Regisztráció Blogot indítok
Adatok
concret

0 bejegyzést írt és 96 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Matej Tóth - ő az első szlovák világbajnok az atlétika történetében! A 32 éves gyalogló nyerte az 50 kilométeres távot a kínai atlétikai világbajnokságon 3:40:32 idővel. A második helyezett ausztrál Jared Tallentre majdnem két percet vert rá, aki különösen örült, hogy…..
concret 2015.09.08 12:03:12
@Csehszlovák Kém: Julius Zivotsky

(gyengébbek kedvéért: kalapácsvető olimpiai bajnokunk, a nemzet sportolója - és még számolatlanul lehetne sorolni pro és kontra)
A "népek rövid története" sorozatunk újabb fejezeteként most a horvátokkal foglalkoznánk egy kicsit, több szempontból. Érdekes módon (és ez a magyar történettudomány magyarcentrikusságát mutatja), mi magyarok ahhoz képest, hogy a horvátokkal 800 éves perszonálunió…..
concret 2015.06.10 15:43:20
@G.dio: Latin nyelvű dalmátok lényegében a tengerparti városokban és a szigeteken éltek már csak a korai horvát királyság korában is - igaz, a városok arisztokráciáját ők adták. Pl Splitben (Spalatoban) volt dalmát- és volt horvát negyed a városfalon belül. Dalmácia szárazföldi, agrár lakossága feltehetően már a kora középkorban horvát lehetett.
A nyelvcsere nem a 19. században történt meg, csak akkorra fejeződött be. Zadar (Zára), Rijeka (Fiume) a Kvarner szigetei és Isztria tengerpartja a Tito-partizánok megjelenéséig olasz (már nem dalmát) többségű volt, a nagyvárosokban (Split, Trogir, Dubrovnik) élt pár olasz nyelvű, dalmát eredetű arisztokrata család, de maga a dalmát nyelv a 19. századra kihalt.
Mindig erős párhuzamot éreztem: az olaszoknak Dalmácia olyan, mint nekünk a Felvidék. Örök nosztalgia forrása, de elvesztették a demográfiai csatát.
Akkor most zárjátok be a boltot, autonómiázók! Szili pozícióba helyezése újabb bizonyíték arra, hogy hülyemagyar lehet álbalos és áljobbos is, a hülyeség nem ideológiafüggő. Olvasom a hírt és nem tudom abbahagyni a röhögést: Szili Katalint megbízza Semjén Zsolt a…..
Egy picit a demokratikus Oroszország reménye is meghalt szombat hajnalban. Döbbenetes leszámolás Moszkva közepén. Péntekről szombatra virradó éjszaka, Moszkva központjában, nem messze a Kreml épületétől négy golyóval kegyetlenül meggyilkolták Borisz Nyemcov orosz ellenzéki…..
concret 2015.03.04 14:26:45
concret 2015.03.04 15:17:18
@Kovacs Nocraft Jozsefne:

A stílusod, modorod nem vall klasszikus jobboldali úriemberre. Persze, a nagyon szélső mezők nem erről híresek.
Látod, most is hogy indulatba jöttél, szinte semmiért, holott szerintem tényszerűen egyetértettünk.
Családommal kapcsolatos félreértésedet szívesen korrigálom:
édesanyám régi református család sarja, több vidéki lelkész felmenőnk szolgált tiszántúli keresztyén gyülekezetekben. Életében tanítónőként és tanárnőként nevelte hazánk ifjúságát. Fél éve sincs, hogy elment minden élők útján, amit persze nem tudhatsz. Kedves megemlékezésed róla öntudatlan részvétnyilvánításodként értelmeztem.
concret 2015.03.04 15:52:35
@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Elvileg Úrinő lehetnél, bár magam föl sem tételezném valaki női mivoltát efféle szóhasználat mellett. Én még eddig ilyesfajta hölggyel nem találkoztam - igaz, ezt a kategóriát csak a kötelező udvariasság nevezteti velem hölgynek.
Látod, ahhoz képest, hogy "nem érdemlek választ", egészen tartósan elbeszélgettünk. Javíthatatlan optimista vagyok, hiszek benne, hogy bármilyen mélységből is kiemelhető és emberré formálható, aki születése szerint homo sapiens - bár most kissé megrendítettél derűlátásomban.
Ha más nem, arra jó volt dialógusunk, hogy a stílus- és a színvonalkontraszt segítségével jól bemutassa bármely magyar olvasónknak a hungarista- és a liberális értékrendek közötti különbséget. Talán nem véletlen, hogy nyilas-náci mozgalom Magyarországon szabad választáson sosem került a kormányzás közelébe sem.

Maradok tisztelettel.
A magyar újságírók, közszereplők és internetes véleményformálók egész hada határozottan tudja, kinek a megrendelésére hajtották végre Borisz Nyemcov meggyilkolását. Kinek az érdeke, hogy megöljék az orosz ellenzék egyik vezetőjét másfél nappal egy nagyszabású moszkvai…..
concret 2015.03.01 18:33:15
@beszélő majom: Oppardon.
Lengyek rönkház helyett itthon talajvíz áztatta paticsfal (ha ismered az ilyen műszavakat).

Az orosz falvakból a szovjet érában pusztult ki a rönkház.
Azóta a deszkaépítészet dívik.
concret 2015.03.01 18:35:20
@különvélemény2: Te meg nyilván első kézből ismered szerény, már-már aszketikus életvitelét. Jó veled beszélgetni.
concret 2015.03.01 18:40:09
@6.Lenin: köszönöm a linket, érdekes volt benézni ide: komoly pótlását jelentette a poszt és a kommentek hiányos Echo TV-műveltségemnek.

Az Oroszország híveknek meg további jó szurkolást kívánok. Akkor is, ha csak távolról tudják szeretni.
Szinte nincs olyan ember, aki ne tudná, hogy mi történt február 6-án, pénteken. A Hír Tv, a Lánchíd Rádió és a Magyar Nemzet vezetői lelkiismereti okokra hivatkozva beadták felmondásukat, amire válaszul Simicska Lajos nyilatkozataival felrobbantotta az internetet. De mi az értelme…..
concret 2015.02.09 16:31:47
@tunde04: Kedves Tünde, ez a mondat:

"Mikor volt a baloldalnak egy zászlaja és egy tábora?"

hááát, egy kicsit BALUL sült el Tőled.

Ebben a formában a hangsúlytalan "egy" szavak határozatlan névelőként hatnak, nem úgy, mint az idézni kívánt csatakiáltásban: "Egy a tábor, egy a zászló!"
Ott ugyanis hangsúlyos helyzetű számnevek, kvázi "nincs több!" értelemben csengenek.

Nálad viszont mindez úgy szól, mintha a baloldalnak egy nyomorult zászlaja sem lett volna soha (táborról már nem is beszélve). Fölvilágosítalak: volt nekik, mégpedig veres.

Innen, jobboldalról nézve Te elég gyengén bírod édes anyanyelvünket. Igaz, GFG támogatásával próbálkozni sem igazi intellektuális kaland.
concret 2015.02.09 16:42:41
@Simlicske: Segítek: úgy hívják Rákay Kálmán - csak a keresztségben kapott nevét fransziásra váltotta.

Szerintem minden derék Kálmán nagyon örül ennek.
concret 2015.02.09 16:58:25
@csak egy néző: Van ebben egy kristálytiszta logikai levezetés:

A szocik uralma alatt balos médiafölény volt.
De ők ezt nem érdemelték meg, mert nemzetidegenek.

Most, hogy a földbe döngöltük őket, végre miénk a döntő médiafölény.
De ezt mi, mint nemzeti oldal, természetesen megérdemeljük.

folyomány: mi sosem mérünk kettős mércével, mert a szocik mérnek kettős mércével. punktum.
A NER és a magyarok. Három megnyert választás után ősszel mindenki a Miniszterelnök Úrra várt, amikor kirobbant a kitiltási botrány és a magyar kormány gyakorlatilag külföldön megbukott, elveszítette nemzetközi hitelét. A miniszterelnök napok óta nem szólal meg, és…..
concret 2014.10.29 12:51:47
@fran7: Tudod, az apukám még a 30-as években kezdte az elemi iskolát, és bár messzire jutott az iskolázottságban, mégsem tudott megszabadulni a gyerekkorában a fejébe töltött zagyvalék nemzettudattól.
Te biztosan nem vagy 84 éves, mégis, 65 év múltan pontosan ugyanazokat az agyament, idegesítően ostoba paneleket nyomod, mintha vitéz nagybányai rosszul fűtött népiskolájában ragadt volna Rád a kosz és a "magyarság". Borzasztó.
Sosem fog ez a nemzet fölnőni.
De még csak fölserdülni sem.
Nagy siker előtt áll az u17-es szlovák korosztályos válogatott. Éremért játszhat a világbajnokságon a hat idegenlégióskodó játékossal felálló csapat, amely újabb dicsőséget hozhat a szlovák focinak. Most Uruguay csapatával találkozunk a nyolcaddöntőben, ha tavaly vertük a…..
concret 2013.10.28 03:52:00
@Ches Desmond: "A szlovákság pedig-tetszik nem tetszik- nem rendelkezett rendi arisztokráciával..."
Vitatnám. Nézz utána: podmanini és aszódi báró Podmaniczkyak, báró Radvánszkyak, benyói és urbanói gróf Benyovszkyak, nagyjeszeni Jeszenszkyek... csak egy gyors válogatás, nem hozzáértő embertől. A szlovákság éppúgy rendelkezett kis-, közép- és főnemességgel, mint hazánk bármely őshonos nemzetisége - legfeljebb e családok tagjai közül ki-ki maga választotta meg, milyen nemzetiségűnek vallotta magát. Akárcsak a Zrínyiek.
Slovensko, do toho! Pered: cumi van 2013.10.17 12:17:09
Ezt kapd ki: A nemzetállamot építő Szlovákia egy magyar többségű települése szeretné visszakapni a magyar nemzetállamot építő időszakra utaló elnevezését, amelyet a kommunisták neveztek át egy nemzeti szlovák történelmi alaknak tartott nevével, aki egy szláv származású…..
concret 2013.10.22 00:07:12
@kifordított nagyanyó: Próbálok segíteni (mániákus népnevelő vagyok):

Nem arról van szó, hogy "a magyarok milyen szarok". Hanem arról: ahogyan mi hajlamosak vagyunk a primitív tótozásra (lásd: "kása nem étel, tót nem ember", vagy "nekimegy, mint bolond tót az anyjának" stb.), ugyanolyan a tótok részéről a maguk "magyarozása". Csak ezzel találkoznunk kell, rá kell döbbennünk: a mi sértődés alapú nacionalizmusunk pont olyan, mint a Slota-féle kocsmapolitizálás. A miénk sem jobb.

Nem úszhatjuk meg önmagunk kritikus értékelését. Csak ez vezet a középúthoz.
concret 2013.10.22 22:16:02
@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii: Az a bajod, hogy szó szerint veszel mindent Cs.K. blogjában. Nem tudok, nem akarok többet magyarázni - bár attól tartok, egyszerűen nem akarsz megérteni (meg az adott bloggert sem).

Igen, a szlovákok jártak jól. Én is így látom, bár dolgozik bennem az elfogultság is. De ezen már túl vagyunk - vagy legalábbis túl kellene lennünk.

Azért még mondom: ha most húznál egy igazságosabb határt, azon túl is maradnának magyarok, és nagyon sok szlovák rekedne ideát. Jó lenne ez, szerinted? Szerintem rossz lenne, mindenkinek.

Amúgy meg: az is előállhat, a határmenti magyarok nem is szavaznának az anyaország mellett (ha ez persze számít Neked). Ne feledd: 1920-ban Mazúriában és Sziléziában lengyelek szavaztak Németo. mellet, Karintiában pedig szlovénok Ausztria mellett. Ja igen, és németek szavaztak (Sopron-Ödenburgban) Magyaro. mellett.

Vagyis: semmi jelentősége 93 év múltán, hogy a szlovákok jártak jól. Ma azt kellene kitalálni, hogyan járhatunk közösen jól.

Nem emlékszem, hogy fasisztáztalak volna. Saját gondjaiddal küszködsz.
concret 2013.10.23 19:14:06
@kifordított nagyanyó: De nem én. Súlyos jelzőket sosem használok, mert akkor súlytalanok.
Hidd el, az átlagos szlovák ma már más, mint a hazai sztereotípia róla.
(meg hát folyton azt állítjuk, nagyrészt magyar felmenőkkel, és ez nem is alaptalan. már csak ezért is haverkodhatnánk velük.)
Elfogadta a prágai Városháza a D (magyarul: négyes, csehül: kék) metró építési tervét. A leadkép nagyítható, klikk. Feketével a már meglévő metróhálózatot, pirossal a jövőre átadásra kerülő 4 új megállót, kékkel a tervezett D vonalat látjátok a képen. • Az…..
concret 2013.10.18 12:36:47
@Circus: Kedves Circus,
magam is XVII.ker-i vagyok, nincs itt 70 000 ember panelbe zsúfolva (Keresztúr: 27 000 lakos, máshol meg panel sincs lásd: hu.wikipedia.org/wiki/R%C3%A1kosmente)
gyarló kicsit belvárosiasan fogalmaz, de az igazság ettől még ott van: a metró bizony spéci eszköz, és bár minden külvárosi politikus ezzel hülyíti népét - ez csak lózung, és a valós forgalmi igényekhez köllene szabni a vágyakat-megoldásokat is (nota bene: ki utazna a keresztúri metrón délelőtt 10 óra és délután 4 óra között? És ha szinte senki, mire tartanánk a drága infrastrukturát?)
concret 2013.10.23 10:00:05
@gyarló: Rákosmentén már eleve abban tévednek, hogy azt hiszik, ők is budapestiek (én is ott élek, nem bántásból mondom). Pedig Pest külső kerületei de facto ma is agglomerációs alvóvárosok (különösen Csepel, Soroksár és Rákosmente). Csepelnek-Soroksárnak van elővárosi gyors(?)vasútja, Rákosmentének is az kellene. Mondjuk egy jó leágazás a (nagyon jól korszerűsített) gödöllői vonalról.
De a metró hangzatosabb, és a politikusaink a lózungokat szeretik.
Elsőként a kelet-európai országok közül a rendszerváltás után Csehországban épülhet nagy sebességű vasúti pálya. Ha minden jól megy 2030 után a cseh fővárosból egy óra alatt jutunk el Brnoba, hello MÁV. Hódítanak az szuperexpresszvonatok (TGV, ICE) Nyugat-Európában,…..
concret 2013.10.22 01:08:18
@Csehszlovák Kém: Azért bizony derék dolog, ahogyan megbecsüli a hazai honvédelem (feltehetőleg) jeles potentátja egy NATO-szövetségesünket, nem?

Különösen elismerésre méltó, ha tudományos ambíciói is vannak. (zárójelben: nem csak stilisztikailag zavaróak a "kecske baszó" és az "izzadság szagod" formulák, de -nota bene- egy szóba írandóak is. legalább a "faszkalap"-nál nem hibázott:))
concret 2013.10.22 10:56:12
@Ignác Pióker: Ne tarts érte hülyének:

elvileg egyetértettem volna velük a minőségnek, mint nagyon fontos értékkategóriának a favorizálásában a hazai fölsőoktatást illetően. No nem úgy, hogy vissza-elitizáljuk, visszacsökkentjük a diplomásképzés arányát a Kádár-kori szintre , hanem úgy: elősegítjük a spontán is működő differenciálódást az egyes intézmények között, és úgy is támogatjuk őket, eredményeik-érdemeik-színvonaluk szerint.

Ehhez képest: összecsapnak három-négy birkapásztorképzést (már elnézést), és elnevezik Nemzeti Közszolgálati EGYETEMNEK... ahol aztán ne csodáljuk, milyen lesz a tudományos minősítések színvonala (majd büszkén hivatkozhatnak a minősített oktatói arányszámra - tiszta Bantusztán).

Snittpalya emléke kísért.
Cicaharc a szlovák szélsőjobboldalon! Azt tudtuk, hogy a magyar szélsőjobboldal élén egy Zázrivecz nevű szlovák áll, de hogy a szlovák széljobbot egy Görgei vezesse, ez már tiszta őrület. Dili az élet, ha szélsőjobbos pártvezér vagy Kelet-Európában, egyik nap még magát…..
concret 2013.10.18 19:20:07
@joszip: Dobro jutro: ez horvátul van, nem ideillő formula.

Ha már szlovákul köszönsz, írd így: dobre ráno!
concret 2013.10.20 10:03:00
@kuki123: A magyar jog nem ismer olyan tényállást, hogy valakit az önmaga által vallottól eltérő nemzetiségűnek neveznek.

Egyszerűbben: az csak egy jobbikos számára égbekiáltó, ha a vezérüket valaki letótozza: sem nem bűncselekmény, sem polgári jellegű követelésre nem jogalap (pl: nem becsületsértés, de nem ám!)

Mellesleg: Ti viszont simán lezsidóztok bárkit függetlenül a valós származásától, nem is beszélve az önnön identitásáról. Nyilván, ehhez nektek jogotok van, csak Vona nem lehet tót.
Mellesleg nekem semmi bajom Vona származásával, akár tót, akár magyar.
concret 2013.10.22 00:06:46
@Tyrion Lannister of Caster:

Igen, nagyon is.
Ideje lenne számunkra is követni a pozitív mintát - ha már egyszer nem mi jártunk elöl a jó példával.
Újságírók a gyarmatról az EP-ben: a napokban a Magyar Hírlap küldöttsége Strasbourgban járt. Stefka István, a Magyar Hírlap főszerkesztője az Európai Parlamentben a sárga csillagos, kék Eu-zászló előtt pózol. Ugyanő 2012-ben, ti értitek?  Mi történhetett?…..
concret 2013.10.18 00:00:39
@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

kedves magna cum laude,

anélkül, hogy saját pedigrémet fitogtatnám,
szeretnélek figyelmeztetni:

sokan vagyunk magyarok, és sokfélék

és bár Te úgy érzed,
mégse terjeszd ki mindnyájunkra a véleményed.

Mert nem hatalmaztunk föl rá mindannyian.

egy magyar, aki másképp látja ezt a posztot.
concret 2013.10.18 19:12:33
@Magna cum laudeTigeri másztesz digrii:

Cs.K. testközelből találkozott a másik oldal sajátos "igazságával", és tapasztalhatta: az is koherens, az is kellően érzelmes, szerethető, nemzetiesen akolmeleg - és hát ugyanúgy elfogult, mint a miénk.
Önmagunkba fordulva persze a mi igazságunk abszolútnak tűnik. Kell egy külső nézőpont, egy ellenoldali provokáció, hogy reálisan láthassuk saját, régimódi hazafiságunkat. Szerintem csak erről van szó.
  Hatalmas vitát és több, mint hatszáz kommentet váltott ki előző posztom, amely a mandineres srácok, a dualista magyarosítást erősen bagatelizáló vitaindító posztjára született. Válasz-posztunk fő állításaira nem érkezett cáfolat, de a történelmi Magyarország…..
concret 2013.10.18 19:12:16
Ez a Hungária-Uhorszkó ügy baromira összetett kérdés, nem is a mi kvalitásunkhoz méretezett. Bár a poszt sok szempontot fölvet, de a téma bonyolultsága nyilván meghaladja Cs.K. lehetőségeit is - ami továbbra sem kérdőjelezi meg a számomra a poszt aktualitását és hasznosságát. Kell erről a mi szintünkön is vitázni.

Talán csak annyit: a Trianon utáni Magyarország a lehető legkézenfekvőbben a Magyar Királyság örökösének tartotta magát - és amíg lesz önálló Magyarország, mindig is annak fogja magát tartani.
Ami ennél érdekesebb: KIZÁRÓLAGOS utódállamnak tartotta magát - talán ezért is őriztük meg király híján is a királysági államformát. Az adott konstellációban ez még megalapozott is volt, hiszen a régi-új környező államok kvázi területeket ragadtak el tőlünk (ez persze a mi megközelítésünk volt, de részben megalapozottan): a románok Erdélyt és Kelet-Magyarországot, a szerbek a Délvidéket és Horvátországot (Igen!), a csehek pedig a Felvidéket (Burgenlanddal annyira nem vacakoltunk). Vagyis a mi olvasatunkban szó sem volt elnyomott népek önállósodásáról (horvátok-szlovákok-ruszinok), csakis külhatalmak területrablásáról. Tehát valamelyest joggal érezhettük: mi visszük tovább egyedül az ezeréves állam eszményét.

Mára azonban az önálló Horvátország és Szlovákia léte ezt a koncepciót ellehetetleníti. Igaz, a horvátoknak van a magyarnál korábbi államhagyományuk, és ők elég természetesen kezelik a közös királyság 800 évét is (következetesen horvát-magyar királyként nevezik meg a közös uralkodókat), ám a szlovákoknak (akik mellettünk a másik olyan nép, akinek nincsenek Kárpátokon kívüli szállásterületei) csakis a közös múlt a nemzeti történelem (na jó, Szvatopluk, Pribina meg Kocel is, de az még ószláv múlt, meg olyan ködbevesző is).

Egy szó, mint száz: mára a szlovák identitáskeresés (szerintem) teljes joggal támaszkodik a Magyar Királyság (Hungária, Uhorszkó) múltjára. Hogy milyen jogon? mert ez az állam valóban közös hazánk volt, nem csak a magyaroké gyüttment bevándorlókkal. Innen származtatja címerét, sajátnak (jobb esetben sajátjának IS) tarja a pozsonyi koronázótemplomot (csúcsán a szent koronával). Vagyis nem az a kérdés: mi utódjai vagyunk-e a közös királyságnak, hanem az: hogyan nyeljük le az osztozkodást a közös múlton a szlovákokkal? Királya volt-e a szlovákoknak Mátyás? Naná. De azért szeretnénk valahogy kitúrni őket ebből a közösködésből.

Ezér ingerli a magyar embert a Hungáriázás: mert tudat alatt érzi, ez a szemlélet megfoszt minket a múlt birtoklásának a kizárólagosságáról (mára csak ez maradt nekünk). És ha lemondunk a kizárólagosságról, akkor implicite lemondunk a revánsról, lemondunk a "Felvidék visszatéréséről". Mert ha elismerjük a közös múlt megosztott öröklését, azzal kvázi elismerjük a szlovákoknak saját jogú államiságát is.

Nehéz beismerni, de csak ez az út maradt. El kell engednünk lelkileg is a Felvidéket, ami már régen nem a miénk. Nem csak jogilag, de etnikailag különösen is. Nem tudom, mikorra emészti meg ezt a magyar nemzet. Én személy szerint pl soha, de a gyerekeimet már így nevelem. És ha egyszer megszűnhetne a ma még megalapozott szlovák gyanakvás a magyar revízió miatt, akkor már nem is lenne érdekes: Uhorszkó, vagy Mad'arország?

De ez még nagyon messze van.
Mai napon született Juraj Jánošík, azaz a kis Jánosik Gyurika, éppen 325 éve Hungáriában, Uhorskóban a zsolnai megyei Terhelyen. A gugli is rá emlékezik. A leghíresebb szlovákról itt olvashattok szlovákul, magyarul vagy akár angolul. A mai nap a szlovák gugli is rá emlékezik,…..
Egy nemzet dühe fordul a labdarúgók felé, holott ők csak azt csinálják, amihez értenek. Most nem kéne hagyni, hogy az Alkotó kushadni (sütögetni) menjen. Túl vagyunk a nehezén, kaptunk egy nyolcast Hollandiában. Aki látta a meccset, érezhette: ezek a szürke, dolgos iparos…..
concret 2013.10.14 16:04:45
@kiwirágós kivirradtig: azért Te jól megragadtad a poszt lényegét. derekasan.
concret 2013.10.14 16:23:50
@panelburzsuj: Valakit csak köll rugdosnia nagy bánatában. Orbán Viktor persze semmi rosszért sem felelhet (alkatilag immunis), de itt van ez cseh-tót, akinek van pofája magyarul írni.

Igazi, remek bűnbak a hazaffyaknak.
concret 2013.10.14 16:40:44
@okostojgli:
na pláne: pocsék magyarságot emleget, miközben f@szozik. mutatja is a jó példát.
Október 6. Magyar nemzeti gyásznap, amelyre a cseh és szlovák köznyelv is megemlékezik: Világoš. • Magyarországon nem ismert, hogy a szlovák és a cseh nyelvben bevett szó • Szlovákiában nem ismert, hogy Magyarországon ez egy fájó történelmi…..
concret 2013.10.07 15:12:58
@-JzK-: Ez volt a nap poénja.

A "mi lett volna, ha..." fejtegetések az emberi elme határtalan teremtő erejét legjobban szimbolizáló példáit adják. Ez a "Gömbös Károlyi helyett verzió által tuti megúszott Trianon" - ez ott van a topon.
concret 2013.10.07 15:20:18
@rozsé drazsé: A dolog azért színesebb: mi magyarnak hisszük, ha valakit Bartosnak, Kovácsnak ad abszurdum Nováknak hívnak. Pedig nevük alapján etnikai szlávok (na jó, a Kovács ilyen is-olyan is lehet).

Abba kellene hagynunk végre az alternatív történelmi álmodozást. Mai helyzetünkből, mai képességeinkből kiindulva minél többet kihozni a realitásból - nem nagyot, hanem megvalósíthatót álmodni.
Szomorúan láttuk a hétvégén a magyarországi politikai jobboldal önbeteljesítő performenszét, Philip szerint tényleg nem maradt itthon más, mint a bő gatya és a fütyülős barack. Hogy az eset mégsem kapott különösebb visszhangot csupán annak tudható be, hogy aki csak öt percet…..
concret 2013.10.07 14:21:05
@lüke: Kedves lüke,

ma már sajna nem Kassa nemzetisége az aktuális kérdés:

mai népesedési trendünk mellet a maradék országocska magyar lakosságának a fenntartása a napi (és főként a holnapi) kérdés.

A XIX.-XX. század nem csak a nagy határváltozások kora volt, hanem óriási demográfiai változásokat is hozott: mi pedig itt, a Kárpát-medencében elvesztettük a demográfiai küzdelmet.

Csak még mindig nem pottyant ez le nekünk igazán.
concret 2013.10.07 14:35:32
@Csehszlovák Kém: Azért ez kissé sommás így.

Mai viszonyaink közepette minden regnáló államnemzet sikeresen asszimilál. Ez nem értékítélet, ez a folyamat nem jó vagy rossz - egyszerűen csak tény.

Ahogyan a hazai szlovák kisebbség az utóbbi 50-100 évben asszimilálódott (ma már csak Pilisszentkereszten vannak többségben), az a folyamat nem azt mutatja, hogy a magyar nacionalizmus sikeres vagy befogadó. Csak épp eredményesen asszimilál.

A szlovákiai magyarság határhelyzetben van: nem olyan erős és komplex kisebbségi közösség, mint a romániai magyarok, de nem is annyira marginalizált, mint a magyarok Ukrajnában vagy Horvátországban (vagy mint a hazai szlovákok).

Amíg vannak többségi városaink (Komárom, Dunaszerdahely), és van esély szlovákiai magyar értelmiségképzésre, addig van esély az asszimiláció lassítására is. Hosszú távon komoly változásra lenne szükség. Ha a szlovák nacionalizmus pozitív és befogadó lenne, akkor a finn-svéd példát követnék, de ennek egyelőre kevés jele van (bár a helyzet talán javulóban).
Október elsejétől kezdődjön meg a lakóházak és az érintett területek kiürítése, amelyet október 10-ig be kell fejezni - rendelte el a csehszlovák szudétanémet területek lakosai számára a müncheni egyezmény. Amíg a helyi lakosság többsége üdvözölte a német diktátumot,…..
concret 2013.10.04 00:17:42
@Csehszlovák Kém: Miért, gondolod, másodjára majd jobban tetszik a másik oldali elfogultságod?

Ha örülsz neki, hogy találsz elvakult nacionalistákat, hát örülj neki. Ha kevesled a hülyeségüket, hecceld csak őket. Jó ez valamire?

Jól írsz magyarul: akarod-nem akarod, híd vagy a két nép között. Csak tudnod kellene fölnőni ehhez. (amúgy a poszt hasznos, máskor is benézek majd).
concret 2013.10.04 13:45:17
A csehek Trianon-érzését München miatt teljesen meg lehet érteni.
A Cseh Királyság (Cseh-Morvaország) határai Európa történelmében talán a legstabilabb határok voltak. Hasonlóan a magyar kárpáti határokhoz Dévénytől Szörényvárig: földrajzilag tökéletes egységet határoltak körül. A kora középkorban, a német kolonializáció kezdetéig az országhatárok teljesen megegyeztek a cseh-morva településterület határával - mondhatni, a nyugati szláv közösségből ott alakult ki a cseh és morva nép, amely területet a fejedelmi majd királyi államhatalom lefedett.
Csehország történelmi-földrajzi határait 1918-ig sosem kérdőjelezte meg senki. Igaz, a csehek 1918-ig lényegében mindig német (majd Habsburg-ausztriai) birodalmi keretek között, több-kevesebb német befolyás alatt és állami függőségben éltek, de területi integritásuk sosem volt vita tárgya. A cseh medence peremvidéke, Cseh-Szilézia, valamint Morvaország határvidékének az elvesztése 20 évvel a régen várt függetlenség elnyerése után igazi nemzeti trauma lehetett.

Más kérdés: a cseheknek óriási szerencséjük volt, hogy Eduard Benes realitástól teljesen elszakadt maximális vágyai 1918-ban nem teljesültek. Mert ha történeti-etnikai alapon megkapták volna Lausitz-Luzsicét, Dél-Sziléziát az Oderáig, Kelet-Bajorországot Regensburggal és Passauval, Észak-Ausztriát Béccsel együtt, akkor korántsem lett volna trivialitás a München előtti határok visszaállítása 1945-ben.

Benes Nagy-Csehszlovákia álma ("a" melléktérkép):
terkepek.adatbank.transindex.ro/legbelso.php?nev=163

nemzetiségi viszonyok Csehszlovákiában 1921-ben: terkepek.adatbank.transindex.ro/belso.php?nev=166
terkepek.adatbank.transindex.ro/legbelso.php?nev=166
Hozzászólások A többség hülye 2013.08.31 14:33:41
Az emberek többsége hülye. A több éve tartó EU ellenes propaganda eredményeképpen többségünk már úgy gondolja, hogy az EU tagságunk rossz. Ez nem meglepő, ha azt vesszük, hogy a médiából (egy bizonyos részéből) árad az EU ellenesség. Brüsszel felelős a magyar gazdasági…..
concret 2013.09.01 13:48:13
@Doomhammer: Sajnos, hiába.

Pedig az ötlet remek: zanzásítsuk össze minden létező baromság legeslegjavát, hátha a kedves olvasó szembesül a valósággal, kb mit is tudnak produkálni a "tirpákbokrétások".

Csak az a gond, hogy szinte olvashatatlan. Túl jól sikerült tömörítés ez, a paródia túllőtt a célon. A kutya sem fogja végigolvasni.

Azért becsülöm az igyekezetedet.
Fodor Gábor Tusványtól keletre 2013.08.17 13:32:45
Orbán Viktor Tusnádfürdőn elindította a 2014-es választási kampányt. Azt is elmondta, mi lesz a választások tétje. Csak éppen az ellenzéki oldalról nem vette észre senki. A miniszterelnök az Európai Unió elhagyására készül. Mint azon kevesek egyike, akik személyesen is elég…..
concret 2013.08.21 13:33:31
@balambher:
Értelek én, kedves balambher, hogyne.

Egy liberális párt alapítása hiba, tévedés, talán még bűn is. A rá adott szavazatok pedig pocsékba mennek.

Látod, ez a fő különbség liberálisok és mindenki más között: szerintem minden párt hasznos és létjogosult (igen, akár a Jobbik is), amelyik létező választói csoportot artikulál - Ti pedig (akár bal- akár jobboldali antiliberálisok) ki akarjátok jelölni másoknak kire "hasznos" szavaznia, ha kissé puhább államot szeretne az ellentábor kemény etatizmusával szemben.

Nekem első szavazásomon előfelvételis bakaként (1980, nagyatádi honvéd laktanya, barcsi vk.) a Hazafias Népfront kizárólag Losonczi Pál et.-at, az Elnöki Tanács elnökét adta meg jelöltként. Érvénytelent szavaztam.

Te most, kései népfrontos, kit jelölnél ki nekem a szocik közül?
concret 2013.08.21 16:34:27
@Baldrick68:
Hát ez pl öngól.

Szerintem egy ilyen népszavazáshoz a határon túli magyarok nagyon változatosan viszonyulnának: de hogy döntően nem az ország kilépésére szavaznának, az nagyon is valószínű.

Ne légy előítéletes, ne légy ennyire leegyszerűsítő. Szabadelvűként akár jobban is szeretheted és tisztelheted a határon túli magyarságot a melldöngető konzervatívoknál. De minimálisan: ne tartsd őket en bloc gyengeelméjűeknek.
A mai napon találkoztam a legnagyobb közösségi oldalon egy hirdetéssel. Azzal, ami a képen látható. A Modern Magyarország Mozgalom (MoMa), Bokros Lajos pártja a jobboldal igazi pártjaként hirdeti magát, és azt, hogy Orbán bukni fog. Az nem derül ki, hogy vajon a bajszos bácsi…..
concret 2013.07.27 15:34:00
@MetroGoldwinMayer: Ellopásról sem akkor, sem utóbb nem volt szó.

Senkinek sem volt muszáj visszalépnie az állami nyugdíjba, ez igaz. Persze, nyomásgyakorlás volt, de felelős, szabad, fölnőtt ember tud érdemben dönteni nyomás alatt is. Aki visszalépett, és bánja, magára vessen.
A rendszer indításakor sem lehetett szó lopásról, hiszen akkor nem lett volna mit visszavinni az államkasszába, ill. nem maradt volna nekünk, maradóknak meg a számlán a pénzünk. A rendszer indítóinak végzetes bűne volt, hogy nem gondoskodtak a kieső járulékok rendszerelvű, üzemszerű pótlásáról, ahogyan azt a csehek tették - persze, populista, semmirekellő, adóssággyűjtő kormányok nemcsak tervezni, de kivitelezni sem tudnak.

Ha nem a manyupra ment volna, másra szórták volna el a pénzt. Secko jedno.
concret 2013.07.27 15:40:17
@MetroGoldwinMayer: Szezon-fazon ügy ez:
a jogegyenlőség és a fiziológiai adottságbéli korlátok más-más tészta. Repülnöd is szabad, de nem tudsz - ami nem a repülési jogod korlátozása.
A jogegyenlőség általános, politikai oldaltól független érték, lassan negyed évezrede. Azt hiszem, ebben sem lehet komoly vitánk.
concret 2013.07.27 15:45:42
@MetroGoldwinMayer: Így van.
Csak az 1. pillérnek nyugaton nincs olyasfajta nyomasztó súlya, mint a volt Béketáborban - nálunk most újra szinte monopolhelyzetű. A mi 3. pillérünk marginális súlyú.
Ha komolyan vették volna, akkor a 2. pillért fokozatosan átvezették volna önkéntesbe. Egyre csökkenő befizetéssel a közös rovására, de a kötelező feletti önkéntes érdemi ösztönzésével.
Mert egy öngondoskodását felejtett társadalomban kell valami központi vezérlés. Nálunk ezt eltolták - de most eltolták újra.