Regisztráció Blogot indítok
Adatok
xhris2

0 bejegyzést írt és 39 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Sorozatwiki tudta meg még tegnap éjjel, hogy a Feleségek luxuskivitelben című pompás trashreality megkapta a második évados berendelést. A műsor nézettségét ugyan nem sok értelme lenne kitenni a vitrinbe, de a sajtóvisszhangot már lehet mutogatni, hiszen kismillió cikk, kritika, blogbejegyzés…..
xhris2 2018.01.10 14:16:52
@Sorrybori77: Akarod tudni, mitől döglik a légy? Megmondom neked: meg kell nyerni a születési lottót. Minden más csak gyakorlat kérdése. Lehet járogatni igazgatótanácsi ülésekre, és hümmögni a vállalati stratégiákon, meg eladni-venni cégeket, de ha egy vállalat jól működik, akkor az alkalmazottak úgyis elviszik a hátukon a céget, ha egy-két negyedévvel később reagálsz a piaci változásokra. Hogy ne unatkozz a kevés szabadidődben (hisz rákattansz erre a roppant felelősséggel járó tevékenységből adódó sikerélményekre, mint egy-egy vadászat, golfmeccs, helikopterezés, magánrepülőzés), veszel magadnak a piacon megfelelő évjáratú mennyecskét, aki megadja a kiszámíthatatlanság-faktort, amit a burokban nem tapasztalsz, és már teljes is az életed.
Ennél picit árnyaltabb és érdekesebb lehet a kép valójában, elég csak a 2015-öt elolvasni Frei Tamástól, amiben az első-második-harmadik generációs milliárdosokról, és a feleségek utóéletéről ír.
xhris2 2018.01.10 16:03:44
@exilis: Gondolom a sznob alatt műveltet értesz :)
Azzal nincs baj, ha neked tetszik, de ne vedd magadra, ha mások fikázzák, és más jellegű műsort érdekesebbnek tartanának. Ez még messze van a sznobságtól, tudod, ízlések és pofonok :)
Hello, Karrieristák! Önéletrajz témában már több poszt is született (ezeket elolvashatjátok itt és itt), gondoltam, megmutatom, hogy is néz ki élőben, amikor egy CV újjászületik, és hogy ugyanazt a tudást, tapasztalatot, a window dressing legkisebb bűne nélkül hogyan is tudunk sokkal vonzóbb,…..
xhris2 2017.08.03 11:49:26
Nem jó, angol nyelvű CV-be nem írunk személyes névmást, csak a kísérőlevélbe. Úgy kellene az egészet átfogalmazni, mintha harmadik személyről szólna, de személyes névmások nélkül.
Pl. a Work experiencenél kiszedni minden bekezdés elejéről azt, hogy "I was". Nem kell, amatőr hatása van.

Továbbá azt, hogy "about me" részemről hülyeségnek tartom, az egész CV "is about you", nem kell kihangsúlyozni. A megfelelő cím oda: "Profile".
És mondhatnám még, hogy a fényképet se raknám oda, egyes országokban tilos is, én biztos nem mennék olyan helyre dolgozni, ahol fotó nélkül nem hívnak be interjúra, és ezt egy Operations Manager szintre el lehet mondani. A tapasztalatok magukért kell beszéljenek. Ha nem jeleznek vissza, írj még relevánsabb tapasztalatokat, mint amit a megpályázni kívánt munkakörbe elvárnak, azaz szó szerint érdemes átvenni kifejezéseket, de nem túlzásba esni a copy-paste-el.

Egyébként formailag szerintem pofás, jól áttekinthető, ami segíti a HR-esek munkáját - ezt értékelni szokták.

Egyetértek egyébként, hogy egy oldal nagyon szűkös egy CV-hez 6-8 év tapasztalat vagy 3 releváns munkahely felett már érdemes elgondolkodni egy kétoldalason. Ha meg valaki van olyan merész, hogy három oldalt ki tud tölteni tartalommal, az szerintem elképesztően figyelemfelkeltő tud lenni. De akkor az legyen maximálisan igényes, ne csak telerizsázva legyen.

Amit menedzser és ennél magasabb szintnél érdemes még bevetni, az az "eredmények", egy külön szekcióba. Ez alatt a következőket értem pl.: 14 ügyfél szerzése, ezáltal a részleg bevételének vagy profitjának x%-al való növelése. De ha ilyen pénzügyi adatokhoz nem férünk hozzá, akkor az esetleges személyes célkitűzésekből érdemes szemezgetni, ha van ilyen, hogy kiderüljön, azon kívül, hogy elvégzed az adott munkát, mi az a plusz amit hozni tudsz, hogyan tudod nem csak a saját munkádat, de a részleg, vállalat tevékenységét is hatékonyabbá tenni. Hisz úgyis minden a pénzről szól.
ProgBlog Diákmunka 2017.04.04 20:33:50
„Hogyan szervezzük tevékenységünket? Úgy, mint a háborúban. Az egész országra kiterjedő támadást intézünk. Megtanultuk a háborúban, ha erős a vezetés, győzni fogunk.” Pol Pot - 1976   Ha én most diák lennék Fidesz-Magyarországon, akkor tudnám, mit kell tennem. Azt, amit magyar ember…..
xhris2 2017.04.05 11:10:12
@Behajtó70: Mennyi átmeneti időt biztosított a nemzetközi szerződésekre (ami alapvetően egy jogi nonszensz, hisz illetéktelenekre akarja hárítani ezt a feladatot, azzal, hogy nem ismeri el a föderációs államrendszert) a kormány? Kettő napot? Hármat? Ehhez évekre lenne szükség valódi megoldásra varó törekvés esetén. Így viszont ez csak egy tökéletes ürügy arra, hogy a műveletlen tömegek figyelmét elterelje lopásokról, és a valódi kormányzás hiányáról.
A fenti mondatot egyre többször fogjuk hallani a választások közeledtével. Most éppen Botka László próbál szavazatokat szerezni ezzel a primitív kijelentéssel. De miért primitív ez a nézet? Elvégre az erkölcsi érzékünk, de a gazdaságtudomány is azt mondja, hogy akinek többje van, az könnyebben ad a…..
xhris2 2017.03.19 12:44:57
A szerző beleesik abba a hibába, hogy azt feltételezi, csak a kulcsokat lehet változtatni az adórendszerben, de magát az adóztatást nem. Nézzünk erre egy másik lehetőséget, hagyjuk meg az adókulcsokat, viszont alkalmazzuk úgy, hogy magasabb bérhez több adókulcs is tartozik. Azaz, ha a fenti példát alapul véve, mondjuk 500ezernél van a határ, és mondjuk 30% adó helyett 20 és 40, akkor a képlet a következőképp néz ki: a munkások 20 ezer forint adót fizetnek, az igazgató pedig a keresetének az alsó 500ezer forintjára 100ezret, a felső másfél millóra pedig 40%-ot, azaz 600ezer forintot, összesen tehát 700ezret. Így az eredmény 100*20e+700e=2,7 millió. Így sem érjük még el a 3,3 milliót, de már sokkal korrektebben lehet számolni az adót, a szükséges adómennyiséghez pedig könnyen hozzá lehet kalkulálni a szükséges adókulcsokat. 30-40%nál pl. 3000e+150e+600e=3,75 millió lesz máris az adóbevétel. Természetesen a valóságban ez nem ilyen egyszerű, hisz a munkabért terhelő járulékokat is ki kell tudni termelni, azaz valójában a szuperbruttóra van egy keret, amit ki tud fizetni a munkáltató a munkavállalóra, akármilyen adórendszer is van. Ezenk kívül pedig van osztályvezető, menedzser, mindenféle igazgató, kistőkés, nagytőkés, külöböző arányban és az egész kompex rendszerből úgy kellene egy jó megoldást kitalálni, hogy az tartósan növelje az ország gazdasági teljesítményét. Azaz alacsonyabb adókulccsal terhelni a termelő tevékenységeket, és magasabbal a nem termelő (pl. egynél több ingatlanból befolyó lakbért) tevékenységet, hogy a vége egy olyan gazdaság legyen, ahol mindenkinek érdeke, hogy minél több és hatékonyabb, értékteremtő munkahely legyen.
Az elmúlt hónapban itt a blogon olvashattatok arról milyen lesújtó képet fest a tavalyi évben már 11 millió utast kiszolgáló Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér éjszakai tömegközlekedéssel való megközelítése. Ahogy azt saját, és mások tapasztalatai is mutatják mind külföldiként, mind magyar utasként…..
xhris2 2017.02.10 14:43:33
@P1sty: Tényleg, ott van a vasúti megálló is.. Amit ugye minden normális reptérnél automatikusan kiszolgálnak ingyenes transzfer busszal Itt meg gondolom jegyet kéne vennem rá, ha van vonatjegyem, az a buszra nem érvényes, ugye? (Nem tudom, kérdezem).
Szóval ha már úgyis venni kell buszjegyet, akkor miért ne mennék végig vele? Mi értelme így a vonatnak? És akkor az összes többi - minibusz, taxi - opció többezer forintos tétel. Hatalmas a piaci rés, hogyhogy nem tölti ki senki?
xhris2 2017.02.10 14:58:56
@Usenka: Mit kellene tennie a BKK-nak ez ellen? Otthagyni az utasokat a megállóban? A le- és felszállás a menetidő része, ezt bele kell számolni. Az európai ára a buszjegynek egyébként 700-1200 forint között mozog, ennyit rászánnál, cserébe azért, hogy több jármű mozogjon az útvonalon (és így hamarabb el lehetne kezdeni a felszállást, stb.)? Vagy jó ez a mostani jegyár?
Igaz hogy a cím általánosítás, mert nyilván nem minden huszon-harmincéves távozik másik országba, de biztosan mindenkinek van a rokonsági-baráti körében olyan, aki felállt, összecsomagolt és köd előtte, köd utána. Később ők lesznek azok akikről így folyik a diskurzus: "Hja, most XY épp tízszer…..
xhris2 2017.02.01 10:41:56
@monddazigazatmar: Viszont nagyságrendekkel több lehetősége van akár alkalmi munkákra. Lehet nem fogja ledolgozni a havi 21-23 napot, mert nem kap annyi munkát, de hacsak nem egyedül él, nem is lesz rá szüksége, 5-600 fontból bőven nem fog éhen halni. És pont ezért nem megy el, mert tudja, ha pénzt akar keresni, csak el kell kezdenie dolgozni becsületesen. Szükség esetén egyedül fenn tudja tartani magát, de kettesben már kényelmesen eléldegélnek, a szociális hálóról nem is beszélve. Ha egyikük sem dolgozik, akkor jár a segély, ha gyerek is van - márpedig fiatalon sokan vállalnak Angliában gyereket, akkor arra is jár a segély, a harmadiknál már teljes idős anyuka is lehet a nőkből.
Na, te lelépnél egy ilyen országból, vagy maradnál?
xhris2 2017.02.01 11:02:22
@monddazigazatmar: Viszont lenne több olyan cég, mint a Prezi, Logmein, és társai. Kergessük őket is a Szilícium völgybe? Vagy ilyen cégek nem kellenek Magyarországra? Vagy ennyi épp elég? Nem értelek..
Feje tetejére állt a világ: Budapesten már ember sem mindig van a csomagméricskélésre, bezzeg a legnagyobb Wizz-csomópontban keményen büntetik az utasokat, ha nem tartják be a szabályokat. Konkrét intő példa: még mindig vannak olyanok, akik más légitársaságra hivatkozva próbálkoznak három…..
xhris2 2017.01.24 11:21:08
@blöff: A méricskélésen mi a szánalmas? A fedélzeten a kabinbőröndök tárolására szolgáló helyek száma korlátozott, ezért általában egyet lehet felvinni. Ryanair megengedi, hogy az ülés alá férő csomagod pluszban felhivehed ingyen. Minden másért teljesen jogosan kérnek pénzt, mert biztonsági okokból az öledben nem lehet, mástól meg nem veheted el a poggyászhelyet, ha külön nem fizettél érte.

Ha saját szabályok szerint akarsz utazni, javaslom a magánrepülőgép bérlést, igaz más árszinten mozog, de most mit akarsz, gyorsan és olcsón utazni, vagy gyorsan és kényelmesen?
xhris2 2017.01.24 11:25:53
@Punxsutawney Mormota: Teljesen jogos. A javaslatom az lenne, hogy első utasokkal jegyvásárlás előtt tesztet iratnék az alapvető utazási szabályokról, és csak akkor adnám el neki a jegyet, ha mindent sikerült megértenie. Még mindig olcsóbb egy-egy utast elveszteni emiatt, mint fenntartani a hülyéknek egy állandó személyzetet.
Egyébként érdekelne, hogy ez vajon magyar, vagy nemzetközi jelenség-e hogy nincsenek tisztában az utasok a szabályokkal. Ugyanis a magyar bürokrácia hajlamos érthetetlen nyelven fogalmazni, ellentétben pl. az angollal, ahol minden sokkal egyszerűbb, érthetőbb, egyértelműbb, és ezért nem ódzkodnak az emberek tudat alatt is egy fél oldalas szabályzat elolvasásától, és értelmezésétől.
xhris2 2017.01.24 11:55:54
@Punxsutawney Mormota: LOL. Lezártam volna a helyükben a vitát egyszerűen: azért nem, mert önök mostantól nem utasai a járatnak, mivel biztonsági kockázatot jelentenek a többi utas számára. További szép napot! :)
Már elmúlt néhány nap az óraátállítás óta, mégis sokan kóvályognak, mint az őszi legyek. Szerintem hülyeség ezt az egész felfordulást csinálni, mert nem sok értelme van. Még ifjú fejjel utáltam meg ezt az idő tili-tolit. Imádtunk focizni, és ki nem mondott megállapodás volt a szülőkkel, hogy…..
xhris2 2016.04.01 20:17:35
@Móg: Már hogy ne lehetne tudni? Van élet az excelen túl is. Erre jók az adat-analitikai módszerek. Ha azt ki lehet számolni, hogy mikor foglalod le a nyaralásodra a szállást, meg a repjegyet, és mikor és mire fogod költeni a karácsonyi ajándék-keretet, akkor ezt is ki lehet számítani könnyedén.
Kedves Magyar Telekom! Magyar nőként köszönjük, hogy megvéd bennünket Kovács Ákostól, és a nemi egyenjogúsággal összeegyeztethetetlen kijelentéseitől. Az alábbiakban szeretnénk feltenni néhány kérdést, hogy jobban megértsük, miért is jó ez nekünk. Önök…..
xhris2 2015.12.17 21:39:59
@xhris_: Nem is kilenc, hanem tíz kérdés volt. Még engem is összezavartatok.
Augusztus közepén lesz két éves a Határátkelő, nemrégiben volt egy éve, hogy itt vagyunk az Indexen, és e két dolog egyenként is számvetésre késztetett a blog jelenével és jövőjével kapcsolatban. A számvetés eredménye egyfelől az, hogy örvendetesen nagy a közösség, sok a…..
xhris2 2013.08.08 10:43:25
A tegnapi (jórészt) Magyarországról szóló poszt után ma elég jelentőset ugrunk, hiszen az Egyesült Államokba látogatunk, méghozzá egyenesen a Szilícium-völgybe. A poszt szerzője, drk egyszer már jelentkezett, igaz, akkor még Írországból, de a nagy álom már akkor is Amerika…..
xhris2 2013.08.06 10:54:40
@vazzup: ezt én is olvastam, de érdekelt volna, hogy ez hogy zajlik a gyakorlatban, miért épp ő kapott ilyen lehetőséget, stb. De úgy látszik a turisták által is tapasztalható dolgok érdekesebbek..
A Bors megszellőztette a The Voice Mestereinek (Mező Mihály, Somló Tamás, Molnár "Caramel" Ferenc és Malek Andrea) fizetését, persze nem hivatalos információkra támaszkodva, mert azokra jobban ügyelnek a magyar tévék, mint az amerikaiak az atomrakéták indítókódjára. Soha nem…..
xhris2 2012.08.20 22:27:44
@dryanal: az átlagfizetés nem egyenlő a minimálbérrel. Ez azért durva csúsztatás... Le kéne osztani konkrét munkanapokra az összeget, és úgy lehet hasonlítgatni, de így semmi értelme.
autózz! Túl a sövényen 2012.08.06 17:04:47
Én alapvetően nem vagyok ellene a normálisan, nem sunyi módon végzett sebességmérésnek, aminek az a célja, hogy kiszűrje azokat, akik veszélyesen gyorshajtanak. A következő, aláírás nélkül érkezett fotóhoz viszont sok kommentárt nem fűznék, vonjátok le ti a…..
xhris2 2012.08.07 11:34:57
Érdekes, ezt az oldalt itt senki nem ismeri? www.police.hu/traffipax
Még okostelefonos alkalmazások is épülnek erre az adatbázisra, csak indulás előtt meg kell nézni, hogy a leendő útvonalon lesz-e mérés, és ott odafigyelni. Budapesten még nem tapasztaltam, hogy máshol mértek volna, mint ahol kiírták, szóval teljesen megbízható. Meg vannak időszakok, amikor egyáltalán nincs mérés, gondolom akkor van náluk műszakváltás, szóval ezt megfigyelve, simán lehet kényelmes tempóban közlekedni, nem csak a nyugdíjasoknak kitalált sebességkorlátozási keretek között.
xhris2 2012.08.07 13:21:32
@Negotiator: Ez zseniális, ilyenről még az amerikaiaknál se hallottam, pedig van jópár átvételre érdemes szabályuk. Ők csak fotóznak a lámpáknál.
Ilyen átvételre alkalmas szabályok: egysávos úton ha ötnél több autó halmozódik fel egy autós mögött, akkor félre kell állnia, ahol lehet, piros lámpánál, ha nem tiltják jobbra lehet fordulni, stb..
xhris2 2012.08.07 14:23:15
@horex: De itt akkor is megállsz a köv. lámpánál, ha a megengedett sebességgel mész. Pl. Soroksári út.