Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Fizetett posztoló

0 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Újabb igen hatásos performanszt adott elő tegnap a Vezér, le a kalappal a kommunikációs hazugsággyár működése előtt. A mindig erős, dinamikus, tévedhetetlenséget sugárzó ember bilin ücsörgő bölcsisként tűnt fel a brüsszeli sajtótájékoztatón és szinte összetörten…..
A főpolgármester és a Budapesti Közlekedési Központ vezetője együtt adta át a fővárosi kerékpárút-program utolsó darabját, a csepeli bicikliutat. Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója a kerékagynak elmondta, a biciklis programot illetően nincs nézeteltérés Tarlós Istvánnal.…..
A kormány 200 millió forint értékű szerződést kötött az IMF-megállapodás lakossági tájékoztatására. Business as usual, a közbeszerzési eljárás természetesen hirdetmény közzététele nélkül indult, és természetesen egy haveri körbe tartozó cég nyerte meg, az I.M.G. INTER…..
Magyarország kétségkívül sikeres olimpián van túl. Kilencedik helyen zártunk az éremtáblázat, olyan nagy országokat megelőzve, mint például Japán vagy Ausztrália. A pekingi zökkenő után elmondható, hogy a magyar olimpikonok hozták megszokott formájukat. Ez szinte mindenkit…..
Fizetett posztoló 2012.08.22 12:13:54
@ColT: Ami meg a tanár (ránézésre) megállapítja, hogy a gyerek mit bír-t illeti, szeretnéd azt hinni, hogy ez így van, de valójában nincs.

Egy sovány gyerek lehet kiválóan és "gyalázatosan" terhelhető, egy 100 kilós úgyszintén.

A kiválóan terhelhetőnek dagadtnak 3 kilométer meg se kottyan, a sovány végig se tud menni a távon, csak gyalogolva.

Ma nem végeznek terhelhetőségi méréseket, a tanár ránézésre és abból kiindulva, hogy mennyit mozog magától - függetlenül a szellemi motiváltságtól - saccperkb mond véleményt a gyerekről.

Egy nem túl költséges órával kb. 5 perc alatt mérhető az ember oxigénhasznosítási képessége, ami nagységrenddel megbízhatóbb. Erre alapozva lehet személyre szabottan meghatározni az adott személyre szóló terhelést.

De a lényeg akkor is az, hogy a sport nem cél, hanem eszköz, és ennek egyáltalán nem bonyolult részleteiről a gyereknek tisztában kellene lennie, hogy tudatos legyen a sportolás, és nem "a tanár bácsi/néni mondta" miatt végezze - adott esetben kényszerrel a meghatározott feladatokat.

Amelyekről azt sem tudja, hogy miként terheli meg a szervezetét, és annak mi konkrét hatása.
Fizetett posztoló 2012.08.22 12:29:23
@ColT: "Tesire nem nagyon lehet központi alaptantervet csinálni." - láttál már, hallottál már konrét adatokkal adott személyre elkészített terhelési tervet? Mert én nem.

Ma zsámolyt ugrunk, ma focizunk, ma futunk, ma... stb. Ebben semmilyen személyre szóló terv nincs. Ez így már teljesen el van rontva. A tanárnak kényelmes, ez jár a legkevesebb munkával, ezért ezt propagálják mindenhol megfelelően. Naná.

"Ez konkrétan a tesitanár felelőssége, hogy az egyes gyerekek egyedi tulajdonságai alapján határozza meg, mit csináltat velük." - Ha így is van, akkor is a te felelősséged (szülőé) hogy meggyőződj arról, hogy a gyerekedet értékelte (pl.: konkrét adatok elkérése) és hogy hozzá milyen terhelési szükségletet állapított meg.
És az is a te felelősséged, hogy a gyerek értse, hogy mi értelme van az egésznek, anélkül, hogy vakhittel minden felnőtt szavát igazságként kelljen elfogadni.

"Igen, azé az egy emberé, aki tanítja. Ő nem véletlenül végzett tesi szakot, ott ugyanis ezeket is oktatják." - talán mégsem bigott vallásosság keretében kellene ezt hangoztatni, az ember a saját gyereke esetében legyen egy picit kétségekkel telibb. Arról nem beszélve, hogy tele van az emberpiac olyanokkal akik ennek az általad létezőnek és megfelelőnek titulált rendszernek a "végtermékeiként" elhízottak, mozgásszegények, mozgást megutáltattak és halvány fogalmuk sincs arról, hogy mik az alapvető ok okozati összefüggései az egészség, a szívverésre épülő terhelési sávoknak és a testmozgásnak.
Fizetett posztoló 2012.08.22 12:35:34
@ColT: "Az rendben van, hogy fel kell mérni, mit bír a gyerek, de hidd már el, felmérik a tanárok!"

Azért nem hiszem, mert tudom.

Hogy nem.

Saját gyerek, ismerősök gyerekei Budapest, vidék.

Nem.

Totálisan sémákban gondolkodnak, majd a tematika össznépi, ilyetén: hétfő - kosár, kedd - futás, szerda - kosár, péntek - tornaeszközök

Semmi egyedi nincs a tematikában.

De érdekelne, hogy milyen ismérvek alapján és milyen konkrét eredménymutatókkal történik az a mérés és kalkuláció, amelyre hivatkozol.
Mi tagadást, kicsit megdöbbenve olvastuk a Magyar Kerékpárosklub tanácsait, különösen a buszsofőr-bringás szemkontaktus-teremtése nyerte el tetszésünket, pláne, ha egy busz jobbról előz egy bringást a buszsávban, ahol - véleményünk szerint - semmi keresnivalója nincs. Ennek…..
Fizetett posztoló 2012.08.15 01:04:40
Kerékpárútról tudatlan autósoknak:

Magyarisztánban a kerékpárutak 99%-a nem felel meg az európai unió teljesen betartható szakmai ajánlásainak, szabványainak.

Egy autósnak lefordítva ez azt jelenti, hogy egy kis utca, 20-as táblával körülményei (úttest, autók kerülése stb.) várják őket Magyarország valamennyi, autóval használható úttestén. Nappal, éjjel, esőben, szélben, nyáron, télen.

Az EU egyértelműen és módszeresen megkülönböztet turista és hivatásos (napi szinten munkába menő-jövő, munkát végző kerékpáros igényeket. A magyar kerékpáros infrastruktúra a turista igények majdnem elégtelen kielégítésére képes. Egy-két órai lötyögésre úgy-ahogy megfelelő, egy 80-100 kilométeres távolság megtételére már nagyon nem.

A kommutáló, munkához kapcsolódó igényeket a marketing, politika, az autósoknak a kerékpárosok eltűntetésére szervezett alapú kerékpárinfrastruktúra-bővítés ma (elhanyagolható kivételektől eltekintve) nincs.

A fenti állapotok alakulásában kiemelt felelősége van a kerékpárosok oldalán az úgynevezett érdekvédelmi szervezeteknek, a médiának (Totalcar is, amely nem az elfogadás, hanem a szembenállás filozófiája alapján működik a gyakorlatban), a politikának.

Szintén ok, hogy a közlekedésszervezéshez kapcsolódó alacsonyabb szabályok (például kerékpáros infrastruktúra tervezés és megvalósítása) szó szerint nem nyilvánosak.

Egy szűk szakmai csoportosulás kiváltsága ezek pénzért történő terjesztése (Egy-egy ilyen szabály sokezer forintba kerül).

Ezen szabályok kialakítása rendszer szinten a nyilvánosság kizárásával történik. Ha valaki ezt nem így érezné, írja ide, hogy az elmúlt 2-3 év szabályai közül melyik tervezet lett az index vagy az origón a közvélemény figyelmébe ajánlva.

www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CDMQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.epito.bme.hu%2Fuvt%2Foktatas%2Ffeltoltesek%2FBMEEOUVAI07%2Fbme_2.ppt&ei=c9gqUM6KBc7Vsgb0-4DgAw&usg=AFQjCNHrZU8b7AWmAbHIujgkl9MJ05DE9Q&sig2=45hOE0T7_vtPC-iDZi5VXg

Kiemelten a 9. oldalon található kerékpárosoknak építendő sávok, utak szélességét ajánlom mindenki figyelmébe.