Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Pammy

0 bejegyzést írt és 78 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hasonló esetem volt nekem is szombaton, mint amit Tamás írt meg, nekem talán annyiban volt szerencsésebb a helyzetem, hogy az index kirakása után az első autó átengedett maga elé, pedig itt Budapesten sem mindig ez a jellemző. A tavalyi emelkedős eset után idén újra eljött az…..
Pammy 2010.12.06 14:26:44
@nopánick: mert egy 100 méteres sor gyorsabban megy át egy lámpás kereszteződésen, mint egy 50 méteres dupla sor, ahol a külső és a belső sávban álló autók egymás méregetik, hogy ki melyik szabály szerint közlekedik, a hatályos kresz, vagy a "külföldön ezt má' így csinálják" okosság szerint.
Pammy 2010.12.06 14:30:30
@nopánick: ha nem fékez és neked megy, te nem adtál elsőbbséget... próbáld ki.
Pammy 2010.12.06 14:41:51
@nopánick: nagyon sok olyan helyzet van ahol nem lehet a sávelfogyásnál behúzodni, meg finoman besorolni és ott is vannak tolakodók.
A legdurvábbat pár napja láttam, egy suzuki ment előttem jó 100 méterrel a belső sávban, köztünk senki. Külsőben lévő teherautó át akart sorolni, mert jön ott egy útelágazás, és ő arra ment volna tovább mint mi, index ki, azt húzza rá a suzukira a teherautót, míg a suzukis kénytelen volt a fékbe taposni. Nem arról volt szó, hogy nem látta, annál azért óvatosabban ment át a belsőbe, céltudatosan leszorította, teljesen ok nélkül, mert a suzuki mögé 3 kamion is besolorhatott volna gond nélkül, és bőven lett volna még ideje is, mert volt még 2-300 métere az átsorolásra. Ez a mindenki más le van tojva mentalitás.... ezért nem kell ide cipzár elv meg más bonyolult megoldás. Így legalább egyszerű eldönteni egy balesetnél, hogy ki a hibás. cipzár elvnél hogy helyszínelsz, mindkét fél azt fogja állítani, hogy ő következett volna
Az állatvédők sokszor kapják azt a képükbe, hogy ugyan már, így is nagy a kutya-macska szaporulat stb. Itt a blogon is volt már - szerencsére nem sok - olyan vélemény, ami ezt a hozzáállást tükrözte. Persze azért a természetfilmeket mindenki szereti, megnézi, és meg is hatódik…..
 Dübörög a kampány, ugye. Ennek "örömére" a következő poszt szóljon a híres politikusok kutyáiról.              A történelmi személyiségek közül kezdjük a világháború előttről. Otto von…..
Pammy 2010.02.22 23:36:31
@simonmondja.: az angol királyi családnak hagyományosan corgijai voltak/vannak
Közeledik a karácsony, a bevásárlóközpontok és hipermarketek környékén ilyenkor az autósok többségének pattanásig vannak feszülve az idegei már alapjáraton is. Ha ehhez hozzáadjuk az egyik legjellemzőbb elsőbbségadási fogalomzavart, mégpedig, hogy a parkoló szélén futó…..
Állati bosszantó tud lenni, ha egy egyértelmű baleseti helyzetet a vétkes fél nem ismer el, sőt, tovább hajt, mintha mi sem történt volna. Máté egy ilyenbe csöppent bele. Mivel a baleset okozója még a határozatot is megtámadta, ezért levélírónk autója törötten várja a…..
Pammy 2009.07.01 13:28:11
@NGA: ha a kavicsos ügynél "felvert" kavics volt, akkor teljes joggal hajtottak el, hasonló eseteknél örjöngő autósok gyakran testi erőszakkal fenyegetőzve követelik a "vétkestől" a betétlapot, pedig teljesen felesleges, a biztosító erre úgysem fizet !Soha! Akárki akármit ismert el. Ez ugyanis nem az ő felelősségi káruk! Az útkarbantartón lehet megpróbálni leverni, általában kevés szerencsével.
Ha a kocsi rakománya volt a kavics, akkor viszont fel kell hívni a biztosító figyelmét a tévedésre.....
autózz! Százezer forintos hiba 2009.06.24 16:13:00
A kommentek közt gyakran elhangzik a "rendőr persze sehol" - mára már szállóigévé érett - mondat. Sanya pórul járt, mert amikor átcsusszant a piroson, akkor bizony ott voltak mögötte a kékvillogósok. Nagy kérdés, hogy miből tartott volna megelőzni ezt a helyzetet némi…..
Pammy 2009.06.25 13:05:56
hát itt néhányaknak nagyon elgurult a gyógyszere....
érzed előre, hogy mikor vált sárgára a lámpa?? mivan? még sose vezettél ismeretlen szakaszon csak a szokásos három saroknyit a boltig vagy mi? És frankón befékezel zöldbe mert már tudod, hogy sárga lesz és még épp a kocsid hátulja?
A kresz elég világos ilyen szempontból, sárgán áthajtani ha már közel voltál a lámpához, és nem lett volna biztonságos megállni _NEM_BŰN_
se a mostani se a régi szabályozás szerint.
Egyes elmebetegek próbálnak ez ellen is fellépni, de ez ostobaság a részükről, ez nem véletlen és nem kiskapuként lett anno így kitalálva, hanem a jedi képesség mentes autósokért, akiknek a kocsija még némi kikerülhetetlen féktávval is rendelkezik (fúj dögöljenek meg). Egy rendesen beállított lámpánál nincs szükség a sárgára figyelmeztető extra jelzésre, mert a sárga maga a figyelmeztető jelzés.
Az a forgalomirányítás feladata, hogy a lámpa annyi ideig legyen sárga, és csak addig, amíg ez technikailag indokolt.
Ennek a tervezési hibáját akár felfele akár lefele nem érdemes egymáson számonkérnünk (sőt a rendőrnek se érdemes... veszprémbe is átállították azóta a kamerát). Aki egy normálisan beállított lámpánál arra hivatkozik, hogy látta, hogy sárgára vált de már nem akart megállni és upsz piros lett... az hibázott. _De_ léteznek agyament lámpák... kedvencem a kiegészítő zöld, ami figyelmeztetés nélkül alszik el pl, és léteznek korrupt rendőrök, akik teli zöldben átmenő autóst is megpróbálnak "némi kpra" bírságolni, és ha az nem megy, bosszúból feljelentik, kihasználva, hogy a gyakorlat az, hogy vitás esetben a bíróság a rendőrnek hisz.
Így az összes Jedi képességekkel rendelkező hozzászóló is járhat még szarul, akármennyire is magabiztos most...
Mellesleg a keresztirányú forgalom/zebra lámpája azután 2-3-5 másodperccel lesz zöld, hogy neked _piros_ tehát aki a sárgán átmenésre (de még akár az ippeg lecsúszásra) armaggedont vízionál, az éppen ugyanannyire túloz, mint azok akik azzal érvelnek, hogy de kopott gumival már nem tudnak a sárgánál megállni vagy félnek a mögöttük jövőtől.
A quadozás állati jó móka tud lenni, zárt pályán. Engem az is állatira tud zavarni, ha kirándulás közben ott zúgnak ilyenekkel a környéken, különösen, ha természetvédelmi területen történik minden, ami káros is, tilos is, sok taplót viszont az ilyesmik egyáltalán nem…..
Pammy 2009.06.25 17:43:39
@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: nem, követési távolság be nem tartása az lenne, ha quad fékez és úgy csapod el. Ebben az esetben, mivel bukott, ő lenne a baleset okozója, pláne, ha ilyen mutatványok miatt...
többszörös kocc esetén is, ha az előtted álló is ütközött, és úgy csúsztál bele akkor vétlen fél vagy, ha ő megállt az előtte ütközők mögött és úgy mentél neki, akkor az ő kárát te fizeted, ha csak nem toltak bele hátulról, mert akkor megint vétlen fél vagy, egyszerű :)
A CSI viszonylag hamar, a második évadban kitermelte magából az első gyermeket, a Miamiba helyezett spinoffot, ami szépen lassan felnőtt az anyuka mellé, sőt, nemzetközi szinten túl is lépett rajta: 2007-ben ez volt a világ legnézettebb sorozata, ha hinni lehet a statisztikáknak. Az…..
Akik tegnap csetelni akartak Sheppard ezredessel, azok már tudják hogy a színészt valószínűleg elnyelte valami gonosz fekete lyuk, vagy váratlanul magasabb létsíkra emelkedett és tiszta energiává vált, vagy részegen bentragadt egy másik dimenzióban. Ezért óvok mindig mindenkit…..
w Füstadó 2009.05.15 10:55:00
  A szocik képesek a vagyonadóból is jövedelemadót csinálni. A Fidesz meg hülye, szokás szerint.   Ld még: A dublőrök éjszakája..
Pammy 2009.05.15 12:57:40
úgy látszik, most divat lett dicsérni az ingatlanadót, amióta kb világos, hogy nem lesz. Pedig nem kéne, mondom ezt úgy, hogy elméletileg egyetértek a gondolattal, hogy kevesebb teher a munkán több a (létező) vagyonon.
Nem véletlen nem tudják bevezetni már vagy 15 éve.
Az értékalapú ingatlanadó technikailag számos gyakorlatilag leküzdhetetlen akadályt vet föl. Az ingatlanok értékbecslése, ha komolyan akarjuk venni, és nem egy olyan értéket mondunk rá, amennyit akár telekhányadban is megér, akkor hatalmas mennyiségű adminisztációt jelent. Az ingatlanok aktuális állapotát fel kell mérni, elhelyezkedés alapján sávokat kell kialakítani, és minden ingatlanra egyedi értéket kell meghatározni, számos tényező figyelembe vételével (hanyadik emelet, van-e lift, szemétégető a szomszédban stb). Tegyük fel, hogy megtörtént, ha nem teszünk szociális alapon kivételt, a 84 éves Marika néni fogja árulni a házát, meg költözni? Dehogy, még ha képes lenne rá, akkor is szembesülni fog vele, hogy nincs vevő, pláne a válság közepén. Évekig hírdetheted a lakásod, ha nem ár alatt 20%-kal próbálod elpasszolni. Jogos-e hogy 0,3 -0,5%-os terhekre elvárjuk, hogy adja el az ingatlant és bukjon másik 20-at, plusz vagyonosodási illeték (?? még mindig kell ezt vagyoncsökkenésre is fizetni?) + jövedelem adó, tény hogy a költségvetésnek baromi jó lenne de igazságos közteherviselés ez? Egyetlen megoldás van, rárakni teherként az ingatlanra, lásd tervezet. Majd kifizetik az örökösök ha meghalt...
Aztán ott vannak a kiskorú jövedelemnélküli tulajdonosok, családi adórendszer nélkül mégis mit kezdjünk velük egy jogállamban... értékesítés szóba se jöhet, a kiskorúak tulajdonát külön jogszabályok védik tudtommal, itt megint bukik a tervezet, max betáblázni lehet.
A tartós munkanélküliek, rendszeres szociális támogatáson élők kilakoltatása és a putri sor elárverezése sem kecsegtet komoly költségvetési bevétellel, vagy szociális előnyökkel.
Plusz valóban megint rugtunk a válság veszteseibe egyet, a munkanélkülivé vált devizahitelesekbe... bár nekik már úgyis mindegy....
A vagyon adóztatása a jövedelemmel szemben ott bukik, hogy behajtani csak a jövedelemből lehet.
Tehát az ötlet jó, de amikor jogszabállyá fogalmazzuk, vagy végrehajtható intézkedési tervet próbálunk faragni belőle a való élet pofán ver, és csak olyan kiherélt verziók születhetnek, amik alkalmasint több pénzt visznek el, mint amennyit hoznak...
Pammy 2009.05.15 14:41:28
@Unter Bahn:
A tervezet célja, hogy az adóterheket eddig is fizetők kb annyival kevesebb jövedelemadót fizessenek, amennyit a vagyonadó húz ki a zsebükből, ezáltal elérve, hogy ezt a részt mindenki egységesen fizesse, az is aki a bejelentett fizetésénél jóval többet keres. A bukása pedig abban van, hogy képtelenség meghatározni azokat a paramétereket, amivel ez az intézkedés a tervnek megfelelően működne. Mivel beszedni csak azt a pénzt lehet adóként, ami van, az eredmény csak az lenne, hogy annyi kiskaput kéne beleépíteni a tényleg fizetésképtelenek védelmére, hogy megint csak ugyanazok fizetnének akik eddig, a vállalkozó szomszéd meg beleröhögne a képünkbe az állítólagos minimálbérével.
autózz! Az oktató sem szent 2009.04.16 15:46:00
Nem először esik szó autóvezetés oktatókról a blogon, ezúttal Mazsola botránkozott meg azon, hogy milyen példát mutatnak azok, akiknek az volna a dolguk, hogy a KRESZ betartására neveljék a jövő autósait. Biztos besokallt a tanítványaitól, akiknek harmincnál már…..
Ha már ütöttetek el állatot, tudjátok, milyen szörnyű érzés, hogy nem tehetünk semmit. Ha az állat azonnal elpusztul, a legtöbben valószínűleg otthagyják. De mi van, ha menthető? Mit tehetünk, ha közvetlenül vagy akár közvetve ilyen helyzetbe kerülünk. MM egy hasonló eset…..
Pammy 2009.02.11 13:25:55
Maximálisan állatbarátként mondom, hogy sajnos senkitől nem lehet sokat elvárni egy ilyen helyzetben.
A segítség intézményi feltételei nem adottak... a sintéreket kihívhatod (ezért persze az állatvédők megköveznek) pesten még tán ki is jönnek... persze munkaidőben, gondolom. Néhány helyen ez persze rosszabb, mint sorsára hagyni a kutyát... jobb sintértelepek esetén, talán legalább a szenvedését lerövidíted.
Nagytestű sokkos kutya, ha mozgásképes, nagyon veszélyes is lehet, pláne, ha valaki nem ért az ilyen szituációk kezeléséhez, és mitől értene?
Az állatorvosokat hiába hívod, nem jönnek ki a balesetes kóbor kutyához, sőt kezelni se lesznek hajlandóak ha nem fizetsz mindent azonnal, és az se valószínű, hogy kutyapanzióban, vagy a rendelőben szívesen szállásolják el pár napra ha nincs hova tenned, mert félnek, hogy aztán senki nem megy érte később...és okkal félnek....
állatmentő az 10e forint, ha hajlandó kijönni, és ez még csak az út a klinikáig.
Van néhány állatvédő szervezet, akik segítőkészek, de az erőforrásaik nekik is végesek, nagyon nagy mázli ha van kapacitásuk segíteni. Ha van pár tízezer forint nálad, meg némi bátorságod, elviheted az első klinikáig, és újabb pár óra telefonálással talán találsz egy olyan szervezetet akik át tudják venni a kutyát, persze erre is inkább csak akkor van esély ha ismerősen mozogsz ezekben a körökben és tudod, hogy melyiket érdemes hívni. Legalább egy napot rá kell szánni arra, hogy segíts, és ha pechjed van ott állsz este egy új kutyával, akit a jövőben neked kell gondozni...a legtöbben pedig nem úgy indulunk útnak, hogy erre fel legyünk készülve, ezért kéne megtenni mindent, hogy a gazdátlan állatok ne kószáljanak az utakon. Felelős állattartás, chip program, meg állatvédelmi hatóság kellene.
A Margit hídon és közvetlen környékén azért sem tanácsos balesetbe keveredni, mert pillanatok alatt megbénítható ezzel a belváros. Ennek ellenére a keskeny sávok miatt rendszeresek a necces helyzetek, a blogon is volt már ilyen érdekes szituációról szóló sztori. Sőt, van, aki…..
Mókusélet ugyan sztorija végén úgy érzi nincs tanulság, mégis sokat mondó kis történettel állunk szemben. Hogy miért is? Olvassátok! A Fiumei úton haladtam az Orczy felé - tudom, sikeres nem lehetek, ha erre járok. Aki ismeri a környéket, az tudja, hogy a Kőbányaihoz érve egy…..
Gyula közlekedési játszópajtása vagy igen türelmetlen, vagy nyomott pár energiaitalt, mielőtt autóba ült volna, mert nem volt képes egy trolimegállásnyi időt sem várni, ha hősünk nem dudál rá, akkor lezúzta volna a villanybuszt, levélírónkat és saját autóját is. Ez az a…..
Igazán agyfelbaszós pofátlanság tanúja volt Darren. Azt a bunkó paraszt típust ismerjük, aki csak öt percre beáll a rokkanthelyre mert lusta öt méternél többet gyalogolni. De amikor megérkezik az, aki tényleg jogosult a hely használatára, mi több, miatta jelölték ki a helyet és…..
Pammy 2009.01.28 13:20:28
Kicsijoe: sok helyen van már családos parkoló, pl Tescoban is.
Én rühellem ezt az egészet, nem sokára lesz nők parkolója, öregek parkolója, kezdő vezetők parkolója, böhöm terepjárósok parkolója, stb... ez egy hülye képződmény, ellentétben a rokkantakkal itt tisztázatlan, hogy kik jogosultak rá, ráadásul elárulom, ónos esőben az a személy se boldogul könnyen a bevásárlókosárral, aki egyedül vásárol be népes családja számára, és emiatt egyedül kell megküzdenie az önálló akarattal rendelkező 100 kilós bevásárlókocsival a csúszós terepen. A te igazságod okvetlenül valaki másnak az igazságtalansága lenne. Ahol van elég parkolóhely, ott végülis te döntöd el mennyire fontos neked, hogy közel parkolj, legfeljebb kicsit többet körözöl, hogy találj egy jó helyet.. ahol meg nincs, ott a probléma a felosztogatástól csak rosszabb lesz.
A rokkantság egy olyan állapot ami nem választás kérdése, nem szűntethető meg, nem lehet ideiglenesen se megszabadulni tőle, ezért jár nekik kedvezmény, te a saját életedről szabadabban rendelkezhetsz. Választhatod pl, hogy nem az ónos esőben mész vásárolni, megpróbálhatod a gyereket is másra bízni addig, persze nehezen megoldható problémák, de mégis több kibúvód lehet, mintha nem lenne lábad. Ezért kell neked a többiekkel együtt küzdened a parkolóhelyért, akik szintén maguk hozhatták meg a döntést, hogy pl nem kérnek házhozszállítást a 70 centis tv-re, vagy magukkal hozzák a 80 éves nagypapát, hogy választhasson magának kardigánt.
Erőszakra éhes és vérre szomjas olvasóink most nyugodtan kattintsanak máshová, ez most nem az ő sztorijuk lesz. Péter ugyanis nem vert meg senkit, mi több, őt sem verte meg senki. Ellenben meglátott egy elcsapott baglyot a padkán gubbasztani, aki valószínűleg nem a gyalogosok…..
Nem egyszerű a rendőrök élete. Bár alkalomadtán könnyedén megragadjuk a lehetőséget, hogy őket hibáztassuk például a kialakult közlekedési helyzetért is, de azért ne essünk az általánosítás hibájába. 107! irományából kitűnik, hogy az ő szemszögükből mi szorulunk…..
Elkészült a Kerékpáros Budapest Program, amit szerdán mutatnak be a Városházán. A programról Lumina és Kirk kapitány beszélgetett László Jánossal, a Magyar Kerékpárosklub elnökével. Miről szól a Kerékpáros Budapest Program? A legfontosabb megállapítás, amivel a program…..
Pammy 2008.05.21 15:35:22
vuk_ és az összes többi: a válasz, hogy miért suicid itt kerékpározni, meg miért nem idevaló : mert ebben a városban ezelőtt 5-10 évvel még egy darab bicikliút nem volt, és mert a hivatalos megoldás, hogy a 40 tonnás dög lassú, panelház méretű holttérrel rendelkező lánctalpas járgány, a busz, a kamion, a személyautó, a motor és a bicikli ugyanazt a sávot használja, ja és janibácsi a kis kézikocsijával is.
állíthattok akárhány ghostbikeot azok emlékére akik belehaltak a felismerésbe, hogy ez veszélyes. Ezek a járművek teljesen különböző tulajdonságokkal rendelkeznek, ha leszedjük az összes szándékos szabálytalanságot, és kellemetlenkedést, és csak a figyelmetlenség vagy a beláthatatlanság marad okként a négykerekű oldalon, még akkoris rengeteg lenne a tragikus baleset. Egyfelől a régóta vezetők egyrésze még mindig nem szokta meg a bicikliutas kereszteződéseket, megszokásból kanyarodik, anélkül, hogy ellenőrizné, hogy jön-e rajta valaki. Másfelől a különböző járművek közt óriási különbségek vannak sebességben és féktávban, költői kérdés, ha a nagyobbnak kell vigyázni a kicsire, akkor miért nem a vonat ad mindenkinek elsőbbséget biztos ami biztos? :P
Sajnos nem kevés olyan szituáció is van, amikor az elsőbbségre kötelezett jármű nem tud meggyőződni kellőképp arról, hogy jön-e valaki, akár autósként, akár gyalogosként, akár biciklisként, ezekben a szituációkban tekintettel kell lennünk a másikra akár az elsőbbségről való lemondással is, sajnos sokan egyáltalán nem törödnek az ilyen helyzetekkel, mindenki számára balesetveszélyessé téve a közlekedést. Még rosszabb a helyzet a nagy járművek esetében.
egy kanyarodó/tolató kamiont lehet óvatlanul megközelíteni a kresz szabályokra hivatkozva (bár ez megint csak a kresz kiforgatása ráadásul), de nem érdemes. Nem fog a holttere/helyigénye megszünni azért, mert felszólítottuk, hogy figyeljen. És mindenki hibázik néha, a gyalogos lassú és szinte nincs féktávja, ő általában tud idejében korrigálni, az autósnak ott a karosszéria a kisebb "tévedések" felfogására, szükségképpen a biciklisek és a motorosok vannak a legnagyobb veszélyben.
Ezért kell némi bátorság, biciklizni forgalmas részeken, hogy minden tévedésért csontokkal fogakkal akarjon valaki fizetni.
Idővel persze a kereszteződések problémája csökkenni fog, ha mindenki hozzászokik a bicikliutak létezéséhez, sokat segítene, ha az újonnan létesült bicikliutakra valahogy felhívnák az autósok figyelmét a veszélyes kereszteződéseknél. És persze minimalizálni kéne azon helyek számát, ahol az autók közt kell kerekezni. Egy teherautó takarásából hirtelen kibukkanó biciklist ugyanis elég nehéz a 30-40 km/h-ás sebességkülönbség mellett belekalkulálni utólag a manőverbe, persze általában sikerül, viszont ha mégse annak csak vesztesei vannak.