Adatok
Regio
0 bejegyzést írt és 35 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Érden utazol
Ez nem Áprilisi tréfa, újra vonatközlekedés az Érd felsői vasútvonalon Április 1-től!
2019.03.08 11:19:59
Vágányzári menetrend 2019. április 1-től - 2019. április 18-ig.
Vágányzári menetrend 2019. április 19-től - 2019. május 7-ig
..
Regio
2019.04.06 01:11:27
Elseje óta újra járnak a vonatok kelenföld - Érd-felső között,a G43 kivételével,ami továbbra is Alsó felé jár,amíg Elágazásnál nem végeznek(ha minden igaz,akkor július 19.)a felújítással. Eleinte még döcögősen(60 km/h),de ahogy tömörödik a pályatest,úgy fog nőni hamarosan a vonatok sebessége is.
Érd felső és Háros állomások között Február 26.-óta tart a Budapest–Pusztaszabolcs-vasútvonal felújítása.Érd felső vasúti megállóhely Aba utcai végén elhelyeztek mindkét vágányhoz 1-1 fedező jelzőt, melyen csak vörös fény található, ez jelzi a pálya végét. Bal vágányon (BP. irányú) a jelző után pár…..
Érd állomáson elkészült mindkét perontető külső burkolata, bár néhol nem sikerült túl jól az illesztés, befolyik alá a víz közel a lépcsőhöz onnan tovább folyik az aluljáróba a lépcső menti esővíz elvezetőn, de útközben a lépcső pihenőnél azért csinál egy kis tócsát. Az aluljáróba leérve a víz…..
Regio
2018.03.17 20:54:52
A jelzőket általában nem "szépészeti" szempontok alapján helyezik el,a megfelelő távolságból való láthatóság a döntő. Az itt alkalmazott nem egyedi megoldás,számos hasonlóval lehet találkozni az országban. Az említett kastélyparki jelző alatt utasok mozoghatnak "üzemszerűen",ezért célszerűen a perontetőre rögzítették. (A Déliben a 4-5 vágányok peronján is van egy ilyen elhelyezésű ismétlőjelző.) Érden viszont a jelző a peron elején van,ahol "üzemszerűen" nem kell utasoknak tartózkodniuk,valószínűleg ezért lett hagyományos alacsony árbocos jelző telepítve,mivel a hagyományos jelző láthatóságát akadályozná a perontető. És azt se felejtsük el,hogy itt több optika van a jelzőn,mint Kastélyparknál,a perontetőről lógatós verziónál a végén még beverhetné valaki a fejét a lelógó szerkezetbe,míg az árbocos változatnál ezt picit nehezebb kivitelezni.
A MÁV-nál ma már nem létezik vonatvezető,mozdonyvezető(vasútijármű-vezető) lesz az... A két fogalom tisztába tételéhez ajánlanám az Indóház magazin idei első számának 20. oldalán lévő cikket,mely ezzel a témával foglalkozik.
Lift? Lesz olyan itt valaha? Ha egy kicsit rendet vágtak volna az állomás környékén és készre szerelték volna a felvonókat,akár itt is fordulhattak volna a pécsi IC-k Batta helyett,nyáron már úgysem lesz ott erre hely...
A megkezdett munkákról,kiegészítésként: Diósdon és Hároson már eltűnt az állomás teljes felsővezetéke az oszlopok egy részével együtt,de a nyíltvonalon még megvan a drót.
A munkákat egy webkamerán is nyomon lehet követni valamelyest,az időkép egyik érdligeti kamerája pont rálát a töltésre. www.idokep.hu/webkamera/og12vigasport
Kis szerencsével el lehet kapni egy-egy munkafolyamatot.
A MÁV-nál ma már nem létezik vonatvezető,mozdonyvezető(vasútijármű-vezető) lesz az... A két fogalom tisztába tételéhez ajánlanám az Indóház magazin idei első számának 20. oldalán lévő cikket,mely ezzel a témával foglalkozik.
Lift? Lesz olyan itt valaha? Ha egy kicsit rendet vágtak volna az állomás környékén és készre szerelték volna a felvonókat,akár itt is fordulhattak volna a pécsi IC-k Batta helyett,nyáron már úgysem lesz ott erre hely...
A megkezdett munkákról,kiegészítésként: Diósdon és Hároson már eltűnt az állomás teljes felsővezetéke az oszlopok egy részével együtt,de a nyíltvonalon még megvan a drót.
A munkákat egy webkamerán is nyomon lehet követni valamelyest,az időkép egyik érdligeti kamerája pont rálát a töltésre. www.idokep.hu/webkamera/og12vigasport
Kis szerencsével el lehet kapni egy-egy munkafolyamatot.
2018. február 26-ától (hétfőtől) – a Kelenföld és Érd felső közötti vasúti felújítási munkálatok idejére – a 700-as autóbuszvonal menetrendje módosul, továbbá 701, 702 és 703 vonalszámokkal új járatok közlekednek Érd – Budatétény – Budafok viszonylatban.
700 Változatlan útvonalon, új időpontokban…..
Érden utazol
Vágányzári menetrend 2018. Február 26. - Június 15. között Érd felsői vonalon
2018.02.13 10:10:32
Értesítjük Tisztelt Utasainkat, hogy2018. február 26-tól 2018. június 15-igKelenföld – Érd felső állomások között végzett pályakarbantartási munkák miatt aBudapest – Székesfehérvár és a Budapest – Pusztaszabolcs vasútvonalonaz alábbi módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok.A…..
Regio
2018.02.14 00:55:10
Ha van rá mód,lehetne csatolni a Volánbusz menetrendet is ?
www.volanbusz.hu/hu/menetrendek/vonal-lista/vonal?menetrend=2739&menetrend_id=343&dir=to
És persze a jó öreg Érdliget mh. megint kimarad az átszállásmentes "vonatpótlásból",ahogy mindig...
www.volanbusz.hu/hu/menetrendek/vonal-lista/vonal?menetrend=2739&menetrend_id=343&dir=to
És persze a jó öreg Érdliget mh. megint kimarad az átszállásmentes "vonatpótlásból",ahogy mindig...
Regio
2018.02.14 00:55:55
Átadták az utazóközönség részére a 3-4. vágány peronját, egyúttal megnyitották az aluljáróból a peronra vezető feljárót is. Az állomás épület nyílászáróit, válaszfalait elbontották, tető szerkezetét felújították, de további látványos munkálatokra még nem került sor. A peronok térkövezését…..
Regio
2018.02.11 01:11:57
Üdvözletem,
Megjelentek a nyári menetrend életbe lépéséig érvényes vágányzári menetrendek a 40-es és a 40a vonalra.
40a: www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/h1_hirdetmeny_30a-40a_kelenfold_-_erd_felso_0226-0615.pdf
40: www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/h4_hirdetmeny_40_kelenfold_-_erd_felso_0226-0615.pdf
Ha lehet hinni a hirdetménynek,akkor talán a menetdíjak nem fognak növekedni a tárnoki kerülő miatt... (+ 8 km)
Megjelentek a nyári menetrend életbe lépéséig érvényes vágányzári menetrendek a 40-es és a 40a vonalra.
40a: www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/h1_hirdetmeny_30a-40a_kelenfold_-_erd_felso_0226-0615.pdf
40: www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/h4_hirdetmeny_40_kelenfold_-_erd_felso_0226-0615.pdf
Ha lehet hinni a hirdetménynek,akkor talán a menetdíjak nem fognak növekedni a tárnoki kerülő miatt... (+ 8 km)
Az állomási vágányhálózat teljes egészében elkészült mindkét irányban, a gyalogos forgalmat már az új aluljáróba terelik. A liftek helye az aluljáróban fekete falappal van eltakarva, fentről sem látni semmit, hogy egyáltalán elkezdték-e már építeni. ..
Egyre több hatásvadász, pontatlan cikket olvasni a vasúti menetrend változással kapcsolatban, és az is felmerült már párszor, hogy a Z30-as vonatok hétköznap nem közlekednek. Az emberek fejében egyre nagyobb a káosz ezzel kapcsolatban, és sokan még az alapvető dolgokkal sincsenek tisztában. Nem árt…..
Érden utazol
Tájékoztatás az Érd-Felső vasútvonal felújítása alatti menetrendre vonatkozóan
2017.11.15 12:00:10
A 40a vonal (Érd-Felső) felújítása alatti menetrendre vonatkozóan a MÁVSTART Vasúti Személyszállítási Zrt - polgármester úr megkeresésére - az alábbi tájékoztatást adta:
A fővárosba délnyugati irányból befutó székesfehérvári vonalon, a Kelenföld-Tárnok szakasz felújítása után, a 2013/2014-es…..
A munkálatok jól haladnak az enyhe időjárásnak köszönhetően, a munkafolyamatokat is igyekeznek minél hamarabb elvégezni a tél beállta előtt.
Elbontották a régi III. - IV. vágányt, kiszélesítették a nyomvonalat és kivágták a régi felső vezeték tartó oszlopokat, melyekből 1-2 darab még ott hever…..
A kőbányai vonatok megvariálásával (vágányzári menetrend) a vasút társaság csúnyán magára haragította az utazó közönséget, és a vasúttal munkába járó dolgozóit is, az amúgy is pattanásig feszült Pusztaszabolcsi vonal menetrenddel karöltve. (MÁV Tájékoztató, Térképes információ)..
Érd állomáson részben átadásra került az utasforgalom részére az eddig felújítás alatt álló I.- II. vágány, illetve a hozzá tartozó peron, melyen már perontető is van, csak az "aljára" kellenek még burkolati elemek, illetve néhány apróság mint pl. a hangszórók, és a majdani digitális kijelzők tartó…..
Regio
2017.08.02 23:23:40
Csak egy picit egészíteném ki a leírtakat: A régi 4. és 5. vágányokat már valószínűleg nem használják,mivel ezekről az állomás végponti váltókörzetében jelenleg nincs kapcsolat a nyíltvonali bal vágány felé és Batta felé a jobb vágány felett reggel 6-kor már nem volt felsővezeték sem. A kotrók szorgosan hurcolták a régi 5.vágányon a kibontott kapcsolószereket. Délután az átjárás még megoldható volt,de a tiltó tábla is arrébb költözött a leendő aluljáró kordonja mellé. Némi reménysugár,hogy a vonatokon dolgozó vasútőrök a VVF telepen állomásoznak,így miattuk talán lesz valami átjárási lehetőség a későbbiekben is. Az új peronon viszont már szombaton délután is működött a hangos,igaz először csak zúgva,de másodszorra már elég jól érthetően. Maga a perontető egyébként hagy némi kívánnivalót maga után,nagyon látványosan puritánra sikeredett a Felsői,de még a Tétényligeti,vagy Kastélyparki megállókban lévőkhöz képest is,remélem,ez csak ideiglenes állapot és kap majd valami tisztességes burkolatot ez is.
Viszont szeptembertől jönnek majd az igazi nagy változások: Jelentősen ritkulnak majd a járatok,szinte alig lesz battai vonat,az is inkább csak a Déliből Battára és csak délután,ráadásul egy részük Érdligeten sem fog megállni. Ideiglenesen elbúcsúzhatunk a G43-as járatoktól is,amik csak Kelenföld és Kőbánya-Kispest között fognak közlekedni.
Vágányzári menetrendek:
www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/hirdetmeny_40a_kelenfold_-_szazhalombatta_0901-1023.pdf
www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/hirdetmeny_30a_kelenfold_-_szazhalombatta_0901-1023.pdf
Viszont szeptembertől jönnek majd az igazi nagy változások: Jelentősen ritkulnak majd a járatok,szinte alig lesz battai vonat,az is inkább csak a Déliből Battára és csak délután,ráadásul egy részük Érdligeten sem fog megállni. Ideiglenesen elbúcsúzhatunk a G43-as járatoktól is,amik csak Kelenföld és Kőbánya-Kispest között fognak közlekedni.
Vágányzári menetrendek:
www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/hirdetmeny_40a_kelenfold_-_szazhalombatta_0901-1023.pdf
www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/line-lock/hirdetmeny_30a_kelenfold_-_szazhalombatta_0901-1023.pdf
Regio
2017.09.06 00:11:10
Lassan tovább épül az aluljáróis,és csodák-csodája,de még megvan az átjárási lehetőség is.
Viszont már körvonalazódik a jövő év elején kezdődő zűrzavar is: mosz.co.hu/page/72/artID/2301/html/tizenharom-honapos-v.html
Vagyis 2018 február végétől 13 hónapig kell majd nélkülöznünk a vasutat Kelenföld és Érd-elágazás között. Hogy hogyan fogják busszal pótolni ezt a rengeteg vonatot - elég csak a reggeli háromrészes dunaújvárosi személyre(4239 sz. vonat) gondolni,amin csak ülőhelyből több,mint 600 van és mindig tele a vonat - csúcsban 2-5 percenként idul majd csuklós busz Kelenföldre? Érdekes lesz...
Viszont már körvonalazódik a jövő év elején kezdődő zűrzavar is: mosz.co.hu/page/72/artID/2301/html/tizenharom-honapos-v.html
Vagyis 2018 február végétől 13 hónapig kell majd nélkülöznünk a vasutat Kelenföld és Érd-elágazás között. Hogy hogyan fogják busszal pótolni ezt a rengeteg vonatot - elég csak a reggeli háromrészes dunaújvárosi személyre(4239 sz. vonat) gondolni,amin csak ülőhelyből több,mint 600 van és mindig tele a vonat - csúcsban 2-5 percenként idul majd csuklós busz Kelenföldre? Érdekes lesz...
Érd állomáson a szoros határidő miatt belehúztak a munkálatokba, van olyan rész ahol már zúzott kővel is feltöltötték az új vágányt.
Az aluljáróval illetve a liftek helyével is egész jól haladnak. A felső vezetéket is már több helyen átépítették az új oszlopokra. ( Itt érdemes megjegyezni, hogy…..
Regio
2017.07.29 22:18:57
Július végére elérkezett az idő,megnyílt az új peron.
Ismét egy album,pár képpel: indafoto.hu/k_istvan0626/erd_allomas_2017_07_29
Sajnos ma délután is ismét gondok voltak a menetrenddel,a VonatDroid szerint egész nap görgették a szerelvények a késéseiket... Használható az első és a második vágány is,ennek ellenére még mindig volt,aki a szükségperonon várta a vonatot. Én a Csalogány utcai oldaalról mentem az állomás területére,de az utasok közlekedésére fenttartott területek látómezejében nem láttam arra utaló hirdetményt,hogy már az új peron van forgalomban. Még a hangosítással is voltak gondok,de már legalább tető alatt lehet várni a vonatot. Kíváncsian várom a folytatást,hogy sikerül-e majd átjárást biztosítani az üzemelő peronhoz a Csalogány utca felől.
Ismét egy album,pár képpel: indafoto.hu/k_istvan0626/erd_allomas_2017_07_29
Sajnos ma délután is ismét gondok voltak a menetrenddel,a VonatDroid szerint egész nap görgették a szerelvények a késéseiket... Használható az első és a második vágány is,ennek ellenére még mindig volt,aki a szükségperonon várta a vonatot. Én a Csalogány utcai oldaalról mentem az állomás területére,de az utasok közlekedésére fenttartott területek látómezejében nem láttam arra utaló hirdetményt,hogy már az új peron van forgalomban. Még a hangosítással is voltak gondok,de már legalább tető alatt lehet várni a vonatot. Kíváncsian várom a folytatást,hogy sikerül-e majd átjárást biztosítani az üzemelő peronhoz a Csalogány utca felől.
Érd elágazás és Százhalombatta között felszedték a régi vágányokat és az alatta lévő ún. alépítményt is folyamatosan szedik fel, ahol még nem végeztek vele. Az állomás épülettől a Fehérvári út fele haladva található volt szolgálati lakást elkezdték elbontani időközben...
Regio
2017.07.23 22:30:40
Pedig maradhatna a D55 véglegesnek,biztosan kevesebb gond lenne vele,mint a számítógépalapú csodarendszerekkel...(Ezt a 30a SIMIS-e bőven bizonyította...)
Túl sok képem nincs,de itt a legutolsó album:
indafoto.hu/k_istvan0626/erd_allomas_2017_07_20
Közben majd el felejtettem: Valószínűleg a következő ütemben lesz nagyon nehéz azoknak az utasoknak az állomásra való eljutása,akik jelenleg a 4-5. vágányt keresztezve közlekednek a Csalogány utcai oldal felé. Ha felbontják a két vágányt és kitermelik a régi alépítményt akkor lehetetlen lesz az átjárás az épülethez és a peronhoz is,legalábbis jó nagyot kell majd kerülni. Mivel ugye ez soha nem volt hivatalosan átkelőhely,így gyanítható,hogy nem fogják biztosítani erről az oldalról az állomás elérhetőségét. Ráadásul a mostani 5. vágány közelebb is költözik a házakhoz - ebből lesz az új 4. - így tutira egy hatalmas szakadék fogja elválasztani a vonatoktól az utazni szándékozókat. De ne nekem legyen igazam... Ha jól sejtem,a Tolmács utca sem járható az építkezés miatt a Velencei út felé,így legalább a sportcsarnokig kell majd kerülni,de akkor már egyszerűbb lesz lebuszozni a központba és ott vonatra szállni,a választék is nagyobb,mint a nagyállomáson. Az igazán nagy problémák pedig majd a tanév kezdetével fognak jelentkezni,amikor ugrásszerűen nő a forgalom...
Túl sok képem nincs,de itt a legutolsó album:
indafoto.hu/k_istvan0626/erd_allomas_2017_07_20
Közben majd el felejtettem: Valószínűleg a következő ütemben lesz nagyon nehéz azoknak az utasoknak az állomásra való eljutása,akik jelenleg a 4-5. vágányt keresztezve közlekednek a Csalogány utcai oldal felé. Ha felbontják a két vágányt és kitermelik a régi alépítményt akkor lehetetlen lesz az átjárás az épülethez és a peronhoz is,legalábbis jó nagyot kell majd kerülni. Mivel ugye ez soha nem volt hivatalosan átkelőhely,így gyanítható,hogy nem fogják biztosítani erről az oldalról az állomás elérhetőségét. Ráadásul a mostani 5. vágány közelebb is költözik a házakhoz - ebből lesz az új 4. - így tutira egy hatalmas szakadék fogja elválasztani a vonatoktól az utazni szándékozókat. De ne nekem legyen igazam... Ha jól sejtem,a Tolmács utca sem járható az építkezés miatt a Velencei út felé,így legalább a sportcsarnokig kell majd kerülni,de akkor már egyszerűbb lesz lebuszozni a központba és ott vonatra szállni,a választék is nagyobb,mint a nagyállomáson. Az igazán nagy problémák pedig majd a tanév kezdetével fognak jelentkezni,amikor ugrásszerűen nő a forgalom...
Érd állomáson most már szinte teljesen felszedték a vasúti forgalomból kizárt vágányok sínpárjait és azok beton aljait illetve fa talpait. Annak idején a Földgáz vezetéket MÁV területen az V. vágánytól alig pár lépésnyire vezették el, melyet most ki kell váltani új helyen, mert pont vágány kerül rá…..
Sorozatunk második részében a járművekkel, valamint azok beltartalmával, azaz az utasnak nyújtott szolgáltatással foglalkozunk.
Az előző részhez katt ide!
Szolgáltatás
Az úticélokon túl végig kell gondolni azt is, hogy mit is kapjon az utas a vonaton az útja során. Helyjegy? Étkezőkocsi? Mi lesz…..
Regio
2017.06.15 23:25:32
@Sir Gombóc: " Csak csendben megsúgom, okoskák, hogy az Ic forgalomban közlekedő valamennyi kocsi+a halberstadtiak alkalmasak ingavonatra, ezekkel emiatt igazából semmit sem kell csinálni. "
Csak a 2G IC kocsikon kell ütközőket cserélni,mert nem igazán szeretik a toltvonati üzemet.(Valami műanyag alapú "rugó" van bennük,ami nem szereti a tolt üzemmódot.) Volt ugyan kísérleti IC ingavonati üzem néhány éve egy vágányzár alkalmával Pécs és Dombóvár között halbi vezérlővel és 3xxx Szilivel,de pont az ütközők miatt sem erőltették a dolgot. Utána pedig jött a halbi vezérlők tiltása...
Csak a 2G IC kocsikon kell ütközőket cserélni,mert nem igazán szeretik a toltvonati üzemet.(Valami műanyag alapú "rugó" van bennük,ami nem szereti a tolt üzemmódot.) Volt ugyan kísérleti IC ingavonati üzem néhány éve egy vágányzár alkalmával Pécs és Dombóvár között halbi vezérlővel és 3xxx Szilivel,de pont az ütközők miatt sem erőltették a dolgot. Utána pedig jött a halbi vezérlők tiltása...
Már eltelt egy kis idő, mióta hivatalosan átadták a felújított Kelenföld-Tárnok vasútvonalat. A felújítás után bevezetett új menetrend – a belső szakasz tekintetében – visszalépésnek bizonyult a korábbiakhoz képest, de a 2014/2015-ös sem lett jobb. Sajnos nem csak…..
Egyre egyértelműbb, hogy komoly erők mozdultak meg a háttérben a Déli pályaudvar likvidálásáért. Az ötletet az adja, hogy támfalcsusza miatt ideiglenesen le kellett zárni a Délibe vezető vágányokat, ez azonban százmillió körüli összegből kijavítható lenne. De az ügy áll,…..
Regio
2015.03.06 23:07:55
@Mernok: "Kelenföldön elképesztően sok hely van vágánynak, épületnek aluljáróank...: könnyen lehet rendezni a beérkező/továbbmenő/forduló vonatokat, metrót. Tökéletes hely egy tágas, kényelmes közlekedési csomópontnak."
Manapság nap,mint nap bebizonyosodik,hogy ez pont nem így van. Rohadtul nincs elegendő hely a szerelvények kiszolgálására,a pályaudvarból "egész véletlenül" elvettek 8 vágányt a tervezett P + R parkoló helyigénye miatt. Plusz peronokat sem nagyon lehet már építeni,mert nincs elég hely a vágányok között,illetve még több vágányt kellene felszedni miatta. De abban sem vagyok biztos,hogy a mai agyonspórolós világban a tervezők számoltak azzal,hogy utólag megbontják például a metróaluljáró falazatát,hogy új feljárókat nyissanak az esetleges új peronokhoz... Őrmező felé már nem nagyon lehet terjeszkedni,mert valaki odatervezte a BKV végállomást és ráadásul még Volán pályaudvart is szeretne oda(meg irodaházat,de vajon minek,mert a környék tele van kiadatlan irodaházzal)pedig az már van az Etele téren és az ott van jó helyen. Az Etele téri oldalon meg megintcsak nincs hely és egyszer talán még oda is jön plusz egy villamosjárat,aminek még végállomása sincs. A Petőfi laktanya sajnos nem elég nagy ahhoz,hogy a helyén tároló és kiszolgáló vágányokat építsenek,pedig szerintem ez az egyetlen felesleges létesítmény a környéken. Csak,az a fránya M1-M7 bevezető is útban van... Akkor hol is van az a rengeteg hely?
Manapság nap,mint nap bebizonyosodik,hogy ez pont nem így van. Rohadtul nincs elegendő hely a szerelvények kiszolgálására,a pályaudvarból "egész véletlenül" elvettek 8 vágányt a tervezett P + R parkoló helyigénye miatt. Plusz peronokat sem nagyon lehet már építeni,mert nincs elég hely a vágányok között,illetve még több vágányt kellene felszedni miatta. De abban sem vagyok biztos,hogy a mai agyonspórolós világban a tervezők számoltak azzal,hogy utólag megbontják például a metróaluljáró falazatát,hogy új feljárókat nyissanak az esetleges új peronokhoz... Őrmező felé már nem nagyon lehet terjeszkedni,mert valaki odatervezte a BKV végállomást és ráadásul még Volán pályaudvart is szeretne oda(meg irodaházat,de vajon minek,mert a környék tele van kiadatlan irodaházzal)pedig az már van az Etele téren és az ott van jó helyen. Az Etele téri oldalon meg megintcsak nincs hely és egyszer talán még oda is jön plusz egy villamosjárat,aminek még végállomása sincs. A Petőfi laktanya sajnos nem elég nagy ahhoz,hogy a helyén tároló és kiszolgáló vágányokat építsenek,pedig szerintem ez az egyetlen felesleges létesítmény a környéken. Csak,az a fránya M1-M7 bevezető is útban van... Akkor hol is van az a rengeteg hely?
Megvan az a film, amiben Jurij Orlov felvásárolja a korrupt tábornokok alól az exszovjet katonai raktárak készleteit, majd afrikai polgárháborúk nem kevésbé korrupt, brutális tábornokainak adja el? A Fegyvernepperben a helikoptertől a tankig visznek mindent, az ezernyi Kalasnyikov…..
A Trainz széria idén 12 éves, jónéhány részt maga mögött tudhat a 2001-es megjelenése óta. Ausztrál készítői töretlenül dolgoznak a további fejlesztéseken, most viszont a rajongók segítségét kérik az új részhez a Kickstarteren keresztül. Mutatok egy videót, aztán…..
Tegnap este a hírek elolvasása után eszembe jutott, hogy tegyek egy újabb próbát a Newsstandben, azaz rákerestem néhány brit vasúti illetve modellezős magazinra, mint ahogy azt az elmúlt fél évben havonta egyszer megtettem, eddig a siker legkisebb jele nélkül. A Modern Railways-t…..
Mindjárt itt a karácsony, úgyhogy feleségemmel el is osztottuk egymás között a házimunkát: ő a konyhában sütött finomságokat, én pedig a nappaliban raktam össze egy vitrint a vasútmodellejeimnek.Nyilván ez így enyhe túlzás, viszont hűen megmutatja mi jön össze abból, ha nem…..
Kissé keserédes a cím, de ha távolba révedően elnézem például az 50-es villamos vonalát akkor azt hihetném, hogy valóban erről van szó, holott csak a gaz növekszik igen erőteljesen a sínek között és mellett. Ti mire szavaztok: locsolót, fűnyírót vagy gallytörő rácsot…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz