Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Gyurcsótány Ferenc

0 bejegyzést írt és 130 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Premierrel indul a hét, hiszen új országfelelős mutatkozik be Eliz személyében, aki mostantól Lengyelországról számol be majd többször is. Első, bemutatkozó írásából kiderül, hogyan jutott ki Krakkóba, milyen ott az élet, és az árak iránt érdeklődők sem panaszkodhatnak…..
Gyurcsótány Ferenc 2014.01.27 13:44:05
@eliz25: A szoci korszak lassan 25 éve véget ért, és Lengyelországban ennek látványos eredményei vannak. Elfogult vagyok, de szerintem lényegesen látványosabb, mint Magyarországon.

Khmmmm. Hat igen. Akkor javaslom neked utazz korbe Lengyelorszagon eccer. vannak uj plazak, Shopping Mallok de ne vegyuk egy kalap ala a magyar autopalyahalozattal vagy az uthalozattal. Latszik,h uj emigrans vagy es meg csak a szepet es jot latod egy orszagbol. Ha kimozdulnal Lengyelorszag egyik leggazdagabb varosabol es elmennel videkre, tortenetesen keletre, latnal olyan szegenyseget,h nem hinned el. Olyan falvak, varosok tomkelege ahol meg kozvilagitas sincs, de millio templom meg ministrans......meg angyalkas szobrok meg 2. Janos Pal szobrok.
Ma folytatódik Andi írországi története, aki nem csak reagál a múltkori posztjához érkezett hozzászólásokra, hanem kicsit mélyebben bepillanthatunk az ottani életbe: lesz szó albérlet- és munkakeresésről, árakról és ügyintézésről is. (A képekért külön…..
Gyurcsótány Ferenc 2014.01.07 10:49:33
Semmi uj nincs ebben a posztban es nem igazan teccik.
Miota is van H'atkelo? Mar tobb mint 1 eve? Es hanyszor mondtak mar el ugyanezeket az emebrek Irorszagrol ami itt van? Millioszor.

1. Idojaras ott maga a pokol. Nyar nem letezik csak zuhogo eso. Onnan tudod,hogy nyar van,hogy juniusban este 9kor is vilagos van, de nyugodtan keszulj vastag puloverrel es esokabattal, gumicsizmaval mert ha nem esik akkor epp elallt vagy mar kezd is nemsokara.

2. Kiszolgalas. Lass csodat en csakis ilyen kedves emberekkel talalkozom. Magyarorszagon. Egy lapon se emlitenem a kiszolgalas minoseget. Mumosoly. Ezt kapsz ott.

3. Arak. Nagyon draga orszag es az elelmiszer min. 4szeres aron van. 100 Eurobol ket fo a tescoban (ugy,hogy nagyon megnezed mit raksz a kosarba) alig jossz ki egy 7vegere. Borzalom. Ennyi a velemenyem. Jah es tiszta mukaja amit ott kapsz. Fagyaszott burgerek, pizzak, quiche es sorolhatnam. Egy tragya.
Fustolt lazac: Hozza nem nyulnek halhoz meg gazalarcban sem annyira utalom a szaga is hanyingerkelto de ne mond nekem,hogy a 3 EUR-s hal olyan mint a 6.000 Ft-os norveg lazac. Khmmmmmm.

Egyelore csak ennyi. Lattam, tapasztaltam azt az orszagot es soha tobbet nem kernek belole. Inkabb mar Magyarorszag. Ezer bocs.

Jah Dublinrol meg 1 par szot. A vilag legocsmanyabb varosa cimet nyilvan kierdemelhetne de van 1 roman kollegam, aki megcafolt es azt mondta,hogy lehetetlen mert Bukarest a vilg legtragyabb helye. Nos lehet.En meg ott nem voltam,de Dublin nalam a No.1 wolrd most disgusting place........
Miközben a migráció által leginkább érintett országokban, ezen belül is főleg Nagy-Britanniában, dübörög a vita a bevándorlók körül (egyes lapok kifejezetten kampányt folytatnak), a minap kiderült, hogy a következő évtizedekben nélkülük komoly nehézségek…..
Gyurcsótány Ferenc 2013.07.19 08:37:59
@NIKI LAURA:
Romanok: Ne vard el toluk az europai vezeteskulturat. keptelenseg ha a 200 millio EUR-s Rembrand meg Monet kepeket elraboljak a holland muzeumokbol aztan tragya roman falvakban (a sotet roman oldalon a karpatokon tul) kalyhaban elegetik. Nezz ra a tegnapi hirekre. Valoszinu most Hollandia lesz az elso orszag az EU-ban aki uvoltve fogja utni az asztalt es kovetelni a roman Schengen tagsagot. Romania = Taliban

Nyugdij: ha nincs proseralo gazdasag es novekvo nepesseg akarmilyen nyugdijrendszert is talalnanak ki nem fog mukodni semmi. Nemetorszag is hatalmas problemakkal fog szembenezni mert alacsony a szuletesszam es nemcsak magyarorszagon almodhatnak a mai 40-esek nyugdijrol. Az europai orszagok min 98%-a ebbe a korbe tartozik szerintem. Ahol van szuletes nincs penz ahol van penz nincs szuletes. Ritka ha a 2 egyutt jar. Skandinavia.
Új sorozatot indul ma, ugyanis arra kértem az országfelelősöket, írjanak arról, hol és hogyan nyaralnak a környezetükben élők. Elsőként a magyarok körében is egyre népszerűbb bolgár tengerpartra látogatunk el Max val segítségével. Kiderül, miért kötelezően szőrös a…..
Gyurcsótány Ferenc 2013.07.08 12:01:47
@RecsölGrin: ez is kiralysag nagyon ha az elobbi sokkolt, szinten Sandu Ciorba from Romania:

www.youtube.com/watch?v=vdcXsBJwBrg

Ilyet a finnyas nyugati nepseg nem sokat lat am! Azert nekunk vadmagyroknak is kijut neha 1-2 ilyen lokalis tehetseg:=)))))
Gyurcsótány Ferenc 2013.07.08 13:03:50
@Kovermadar: hat most mit mondjak?:-) Nem.:-)

Nem en talalom ki eme agyfosasokat csak tovabbpasszolom.
Amugy van egy nagyon jo baratom aki szenvedelyes Balkan fan es O mutatta nekem 2 hete mikor grillezni voltunk nala.
Na meg Azis-t is.

A kelet-nyugat balkan mindennapi eleterol napi szinten tud.

grillpartin is alban nepzenet hallgattunk.

Mit ne mondjak kicsit mas mint a popularis nyugati zenek:-))))
Határátkelő Marokkó belülről 2013.07.02 06:47:00
Marokkóról a legtöbbünknek alighanem maximum nyaralási élménye van (vagy még az sem), így remélem, érdekesnek találjátok majd Csilla írását, aki több hónapot élt a fővárosban, Rabatban, ami élete egyik legnagyszerűbb élménye volt. „Kétszer jártunk eddig Marokkóban,…..
Gyurcsótány Ferenc 2013.07.02 15:02:51
@Amarante: ez szo szerint igy igaz. Latod ezzel egyetertek. Olyan helyeken gyulolik a magyarokat a kornyezo orszagokban,ahol eletukben annyi magyarral futottak ossze mint en echte szamurajjal.
Ez van Szlovakiaban is. Delen tokeletesen elvannak a magyarokkal es siman atvaltanak magyarra a szlovakok,h ne sertsek meg a magyar tobbseget egy tarsalgasban,de forditva is igaz.
Persze ez a gyulolet a reszukrol arra vezetheto vissza,hogy tudjak,h lopott foldon elnek - ezt egyszer egy roman srac mondta nekem,akinek magyar felesege volt es megtanult magyarul miatta - es ugyanugy nem tudjak feldolgozni a gyokertelenseget mint mi az elveszteset a foldunknek. Ugyanaz a frusztracio jon ki rajtuk csak masik iranybol. Szerintem igaza volt a roman sracnak.
Gyurcsótány Ferenc 2013.07.02 15:07:22
@Amarante: ezzel is egyetertek.
Multkor beszelgettem egy lengyel csajjal aki beszel szerbul es elt szerbiaban.
Kerdeztem nehez volt neked a szerb?
Azt mondta a szerb nyelv az valami kevert nyelv. Nagy resze orosz-bolgar, egy resze magyar, es torok szavaik is vannak benne es a tobbi.

A roman nyelv pl. a legnagyobb szamu kulfoldi jovevenyszot a kornyezo nepek kozul a magyaroktol vettek at. Aszem kb. 9%-a a roman nyelvnek.utana a nemet nyelvbol vettek at.
Ebben persze nem vagyok szaki.Olvastam. Birca biztos jobban tudna.
Szoval egymas nyelvebol atvettek a nepek. Ezen semmi takargatnivalo, vagy szepitgetni valo nincs.
Gyurcsótány Ferenc 2013.07.02 15:20:02
@Amarante: persze ez igy igaz.
Ez mar tortenelem. De azt se ertem mi a szarnak kellett Magyarorszagnak 70 evvel ezelott a doni vagohidra kuldeni tobb mint 100ezer magyart?
Szoval a magyarok nem csak aldozatai a tortenelemnek hanem a sajat hulyseguk okozoja is es utana megy a keserges.

Kizartnak tartom amugy,hogy az idok vegezeteig meg tudnak tartani. Foleg annak fenyeben,hogy az erdelyi romansag letszama is rohamtempoban apad. Kivandorlas, gyerektelenseg.
Epp az elnokuk mondta par napja,h szuljenek a nok gyereket mert Romania lakossaga 2030-ra 15 millio ala csokken es annak nagy resze cigany lesz mert megvaltoznak annyira az etnikai viszonyok. Nem vennek ra merget,hogy Erdely (na nem a kozeli jovoben) de mondjuk 2100-ban is meg Romanianak fogjak hivni.
Vagy Szlovakia peldaja. Annyi mar a cigany etnikum (kulonosen a keleti reszen),hogy hamarosan a szlovak is csak egy nemzetiseg lesz a sok kozul ugyanugy mint anno Uhorsko-ban.
Majd ha lesz az orszag lakossaga 2100 korul 3 millio es abbol 1.5-2 millio ciagany etnikum lehet fel fogjak vetni trianon reviziojat es kerni,hogy inkabb akkor mar magyarokhoz csapjak oket. Persze ez is csak science fiction.
A kettő együtt Svédországot, azon belül is Stockholmot adja ki. Akik követik a blogot, biztosan emlékeznek Rékára, aki Svédországban felnőtt magyarként költözött egy időre Budapestre, majd vissza északra. Története ma a svédországi visszatérésnél kezdődik, és kiderül,…..
Gyurcsótány Ferenc 2013.06.19 11:16:34
@Réka ‎: aszem az EU bizottsag mar regen felajnalottaz az un. ures orszagoknak,hogy 30k EUR-t adnak per menekultert.
nem tudom ez mennyire fog befolyasolni minket a jovoben de en attol tartok,hogy nagy egymasba borulas lesz ebbol.
Ahogy en lattam (meg kelet europai ismeroseim is),hogy Magyarorszagon CEE helyzethez kepest sok a 3. vilagbeli jottment es a magyarok szerintem rajonganak ertuk.
Es viszont is (en szemely szerint behanyok toluk) es szeretnem ha mar ami van is eltunne.
Gyurcsótány Ferenc 2013.06.19 11:18:52
@vazzup: ????????? nyugi van en nem osztottam ki a rekat
Gyurcsótány Ferenc 2013.06.19 12:50:57
@vazzup: vazze van aljabb mint a Nepszava is?
Vilag eletemben azt hittem amugy,hogy az aljanak az alja az az Echo TV vs. Budapest TV.
De aztan nem! Megvilagosodtam mikor beleneztem egy Nepszava-ba.
meg az online tartalom is olyan mint egy dogkut rothado tetemekkel.
Sot meg a Nephazugsag nevu ballib media is nagyon cuki.
De megfogadom veszek eccer egy Szabad Foldet,hogy felnyissak vegre a szemem.
Gyakran éri az a (néha vicces, néha komoly) szemrehányás a blogot, hogy túl sok az angliai, nagy-britanniai poszt. Ezen persze lehet vitatkozni (én legalábbis szeretnék), de egy most nyilvánosságra hozott hivatalos uniós kutatás talán magyarázatot ad rá. Az Európai Unió…..
Határátkelő Málta rád vár! 2013.05.20 06:54:00
A Komár Laci-utánzat undok magyar munkaügyi központostól hosszú út vezet a mindenben segítségedre lévő máltai megfelelőjéig. A kettő közül az egyik rendszer kézen fog, segít, ahol tud – avagy állami segítségnyújtás az álláskeresésben Magyarországon és…..
Gyurcsótány Ferenc 2013.05.20 09:26:21
@nigara: nem tudom nemis igazan erdekel.....
Irorszagban olcsobban elni mint Magyarorszagon na ez lenne az ev vicce......100 Eurobol meg nem toltesz meg egy bevasarloszatyrot sem nemhogy olcsobban jossz ki.
persze mesehabbal biztos.
Gyurcsótány Ferenc 2013.05.20 09:27:35
@pappito: nem. mint neked.
Gyurcsótány Ferenc 2013.05.20 09:56:05
@think different: bizony nezopont kerdese.
lattam en meg almat 1 euro per darabert.....mert ugye almat Europaban sehol sem lehet beszerezni csak Uj Zelandrol vagy csak Franciaorszagbol.
es persze olyan minosegi etelek garmadajaval vannak tele a boltok mint fagyasztott pizza, hamburger,stb.
szoval ki mit eszik, iszik az alapjan vasarol. En a magyar kinalattal osszehasonlitva inkabb ipari hulladeknak neveznem az ottani kinalatot amit max. allatkertekben adnek az allatoknak enni.
Meg a szagok is kulonboznek a magyar boltokban fustolt husok, felvagottak, szalamik roskadasig, zoldseg-gyumolcs osztaly roskadozik a jobb minosegu aruktol. Ott? Semmi.
Irorszagban menj be egy hentesuzletbe vagy Magyarorszagon. Hat ott az orromat fogva, majd elokadva sasszeztam ki olyan gusztustalan volt.A felbevagott birkat epp akkor hoztak amugy hutokocsi nelkul csak ugy siman a Mercedes Sprinterrel amit ugy dobaltak be a boltba mint a hasznalt ruhat vagy cipot....szoval errol ennyit.
A tegnapi poszt az au pair-lét sötétebbik oldalát mutatta be, az egyensúly kedvéért ma egy sokkal szerencsésebb történet következik. Főszereplője, Nika megjárta Franciaországot és Szlovákiát, mielőtt visszatért volna Finnországba, ahol szíve szerint most már hosszabb távon…..
Gyurcsótány Ferenc 2013.04.25 09:21:40
@Kellemes Zérókomponista: bocs de ezt meg kell,hogy kerdezzem,hogy Te ezt a kerdest most komolyan gondoltad?
A finn nyelv milyen a franciaval vagy az angollal osszehasonlitva????????????????
Noooooooormaaaaaaalis??? Ezt pont egy magyar mondja???????
Hello!!!!!! Nem hallottal meg a finnugor nyelvekrol?
Kerdezz meg egy svedet,hogy hangzik a magyar nyelv nekik. 99%-a szerint copy paste of Finnish. Mind, kivetel nelkul finnek mondta a magyar nyelvet mikor hallottak,hogy magyarul beszelgetek valakivel.
Gyurcsótány Ferenc 2013.04.25 09:50:41
@eszenix: nos eloszor is amugy nem vagyok nyelvesz. Angolul folyekonyan beszelek (napi szinten hasznalom munkam miatt is) tehat nem fogok belefolyni tul sokat.
Masik pedig: a magyart mar mindennel osszehoztak rokon nyelvvel de egyik se igazolodott be. Nah erre varrjunk gombot.
Vagyunk mar torokok, turkok, finnugorok, avarok meg szkitak meg hunok es mindenki vadul es szentul hisz a sajat igazaban. Ezek szerint mar Samik is vagyunk.
En szentul hiszek a finnugor nyelvrokonsagban de azon belul nem boncolgatom,hogy most ide huzunk vagy oda.
Lenyeg,hogy a finnek is tudnank rolunk es nemcsak azert mert Europaban vagyunk.Es szerintem rokonszenvet ereznek irantunk. Ki - ki dontse el maga ez igaza e vagy csak varosi legenda.
A sved peldat meg azert hoztam fel,mert tenyleg szemelyesen eltem meg. Altalaban igy ment az ismerkedes a svedekkel:
En: beszelek magyarul valakivel
Sved: szomszed?
En: Miert? Te is Ausztria?
Sved:Nem. Svedorszag.
En: huh hat akkor nem szomszed. Hungary.
Sved: jah bocs, mert azt hittem finnek vagytok.
Gyurcsótány Ferenc 2013.04.25 10:30:07
@maxval, a gondolkodni próbáló birca: mar vartam rad.
latod te is egyetertesz velem! Padig ha mar birca egyetert akkor az mar.......
jah es meg annyit tudok roluk,hogy szinten nincsenek nemek es utoragozasuak ugyanugy mint a magyar.
Multkor talalkoztam egy csajjal,aki felig lengyel felig magyar. Mindket nyelvet anyanyelvi szinten tolja, akcentus nelkul mivel mamaja lengyel es tole tanulta a lengyelt.
Mondta nekem: kerdezte a multkor a lengyel nagyapam,hogy milyen nyelv az a magyar? Mondtam neki nincsenek benne nemek es utoragozasu. Az oreg erre: hat akkor az konnyu. A magyar a vilag legegyszerubb nyelve amit meg a hulye is meg tudna tanulni. Erre a lany. Mondtam neki, gonolod? Akkor kezdhetjuk.Szivesen tanitalak ha gondolod nagyapa.
Ugyan ma is Anglia az úti cél, de a szigetországi létnem ezúttal a sötétebbik oldalával ismerkedünk meg. Kata egy családnál volt bébiszitter és körülbelül minden megpróbáltatáson átesett, amin ilyen helyzetben áteshet az ember. Horrorsztori őt megtámadó gyerekekkel,…..
Határátkelő Az arany középút 2013.03.22 06:48:00
Ki gondolná, hogy nem is kell olyan messzire költözni érte, hiszen (legalábbis VeRog szerint) nehezen lehetne Szlovéniánál ideálisabb helyet találni a letelepedésre. Én ugyan még csak nyaralni voltam ott (igaz, többször is), de az első benyomásaim nekem is nagyon pozitívak voltak.…..
Svájc és Magyarország sok szempontból összehasonlíthatatlan, mégis érdekes kérdés, vajon mi hiányozna annak, aki ott él, ha vissza kellene költöznie. A kérdést feltettem az összes országfelelősnek, lássuk, milyen válaszokat ad rá a Svájcban élő Tilmir! "Mi hiányozna…..
Gyurcsótány Ferenc 2013.03.13 10:14:42
@kutya vacsorája: igen, szeretem a sportot de altalaban az autosportot - azon belul is F1 - kiserem figyelemmel.A labdajatekokat szivbol gyulolom. kifejezni se tudom,hogy utalom az osszes labdajatekot - de a vizi sportok is erdekelnek.
Bocs, ebben iagazad van. Aquaparkba hereaztatasra jo menni. Sportszeruen uszni nem oda kell menni. De azert ne essunk at a lo tuloldalara. nem hiszem,hogy szuksegunk van nagy hangar verseny uszodakra, amit nemis hasznalnak.
Most,h volt a foci EB mondtam azt,hogy a lengyelek felepitettek 4 -kesobb uresen kongo hodaly stadiont- es lam igazam lett. Multkor hallottam,hogy a poznaniak mar panaszkodnak,hogy minek kellett? Na ezert orulok,hogy nem Magyarorszagra jott az EB.
Ha egy sportletesitmenyt nem lehet kihasznalni es uresen all, akkor az huzza a f......ra aki kitalalta,hogy odaepitsek.
Gyurcsótány Ferenc 2013.03.13 10:43:22
@GrandMasterB: hat nem tudom hol elsz te nyomorult mert biztos eleg nyomorult helyen lakhatsz mert ahol en a kovetkezo megallapitast kozlom veled:

1.: furcsa lehet neked,hogy egy CEE orszagban atengedik a gyalogost a zebran - es lass csodat nalunk at. Sot. A kulfoldi ismeroseim is csak igy reagaltak: hello, ez nem kozep europa? itt nem kene atengedni a gyalogosokat. Kozelmegy a gyalogos es mindenki lassit a 40rol. mar mar idegesito tudd lenni ez a kulturaltsag hidd el.

2. Eletemben nem lattam annyi telegrafittizet buszt, vonatot, allomast mint Hollandiaban. Sot. Az eindhoveni casutallomason du. 2kor mar bokaig ero szemetben tudtam kimenni a peronomhoz. Fejlett nyugat.

3. nem tudom mas hogy van vele,de semmi okom panaszra. Normalisan viselkedek es normalisan beszelnek vissza es mindent de minde ugyunket elinteztem eddig elsore. Sose kuldtek vissza, sose kuldtek a sor vegere.Sot. Az okmanyirodaban meg kulon kijottek a gyereknek megmutatni hol van ajatszosarok ahol addig firkalhatott, legozhatott amig en elinteztem az ugyeimet.Tok normalis emberekkel talalkozom ott is.

4.lehet,hogy ez a terv es ezert mennek ki hozongeni az egyetemistak? Na lelkuk rajta. Csinaljunk reformokat, mozditsuk ki a tespedt szarbol az orszagot, de ne velem kezdjuk, sot en nem akarok sose valtoztatni semmin. Ez mindenhol igy van.

2.
Gyurcsótány Ferenc 2013.03.13 11:40:25
@GrandMasterB: hat mivel en hoztam fel az olimpiai aranyermeket vs. svajci sport igy igen....toredelmesen bevallom neked te senki nyomroult.
Oh. Hogy jon ide Hollandia? Csak magyarorszagon van graffiti,mi? Hegyeshalomtol nyugatra mar nemis ismerik.
Meg ugy jon ide,hogy ok inkabb osszehasonlithatoak Svajccal mint Magyarorszaggal es lam megis. terdig ero szemet az eindhoveni vasutallomason, hugyszagu vonatok es full grafitti mindenhol. kerdeztek is a hollandok,hogy tetszik hollandia? Mondtam szerintem Ok, kiveve a szemetet meg a grafittit mindenhol. Hat igy jon kepbe.De lehetne akar Norvegia is ha az neked jobban tetszik.

Nem Pesti vagyok. Szegyelnem magam ha az lennek. Nektek csak Pestbol all Magyarorszag. na ezert is vagy ostoba.Egy pesti gyoker.Latod?
Es igen, atengedik a gyalogost. Magyarorszagon a gyalogosgazolas - akarmennyire is hihetetlen - nem jellemzo.megjegyzem, pont 2 es fel eve, 2010ben a szemem elott utottek el egy bicajos sracot a zebran,mert a pick up-os csavo kanyarodott jobbra kis ivben es mar a zebran hajtott at,amikor egy fiatal 25 ev koruli srac latta a zold lampat es nekiindult.A feje szetcsattant es elottem elesztettek ujra.Hidd el nem volt szep latvany. Kerdeztem is a helyszinelo rendort utanna es mondta nekem a srac mar tobbet nem kel fel.Egy is eleg volt ilyet latni hidd el. Es igen. Vigyaznak egymasra az emberek. No nem pesten. Az mas vilag.A tietek.

Ah, vagy te ugy ertetted?latod, ezek is reformokat kovetelnek,hogy ne csak a kozponti futest elvezni jarjanak be a diakok. Es amugy nincs roghoz kotes. Hallgatoi szerzodes a neve es nem arrol szol,hogy el se hagyhatod az orszagod vagy varosod ha alairtad. Szabad az ut mindenki elott.
Olyan sem volt még a blogon, hogy egy amerikai történetét olvashattátok volna arról, hogyan és miért került – Grönlandra. Jöjjön tehát Alexander Genaud története a Magyar Rádió munkatársa, Lantos Gábor tollából, azaz a Száz nap északon újabb fejezetét olvashatjátok ma (a…..
Gyurcsótány Ferenc 2013.03.12 09:19:26
@Babette_: igy igaz. En igy mondanam: meg marhakotellel se huznanak oda. Se Egyiptomba se oda fel.
Gyurcsótány Ferenc 2013.03.12 09:28:40
@Sanyi9: ????????
Egyiptom sok magyarnak is kedvelt turistacélpontja volt (amíg oda mertünk menni...), de mindjárt más a kép, ha dolgozni is szeretnénk, vagy muszáj. Tímea ma arról ír (korábban a tömegközlekedésről küldött posztot), hogyan is találhatunk magunknak munkát és mi mennyibe…..
Gyurcsótány Ferenc 2013.02.26 13:57:53
@maxval, a gondolkodni próbáló birca: ezt nezd maxi mit talaltam a magyar kulugy honlapjan. Igaz ez Tunezia, de ide johet barmelyik eszak afrikai lepratelep is:

Nem ajánlatos utcai ismeretségek alapján közös programokba bonyolódni – annak ellenére, hogy a tunéziaiak többsége jelenleg is kimondottan barátságosan viszonyul a turistákhoz. Ugyancsak nem javasolt szállodában nőismeretséget kötni, ennek fordítottja még inkább igaz: különösen uniós tagságunk óta megnőtt a szakképzettség nélküli fiatal tunéziai férfiak – általában szállodai alkalmazottak, a bazárokban működő árusok – érdeklődése magyar hölgyek iránt, az utóbbi két év belső (és külpolitikai) folyamatainak hatására a tendencia kiterjedt a fiatal diplomásokra is.

Házasságipar

A Tunéziára (is) oly jellemző „házasságipar” egyre jelentősebb méreteket ölt, ezt a formát az illegális migrációt kiváltó hatékony eszköznek tekintve az utóbbi tizenöt évben a tökélyre futtatták tunéziai fiatalok az EU tagállamok irányában. A magyar relációt tekintve a beadott beutazási kérelmek minimum 90%-a un. vegyes-házaspárok, vagy házasságra készülő „vegyes-párok” tunéziai tagjai részéről érkezik be.

Az utóbbi hónapokban megfigyelhető, hogy a házasságipar által „megérintett” magyar hölgyekhez hasonlóan tunéziai fiatal férfiak is internetes portálokon egyeztetnek a különösen számukra fontos témakörben, a helyi szlengben bezness-nek nevezett házasságipar területén (a Bezness-hez részletes viselkedési kódexet dolgoztak ki meglehetősen rafinált formában). A valószínűsíthetően tunéziai fiatalok által külföldi szerverekről üzemeltetett portálokon a blog-bejegyzések arról tanúskodnak, hogy a fiatal, rendszerint szakképzetlen és munkával nem rendelkező, Tunézia elmaradott területein, vagy Európában (általában Olaszországban, de előfordulnak Franciaországból érkezett bejegyzések is) rendezetlen háttérrel (illegálisként „sans papier”) élő férfiak egyértelműen migrációs szándékkal keresik magyar hölgyek ismeretségét, a cél, bejutásuk biztosítása a Schengen övezetbe, vagy ottani tartózkodásuk legalizálása.

A bejegyzésekből kitűnik az is, hogy a „magyar feleség” csak egy lehetőség a sok közül – a „konzultációk” azt is egyértelművé teszik, hogy az „érdekeltek” egymás között ajánlgatják a különböző Schengen-államokban nőismeretség terén adódó lehetőségeket – a cél az övezet államaiban adódó kiskapuk, a leggyengébb láncszem kipuhatolása.

Viszonylag új momentumként jelentkezik, hogy – igaz Schengen-csatlakozásunkat követően már volt erre példa – tunéziai fiatalok a Schengen övezetben tevékenykedő magyar hölgyek ismeretségét keresik (Olaszország, Svédország, Németország stb.), vagy Németországban működő magyar (általában „munkaközvetítéssel” is foglalkozó) cégeken keresztül igyekeznek beutazási engedélyekhez jutni.

A kockázatok, terror-műveletek lehetősége kapcsán nyomatékkal kérjük a házasságkötésre készülő, magyar állampolgárságú hölgyeket egyéni útjaik mellőzésére. A házasságkötésre készülők tunéziai partnerei rendszerint az ország forró körzeteiből származnak, utazásukkal személyes biztonságukat, testi épségüket veszélyeztetik. A kockázatokat fokozza, hogy a jelzett területen (észak-nyugat, továbbá Bizerte és déli régiók), az utóbbi hónapokban már országos szinten is szalafista milíciák, nem egy esetben a hivatalos rendfenntartó erők inzultálnak helyi férfi társaságában utazó/található hölgyeket, „ellenőrzik” a szállodai szobákat házasságon kívül együtt tartózkodók után kutatva.
Gyurcsótány Ferenc 2013.02.26 14:20:04
@maxval, a gondolkodni próbáló birca: en egy szoval se mondtam,hogy O a hazassagi business reszese. Fura egy holgy az teny.Nekem inkabb csodabogar de attol en nem szolok ra egy rossz szot se.
Gyurcsótány Ferenc 2013.02.26 14:33:17
Ma folytatódik Ravis írországi története, amit ott hagytunk legutóbb abba, hogy párjával megérkeztek Galwaybe és nekiálltak munkát keresni. (Ha valaki szívesen felelevenítené az első két posztot, az ide és ide kattintva teheti meg.) Ma kiderül, hogyan sikerült felkészülni egy…..
Gyurcsótány Ferenc 2013.02.22 12:50:22
@Távmunkás: latod ebben igazad van. nem az osszeg a lenyeg amugy -becsulendo,hogy valaki kimegy kulfoldre es nem valogat es varja a semmit hanem kemenyen megdolgozik erte.
Gyurcsótány Ferenc 2013.02.22 12:52:30
@bpetya75: ram? mi a baj velem? az,hogy egy csotany vagyok es epp ossze is lehet olvasni a nevem meg a csotany szot?
:-((((((((((((((((((((((((
Gyurcsótány Ferenc 2013.02.22 13:49:50
@bpetya75: csoti:-)))) cool. lehet am becezni rendesen. nemcsak elquro vagy fleto:-)

ah, a vilagert se mondtam ezt, csak te vetted a lapot szerintem.
Ma Izlandra látogatunk, kalauzunk ismét a Magyar Rádió északon kalandozó munkatársa, Lantos Gábor, aki megint egy egészen különleges történetet küldött. (Eddigi írásait ide kattintva olvashatjátok el.) Mai főszereplője Pál, aki birkavágóhídon is dolgozott, most pedig egy…..
Gyurcsótány Ferenc 2013.02.21 09:22:40
@100 nap északon: hat ez nalunk inkabb ne tortenjen meg.
A magyarorszagi bankoknal ez elkezelhetetlen,mert:
1., nagy reszuk kulfoldi tualjdonban vannak es epp ezert a feltokesitesert nem az adofizetok, hanem a tulajdonosai felelnek.
Ha nem megy, egyszeruen csak kivonulnanak es nem rantanak az orszagot a szakadekba - lasd Izland, Irorszag
2., Ha megis hazai bankot kell a sajat kormanynak ujratokesitenie a kovetkezo helyzet allna fent: Irorszag, ahol az IMF ujratokesitette a bankjaikat, cserebe ezt hozzacsaptak a GDP aranyos allamadossaghoz, igy lett 120% az allamadossaguk, amibol a nep 1 Eurocentet se latott gyakorlatilag. Okok?Ingatlanlufi. Kovetkezmenyek? Uresen allo lakotelepek, becsodolt bankok es ennek kovetkezmenyekent becsodolt orszag.
Ciprus, Spanyolorszag: ott most jatszodik le ugyanez.

A magyar bankok tokemegfelelesi mutatoja kb. 15% az elvart helyett (ugytudom bazeli szabaly 8%-ot ir elo) - tehat hulyen hangzik, de magyarorszagon van az egyik legstabilabb bankrendszer europai szinten - az mar kerdes,hogy a realgazdasag bodultesen nyomi.
Szoval koszi, de nem kerek az izlandi gazdasagi modellbol (se).Semmivel sem lennenk beljebb ha igy kezdenenk el a bankokkal kardozni,mivel Magyarorszagon hosszu ideje 1 takarek ment csodbe, akik betetesit kartalanitottak, vezetoiket ha jol tudom mar le is tartoztattak.
Gyurcsótány Ferenc 2013.02.21 10:53:24
@zopilote: ez nem igy igaz.Illetve csak az elso fele allitasodnak.
Az EU-ban a beteteket garantaljak 100k EUR-ig! Azon felol ha csak 1 cented vagy 10000000 mrd EUR-d van arra ihatsz hideg vizet.
Ez minden EU-ban mukodo penzintezetre ervenyes orszagot fuggetlenul.Senki sem bujhat ki alatta
A masik pedig a befektetok: Magyarorszagon senki nem kotelezheto a kartalanitasukra. Pelda: osztrak bankok magyarorszagon hatalmasakat buktak a bankado, CHF hitelek miatt. Ezek az intezmenyek ha magyar (allami) tulajdonu intezmenyek lennenek most adofizetoknek kene kihuzni a szarbol, helyette morognak az osztrak tulajdonosok,hogy mar megint Magyarorszagra kell penzt pumpalniuk. Lasd elobb mit irtam: Irorszag, Ciprus, Spanyolorszag es most hamarosan Szlovenia all a sorban az IMF mentohitelert,mert az orszagot donti be a hatalmas bankmento akciok.
Bar Irorszag eseteben is az volt,hogy reszben allami tulajdonu bankokat terheltek az adofizetokre es a csodot okozo bankarok buntetlenul megusztak
Tehat ha valahol, akkor Magyarorszagon biztos nem lennenek kartalanitva a penzintezetek Europaban.Plane nem adofizetok penzen es plane nem IMF ujratokesitessel mivel kulfoldi tulajdonosok kezeben van,amiert ok felelnek.
Nem szeretnénk nagy szavakat használni, hiszen rossz útból azért elég bőséges a választék Európa keleti felén, ám ez az ukrajnai út eséllyel pályázik a kontinens legrosszabbja címre. Életveszélyesnek mindenesetre életveszélyes. A vicc az egészben, hogy nemrég újították fel…..
Egyiptomról mostanában inkább csak a forradalom évfordulója kapcsán kitört összecsapások nyomán hallunk a hírekben, pedig az ország tovább éli (igaz, kissé feszültebb) hétköznapjait. Például az emberek közlekednek, tömegesen – erről küldött posztot Tímea, amit most nagy…..
Gyurcsótány Ferenc 2013.02.14 19:38:23
@magyarlanykairoban: amugy basszus en ugy imadom a kebabot,hogy betegre tudnam enni magamat belole.....lehet ezt az 1 pozitivumot talalnam 1iptomban.......DE marhahuson kivul max disznajhust eszek. Tudom az igazi Kebab nem ezekbol van, de en a barany vagy kecskeshustol okadok....es egybol megerzem ha belerakjak.
de a jo kebab jo csiposen....hmmmmmmm.
Gyurcsótány Ferenc 2013.02.14 19:42:13
@zopilote: na ez az ami nem igazan erdekel,hogy Maghreb vagy nem Maghreb:Nekem Eszak Afrika az mind Maghreb, akarmilyen nyelven is beszeljenek ott..... es amugy gazdasagi, tarsadalmi, fejlettsegi szinten ugyanaz megha nemis beszelnek franciaul 1 szot sem mint marokkoban vagy algeria, tuneziaban....Lehet ott kanadaban meg azon gondolkoznak,hogy Magyarorszag az mar tenyleg nyugat Europa-e? es mondjuk szerbia vagy Ukrajna az Central East Europe vagy mi a fene?
Gyurcsótány Ferenc 2013.02.14 23:06:39
@magyarlanykairoban: csakis akkor johet,ha nem barany vagy kecskehus van benne.....tudom,hogy nem esznek disznohust de en inkabb azt kernek bele...vagy marhahust.Angliaban egy 1iptomi amugy atkurt,mert mikor rendeltem egy 1iptomi kebabosnal, direkt kikotottem,hogy baranyhus nem kell, inkabb nemis veszek...ok,ok, we have beef also!Mondtam Ok:Beef, please.Erre a kocsog televagta baranyhussal es 1 darab marhahus se volt benne.Ott is hagytam az egeszet.Amugy
tok mindegy,hogy hivjak, kebaba, shawarma vagy kofta mert nem igazan lehet beazonositani mar szerintem a nagy kavarodasban az evszazadok folyaman...de ha megkerdezned ezeket a nepeket,ki csinalja a best of the best-et mind azt mondana ra,hogy:we....
A csevapcsicsit se igazan lehet kijelenteni,hogy ez es az a nemzet etele mert a magyar hatartol egeszen Iranig eszik, ismerik es nemzeti kaja,de max, a birka biztos jobban tudja mint mi szerintem....Ot kene megkerdezni.
Mindenesetre a csevapcsicsit is kurvara birom.Utoljara Boszniaban ettem, Mostarban es fizettem erte az oreg hid labanal vagy 4 Eurot aszem.......
Viszonylag ritkán van szó arról, itt, a blogon, hogy milyen a vállalkozói élet külföldön. Pláne Svájcban, ahol a jelszó az élni és dolgozni hagyni, és ahol a hivatalok is inkább segítenek, mintsem a legrosszabbat feltételeznék. Svájci országfelelősünk, Tilmir mai írásából…..
Gyurcsótány Ferenc 2013.02.06 09:04:19
@Jani haverja: nahat. meg a vegen kiderul,hogy Albania es Svajc egy kulturkorbol is valo. Sot! Meg a GDP es lehet osszeer egyszer......de lehet nem azert mert Svajcnak lesz Alban GDP-je, hanem Albanianak svajci GDP-je:-))))))))
Gyurcsótány Ferenc 2013.02.06 10:18:59
@Jani haverja: hat jani mit is mondjak? en a szep uj alban vilagot megerteni megprobalom (de nem igerem,hogy sikerul) de,hogy nem elnek ott 1 percet se az biztos.megnezni lehet megeri, sot....de ott elni nem tudnek.
Nem azt mondom,hogy Magyarorszag a nagy kiralysag...ez baromsag,de Albania mint az uj Svajc........ezt emeszteni kene a gyomromnak egy darabig....:-)))))))))
Az,hogy Albanianak volt 4.3%os GDP novekedese sajnos engem nem nagyon hat meg. Mindig az a fontos,hogy mi a bazis? 59k Euro vagy 590 Euro per fo?Valahogy nem latom,hogy a nagy vilagcegek egymas sarkat letaposva menetelnenek befele Albaniaba. Sot! A nagy tudasu magyar sajto is jol titkolja,pedig altalaban szeretik a magyarokat kisebbsegi komplexussal terhelni,hogy de ott bezzeg.....mindig van egy bezzeg ok!Orszag, amin en csak rohogok,mert eleg sok orszagban megfordultam mar, keleten es nyugaton is,de sok helyen lattam nagyobb putrit mint Magyarorszagon el lehet kepzelni.Eros fenntartasaim vannak a Balkannal,mint az uj Szingapur.....megbocsass - es veletlenul sem leszolni akartalak de Magyarorszag csodas teljesitmenyet sem vedem (mert gyak. nincs is mit vedeni)
A tegnapi, többé-kevésbé sokkoló fülöp-szigeteki gasztronómiai kaland után ma egészen más jön, egy északi történet, ismét Lantos Gábor, a Magyar Rádió munkatársa tollából. (Eddig itt megjelent írásait itt és itt olvashatjátok el.) A történet, amit elmesél, nem…..
Gyurcsótány Ferenc 2013.01.18 09:56:34
@100 nap északon: szia. hat latod kinek a pap kinek a papne ahogy mondani szoktak.....nekem alapbol nem jon be Skandinavia....a hatamon felall a szor is tole.Soha nem voltam meg arra es nemis vagyom.Nem az en vilagom.....Norvegia meg annak az eszaki resze nekem az mar egy buntetotabor lenne. Maga a Gulag.Ott csak befordulni lehet szerintem meg vodkasuveget szorongatni:-))))))
En a nyaron fedeztem fel amugy Boszniat.....elkepeszto csodalatos orszag es perzselo 40 fokos meleg volt....Ha 66 napot lettem volna ott sem bantam volna....
Tudjátok, mi az a lechon? Vagy a balut? Esetleg az isaw? Nos, a közelmúltig én sem tudtam, ám akkor megérkezett Marci posztja a Fülöp-szigetekről. Egy ideig nem kaptam levegőt, aztán újra elolvastam és nagyon jól szórakoztam. A képeket (nem mind Marci készítette, csak szólok)…..
Gyurcsótány Ferenc 2013.01.17 11:17:29
@hungarisztan: a pacal NEM MAGYAR SAJATOSSAG! Lengyelorszagban is van es Flaki a neve.
Bar ok is azt hiszik,hogy a vilagon kivul senki nem ismeri/eszi rajtuk kivul.......
Jah es a lengyelek a kovaszos ubrokat is ismerik........tehat az sem (csak) magyar etel - hungarikum plane nem is lehet mivel amugy zsido talalmany....

na csak ennyit a pacaltrol meg a koviubirol.
Rengeteg magyar dolgozik Ausztriában, elsősorban az egészségügyi szolgáltatások és a vendéglátóipar területén. Utóbbiak közé tartozik Nikolett is, aki a pozitívumok mellett a negatívumokat is felsorolja mai posztjában. „Ausztria hegyvidéki részén dolgoztam egy négy…..
Gyurcsótány Ferenc 2013.01.03 18:32:52
@mommmmo: gondoltam,hogy lecsapsz majd erre de azert azt is a fejedbe vehetned,hogy azert az Europat elozonlo muszlimok (akar 99%-a is talan?) messze nem az a Dubai, kikupalodott, uram bocsa tanult, penzes reteg.
Inkabb azt mondhatnam,hogy semmiben sem kulonboznek a mi dragalatos kisebbsegieinktol akiket alig varunk,hogy elhuzzanak orszagunkbol. Na ok is ugyanezek csak arabul hablatyolnak, nem Mocsar Leonszio a nevuk hanem Mustafa es tarsai meg Allah Ahbaroz-nak.
Amikor volt a londoni metrorobbantas 2007 tajan, az akkori Brit orszagos rendorfokapitany mondta ki a brit sajtoban, elo egyenes adasban,hogy a muzulman bevandorlok 99%-a gyakorlatilag bunozo.
Szoval sajnos fenn kell,hogy tartsam a "sulyosan muszlim-fertozott" kifejezest. Nemhiaba termelte ki Geert Wildert meg Breiveket es tarsait a sors Europaban. Bocsi de ugye nem haragszol,ha most nem ertunk egyet?
Gyurcsótány Ferenc 2013.01.03 18:46:36
@hogyne,persze,igazad van!: latod, latod,hogy raereztem?
Amugy hidd el az osztrakok is szeretnek ha meg egyszer olyan kep elhetne az orszagukrol mint a Te almaidban...........ha valaki utalja a torokot-muzulmant amugy a kontinensen na az az osztrak.
Nemhiaba nem engedik be a torokoket az Eu-ba is.
Ahogy az osztrak diplomacia is mondta anno: gyakorlatilag az osztrak allaspont az europai allaspont de ausztrian senki se meri felvallalni a NEM dontest!
Igazuk volt? Maximalisan!
Gyurcsótány Ferenc 2013.01.03 19:44:10
@Sanyi9: hat nem tudom. Nekem furcsa es ami a legfurcsabb,hogy olyan lengyelek mondtak ezeket magukrol akik sose ismertek, lattak meg egymast...........
persze nagy reszuk a lengyeleknek azt hiszi a nepukrol,hogy Ok a kivalaszotttak es senki meg a cipotaplukig sem er fel, de hat ez marginalis. Plane az,hogy osszetartanak. A szethuzasukrol viszont regenyeket lehetne irni es foleg arrol,hogy utaljak egymast kulfoldon.
Azert mert a zsidok zartak es osszetartanak az meg nem azt jelenti,hogy a vilag osszes nepe osszetart es segiti a fajtajat kivetel a magyar.........plane nem az osszetartas mintaszobra a "lengyel osszetartas".