Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Unionist (törölt)

0 bejegyzést írt és 151 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ghostwriter A jövő elkezdődött? 2012.09.08 16:47:38
Olvashattunk róla: terjedni akar a métely. A Jobbik elindult nyugat felé – az észak-kelet magyarországi megyékhez hasonló pozíciókat akarnak kiépíteni maguknak az ország fejlettebb felén is. Nyitányként ma Veszprémben szerveztek felvonulást maguknak. És megbuktak vele.…..
Unionist (törölt) 2012.09.08 21:31:48
@WhyCantITouchIt?:
csak úgy mondom, hogy az eu népesség növekszik. a 27 eu tagországból 20 országban.
Miután képtelenek volt vevőt találni a manhattani házra, a patinás Woolworth-kúria tulajdonosa úgy döntött, hogy inkább kiadja azt. Havi 150 ezer dolláros lakbérével valószínűleg nem lesz népszerű az egyetemisták körében. A gótikus francia stílusú villát még…..
ProgBlog A bunkólobbi 2012.09.07 14:27:17
"Quod non fecerunt barbari, fecerunt Barberini.” („Amit a barbárok nem tettek meg, megtette Barberini.”) Gúnyvers VIII. Orbán pápáról (eredeti nevén: Maffeo Barberini), amikor az a Szent Péter bazilika bronzbaldachinjához leszedette és beolvasztatta a római Pantheon kupolájának…..
    A Kindle-ön való olvasgatásnak számos előnye van. Nemcsak az, hogy nagyobb kiterjedésű ugar közepén is annyit és azt olvasgathatunk, amennyit, és amit csak akarunk, hanem az aktuális könyvhöz kapcsolódóan azt is megmutatja az elmés kis szerkezet, hogy mit…..
Vastag bőrű polgármesterről hozott le videót a Vastagbőr: a mohácsi Szekó József láthatóan nem retten meg a kényelmetlen kérdésektől, épp ellenkezőleg. Szekó '98 óta Mohács polgármestere, emellett 2010-től parlamenti képviselőként is erősíti a NER-t – s eközben…..
Unionist (törölt) 2012.09.07 09:27:25
@Prof. Dr. James Onedin a naviatika elismert tanára:
ez nem a rákosi rendszer, hanem a tanácsrendszer.
Unionist (törölt) 2012.09.07 09:46:35
@rajcsányi.gellért (ergé):
nekünk balkán kell.

a vidéki önkormányzatokban eddig se ültek túl nagy spílerek, de azért rendszerint mindenhol volt néhány értelmesebb fazon. akik rendszerint a háttérből irányították a városokat. a politikusnak szerezték a pénzszerzést, irányították a kommunikációt (a közkapcsolatokat, pr), és vezették az adminisztrációt.

a "ner" annyiban jelent változást, hogy vannak megyei és járási kormányhivatalnokok (pártapparatcsikok), akiket a pártközpont közvetlen nevez ki. azért, hogy direkt pártirányítás alá vonjanak mindent.

az állam, a megye, a járás és a városok között azonban nem alakul ki értelmes hatalom (forrás, és feladat) megosztás. azért mert a városi páttitkárok (kiskirályok) szembekerülnek a saját elvtársaikkal (ejtőernyősökkel).

pártfőtitkár <-> államjogú főváros első titkára
megyei párttitkár <-> megye jogú városvezető
járási párttitkár <-> járásjogú városvezető

a párton belüli egység megbomlik. a városvezetők egy kisebb része hátrahagyva a saját emberüket a pártközpontba igyekszik. a többiek (akiknek erre nincs módjuk) a rendszerből próbálják a lehető legtöbbet kivenni. tipikusan kinevezik a családtagjaikat. azért, mert szekó elvtárs pontosan tudja, hogy a dolog így nem fog működni. ilyenkor akkor annyit kell markolni, amennyit csak lehet.

a másik probléma, hogy a központosítás miatt a párt vidéki bázisát adó községi, és falusi párttitkároknak nem jut hatalom. a pártmunkások és a parasztok megbonthatatlan egysége felbomlik.
Csak ők lehettek, mert elképzelhetetlen, hogy ilyesmit valamely hivatásos szerv kiadjon a kezéből. Nem illik kritizálni más munkáját, főleg, ha az láthatóan a legjobb szándékkal készült, de amit a Blaha Lujza téren látni, az sajnos hervasztó. Nem a terület általános…..
Unionist (törölt) 2012.09.06 13:19:34
Végre végleges, amit egyébként is lehetett már tudni: szeptember 12-én nagyszabású Apple eseményre kerül sor, a meghívóban szereplő kép pedig szinte egyértelműen utal az új iPhone modell bejelentésére az árnyékból kirajzolódó 5-ös számmal. Biztosan jó kis telefon lesz, de…..
Rendkívül érzékletes példájával szembesülhetett a magyar újságolvasó annak, miként is terjed Magyarországon az antiszemitizmus, ha a két héttel ezelőtti (augusztus 24-ei) Élet és Irodalom Páratlan Oldalának Még Páratlanabb Glosszáin átrágta magát. Az oldalról eleve…..
Unionist (törölt) 2012.09.05 11:28:01
@champagneM:
na, de akkor szimplán antiszemita vagy. a zsidók se állítják, hogy ez a véredben van. hanem csak azt, hogy az előítéleteid a zsidók ellen rögzültek. és mivel nincs egyetlen olyan közéleti kérdés sem, amire tudnád a választ. (már a problémát se nagyon érted, mivel nem volt ehhez elég jó iskolád) ezért antiszemita leszel. nagy ügy. senki se állítja, hogy ezzel vége lesz a világnak. hanem csak azt, hogy magyarország megszívja. de ezért is a zsidókat fogod okolni. meg a cigányokat. vagy a melegeket.
Unionist (törölt) 2012.09.05 11:37:14
@Kivlov:
a kádár rendszerben nem volt ilyen mértékű szociális transzfer. pfff. itt valami hiba van a mátrixban.
Unionist (törölt) 2012.09.05 11:52:01
@champagneM:
te tipikus művelt hülye vagy. van egy jelenség, amit te nem megmagyarázol hanem azt mondod, hogy azért a korabeli elit nem felelős. leszámítva a revíziót támogató asszimiláns zsidókat. ők hibásak voltak. de a magyar urak nem. ostoba vagy.
A nyári uborkaszezon az augusztusi tűzijátéknál is látványosabb politikai eseménnyel ért véget. A hidegháború lezárulta óta nem látott eseményre került sor: Magyarország kiadta azt az azeri katonát Azerbajdzsánnak, aki baltával megölte örmény tiszttársát 2004-ben…..
Unionist (törölt) 2012.09.03 13:16:06
@Ténytár:
ha figyelmesen végigolvasod azt a mondatot, akkor azt mondják, hogy a transfer lesz carried out-olva. vagy legalábbis van egy ilyen értelmezési lehetőség.

a második bekezdés teljesen irreleváns. az azeri törvények szerint elítéltekről van szó. azt nem is safarovval kapcsolatban írják le. ("pleased be also informed". vö. első bekezdésben "about safarov".) vagy lehet így is értelmezni.

maga a levél kétértelmű, sugalmazó mondatokkal van tele.
Unionist (törölt) 2012.09.03 13:23:06
@tothh:
azerbajdzsánban 1998 óta nincs halálbüntetés.
Unionist (törölt) 2012.09.03 13:35:03
@forallmankind:
persze, az van ott, hogy magát a kiadatást a minisztérium foganatosítja. vagyis safarovot nem toloncolják vissza. (már amennyire én tudok angolul).

az egy másik kérdés, hogy a körítésben ott van, hogy emberek börtönben maradnak. meg hogy embereket legfeljebb 25 év múlva engednek feltételes szabadlábra.

navracsicsék legfeljebb egy kétértelmű garanciát nem kaptak. (de lehet, hogy én nem tudok elég jól angolul.)
A KARD Lezártnak tekinti? 2012.09.01 15:38:31
"Nemzetközi jogilag rendezettnek és lezártnak tekinti a Fidesz az azeri kiadatás ügyét - jelentette ki Selmeczi Gabriella, a Fidesz szóvivője." - írja az origo. A kormány meg "sajnálatosnak tartja", hogy az örmények így felkapták a vizet. Ám ezt azért ilyen könnyen nem lehet…..
A CreativeAds megoldotta a mindenhová kirakott, közhelybajnok "Az ég kék, a fű zöld, az élet szép"-plakátok rejtélyét: ez a nemrég elindult RTL2 tévécsatorna frappánsnak szánt reklámkampánya. Nem tudunk sokat hozzáfűzni, legfeljebb azt hogy a régi L'art pour L'art-videókban…..
Unionist (törölt) 2012.09.01 11:35:21
@Baptista Barry:
az elsődleges cél soha nem az, hogy beszéljenek a reklámról. hanem az, hogy megvásárolják az árut, vagy építsen egy márkát.

vagyis most mennél többen rohanjanak a kábelszolgáltatóhoz csomagot váltani. mert jön az rtl 2. vagy aki már eddig is előfizetett az összes csatornára azt mondja: tényleg jó kis műsorok lesznek. majd odakapcsolunk.
Hááát..., Jeszenszky Géza aztán tényleg elefánt volt a porcelánboltban, de ilyen rossz hete valószínűleg soha nem volt külügyminiszteri időszaka alatt. Nem szívesen lennék Martonyi úr helyében, de azt hiszem, maga kereste magának a bajt, úgyhogy megérdemli mindazt, ami most rá…..
Unionist (törölt) 2012.09.01 10:32:34
@MACISAJT:
te hülye vagy basszus. és a kormányod is. amelyik egy szóra lefeküdt azerbajdzsánnak. kirobbantott egy diplomáciai háborút jerevánnal. csak azért, hogy majd esetleg kölcsön kérhessen bakutól. mert más már nem nagyon áll budapesttel szóba.
Unionist (törölt) 2012.09.01 10:38:42
@Gondolkodni Próbáló Birca:
magyarország az iszlám terrorszervezettekkel barát nato tagország lett. ez az, ami nem túl biztonságos. két szék között könnyű a földre ülni.
A jobboldali újságírók nagyon döntő többsége undorral és megvetéssel gondol a nácikra, primitívnek tartja a homoszexuálisok lebuzizását, és nem véli úgy, hogy „a cigányokkal lehetetlen együtt élni”. Az elmúlt hetek makacs tendenciája, hogy az ún. jobboldali sajtót az…..
Unionist (törölt) 2012.08.31 12:23:38
itt a probléma az, hogy se a politikatudomány, se a politikai filozófia, se a politikai elemző, se a politikai újságíró nem azt csinálja, ami a dolga lenne.

mert ugye elvben az újságírónak az objektivitásra kell törekednie. nem kell megmondania a tutit, vagy a frankót. hiszen ő egy tudósító. és legfeljebb majd megjelentetnek a szerkesztő, vagy a szerkesztőség véleményét tükröző publicisztikát, vagy vezércikket. de annak is nyilván árnyaltnak kell lenni. még akkor is egyik, vagy másik irányba húz. feltételezve a civilizált világot. újságírás = objektivitás

a politikai elemzőnek viszont már kurvára nem kell objektívnak lenni. a személyes véleményét, a személyes meggyőződését kell előadni. a politikai elemzés ugyanis egy szubjektív műfaj.

a politika filozófia megint csak szubjektív móka. a filozófus nem a napi történéseket elemzi, hanem ideologizál. már az ókorban is szocialisták is voltak egy kicsit. vagy mondjuk nyilván könnyű tetten érni egy liberális, vagy konzervatív vonulatot. vagy valamilyen patriotizmust. és ebből lesz a politika filozófus.

a politikatudomány ezeket irányokat próbálja integrálni. és azt keresi hogyan is épül fel egy civilizáció. azok mitől sikeresek, mitől buknak el. ez nyilván objektív megint csak.

magyarországon az újságírók elemeznek. az elemzők objektívek akarnak lenni. a politikafilozófusok napi politikával foglalkoznak. politikatudósok meg nincsenek.

és van egy ötödik műfaj, ez személyes blog. mindenki azt csinál, amit akar. a hatodik: a komment. az mindennek a legalja. tehát az már tényleg a szemét. de ez is egy műfaj.

szóval a magyar nemzet szerkesztőségi működése, annak logikája eleve kívül esik mindenféle civilizált újságírói működésen. ahogyan a népszava is, meg a többi magyarországi politikai napilapé. hiszen végletesen elfogultak. nyoma nincs az objektivitásnak. a szekesztőségi állásfoglalásokban, és publicisztiában szinte sohasem kapunk árnyalt képet.
Hoffmann Rózsa mai iskolaköpenyes felvetése első blikkre nem tűnik butaságnak, de ha megnézzük a kontextust és a valóságot, rájövünk, hogy az. Egyrészt az iskolaköpeny és az egyenruha között van különbség. Másrészt mindkettő (és igen más módon) csak elrejti a…..
Unionist (törölt) 2012.08.30 23:38:58
@neoteny:
csakhogy ez nem utópia. ez európa számos térségében működő modell. van egy non-profit kommuna, ami kiszolgálja az iskolát. tulajdonképpen az egyházi fenntartás ezt jelentené. de közben az oktatás világi, felvilágosult.

itt a probléma az, hogy magyarország ellenreformált. és az egyház a hegemónia visszaállítása érdekében oda is be akar törni, ahol egyébként nem volna szabad beengedni. tehát ma ott tartunk, hogy a katolikus egyház teljes támogatását élvező miniszterelnök az egyház hivatalos lapjában a tudósokat istentelen kozmosz katonáinak nevezi, akik ellen harcolni kell. ez nyilván hülyeség.

de ez nem, hogy van egy zárda és ott varrják az egyenruhát. vagy mossák, javítják. az mégis mitől volna az. ez mitől volna utópia. és mitől lenne drága. szerinted odaadni a családi pótlékot és aztán ázsia centerből megvenni a sok kacatot olcsóbb. látszólag lehet, de valójában nem. sokkal egyszerűbb lenne intézményes gyermekjólétet biztosítani. egy helyi kommuna gyárt egy kisebb bőrtáskát. nem kell óriási, mert van táblagép, egyenruha, tornacipő, meg közétkeztetés. és ez minden gyereknek nagyjából egyenlő szinten biztosítani. semmit se kell kötelezővé tenni. tehát ha az iskolában 8 gigabájtos táblagép az általános és valaki 32 gigásat akar, akkor vigye be azt. szerintem ezt nem kell betiltani. de ezt simán fent lehetne tartani a családi pótlékból, családi adókedvezményből és abból a normatívából, amit erre a célra kiosztanak. és akkor az önkormányzat a csókos havertól megrendeli a moslékot. mert most ti erre szavaztok. ez lesz a balkán. de az alternatíva a német-osztrák-svájci típusú szövetségi iskola. csak az nyilván nem a magyar társadalom igényei szerint szerveződik. de ez nem utópia. de nem csak európára jellemző. hanem általában a civilizált világra. neked az utópia.
Unionist (törölt) 2012.08.30 23:45:09
@emzéperiksz:
de egy 21. századi iskolába miért kellene tömegével fénymásolópapír. szerinted a világ irodaházaiban csak hülyék ülnek. azért, mert ott veszik meg a táblagépet. többek között azért, hogy ne kelljen annyi könyv, füzet, papír, stb. és kiszámolták, hogy ez az egész költséghatékony. nem lesz teljesen fénymásoló papírmentes az iroda, de majdnem. és a világ szinte összes irodaházában kiszámolták, hogy ezt fenntartani így olcsóbb. de te állítod, hogy drágább. mitől lenne drágább? mitől lenne utópia?
Unionist (törölt) 2012.08.31 00:01:54
@emzéperiksz:
tehát hogy világos legyen. mondjuk mennyit fizetünk ki a tanítónak azért, hogy kijavítsa a sok tesztet. folyton ezen megy a nyavalygás, hogy az még hány hetetne óra extra. a dolgozatjavítás idejét le lehetne felezni, mert a tesztek javításának ideje 0 perc lenne. nyilván nem csak azt írnak, stb. szóval ez nem az utópia kategóriája, hanem a "bámulatos hol tart már a tudomány" című közhely. de tudnék mondani egy tucat ilyen dolgot. kilógna a komment dobozból.

nincs persze értelme erről vitázni, egyezzünk meg abban, hogy kölcsönösen hülyének tartjuk egymást. mert aki akarja az magyarországon neveli fel a gyerekeit. nyilván ők lesznek többségben. nekik való a balkán. és lesz egy csoport, amelyik meg mégse így képzeli. és nekik pont jó lesz a civilizált világ. mert ez a megoldás. nem a politikusokkal van a probléma, hanem a néppel.
Ghostwriter Albánia reloaded? 2012.08.30 12:12:16
Megint felvetődött, ezúttal az MSzP részéről, hogy kell-e, szabad-e a 2014-es választásokat bojkottálni. A vita egyszer, Debreczeni József ATV-s interjúja után, már lejátszódott. Poldi bácsi megmondója most újra összeszedte, hogy – szerinte – ez miért marhaság. A Varánusz…..
Unionist (törölt) 2012.08.30 19:21:30
@Genetikus Alattvaló:
nem teljesen. bajnai az szdsz '88 szavazóbázisát tudja beseperni. ez a csoport a közvélemény-kutatások szerint nagyrészt bizonytalan. nincs pártja. de úgy fog szavazni, hogy az orbán viktornak a legjobban fájjon.

egyébként ezt a tábort akarja egyéniben legalább részben magának az mszp, az lmp, és a dk is. de nekik bármit is mondanának a saját táborukat vesztenék el. viszont bajnai mondhat valamilyen mérsékelten liberális szöveget. akkor ennek a csoportnak többsége lesz.

csak ez még nem azt jelenti, hogy fognak tudni kormányozni.
Unionist (törölt) 2012.08.30 19:24:50
@Joooe:
figyelj. fogjon össze az ellenzék. ebben a 106 kerületben. azért van most ez, mert elkúrták.

az időközin a régi kerületek voltak/vannak. képesek összefogni? nem. ezért veszítenk? igen. akkor nehogy már a gerrymandering legyen a legnagyobb probléma.
Sevcsenko az ukrán, Milan Baros a cseh, Shay Given és Damien Duff az ír, Christian Poulsen pedig a dán válogatottól búcsúzott végérvényesen a nyári foci EB után. Így döntött az olimpiát követően Kásás Tamás, Varga Tamás és Kiss Gergely is, akik a magyar vízilabda válogatott…..
Unionist (törölt) 2012.08.30 15:14:17
@Kivlov:
ez megint egyszerű dolog. egykulcsos személyi jövedelemadó mellett a rendszer csak úgy tartható fenn ha van egy kifejezetten az elitet sújtó vagyonadó. ha nincs, akkor fogyasztási adót kell emelni. ezt csinálja a kormány. de az a belső keresletet nyomja le.

azért, mert a fogyasztási határhajladóság a jövedelem emelkedésével csökken. a felső középosztály az adókedvezményekből elsősorban nem fogyaszt, hanem megtakarít, vagy ha hitele van, akkor abból törleszt. ha ezek forrása az alsó középosztálytól ered, akkor a belgazdaság támogatások nélkül összecsuklik, mint egy zollstock. mert a rezsiköltségek magas volta miatt drasztikusan csökken alsóközéposztály fogyasztása. ezért van az, hogy ma már tényleg csak az a munkahely tartható fenn ahol törvényesen, vagy törvénytelenül csalnak. a pályázati rendszer nyilván azt jelenti, hogy tisztességtelen előnyökhöz lehet legális keretek között jutni. magyarországon nagyságrendileg 100 fős foglalkoztatás fölött alig van eredeti tőkefelhalmozás. tehát a tulajdonosok nem 0-ból csináltak 1-et, aztán 1-ből 10-et, és 10-ből 100-at, vagy 1000-et. nem így jönnek létre a munkahelyek. hanem a piacot jelentősen torzító támogatásokból. amit élveznek a multik is (csak a dolgozóik sok esetben nem tudnak róla). és a maszekok egy része. a többiek pedig csalnak.

itt dolgozókat érintő általános adócsökkentés kellene. egységes, mindenkire kiterjedő adójóváírás. és ennek forrását kifejezetten az elitet sújtó vagyoni típusú illeték bevezetésével kell megteremteni. illetve az állam gazdasági szerepvállalását visszaszorító kiadáscsökkentéssel. vagyis a versenyt torzító pályázati rendszereket kell megszüntetni. vagy mondjuk nem nagyon lehet érteni, hogy miért a posta akar a negyedik távközlési szolgáltató lenni, és miért nem mondjuk a telefónica, vagy bármilyen másik piaci szereplő.

az elitet sújtó vagyonadóhoz balos ideológia kell. ezt azért nem akarják a pártok, mert egy megyei vagyonleltár után kiderülne, hogy ki mennyit lopott. de vagyoni típusú illeték nélkül a rendszert nem lehet fenntartani. mert az adórendszerben nincs semmilyen progresszivitás.
Unionist (törölt) 2012.08.30 17:22:59
@Hohó60:
a legfelső tizedet kellene megadóztatni. nem a középosztályt, hanem a szélesen vett elitet.

ezt úgy lehet igazságosan megcsinálni hogy van járulékplafon (ami gyakorlatilag egy szja-szerű leírás). amivel a tanult, szorgalmas, tisztességes és egyébként magas jövedelemmel rendelkező réteget kompenzálni lehet.

de ha valakinek nincs magas bérjövedelme, viszont mégis óriás vagyona van, akkor rosszul jár. mert nagyon sok embernek állami támogatásokból, offshore pénzekből, spekulációs ügyletekből vannak milliárdjai. ami persze nem rossz dolog. csak ezek a könnyen szerzett pénzek valójában kiesnek a közteherviselésből.

na most értem persze, hogy ezt ki lehet játszani. de ha a vagyonadó bázisa széles, akkor óriás vagyont nehéz teljesen szétaprózni. és ha ezt egészet járulékplafonnal (vagy szja leírással) kombinálják, akkor így az adó akár a vállalkozói vagyonra is kivethető.

tehát mondjuk van egy belvárosi étterem. ott azt mondják, hogy a schef, és a szakácsok nem fizet sokkal több járulékot, mint a mami kifőzdében. de azzal hogy ők egy belvárosi helyen vannak mégis csak upstart versenyelőnyben vannak. a tisztesség azt kívánja, hogy kicsit többet adózzanak. de ha eddig mindenkit tisztességesen foglalkoztatnak. tehát a mesterszakács és egyébként az elit étterem dolgozói is tisztességesen és legálisan meg vannak fizetve, akkor ne járnak rosszul. mert fizet a tulaj vagyonadót. és esetleg még a séf. de akkor nem lehet trükközni.

vagy mondjuk van egy high tech mérnöki iroda. az irodaházra kivetik az adót. ezt a tulajdonos nyilván áthárítja. tegyük fel, hogy bérlik az üzlethelyiséget. de a mérnök munkatársakon segít a járulékplafon. a takarító nénin, vagy a kezdő gyakornokon nem, de ők nyilván kiesnek a legfelső tizedből.

a rendszer az induló vagyontárgyakkal nem rendelkező fiataloknak kedvez. ez gyakorlatilag ugyanaz, mint az szja leírás. azért javaslom a járulékplafont, mert akkor így akár fix összegű járulékot is be lehetne vezetni. ha a többség már úgyis csal. akkor a minimálbér után kellene járulékot szedni. viszont így széles körben lehetne vagyonadót kivetni.

na most ehhez az egész országra kiterjedő teljes körű vagyonösszeírás és vagyonbecslés kell. ebbe belefogtak oszkóék. de elbuktak. nyilván nem az alkotmánybíróságon, hanem egyszerűen lefizettek néhány kék fürdőköpenyest.

az igazság az, hogy ilyesmit nem lehet mérsékelt jobbos ideológiával vezetni. ehhez kifejezetten ultrabaloldali párt kell.

tehát amelyik például azt mondja, hogy a gdp egy tizedét egyenlő módon osszuk szét. vagyis gyakorlatilag 10% kommunizmust hirdet. minden jószágból egy tizedet egyenlő módon szétosztunk.

na most ez mit jelent a gyakorlatban. mennyi is ez. havonta ennyi.

www.wolframalpha.com/input/?i=hungary+gdp+per+capita+in+huf+per+10+per+12

ez a rendszeres szociális segély összege. majdnem forintra pontosan. ami egyébként a minimálnyugdíj. ennyit kellene kiosztani adójóváírásként annak, aki dolgozik. mert az egyenlő újraosztásból ez következik. egy munkás kapjon ugyanannyi támogatást, amennyit egy munkanélküli. és erre áldozzunk be egy tizedet. mert másként lesznek, akik semmilyen módon nem tudnának megélni.

és akkor például nem kellene semmilyen akcióterv. semmilyen versenyt torzító támogatási rendszer. egyik munkahely több támogatást kap, mint a másik.

na most van egy másik érdekes számadat. ez az egy főre jutó összeurópai gdp tizede.

www.wolframalpha.com/input/?i=eu+gdp+per+capita+in+huf+per+10+per+12

ez forintra majdnem pontosan annyi, amit a külföldi kiemelt beruházások kapnak. tehát mondjuk a mercedes ennyit kér. szerintem azt kellene mondani, hogy ezt adja oda nekik az unió. vagy a németek. támogassák a saját iparvállalataikat. de sokkal nagyobb érdek az, hogy a magyarországon dolgozók adójóváíráshoz jussanak, mint az, hogy most eu támogatásból építsünk strandokat, vagy szökőkutakat. mert akkor eleve több pénze marad az embereknek. az alsó-középosztálybelieknek is. és akkor majd piaci alapon lehet nekik építeni szórakoztató létesítményeket.

beruházás párti vagyok alapvetően. de az egyenlőtlen piaci támogatásokból soha meg nem térülő beruházások következnek.

szerintem a fix összegű járulék, flat tax, a rendszeres szociális segéllyel megegyező adójóváírás, vagyonadó kombóra kellene áttérni.

és az agrártermelésben is a támogatásokat per kopf kellene kiosztani. tehát nem területalapon. hanem azt kellene megnézni, hogy hányan dolgoznak az adott gazdaságban. és akkor a támogatásokat annak megfelelően kiosztani. na most ha amúgy kap a munkanélküli, a munkás, és egyébként mindenki (a diák is), akkor ezt nagyon könnyű kivitelezni. a nyugdíjas meg kapja a jelenlegi rendszerben is. mert a járadék minimális szintről indul.

szóval ez egy brutális adóreform. amit összeurópai keretek között lehet csak végrehajtani. mert kell hozzá külső forrás. ami azt jelenti, hogy a gyakorlatban nem nagyon lehet kivitelezni.

de ha az elvi megoldást keressük, akkor az szerintem az ec (european commonwealth). ami azt jelentené, hogy európa egy tizedet egyenlő módon szétosztana. tehát havi 60 ezer járna mindenkinek. és megszűnne mindenféle támogatás, árkedvezmény, félárú bérlet, minden ilyen lófasz.

hanem hetente kapna mindenki 12 ezer forintnak megfelelő eurót. amiből éppen, hogy meg lehet élni. de akkor nyilván drágább lenne az élelmiszer, több lenne a rezsi. de mondjuk a diáknak is lenne egy induló jövedelme. és a nyugdíj is kicsit több lenne.

na most ez nem azt jelentené, hogy nem dolgozna senki. mert ez nagyjából a mostani 47 ezres közmunkás bérnek felelne meg indulásként. hanem azt, hogy mindenki a tisztes megélhetésért dolgozna. tehát nem azért, hogy ne haljon éhen. hanem azért, hogy ő vagy a gyereke előre jusson.

de ehhez ma szélbalos ideológia kell. mert ez nem tetszik a jobboldali (antiszociális) fazonoknak. pedig ők is kapnának 60 ezer extrát. és a takarító néni is. de akkor neki esetleg nem kellene csak 20-30 ezer forintot fizetni. mert annyit ér a munkája. a másiké meg 20x-30x annyit. 400-900 ezret. vagy még többet. de a takarító néni se nyomorog. és ezt összeurópai keretek között végbe lehetne vinni. ez azért lenne jó a nyugatnak, mert így brutálisan olcsó kelet-európai munkahelyekhez jutna.

azt mondják jóskának, hogy kapod a 60 ezret. ha betanított munkás vagy, akkor kapsz mellé még 60 ezret. ha segédmunkás, akkor megint 60 ezret. ha kezdő szakmunkás, akkor még többet. ha gyakorlatod van, akkor megint még. csak teljesíts rendesen.

mert ha nem, akkor kirakunk, mint macskát szarni. persze akkor sem pusztulsz éhen. tehát mondjuk a dolgozókat hozzá nem értő balfasz főnökkel nem lehetne kizsákmányolni. mert akkor üzemek tömegesen mondanának fel. főleg úgy, hogy ebből a 60 ezer tizedéből (havi 6 ezerből) már lehet rendes trade union. ami összeurópai keretek között biztosíthat utazást. tehát egy proli életében legalább egyszer is elutazhatna a francia riviérára. ahogy régen volt szot-beutaló. csak ezt összeurópai keretek között működtetni.

szerintem nem ez borította be a kádár rendszert. hanem az, hogy az ipari létesítmények nem voltak kapitalista kézben. de csak 10% kommunizmust kellene hirdetni. azon túl élhető kapitalizmust kellene csinálni. ahol mindenki a tisztes megélhetésért és előrejutásért dolgozik. de az alapvető áruk, szolgáltatások ha korlátozott mértékben is, de szabadon hozzáférhető válnak. ahogy a természetben. mert erre beáldozunk egy tizedet.

de ehhez természetjog kell. tehát mondjuk egy vadon növő szilvafa tized annyi termést hoz, mint amelyiket gondozzák. na most ez azt jelenti, hogy nem 100% a paraszté, hanem csak 90%. mert egy tized vadon is megtermett volna. de ugyanígy el kell venni mindenkitől az egyenlő újraosztás céljára egy tizedet.

egy másodikat társadalombiztosításra. egy harmadikat közberuházásokhoz. egy negyediket oktatásra. és egy ötödiket igazgatásrendészetre.

ha megnézzük a magyar szociális rendszert, akkor azt kapjuk, hogy a magyarországi keretek között túlméretezett. de ha az uniós forrásokat is beszámítjuk, akkor nagyjából rendben vagyunk.

a probléma az, hogy újraosztás egyenlőtlen. az van, hogy demján sanyinak adjunk már 1 milliárdot, mert annyira ért hozzá. na most én azt mondom, hogy demján sanyi dolgozói kapjanak pénzt. és akkor majd ő mint munkaadó egy béralkuban azt mondja, hogy a bruttó bér még csökken is egy kicsit, mert kapod az óriás adójóváírást. de a munkás is beinthet, hogy a lófaszt fog ő neki dolgozni. inkább átmegy jóskához, mert ő kicsit többet fizet.

valószínűleg nem lenne full employment. csak az országonként eltérő jelenlegi 50-60-70-80%. de aki dolgozna attól minőséget lehetne követelni. hugyos józsitól is. viszont ő ez esetben meg lenne fizetve. nem ragozom tovább. gondolom érthető.
Unionist (törölt) 2012.08.30 17:46:35
@no successful:
nézd, én is a kádár rendszerben nőttem fel. gimnazista voltam akkoriban. és mondjuk az osztályból 2-3 ember lépett be a kisz-be. nem mondom, hogy ők voltak a leghülyébbek. de nem is voltak a legokosabbak. középszerűek voltak, akik
úgy léptek be egy tömegmozgalomba, hogy semmilyen elképzelésük nem volt arról, hogy mit kellene tenni. semmilyen.

nekem nem az a gondom, hogy bajnai, gyurcsány és schiffer demiszes volt. hanem az, hogy akkor se tudták, hogy mit kell azzal kezdeni. nem értették, hogy a kádár rendszerben mi volt a jó, és a rossz.

persze lehet, hogy én sem értem. de erről gondolok valamit. bajnai, gyurcsány és schiffer azt mondják, hogy teljes mértékben szakítani kell a kádár rendszerrel. bajnai azt mondja még, hogy vegyünk fel százcsilliót a valutaalaptól, és ezzel stabilizáljuk a bankrendszert, és ehhez hasonlók. szerintem inkább valamilyen federal reserve kell. valamilyen középeurópai szövetségi bank. annak kell stabilizálni. szóval én nem értek egyet bajnaival.

gyurcsánnyal se. mert szerintem az egészségügyben az intézményeket kell privatizálni. és éppen nem a betegbiztosítót.

schiffer andrástól állok a legtávolabb. szerintem ő egyszerűen egy szélhámos politikus. mert abszolút nem ért a gyakorlati zöld politikához. szerintem ahhoz az kell, hogy gyerekkorodban békát belezzél. schiffer lehetne egy jó emberjogi liberális, de zöldnek csapnivaló.

ezek az emberek 25 éve próbálkoznak. engem nem zavar ha kapnak még egy esélyt. és az sem ha nem hibázzák el. csak nem hiszem, hogy ez a csapat majd képes lesz bármire, aminek a nép tapsolni fog. de jó lenne ha tévednék.

na, nem írok több kommentet ide. nem akarom széjjeloffolni a beszélgetést. hogy most kell az emeszpé, vagy nem kell. mert szerintem mindegy. ez az elit a jelenlegi szocik nélkül is ugyanolyan szar, mint velük együtt.
Most lép hatályba az a jogszabályváltozás, amely újabb pofon lesz a rokkantnyugdíjasoknak. A szabályváltozás szerint az özvegyi nyugdíj szempontjából a rokkantnyugdíj egyenrangú lesz az öregségi nyugdíjakkal, így nagyon sok rokkantnyugdíjas még inkább a tönk szélére kerül.…..
Unionist (törölt) 2012.08.30 09:54:19
@nyünyüge:
ez egy nagyon egyszerű dolog. a rokkant megváltozott munkaképességű. az mit is jelent? azt, hogy nem nagyon lehet teljes munkaidőben foglalkoztatott, nem nagyon lehet saját vállalkozása. mivel papírja van róla, hogy a munkaképessége legalább 2/3-át elvesztette. így elég pontosan kiszűrhették volna a csalókat. amiből lehetett volna a társadalom számára kisebb megtakarítás. a többieket rehabilitációs munkahelyre küldeni úgy, hogy mindenki kitölt egy kérdőívet, hogy mégis mivel foglalkozna ha lehetne. a szociális foglalkoztatásból túl sok pénz nincs persze. hanem csak igazságosabb lesz tőle a társadalom.

felzárkózás itt úgy lehet ha az állam a gazdasági szerepvállalását csökkenti. és ebből általános adócsökkentést hajt végre. a közhatalmi formációk közül a városra bízza az iparpolitikát tehát lehetnek köztulajdonban cégek, de kormányzati, hanem a polgárok által sokkal jobban ellenőrizhető önkormányzati kézben. persze politikai pártok nélkül. valódi önkormányzatokat kell csinálni. illetve régiókat kellene szervezni azért, hogy legyen működő mezőgazdaság. egyikhez sem kell totális állam. a magyar társadalom egy jelentős része viszont ebben bízik. egy totalitárius nemzetállamban. és ettől be van kissé náculva: lőjék fejbe a rokkantakat és minden jó lesz. lőjék fejbe az összes cigányt és akkor még jobb. na most a kijózanodáshoz vagy egy gazdasági krach kell (államcsőd), vagy egy polgárháború, vagy egy olyan politikai csoport, ami egy átfogó közjogi és (nem is annyira távlatos, sokkal inkább) mélyreható közgazdasági elképzelésekkel áll elő. és ezt egészet elmagyarázza a nézőgyerekeknek. a legvalószínűbb persze, hogy egyik sem sem lesz. hanem ez az ország szimplán balkánivá válik. a történelmében nem először, és nem is utoljára.
Unionist (törölt) 2012.08.30 10:10:39
@orient:
errefelé pont fordítva van. szóval eltér a tapasztalás. mindenesetre a dolog nem működik sehogy sem. mégpedig azért nem, mert ezekből a megtakarításokból nem általános adócsökkentést hajtanak végre. hanem társadalmi csoportokat fordítanak szembe azért, hogy a forrásokat egy szűk elit benyelje.

a polgárság egy része azt mondja, hogy ezzel a feudális elittel össze kell fogni. mert az alsóbb rétegek követelései kielégíthetetlenek. vagyis egy klasszikus burzsoáziában gondolkodik. aminek a vége hosszú távon polgárháború. ezt szokta mondani a dr bubó nick. csakhogy ez a dolog nem tartható hosszú távon. sokkal valószínűbb egy lesüllyedés. vagyis magyarország a hanyatló európától is távolodni fog és balkánivá válik. végtére is ez a társadalom semmit sem tud, amit a román, a szerb vagy a bolgár ne tudna. szóval semmi sem indokolja, hogy ezeknél magasabb életnívóra kerüljön.

tehát egyész egyszerűen lesz egy szűk és zárt elit. illetve ez már van. ez már csak gazdagodik. lesz egy vékonyodó középréteg. leszakadó tömbök. és tömegével migránsok. és közülük az értelmesebbek fognak rendszert váltani. 25, 50, vagy 100 év múlva. jelen állás szerint addig marad balkán. képzelheted, hogy egy teljesítmény elvű társadalom épül. de akkor ennek az összes gazdasági teljesítményben is élénken mutatkozni kellene. de ennek majdnem az ellenkezője történik. nyilvánvalóan rossz irányba mennek a dolgok. de van a lakosságnak nagyjából 20%-a, akik ezt a helyzetet konzerválni akarják. mert úgymond ők konzervatívok. előtte ők viszik majd pokolra ezt az országot.
Unionist (törölt) 2012.08.30 12:05:13
@orient:
magyarországon egy feudális kísérlet zajlik. a kormány az úgynevezett nemzeti nagytőkéseket támogatja.

tehát mondjuk építenek egy stadiont állami pénzből debrecenbe. ez sok vitát vált ki. lehet érvelni, hogy igen ők megérdemlik. a dvsc 5x volt zsinórban bajnok, bl, el résztvevő is. a másik érv, hogy a válságban nem színházat kell építeni. mert az közvetlen nem termel értéket. hanem támogassuk például a focit. mert abból lesz a pénz. úgy, hogy a létesítményt ingyen bérbeadják a dvsc-nek. ami egy magánklub. vagyis a nép ingyen és bérmentve épít egy arénát hajdú-bihar megye leggazdagabb emberének. ehhez a pénzt valakitől el kell elvenni. miért is? be kell hülyíteni a lakosságot. azért kell elvenni a pénzt, mert a cigányok nem dolgoznak eleget. és különben is csalnak a rokkantak. ezek részben igazak. de ebből nem liberális piacgazdaságot akarnak, hanem feudalizmust.

tehát mondjuk szima gábor (akié lesz a stadion) elvben készíthetne egy üzleti tervet. és simán építhetne saját zsebből is egy arénát (mivel most is szállodái vannak), és akkor nem kellene elvenni a néptől a pénzt. illetve ők akár kisbefektetőként beszállhatnának a klubba, ami egy részvénytársaság. vagyis a dvsc szurkolónak maradna pénze sörözni. sőt ha működik a dolog, akkor a kisrészvénye után osztalékot is kaphatna. ez lenne a kapitalizmus. csak ez szima gábornak reckér. meg ha még is gondolná, akkor elküldenék. mert jönne helyette másik jóska, aki új arisztokrata akar lenni. és ez arról szól, hogy valaki mennél hülyébb annál inkább lesz vevő erre a dologra. ezért szima gábor úgy dönt, hogy inkább feudalizmus lesz a jó. támogatja azt, akit kell. és várja, hogy akkor ezért megkapja a létesítményt.

ez így működött a szocialisták idején is. a fidesz esetében az új, hogy ehhez ideológiát gyártottak. ezt a furcsa feudalizmust új típusú nemzeti kapitalizmusnak nevezik. és ez egyébként sokaknak tetszik. mert úgy képzelik, hogy ezzel majd felemelkedik a nemzet. a kormány ezt ígéri. a kérdés az, hogy ez a dolog működőképes lesz-e. szerintem valamennyire azért igen. ennek az ára az, hogy ország balkánivá válik.
Mi jut eszünkbe Wekerléről? Egykori politikus? Szecessziós lakótelep Kispesten, világhírű unikum? Most már tervünk is van ilyen.  "A Wekerle Terv a magyar kormány Kárpát-medencei térséget érintő stratégiai szintű gazdaságfejlesztési dokumentuma, amelynek célja a magyar…..
Unionist (törölt) 2012.08.28 20:19:28
@stim:
csak azt felejted el, hogy egy ilyen makro régió szétszakítaná a román és a szerb nemzetet. a horvátot is egyébként. az adria földrajzi értelemben nem kárpát-medence része, csak pannonska hrvatska. ezen kívül szétszakítja a "nagy-morva" (aka cseh-szlovák) makrorégiót. úgy akarsz nemzeti összetartozást, hogy közben a környező nemzetségeket szétszakítanád. ez így nem fog menni.

ha valaki a térségi együttműködést komolyan gondolja, akkor középeurópai államszövetségben kell gondolkodnia. aminek célja, hogy felszámolja a balkánt. és akkor abban lehetnek egymást metsző óriás kultúrkörök. "nagy-román", "nagy-szerb".

de ehhez föderatív államrend kell. szerintem ilyet most senki se fog bevezetni. ficóval, orbánnal, pontával nem érdemes tárgyalni se.

a németeknek ha egy nagyon kevés eszük van, akkor azt mondják, hogy a kárpát medencét kihagyják a mitteleuropa tervükből. ami azt jelenti, hogy a balkán pozsonynál kezdődik. tehát már kelet szlovákia is megszívja. mert nem tolják tovább a zsetont. ami nem azt jelenti, hogy a saját iparvárosaikba nem várják a szorgalmas és szakképzett munkaerőt. de eszükbe nem jut mondjuk budapestet pénzügyi központtá tenni. hanem azt mondják, hogy akkor maradjanak itt a szkíta, pártus, stb. eredetet hirdető magyarok. a többiből meg majd válogatnak. a balkán népek játsszák le a csatáikat. ha a németeknek minimális realitás érzékük van, akkor ebből orbitális szívás lesz.
Unionist (törölt) 2012.08.28 22:49:17
@kennyking:
a v4-et annak idején azért hozták létre, hogy kelet- és nyugat-középeurópát egyesítik valahogy. de a v4 régen elbukott.

a kárpát-medencét német-osztrák-svájci mintára fel lehetne régiókra. úgy, hogy abban lenne néhány gyakorlatilag egynyelvű, a többi pedig etnikai értelemben kiegyensúlyozott eurorégió lenne (a lehetőségeken belül). nagyjából így:
-- AUT-HUN burgenland: az osztrák felső, magyar alsóőrség (nyugat-dunántúl)

-- SLK pozsony
-- SLK-HUN felső-pannónia (vö. felső ausztria). szlovák és a magyar kisalföld
-- SLK-HUN felvidék: észak-magyarország és dél-kelet szlovákia
-- SLK-POL tatra-fatra régió: lengyel-szlovák kárpátok

-- HUN balaton régió
-- HUN budapest
-- HUN közép-magyarország: a kis és nagykunság

-- HUN-CRO alsó-pannónia (vö. alsó ausztria). dél-dunántúl és pannonksa hrvatska

-- HUN-ROM tiszántúl: magyar és a román részek (partium)
-- ROM-HUN belső-erdély (transylvania), ahol a székelyföld (szekerland) különleges státuszt élvez
-- HUN-SRB-ROM délvidék: dél-alföld, szerb-vajdaság (vojvodina), román-bánság (banat)

-- UKR-HUN nyugat-ukrajna: kárpátalja (zakarpattia), halics (galícia), bukovina

akkor ez az egész be tudna illeszkedni a német-osztrák-svájci közigazgatásba. ehhez jönne szlovénia, a bohemia, moravia, szilézia, a lengyel vajdaságok. dél felé terjeszkedve akár a balkán egésze felszámolható.

remek, csak ugye miért is szálljon be ebbe a projektbe németország. ha egyszer a nyitottak a határok. tehát a saját iparvárosaiba bármikor felhúzhat munkásnegyedeket, és betelepítheti a válogatott szorgalmas és szakképzett munkaerőt.

mondjuk a malév kapcsán felmerült, hogy egy középeurópai szövetségi légitársaságot hozzunk létre? volt ilyen javaslat. na jó ezt pofázom. de én csak egy nick vagyok. mondta ezt bárki? a máv kapcsán az még felmerült, hogy legyenek gyesev szerű eurorégiós vasúttársaságok. de az már nem, hogy ezeket szövetségi intercity járatokkal kössük össze. a bundesbahn fusson be a nyugatiba. ez fel sem merül.

addig még talán eljutunk, hogy regionális vízművek kellenek. de nincs régió csak statisztikai céllal. a közmű állami, és önkormányzati kézben sem jó. mert annak tájegységhez kellene kötődni. a szövetségi folyami hajózás kellene. szövetségi folyami kikötők. szövetségi folyami flotta.

régiós olaj, és gáztársaságok. eddig még eljutunk. de azt már nem mondja senki, hogy középeurópai szövetségi gerincvezeték kell hozzá. ez fel sem merül.

ezeknek a realitása momentán zéró. miközben persze nyilván ezek lennének a megoldások.

oktatás. ezt harsogja mindenki. az nagyon fontos. beszélt itt valaha szövetségi iskolarendszerről. mutass már egy szakértőt bármilyen oldalról. hűde fontos az oktatás. eddig eljut mindenki. több pénzt. oké. de honnan. természettudományos fordulathoz bundesrealgymnasium kell. és szövetségi szakképző intézmények. szerintem az itteni borzalmasnak mondott cigány kisgyerekekből is lehet olyan összeszerelő munkás, mint a törökökből. de fel sem merülnek ezek.

felmerült itt a középeurópai federal reserve. azért, hogy legyen pénzügyi stabilitás. felmerült ez valaha? pedig evidensnek tűnik.

ahogyan a középeurópai szövetségi bíráskodás is. ha már a németek pénzt tolnak a szakképzésbe, a gazdaságba, akkor jogbiztonságot is teremtsük mellé. kell a pénzük, és a normáik is kellenek hozzá. persze mi majd mondjuk a magunkét. eb ura fakó. és ehhez hasonlók. mert rebellisek vagyunk. de középeurópaiak. nem félázsiai szkíta, pártus meg nem tudom még micsoda. de a regionalizmus még ezt is elbírná. játszuk le a kalandozást a bajorokkal. biztos van arrafelé is, aki ősi germánnak képzeli magát.

de ha ez nem jó, akkor húzzon el a sok jobbikos. keresse meg az őshazát. szőcs gézát összecsomagoljuk egy bőröndbe. és rakjuk ki dusanbéban. mert azt mondja, hogy inkább legyünk ott ászok, mint másodhegedűsök berlinben. ezzel csak az a probléma, hogy a tádzsikok se szarják össze magukat ha ott megjelenik egy magyar néptánccsoport. most pesze nem mondom, hogy ne nyissunk kelet felé. de középeurópai szövetségi keretek között. egy 200 milliós államszövetség követének olyan szar lenni. ez a nemzeti büszkeségünket lerombolná?

vagy miért ne lehetne szövetségi bajnokság labdajátékokban. a miniszterelnöknek ez a hóbortja. oké. vegyük elő az uefa ransort. és miért ne lehetne bundesliga. a magyar élcsapatok a déli második, harmadik, negyedik ligában játszanának. és akkor ugye a champions league és az nb1 közötti brutális szakadék át van hidalva. lépésről lépésre lehet építkezni. nem lenne az jó ha miskolc (diósgyőr) és kassa újra egy ligában játszana? vagy debrecen és a kolozsvár? de ehhez középeurópai euroliga kell. és a legmagasabb szinten bundesliga. a ferencváros fogadja bajnokin bayern-t. csak legyen olyan foci. ez nem lenne jó?

felmerült az, hogy szövetségi médiatanács kellene? ami a közszolgálati tévéket felügyeli. mondta ezt bárki? régiós adók. és fő műsoridőben szövetségi műsorsávok. középeurópai ki mit tud, vagy akár ügyességi és kvízműsorok. felmerült ez valaha?

az nyilvánvaló, hogy valami ilyesmi lenne a megoldás. csak azért ez nem ennyire egyszerű. mert akkor a szabad államisággal mi lesz? a városok viszonylagos önállóságával? és az unióval? na most ezeket azért meg lehet válaszolni. szerintem van közjogi válasz a jobbik igazgatásrendészeti problémáira. na de már sokszorosan túlcsordult a komment doboz.

szóval ha reálisan közelítünk, akkor ezekből semmi sem lesz. mert ez a közgondolkodástól túlságosan távol áll.
Én a Magyar Nemzettel és jobboldali barátaimmal szemben nem tartom rasszistának feltétlenül a Milla képét, amit Facebook oldalán posztol, és amin fuksszal és egy köteg tízezressel ábrázolja Orbán Viktort. De az biztos, a kép könnyen kelthet rasszista indulatokat, és valljuk be…..
Unionist (törölt) 2012.08.28 17:21:50
@Alamio:
elég sokat lehet tudni arról, hogy mit gondolnak a nagykövetségek. egy átlag európai ha gyűlölni kell valamit, akkor nagyon hasonlóan gondolkodik, mint itt egy átlag liberális.
Unionist (törölt) 2012.08.28 18:08:22
@Alamio:
a nyilvánosságban ilyeneket nem mondanak. legfeljebb azt, tudjuk, hogy rengeteget tesz a roma kisebbségek felzárkóztatásáért de nem eredményeket mondanak, hanem azzal folytatják, hogy mindannyian hiszünk benne, blah, blah, blah. de rendben, persze ezek nem "bizonyítanak" semmit. engem nem zavar ha úgy képzeled, orbánt kifogástalan pedigréjű úriembernek tartják az európai szalonokban. és nincs semmiféle stigmatizálás.
Unionist (törölt) 2012.08.28 18:31:50
@Alamio:
hagylak nyerni.
Elolvastuk a kormány legújabb publicisztikáját, a Wekerle Tervet, hogy önöknek már ne kelljen. Nem az értelmet kerestük benne – annak esélyéről pár oldal után lemondtunk – hanem próbáltuk annak nyomát lelni, hogy miért Wekerléről nevezték el, miért nem mondjuk Hulkról, a…..
Unionist (törölt) 2012.08.28 16:48:43
kárpát-medencei összefogáshoz középeurópai államszövetség kell. egy bundesrepublik, amiben magyarország ugyanolyan szabadállam, mint ausztria vagy bajoroszág. amiben szlovákia ugyanolyan státuszt kap, mint szászország. merjünk kicsik lenni.

szóval el kellene felejteni ezt az öt kontinensen vezető szerepet játszó szkíta-pártus ősnemzet, világnemzet faszságokat.

egy német protektorátust kell szervezni középeurópa címszóval. a fritzek azt szeretnék ha egész európa ilyen lenne, de ebbe a franciák nem mennnek bele. se a britek. se a skandinávok, se a mediterrán.

tehát marad középeurópa. mint nagy-német gyarmat. és akkor nyilván kell valamilyen közjogi (hatalmi) struktúra. ami persze korántsem lehet totalitárius. mert a szabad államiságból, szabad királyi (császári) városok hagyományából kell kiindulni.

de nyilván kell egy középeurópai szövetségi bank. azért, hogy legyen pénzügyi stabilitás. federal reserve system. szövetségi fiskális, szövetségi monetáris tanácsok.

szövetségi keretek között működő közoktatás és szakképzés. azért, hogy ne csak olcsó pénz legyen ha szakképzett munkaerő.

szövetségi legfelső bíráskodás. azért, hogy jogbiztonság. tehát alkotmánybíróságként egy 25 tagú "grand jury". amiből 12 német.

tehát ezeket feudális népnemzetiből többnemzetiségű föderális keretek közé kell áttolni. na ez az, ami nem megy orbán viktorral. vagy általában a fidesszel. de ez az, amit nem akar bajnai gordon se. hiszen a perfekt, wallis, stb. tanácsadók is csak lopni ülnek be a minisztériumokba. mint ahogyan mindenki.

szóval ezt a németek vagy felajánlják maguktól, vagy az országnak orbitális szopás lesz. mert feudális balkáni "uruszággá" válik. mindegy, hogy milyen többség lesz itt.

etnikai villongások lesznek. cigányokkal nehéz lesz. fele annyi idő alatt kétszer annyi utódot hoznak létre. ami nem lenne rossz. csak ugye egész más az ha egy szövetségi iskolarendszerbe kerül. és akkor lehet autószerelő. a munkahelyért meg kell harcolni a törökkel. és a cigány kiskölyöknek ez már talán tetszik.

szerintem nem az a gond, hogy ötletelnek. hanem az, hogy ezt ellenzékben kellett volna megtenni. egy kormányzópárt (főleg kétharmaddal) ne ötleteljen hanem kormányozzon. de ugyanez lesz a gond az orbánt nyilvánvalóan leváltó bajnaival. vagy ha bajnai nem lép be, akkor bárkivel. mesterházy pubiékkal. ellenzékben kell a terveket kidolgozni. de bajnaiék sehol se állnak. ők csak azt tudják, hogy a valutaalaptól kérünk százcsillió dollárt. és majd visszafizetjük valahogy.

az lmp meg azt, hogy hajtsuk végre a kárpát-medencei zöld fordulatot. oké. de konkrétan hogyan. ehhez 200-300 kistérségi program kell. ahhoz meg agrárszakember, állatorvos, növénytanász, földtanász, vízügyes. nem néhány ügyeletes bohóc aki azt mondja, hogy védjük meg a békák jogait. meg az ökoteológus. aki noé bárkájából akarja ezt az egészet levezetni. jó hogy nem a lolka bolkából.

szóval itt középszinten deklarált üres lózungok vannak. vagy fel kell tolni ezt az egészet szövetségi szintre. és akkor szakjogászokkal, szakközgazdászokkal kidolgozni a föderális államrendet. vagy lemenni a kistérségi szintekre. és akkor megmondani, hogy mit is lehetne csinálni szatmári térségben mondjuk jánkmajtison.
Szavazhatnék 2014-ben rátok, mert 5 millió társammal együtt nincs beidegződött vezérem, akire vakon ikszelnék, nekem mindegy ki vezeti az országot, mert én csak jólétet akarok meg nyugalmat. De sosem fogok, mert titeket nem lehet komolyan venni. Nem is léteztek, amatőr…..
Unionist (törölt) 2012.08.27 15:27:52
@Disintegrator Rising:
azért csalóka az összes közvéleménykutatás, mert van egy csoport (az szdsz '88 egykori választói), akik úgy szavaznak, hogy orbán viktornak a legjobban fájjon. feltéve, hogy regisztrálják magukat. minden ellenzéki párt (mszp, lmp, dk) erre a teljes népességhez mérve is 20% körüli csoportra hajaz. de ők valószínűleg gordont húzzák be. vagy ha bajnai godot lesz, akkor szétszavaznak. ezért a baloldal minden bizonnyal megnyeri a választást. viszont program nélkül ők is csak azt tudják majd mondani: a valutaalaptől kérjünk százcsillió dollárt. amivel stabilizáljuk a bankrendszert. és ehhez hasonlókat. szóval ők is el lesznek zavarba a picsába.

viszont orbán viktor háromszor meg lesz buktatva. szóval esetleg a jobboldali nézőgyerekek is belátják, hogy vitya nem egy indigó ember, hanem egy közéleti értelemben öltettelen, gondolattalan fazon, aki a beszédeit a kincses kalendáriumból, az álmoskönyvből és a hahota magazinból ollózza össze. vagyis nem a saját szövegét mondja. hanem csak parasztvaktítás folyik.
Unionist (törölt) 2012.08.27 15:43:43
@Disintegrator Rising:
mivel gyurcsány volt az aki elkúrta, a nép úgy emlékszik rá, hogy bajnai idején minden jó volt. vagy ha nem is jó, de legalább kiszámíthatóan nem jó. és ami a legfontosabb: a nemzetközi sajtóban nem mondott két naponkét valami orbitális faszságot.

mert az mondjuk még éppen rendben is lenne, hogy kelet felé akar nyitni. csak egy baj van. hogy ő mindent zéró összegűnek képzel el. és ezért nyugattól távolodni akar. és egyébként a keleti nyitást az "unortodox" (vö. keleti kereszténység ~ ortodox) és az "antikommunista" hívószavakra építi fel (vö. kínai kommunista párt). tehát a fószer elképzelései olyan fokon szarok, hogy azt leírni nem lehet. coca cola a jó multi. vagy simicska lajos egymaga lesz a nemzeti középosztály. stb. stb.

európában előadja, hogy a közösség pénze kell. de a közösség normái nem kellenek hozzá. na most te mit szólsz, amikor ezt mondják a putris cigányok. ez a politika az országot a balkánhoz sorolta.

lehet egyébként, hogy magyarországon erre van a többségnek igénye. végső soron így lehetünk szittya-pártus "ősnemzet", vagy "világnemzet", vagy bármi. nem fognak beleszólni. viszont a társadalom döntő többsége számára ebből egy orbitális szopás lesz. tehát sikerül majd az amúgy szegényedő európától is jócskán leszakadni.
És hogy kerül a templomba, és hogy a börtönbe/munkatáborba? Hát a templomba úgy, hogy mivel az  Oroszország nevű egészázsiai államban a totális putyinizmus buzzzzzzzzzgó támogatója az egyház, eléggé kézen vagy min fekvő volt odamenni a csajoknak tiltakozni. Börtönbe,…..
Unionist (törölt) 2012.08.19 00:26:27
@Di622:
igen. amit ezek a lyányok csináltak az orosz ortodox szemmel vallásgyalázás. igen a putyinizmus vallás. orbánizmus is vallás. nem tűnt fel? orbán minden magyarokban hisz. és az ő hívei is. abban, hogy minden magyar ugyanazt akarja. éppen azt, amit a duce mond nekik. vagy a cár atyuska. ezek az emberek a hazafias népfrontban hisznek. hazafias kommunizmusban. és ha te meg pont nem, akkor nem vagy nagy-magyar. és nem vagy (keleti) keresztény. erről szól majd minden közéleti sztori. folyton ebbe az ellentétbe ütközünk. igen, kelet-európa, vagy eurázsia többségében így gondolkodik. senki se mondta, hogy kirill pátriárka jezsuita. ne várd tőle. a templomokban képmutatás folyik. nem vetted észre?

de az egyház nem azonos a vallással. itt a probléma, hogy az úgynevezett baloldal, ami messze nem azonos a szocialistákkal, nem vállalja fel, hogy ők is keresztények. csak épp a nyugati (európai) vonulat. az is egy vallás, amiről beszélsz. a felvilágosult latinkereszténység. csak nincs olyan politikus, aki ezt a zászlóra tűzné. hogy nesztek tisztelt jobboldaliak. itt is van vallás. a sok lila ruhás boás meg döntse el, hogy hova áll. szeretjük őket is. a sok bíborost. döntsék el, hogy mik akarnak lenni.

de ettől függetlenül nyilvánvaló, hogy magyarország két civilizáció határán, egy vallási törésvonalon fekszik. ez a magyarok keresztje. szerintem effelől semmi kétség nincsen.
Unionist (törölt) 2012.08.19 11:05:45
@freetibi:
ja, meg nem lehet csak katolikus egyetem. hiszen a katolikus egyetemest jelent. az igazság nem szómágia. mondjuk így lett az egyház. péter - kinek leve kőszikla - rómába ment. és jézus a hegyen azt mondta: sziklára építsetek templomot.

csakhogy ez nem a hit. hanem a képmutatás. a vallás. amit a felvilágosult latinkeresztények évszázadok óta a népszokásokkal tekintik egyenlőnek. a felvilágosult latinkeresztények a húsvéti szentbeszédet pont ugyanúgy kezelik, mint a locsolóverset. van egy csomó hagyomány, ami nyilvánvaló hülyeség. a nyuszi tojja a tojást. de mivel pont ez alakult ki hagyományként. akkor ezt visszük tovább. de ez nem a hit. hanem inkább térségi néphagyományok.

szerintem nincs egyetemes hit. civilizációk vannak és ezek eltérő karakterrel rendelkeznek. nyilván van rengeteg keveredés. "coca cola" univerzalizmus. de az is csak a felszín. az amerikai embereket nem a hamburger feltétlen szeretete tartja össze. hanem az, hogy képesek óriás metropoliszokat működtetni és hatalmas földterületeket művelni anélkül, hogy békeidőben az amerikai elnöknek teljhatalmat adnának. ettől ők nem kínai kommunisták. ők is majdnem ugyanebben hisznek. de a kínai nép jelentős része úgy képzeli, hogy a közjognak valamilyen egyszemélyi teljhatalomban kell kicsúcsosodnia. mert náluk ez jött be. de a japánok is ebben hisznek. vagy a perzsák. vagy az oroszok.

de putin nem abban hisz, hogy a názáreti jézus megváltotta a világegyetemet. hanem azt gondolja, hogy minden orosz érdekeit össze lehet valahogyan egyeztetni. és azt ő az orosz udvarban képes képviselni. tehát amit ő mond azt az orosz nép valójában akarja. a demos kratos a népakarat az elnök maga. orbán viktor is pontosan ebben hisz.

tehát nem arról van szó, hogy ő feltétlen gonosz. hanem arról, hogy ő keleti keresztény mintázatokat követ. persze nem teljes mértékben. mert orbán mellett nincs pátriárka például. a fővadász úr van. akit bármikor lecserélhet. szóval ez egy "unortodox" gyülekezet. így nevezik magukat. és keleten ezzel kampányolnak. meg azzal, hogy ők az igaz magyarok.

és rasszizmusnak tartják, amikor valaki azt mondja, hogy orbán azt mondja, amit a putris cigányok mondanak: a közösség pénze kell, de a normák nem kellenek hozzá. putin nem mondja, hogy neki európa pénze csak úgy kell. azt mondja, hogy kereskedjünk a gázzal. ezért putin-t partnernek tekintik. orbánt meg lenézik. és neki nyilván ezért végtelen fontos, hogy a magyarok őt bálványként imádják. vagy ha nem is minden magyar, de legalább néhány százezer.

de ez az egész így mégis csak egy kutyakomédia. aminek legalább egy lehetséges alternatíváját kell a magyar népnek megkeresni. és szerintem ehhez európához, és azon belül is középeurópához kell csatlakozni. az ellentábor meg azt mondja, hogy inkább a szovjetorosz hagyományokat kellene követni, oszmántörököt, mongoltatárt. a széljobb pedig azt, hogy nácinémetet.

és akkor ez egy elég erős kulturális szembenállás. szinte minden közéleti vita erről szól. itt majd az egyik tábornak a hitét időlegesen fel kell adni. ki kell keresztelkednie. a szerbeknél nagyon hasonló a sztori. a románoknál, bolgároknál, görögöknél.
Unionist (törölt) 2012.08.26 22:47:02
@yanchi345:
a hegyi beszéd vége felé:

Máté 7:24-27
Valaki azért hallja én tőlem e beszédeket, és megcselekszi azokat, hasonlítom azt a bölcs emberhez, a ki a kősziklára építette az ő házát:

És ömlött az eső, és eljött az árvíz, és fújtak a szelek, és beleütköztek abba a házba; de nem dőlt össze: mert a kősziklára építtetett.

És valaki hallja én tőlem e beszédeket, és nem cselekszi meg azokat, hasonlatos lesz a bolond emberhez, a ki a fövényre építette házát:

És ömlött az eső, és eljött az árvíz, és fújtak a szelek, és beleütköztek abba a házba; és összeomlott: és nagy lett annak romlása.

a vatikán értelmezésében isten házát, vagyis a templomot sziklára, vagyis péterre (kinek neve kőszikla) kell alapozni. és mivel ő rómába zarándokolt ebből az következik, hogy a keresztény egyház központja is ott van. a vatikán szerint a krisztus akarata pápaság, a római pontifex maximus. erre a másik "bizonyság":

Máté 16:18
De én is mondom néked, hogy te Péter vagy, és ezen a kősziklán építem fel az én anyaszentegyházamat, és a pokol kapui sem vesznek rajta diadalmat.
Belize kormánya öntörvényű adósságrendezésbe kezdett: Beváltotta hitelezőivel szembeni figyelmeztetését a közép-amerikai Belize törpe ország: tegnap nem törlesztette esedékes adósságát és a továbbiak felét sem szándékozik. A befektetők futhatnak a pénzük után -…..
Unionist (törölt) 2012.08.23 10:49:27
@solo:
azért ez nem ilyen egyszerű. kína ténylegesen hitelez. meg te is ha vásárolsz állampapírt, ahogyan orbán viktor mondja. na most ezeket lehet, hogy jelentősen le fogja értékelni a világ. de akkor valaminek fel kell értékelődnie, amiből kínában sok van.

két eset van. az egyik, hogy az élelmiszer lesz nagyon drága. akkor európában nyilván államosítják a termőföldeket. és eurázsiában beköszönt a hazafias kommunizmus. ami polgárháborút eredményez szokás szerint.

a másik, hogy a munkaerő fog felértékelődni. kína rájön, hogy akkor is képesek a világ összes háztartását bármivel kiszolgálni ha a kínai munkás normális bért kap. és így nem nyomják agyon az usa, és főleg az eu gazdaságát. na ebben az esetben kurva jó lesz. hacsak izraelt nem támadják meg az arabok. és irán nem lövi el az atomtöltetet. mert akkor az megint világháború.

szóval itt most mindenhol azon megy a vita, hogy valamerre döntsön a világ. ha a népnemzetek kora köszönt be, akkor brutális háborúk lesznek. a másik forgatókönyv, ahogy rendesen továbbra is nemzetközösségek (civilizációk) uralják bolygót. nacionalisták kerülnek a közéleti célkeresztbe. a maradék náci politikust egyesével vadássza majd le a szabad világ.
A Helyi Téma („Magyarország legnagyobb hetilapja”) már eddig sem volt különösebben szégyenlős, ha címadásról volt szó, de augusztus 22-i címlapjával valószínűleg minden eddigi határt átlépett. Choli Daróczi Józseffel közölt interjút a Helyi Téma legutóbbi…..
Unionist (törölt) 2012.08.22 21:07:59
@kiskutyauto:
kár hogy az ország nem egy léghajó, és a cigányok nincsenek egy zsákba kötve. szóval ezt így nem lehet megoldani csak egy polgárháborúval. és nehogy azt hidd, hogy abból a magyarok kerülnének ki győztesen. a magyar fiatalok többség fejvesztve menekülnének. érthető persze. szóval biztosan tévúton jársz barátom, amikor 10% fasizmust (népirtást) emlegetsz.
Unionist (törölt) 2012.08.22 21:14:57
@Radics1000:
gondolom a cigányok nem néznének tétlenül semmilyen holokauszt kísérletet. vagyis a portyázó csapatokból azonnal megszerveződne az egységes cigány gárda. és elszabadulna a pokol. a helyzet az, hogy ti pont ugyanolyan hülyék vagytok, mint az lmp. két végletesen ostoba társaság.
Unionist (törölt) 2012.08.22 21:27:28
@fbal:
ehhez az kellene, hogy a családi pótlék természetben járjon. bébiétel, pelenka, és ehhez hasonlók. amivel nehéz fizetni, mert korlátozott a kereslet, és nem lehet a játékgépbe bedobni, stb. és amikor a gyerek óvodába megy (cca. 3 éves kortól) a gyermekjóléti intézményben kapja meg a juttatást. a gyerek kap rendes ételt, tiszta ruhát, de a szülők nem kapnak egy centet sem.

na most a kérdés az, hogy a magyarok többsége lemondana-e így a családi pótlékról. a válasz momentán nem. a magyarok többsége is azt mondja: inkább pénzt. akkor meg mi a probléma a cigányokkal. ugyanezt mondják. csak a rendszert még inkább kihasználják. az egyenlő jogokból pont ez következik.

szerintem az van, hogy a segélyt készpénzben oda kellene adni a cigányoknak. azért, hogy mert sajnos egyesek számára nincs jobb megoldás, mint az, hogy azt a kocsmába eligyák. de a családi pótlékot kellene természetben adni. azért, hogy a gyerekvállalásból senki se tudjon "üzletet" csinálni. 3 éves korig valamilyen pakkot kellene adni. fölötte meg óvodai, iskolai ellátást. nem készpénzt.