Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Sloe

0 bejegyzést írt és 58 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ez most nem egy újabb tudománytalan-ismeretterjesztő bejegyzés felvezetése, hanem tényleg csak egy kérdés. Múlt héten úgy esett, hogy rögtön háromszor is jártam Szlovákiában (még konkrétabban kilenc nap alatt négyszer - tessék felkészülni újabb vonatos bejegyzésekre:), és rácsodálkoztam, hogy még…..
Öregszem, vagy mi a szösz. Épp átméreteztem, majd feltöltöttem a szentendrei tömegközlekedési múzeumban 2013-ban készített képeimet, és elkezdtem volna megírni hozzájuk a szöveget is, amikor azt vettem észre, hogy fel van töltve egy másik könyvtár, jóval több képpel, 2008…..
Sloe 2014.11.10 22:41:49
@Trónkövetelő: a nyílt napon az összes járműbe be lehetett menni.
Szegeden a villamosos nagyprojekt keretében alaposan átrendezték a városból kivezető főútvonal és a harmadik, külső körút kereszteződését. Az építkezés előtt így nézett ki - a villamos csak egyfelé kanyarodott: Most egy kétvágányos delta van a körút közepén, de ez…..
A közlekedési jegyek elrakása gyerekkoromban még csak az utazás emlékének megőrzését jelentette, aztán elkezdtem olyan korok emlékeit is begyűjteni, amikben még nem éltem - és legalább ugyanannyira élveztem. Olyan ez, mind egy időutazás: az ember kezébe veszi a jegyet, elolvassa…..
A múltkor írtam a Margit híd középső pillérjének tövében talált háború előtti sínmaradványról. Angyal Tibi barátom, aki annak idején a leletmentés szükségességét felvetette, küldött pár saját fotót a sín kiemeléséről (kikockázva az arcokat, kéretik túllépni…..
Előszó A legtöbben nem gondolnak bele abba, hogy gondot jelenthet, ha két vasút keresztezi egymást, abba pedig pláne nem, hogy mi van, ha villamosított vasútvonal keresztez villamosvonalat. Sínen megy egyik, sínen megy a másik, madzag van az egyik fölött, madzag van a másik fölött,…..
Sloe 2014.03.08 19:43:44
@Hamster: Szerintem Zuglóban sincs rövidebb töltés. Azt a vasútvonalat amúgy is rendbe kellene tenni Kecskemétig, hogy ne kelljen a szegedi vonatoknak Cegléd felé kerülniük és máris lenne rajta forgalom. De én elfogadom ha azt mondod hogy az aluljáró jobb, csak szüntessék meg végre a szintbeni kereszteződéseket.
Sloe 2014.03.09 13:07:50
@Hamster: Minek? Mondjuk azért mert előbb-utóbb tehermentesíteni kell majd a ceglédi vonalat. Azt meg nem értem miért kellene kétvágányúsítani, Kecskemét után sem az pár kilométert leszámítva.
Az idei év január hatodika az a nap, amikortól kezdve reggel fel lehet férni a Fehérvári úti villamosokra az Andor utcától befelé is, este pedig végre megy valami dél felé is, nem csak 19-esek, 49-esek és kocsiszíni menetek csattognak át Kelenföld kocsiszín felé a Körtéri…..
Gyerekkoromban a Citadella keleti végének északi oldalán állt néhány távcső, amit pénzért cserébe lehetett használni. Imádtam őket, mert hihetetlen közel hozták a távoli dolgokat - mintha nem is ugyanazt a várost láttam volna rajtuk keresztül, mint amit szabad szemmel!…..
Sloe 2013.12.16 20:32:01
@Generic Jingle: Az nem lehet, annak nem egyforma magasak a tornyai.
Becsky András az elmúlt napokban zseniális videókat töltött fel Youtube csatornájára. Én most azokból a videókból válogattam össze ezt a bejegyzést, amin a Könyves Kálmán körút Üllői út és az akkor még Lágymányosi híd közötti szakaszának építése látható. Az első…..
Sloe 2013.11.16 21:52:32
@nemeza: A vasútállomáshoz valóban el lehetne jutni a Lurdyt megkerülve, de ha az amúgy is csak két sávos híd előtt torlódnának fel az autók, akkor beállna a Mester utca is.
Sloe 2013.12.15 05:32:28
@Vaandor: Ahhoz a részhez pont nem nyúlnak.
Sokáig tartott, mire a végére értem az aktuális életképes képeknek, de sikerült, itt a negyvennyolcadik rész befejező... epizódja? Életképek 48: negyedik oldal Újra troli a Kiskörúton, egyvágányozó 41-es, nyílt nap egy áramátalakítóban, nosztalgiavillamosokkal..
Sloe 2013.12.07 15:32:04
@Rocko-: Nem kell félni, nem sokan tekernek ott. Szerintem életében nem biciklizett az aki a macskaköves útra tervezte a biciklisávot.
Sloe 2013.12.07 20:19:19
@Hamster: Középperonosra kellett volna építeni a Fővám téri és a Kálvin téri megállót is, és akkor mehetett volna a villamossíneken a troli. Meg a 15-ös busz. És nem kellene átkelni az úttesten átszálláskor. És nem érnének össze a villamosok tükrei a Szabadság-híd végén lévő ívben. Persze én nem értek hozzá, ezt nálam okosabbak tervezték így meg. :D
Sloe 2013.12.07 20:20:17
@Sloe: Mármint szélsőperonosra :D Már álmos vagyok.
Itt az aktuálisnak mondható budapesti tömköz életképek harmadik része. Benne Kossuth téri végállomásozás, púpos sínek miatt forgolódó villamosok, és meglepően sok busz: Életképek 48: harmadik oldal A Kossuth Lajos tér felújítása miatt rövidített 2-es, sínkivetődés miatt…..
Sloe 2013.12.01 01:25:13
@Rocko-: "És ez nem vélemény, hanem tényközlés: nincsen rá pénz"
stadionra van.
A metró az kidobott pénz. Egy 1700 lakosú faluban 3000 férőhelyes stadion az nem.
Sloe 2013.12.01 16:56:58
@SomiTomi: Nem nézett ki sehogy. Sok forgalmi sáv volt egy nagy gödör körül meg némi gaz.
HamPLÓ Belenyugodtak... 2013.04.01 19:15:00
-> Ide kattintva elérheted az összes Égitársaság képregénykockát <-Kattint. Most...
Sloe 2013.04.01 20:44:28
LOL
  Már a hétfő rádiófelvételen is állandó téma volt a Sadia által felfedezett új látványterv a Ferenciek tere átalakításáról, melyet aztán végigrágtak a Budapest-bloggerek, majd végül az Index is felfigyelt rá. Már igazán illett volna nekem is alakítanom róla valamit, de…..
Sloe 2013.03.28 19:49:10
@Együtt élés: Például ha egy autós nem tud a gyalogosoktól jobbra kanyarodni akkor feltartja a külső sávban buszokat. Vagy amikor valaki kirakja az elakadásjelzőt mert a bolt előtt akar megállni és lusta parkolóhelyet keresni. A középen vezetett buszsávnál ilyen problémák nincsenek. Az meg elég gyenge érv, hogy a középső megállónál át kell kelni 3 sávon a gyalogosnak, mert az útszéli megállónál meg 6 sávon kell, amikor visszautazik.
Geoffrey Tribe 1969 nyarán járt (először) Budapesten, így Ab van Donselaarral ellentétben még a metró előtti idők budapesti tömegközlekedését is fotózhatta. És ez lényegi különbség: akkoriban ugyanis néhány éven belül nem csak a Rákóczi úti villamosvonalak szűntek meg, hanem az ezekre ráhordó…..
Sloe 2013.03.25 21:26:18
@Trónkövetelő: Megnéztem a NORC-on, szinte mindegyik oszloppal szemben van kampó a házfalon (kivéve egyet, de ott újabb épület van). Persze attól még lehetett világítás is, szerintem villamosnak meredek az a rész.
Sloe 2013.03.25 21:28:34
@Herbal: Régen nem volt számítógépes színkeverés, gondolom amilyen arányban sikerült a kéket összekeverni a sárgával, olyan színű lett a jármű :D
Sloe 2013.03.25 21:38:51
@Trónkövetelő: A mester utcában még mindig így van. A villamosvezetéknek új oszlopokat állítottak, a világításnak meghagyták a régi rozsdásakat. Így most egy részen végig párban vannak az oszlopok.
Mivel a legutóbbi bejegyzésekre adott visszhang olyan elsöprően nemlétező volt, mintha egy rakat Doctor Who videót tettem volna be, úgy gondolom, bármekkora értelmetlenséget berakhatok ma is, úgyse olvassa senki :) UI: Azok kedvéért, akik újak itt, "kocka" alatt ilyen komoly…..
HamPLÓ A "budafoki" deltavágány 2013.03.07 17:00:00
A deltavágány a villamosok megfordításának egyik legmacerásabb - ugyanakkor hurokvágányhoz képest helytakarékos - megoldása. Gyakorlatilag arról van szó, amit autóvezetéskor ipszilonozásnak nevezünk, csak itt a járművezetőnek a művelet közben többször is át kell mennie a…..
HamPLÓ A fehér város 2013.03.05 07:00:00
Nem Mikszáth regényének frissiben előkerült folytatásáról lesz szó ebben a bejegyzésben (pedig nem is lenne rossz, ha lenne ilyen), csak valami hangzatos címet akartam adni neki - mégse járja, hogy minden második bejegyzés úgy kezdődjön, hogy "képmutogatás megint"! A…..
Sloe 2013.03.05 17:25:03
@Hamster: azért Szegeden is végigment a barom tűzoltó a vadiúj füves pályán
Sloe 2013.03.06 14:50:21
@Nuuk: Az nem simán gyep, hiszen alatta van az öntözőberendezés is. Gyakorlatilag milliós kárt okozott mert tönkretette az egészet. Meg kellett volna várnia hogy széthúznak elötte az autók vagy átmennie a szembejövő sávokba.
Sloe 2013.03.06 19:49:52
@Nuuk: @Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Látom lavinát indítottam el :) Eredetileg arra irányult a hozzászólásom hogy ha egy hivatásos sofőr sem tudja hogy nem lehet rámenni a sínekre akkor egy kihaénnem a BMW terepjárójában is gondolkozás nélkül végighajt rajta. Másfelől viszont továbbra sem értek egyet veletek. A XXI. században már elvárható lenne hogy riasztáskor megtervezzék a leggyorsabb utat (ha más nem egy androidos telefon is tud forgalmi helyzet alapján tervezni). Az nem megoldás hogy mostantól minden riasztásnál végigszántják a füves pályát, tönkre tehették volna a síneket is. Persze az autósok is hibásak mert ahogy meghallják a szirénát már húzódniuk kellene az út széle felé hogy elférjen a tűzoltó.
Alig több mint egy éve lelkendeztem egy sort a bécsi Südbahnhof helyén zajló építkezésekről. Mi tagadás, lenyűgöző a projekt mérete, azóta se jutott eszembe példa, mikor volt Magyarországon ekkora közlekedésfejlesztési projekt. Ezzel együtt, amikor két hete megnéztem a dolgok…..
Sloe 2013.02.25 19:29:42
@Hamster: Az a fura, hogy a déli vágány egyáltalán nincs kapcsolatban a többivel.
Amúgy egy ennél sokkal kisebb fejlesztést el tudnák képzelni Budapesten, a Ferencvárosi pályaudvar és az Ecseri úti metróállomás összeépítését. Vagy esetleg valami hasonlót a Népstadionoknál. Az M3-at úgyis fel akarják újítani, akkor meg lehetne csinálni ezt is. Utána már csak az elővárosi vonatokat kellene összekötni.
Sloe 2013.02.25 20:01:27
@Hamster: Ahhoz meg kellene építeni az M5-öt is. Igaz most van rá némi esély hogy legalább az Astoriáig (Blaháig?) megcsinálják.
Sloe 2013.03.04 14:23:47
@Hamster: Akkor ez olyan mint nálunk a Teszkó gazdaságos internet. Elvileg minden áruházban van, de én még a bejelentkező képernyőnél tovább nem jutottam sehol.
A múltkor már láttunk néhány variációt a BSzKRt F1A típusú villamosainak lehetséges kinézetére, de mivel maradt még kép a tarsolyomban, folytatnám a képmutogatást. Hogy ne nézzetek teljesen autistának ("szegecsszámláló talpfacsókolgatónak"), igyekeztem úgy összeválogatni a fotókat, hogy a technikai…..
Megint régebbi fotók, csak úgy: a Thököly út már a 67-es megszüntetése után, de még akkor, amikor a vágányok használhatóak voltak. A nagytestű villamos-cet utat tör a Thököly úton tömött rajokban úszkáló olajoshalak közt 2003 áprilisában. Mint azt látni lehet, a…..
Pár hete kerestem valamit a régi képeim közt, és ha már ott voltam, félreraktam pár, az akkori témához nem illő, de azért talán érdekes képet. Most itt van kettő közülük. A Stuka villamosokról már írtam néhányszor, anno az akkor aktuális életképes oldalon szerepelt is,…..
Sloe 2013.02.19 23:38:29
@Hamster: Ebben teljesen igazad van, de legalább egy kirakatfelújítást lehetne csinálni és kitolni Szentendrére.
Van úgy, hogy leragad az ember egyetlen képnél, a múltkor láttunk is erre példát, de persze az egy jókora panorámát ábrázolt. Néha viszont kisebb kivágásokkal is elvan az ember. Például ezzel: A helyszín világos, erre még én is jól emlékszem kiskoromból: a külső Váci…..
Sloe 2013.02.11 22:10:58
@Rocko-: Persze hogy ellentétesen áll, mint ahogy az egész hátsó kocsi. Különben hogy indulna el visszafelé a végállomáson? :)
HamPLÓ Ezerötszázas - a villamos 2013.02.08 17:30:00
Az "Ezerötszázas" egy legenda. És most nem a Ladáról beszélek, bár érdekes (jellemző?) módon a bejegyzés tárgyául szolgáló villamostípusnak is van egy kicsi szovjet vonatkozása: a járművek beceneve "Rata" volt, az ország légterében akkoriban megjelenő szovjet vadászgépek (melyek közt valódi "Rata"…..
Sloe 2013.02.08 19:40:11
HamPLÓ Furcsa álom 2013.02.03 12:43:08
Ez most csak így, hirtelen, nem is tudom, miről (szerencsére nem az itteni kommentelőkről), a valósággal való minden kapcsolat nyiltván a véletlené, valamint én kérek elnézést: -> Ide kattintva elérheted az összes Égitársaság képregénykockát <-Kattint. Oda fel.…..
Van olyan, hogy az ember kap egy marék régi képet, és gyorsan végigszalad rajtuk, és van, amikor egyetlen képet tíz percekig el tud nézegetni. Ha ez a kép ráadásul még nagy felbontású is, az külön öröm, hiszen ilyenkor nem csak arról van szó, hogy több sárga pixelből áll a…..
Sloe 2013.02.02 19:46:38
@Trónkövetelő: Attól hogy a templom be volt falazva még megmaradt előtte a tér.