Regisztráció Blogot indítok
Adatok
TilosazA (UK)

0 bejegyzést írt és 1231 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Igazán sajátos a mai poszt, hiszen Digger az angliai létnek elsősorban az őt leginkább zavaró elemeit emelte ki. Szó lesz hát (tömeg)közlekedésről, parkolásról, vásárlásról, és a legendás brit munkabiztonsági előírásokról (tessék megguglizni azt, hogy health & safety…..
Határátkelő Finnországi kisokos 2016.02.11 06:47:00
Ma folytatódik az a sorozat, melyben egy-egy országról próbálom meg összeszedni mindazt, ami fontos lehet az oda indulóknak, reményeim szerint hasznos linkekkel, információkkal. (Az Elintézendő ügyeink eddig részeit itt találjátok.) Ma Finnország van soron, és ebben az esetben is a…..
TilosazA (UK) 2016.02.11 11:57:02
Két év. Két év nagyon hosszú idő tud lenni, különösen, ha ennek egy részét egy család külön kénytelen tölteni. A mai történet szerzőjének, PiciJucinak és családjának ez jutott, részben saját döntésből, részben a sors akaratából. De a kitartás végül meghozta…..
TilosazA (UK) 2016.02.10 11:36:08
TilosazA (UK) 2016.02.10 11:39:44
@alasse11: Más fajta süteményeket esznek, más fajta tortákat. Kevésbé krémeseket, illetve ha krémes akkor túrókrém. És sokkal több cukrot használnak a süteményekbe. (számomra majdnem ehetetlenül édes minden torta itt)
A palacsintát is citromlével eszik és cukorral pl.
De szerintem a posztoló itt arra gondolt, hogy az angolok nem a sütemény miatt ülnek be egy kávézóba és isznak mellé egy kávét, hanem a kávé/tea miatt ülnek be, és esetleg esznek mellé egy sütit. Tehát nem mindegy milyen és mennyi fajta tea vagy kávé van, az viszont nem baj, ha csak két-három fajta sütemény van, az nem olyan fontos.
TilosazA (UK) 2016.02.10 15:01:11
@LittleG (uk): Egyedül a Costa-s citromtortát szeretem. Bár az is édes, de legalább finom. :)
Nyilván nem Ádám az egyedüli, akinek eszébe jutott már, hogy vissza kellene költözni Magyarországra. És nyilván nem ő az egyedüli, aki arra jött rá, hogy ez egyelőre nem jó ötlet. De miért nem? Kiderül a posztból. (Korábbi írásait itt, itt és itt találhatjátok…..
TilosazA (UK) 2016.01.06 14:32:40
@Muscari: Te, én őszintén megmondom, nem tudom. Mikor én Cambridgben jártam, teljesen elkápráztatott a város, meg úgy minden, úgyhogy nem nagyon figyeltem a lányokat. Mondjuk amúgy sem szoktam. :) Viszont láttam pár helyes fiatal srácot evezni. ;)
TilosazA (UK) 2016.01.06 14:45:28
@Sanz: Lehet hogy csak én látom így, de szerintem ez a kérdés kicsit túl van dimenzionálva. Szerintem nem csak azzal lehet jót beszélgetni, akivel közös az érdeklődési köröd, sőt, legjobbat akkor lehet beszélgetni, ha valami különbözik. Mert akkor még érdekes.
A "hova jársz teniszezni, te is oda? Jó mi?" után nem sok minden tud jönni (esetleg hogy menjetek együtt teniszezni, oké), de ha valakinek más a hobbija, az már érdekes lehet, miért szereti, stb. Ugyanez korosztályoknál is. Legalábbis nálam. Én a legjobbakat mindig olyanokkal beszélgetek, akik teljesen különböző kultúrából jönnek, imádom hallgatni a szokásaikat, hogy hogy néz ki náluk a család, az ünnepek, mindent.
TilosazA (UK) 2016.01.06 14:54:08
@HardPötty: Vagy azért mert ő nem olyan válogatós, hogy az alapján ítéljen meg valakit, hogy hány éves, és hogy mi a munkája. ;)
Mindig érdekes olvasni, miként élnek meg a már több éve külföldön élő határátkelők egy-egy ügyintézéssel dúsított hazalátogatást, hogyan csodálkoznak rá a csodás pillanatokra. Ez történt Diggerrel is, no és persze sok minden más a Magyarországon töltött tíz nap alatt.…..
TilosazA (UK) 2016.01.04 12:36:27
@Mirjam2: ASDÁban nézted? Ott majdnem mindent lehet kapni, de ha ott nem, akkor Morrisonsban. ;)
TilosazA (UK) 2016.01.04 12:43:29
@Golf2: Mi is külföldről adjuk ki a lakást, ingatlankezelőn keresztül. Semmi dolgunk nincs vele, mindent ők intéznek (kivéve az adózást persze) és azt hiszem 10%-ot fizetünk nekik a megkapott bérleti díjból. És garanciát vállalnak arra az összegre, amit az albérlő esetleg nem fizet ki számlát. Így sikerült nem-elbukni 300ezer forint víz és villanyszámlát.
Ha máshol bérelsz lakást, akkor is, ha külföldön, akkor csak akkor kell fizeni adót a különbözet után, ha te drágábban adod ki, mint amennyiért bérelsz. Viszotn valamit akkor is fizetni kell, valami egészségügyi hozzájárulást, vagy mifenét.
TilosazA (UK) 2016.01.04 15:29:11
@btiborc: Én már nem tudom, hogy honnan kaptunk megerősítést, hogy nem kell. De mivel a jogszabályban nincs benne, hogy csak Magyarországi bérelt lakás után nem kell fizetni, ezért mi így járunk el.
Noha elsőre olyan, mintha valami nagyon durva horror főszereplői lennének, messze nem erről van szó a harmadik kultúrájú gyerekek esetében, hanem egy olyan jelenségről, mellyel nekünk, magyaroknak is érdemes gyorsan megbarátkozni: gyerekekről, akik életük és eszmélésük egy…..
A kormány kampányol a fiatalok hazajövetele mellett, mert hát van és lesz munka, meg támogatás – de mi történik akkor, ha valaki tényleg hazajött, ráadásul az Egyesült Államokból és megpróbál munkát találni magának, persze rendes, bejelentett körülmények között? Hát…..
TilosazA (UK) 2015.11.26 12:25:15
@Zka: Mondjuk hogy mert nincs más választásod? Én mikor pályakezdő voltam, sehova nem vettek fel, mert nem volt gyakorlatom. Mikor végül egy ipse felvett titkárnőnek, a két kezem összetettem örömömben, hogy hurrá, végre dolgozom. Pont letojtam, hogy bejelenett-e, vagy mennyit fizetett. Ez egy külön történet, hogy az a pasi mi mindent elvárt volna a minimálbérért... három napot dolgoztam ott, mert "arra" nem voltam hajlandó.
Van amikor nincs más választásod, és akkor is elmész dolgozni, ha nem fizetnek. Pl. hányszor lehet olyat hallani, hogy a cukrász tanoncok külön fizetnek a cukrászdáknak, hogy ott lehessenek gyakorlaton. Dolgoznak, és még ők fizetnek. Az milyen?
Szép dolog, hogy vannak elveid, de a valóság az sokszor más.
Igen, értem én, hogy nem kéne hagyniuk, de egyszerűen nincsenek alkupozícióban.
TilosazA (UK) 2015.11.26 12:40:29
@Zka: Oké, feladom. :) Ideális helyzetben mindenkinek az utcára kéne mennie, kapát és kaszát ragadnia, és nem elmenni dolgozni ilyen körülmények közé. És közben gyorsan megtanulni fotoszintetizálni.
TilosazA (UK) 2015.11.26 15:04:41
@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Itt 30 gyerekre 3 óvónő van. És ők nem váltják egymást, hanem mind a hárman ott vannak végig. Kivéve magánóvodában, mert ott 4-5 gyerekre jut egy óvónő...
Határátkelő Luxusból a pokolba 2015.11.23 06:41:00
Spanyolország, Kanári-szigetek, napsütés, és egy jó munkaajánlat - maga a megvalósult álom, ami gyorsan pokoli tortúrává változott. Nem lehet elég gyakran hangsúlyozni, mennyire fontos megfelelően tájékozódni, mielőtt belevágnánk egy külföldi munkavállalásba. Imola…..
TilosazA (UK) 2015.11.23 13:46:44
@Mr Long: Ugh. Ez elég csúnya kép volt. :/ Nekem a karóbahúzásról egész más jut eszembe.

Látszik hogy nincs gyereked. :)) Akkor gondolom lakosztályt kell bérelni, hogy magatokra tudjátok csukni az ajtót, amikor a gyerek már alszik, ugye?
TilosazA (UK) 2015.11.23 15:58:30
@Herr Géza: Ez országonként változik. Itt jobb, ha nem adod meg a korod meg a fényképed, családi állapotod, mert meg sem nézik, dobják a kukába. Nem akarnak később olyan vádakkal szembesülni, hogy azért hívták be az illetőt, mert fiatal/szép/férjezetlen/férjezett stb.
TilosazA (UK) 2015.11.23 17:17:07
@montroyal ( CAN qc): Fénykép nélkül hogy?

De igen, diszkrimináció, mégpedig pl. a 60-as hölgyekkel szemben. Mi van, ha ők azt szeretnék, ha a Darvas Iván fotózná őket? Vagy a Kamarás Iván. :P És mi van ha valakinek Will Smith jön be? Vagy Gábor Zsazsa? :D
Ha az ember már elég hosszú ideje él külföldön, akkor előbb-utóbb olyan helyzetek is előfordulnak vele, mint Péterrel, akinek meg kellett újítani a lejáró, eredetileg Magyarországon kiállított jogosítványt. Ami elsőre egyszerű menetnek tűnt, az kicsit bonyolultabb ügy lett,…..
Amikor a mai posztot elkezdtem olvasni, tulajdonképpen nem volt több, mint egy segítséget kérő levél, amiből naponta több is érkezik. Nyuszilander és párja egy új-zélandi úthoz kért tanácsokat – aztán körülbelül a levél felénél kiderült, hogy akár többről is lehet szó,…..
Sok szó esett már itt is az egekbe szökő londoni megélhetési költségekről, melyek lassan olyan magasak, hogy nem csak a határátkelőknek, hanem az „őslakos” londoniaknak is gondot okoz a hétköznapokban, például a lakhatás megteremtésében. Arra gondoltam, ma fordítsunk egyet a…..
TilosazA (UK) 2015.11.14 14:36:21
@mojyo: Szerintem valószínű igen. Itt a közelben van egy kisebb városrész, aminek eddig csak helyi kis kávézói voltak, és most a Costa akar nyitni egy kávézót. (Prüszkölnek is elle rendesen. :D ) Szerintem ez az első jele annak, hogy a belváros elkezdett "kifelé jönni". Mondjuk más jele is van, buszsávokat építettek, így könnyebb ingázni pl., a külváros így "közelebb került" a belvároshoz. Tudatos fejlesztés eredménye is gondolom, a mi külvárosi városrészünkben most építettek egy ilyen központot, amibe összevonták a könyvtárat, a nővéri szolgálatot, meg ezeket a babás foglalkozásokat. Szép modern épület.
(Ja, ez Greater Manchester amúgy amiről írtam.)
TilosazA (UK) 2015.11.14 14:58:10
@mojyo: Szerintem üres épületek ott vannak, ahol a föld vagy épület értéke lefelé zuhant, tehát az nem egy fejlődő városrészben van.
Detroitba nem fognak költözni az emberek csak úgy, csak ha valaki úgy dönt, hogy tudatosan feljfejeszti. Ahogy pl. Magyarországon Győrt. Odamegy egy-két nagyobb cég munkaerő reményében, és az vonzani fogja az embereket, az pedig a szolgáltatásokat (étterem, fodrász, autószerelő). Az pedig azokat az embereket, akik ott dolgoznak.
De addig amig csak képzetlen emberek élnek ott, és más nem történik, addig nem sok minden fog változni.
Amúgy láttam egy jó kezdeményezést Detroit külvárosában, de szerinem az még kevés lesz ehhez.
Már több mint két éve él Franciaországban a Seldon-házaspár, most pedig küldtek egy posztot, aminek külön értéke, hogy mindig jó novemberben nyári képeket nézegetni (bár mostanában azért már a november sem a régi…). Szóval lássuk, milyen is egy igazi Val d’Isère-i…..
TilosazA (UK) 2015.11.13 15:32:28
@Golf2: Ezzel több bajom is van. Egyrészt a magyarok ugyanúgy dolgoznak, mint az angolok, ezek a "segélyek" nem munkanélküli segélyt jelentenek, hanem adókedvezményeket, családi kedvezményeket, lakhatási támogatást, amit amúgy is akkor kapsz, ha dolgozol. He ezt elveszik, akkor nagyon sok bevándorló helyezete el fog lehetetlenülni, főleg London környékén. Pedig nem élősködni mennek oda, hanem dolgozni.
A másik problámám ezzel az, hogy azt sugallja, a bevándorló munkájanem ér annyit mint egy született angol munkája, hogy nem illetik meg ugyanazok a jogok.
Kiváncsi vagyok, hogy keresztül tudja-e verni az EU-n ezt Cameron, vagy ő is tudja, hogy nem fog menni, és ez is csak népszerűséghajhászás.
Ha bevezetik, én nagyon meg leszek lőve.
TilosazA (UK) 2015.11.13 17:02:44
@P.Elliot: Azt felejted el, hogy ez itt az Európai Unió. És ezzel mindent elmondtam szerintem.
TilosazA (UK) 2015.11.14 14:19:15
@DieNanny *ISTJ* [SZ,CH]: Még csak három éve. De azt hiszem, hogy 4 év munkaviszony kell hozzá, én meg az elmúlt években otthon voltam a gyerekemmel. Mostmár több mint egy éve nem találok munkát.
Nemrégiben arra kértelek titeket, hogy ha van kedvetek, küldjétek el, hogyan néz ki egy napotok fotókon, rövidebb-hosszabb szöveggel. Nos, ma egy ilyen poszt következik Zsuzsától egyenesen Los Angeles mellől. Nem árulok el szerintem nagy titkot és nem lövöm le a poént sem, ha…..
Határátkelő Irány a város! 2015.11.04 06:45:00
A napokban jelent meg a Nemzetközi Migrációs Szervezet jelentése arról, hogy egyre többen élnek városokban, a trend pedig nem hogy lassulna, egyre gyorsul, aminek egyik oka a migráció. A szervezet szerint teljesen hiábavaló megpróbálni harcolni a jelenség ellen, inkább meg kellene…..
TilosazA (UK) 2015.11.04 11:35:53
@tsabus [UK]: "Million pound properties" pontosabban.
TilosazA (UK) 2015.11.04 14:46:30
@tsabus [UK]: A baj az egésszel az idő. Londonban például a tömegközlekedés rémálom, simán utazol városon belül másfél vagy két órát, főleg amikor metró átépítések vannak, vagy vonat hálózat átépítés. Szerintem ott nem tudod megmondani, hogy aznap kocsival érsz-e előbb oda, vagy tömegközlekedéssel. És a kocsi kényelmesebb. Aki benn lakik a belvárosban, az simán megengedheti magának, hogy kifizesse azt a behajtási díjat (kell egyáltalán fizetni, ha csak belül közlekedsz, nem ingázol?).
Lezárni a fél várost pedig lehetetlen.
Valóban , szerinem is valami olyasmi a megoldás, hogy szabályokat kell hozni, ami visszaszorítja ezt a nagy népességnövekedést Londonban, mert ez az ingatlanár növekedés, forgalomnövekedés senkinek sem jó (csak pár száz embernek talán).
Mondjuk valami olyasmi, ami pozitívan diszkriminálja a Londonon kívüli területeket, mert ha negatívan ható szabályokat hoznak, az alól úgyis megtalálják a kiskaput. (Pl. kitiltani egyes cégeket, stb.)
TilosazA (UK) 2015.11.04 15:26:42
@mojyo: Én itt Manchesterben nem vállalkoznék a biciklizéssel. Legalábbis ezen a részen ahol én lakom, az autók is úgy kerülgetik egymást, mivel csomó helyen meg van engedve a parkolás a főúton, és nem férnek el a szembejövők egymástól. Na oda már csak egy biciklis hiányzik. Néha égnek áll a hajam, ahogy a buszok kicentizik ahogy kerülgetik az autókat.
Egy kapcsolatot komoly próbatétel elé is állíthat az, ha a pár egy időre kénytelen külön élni, mondjuk mert az egyik éppen valahol külföldön dolgozik, vagy készíti elő a terepet arra, hogy a másik utánamehessen. Ez történt a mai poszt szerzőjével, Dorinával és társával…..
Határátkelő Itthon a helyem 2015.10.29 06:43:00
Ma ismét egy olyan poszt következik, melyben egy réges-régi történet szerzője írja meg kérésemre, hol tart sok év után. És a sok év most tényleg sok, nem csak azért, mert Kinga több mint négy éve írt a blogra, hanem azért is, mert az akkor az útját kereső 16 éves lány ma…..
TilosazA (UK) 2015.10.29 11:42:13
@Csupacsí: Ez így sem jobb ám, hogy ő azt hiszi, hogy feladatot kapott. Én meg nem vagyok ám ateista, meg nem is jó erről vitázni, tudom.
Ha belegondolok, hogy 20 évesen mennyi mindent hittem, hogy az úgy van, vagy meg tudom változtatni...
Sok minden fog változni az életében a következő években. Pl. én 30 évesen mentem férjhez, mire ő ennyi idős lesz, már 10 éve házas. (Ha szerencsés.) Fura belegondolni.
TilosazA (UK) 2015.10.29 11:54:43
@Mammaroza: Igen, és valamilyen szinten irigylem is.
TilosazA (UK) 2015.10.29 18:52:55
@Ödenburger [Hu/At]: Imádom ezt a mondatot, hogy "külföldön mindig bevándorló leszel". Ez tény, de miért baj?!
Ez olyan, mintha valakinek azt mondanád: te mindig fekete maradsz. Vagy fehér. Ez így van. És? Lehet, hogy Magyarországon utánad köpnek, ha bevándoról vagy (vagy jól megvernek), de itt nem.

Három év alatt nem ért semmilyen megkülönböztetés ezzel kapcsolatban. Tudom, nem hosszú idő, de ha csak három évente történik, én bevállalom, egye kukac.

Amúgy most jut eszembe, hogy még a "mindig" sem igaz, 6 év, és szerezhetsz állampolgárságot.
Zsuzsanna még ugyan Magyarországon van, de nagyon elszántan készül arra, hogy a lánya után költözik Hollandiába. Ami külön megkapó a történetében, az az elszántság, és hogy próbál nem kapkodva, hanem a lehetőségeket végiggondolva dönteni. Talán ti is tudtok neki segíteni,…..
TilosazA (UK) 2015.10.22 11:12:56
@Kriszta D: Azért ez a biztosítási ügy egy kicsit bonyolítja a helyzetet. Meg találni olyan repülőtársaságot, amelyik kiviszi a kutyát. Meg olyan albérletet ahová viheted.
TilosazA (UK) 2015.10.22 11:24:26
@Kriszta D: Én nem javasoltam ilyet. De azért az ugye tiszta hogy a kutya nem gyerek? Mert pl. apám is kutyagyereknek hívja, meg anyósom is... Néha úgy érzem, komolyan is gondolják.
TilosazA (UK) 2015.10.22 14:37:19
@Muscari: Szeretnék neked hinni, de apám soha nem foglalkozott annyit velünk mint a kutyájával... :D
Vajon tényleg boldogabb, egészségesebb és jobb-e a külföldi élet, mint az otthoni mindennapok taposómalma, vagy az egész inkább amiatt van így, mert másképp állunk hozzá, mint amikor odahaza, a szülőföldünkön próbálunk meg boldogulni? Íme, pár példa, utána pedig kíváncsi…..
TilosazA (UK) 2015.10.21 11:08:58
@Whave: Hello, te még élsz? :)) Épp a minap jutottál eszembe, hogy jól eltűntél. :)
Minden évben kijön egy lista, amely több szempontot is figyelembe véve összegzi, melyik országban a legjobb határátkelőként az élet. Összesen 39 országot listáznak az ott élő külföldiek tapasztalatai alapján. Ma ebből mazsoláztam kicsit. Az HSBC minden évben megkér rengeteg…..
TilosazA (UK) 2015.10.09 12:14:23
@Zoole[uk]: :) Nekem nincsenek erkölcsi aggályaim, azt csinálnak amit akarnak. Nekem csak ez a bajom vele, amit fennt is írtam.
TilosazA (UK) 2015.10.09 14:57:37
@Mirjam2: Igaz, én sem tudok olyan sokat a Közel Keletről, csak amit a hírekben lát az ember, meg interneten olvas, ez a kép viszont lehet elég torz is.
TilosazA (UK) 2015.10.09 14:59:24
@Mirjam2: Miért változtattad meg az avatarod? És mi van a mostani avatarodon?
Tisztában vagyok vele, hogy a kérdés provokatív (szánt szándékkal az), de remélem, legalább annyira elgondolkodtató is. Nekem egy cikk kapcsán jutott az eszembe, és arra jutottam, van annyira érdekes, hogy érdemes legyen itt, a blogon is felvetni.  Az említett cikk a The Irish Times…..
TilosazA (UK) 2015.10.02 14:03:24
@Bredpitt Monika: Nem tudom, vicc volt-e, én jót nevettem rajta mindenesetre. :)))
Európából nézve az amerikai egészségügy rejtelmeit nem könnyű kibogozni, ráadásul rengeteg a félinformáció az egyébként valóban bonyolult rendszerrel kapcsolatban. Viktor (akinek párja, Dóri már írt amerikai tapasztalataikról) mai posztja talán kicsit segít eloszlatni a…..
TilosazA (UK) 2015.09.30 10:30:32
@wuaaa: A szaktudás kivándorol Mo-ról nyugatra, egy jobb élet reményében. Kevesen maradnak, azok is túlterheltek.
TilosazA (UK) 2015.09.30 10:48:16
@svájci sapka (ch): Én azt vettem észre, hogy Mo-n én is rohangáltam orvoshoz mindenféle náthával, de muszáj volt, mert csak úgy nem maradhattam otthon egy 40 fokos lázzal, csak ha táppénzre kiírt az orvos.
Itt Angliában azt mondják, hogy minek jöttél el a 40 fokos lázzal, úgyis vírus (minden vírus, MINDEN, kérlek szépen),ezen az antibiotikum úgysem segít, szedjél paracetamolt, és ha jól vagy, uccu vissza dolgozni. De nem is kell a táppénzes papír, csak beszólsz, hogy beteg vagyok, két nap múlva megyek, hello.
Szerintem ez sokkal jobb, nem terheled az egészségügyet a fölösleges látogatásokkal. Még akkor is, ha úgy érzi az ember, hogy akár ki is nyiffanhatna az influenzája miatt... Valójában erős fiatal (nem idős) szervezet ritkán nyiffan ki influenzában.
A beilleszkedés, új otthonunk elfogadása nem is olyan egyszerű, mint elsőre (jellemzően Magyarországról) gondolná az ember. A kulturális sokk különböző állomásairól már többször is szó volt, komoly pszichológusok, szakemberek is írtak ide róla. Moholy mai írása szerintem…..
TilosazA (UK) 2015.09.24 11:00:36
@LittleG (uk): Érdekes, hogy mennyire különbőzőképpen éljük meg ezeket a dolgokat. Néha engem is elkap ez az érzés, hogy "jaj, el kellett jönnöm" (elég ritkán), de alapjában véve a kiköltözésben nem a veszteséget élem élem meg, hanem a "nyereséget" az új hellyel. Ami amúgy fura, mert nem vagyok egy optimista alkat.