Adatok
Hari Seldon 2
0 bejegyzést írt és 7241 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Egyre gyakrabban van olyan érzésünk, mintha Magyarország (vagy legalábbis az ország egy nagy része) lassan teljesen más valóságba csúszna át, mint Európa többi része. Mintha lassan már azok is elfogadnák az egyébként normálisnak nehezen nevezhető jelenségeket, akik nem értenek egyet az…..
Hari Seldon 2
2022.11.22 18:12:50
@fhdgy:
Igaz. Most az ukrán háború nagyon elterelte a figyelmemet minden másról. (de azért el szoktam olvasni a posztokat)
Igaz. Most az ukrán háború nagyon elterelte a figyelmemet minden másról. (de azért el szoktam olvasni a posztokat)
Hari Seldon 2
2022.11.22 21:10:18
A megszokottól némileg eltérő poszt következik, méghozzá egy fabula (azaz tanmese, jellemzően, mint ebben az esetben is, állatszereplőkkel). Hogy mit keres egy fabula a blogon? Nos, Hobbiszakács írása bennem sok, a határátkeléssel kapcsolatos gondolatot hozott elő, kíváncsi vagyok, ti mit gondoltok...
Szokás mondani, hogy a világon mindenhol vannak magyarok. Nos, Zsuzsi posztjából kiderül, hogy a mondás igaz, nekik legalábbis St. Thomas szigetén is sikerült összefutniuk egy (majdnem) honfitárssal. Az Amerikai Virgin-szigeteken töltött időszak persze nem csak emiatt lett kifejezetten emlékezetes...
Hari Seldon 2
2022.06.16 09:49:33
Hari Seldon 2
2022.06.18 19:28:53
@nyuszigonosz:
Igen, de én már csak "drukkolok".
Sajnos az a két jelölt jutott be, akikre semmiképpen nem szavaznék.
Először örültem, hogy a mi körzetünkbe a LREM-es nyert, mert egybe vagyunk épülve a körzetközponttal, de aztán jobban megnéztem: nem, mi pont a bányavidék városaihoz tartozunk. (nem godoltam volna, pont azért mert az elnökválsztásnál a mi városunk szavazatat a központal együtt számolták)
A mi városunkban egyébként a LREM-es nyert, de a közeli bányavárosok elhúzták a RN és a "még demagógabb" FI felé a szavazatot a körzetben.
Igen, de én már csak "drukkolok".
Sajnos az a két jelölt jutott be, akikre semmiképpen nem szavaznék.
Először örültem, hogy a mi körzetünkbe a LREM-es nyert, mert egybe vagyunk épülve a körzetközponttal, de aztán jobban megnéztem: nem, mi pont a bányavidék városaihoz tartozunk. (nem godoltam volna, pont azért mert az elnökválsztásnál a mi városunk szavazatat a központal együtt számolták)
A mi városunkban egyébként a LREM-es nyert, de a közeli bányavárosok elhúzták a RN és a "még demagógabb" FI felé a szavazatot a körzetben.
Az olasz sziget varázslatos hely, nem csak a táj szépsége, hanem a kultúra miatt is. Ugyan nekünk még nem volt szerencsénk eljutni oda, ám Steve-éknek szerencsére nemrégiben igen, most következzen az ő beszámolója...
Sokszor leírtuk már, hogy nem csak kifelé irányuló határátkelés van Magyarországról, de fordított irányú is. Az már más kérdés, hogy aki ilyen-olyan okokból hazaköltözik, mint a mai poszt szerzője, Kati és családja, az aztán hogyan látja Magyarországot és a döntését.
Ha te is megírnád, milyen…..
Hari Seldon 2
2022.05.12 11:14:29
@szenilla66:
Szerintem ha valaki ír egy posztot akkor csak tudja pontosan hogy mi mikor volt.
- tudod az itteni olvasók szeretnék a szituációt megismerni, ha már a posztoló rászánta magát arra hogy elmeséli (egyébként köszönjük) , akkor az olvasó is szereti "fejben összerakni" a történetet. Csak ennyi, és nem több.
Szerintem ha valaki ír egy posztot akkor csak tudja pontosan hogy mi mikor volt.
- tudod az itteni olvasók szeretnék a szituációt megismerni, ha már a posztoló rászánta magát arra hogy elmeséli (egyébként köszönjük) , akkor az olvasó is szereti "fejben összerakni" a történetet. Csak ennyi, és nem több.
Hari Seldon 2
2022.05.13 17:47:13
@ulpius66:
Hát konkrétan Magyarországon az éghajlat az egyik legrosszabb Európában.
Pokoli meleg van, és még a tengerparti szél sem enyhíti.
Hát konkrétan Magyarországon az éghajlat az egyik legrosszabb Európában.
Pokoli meleg van, és még a tengerparti szél sem enyhíti.
Hari Seldon 2
2022.05.13 22:11:30
@Csodabogár: cserébe 35 C van màjus 12-én.
Egy határátkelő életében általában komoly mérföldkő, amikor először szavaz külföldön országos választáson, hiszen az egyben azt is jelenti, hogy megszerezte az adott ország állampolgárságát. Így vannak ezzel Hari Seldonék is, akik a pár héttel ezelőtti elnökválasztáson adták le először a voksukat…..
Hari Seldon 2
2022.05.07 22:43:03
@nyuszigonosz:
Igen. Nem volt valami "nagyszabású", de ezzel együtt tényleg szépen megrendezték.
A korábbi elnökök is ott voltak. Ez különösen a Hollande esetében lényeges, mert pártja most úgy néz ki "aláfekszik" a Mélenchon féle bandának.
Igen. Nem volt valami "nagyszabású", de ezzel együtt tényleg szépen megrendezték.
A korábbi elnökök is ott voltak. Ez különösen a Hollande esetében lényeges, mert pártja most úgy néz ki "aláfekszik" a Mélenchon féle bandának.
Hari Seldon 2
2022.05.08 08:22:41
@kardio1:
Szerintem meg Macron elég jó elnök.
Azt mondják a franciák folyton panaszkodnak. Nos ezen a vonalon már tősgyökeres lettél... :-)))
Macon az "elitek elnöke", ja, mert a politikában "oda tudna érni" egy "nem elit", képzetlen is... Ne haragudj de ez akkora demagóg szöveg, mint ide Lacháza, és ide aztán már tényelg messze van.
Jeleneleg bőven a normális középpolitikát Macron viszi. Rohadt nehéz cikluson van túl. (komcsi-anachista Gilets jaunes örjöngés, Covid, most a háború)
MLP eljátsza a népért aggódót de közben ugyanúgy az "elithez tartozik", kb mint Trump.
Mélenchon meg... na az meg sík hülye a gazdasághoz. Tipikus "hülye vagyok de erőszakos" csávó.
Ő tekerte aztán fel igazán a demagógiát. Levinni a nyugdíj korhatásrt 60 évre... Miért nem mindjárt 55-re. Sőt ne álljunk meg itt, pár évtized, és egyetem után mehetnének nyugdíjba.
És most juniusban folytatná... Na ez a félelmetes. Ez a csávó a (korai) törtető orbán stílusa. Csak neki nem annyira "eladható a politikai terméke".
Szerintem meg Macron elég jó elnök.
Azt mondják a franciák folyton panaszkodnak. Nos ezen a vonalon már tősgyökeres lettél... :-)))
Macon az "elitek elnöke", ja, mert a politikában "oda tudna érni" egy "nem elit", képzetlen is... Ne haragudj de ez akkora demagóg szöveg, mint ide Lacháza, és ide aztán már tényelg messze van.
Jeleneleg bőven a normális középpolitikát Macron viszi. Rohadt nehéz cikluson van túl. (komcsi-anachista Gilets jaunes örjöngés, Covid, most a háború)
MLP eljátsza a népért aggódót de közben ugyanúgy az "elithez tartozik", kb mint Trump.
Mélenchon meg... na az meg sík hülye a gazdasághoz. Tipikus "hülye vagyok de erőszakos" csávó.
Ő tekerte aztán fel igazán a demagógiát. Levinni a nyugdíj korhatásrt 60 évre... Miért nem mindjárt 55-re. Sőt ne álljunk meg itt, pár évtized, és egyetem után mehetnének nyugdíjba.
És most juniusban folytatná... Na ez a félelmetes. Ez a csávó a (korai) törtető orbán stílusa. Csak neki nem annyira "eladható a politikai terméke".
Hari Seldon 2
2022.05.08 08:24:42
@Zsuzsi65:
Amennyire figyeltem nekem is inkább ez jött át. Persze nem az számít, hogy mi mit gondolunk, hanem, hogy végül a bírósgágon mi áll meg.
Amennyire figyeltem nekem is inkább ez jött át. Persze nem az számít, hogy mi mit gondolunk, hanem, hogy végül a bírósgágon mi áll meg.
A parlamenti választás ismét sokakban előhozta a külföldre költözés vágyát (ez már nem az első alkalom, hogy aztán némi idő elteltével visszaálljon az alapállapot). Legalább ilyen érdekes, milyennek látják a Magyarországhoz fűződő viszonyukat a már hosszabb ideje külföldön élők. Közéjük tartozik…..
Hari Seldon 2
2022.05.03 11:14:22
Hari Seldon 2
2022.05.03 11:17:49
Szinte egy emberként mozdultak meg a csehek, hogy segítsék az Oroszország által megtámadott Ukrajnából menekülőket. Hatalmas összeget gyűjtöttek már eddig is össze a menekültek megsegítésére, de a pénzen túl is próbálják őket segíteni – derül ki Karel (előző posztját itt olvashatjátok) írásából.
A…..
Hari Seldon 2
2022.03.15 16:59:42
@Zulu4321:
Ja, demagógia.
és persze a putler csinálhatja az oroszokkal vagy a köztörvényes a magyarokkal, de ő nem mondhat ilyet.
Ja, demagógia.
és persze a putler csinálhatja az oroszokkal vagy a köztörvényes a magyarokkal, de ő nem mondhat ilyet.
Hari Seldon 2
2022.03.15 17:04:00
@SzZoole:
Persze, nyilván ő akarta. A putler meg csak védekezett. Sőt csak jószándékból állomásoztatott ott egy 200 000 hadsereget a határ közelében.
Egyébként érdekes, hogy a putler pont többet ért volna el a háború fenyegetésével, mint nyílt háborúval.
Így gyakorlatilag kivágják ruszki országot a Földről. (szép lassan olaj sem fog kelleni tőlük) minden ruszkit leköpnek nyugaton. Befejeződik az összes tudományos ipari együttműködés. Tényeleg nagy biznisz lesz nekik. Ha meg csak fenyegetett volna, előbb utóbb lett volna egy befagyott konfliktusa, és azzal bőven többet ért volna mint így.
Persze, nyilván ő akarta. A putler meg csak védekezett. Sőt csak jószándékból állomásoztatott ott egy 200 000 hadsereget a határ közelében.
Egyébként érdekes, hogy a putler pont többet ért volna el a háború fenyegetésével, mint nyílt háborúval.
Így gyakorlatilag kivágják ruszki országot a Földről. (szép lassan olaj sem fog kelleni tőlük) minden ruszkit leköpnek nyugaton. Befejeződik az összes tudományos ipari együttműködés. Tényeleg nagy biznisz lesz nekik. Ha meg csak fenyegetett volna, előbb utóbb lett volna egy befagyott konfliktusa, és azzal bőven többet ért volna mint így.
Kína kevésbé ismert részére látogatunk, a „boldog, Covid-előtti” időkből. Lesz parasztebéd, teaültetvény, száguldó vonat és egy felettébb szimpatikus idegenvezetőnk is. Steve posztja egy ismeretlen, de izgalmas világba kalauzol el minket.
Guilin tópart..
No nem kell valamilyen véres esetre gondolni, egyszerűen csak arról van szó, hogy Steve-ék kihasználtak egy lehetőséget – és milyen jól tették! Egyik fia egy gyönyörű órával, ő pedig egy kellemes élménnyel gyarapodott...
Hari Seldon 2
2022.01.14 10:45:23
Hari Seldon 2
2022.01.16 14:23:33
Alighanem sokan képzeljük el magunknak kedvenc olvasmányaink (vagy éppen hőseink életének) fontos helyszínét. Aztán vannak, akiknek megadatik, hogy személyesen is láthassák azt, amit addig csak elképzeltek. Közéjük tartozik P. Elliot is, aki meg is írta élményeit...
Hari Seldon 2
2021.12.01 07:13:58
Nem mindenkinek való a külföldi élet, ráadásul a körülmények változása is hozhatja úgy, hogy az ember a hazaköltözés mellett dönt. A napokban két történetbe is belefutottunk, melyeknek több közös pontja van – az egyik az, hogy mindkettő főszereplői Németországból költöztek vissza Magyarországra. Az…..
Hari Seldon 2
2021.11.11 12:59:41
@midnight coder:
"Attól még a gyerek felnõve simán felrobbanthatja alattad a buszt. Azért mert valaki átvesz bizonyos külsõségeket, illetve mert van pénze még nem fogja kukázni az értékrendjét, vallását, meggyõzõdését."
Honnan tudod ezeknek a meggyőződését?
Kb 10-15% alapból ateista, 30% úgy definiálja magát, hogy muzulmány családból származik, más kötödése nincs is a valláshoz. Kb harmaduk vallásos. maradék meg pár ünnepet megünnepel. Kb kétharmaduk eszik halal ételt... Szóval tök nagy különbségek lehetnek egyén és egyén között.
Ja még azt hozzáteszem hogy kb 100 éve ugyanezek voltak az arányok az európai keresztényeknél is.
Éppen a legfrissebb példa: most értünk haza a november 11-ei megemlékezésről, ahol a lányunk osztálya énekelt. Egyik katona fekete volt. Közben bemutattták a zászlókat is. Egyik közülük éppen a harki-k zászlója volt. Két gyerek felolvasta a halottakat, az egyik neve alapján feltehető hogy muzulmán családból jött. A nézők között is voltak "fejkendősök".
Azt látni kell, hogy egy részük már megtett egy nagy utat, másik még el sem indult rajta.
Ez személyiség függő, hogy ki milyne gyorsan veszi át a szokásokat.
"Attól még a gyerek felnõve simán felrobbanthatja alattad a buszt. Azért mert valaki átvesz bizonyos külsõségeket, illetve mert van pénze még nem fogja kukázni az értékrendjét, vallását, meggyõzõdését."
Honnan tudod ezeknek a meggyőződését?
Kb 10-15% alapból ateista, 30% úgy definiálja magát, hogy muzulmány családból származik, más kötödése nincs is a valláshoz. Kb harmaduk vallásos. maradék meg pár ünnepet megünnepel. Kb kétharmaduk eszik halal ételt... Szóval tök nagy különbségek lehetnek egyén és egyén között.
Ja még azt hozzáteszem hogy kb 100 éve ugyanezek voltak az arányok az európai keresztényeknél is.
Éppen a legfrissebb példa: most értünk haza a november 11-ei megemlékezésről, ahol a lányunk osztálya énekelt. Egyik katona fekete volt. Közben bemutattták a zászlókat is. Egyik közülük éppen a harki-k zászlója volt. Két gyerek felolvasta a halottakat, az egyik neve alapján feltehető hogy muzulmán családból jött. A nézők között is voltak "fejkendősök".
Azt látni kell, hogy egy részük már megtett egy nagy utat, másik még el sem indult rajta.
Ez személyiség függő, hogy ki milyne gyorsan veszi át a szokásokat.
Attilának régi vágya volt egy svéd szabványok alapján épült könnyűszerkezetes ház, lehetőleg a szülőfalujában. Nos, ház (ha minden jól megy) lesz, igaz, nem egészen a szülőfaluban…
Így néz majd ki..
Hari Seldon 2
2021.10.29 07:04:35
Hari Seldon 2
2021.10.31 08:41:19
@Arthamyr:
Nem tudom milyen árfekvés lehet a svés vidéken, de azt gondolom, a városokotól való távolságból, hogy átszámítva nem lehet több mint pár tízezer Euro. Ahogy hallottad
"a járási székhelytől 20, a legközelebbi nagyvárostól 30, a megyeközponttól 90 km távolságra"
Na most ismerve a svéd járási székhely fogalmát, az egy kb 10 000 lakosú várost jelent, a "nagyváros" meg már 50 000-től kezdődik.
Szóval arra tippelek, hogy egy elég ritkán lakott falusias környéken, nem lehet túl drága a telek.
Nem tudom milyen árfekvés lehet a svés vidéken, de azt gondolom, a városokotól való távolságból, hogy átszámítva nem lehet több mint pár tízezer Euro. Ahogy hallottad
"a járási székhelytől 20, a legközelebbi nagyvárostól 30, a megyeközponttól 90 km távolságra"
Na most ismerve a svéd járási székhely fogalmát, az egy kb 10 000 lakosú várost jelent, a "nagyváros" meg már 50 000-től kezdődik.
Szóval arra tippelek, hogy egy elég ritkán lakott falusias környéken, nem lehet túl drága a telek.
Hari Seldon 2
2021.10.31 08:43:19
@CSOKKI MÁLNA:
Azért szigorítanak, mert felmérték a helyzetet, és azt gondoltál egyenlőre ennyi elég.
Tudod, vannak szociológusok, akik ezt időről időre felmérik.
Azért szigorítanak, mert felmérték a helyzetet, és azt gondoltál egyenlőre ennyi elég.
Tudod, vannak szociológusok, akik ezt időről időre felmérik.
Az elmúlt években alapjaiban alakult át a hírfogyasztás és ennek következtében a médiavilág. Egyre nagyobb szerepet kaptak a közösségi oldalak (Magyarországon főleg a Facebook, a nyugati, és főleg az angolszász világban a Twitter is), miközben a hagyományos média szerepe csökken, de legalábbis…..
Hari Seldon 2
2021.10.24 08:00:15
@littke:
Az hogy "pártolja" nem ugyanaz, mint a konkrét uszítás, és hazudozás.
Lehet, hogy te így éled meg, hogy a számodra fontos dolgokat egyik vagy másik pártnak kedvezőbb színben tüntetik fel, de ettől még a magyar állami médiát nem lehet bármely nyugati médiával egy lapon említeni. Ott konkrétan állami szintű uszítás folyik, bárki ellen aki "nem a köztörvényes-orbán".
Az hogy "pártolja" nem ugyanaz, mint a konkrét uszítás, és hazudozás.
Lehet, hogy te így éled meg, hogy a számodra fontos dolgokat egyik vagy másik pártnak kedvezőbb színben tüntetik fel, de ettől még a magyar állami médiát nem lehet bármely nyugati médiával egy lapon említeni. Ott konkrétan állami szintű uszítás folyik, bárki ellen aki "nem a köztörvényes-orbán".
Hari Seldon 2
2021.10.24 10:41:06
A régi tárgyak gyűjtése nagy össznemzeti sport az Egyesült Államokban. Egészen fantasztikus dolgokat is lehet találni néha, de a lényeg nem is ez benne, hanem a körülötte kialakuló közösségi élet. A közösségi kertek egészen egyedi hangulatú világa után P Elliott most ezt a gyűjtőszenvedélyt…..
Hari Seldon 2
2021.10.18 16:03:26
Hari Seldon 2
2021.10.18 20:57:52
@P.Elliot:
en.wikipedia.org/wiki/Miss_Peregrine%27s_Home_for_Peculiar_Children
Nálunk a gyerekek szerették a könyveket.
en.wikipedia.org/wiki/Miss_Peregrine%27s_Home_for_Peculiar_Children
Nálunk a gyerekek szerették a könyveket.
Hari Seldon 2
2021.10.19 07:52:13
@Congeria:
Nekem meg a tv feldolgozás új.
Mi pdf-ben olvastuk a lányoknak. Abba voltak ilyen fura képek.
(Plusz, ugye van egy közepes filmfeldolgozás 2016-ból Tim Burtontól. az első könyv alapján. De van vagy 6 része könyvben)
Nekem meg a tv feldolgozás új.
Mi pdf-ben olvastuk a lányoknak. Abba voltak ilyen fura képek.
(Plusz, ugye van egy közepes filmfeldolgozás 2016-ból Tim Burtontól. az első könyv alapján. De van vagy 6 része könyvben)
Dr. Csiszár Rita több alkalommal írt már posztot nekünk a két- és többnyelvű gyereknevelésről. A Svájcban élő szakértő magyar és angol nyelvű tanácsadókönyveket írt, és számos külföldi magyar közösségnél megfordult előadást tartani. Rita most azt járta körül, milyen hatásai van gyermekeinkre, ha két…..
Hari Seldon 2
2021.10.16 07:38:57
@P.Elliot:
Igen, de akiről te beszéltél, olyanok voltak, akik ide oda költözgettek. Ez extrém eset. A legtöbbünk, egyszer elköltözik egy másik helyre, és ott él, a gyerekei ott nőnek fel. Amiről te beszéltél, az inkább a nomád éltnek felel meg.
Igen, de akiről te beszéltél, olyanok voltak, akik ide oda költözgettek. Ez extrém eset. A legtöbbünk, egyszer elköltözik egy másik helyre, és ott él, a gyerekei ott nőnek fel. Amiről te beszéltél, az inkább a nomád éltnek felel meg.
Hatay (a város és a régió is) kicsit olyan, mintha egy Rejtő-regény elevenedne meg. Törökország legkeletibb tartománya kész időutazás, ugyanakkor messze nem annyira elmaradott, mint esetleg első pillantásra gondolnánk. Kalauzunk Mercedes, aki fotókkal is alaposan megtűzdelte az elfelejtett régióról…..
Hari Seldon 2
2021.10.12 10:34:41
A német főváros egészen különleges hely, kultúrája, hangulata még Németországon belül is megkülönbözteti a többi nagyvárostól. Csodabogár fél évszázada látogat el oda több-kevesebb rendszerességgel, ám útibeszámolója nem csak ezért érdekes.
A modern Friedrichstrasse..
Hari Seldon 2
2021.10.12 07:47:06
@fhdgy:
Igazából van ilyen is olyan a bevándorló. Van aki látszik hogy Észak Afrikai (többnyire azok akik konkrétan meg is akarják magukat különböztetni), de van olyan (és ez a többség) akin nem mondod meg első pillanatban.
Igazából van ilyen is olyan a bevándorló. Van aki látszik hogy Észak Afrikai (többnyire azok akik konkrétan meg is akarják magukat különböztetni), de van olyan (és ez a többség) akin nem mondod meg első pillanatban.
Mindig lenyűgözött az agarak kecsessége, de még ha fel is merült volna egy kutya örökbefogadása, az agár biztosan nem lett volna az első választás között. Aztán érkezett Muscari posztja (a képekkel együtt - külön hálás köszönet!) és most már nem biztos, hogy ugyanígy vélekednénk… és ti?..
Magyarországon kezdődik az iskola, így aztán Vera posztja éppen időszerű. Történetének (ezúttal szó szerinti) hőse saját lánya, aki sok határátkelő gyerekhez hasonlóan kemény helyzetben találta magát, amikor kisgyerekként nyelvtudás nélkül a családdal kikerült Hollandiába. A nehéz kezdetek mára már…..
Hari Seldon 2
2021.09.05 08:00:56
Napra pontosan tíz évvel ezelőtt, 2011. augusztus 16-án indult útjára a Határátkelő. Belegondolni is őrület, mennyi minden változott ez alatt az egy évtized alatt mindannyiunk életében, miközben egy dolog biztos volt – reggel ott lesz a friss poszt. Van tehát mit ünnepelni, ám az örömbe kis könny is…..
Egészen különleges hivatás és történet következik ma, hiszen Krisztina lelkészként dolgozik Svájcban. Hogyan került oda, egyáltalán, mi a feladata egy kórházi lelkésznek és miként képzeli a jövőjét hosszútávon? Mindezekről beszélt a Csillának adott interjúban...
Hari Seldon 2
2021.08.15 09:18:25
@kardio1:
"Ilyen elesett àllapotban az emberi szó, a torôdés, a ràforditott idô legalább annyit szàmit à gyogyulàsban"
Így van, emeri szó, törődés. Ez nem függ össze a klasszikus értelmben vett "hittel". Az ember egyébként alapvetően JÓ. Igyekszik másnak jót tenni.
Ha a beteg ezt látja, visszatér a hite a jóságba, ez természetesen HIT. De nem feltétlenül egy természetfelettiben levő hit.
"Ilyen elesett àllapotban az emberi szó, a torôdés, a ràforditott idô legalább annyit szàmit à gyogyulàsban"
Így van, emeri szó, törődés. Ez nem függ össze a klasszikus értelmben vett "hittel". Az ember egyébként alapvetően JÓ. Igyekszik másnak jót tenni.
Ha a beteg ezt látja, visszatér a hite a jóságba, ez természetesen HIT. De nem feltétlenül egy természetfelettiben levő hit.
Viszonylag ritka alkalom, amikor arról tudunk beszámolni, hogy valaki Ausztriában született magyarként Magyarországra költözik. Pedig előfordul az ilyesmi is, igaz, Kilyénfalvi Áron esete igazán különleges...
Egy kis pluszpénz mindenkinek jól jön és erre az elmúlt másfél évben egyre több lehetőség nyílt. Amerikában például egyre többen dolgoznak különböző cégeknek, melyek applikációkon keresztül ajánlják fel a vásárlás lehetőségét. Ilyen kiegészítő pénzkeresettel foglalkozik Modern Wander is, aki…..
Hari Seldon 2
2021.08.03 09:43:52
Hari Seldon 2
2021.08.03 17:36:54
@nyuszigonosz:
"Amúgy a googli fordító jó nagy marhaságokat is tud. :-)"
Ha-ha
Régen a "crise clastique" -ra ami azt jelenti, hogy ha egy gyerek tör zúz, azt írta ki, hogy "törmelékes válság" ,
azóta javtották, most már "klastikus válság" -ra fordítja.
"Amúgy a googli fordító jó nagy marhaságokat is tud. :-)"
Ha-ha
Régen a "crise clastique" -ra ami azt jelenti, hogy ha egy gyerek tör zúz, azt írta ki, hogy "törmelékes válság" ,
azóta javtották, most már "klastikus válság" -ra fordítja.
Vajon miért található meg csupán nyomokban a klasszikus értelmiségi középréteg Magyarországon? Az okok nyilván sokrétűek, a jelenség azonban a tapasztalat szerint nem keveseket zavar azok között, akik végül a külföldi életet választják.
A kassai dóm..
Hari Seldon 2
2021.08.02 22:25:57
@droid_:
"na persze, a valasztott uj hazadban a buta kepzetlen tomeg nem is az, hanem butithato, kepezheto tomeg."
Ki mondta, hogy nem képezhető a képzetlen tömeg?!?
Azt mondtam, hogy ha van egy képzetlen tömeg, akkor nem mindegy, hogy őket megkisérlik képezni, és esetlegesen egy bizonyos százalékukat felemelik, vagy demagógiával tovább butítják. Ennyi a lényeg és nem több.
"na persze, a valasztott uj hazadban a buta kepzetlen tomeg nem is az, hanem butithato, kepezheto tomeg."
Ki mondta, hogy nem képezhető a képzetlen tömeg?!?
Azt mondtam, hogy ha van egy képzetlen tömeg, akkor nem mindegy, hogy őket megkisérlik képezni, és esetlegesen egy bizonyos százalékukat felemelik, vagy demagógiával tovább butítják. Ennyi a lényeg és nem több.
Hari Seldon 2
2021.08.03 08:22:08
@droid_:
Még mindig nem teljesen, vgy én foglamaztam pontatlanul. Szóvla a lényeg, minden országban van egy réteg, akik kicsit gyengébbek szellemileg (durvábban: buták). Ez esetben nem mindegy, hogy őket igyekeznek fejleszteni, és több kevesebb hatlkonysággal sikerül is, vagy inkább butítják tovább. Nem mindegy, hogy mekkora arányt képviselnek a társadalomban.
Még mindig nem teljesen, vgy én foglamaztam pontatlanul. Szóvla a lényeg, minden országban van egy réteg, akik kicsit gyengébbek szellemileg (durvábban: buták). Ez esetben nem mindegy, hogy őket igyekeznek fejleszteni, és több kevesebb hatlkonysággal sikerül is, vagy inkább butítják tovább. Nem mindegy, hogy mekkora arányt képviselnek a társadalomban.
Hari Seldon 2
2021.08.03 17:28:50
@Team Vincent:
Probléma, hogy azt gondolom, hogy alapból nem a gyengébb képességűek csoportjába tartozom?!?
Épp azt mondom, hogy aki az, azt tanítani kell.
Probléma, hogy azt gondolom, hogy alapból nem a gyengébb képességűek csoportjába tartozom?!?
Épp azt mondom, hogy aki az, azt tanítani kell.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
"beveszed a leszaromtablettát és úgy egész jól elviselhető, szerintem :-)"
Tudod PONT ezt csinálta a putler a ruszkikkal is. Egy teljesen apolitikus népet nevelt ki.
Tojik mindenre, agresszuióra, korrupcióra. Mindenre. Csak legyen "zabálni való".
- Egy idő után mindent elfoganak mint a birkák. Meghal 80 000 orosz egy háborúban? "Mindegy, nem a mi dolgunk, csak legy mit enni."
- Kb a maslow piramis legalsó szintjét biztosítja a népnek.
Láttuk, hogy pont erre tart Magyarország is azzal a rezsimmel.
(kb 6-8 évvel követik putler minden lépését, csak Magyarország szerencsére egyáltalán nem veszélyes a szomszédaira)
Nekem ez a tudat megalázó volt. Most már kék színű a személyim. Ez számomra egy felszabadító érzés lett.