyelv-ész: Kelenföldről villamossal végigbumlizni a fél városon? Hát, nem túl életszerű (és nem is túl sok utas érint).
Szóval, ez továbbra is csak hájpolás, adatok nélkül - a "jelentős" az nem mértékadó szám, amikor különböző fejlesztési javaslatokat kell összehasonlítani...
A sorozat korábbi írásaiban elkezdtem bemutatni azokat a lehetséges forgalmi helyzeteket, amelyek a menetrend szétesését eredményezhetik. Foglalkoztam először az állomási stokkozással, majd a foglaltra járás rejtelmeivel is. Most a figyelmet a nyílt vonali pályaszakaszok felé…..
István Gyuri 2013.07.03 08:44:40
150-es vonal: "a reális fenntartási cél a lassújelmentes 80 km/h. "
Szerintem messze nincs szükség a tiszta 80-as pályára, a 2-3 évvel ezelőtti lassújel-mennyiséggel is tartható a menetrendi struktúra (sőt akár pár perccel lazítható is KöKi-Sorút között), de pl. a leírt Dömsöd-Kiskőrös szakaszon is jelenleg közel 10 percnyi tartalék van, ami feleslegesen sok. Ennél fontosabb, hogy a Kiskőrös-Halas szakasz ne romoljon (a halasi csatlakozások miatt).

zorki: "A kör IC-vel más gond is van. Ha egyik valamiért úgy elcsúszik, hogy visszafelé sem tud pontosan indulni, akkor a "többiek" is öröklik a késést. "
Ez csak kb. 50 perces késés esetén fordulhat elő, hiszen mindegyik helyen kb. ennyi fordulóideje vannak/voltak a kör-IC-knek.

"Ráadásul Szajol és Püspökladány közt több állomáson is dolgoznak, azok is mind lassú jelek."
Ezek a vágányzári menetrendbe bedolgozásra kerültek (ezért is kellett szétvágni a kör-IC-ket, igaz én nem Nyíregyházán, hanem Debrecenben vágtam volna el, hogy a Miskolc-Debrecen kapcsolat is megmaradjon...)

"Szal, mikor lesz gyorsabb az IC? "
A mozdony+kocsi sebessége még kevés ehhez, ahhoz (a jelenlegi szabályok alapján) az ETCS-2-nek is ki kell épülnie, az ehhez kapcsolódó GSM-R hálózatnak most jelent meg a tendere, 2015-re van tervezve, hogy lesz belőle valami, aztán majd meglátjuk...
(Persze egyszerűbb és olcsóbb lenne, ha a hivatalok engedélyeznék 160-ig az EVM-rendszerű vonatbefolyásolót is használni az újonnan épült pályákon....)
Mikor e sorokat gépelem, épp Budapest felé robog a 6009-es számú vonat, amely Debrecenből jön, sebesvonatnak minősül, és mától pótjegyes.Több száz naponta bejáró utast hoz a fővárosba, akiknek többsége mától jóval drágábban utazik, mert meg kell fizetnie a pótjegyet a…..
A menetrend azért van, hogy legyen miből kiszámítani a vonat késését – így tartja nem minden alap nélkül a régi vasutas bölcsesség. Az érkezési és indulási idők tarthatóságára számtalan „veszély leselkedik”, a menetrendben azonban más adatok is vannak, melyekre bátran…..
István Gyuri 2013.02.28 22:19:26
1. rész - Csendes éj... a vasúton is? Kiskunfélegyháza, 2011. december 24. este fél kilenc. Budapestről egy teljes hibrid-IC, Szegedről egy négykocsis sebesvonat érkezik szinte egyszerre. A két vonatról összesen van egy tucat leszálló, felszálló senki, a vonatok továbbmennek…..
István Gyuri 2012.11.15 08:49:14
1. Érdekes ugyan a téma, hogy milyen vonatokat lehet kis érdeksérelemmel (és a visszafelé jövő vonatokra is gondolva, szerelvénymenetek nélkül) leállítani egy-egy estére. Viszont országos szinten elég kicsi a jelentősége ennek a témának, hiszen éves szinten túl nagy kihatása annak, hogy "megy minden" vagy (holland mintára) "nem megy semmi" - nem sok van. Én inkább a feleslegesen szenteste, illetve szilveszterkor "berángatott" vasutasok felől közelítettem meg annó ezt a problémát, hogy ne toljunk ki több emberrel, mint amennyivel feltétlenül szükséges (pl. vannak üzemek, ahol még szenteste is folyamatos üzem van, meg a fővárosban késő délután bezáró boltok, BKV-sok közül is sokan vannak, akik 100+ km-ről járnak be, tehát valamilyen szinten maradni kell járatoknak).
2. A nemzetközi vonatoknál is vannak olyanok, amelyek nálunk éppen minimális kihasználtságúak, de az útvonaluk során azért már van szerepük (pl. Dacia Bukarest előtt már kőkeményen egy nappali vonat), itt pedig arra is gondolni kell (azon túl, hogy járatpárokban, sőt, a nem naponta közlekedő kocsik esetében még kacifántosabb a helyzet), hogy pl. a hálókocsis dolgozóknak is haza kell jutniuk.
3. Ezeknél nagyobb horderejű dolog, amiről viszont csak egy elejtett félmondatot találtam, a [30]-as kódú vonatok. Elővárosban, pl. a 70-es vonalon számomra érthetetlen, hogy miért nem jár a két ünnep között a napközbeni félórás sűrítő járat, amikor egész évben már hétvégenként is megy a félórázás (lévén igen élénk elővárosi forgalom van, kisebb részben Vácra, nagyobb részben Budapestre). Ilyenkor gyakran még a délelőtti időszakban is álló utasok vannak. Hiszen a bevásárlók jellemzően nem a reggeli hivatásforgalmi többletvonatokkal indulnak útra, és délután is igen "karcos" az óránkénti egy (zónázó) vonat, egy-egy gyorsított vonatnak mindenképpen kellene maradnia ebben az időszakban is. Persze, ilyenkor az is kérdés, hogy azt hogyan lehet jól kommunikálni, hogy a két ünnep között megy "minden", csak pl. a 13:28, 14:28-as gyorsított nem...
Vannak olyan vonatok, amik az elővárosban is kaphatnának [30]-as (vagy akár [60]-as) jelzést, leginkább olyanokra gondolok, amelyikért a reggeli csúcs vége felé külön szerelvénymenetben kell kimenni: ilyen a váci oldalban a 2359-es, illetve a 2125-ös).
De ezek "megtakarítása" is filléres csak tételek, miközben naponta ennek a többszöröse megy el valóban felesleges, kikerülhető szerelvénymenetekre.
4. Erős túlzásnak tartom ezt a megjegyzést: "a vasút viszont a mindennapi alapütemet adja a legtöbb vonalon még egészen 20 óráig." A sűrűbb (félórás-órás) követésű vonalak közül szerintem ez egyikre sem állja meg a helyét. A ritkább járatokból pedig elég nehéz úgy húzni, hogy ne okozzon utassérelmet (pl. fővonali átszállás, helyi műszakos forgalom miatt).
István Gyuri 2012.11.15 16:19:49
@Budapest, aut. ford.:
1. "ha Budapest környékén a teherforgalom minden zavaró hatását ki akarjuk küszöbölni" Ez a kiinduló álláspont nem tetszik. Ugyanis, ha nem mennének (előztetéssel) tehervonatok az elővárosban, akkor jelentős kapacitások maradnak meg (kivéve, ha nincs zónázós rendszer és minden vonat mindenhol megáll - szentendrei hév szintű módon).
Ha viszont engedjük a tehervonatokat is, akkor a felsorolt (valóban komoly tételű) fejlesztések egy (szerintem nagyobbik) részére nincs szükség.
3. OK.
A sorozat első három részében megvizsgáltuk azt, hogy mi értelme lehet egy Budapestet elkerülő vasúti korridor kiépítésének, ennek lehetséges nyomvonalváltozatait vizsgáltuk, és megállapítottuk, hogy (régi-)új teherrendezőre, vagy rendezőkre van szükség, aminek szintén…..
István Gyuri 2012.11.08 06:13:04
"ezáltal a szobi belépős vonatok Szolnok felé való közlekedési lehetőségét úgy, hogy a fővárost elkerülhessék"
Nem csak Szolnok felé, hanem Kelebia felé, hiszen van ott még 3 delta, hogy Szolnokot, Ceglédet és Kiskunhalast is el lehessen kerülni.

"Már említettük Ferencváros és Kelenföld esetén is az átmenő fővágányok 20-szal, 40-nel történő keresztezésének kapacitás-csökkentő hatását"
Kelenföldön két 20-szal járható rész volt, de már régen megszűnt, ott max. az RK-s vonatokkal kell 20-szal menni kitérőben.

" a személy a két távolsági menetvonal közötti teret hermetikusan kitöltötte"
Elég nagy baj lenne, ha ez így lenne. Bár most kezdem érteni, hogy hol van a bibi - úgy gondoljátok, hogy ha félre kell állni egyszer, esetleg kétszer egy vonattal a vonalon, akkor az már "nem jó" menetvonal.

"átlag négyből három esetben akad még szabad menetvonal – ez sem valami sok."
Ld. fentebb. Van szabad menetvonal, egy előztetéssel, bőven belefér a tehervonatoknak.

"beleértve a semmire nem használt, de a vonalba beköthető tejgyári kihúzót is"
Tudtommal a volt tejgyári iparvágány az abból a 2-es kihúzóból ágazott ki, amelyik a fotón szerepel, és vélhetően annak az esetleges bekötéséről írtatok.

"De mi lesz addig? "
Mármint, hogy az elővárosi 3-4 vágányos fejlesztésekig? Hát, addig a jelenlegi pályákon kényelmesen el fognak férni a tehervonatok...

"Egy stabilizálódó országos ütemes menetrendben az állandónak tekinthető előztetési, keresztezési helyek megfelelő pályaoldali kiépítése egyáltalán nem boszorkányság, viszont – a V0-hoz hasonlóan – nem két fillér."
De miért is lenne szükség mindenhol 80-as kitérőkre, bújtatásokra? Nem látom bizonyítva azt az állításotokat, amire aztán mindent alapoztok.

"Az ábrában kiszerkesztett menetvonalak, és a megvalósult közlekedés sokszor köszönőviszonyban sincsenek egymással."
Ez ÍGy van. Van a tervmenetrend és van a ténymenetrend. Úgy kell ésszel a tervet készíteni (akár beépített késésekkel is!), hogy a tervmenetrend a lehető legjobb legyen. Tök mindegy egy tehervonatnál, hogy éppen X vagy Y állomáson fog majd félreállni a személyvonatok késésének függvényében, az a lényeg, hogy a Hegyes-Fradi távon a HC-s lassújelek nélkül éjjel 2 (jelenleg 2:20), nappal plusz max. fél órával tudja teljesíteni.

"a tehervonatot máris a tervezettől eltérően félre kell lökni valami kietlen állomáson, természetesen szigorúan 40-nel, ahonnan, mivel valószínűleg ezzel fel is tartotta a mögötte jövő vonato(ka)t, a torlódás megelőzése érdekében egyhamar nem fog tudni továbbmenni."
Hát, ezért a nagyon gyenge mondatért nagy kár... félrelökni, kietlen állomás, feltartotta, torlódás, egyhamar... Hát, hogy fogalmazzak finoman: sok köze nincs a valósághoz.

"de mivel ezekre meg nem lehet tervezni"
De igen! Azt lehet tudni, hogy vagy itt, vagy ott el fog menni az a tehervonat, hiszen az indulhat korábban is, mint ahová a kiszerkesztett menetrendje szól!
(Ezért szoktam mindig fellépni a szerelvénymeneteket általánosságban történő meghirdetése ellen. Hiszen, ha meghirdetésre kerül, akkor kötelezően ott kell mennie, míg szerelvénymenetként, ha késések vannak, akkor el tud menni korábban, és ugyanúgy időben oda fog érni, ahová kell.)

"de néha a forgalmista is krónikus információhiányban szenved"
Ez azért hamarosan változni fog, emiatt nem kell V0-t építeni...

"Száz szónak is egy a vége: a tehervonatok rendelkezésére álló maradék pályakapacitás a valós körülmények ismeretében jóval kisebb, mint amit a tervezéskor a papír mutat."
Nem igaz. Ugyanúgy megvan a vonatoknak a lehetősége, csak egyes szakaszokon korábban-később közlekednek a két végpont között.

"a tehervonatok menetvonalai lényegében tervezhetetlenné válnak, közlekedésük pedig teljesen esetleges lesz"
Ugyan már.... Max. a vonatfotósok nem tudják, hogy pontosan mikor fog haladni egy "menetrendszerinti" tehervonat.
- A magyar vasúti teherszállítás versenyképességének javítása Míg autópályák, elkerülő utak változó ütemben ugyan, de folyamatosan épültek Magyarországon az elmúlt években, évtizedekben is, új vasútvonal építéséről nagyon ritkán hallhatunk. A hodosi vonal és…..
Kedves Vittore! Küldöm az én történetemet a kerékpárszállítással kapcsolatban. Tisztelt MÁV-Start Zrt. Ügyfélszolgálata! Panasszal kívánok élni az egyik jegyvizsgálójukkal szemben. Történt, hogy 2012. július 27-én kerékpárral utaztam Kelenföldről Sopronba –érvényes…..
István Gyuri 2012.09.07 08:44:12
@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: "megtámadhatatlan a dolog"
Az a része nem áll meg, hogy a soproni stokk utolsó kocsiját, és annak végét (ha nincs biciklis rész) önkényesen kikiáltja szabályszerűnek.

"Ha nincs vezérlőkocsi vagy pakli, akkor összesen négyet és kész. "
Ebből még nagyobb botrány lenne - és joggal (valamint igen súlyos fejlesztéseket igényelne, hogy pl. egy táblás megállóban felszállónak is legyen ilyen jegye, valamint esélye, hogy lesz helyjegye...).
Ráadásul számos olyan kocsi van, amelynek az előterében (pl. az egyik WC helyett) van kampós bringaszállító. Na, azt meg a jóisten sem mondja meg, hogy melyik nap, melyik vonatban hol és mennyi ilyen kocsi lesz (ezernyi okból változnak a tervek).
Én viszonylag sokszor utazom bringával vidékre, tudom jól, hogy nagyon zűrös a helyzet, nehéz is igazságot tenni, bár tény, hogy az ilyen részben bringaszállításra alkalmas kocsikat is lehetne jobban elosztani. Pl. legutóbb Törökszentmiklósig mentem vonattal (hogy onnan bringával tovább Martfűre), a szerelvény pedig 8 fülkés B-kocsiból állt, tehát elöl-hátul 2-2 bringa, aztán ennyi. Eleve a Nyugatiban voltunk már vagy 6-an... Közben meg a szembejövő másik debreceni sebesen meg csak termes kocsi, legalább 3 helyen bringás akasztóval (plusz ugye elöl-hátul a 2-2 bringa).
Utána Szentes-Mindszent között a kétóránként járó szóló Bz-n voltunk 9 (jó, ezek közül 3-4 gyerek)bringával. Elfértünk :)
Új MÁV blog Gyerekkel utazni 2012.09.05 13:53:52
Tisztelt Blog! Most írok először a panaszomról Önöknek. 2012.08.21én utaztam haza Balatonlelléről 2 fiammal Budapestre. Anyukám eljött segíteni,így utazott velünk ő is.Felszálltunk és már gyanús volt az ajtó,ez megint IC kocsi gondoltam,de sebaj,rákérdezek. A hozzászólás…..
István Gyuri 2012.09.06 10:03:10
@Csipyke: "Így viszont nem lehetett az egyiket Győrig, másikat Pestig venni, ezért Győrig vette mindkettőt."
Ez nem igaz. Először kijelöl egy Pestig szóló jegyet, azt beleteszi a kosárba (mint bármilyen más netes vásárlásnál), aztán vesz egy Győrig szóló jegyet és ennyi.

"A jegyátvételkor azt mondták, hogy ehhez már nem lehet Pestig venni pluszban a jegyet, át kell majd másik vonatra szállni."
Helyesen mondták, mert nem lehet az (esetenként olcsóbb) belföldi jeggyel kombinálni a nemzetközi jegyet - ezért kellett volna egy másik vonatra átszállni. (Más kérdés, hogy a konkrét vonaton szerintem egységes díjszabás van, tehát nem is lett volna drágább Pestig venni, mint Győrig - csak külön-külön kellett volna a netes foglaláskor a kosárba tenni).

"Győrig nem volt semmi gond, ott a kaller mondta anyunak, hogy majd át kell mennie a vonat elejábe, a hálókocsiban nem maradhat."
Ez már hiba volt, mert nem maradhatott volna fent a vonaton a hatályos üzletszabályzat szerint.
(más kérdés, hogy ez a pont mennyire ellenőrizhető - de tény, hogy sokan kijátsszák, hogy csak Hegyesig, Győrig vesznek drágább nemzetközi jegyet, hogy aztán pl. belföldi kedvezményes jeggyel utazzanak tovább).

"Ok, átment, de ott ülőhely nem volt, állt Pestig, ám a kaller megvágta a helyjegy hiánya miatt, ÁLLVA!!! Ezt most akkor hogy??? "
Nem "megvágta", hanem szabályos pótdíjazta, mert nem volt pótjegye a vonatra (nem helyjegyköteles a vonat, csak pótjegyköteles!).
Már megint olyanért szidjátok a vasutasokat, amiben az utas nem tájékozódik eléggé, vagy éppen nem a megfelelő jeggyel rendelkezik és aztán még csodálkozik is...

@A-dani: "Aki kipengeti a 299 ezret a Start VIP kártyáért, az meg is érdemli sztem."
Akkor megérdemlem :) Még akkor is, ha "csak" 280 ezer/év az ára.
István Gyuri 2012.09.06 11:17:52
@Fekete bárány: "Egyszer volt fülkés IC kocsi!"
Nem is vitatta ezt senki.
Nem volt olyan vonat, ahol a nem-IC-kocsik klasszikus fülkések lettek volna.
István Gyuri 2012.09.06 11:36:47
@Csipyke: "Férjem elég jó ilyesmiben, csak látta volna, ha meg lehet külön venni... "
Nyilván meg lehet, a legrosszabb esetben: vesz egy Zürich-Bp jegyet, kifizeti, kilép - aztán belép vesz egy Zürich-Győr jegyet, kifizeti, kilép (de a valóságban ennél is egyszerűbb).

" De akkor is, ha a netes rendszer ad jegyet pótjegy nélkül is, akkor fel kell tételeznem, helyesen jár el..."
El nem tudom képzelni, hogy jó helyre kattintott és az adott (Wiener Walzer EN) vonatot jelölte ki és ott vett jegyet. Természetesen bármely más vonathoz enged hely- és pótjegy nélküli vásárlást is, hiszen olyan is közlekedik.

"de a megaláztatás ugye."
Értem, de lásd fentebb is, ezt részben saját magatoknak is köszönhetitek. Természetesen ilyenkor (is) elvárnám, hogy a jegyvizsgáló ezt elmagyarázza, hogy mi miért van.
Közeleg a következő menetrendváltás, folytatjuk sorozatunkat, melyben azt vizsgáljuk meg, hogy hol számolhatunk változásokkal a mostanihoz képest, és mi lesz mindennek az eredménye, hatása a közlekedőkre és más közlekedési módokra. Az előzményben megnéztük, hogy a…..
István Gyuri 2012.09.05 07:14:11
"Pedig az itf kialakításakor úgy kezdődött az egész, hogy az alkotók a 80-as vonalra egyfajta zónázó rendszert alakítottak ki"
"Az egész" ennél még durvább kezdődött: nem lett volna közvetlen vonat sem pl. Újhelyre, csak szerencsi, kör-IC-s átszállás.
Az egri gyorsítás is felmerült már a bevezetés elején (nem véletlenül került be ITF-Pluszként már a rendszerről készült cikksorozatba is), de amikor a bevezetés előtt 5 hónappal megindult támadások után még annak is örülni kellett, hogy a 140-es kivételével "csak" a dél-alföldi részt húzták le, ez szóba sem jöhetett.
Egyébként akkor is, most is az a véleményem, hogy ez már olyan fejlesztési javaslat (de a 20-25-ös fejlesztés is ilyen), amit nem a vasútnak kellene "kiharcolnia", hanem az államnak kellene koordinálnia, mert itt már minimum a helyközi-távolsági buszos rendszer átalakítását is érinti, de akár részben a helyi közlekedést és annak finanszírozását is. Anélkül igen nehéz látványos eredményt elérni - és a jelenlegi javaslat is (amelyiknél az esti gyorsvonati pár már nem is lenne begyorsítva!) a közbenső helyek Uzsgyival történő kiszolgálása igen nagy áldozat az esetleges nyereség fejében. (az itt is említett Eger-Hatvan-Szolnok személyvonatok helyett)

Viszont, amíg a pályaállapotok a jelenlegihez képest nem tudnak normalizálódni (és itt jönnek képbe a további állami szereplők, pl. a NIF), addig itt hatalmas problémák lesznek.

És sajnos, senki sem tudja, hogy melyik vonalon és mikor fog előjönni ugyanolyan mérési eredmény, mint ami miatt (az 1-es vonal után) a 80-ason is jelentős korlátozások bevezetésére került sor és én nem látom reálisnak, hogy ezek látványosan javuljanak - egyszerűen ennyi kitérőt nem lehet kicserélni, mint amennyire (Hort-Csánytól Mezőkövesdig gyakorlatilag mindegyik, az átmenő fővágányokban levő váltóra) 40-es kikerült.
Tehát először a pályás lehetőségekkel (beleértve az átcsoportosítható összegekkel) kellene tisztában lenni, aztán azokra tervezni.
Sziasztok! A következő levelet küldtem pár nappal ezelőtt kedvenc személyszállítóinknak, gondoltam, ez is egy "tanulságos" eset, így elküldöm nektek is. :)"Tisztelt MÁV-START  Zrt.! Mai kalandos utazásomat mindenképp szeretném megosztani Önökkel, hogy a kedves tulajdonosoknak…..
István Gyuri 2012.09.05 06:38:17
"Mellesleg az ELTE meteorológia szakára járok, szóval kétlem, hogy -már bocsánat- böszmébb lennék, mint ő!"
Felesleges kételkedni, van a bunkó vasutasnál is lentebbi szint...
A kocsi(ka)t (amennyiben már fent volt a csoport) pedig nem kellett volna lezárni (szerintem nem is szabad, és felesleges is, mert ha tele van, akkor úgysem tud leülni oda, egyébként pedig a szabadon maradt helyeket át kell adnia a csoportnak), de ezen kívül a T. utas csak a saját butaságait és a MÁV-blogon megszokott felesleges túlzásait lehet kiemelni az eset kapcsán.
Ha kb. 1 perccel korábban kimegy a Déliben a vonathoz, akkor végig is tudott volna ott is menni a vonat elejére, ahol szinte mindig van hely, mert mindenki csak a végére száll fel, aztán panaszkodik, hogy miért nem lehet a vonat VÉGÉRE még egy kocsit tenni...
De persze könnyebb ebben a kérdésben is a MÁV-ot szidni (sok mindenben lehet és kell is jogosan!), mint saját maga szemében a gerendát meglátni.

" milyen jó már, hogy nyugodtan ráérek elindulni például 19 órakor a 18 órakor induló vonatra, úgysem fogom lekésni.. "
Természetesen van ilyen, még Németországban is, ahol fajlagosan kb. ötszörannyi pénzt költenek a pályákra, de ez azért nem jellemző.
De aztán, ha lekési, akkor azért is a MÁV lesz a hibás a kis tudálékos meteorológus-jelölt szemében

"annak ellenére, hogy ezt egyáltalán nem érdemelnék meg, és joggal megtehetnék azt az emberek, hogy nem vesznek jegyet."
Gondolom, másoddiplomának pedig a jogit készül megszerezni Adrienn... Esetleg erkölcstanárnak is mehetne...
Az jut róla is az eszemben, amit Hofi mondott: "Ezek a fiatalok a jövőnk zálogai! Dögöljek meg, ha kiváltom Őket..."

******
A kanizsai-keszthelyi vonaton a keszthelyi rész van elől, amelynek az első kocsija (nyáron) az IC-kocsi, ezért nem lehet a csoportos foglalást a vonat elején megtenni (ha Keszthelyre ment pl. a csoport).
Közeleg a következő menetrendváltás, folytatjuk sorozatunkat, melyben azt vizsgáljuk meg, hogy hol számolhatunk változásokkal a mostanihoz képest, és mi lesz mindennek az eredménye, hatása a közlekedőkre és más közlekedési módokra. Az előzményben láttuk, hogy van  esély…..
István Gyuri 2012.08.29 11:40:58
@Laptoptáskás Ügynök: Ha az 1-es vonalon egységesíteni akarják az IC/rj menetvonalakat, akkor az egységes 49-es érkezést, a kelebiaiaknak pedig 54-es érkezést jelenthet.
István Gyuri 2012.08.30 07:48:15
@Ellátott utas: A Nyugatiból azért nem tud menni az EC, mert akkor indul délután a szobi gyorsított, és a mellé már nem fér be a vonalon. Volt olyan terv, hogy az EC-k lennének ezek a vonatok, de végül -szerintem helyesen- elvetették.
István Gyuri 2012.08.30 07:52:09
@HavocS [www.obsidianshell.com - sunametál]: Az, hogy a hivatalos normaidőktől eltérés van, az csak erősíti a szabályt :)
100 méter alatt valóban 10 perc a gépészeti része, ami nem foglalja magában a fékpróba időszükségletét (a hivatalos álláspont szerint). Viszont egy 3+1-es inga a géphosszal együtt már ezt túllépi.