Regisztráció Blogot indítok
Adatok
KériSzépen (törölt)

0 bejegyzést írt és 58 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A 2010-es választások óta többször lehetett hallani (részben mai kormánypárti retorikában), hogy a rendszer úgy általában megváltozik, megváltozott. A „rendszerváltás lezárása”, az „új fejezet”, és társaik mindennapos kifejezések voltak az eddigi kampányokban is, de…..
KériSzépen (törölt) 2013.04.21 13:11:06
@tothh:
A múltkor elővettem Bibó,ha jól emlékszem,1947-es akadémiai székfoglalóját, aminek az a címe, hogy " Az államhatalmi ágak elválasztása egykor és most ". Mit mondjak ? Aktuálisabb téma aligha akad. Érdemes elolvasni.
KériSzépen (törölt) 2013.04.21 16:57:44
@tothh:
Egyetértünk. Azt tenném hozzá, hogy én nem látom különösebb értelmét annak, hogy arról aggodalmaskodjunk, hogy ha kétharmaddal mindent lehet, akkor pl. emeljünk háromnegyedre,hátha ott majd nem lehet mindent...
Nem hiszek abban, hogy közjogi, alkotmányjogi kérdés,amiről beszélgetünk.
Érdekes lesz figyelni az Unióval folyó adok-kapok történetet,nekem az tűnik fel, hogy egyre inkább kijön az Unió abból,amit a Fidesz annyira szeretne, hogy jogászkodjunk.
KériSzépen (törölt) 2013.04.21 16:58:59
@ez a Kígyó éve:
Sólyom már 2010 végén közölte, hogy "a rendszer nem alkotmányos". Így, ilyen röviden. Mit kellett volna még tegyen ?
A magyar (véleményformáló, többnyire humán-) értelmiség természetesen része a nagyobb politikai játszmának, és nem épp ártatlan része. (A túlsúlyos, legbefolyásosabb, legrendíthetetlenebb, legkritikátlanabb masszáról fogok beszélni.) A publicista, blogoló, konferenciázó,…..
Az állami elvonás aránya és a gazdasági versenyképesség nem függenek egymástól, többek között ezért is jár teljes tévúton a hazai gazdaságpolitika. Két, rendkívül tanulságos táblázatot közölt honlapján a német statisztikai hivatal. Az első az EU 27 tagállamának…..
KériSzépen (törölt) 2013.04.12 23:11:40
@Blogger Géza:
Olvastad,hogy valami harmincezerrel csökkent idén a felsőoktatásba jelentkezők száma?
Miért is nem zuhan lefelé a gdp arányos magyar államháztartás kiadása ? Minek ekkora újraelosztás ? Ez már magasabb,mint idén a svédeké.:-)))
KériSzépen (törölt) 2013.04.13 08:53:44
@Blogger Géza:
Ennek a tanulmánynak a 14.oldalán van egy jó grafikon. Ott van a kamatkiadások gdp arányos mértéke,és pont az látszik, amit feljebb írtam: az 2002-től szépen áll, szinte fiixen 4%-on.
(De ismét, ezt az általam korábban mondott Kármán András-féle anyag is tartalmazza.)
Sőt, a szövegben ott a válasz arra is,amit ezek szerint nem értesz,vagy nem tudsz elképzelni. Nézd meg.

www.mnb.hu/Root/Dokumentumtar/MNB/Kiadvanyok/mnbhu_mnbtanulmanyok/MT99.pdf
KériSzépen (törölt) 2013.04.13 12:51:25
@Blogger Géza:
a GDP 0,4 százaléka ugye kb. 100-120 milliárd forint. Ennyi kb. a különbség az éves,adósság finanszírozásban,amit említesz.
Miközben kb. 15000 milliárd az államháztartás...
Ez tisztelettel: morzsa ahhoz a pénzszóráshoz és vagyonfeléléshez képest,ami folyik.
És különösen morzsa ahhoz a kommunikációhoz képest,amely az államadósságról,mint teherről ömlik.
A nagyban játszó, elkötelezett diktátoroknak és a kezdő vagy műkedvelő népmegváltóknak egyaránt kedvenc homokozója az állam, amely nélkül - joggal hiszik - nem képzelhető el szabályozott, eszközszerű, vagy még jobb esetben vegetatív létre kényszerített társadalom. A mi…..
A monetáris politika erőltetése a fiskális rovására még sose vezetett ki  egy országot sem egy gazdasági válságból. Minket se fog. Sajnos. A hetekben a magyar gazdaságpolitikával kapcsolatban két meghatározó hír jelent meg. Talán nem meglepő módon mindkettő Matolcsy György nevéhez köthető. Előbb…..
"Nincsen sok választás. Azért nincs, mert elkúrtuk. Nem kicsit, nagyon.  Nyilvánvalóan végighazudtuk az utolsó másfél-két évet. Teljesen világos volt, hogy amit mondunk, az nem igaz. Természetesen a dolog az nem szépen, nyugodtan, aprólékosan fölépíthető. Őrült…..
Most olvasom, hogy Fodor Gábor liberális pártot kíván alapítani. A létrehozni kívánt formációról egyelőre nem sokat tudni, de azt igen, hogy már gyanús. Ahhoz, hogy a magyar liberalizmus megtépázott renoméja ne szenvedjen további károkat, elsősorban egy következetes, de…..
KériSzépen (törölt) 2013.03.29 00:43:41
@unionista:
Én mindig elcsodálkozom kissé, ha az állam "kisebbre" vétele okán rögvest kötelezően munkanélkülivé váló tömegekről vízionálnak sokan.
Nem kell elhinni, amit itt jobboldal-baloldal riogatásként pont a 90es évek közepe óta előad, csak, hogy véletlenül se kelljen belefogni semmiféle komoly reformba.
Értem,hogy mire utalsz, és teljesen komoly is a felvetésed, de kissé azt a - már bocs ezért - hiedelmet látom mögötte, hogy "ha nem az állam csinálja, akkor nincs is".
Pénzbe kerül, az tutti, sőt átmenetileg még visz is, tán még adósság emelkedéssel is jár, csakhogy mennyivel különb befektetés ez, idegen pénzből is, mint a változatlan hatalmas folyó kiadásokra elégetni (lásd Manyup - Fidesz), vagy jóléti cukorka osztogatásra költeni (lásd Mszp + Fidesz).
Millió érvet lehetne az egész ellen találni, egyetértek, hogy konjunktúrában könnyebb, válságban nehéz, de nem azzal telik itt az idő, minimum a 90es évek közepe óta, hogy agyalunk erősen, miért ne csináljuk ?
Nekem az tűnik fel, hogy lassan mindent bevet a Fidesz, leveri a jogállamot, eszementül adóztat, csak hogy semmit se kelljen ezzel érdemben csinálni...2014 tavaszáig. És semmi, de semmi sem fenntartható ebből.
Önmagában az állami újraosztás gdp arányos mérete előállítja nekünk, előbb-utóbb de biztosan a görög csődöt. Ennél értelmesebb valami másba fogni, kevésbe kockázatos, mint így maradni.
KériSzépen (törölt) 2013.03.29 20:20:54
@unionista:
Sőt, egész Werböcziig lehetne menni, akiről Ady azt mondta, hogy az első volt, aki rájött, hogy a magyarságot patikamérlegen ki lehet mérni,és sokat lehet keresni rajta...
Szóval, oké, ma este akkor újra elolvasom Bibó "Zsákutcás magyar történelem, eltorzult magyar alkat" című nagyszerű tanulmányát, és újra megállapítom, hogy ugyanarról beszélünk ma is, mint ő...1948-ban. Csak nem tudjuk úgy megírni.
Hű.
1000 leütés Fidesz Zrt. 2013.03.08 05:57:44
Mióta világ a világ a szegények el akarják venni a gazdagoktól, amit korábban ezek loptak el a valamikori közösből (hogy lezárjuk a kört). A sztorit seregnyi névvel illetik a különböző elkötelezettségű ideológusok, az egyszerűség kedvéért vannak status quo elméletek az…..
KériSzépen (törölt) 2013.03.08 14:07:19
@komplikato:
" "Ha a manyup-vagyon magánvagyon lett volna, ahogy ne volt az, akkor 3000 mrd eltapsolásával pont 3000 mrd-dal nőtt volna az államadósság." " - hű,ezt a butaságot remélem,hogy nem írtam...merthogy pont a MANYUP-ról szól fideszes törvényben van benne, hogy bizony magántulajdonról volt szó.:-)))
de egyébként igazad van,lehet ezt kavarni,innen is onnan is,ez az állam jövőbeni tartozása.
KériSzépen (törölt) 2013.03.08 16:38:53
@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Nem teljesen mindegy, hogy Orbán 10, 20 vagy 30 éve mi ellen,vagy ki ellen harcolt ? A lényeg az,hogy ma miféle állami hatalmi konstrukciót akar berendezni ebben az országban.
KériSzépen (törölt) 2013.03.08 17:47:40
@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Egyetértek. Tök mindegy,tényleg. És teljesen.
Az nem mindegy,hogy miféle állami hatalmi konstrukciót akar berendezni ebben az országban.
Az ideológia: hamis tudat -- mondja Marx A német ideológia c. munkájában... Hogy ez mennyire így van, arra tanú az Önön/rajtad (az olvasómon) éppen lecsengett értelmezési erőfeszítés (tessék csak rekonstruálni!) -- az erőfeszítés végén nem mással, mint egy ideológiai…..
Tüntetni jó. Emeli az adrenalin szintet, letöri a fásultságot, összetartást erősít, erőt demonstrál, hitet ad, megmutatja és versenyezteti az ellenzéki arcokat a saját szűk pártköreiken kívül -- és mellesleg hírértéke van. Más eszközökkel az ellenzéknek esélye sincs úgy…..
KériSzépen (törölt) 2013.03.03 16:07:41
@grani: Az alkotmányosság nem az alkotmány felsőbbrendűségén nyugszik, vagy hogyan írod.Attól, hogy van alkotmány, mondjuk leírva,még nem lesz a hatalom alkotmányos.:-))
De azért, komolyan,aranyos,ahogyan így elgondolod...
És tulképp ezzel nekem semmi bajom Grani. A bajom azzal van, hogy a jobboldal azért háborodik fel,mert a jogállamiságot,alkotmányosságot kérnek rajta számon, miközben arra büszke, hogy rájött,mely szerint "nem a fékek és ellensúlyok ideje van" (Orbán). Nemde.
Szerintem sokkal egyszerűbb lenne - különösen külföldön - a kormány dolga,ha szépen azzal kezdené, hogy itt akkora bajok lettek,vannak,hogy kénytelen voltunk felszámolni jogállamot,alkotmányosságot stb...nem pedig betegen ragaszkodni ahhoz, hogy "de ez is jogállam ! ";" mé, csak az lehet jogállam, amit a libsik annak mondanak ?!" és a hasonló,naponta hallható szövegekhez.
Egyébként Te ebből a szempontból sokkal egyenesebben fogalmazol,mint bármely kormánypárti politikus. Ezért: gratula.
KériSzépen (törölt) 2013.03.03 16:23:32
@yatumux: Édes egy Amice,én egyetlen ideológiai kérdést sem említettem. Azt, itt Magyarországon, ahol minden,de minden a feje tetején áll ? Hogyan is gondolnád,hogy én ilyenbe belemennék ?
KériSzépen (törölt) 2013.03.03 19:25:29
@Maitre:
" Mélyen tisztelt véleményed szerint milyen olyan jelenségek tapasztalhatóak, amik a fidesz előtt a jogállamiság jelenségei voltak, és azóta maradéktalanul eltűntek?" - kérdezed,és azt mondhatom, hogy jobban kéne figyelj a miniszterelnökre. Az, hogy most nem a fékek és ellensúlyok ideje van,ahogyan ő mondja,az komoly. Úgy is lett: a fékek,ellensúlyok tempós bontása zajlik 2010 óta. Ma is zajlik,komoly tempóban,jó példa erre az éppen aktuális, nagy alaptörvény-átírás.
Mit szeretnél még ezen kívül,amely megkülönbözteti a 90-2010 közötti időszakot a jelenlegitől ? Szerintem ez untig elég.
Orbán Viktor tartós jó esélye az újraválasztásra nyilvánvalóan egyet jelent azzal, hogy a politikai társadalom relatív többsége egyetért a liberális demokrácia felszámolásával, a társadalmi szolidaritás igényének visszafordításával, a korrupciós kultúra rögzülésével,…..
KériSzépen (törölt) 2013.02.26 16:56:09
Elég elkeserítő hangulatú írás,de nehéz vele vitázni.Ezzel a jogállam nevű holmival itt bajok vannak.
És valóban,alapvetően azzal, hogy az micsoda is,annak ellenére, hogy erről nem csak "nyugati" definíciók léteznek,hanem magyar is, pl. Bibótól.
Ha lehet, mégis valami javaslat: talán nem kellene a legabsztraktabb fogalmakkal összekötni a jogállamiságot, mint pl. a haza fogalma, mert míg számomra ez nem csak, hogy szimpatikus,de nagyon is igaz párosítás,attól lehet tartani, hogy a politikailag tudatos többségnek nem az.
Olykor én már annak is örülni tudok,hogy ez a téma,mondhatni,hogy rendszeresen előkerül,és szerintem az jár el helyesen,aki a hatalom gyakorlás módjával hozza inkább összefüggésbe,mintsem patetikus fogalmakkal.
Valahogyan,ahogyan Sólyom csinálta,miután az AB jogköreit Orbánék elkezdték kurtítani,és azt mondta, hogy önmagában ezért ki lehet jelenteni, hogy a rendszer nem alkotmányos. (Na jó,bevallom,én ezt követően azt gondoltam,hogy leszakad az ég ,de semmi...ez is igaz,sajnos.)

Elkeseredésre pedig éppen lehet ok, mert ha tovább akarjuk magunkat tolni a pesszimizmus irányába,akkor azt is mondhatjuk, hogy széles közösségi egyezségek léteznek arról,hogy a 20.század két nagy,magyar konszolidációs "élményei" (Horthy és Kádár) valójában pont arról szólnak, hogy,ha van valami,ami a magyar társadalomra nézvést veszedelmes,az pont a jogállam.
A hatalom normatív ellenőrzése komoly problémákat vet fel. Nem azért, mintha sokan tagadnák, hogy ilyesmi szükséges; a kérdés az, ki és milyen alapon gyakorolja ezt a kontrollt. Mindez továbbá felveti a legitim uralom kérdését is. A demokratikus rend azon a képzeten alapul, hogy…..
KériSzépen (törölt) 2013.02.21 17:30:47
@Vidéki: Persze, nem kell gondolkodás nélkül elfogadni azt az álláspontot, hogy valami (káros) történik Magyarországon az alkotmányossággal, jogállammal. Annyit tartottam fontosnak, hogy ha ezt azonban elfogadjuk, akkor mindkét írás, ez a poszt is, egészen más fényben tűnik fel, s az viszont tény, hogy a poszt által hivatkozott Szuverén cikk bizony ezzel indít, és ebből szűri le azt a következtetést, hogy a civil világ az utóbbi időben hogyan változik.
És az is nagyon érdekes, hogy a civil világról szóló gondolkodásban eddig, legalábbis nekem így rémlik, nem merültek fel ilyen erőteljesen a poszt által is érintett kérdések - csak mostanában, hogy ne is kevesen általában vetnek fel a jogállammal, alkotmányossággal kapcsolatosan aggályokat...ha finom akarok lenni.

Nem véletlenül írtam a kommentem végére a kérdést: Van helyzet ?
KériSzépen (törölt) 2013.02.21 21:11:54
@Vidéki: Szerintem Szanyi Tibor, nos, hogy szintén finoman fogalmazzak, képtelen lenne olyan színvonalú szöveg megírására, mint a posztban hivatkozott Szuverén-beli cikk, vagy mint a Megadja Gábor jelen posztja.

Én így értettem amit írtam, és azt hiszem, hogy ez így igaz állítás. Tehát mintha a NER hatalmi konstrukciójának létezése óta kerülnének az olvasó elé, bizony és persze hála Istennek,a tudományosság igényének megfelelve, ilyen színvonalú írások. Én olyanra nem emlékszem, hogy 2010 előtt a civil mozgalmakról, azok legitimitását illetően, vagy hatalmi kontroll-funkciójukat illetően túl sok szakszerű anyag született volna. De, lehet tévedek.
KériSzépen (törölt) 2013.02.21 22:21:56
@Vidéki: Ez a poszt szerintem szakszerű anyag. A Szuverén hivatkozott cikke is. A civil szervezetek működési tapasztalatai egy profi politikus szájából, egyébként okszerűen,és gondolom ez érthető, nincsen is semmi baj vele, soha nem fognak arról és úgy szólni, mint pl. egy ilyen írás, mint ez a poszt. (Erre én sokkal kíváncsibb is vagyok, mint akárki profi politikus véleményére, akármelyik pártból. Ők másról beszélnek, az is fontos, de az szerintem nem az, mint ami ez a poszt. Én még soha nem hallottam politikust, mondjuk a civil szervezetek okán olyan általános hatalmi kérdésekről elmélkedni, mint ennek a posztnak a szerzője, de nem is gondolom, hogy ez lenne a politikus dolga.)

Talán Ön félre ért,engem nagyon érdekel, amiről ez a poszt szólna, ilyen értelemben is hozzászóltam a szöveghez, de persze tényleg fontosnak tartom, hogy milyen közbeszédbe "esik bele" bármely ilyen írás: abba a közbeszédbe, amelynek nagyon is központi témája maga a jogállam, az alkotmányosság, és ez szerintem jelentősen alakítja,alakíthatja ezeknek az írásoknak az értelmezését.

Szerintem nincsen közöttünk vita, mert Ön talán más tart fontosnak ebben a szövegben, mint én.
Jobbegyenes Most múlik pontosan... 2013.02.14 15:46:59
Tisztelt Matolcsy Miniszter Úr, itt az idő, fel kell állni. Nem jött be, nem sikerült, pedig mindene meg volt hozzá. Ha az ember látja, valami nem megy, ha tudja, zsákutcában van, nagy levegőt vesz, és vált. Nem a hiba a bűn, hanem annak makacs el nem ismerése. A mínusz 1,7 százalék…..