Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Deak Tamas

129 bejegyzést írt és 6790 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
bircahang A látszatra se adnak 2024.05.10 06:06:00
Alapvető szabály: amikor megsértünk valamit, legalább úgy teszünk, mintha nem sértenénk meg. Vagy kitalálunk egy nyomós álokot a sértésre. Modern szokás. Lásd a katonai agressziót. A XIX. sz. végéig senki se gondolta, hogy kamuzni kellene más ország megtámadásakor: egyszerűen megtámadta és pont.…..
Deak Tamas 2024.05.10 10:33:18
@Serény Vélemény: pedig ez is benne volt, hiszen gondolj bele, hogy pl. a "népek csatájában" 13 ezer ember halt meg, egy mai újságolvasó ásítva lapoz tovább ilyen számra.
A königgratzi totális vereség idején hatezer osztrák katona rohangált a a hradeci lankákon.
A Gatling valóban az akkori felfogáshoz képest tömeggyilkos fegyver volt, de ott még szerintem lényegesen több lehetett az utántöltési idő, illetve hát a polgárháborús fényképek akkor annyira megrázónak minősültek, hogy az akkor még lassította ezt a folyamatot. Addig ugye szép romantikus festményenken vezette a Szabadság a hullahegyeken a cilindereseket.
Deak Tamas 2024.05.10 12:02:35
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: az utóbbi bekezdés minden bizarrsága ellen abszolút igaz. Asszem a verőcei törökök egyszer írtak levelet az eszékieknek, hogy háború lesz mert az eszékiek valami olyan adót szedtek ami szerintük nem lett volna szabad. Az eszékiek azt mondták ne legyen háború, csak viadal, a verőceiek ebbe belementek.
Megy a viadal amikor asszem egy Káldy nevű vitéznek eltörik a fegyvere, odaugrik a fia egy ép fegyverrel. A török nekiáll reklamázni mint egy sima Real -Barca meccsen, a reklama vége, hogy belemártják a törökbe a bicsakot. Erre egymásnak esik az egész társaság.
Deak Tamas 2024.05.10 12:04:05
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: és a spanyol birodalom is gyakorlatilag abba bukik bele, hogy még a XVII. században is lovagokkal háborúzának, ráadásul azzal a mentalitással tengeri csatákat. A Nagy Armada a legjobb tantörténet.
bircahang A baloldal belügye 2024.05.08 12:12:00
Orbán azt mondja, a Talpramagyar Péter jelenség baloldali belügy. Első hallásra persze marhaság. De másodikra már nem is az. Egyébként volt már egyszer ilyen. Amikor a ballibek még domináns erők voltak és nem voltak részekre szakadva, sőt éppen összpontosultak: az 1994-1998 közti MSZP-SZDSZ…..
Deak Tamas 2024.05.10 09:52:34
@Boldeone2: a manchesteiánus állam pontosan azt csinálta amit az utolsó bekezdésben delirálsz. Eredménye: félmillárd halott a következő évszázadban az emiatt megszületett elmebeteg ideológiák miatt.
Deak Tamas 2024.05.10 11:48:56
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: én ezért szeretem. Rajta kívül nincs más ember szerintem a földön, aki egy mondaton belül háromszori önellentmondást tudna csinálni.
Nyilván itt valószínűleg valami medikai torzulás is van,. mint a szőrehibbantnál.
Deak Tamas 2024.05.10 11:52:19
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: így van hiszen ma már mindenki elfelejtette pl. a 98-99-es szakmányban való robbantásokat Oroszország szerte, amiben nyilván volt némi titkosszolgálati rásegítés (amikor a részeg kommunista bejelentette a Dumában a két nappal későbbi támadást) de ettől még nem lett jobb senki közérzete.
Nyilván szegény hülye Rózsa Flores is kapott valami ráhatást, hogy szabadítsa meg a világot a diktátortól. Nem sikerült.
bircahang Az elfogadás 2024.05.09 12:12:00
A liberális propaganda egyik kulcsszava az elfogadás. Íme mit ír egy ballib blog: "Ameddig más országokban a kicsik akár már az oviban megtanulják, így aztán számukra természetes lesz, hogy nem vagyunk egyformák, hogy vannak közöttünk sérültek, hogy van, akinek más színű a bőre, a haja, más…..
bircahang Öncenzúra 2024.05.07 06:06:00
Az öncenzúra megint egy tipikus ballib gumifogalom. Eredeti értelmében azt jelenti: cenzúra van, de forrása nem direkt külső kényszer. Mert a normál cenzúra az az ami pl. Kádár alatt volt: pl. egyes műveket egyszerűen nem engedtek kiadni és pont. Az öncenzúra viszont az, hogy előre tudom,…..
Deak Tamas 2024.05.08 14:07:22
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a marcipánszelet volt az Ada ! Ott ahol Bölcs Édesapánk született.
Dédnagybátyám ott volt állomásfőnök, és nemrég került elő egy tízes évekbeli bajai újság, ahol írják, hogy az adai állomásfőnök megmentette egy könnyelműen vonat elé lépő fiatalember életét. Családilag kérek elnézést, ha ez Bölcs Édesapánk lett volna.
Deak Tamas 2024.05.08 14:27:35
@Tapi2021: ez is beakadt monomániája szegénynek.
Budapest ostromakor - a kommancs statisztika szerint - a házak 75%-a kapott "valamilyen" belövést, 50%-a volt "nem lakható" és 20%-a "elpusztult" (értelemszerűen ezek egymás részhalmazai) jelentse ez akár a sértetlen József főhercegi palotát vagy a budai szerb templomot amiket poiitikai okokból barmoltak szét teljesen.
Csak épp az eloszlás a lényeg, hiszen a pusztulás 90%-a a budai oldal, ahol egy hónappal tovább tartanak a harcok, mialatt Pesten például már arra is van idő, hogy népbíráskodjanak.
Varsó, meg Sztálingrád, na az a holdbeli. Ez Varsó 1945-ben:

www.youtube.com/watch?v=6rYrW0zcM7I&ab_channel=BritishPath%C3%A9
Deak Tamas 2024.05.09 10:22:08
@Tapi2021: hát ... még mindig csodálom a türelmedet.
bircahang A ballib kampány alapja 2024.05.09 06:06:00
 A ballib agytröszt alapvetően meglévő érzésekre épít rá, csak rendre eltúlozza azokat. Ahogy ez volt pont 20 éve az állampolgársági népszavazási kampányban. Valós létező érzés volt akor is a magyar lakosságban az idegenellenesség, s ennek legnagyobb része nem a nemzeti, etnikai, faji alapú,…..
Deak Tamas 2024.05.09 09:33:27
bircahang Bolgár választás 2024.05.08 06:06:00
Bulgáriában is dupla választás lesz június 9-én: az EP-választás mellett parlamenti is. A bolgár választási szabályok miatt megint hatalmas számú résztvevő lesz. Ennek oka: alig van követelmény a választási részvételhez. Alig 2500 aláírás kell az induláshoz, amit csak az nem szerez meg, aki nem…..
Deak Tamas 2024.05.08 10:25:31
@Boldeone2: persze, rendkívül drága, ha van. Mondjuk pl. autóbuszhálózat az nincs.
Meg 1918 óta lett volna rá elég idõ.
Tök jó hogy ennyire keresed a magyarázatokat a románokhoz, a Zorbánnal nem lennél ennyire elnézõ.
A cseh kormány amúgy két kézzel szórja a pénzt az ukrán menekülteknek, ennyire stabil a monetáris politikájuk.
Deak Tamas 2024.05.08 10:35:15
@_Neville: egyébként most jöttem haza ortodox húsvétról (sajna @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: nak lett igaza, a temesvári és aradi szerb templomban nép híján se éjféli mise, se felvonulás) és egy wroclawi szimpi lengyel párocskával utaztam, akik pont mondták: mostmár értik mi az amit román mentalitás alatt szoktak emlegetni, Constancából jöttek vonaton és úgy vissza Breslauba, több napig.
Mondjuk nem voltak ukránpártiak így nem tudom, ér-e a véleményük, mindenféle banderistákat is emlegettek :)
Deak Tamas 2024.05.09 09:24:14
@GyMasa: persze, természetesen van, ez vitán felül áll.
Az ismeretségi körömben 2002-ben illetve 2006-ban már erősen redukálva, életkor szerint beazonosíthatóan volt orbanofóbia, amit írtam, szakállas nyikhaj, rikoltozó őrült.
Ma már aggasztóbb jelenség az elbutult proliirigy fiatal, aki tényleg elhiszi, hogy Zorbán miatt nem lehet portásként három mercire valót összekeresni.
Már sokszor írtam a ballib propaganda aduászáról és annak elvesztéséről. Ez az aduász természetesen a fordított zsidózás, azaz az antiszemita kártya. Már 1989-ben kezdődött: akkor találta ki a magyar liberális értelmiség, hogy aki őket nem kedveli, az mind burkoltan vagy nyíltan zsidóellenes.…..
Deak Tamas 2024.05.08 09:39:40
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: ez érdekes, általánosságban már hallottam erről, részleteiben nem.
Kérdés persze, hogy a kínaiak elkezdenek-e antisinizmust ordibálni, vagy betartják-e ezeket a rendelkezéseket.
Deak Tamas 2024.05.08 11:49:36
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: valószínűleg akkor megfejtettük a megoldást is.
Deak Tamas 2024.05.09 09:21:06
@Tapi2021: persze, és nem véletlenül van ez BTK szinten szabályozva.

De amúgy a kulcsszó a kompromisszum, vagyis mindkét féllel le lehetett ülni, tárgyalni és megegyezni.
bircahang Ügyes 2024.05.02 12:12:00
Nagyjából 60 %-át meghallgattam - átugortam az unalmas, ismétlős részeket. Meg kell mondanom: baromire ügyes. Talpramagyar Péter kiválóan adja azt, amit megkíván a pártatlan és jobbhíján-ballib réteg: alapvetően fideszes mondanivaló gondosan összekeverve ballib hívószavakkal. Akit a…..
Deak Tamas 2024.05.08 13:35:26
@Tapi2021: szerintem ilyeneket időpazarlás nézni. Ha megfigyeled, statisztikailag ezek a filmek jellemzően vagy az 1944 június-1945 április időszakot dolgozzák fel, vagy a történet szempontjából jelentéktelen helyszíneken zajló jelentéktelen eseményeket elemezgetnek hosszan és feleslegesen.
Az olyan kényes témákat - például aminek mondjuk vasárnap lesz a 84. évfordulója - hogyan is tette le olyan villámgyorsasággal a kb. másfél milliós holland-belga hadsereg a fegyvert úgy, hogy a németek még augusztusban is a holland fegyvereket pakolásszák és logisztikázzák, nyilván az ilyen érdekes témákról nem fogsz sokat megtudni.
A Medián előrejelzése: Ha az az eredmény igaz, ez a következő mandátumarányt jelenti: Fidesz: 11, Tisza: 6, DK: 2, Kétfarkú: 1, Momentum: 1. Viszont ezek közül csak az első 3 biztos, a többi hibahatáron belül van. A hangulatot érezve (távolból ez még jobban is…..
Deak Tamas 2024.05.03 12:19:28
@Boldeone2: persze hogy az egyik legszebb magyar szecessziós városban jómódot láttál, úgy egyébként bárhol pezseg az élet mint Váradon.
Mondjuk az sokat elárul hogy plázák alapján itélkezel, az alapján Magyarország még mindig fényévekkel vezet, a plázák méretében, választékában is. Éppen elég sok van itt belőle, több mint elég, és azokban itt is pezsegnek a galeriankik.
Deak Tamas 2024.05.06 16:06:22
@GyMasa: szerintem még csak az sem. Ez sima választási műsor, a célszemély meghallja, hogy mindjárt győzünk, és elmegy szavazni. Ha visszaemlékszel, 98-ban és 2002-ben ugyanez volt.
Deak Tamas 2024.05.08 08:42:42
@GyMasa: bizony igaz, az előbbi mentalitás miatt - is - nyert a Geri.
bircahang Álomesküvő 2024.05.06 12:12:00
Az egyik különösen idegesítő celeb szokás az "álomesküvő". Már maga a szó is viszketést okoz nálam, nagyjából mint a "fehérneműt villant", a "cukiság bomba", a "csodaszép ruhaköltemény", a "kiakadt a politikus", az "én soha semmilyen pártnak nem voltam tagja", a "mi nem közvéleménykutatást…..
bircahang Palesztína 2024.05.06 06:06:00
A mai amerikai palesztínpárti őrület kapcsán jutott eszembe egy régi eset. A ma már nem létező amerikai űrsikló programban 5 sikló készült el, ebből 2 megsemmisült személyzettel együtt. Az első katasztrófát - Challenger 1986 - majdben élőben követtem, rádióban hallgattam, s kb. 20…..
bircahang A legfurcsább szokás 2024.05.05 06:06:00
A Bulgáriába érkező magyarok számára van pár rendkívül sajátos szokás, a ma is aktuális legfontosabb 8 dolog: bólogatás - nyilván ez a legismertebb: "fordítva" kell igent/nemet bólintani, születésnap - a születésnapos nem kap ajándékot, csak családon beül, azon kívül viszont ő ajándékoz:…..
Deak Tamas 2024.05.06 16:18:35
@Wildhunt: így igaz, a halott megemlékezés az Ibériai-félszigeten is biztosan, de szerintem Franciaországban és Itáliában is van.
bircahang Boldog buta szegény 2024.05.04 06:06:00
Lev Tolsztoj (1828-1910) orosz író monumentális főművének fő témája persze az Oroszország elleni francia támadás (1812), s ennek történelmi előzményei, majd utóélete. De van számtalan melléktémája is. A regény főhőse Pjotr Bezuhov gróf, eredetileg vagyontalan, cím nélküli ember, az ország egyik…..
Deak Tamas 2024.05.06 16:16:03
@Wildhunt: hát, a vörös mindenhonnan kibújik. A gyerekmunkáról meg csak ennyit :

net.jogtar.hu/ezer-ev-torveny?docid=91100019.TVI

Ezek a feudalista köcsögök már akkor is értettek az átveréshez.
Régi ismerős a blog.hu világából: az identitászavaros, magyarellenes, ultraliberális blogger. Egykor mint Csehszlovák Kém nikk szerepelt. Eredeti neve - ha jól emlékszem, de lehet, hogy tévedek - Büdös Borzond. Valahogy "szakértő" lett az Új Egyenlőségnél, s íme nyilatkozik. Persze a srác,…..
Deak Tamas 2024.05.03 16:38:19
@vasútihíd: nincs mivel EU tagok vagyunk ....
Deak Tamas 2024.05.06 16:00:43
@erol: ott volt a Kazal-video példának, de a Budapest Köztársaság tökéletesen kifejezi ugyanezt.
Deak Tamas 2024.05.06 16:04:08
@vasútihíd: erről Max egy ízben írt, a lényeg az az, hogy a jogharmonizáció miatt jóval kevesebb lehetőséged van korlátozni ki mibe szólhasson bele. Pl. szerintem - de ez egyáltalán nem biztos - például azt sem kötheted ki hogy az önkormányzati választásokon legalább a magyarnyelv tudás legyen cenzus.
Amikor Lisszabonban dolgoztam, az ottani szélsőbalosok ugyancsak uszítottak hogy vetessem fel magam a névjegyzékbe és szavazzak. Meg is mondtam, hogy ugyan ismerem már a nyelvet annyira, hogy megtehetném, de nem annyira hogy etikus lenne.
bircahang A jó rombolás 2024.04.30 06:06:00
Leromboltak Budapesten egy ballib, magyargyalázó műalkotást. Alapvetően a műalkotásokkal kapcsolatban az az álláspontom, hogy elvévülést kell számítani. Azaz lehet bármekkora marhaság, akkor is maradjon inkább, ha már sok ideje ott van ahol, legalább így koremlék. Ha viszont valami friss,…..
Deak Tamas 2024.05.03 10:09:21
@Tapi2021: ha már egy embernek (és annál több van) a Turul szakrális jelentést is hordoz, akkor azt illő volna békén hagyni, részben etikai, részben józan észbeli okokból.
Utóbbi például egy bizonyos párizsi szennylap szerkesztőinek nem volt, így 2015 januárjában lett egy pár szomorú napjuk.
Deak Tamas 2024.05.03 10:35:47
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: így van és igazad is van. Eleve, ha tudjuk hogy az igazságot mondjuk, nincs szükség igazságtalan vagy etikátlan eszköz ennek hirdetésére.
Lásd amit régebben írtam, amikor a bácsalmási párttitkár beijedt a paptól.
Deak Tamas 2024.05.03 14:47:14
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: még csak ezt sem tette, a nagyapját idézte, aki természetesen a lenti hírt olvasta.

library.hungaricana.hu/hu/view/PragaiMagyarHirlap_1937_03/?pg=100&layout=s
bircahang A meghalós valóságsó 2024.04.22 06:06:00
Logikus az új divat: élőben közvetítve meghalni. Az élő pornó már unalmas. Valami extrémebb kell. Pl. gyerekpornó, de arra születni kell: egyszerűen nem érdekes az emberek nagy többségének, mert képtelenek szexuális élményt látni egy gyerekben. Vagy állatkínzás, annak szélesebb vevőköre van, a…..
Deak Tamas 2024.05.03 14:06:16
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: annyi se. Ráth-Végh Istvánnak is csak 39 ezer jött ki.
Deak Tamas 2024.05.03 14:24:56
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: neki inkább betűvel írd, hogy száz-kétszázezer. Egyébként asszem épp olyan félmillió volt a teljes auto da fé-k száma, amiben benne van az is, hogy pl. körbejár és elmondja hatszor, hogy szar alak vagyok.
A Ráth-Végh féle számok is valószínű túlzóak, a felesége írja a róla szóló könyvében, hogy amikor fenyegették a kitelepítéssel, minden munkáját úgy írta, hogy nehogy valami baja essen. Ezzel magyarázható, hogy sok történelmi személyiséget a (nem őáltala összeállított) könyvekben oldalakon belül tökéletesen homlokegyenest értékel.
Deak Tamas 2024.05.03 14:44:07
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: valószínű annyi a magyarázat, hogy akkor még éltek azok akikkel ezt nem lehetett megetetni.
Ma már annyira lecsökkent az általános ismeretanyag és a világból érkező benyomások valós felfogása, hogy simán menne, lásd a Boldili-féle napi bezzegromániázást.
bircahang Szabadság 2024.04.29 12:12:00
Egy pillanatra tessék elképzelni: bárhol az USA-n kívül azt mondaná a kormányzat egy idegen cégnek "add át magadat helyi tulajdonosnak, különben betiltunk!". Ha ez Oroszország lenne, akkor azonnali szankciókat fogadna el az EU és a NATO. Ha Magyarország, akkor meg összeülne az EP és megszólalna…..
bircahang Kényszersorozás 2024.05.01 12:12:00
"Fideszes" cikk a Mércében: kényszersorozásnak nevezik az újabb ukrajnai mobilizációt. Szentségtörés ez a ballib oldalon. A ballib szabály szerint ugyanis csakis ujjongani szabad mindenért ami ukrán. Orbán azzal szerezte a legnagyobb szörnyülködést 2022-es választási győzelmi beszédével,…..
Deak Tamas 2024.05.03 10:30:11
@fofilozofus: @Wildhunt: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: itt pontosan ugyanaz van mint anno Angliában a press-gang tevékenysége következtében, akik az utcáról vitték a népet szolgálni valami egészséges maláriás trópusi nyaralóhelyre.
A 18. században ez annyira botrány volt, hogy lassan abbamaradt, volt pl. egy Richardson nevű ember esete, akinek hajnalban eleredt az orravére és összevérezte az ágyneműjét a fogadóban, ahol aludt. Szaladt volna a patikushoz de lekapcsolta a press-gang. A fogadóst pedig majdnem felakasztották Richardson meggyilkolása miatt, így is jó pár évet rohadt a börtönben mire szerencséjére Richardson visszaért a trópusokról.
Deak Tamas 2024.05.03 10:31:17
@Wildhunt: Veszprémy Bernát írja a mostani Magyar Hüperiónban, hogy a liberális, fejlett Nyugat szépen végignézte minden zavar nélkül, hogyan tűnik el az őshonos kárpátaljai magyarság.
bircahang Tapsoljunk! 2024.05.02 06:06:00
Amikor a vicc valósággá válik. 2007-2011 között írtam több cikket az úgynevezett antiglobalista mozgalom ellen. Véleményem most nem teljesen azonos, mint akkor, de kb. 90 %-ban ma is ugyanazt gondolom a témáról. (A cikk dátuma nem valós, honlapunkon a 2012 előtti cikkek mind 2012-re vannak…..
Deak Tamas 2024.05.03 10:23:30
@fofilozofus: a legviccesebb Léon Blum volt, aki még látta is Ukrajnában az utcai hullákat, mégis azt nyilatkozta hogy a Szovjetparadicsom a Paradicsom.
Egy előnye lett a dolognak, hogy az ideológialag képzett hülyék mint pl. Hay László vagy Carola Neher, ennek hatására disszidáltak a Szovjetunióba, utóbbi legalább egy táborban éhen is halt. "Művészetéről" nemrég volt megemlékezés, egyetlen fennmaradt filmje alapján.

ok.ru/video/1061043309151
bircahang Kik a rosszak? 2024.04.29 06:06:00
Nem egy amerikai ortodox-keresztény honlapon egy listát tettek közzé. Állítólag az amerikai nemzetbiztonsági szervezetek a következő típusú szervezeteket és egyéneket kezelik potenciálisan gyanúsként: Magyarul: Homoszexuális-ellenes, Bevándorlás-ellenes Muszlimellenes…..
Deak Tamas 2024.04.29 16:33:15
@Tapi2021: Ó, én jobbat tudok. Ezeket a falhoz kell lökni, szét kell rúgni a lábukat, elszedni mindent amivel árthatnának, kéz- és lábbilincset rakni rájuk majd utána a legsúlyosabb büntetésre ítélni.
(Nem az enyém a szöveg. Copypaste Andrus ezredes könyvéből.)
bircahang További fővárosnevek 2024.04.28 06:06:00
Afrikai cikkem után íme a többi is, de már csak a "problémás" neveket leírva. Ázsia: Abu-Dzabi - nagyon örültem, amikor pár éve Orbánék lefejezték a Földrajzinév Bizottság nevű dilettáns sóhivatalt, sok marhaságokat találtak ki, ugyanis sajnos ostobaságuk szorgalommal párosult, na ez az…..
Deak Tamas 2024.04.29 15:07:09
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: jut eszembe, ide offtopik : az ortodox éjféli feltámadási miséről nincs kedved írni? Keresném a jó helyszínt, és szívesebben mennék valami szláv helyre mint mondjuk románra.
Mindegyik ortodox egyháznak van ilyen miséje?
Deak Tamas 2024.04.29 16:08:19
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: azt tudom sajnos, még a bolgár nyelvtanulóként mentünk volna vagy tíz éve, és elzavartak minket, úgyhogy az étteremben landoltunk :) pedig a tanszékvezető kérdezte bolgárul is, magyarul is, hogy biztosan nincs mise?
Én majd Aradra, Temesvárra, Lugosra, Karánsebesre vagy valahova arrafelé mennék, mert ott van közösség. De akkor mindenki tart misét ugye, aki görögkeleti?
Deak Tamas 2024.04.29 16:23:55
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: auch ha ez előbb eszembe jut és ezt előbb tudom ...
Továbbítom a tankörtársaknak. Hátha legközelebb ....
bircahang Nagy pofáraesés lesz 2024.04.25 06:06:00
Ujjongás a ballibeknél. A Fidesz 34 %-on. Ha ez az eredmény igaz, akkor a Fidesznek 9 EP-képviselője lesz, míg az ellenzéknek 12. A dolognak van egy szépséghibája: ez a Závecz kutatása. Ez az a Závecz, mely 2022-ben 39 %-ot jósolt a Fidesznek, az egyesült ballib ellenzéknek meg 36 %-ot!…..
Deak Tamas 2024.04.29 09:56:05
@GyMasa: persze, ez így van, a holland esetet azért említettem mert részben közelebb vagyok hozzájuk munka szempontjából, másrészt meg az ottani hülye drogos liberális ellenzék hangos kázust csinált belőle, amíg a többi országbeli cég szépen röhögve csendben zsebretette a lét.
A korrupcióval kapcsolatban pedig az utolsó bekezdés a lényeg.
Azért is érdekes a butapestiek eszetlen, agyatlan, irracionális antifideszizmusa, hiszen a Karácsony azaz Gyurcsány városvezetés a régi jól bevált káderekkel, (Draskovits, Gál J.) ugyanúgy elpakolják a dellát mint fénykorukban.
Deak Tamas 2024.04.29 10:00:06
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: itt másról van inkább szó amit a mandis festőművész fogalmaz meg jól: Ő szereti a Slayert. (sátánista rockzenekar). A barátja is szereti a Slayert. Lemennek a rockklubba és csodalkoznak hogy nem a Slayer vezeti a slágerlistákat.
Itt még a hülyék továbbfejlesztik, mert mindenkit lehülyéznek akik szerint nem véletlen, hogy nem a Slayer vezeti a slágerlistákat, mert csak a fogatlan, töröttszemüvegűek szerint normális dolog ez.
Deak Tamas 2024.04.29 14:05:16
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: persze, igazad van, én az érvelés, pontosabban "érvelés" valótlanságának körülírására akartam adni találóbb hasonlatot.
A Kubával kapcsolatos cikkeim kapcsán felmerült mi a regionális elhelyezkedése az országnak régiós szinten. Hiszen így a legértelmesebb a helyzet megvilágítása. Nos, az amerikai kontinensen 35 ország + sok egyéb függő terület van. Ezek közül 2 - az USA és Kanada - eleve kiveendő, hiszen ezek a…..
bircahang Kimaradás 2024.04.26 06:06:00
Kolozsszarosék blogjának nemrégi cikke csak egy szempontból érdekes. Hogy mennyire megváltozott a narratíva iránya. Az egyik, egyébként teljesen bekattant agyú blogger háborús kiáltványt írt, kb. MZP 2022-es stílusban, mely követeli a bekapcsolódást a valószínűleg nemsokára aktív szakaszába lépő…..
Deak Tamas 2024.04.26 09:32:05
@Tapi2021: én ezért értek egyet a Hargita Miklós nevezetű propagandistával. Helyesen írja, hogy a választás tétje az, hogy a szemünknek hiszünk-e vagy a médiának.
Deak Tamas 2024.04.29 09:47:36
@GyMasa: egyetértünk, a jelenlegi helyzetből és az ismert tényekből ezek helyesen levont következtetések.
bircahang A későn jövők nyertek 2024.04.25 12:12:00
Európában az indo-európai nyelvcsalád terjedésének jellemzője, hogy a később jöttek legyőzték a korábbiakat. Az általános feltételezés szerint az indo-európai őshaza a Fekete- és a Kaszpi-tenger közti térség, innen terjedt a nyelv északnyugatra és délkeletre, ahonnan lettek a nyelvcsalád európai…..
Deak Tamas 2024.04.25 16:11:56
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: lesz még a finnugor nyelveknek reneszánsza amikor kisül, hogy a AI káros hatásai ellen jók.
Deak Tamas 2024.04.26 08:45:27
@_Neville: jó, csakhát ugyebár a fő paratárgy, hogy nem lesz lehetőség arra rájönni, hogy ember-e vagy gép illetve hogy a gép manipulálja az embert. Ezekhez meg nem szükséges az "elég jó", ahhoz már a tökéletes kell. Szerintem már a Max említette tanú nélküli módot is bukná az AI a bolgár nyelvben, pedig az még nem is bonyi dolog.
Ott van még a stílus, az ilyen "Értékes ügyfél" és társai, szóval itt azért a régi "..de elég közel leszek hozzá" fizikus-matematikus viccnél több kell.
Deak Tamas 2024.04.26 08:46:56
@_Neville: füvezzenek is, az pont az ilyen képességeket rontja.