Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Regio

0 bejegyzést írt és 35 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Érd felső és Háros állomások között Február 26.-óta tart a Budapest–Pusztaszabolcs-vasútvonal felújítása.Érd felső vasúti megállóhely Aba utcai végén elhelyeztek mindkét vágányhoz 1-1 fedező jelzőt, melyen csak vörös fény található, ez jelzi a pálya végét. Bal vágányon (BP. irányú) a jelző után pár…..
Regio 2018.04.07 02:13:40
A diósdi váltók "rögzítésének" oka,hogy az egykori Chinoin iparvágányát,valamint Hároson a szeszgyárat(élesztőgyár) a vágányzár alatt is ki kell szolgálni,ezért egy vágányt folyamatosan járható állapotban kell tartani az iparvágány és Kelenföld között. A budatétényi sorompó is ugyanígy ki lett iktatva,(ott matrica helyett lefóliázták a fénysorompó optikáit)a kiszolgáló menetek és a munkavonatok sorompókon való áthaladását jelzőőrök fedezik. Ugyanígy volt ez anno a 30a vonal esetében is a nagytétényi iparvágánnyal (lőportári ipv.),az is hol Háros,hol Tárnok - Érd-alsó felől volt megközelíthető. Vélhetően itt is lesz majd kiszolgálás Érd-elágazás (Tárnok) felől is,ha az építők a másik oldalt veszik teljesen birtokba. (A Növény utcai aluljárót is teljesen átépítik majd,hogy átférjen alatta a Nagytétényi út forgalma buszostól-mindenestől,a régi megállónál lévő szintbeni átjáró megszűnik majd végre.)

Nem emlékszem már pontosan,de mintha a Balatoni úti híd esetén vagy egy új szerkezet építése volt a terv,vagy csak a híd szigetelésének a javítása. Erősíteni biztosan kell rajta,hogy a nagyobb tengelyterhelésre alkalmas legyen a pálya és a híd is.

Mindamellett a közúti forgalom a Duna utca felé is elterelhető - legalább az egyik irány - a híd mellett elég szűkös lenne szerintem egy csuklós busszal kanyarogni,nem is beszélve egy "célforgalomban" közlekedő nyergesvontatóről,vagy normál pótkocsis autóról. (Régebben a szeptember táján esedékes nagy rendezvények idején is mindig a Duna utca felé tereltek,de esetleg a Diósdi út is szóba jöhetne,ahol most a pótlóbusz is jár.)

És persze majd Érd-felső peronjait is meg kell magasítani,a most irányváltásra használt vágányait teljesen kicserélni az alapokig,ahogy az most a nyíltvonalon megy. De akkor már talán lesz végig forgalom a vonalon,legalább egy vágányon Diósd és Elágazás között...
Érd állomáson elkészült mindkét perontető  külső burkolata, bár néhol nem sikerült túl jól az illesztés, befolyik alá a víz közel a lépcsőhöz onnan tovább folyik az aluljáróba a lépcső menti esővíz elvezetőn, de útközben a lépcső pihenőnél azért csinál egy kis tócsát. Az aluljáróba leérve a víz…..
Regio 2018.03.17 20:54:52
A jelzőket általában nem "szépészeti" szempontok alapján helyezik el,a megfelelő távolságból való láthatóság a döntő. Az itt alkalmazott nem egyedi megoldás,számos hasonlóval lehet találkozni az országban. Az említett kastélyparki jelző alatt utasok mozoghatnak "üzemszerűen",ezért célszerűen a perontetőre rögzítették. (A Déliben a 4-5 vágányok peronján is van egy ilyen elhelyezésű ismétlőjelző.) Érden viszont a jelző a peron elején van,ahol "üzemszerűen" nem kell utasoknak tartózkodniuk,valószínűleg ezért lett hagyományos alacsony árbocos jelző telepítve,mivel a hagyományos jelző láthatóságát akadályozná a perontető. És azt se felejtsük el,hogy itt több optika van a jelzőn,mint Kastélyparknál,a perontetőről lógatós verziónál a végén még beverhetné valaki a fejét a lelógó szerkezetbe,míg az árbocos változatnál ezt picit nehezebb kivitelezni.
A MÁV-nál ma már nem létezik vonatvezető,mozdonyvezető(vasútijármű-vezető) lesz az... A két fogalom tisztába tételéhez ajánlanám az Indóház magazin idei első számának 20. oldalán lévő cikket,mely ezzel a témával foglalkozik.

Lift? Lesz olyan itt valaha? Ha egy kicsit rendet vágtak volna az állomás környékén és készre szerelték volna a felvonókat,akár itt is fordulhattak volna a pécsi IC-k Batta helyett,nyáron már úgysem lesz ott erre hely...

A megkezdett munkákról,kiegészítésként: Diósdon és Hároson már eltűnt az állomás teljes felsővezetéke az oszlopok egy részével együtt,de a nyíltvonalon még megvan a drót.
A munkákat egy webkamerán is nyomon lehet követni valamelyest,az időkép egyik érdligeti kamerája pont rálát a töltésre.
www.idokep.hu/webkamera/og12vigasport
Kis szerencsével el lehet kapni egy-egy munkafolyamatot.
2018. február 26-ától (hétfőtől) – a Kelenföld és Érd felső közötti vasúti felújítási munkálatok idejére – a 700-as autóbuszvonal menetrendje módosul, továbbá 701, 702 és 703 vonalszámokkal új járatok közlekednek Érd – Budatétény – Budafok viszonylatban. 700 Változatlan útvonalon, új időpontokban…..
Értesítjük Tisztelt Utasainkat, hogy2018. február 26-tól 2018. június 15-igKelenföld – Érd felső állomások között végzett pályakarbantartási munkák miatt aBudapest – Székesfehérvár és a Budapest – Pusztaszabolcs vasútvonalonaz alábbi módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok.A…..
Regio 2018.02.14 00:55:10
Ha van rá mód,lehetne csatolni a Volánbusz menetrendet is ?

www.volanbusz.hu/hu/menetrendek/vonal-lista/vonal?menetrend=2739&menetrend_id=343&dir=to

És persze a jó öreg Érdliget mh. megint kimarad az átszállásmentes "vonatpótlásból",ahogy mindig...
Regio 2018.02.14 00:55:55
Átadták az utazóközönség részére a 3-4. vágány peronját, egyúttal megnyitották az aluljáróból a peronra vezető feljárót is. Az állomás épület nyílászáróit,  válaszfalait elbontották, tető szerkezetét felújították, de további látványos munkálatokra még nem került sor. A peronok térkövezését…..
Az állomási vágányhálózat teljes egészében elkészült mindkét irányban, a gyalogos forgalmat már az új aluljáróba terelik. A liftek helye az aluljáróban fekete falappal van eltakarva, fentről sem látni semmit, hogy egyáltalán elkezdték-e már építeni. ..
Érden utazol Elővárosi vonatok 2017.10.26 13:57:45
Egyre több hatásvadász, pontatlan cikket olvasni a vasúti menetrend változással kapcsolatban, és az is felmerült már párszor, hogy a Z30-as vonatok hétköznap nem közlekednek. Az emberek fejében egyre nagyobb a káosz ezzel kapcsolatban, és sokan még az alapvető dolgokkal sincsenek tisztában. Nem árt…..
Regio 2017.11.30 23:14:09
A Bagoly utcai átjáró fő baja az,hogy már most 160-as logikával működik,holott még messze nem az az engedélyezett sebesség a vonalon. Így a sorompó már akkor zár,mintha a 160-as sebességnek megfelelő távolságra lenne a vonat,de ugyebár nincs ott és nem is jöhet akkora tempóval,így nyilván hosszabb ideig marad zárva az átjáró. Régen a behatási pont Tárnok kezdőponti bejáratnál volt,most viszont már akkor zár,amikor még Tárnokon nem is látszik a vonat. A másik irányban emlékeim szerint a Diósdi út magasságában volt a behatási pont,vagyis akkor kezdett vörösen villogni,amikor Alsóról elindult/kijárt a vonat.

A "cikkcakkos" szabolcsi,dunaújvárosi,stb... járatoknak miért kellene átírni a kijelzőt? Bőven elég az egyik blokkba beszúrni,hogy "Érd alsón át",vagy "Tárnokon át". A járatszám - és ekkor vonatszám - változással csak még nagyobb lenne a kavarodás. A sűrítésben én annyira nem bíznék,eléggé korlátozott lesz a rendelkezésre álló menetvonalak száma. Én a tárnoki járatok beáldozására tippelnék,esetleg valamilyen módon pótolva őket kelenföld és KöKi között. Azt azért ne feledjük,hogy a 30a-ra a plusz tehervonatokon felül a pécsi IC-knek is be kell férniük valamilyen módon,vagy ugyanígy cikkcakkosan (ekor Tárnok-Érd között kellene egy "segélygép" is ami körüljárás nélkül átemeli a szerelvényt Tárnokról Elágra és vissza),vagy egészen Fehérvárig. A Sárbogárd - Bp közötti pótlóbusz öngyilkosság lenne az IC-knek.
Minden attól függ majd,hogy mennyi pótlóbuszt sikerül összeimádkozni,de elegendő számú gumikerekű rendelkezésre állása esetén lehet,hogy a csúcson kív
A munkálatok jól haladnak az enyhe időjárásnak köszönhetően, a munkafolyamatokat is igyekeznek minél hamarabb elvégezni a tél beállta előtt.   Elbontották a régi III. - IV.  vágányt, kiszélesítették a nyomvonalat és kivágták a régi felső vezeték tartó oszlopokat, melyekből 1-2 darab még ott hever…..
Regio 2017.10.24 22:21:00
Gesztenyefa ügyben: Gondoljunk csak bele egy kicsit a vágányhálózatba: A régi rend szerint ugye volt öt vágányunk,ebből a 2,3,4,5 felett volt felsővezeték. Az 1. maradt a helyén,a második ment a levesbe - a helyén van a peron - a harmadik helyén lett az új második,a negyedik helyén az új harmadik,az ötödik is ment a levesbe,itt is peron van és végül kb a régi VVF kihúzó csonka folytatása lesz az új negyedik.(Vagyis a régi 3. vágányt már nagyon rég elbontoták - már június elején sem volt meg. A Kapella a két alacsonyperonos vágányt R4 és R5 vágányként ismerte. Az "R"itt a "régit" jelenti,nem az általános megszokás szerint voltak jelölve.) Ami viszont erősen változott a felv. épület oldalán az az,hogy most már az első vágány felett is van felsővezeték. Igaz nem 2 méteren belül volt a gesztenyefa,de talán okosabb volt most kiszedni őket,mint hogy egy erős viharban mondjuk pont a kizárás idején veszélyeztesse a felsővezetéket és ezzel megoldh. Ez a két fa még csak a kezdet,szerintem a Csalogány utcai oldalon a majdani parkoló is fog még áldozatokat követelni az ottani fák közül... A képeket elnézve talán szerencsésebb is így,mintha a peron és az épület közötti szűk helyre szorítva maradtak volna szerencsétlen fák,az persze már más kérdés,hogy meg lehet majd dögleni nyáron az épület előtti részen,árnyék híján. Hacsak nem épül valami előtető az épület elé...
A kőbányai vonatok megvariálásával (vágányzári menetrend) a vasút társaság csúnyán magára haragította az utazó közönséget, és a vasúttal munkába járó dolgozóit is, az amúgy is pattanásig feszült Pusztaszabolcsi vonal menetrenddel karöltve. (MÁV Tájékoztató, Térképes információ)..
Regio 2017.09.16 12:56:27
Borítékolható volt,hogy a járatok átszervezését nem követi a "SZVÖR" (személyvonatok összeállítási rendje) átalakítása. Sok helyen olvastam a fehérvári G30-asok körüli problémákról,jómagam is láttam halbis szerelvényt,amiből állítólag csak 1 szerelvénynek és csak munkanapokon kellene közlekednie - elvileg. A három kocsi viszont világbajnoki szintű hozzá nem értésre utal. Na pont ennek a három kocsinak kellene Kelenföld és KöKi között pendliznie,szerintem még letétes mozdony is akadna mindkét végére,hogy egyszerűbben tudjon fordulni.

Extra pluszpont utas-szívatásból a budafoki munkákért,amit halál nyugodtan el lehetett és kellett is volna végezni akkor,amikor a 30a-n volt teljes kizárás és a 40a vágányai Budafoknál át voltak kötve több hónapig a 30a új vágányaira. Tökéletes időszak volt a budafoki peronépítésre és egyéb javításokra,mégis tojtak rá,(az külön projekt)csak egy használhatatlan,öszvér megoldás született. (Egyedül a felsővezetéket cserélték ki a Kelenföld-Háros szakaszon,persze várhatóan ez is megy most majd a levesbe,de nem baj,van itt pénz...)

Bár vasútbarátként nehéz ezt leírni,de aki teheti forduljon a Volánbusz vagy a személygépjármű felé,mert a vasút a környéken csak rosszabb és rosszabb lesz.
És őszintén sajnálom a NIF-et,hogy még mindig csak a Siemens biztberben tud gondolkodni,előre borítékolva a 2020 utáni problémákat is.
Érd állomáson részben átadásra került az utasforgalom részére az eddig felújítás alatt álló I.- II. vágány, illetve a hozzá tartozó peron, melyen már perontető is van, csak az "aljára" kellenek még burkolati elemek, illetve néhány apróság mint pl. a hangszórók, és a majdani digitális kijelzők tartó…..
Regio 2017.08.02 23:23:40
Csak egy picit egészíteném ki a leírtakat: A régi 4. és 5. vágányokat már valószínűleg nem használják,mivel ezekről az állomás végponti váltókörzetében jelenleg nincs kapcsolat a nyíltvonali bal vágány felé és Batta felé a jobb vágány felett reggel 6-kor már nem volt felsővezeték sem. A kotrók szorgosan hurcolták a régi 5.vágányon a kibontott kapcsolószereket. Délután az átjárás még megoldható volt,de a tiltó tábla is arrébb költözött a leendő aluljáró kordonja mellé. Némi reménysugár,hogy a vonatokon dolgozó vasútőrök a VVF telepen állomásoznak,így miattuk talán lesz valami átjárási lehetőség a későbbiekben is. Az új peronon viszont már szombaton délután is működött a hangos,igaz először csak zúgva,de másodszorra már elég jól érthetően. Maga a perontető egyébként hagy némi kívánnivalót maga után,nagyon látványosan puritánra sikeredett a Felsői,de még a Tétényligeti,vagy Kastélyparki megállókban lévőkhöz képest is,remélem,ez csak ideiglenes állapot és kap majd valami tisztességes burkolatot ez is.

Viszont szeptembertől jönnek majd az igazi nagy változások: Jelentősen ritkulnak majd a járatok,szinte alig lesz battai vonat,az is inkább csak a Déliből Battára és csak délután,ráadásul egy részük Érdligeten sem fog megállni. Ideiglenesen elbúcsúzhatunk a G43-as járatoktól is,amik csak Kelenföld és Kőbánya-Kispest között fognak közlekedni.

Vágányzári menetrendek:
www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/hirdetmeny_40a_kelenfold_-_szazhalombatta_0901-1023.pdf

www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/hirdetmeny_30a_kelenfold_-_szazhalombatta_0901-1023.pdf
Regio 2017.09.06 00:11:10
Lassan tovább épül az aluljáróis,és csodák-csodája,de még megvan az átjárási lehetőség is.
Viszont már körvonalazódik a jövő év elején kezdődő zűrzavar is:
mosz.co.hu/page/72/artID/2301/html/tizenharom-honapos-v.html
Vagyis 2018 február végétől 13 hónapig kell majd nélkülöznünk a vasutat Kelenföld és Érd-elágazás között. Hogy hogyan fogják busszal pótolni ezt a rengeteg vonatot - elég csak a reggeli háromrészes dunaújvárosi személyre(4239 sz. vonat) gondolni,amin csak ülőhelyből több,mint 600 van és mindig tele a vonat - csúcsban 2-5 percenként idul majd csuklós busz Kelenföldre? Érdekes lesz...
Érd állomáson a szoros határidő miatt belehúztak a munkálatokba, van olyan rész ahol már zúzott kővel is feltöltötték az új vágányt. Az aluljáróval illetve a liftek helyével is egész jól haladnak. A felső vezetéket is már több helyen átépítették az új oszlopokra. ( Itt érdemes megjegyezni, hogy…..
Regio 2017.07.29 22:18:57
Július végére elérkezett az idő,megnyílt az új peron.
Ismét egy album,pár képpel:
indafoto.hu/k_istvan0626/erd_allomas_2017_07_29
Sajnos ma délután is ismét gondok voltak a menetrenddel,a VonatDroid szerint egész nap görgették a szerelvények a késéseiket... Használható az első és a második vágány is,ennek ellenére még mindig volt,aki a szükségperonon várta a vonatot. Én a Csalogány utcai oldaalról mentem az állomás területére,de az utasok közlekedésére fenttartott területek látómezejében nem láttam arra utaló hirdetményt,hogy már az új peron van forgalomban. Még a hangosítással is voltak gondok,de már legalább tető alatt lehet várni a vonatot. Kíváncsian várom a folytatást,hogy sikerül-e majd átjárást biztosítani az üzemelő peronhoz a Csalogány utca felől.
Érd elágazás és Százhalombatta között felszedték a régi vágányokat és az alatta lévő ún. alépítményt is folyamatosan szedik fel, ahol még nem végeztek vele. Az állomás épülettől a Fehérvári út fele haladva található volt szolgálati lakást elkezdték elbontani időközben...
Regio 2017.07.23 00:40:08
Csütörtöki (07.20) állás szerint már elég jól áll az első vágány is az épület környékén,már felsővezeték is van felette,igaz,még szabályozatlanul. Az új kijárati jelzők is már állnak,ráadásul kicsit fejlettebb biztosítóberendezésre utal a kinézetük,(van rajtuk hívójelző,ami a régieken nincs/nem volt,így szegény váltókezelő gyalogolhatott,ha gond volt)mint ami eddig volt. A hivatalos oldal szerint az augusztustól érvényes,soron következő vágányzári menetrendben ismét Érden fognak keresztezni a személyvonatok,legalábbis percre ugyanazok az indulási időpontok vannak benne páros(Pszabolcs felé) és páratlan(Bp felé) irányban is. A Kapella pedig bőszen írja a következő ütemet,a 4. és 5. vágányok kizárását,valamint a nyílt vonal jobb vágány teljes kizárását is Elágazás és Batta közé.
Lehet,hogy az új peron valamennyire használható lesz,de csak korlátozottan,hiszen még javában épül a perontető és szokás szerint még csak ideiglenes murvás feltöltésű. Aluljáró sem lesz érthető okokból addig,amíg a 4-5 vágány és a másik peron el nem készül.

Kb. egy hónapja volt egy érdekes eset az állomáson,egy utas az akkor éppen közelgő forgalmi változásokról érdeklődött,de nem tudtak segíteni neki,mivel odaföntről elég nehezen,szinte csak az utolsó pillanatban kap értesítést az állomás személyzete a változásokról. Na ennyit arról,hogy tudják-e odafönt,hogy pl. hogyan menjen majd a pótlás a teljes kizárás alatt. De le merem fogadni,hogy még arra sincs ötletük,hogy hová tegyék az állomás jobb oldalának feltúrása idején a felsővezetékesek céljárművét,hiszen az ő telephelyük vágánykapcsolatát is érintik a munkálatok. (Mondjuk ott a PFT részleg,de az kevésbé zárt,mint a VVF telephelye.)
Regio 2017.07.23 22:30:40
Pedig maradhatna a D55 véglegesnek,biztosan kevesebb gond lenne vele,mint a számítógépalapú csodarendszerekkel...(Ezt a 30a SIMIS-e bőven bizonyította...)

Túl sok képem nincs,de itt a legutolsó album:
indafoto.hu/k_istvan0626/erd_allomas_2017_07_20

Közben majd el felejtettem: Valószínűleg a következő ütemben lesz nagyon nehéz azoknak az utasoknak az állomásra való eljutása,akik jelenleg a 4-5. vágányt keresztezve közlekednek a Csalogány utcai oldal felé. Ha felbontják a két vágányt és kitermelik a régi alépítményt akkor lehetetlen lesz az átjárás az épülethez és a peronhoz is,legalábbis jó nagyot kell majd kerülni. Mivel ugye ez soha nem volt hivatalosan átkelőhely,így gyanítható,hogy nem fogják biztosítani erről az oldalról az állomás elérhetőségét. Ráadásul a mostani 5. vágány közelebb is költözik a házakhoz - ebből lesz az új 4. - így tutira egy hatalmas szakadék fogja elválasztani a vonatoktól az utazni szándékozókat. De ne nekem legyen igazam... Ha jól sejtem,a Tolmács utca sem járható az építkezés miatt a Velencei út felé,így legalább a sportcsarnokig kell majd kerülni,de akkor már egyszerűbb lesz lebuszozni a központba és ott vonatra szállni,a választék is nagyobb,mint a nagyállomáson. Az igazán nagy problémák pedig majd a tanév kezdetével fognak jelentkezni,amikor ugrásszerűen nő a forgalom...
Érd állomáson most már szinte teljesen felszedték a vasúti forgalomból kizárt vágányok sínpárjait és azok beton aljait illetve fa talpait. Annak idején a Földgáz vezetéket MÁV területen az V. vágánytól alig pár lépésnyire vezették el, melyet most ki kell váltani új helyen, mert pont vágány kerül rá…..
Sorozatunk második részében a járművekkel, valamint azok beltartalmával, azaz az utasnak nyújtott szolgáltatással foglalkozunk. Az előző részhez katt ide! Szolgáltatás Az úticélokon túl végig kell gondolni azt is, hogy mit is kapjon az utas a vonaton az útja során. Helyjegy? Étkezőkocsi? Mi lesz…..
Regio 2017.06.15 23:25:32
@Sir Gombóc: " Csak csendben megsúgom, okoskák, hogy az Ic forgalomban közlekedő valamennyi kocsi+a halberstadtiak alkalmasak ingavonatra, ezekkel emiatt igazából semmit sem kell csinálni. "

Csak a 2G IC kocsikon kell ütközőket cserélni,mert nem igazán szeretik a toltvonati üzemet.(Valami műanyag alapú "rugó" van bennük,ami nem szereti a tolt üzemmódot.) Volt ugyan kísérleti IC ingavonati üzem néhány éve egy vágányzár alkalmával Pécs és Dombóvár között halbi vezérlővel és 3xxx Szilivel,de pont az ütközők miatt sem erőltették a dolgot. Utána pedig jött a halbi vezérlők tiltása...
Már eltelt egy kis idő, mióta hivatalosan átadták a felújított Kelenföld-Tárnok vasútvonalat. A felújítás után bevezetett új menetrend – a belső szakasz tekintetében – visszalépésnek bizonyult a korábbiakhoz képest, de a 2014/2015-ös sem lett jobb. Sajnos nem csak…..
Regio 2015.04.21 22:36:49
" Megsúgom, itt sem működött, pedig megnyomtam a gombot. "

Annak a liftnek az égvilágon semmi köze a 30a átépítéshez,az a diósdi úti aluljáró - helyi projekt - építéséhez kapcsolódóan épült 2005-2006 táján,máig vitázik az önkormányzat és a MÁV,hogy ki is üzemeltesse(néha-néha azért szokott üzemelni). Egyébként - a kép nézőpontja szerint - balra van rampa az Érd-alsói peronnál,a másik oldalon pedig az üzletközpontban a Volánbusz várója mellett van lift,ami mindig működik,vagyis át lehet menni akadálymentesen. (Németországban ennél nagyobb távolsággal is találkoztam egy mezei vasúti megállóhelyen,akadálymentes átkelési lehetőségként...) De tény,hogy Nagytététny-Érdliget és a 40a mellett Érdliget mh megoldása a legbiztosabb: Rámpa mindkét oldalon,lift nélkül. Az legalább mindig "üzemkész"...

Albertfalvához: Szerintem békén kellene hagyni a 40a-t,már így is épp elég megállója van,olyan mint egy villamos,minden bokornál megáll. tessék a 30a-ra plusz vonatokat tenni és azokat megállítani Albertfalván. Már így is fél óránál tovább tart,mire kicammog a vonat a nagyállomásig és itt nem alternatíva Érd-alsó,meg a zónázó fehérvári és martoni,hacsak nem épül meg marha gyorsan a bagoly utca-Varjú utca tájékán az átépítés során a bagoly utcai felüljáróval együtt kifelejtett megállóhely. Érd elérésénél nem csak a központot kell nézni - bár nyilván ott szállnak át többen - annál kijebb is élnek néhányan,akik nem szeretnék a fél életüket mindenféle bokorugró-országnéző vonatokon tölteni.
Egyre egyértelműbb, hogy komoly erők mozdultak meg a háttérben a Déli pályaudvar likvidálásáért. Az ötletet az adja, hogy támfalcsusza miatt ideiglenesen le kellett zárni a Délibe vezető vágányokat, ez azonban százmillió körüli összegből kijavítható lenne. De az ügy áll,…..
Regio 2015.03.06 23:07:55
@Mernok: "Kelenföldön elképesztően sok hely van vágánynak, épületnek aluljáróank...: könnyen lehet rendezni a beérkező/továbbmenő/forduló vonatokat, metrót. Tökéletes hely egy tágas, kényelmes közlekedési csomópontnak."

Manapság nap,mint nap bebizonyosodik,hogy ez pont nem így van. Rohadtul nincs elegendő hely a szerelvények kiszolgálására,a pályaudvarból "egész véletlenül" elvettek 8 vágányt a tervezett P + R parkoló helyigénye miatt. Plusz peronokat sem nagyon lehet már építeni,mert nincs elég hely a vágányok között,illetve még több vágányt kellene felszedni miatta. De abban sem vagyok biztos,hogy a mai agyonspórolós világban a tervezők számoltak azzal,hogy utólag megbontják például a metróaluljáró falazatát,hogy új feljárókat nyissanak az esetleges új peronokhoz... Őrmező felé már nem nagyon lehet terjeszkedni,mert valaki odatervezte a BKV végállomást és ráadásul még Volán pályaudvart is szeretne oda(meg irodaházat,de vajon minek,mert a környék tele van kiadatlan irodaházzal)pedig az már van az Etele téren és az ott van jó helyen. Az Etele téri oldalon meg megintcsak nincs hely és egyszer talán még oda is jön plusz egy villamosjárat,aminek még végállomása sincs. A Petőfi laktanya sajnos nem elég nagy ahhoz,hogy a helyén tároló és kiszolgáló vágányokat építsenek,pedig szerintem ez az egyetlen felesleges létesítmény a környéken. Csak,az a fránya M1-M7 bevezető is útban van... Akkor hol is van az a rengeteg hely?
Tegnap este a hírek elolvasása után eszembe jutott, hogy tegyek egy újabb próbát a Newsstandben, azaz rákerestem néhány brit vasúti illetve modellezős magazinra, mint ahogy azt az elmúlt fél évben havonta egyszer megtettem, eddig a siker legkisebb jele nélkül. A Modern Railways-t…..
Mindjárt itt a karácsony, úgyhogy feleségemmel el is osztottuk egymás között a házimunkát: ő a konyhában sütött finomságokat, én pedig a nappaliban raktam össze egy vitrint a vasútmodellejeimnek.Nyilván ez így enyhe túlzás, viszont hűen megmutatja mi jön össze abból, ha nem…..
Regio 2012.12.26 20:26:02
Sziasztok és Kellemes Ünnepeket így utólag is.

Szép kis gyűjteményt hoztál össze az utóbbi időben,ahogy látom.
Szemeztem Én is ezzel a vitrinnel a szórólapban,egyetlen aggályom,hogy - ha jól látom - az ajtók nem zárnak össze teljesen,ill mintha a zsanérok oldalán is lenne némi rés. Ide kitalálhatott volna valamit a gyártó,hogy pormentes legyen,ha már modellekhez kínálják(amik ugyebár köztudottan érzékenyek a porra).

A leírt tömegjelenet nem csak Kőbányán fordul elő,nálunk Érden is rendszeres,a "főszereplők" is ugyanabból a korosztályból kerülnek ki,de nálunk valamiért a műszaki-hobbi-lakberendezés-stb is igencsak érdekli őket. Itt valószínűleg közelharcot kellett volna vívnod az ötből egyetlen darabért(ha kapott egyáltalán a bolt ötöt,mert ilyesmiből max 1 db szokott lenni). Most,hogy a súlyát említetted,lehet,hogy én sem tudtam volna hazaverekedni vele a buszon. Egyébként ilyen célra jól jön a kocsiban(boltban a zsebben,persze belépés előtt bemutatva a közegeknek,hogy ne legyen gond) az egyszerűbb kivitelű heveder,amit át tudsz hurkolni a dobozon és máris van hol fogni a nagyméretű csomagot.

Villámhetes: A régi vonatmagazinponthu-n volt egy bemutatóm a Sora vitrinekről,amik sorolhatók és az itt bemutatottól eltérően plexiből készültek,így jóval könnyebbek is. Egyetlen baj velük,hogy manapság nem nagyon látom őket egyetlen üzlet kínálatában sem,amióta egy nagyobb cég - talán a Kibri - átvette a forgalmazásukat. Árban az is hasonló.
Kissé keserédes a cím, de ha távolba révedően elnézem például az 50-es villamos vonalát akkor azt hihetném, hogy valóban erről van szó, holott csak a gaz növekszik igen erőteljesen a sínek között és mellett. Ti mire szavaztok: locsolót, fűnyírót vagy gallytörő rácsot…..