Regisztráció Blogot indítok
Adatok
BeZol

16 bejegyzést írt és 24 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Állampapírba fektetve a pénzünket évi kb. 3%-ot tudnánk nyerni az infláción felül, tehát ettől "esünk el" azzal, hogy számítógépet vásárolunk 3-6-9 éves időtávra, tehát ezt a költséget havi bontásban hozzá kell adnunk a gépünk havi bontású árához. Az egyszerűbb összehasonlíthatóság érdekében…..
  - Monitor: elég sok csoportra lehet osztani a monitorokat is, én leginkább a gépkategóriákhoz kapcsolódóan osztályoznám őket. Egy játékra ajánlott monitor-listát az alábbi linken találhattok. Én csak a véleményemet fűzném hozzá a témához. A kiszemelt monitorhoz kapcsolódó árat bárki megtalálja az…..
Brutál kategória Nem tudom, hogyan másképp nevezhetném ezt a kategóriát, de talán még az "overkill" kategória megfelelő lett volna. Sokan a normál kategóriában leírt géphez hasonló kaliberű számítógépet vásárolnak annyi változtatással, hogy a videokártyából nem elégszenek meg egy 100 ezer Ft-ba…..
Idéntől kezdenek szállingózni a directX 12 alapú játékok, ezzel kapcsolatosan pedig szeretnék pár tesztet belinkelni, így mindenki láthatja, hogy nagyjából mire lehet számítani a jövőben. A directX 12 sokkalta jobban ki fogja használni a processzor erejét a játékok során. Jelenleg körülbelül itt…..
Normál gamer konfig: - Processzor: Intel Core i5-6600K (4 mag - 4 szál) - kb. 75 ezer Ft- Alaplap: Z170-es alaplap - kb. 30 ezer Ft-tól- Memória: 2×8 GB DDR4 2133 MHz - kb. 24 ezer Ft- Videokártya:MOST: GTX 970 - kb. 92 ezer Ft VAGY R9 390 - kb. 100 ezer Ft1-2 hónap múlva: Custom hűtésű RX 480 4-8…..
Belépő gamer konfig: - Processzor: Intel Core i3-6100 3.7 GHz (2 mag - 4 szál) - kb. 35 ezer Ft- Alaplap: Z170-es alaplap - kb. 30 ezer Ft-tól- Memória: 2×4 GB DDR4 2133MHz - kb. 12 ezer Ft- Videokártya: AMD R7 370 - kb. 46 ezer Ft VAGY GTX 950 - kb. 52 ezer Ft- Tápegység: 500W+ - kb. 15-17 ezer…..
Hosszas kihagyás után eszembe jutott, hogy régen írtam egy blogot, gondoltam ismét leírom pár gondolatomat, ill. hogy mi történt az elmúlt 2 évben. Először is leálltam a skalpolós robotokkal. Beállításfüggő a dolog ugyan, de gyakorlatilag ha kevés a kötés, akkor nincsen elegendő statisztikai adat,…..
Jelenleg a legfontosabb alkatrész a PC-ben az SSD. Ezen áll vagy bukik az, hogy mire és hogyan lehet a gyakorlatban használni a PC-t/laptopot. Az SSD ára mára már szerencsére olyan alacsony szintre esett, hogy egy használható méretű SSD-t már be lehet szerezni 120GB - 20K, 250GB 30K körül...
BeZol 2016.04.14 14:22:11
Aki teheti, az ma már legalább 240-256gb-os SSD-t vegyen, mert a 120ashoz képest 1,5xeres áron kapunk 2xer akkora tárhelyet, ill. nagyon hamar elfogy a 120gb, én legalábbis folyamatosan hadilábon állok miatta, szívem szerint pedig 512gb-os lenne a legjobb, viszont akkor már mi megy a merevlemezre :) (már ha lehet az is a gépben)

Az élettartam miatt nem kell aggódni, mert már több merevlemezem halt meg 4-7 éves korban, és egyelőre a 2010 szeptemberben vásárolt első generációs SSD-m vmelyik tesztprogram szerint 93%-os állapotban van még most is. Előbb lesz komplett gépcsere, minthogy az SSD elhasználódjon.

Az SSD-ben mivel nincs forgó alkatrész, ezért könnyebb és kevesebb áramot is eszik, na ez egy laptop esetén duplán jó ugye.

A fő probléma az SSD-re váltásnál az, hogy laptopok esetén az olcsóbbaknál nincsen szerelőnyílás (sőt, van ahol már az akksi sem húzható ki!), így teljesen szét kell bontani a laptopot, ami ugye garanciavesztéssel jár (viszont youtube-on minden típusra van videó, hogy mit hogyan kell csinálni). HA a megvételkor kérem az SSD-t, akkor pedig 20ezer Ft helyett 30-35ezret gombolnak le rólam, ami természetesen nem szimpatikus. A laptopok egyébként a sokkal lassabb processzoruk (a többség fele olyan gyors mint egy asztali gépé) mellett azért is lassabbak, mert a merevlemezük 5400-on pörög 7200 helyett, tehát még ez is rátesz egy lapáttal az agyhalottságra. (persze energiatakarékosabb)

Nekem fél éve kezdett el haldokolni a 2011 év eleji i3 350M-es laptopomban a merevlemez (szokásosnál is hosszabb töltési idő, durva beakadások már windowsban is), viszont mióta SSD van benne, a windows betöltésekor a windows logót már nem is látom (mikor össze állna a 4 színből a jel), mert már tovább is ugrott, olyan gyors. Erre ellenpélda a most szeptemberben vásárolt 5xxx szériás i3-as laptop a merevlemezével. Hát én megőőőszülök mire az egyáltalán betölt, vagy néha az a 10+ másodperc mire egyáltalán felugrik a böngésző. Siralmas. Utálom, mikor azon kell vmit telepítgetni szívességből.
Belsőség Heti merítés 2015.07.05 07:13:42
Kis rohadék Szóval kabriót akartunk de nem keletit, mai agyammal lehet hogy egy Escortba nyúlnék,vagy Peugeot 205-be nem ebbe a csodába amiből nincs igazán sok az országban. A vételár olcsó volt de már a hazahozatalnál kiderült hogy valószínű ipari tanulók gyakorlóeszköze…..
BeZol 2015.07.05 21:47:53
Szuper, mire megírtam a mondanivalómat, nem küldte be, így kezdhetem elölről. A lényeg:
A népítéletet nem kivagyiságból írtam (kár is ezért fikázni a másikat), hanem azért, hogy aki majd használtan venne ilyen bmw-t (legyen az most, vagy a jövőben bármikor), annak legyen fogalma arról, hogy mire számíthat. Ezt én részletesen leírtam, nem intéztem el 4-5 mondattal úgy, hogy azt bármilyen más autóhoz be lehetett volna írni... Az, hogy nektek ettől fáj a fejetek, tényleg vegyetek be aspirint :D Nem ez volt a célom, higgyétek el, de örülök, hogy volt aki elolvasta, mert emlékeim szerint elég hosszú lett.
Az autó hátulja nekem sem tetszett, de mióta rákerült a kis szárnyacska, azóta sokkalta jobb lett az összhatás, és hát ugye más alternatíva nem volt autóban.
Az elektronikának van "játékos" állása is, úgy lehet szabályozottabb keretek között virgonckodni, és pl. gyönyörű szépet faralni, és ha netán túlszaladna a hátulja, akkor befékez, és nem lesz probléma. A teljesen kikapcsolt állást csak télen használom, egyébként eléggé veszélyes tud lenni, mert ha olyan az út, még 3.ban is kikapar a kocsi!
70ig lehet városban lehúzott ablakokkal kabriózni, afelett pedig érdemes az ablakokat felhúzni, és a szélfogót is felnyitni. Na így kb. 160ig normális a szélzaj, afelett pedig érdemesebb bekapcsolni a hifit, de ha kabriózol, akkor a legjobb azt kanyargós, szép tájú országúton tenni.
A párom kezét azóta nem fogdosom vezetés közben, mióta egy idióta index és egyéb előre látható jelzés nélkül bevágott elém, és félre kellett rántanom a kormányt, de mivel a másik kezem távolabb volt, így épphogy le tudtam reagálni a szitut. Azóta jobban megfontolom, mikor fogom 1 kézzel a kormányt, és mikor sem. A 6.-at 70től lehet tenni, szóval vitorlázás simán megy. Az új automaták előnye 0,5 literes fogyasztáscsökkenés, ezért alkalmazzák annyira.
Az, hogy 200 feletti élményeket közöltem, nem jelenti azt, hogy non-stop úgy is közlekedek. Engem az sem zavar, ha valaki gyorsabb nálam (még ha félévente 1xer ha akad ilyen), mert legalább rövidebb időre nem olyan szürke az utazás, és van egy kis izgalom, még ha nektek ez taszító is. Engem egyébként sokkalta jobban felháborít az, hogy sok autós 70+-szal repeszt városban, mint az, hogy vki országúton/autópályán hajt gyorsabban, és szerintem ezt ti is gondoljátok át, hogy kik is jelentik az igazi veszélyt, mert bizony nem én (én csak autósokat tudok kiütni, gyalogosokat, kerékpárosokat, buszmegállóban ácsorgókat nem, és előre lehet látni a visszapillantóban, ha vki gyorsan közelít, míg városban egyszer csak ott van az idióta a semmiből). Nálam a 130 unalmas tájnézés, és kb. a 160 olyan, mint a hondja jazz-nél volt a 110. Tény, hogy a honda városra lett tervezre, a bmw pedig pont nem oda.
Lámpától még soha sem gyorsultam, ez a kocsi nem is erre van (6,7s a 0-100), városban krúzolni kell vele.
Mivel autóbuzi vagyok, mindig tudom, hogy kb. mire számíthatok. A bunkó stílusom szerintem csak büdös, kormoló autóknál alkalmazom a minél előbbi kielőzés érdekében.
BeZol 2015.07.06 09:52:28
@zaksza: Nem ezt írtam. A bmw-vel kevesebbszer érnek veszélyhelyzetek, mint bármilyen kisautóval, mert a kisautókkal szemben sokan genyón viselkednek. Ha a helyzet úgy hozza, hogy el kell kerülni egy balesetet, akkor jobb eséllyel teszed meg ezt egy nagyobb tempora tervezett kocsival, de ne nekem legyen igazam, csináljon a totalcar erről is tesztet, szerintem érdekes kimenetelű lenne (gondoljatok bele, már fél méter sokat számíthat, és még a gumi sem mind1).
Én ha biztonságmániákus lennék, biztos h egy nagy suv-val járnék, és ha városban jönne egy kisautós mint a golyó, akkor simán megúsznám.
Én már 1 évvel a kocsi megvétele után úgy gondoltam, hogy felesleges volt ennyit költeni egy kocsira, inkább költöttem volna másra a felét, és vettem volna egyet használtan mondjuk 3 évesen, viszont mivel a kezdetek óta az enyém, ezért nem lesz eladva soha, főleg h a kabrió az 30 évesen is kabrió, és a forma örök.
Én úgy gondolom, hogy az életben 1xer lehet érdemes drágább autót újonnan megvásárolni, és ha már az autóláz kifutotta magát, és tényleg már csak egy közlekedési eszköz kell, akkor már felesleges 0 km-es autóba beruházni, mert pénzdkidobás, és akkor is már inkább 1 éves autót érdemes keresni. (pl. én nagyon praktikusnak tartom a 3as GT-t, mert nagy a hátsó lábtere és a csomagtere is könnyen pakolható, ill. létezik 335d variánsa 313 lóerővel, 5s alatti gyorsulással, és ezek újonnan felextrázva 22m Ft, de 1 évesen max 20k km-rel "csak" 15, és még a saját autómon is úgy tapasztaltam, hogy egy autónak kb. 80k km-ig új beütése van)
Az biztos, hogy aki 1-ről a 2-re akar jutni, az nem költ állandóan kocsira, mert a megvétele és még a karbantartása is csak viszi a pénzt (nem hiába jár egyre több prius az utakon!). Én is azon agyalgatok néha, h érdemes lenne városba egy yaris hybrid a 4,8as átlagával, esetleg egy új octavia 1.6os diesellel a hétvégi mászkálásokra, a bmw pedig maradna kirándulós autónak, és akkor kb. 5literekkel elmászkálgatnék a mostani 8 helyett, csak hát ugye azokat is fent kéne tartani és meg is kéne venni, úgy pedig már nem jön ki a matek, de ha 35i-m lenne, akkor már megérné a dolog.
Mindenkinek tudnia kell, hogy mik a céljai, és azt hogyan tudja teljesíteni.

Hát az autópályán a temposabb közlekedők 99%-a dieseles kocsi, éspedig a fogyasztás miatt. A nagyobb benzintemetősöket pedig nem értem, hogy minek vesznek erős autót, ha totyognak, arra ott vannak a belépő motorok. Azt sem értem mi buli van abban, hogy egy teli tankkal 450km már jónak számít, míg nekem ez 880km is tud lenni, de minimum 650km, és akkor már eléggé meghajtottam a kocsit. Az egy dolog, hogy tudom, hogy megy a kocsi ha kell, de akkor sem értem mi a francnak erős benzines motor, ha többségében csak a parkolóban állnak vagy a külső sávban totyognak. Véleményem szerint kis benzinest és hybridet érdemes városba, dieseleket hosszabb távú közlekedésekre, míg a nagyobb benzineseket szerintem tudatosan azok vesznek, akiknek anyagilag már tényleg mind1. Én azt mondanám, hogy 10literes fogyasztásig, tehát kb. 200 lóerőig még esetleg szabad benzinest vásárolni, de afelett nyomósabb indok nélkül netto hülyeség. (elég megnézni 3as cabriokat használtan. Hány km van a 335i-kben, és mennyi a 330d-kben, mert ezek egy árban mentek anno. A 35i-ket a többség kb. nem is használta, nem is értem akkor minek vette meg anno)
Az elektromos autó lehet majd érdekes alternatíva később, de arról nem írnak, hogy mi történik akkor, amikor egy elektromos kocsi 8 éves lesz, és lejár az akksiról a garancia. Ott a Tesla, mint egyedüli nagy hatótávú elektromos kocsi, és a leggyengébb variánsa 24m Ft újonnan. Ha ez a kocsi 8 éves lesz, kb. ér majd 3 évente feleannyit, tehát 8 évesen elvileg 4m Ft körül kéne lennie, de az akksira már nem lesz gari, az akksi pakk pedig 9,5m Ft, na akkor hogy is van ez? Még ha kész is lesz a giga akksi gyár és 30%-kal olcsóbbak lesznek az akksik, akkor is drága mulatság, és szerintem erre kevesen gondolnak akkor, amikor újonnan vesznek egy ilyen vagy bármilyen más elektromos masinát.
Csütörtök este a felszabadult marginból beszálltam az AUDNZD pár mozgásába. A jelzéseim szerint a második pozíciót kellett megnyitni, így felvettem 0,02 lotot.Több páron is trendelő mozgás indult meg, a sors fintora, hogy a szabad marginom korlátoz. A befektetési számla viszont…..
BeZol 2014.08.29 22:58:04
Sajnálattal látom, hogy a feltöltött pénz 30%-a van csupán meg.
Még én sem találtam tökéletes stratégiát, de pár személyesebb tapasztalatot azért megosztanék, hátha megfog benned valamit.

Végigültem 4 drága tőzsdés tanfolyamot, ahol tulajdonképpen mindenre megtanítottak, de hosszútávon semmi vagy majdnem semmi nem jó belőle, de elég jó alapot adott mindenhez.

Elsőként alakzatokkal kereskedtem, de hiába jött be párszor a formula, ha folyton fals kitörések szenvedtettek meg, a végén talán az volt a statisztikai eredményem, hogy 5 kereskedésből 2 sikerült, amik nem fedezték a veszteségeket, és szépen lassan fogyott a számla, úgyhogy ezzel felhagytam.

Ezek után úgy döntöttem, hogy automatizálok, mert a robot úgyis betartja a szabályokat ÉS nem mulaszt el egyetlen kötést sem. Egész jó eredményeket produkáltam a tanfolyam során szerzett robottal, de elejétől kezdve nem smakkolt vele kapcsolatosan valami, és jó ideig tartott, mire rájöttem mi az. Nem volt stopja, így mindig csak nyert, és csak egyszer tudott veszíteni, de akkor mindent... Nálam 2xer került margin call közelébe, a második alkalommal már margin call is lett volna, ha előtte nem állok át már kézzel kötni a robot kötéseit, csak immáron jobb pozícióból. HA nem zárom be az akkori pozíciókat 50%-os veszteséggel, akkor az egyenlegem a kezdeti érték 2,5szeresére rúgott volna addigra. Természetesen a feltételes mód egy fityinget sem ér, de az azóta eltelt 3 év alatt már biztosan lett volna margin call kézzel kötögetéssel is, így tényleg csak bizonyos időszakban volt nyereséges, de hosszú távon elvérzett volna, méghozzá margin call-al.

Ezek után úgy éreztem muszáj visszaszereznem az elvesztett tőkét, és elkezdtem alakzatokkal és erősebb szintekkel spekulálni. Ez annyira jól működött, hogy 2 hét lefolyása alatt visszaszereztem az elvesztett 50%-ot és még kicsit többet is. Ezek után nyáriszünetre betettem egy pozitív kamatú carry trade-be az egyenleget, így nyár végére az eredeti tőkém 2xeresére hízott az egyenleg.
Újra megpróbáltam spekulálni, hát nem jött be (csak kicsi híja volt...), és ledaráltam a számlát szinte nullára, pedig ugyanazt a szisztémát követtem mint anno abban a 2hétben, mégsem jött össze, így ez sem egy járható út.

Több hónapnyi agyalgatás, fórumolvasások során többféle technikát kipróbáltam, de konstans eredményt sehol sem tudtam elérni, inkább csak arra voltak jók, hogy nem 1 hét alatt darálták le a számlát, hanem 3-6 hónap alatt.

Végigültem ekkor a 4. tanfolyamot is, ahol a határidős kereskedésről kaptam átfogóbb ismereteket. Hááát, arra azt tudom mondani, hogy egész jól lehet kezelni benne a veszteségeket, és ha nem nyúlunk nagyon mellé, akkor hosszabb gyakorlással szerintem konstans nyereséges lehet lenni, de ha folyton mindent bekötünk és jól sikerül, akkor is csak max. havi 15%-ot tudunk elérni vele, tehát ennél több soha semmilyen körülmények között nem lehetséges, ami számomra ekkoriban csalódás volt, hiszen az addigra már nem használt automata robot is havi 5-20%-ot tudott összehozni, és akkor csupán pár kattintás volt az egész, tehár erre nem haraptam rá, de az anyag valahol megvan még, lehet egyszer előveszem, ezt akár számodra is ajánlom, mert közelebbről megismerve is jónak tűnt, persze éles használat során derülhetnek ki turpisságok.

Egyébként rengeteg "nyerő" stratégiát megosztottak a tanulókkal, tisztán emlékszem az egyikre, hogy 1 hónappal a tanfolyam előtt találtam egy robotot ami az egyik elképzelésemnek megfelelt, sikerült átprogramozni pontosan arra, amire akartam, és lám, hosszú távon az is elvérzett. Na pont ezt a stratégiát adták le a tanórán, hogy 1 hónapig használták és látjátok, nyereséges!...

Számomra 4,5 év alatt egyértelművé vált, hogy legalábbis számomra a kézi kötések nem jók, mert sok helyen meg lehet szedni a szabályt, ezért én az automatizálás irányába fordultam.

Van egy jónak tűnő stratégia, ami úgy tűnik pl. az elmúlt 1 hónapban nyerő lett volna? Mikor már nagyon biztos vagyok a dolgomban, akkor keresek egy programozót, és leprogramoztatom, és lám, szinte mindig ugyanarra jutok: van 1-3 hónap nyerő széria, de 1 vagy több évre nézve szép folyamatos vesztő mindegyik. Természetesen tisztában kell lenni a teszter program hibáival, mert hiába produkál egy robot elmúlt 1,5 évre 10k-ból 120k-s vagy mégnagyobb egyenleget, ha a valóságban csak ledarálná a számlát, tehát ide is kell rendesen tapasztalat, sajnos nem megy csettintésre ez sem.

1 évnyi programoztatás és tesztelgetés után úgy érzem lehet megtörtént az áttörés, és sikerült egy hosszútávon nyereséges robotot összeállítani (tesztek szerint 4-6szoros egyenleg 1,5 év alatt, és ez már nagyon közel kell h álljon a valósághoz is). Egyelőre annyi problémám van csak, hogy mióta demó számlán tesztelem, azóta a tesztek alapján is negatívban kell álljak, és nem tudok pozitívan nyilatkozni sajnos, így egyelőre én is kételkedek még, de egy biztos. Ha ez nem jön be, akkor nem tudom mi mást lehetne még összedobni.
Ha néhány alapkérdésre tudja a választ, sokkal közelebb kerülhet a dilemma feloldásához. Mai közélet-cikkünk kommentposztja...
BeZol 2014.08.19 21:02:09
@BartiS2: 2008 májusban vásárolt BMW E93 330D cabrio, most járok 160ezer km-nél. Nyitható keménytető miatt télen-nyáron használható ugye (kisbicskával sem vágják ki), évi 20-30ezer km megy bele, kötelező cseréken kívül csakis a magyar utak állapota miatt kellett 120ezer km-nél első lengőkarokat cserélni (sportfutóműves a kocsi), ami 115ből megvolt talán, ill. 30ezer km-enként hátsó gumik elkopnak, de semmi más egyéb költség nincsen, eddigi legolcsóbban fenntartható autó a családban!
Fogyasztás 5,5-9,5 között (1825kg-os autó!), sportos használat miatt 8literes (egyébként 7körül lenne) átlagfogyival. Ha 335i lett volna véve, akkor 14-16ot enne ilyen használattal (tudom, mert nekem is van 35i-s ismerős). Ha valaki akar matekozni, simán kiszámolhatja, hogy hány millió Ft-ot spóroltam meg így tankolással, de én inkább a fele annyi kútrajárásnak örülök a leginkább.
20d motorokkal vigyázni kell, szakad bennük a lánc, aztán simán kuka a motor, és még a hangjuk is "förtelmes", DE a 30d motor teljesen más. Sor6 diesel ugye, és egyáltalán nem zavaró a hangja, sőt, imádom hallani, érdemes youtube-on rákeresni, persze nem ér egy 35i nyomába, ez csendes gyilkos. (110-ről 220km/h-ig egy autóhossznyit hoz a 35i rám)
Cabriózás közben 70fölött egyébként is csak menetszél hallható jobban, amit a hifivel el lehet nyomni és kész.
Egyetlen negatívumot tudok mondani a dieselre, hogy kellemetlen a szaga, de ezt max. tolatás közben, ill. járó motorral kipakolás közben csaphat meg kicsit, ha úgy fúj a szél, egyébként soha máskor nem érezni, tehát semmit sem von le a cabriózás élményéből, mint ahogy azt oly sokan pedzgetik.
Sziasztok! Nem rég vettem észre, hogy lekapcsolták az ingyenes éles számlámat, így nem tudom ott tovább folytatni a tesztelést, és megragadtam 10,29 Euro-nál. Ez ugye egy 15 Euro-s számla volt 2014.03.31-edikei indítással, de eleinte kevésbé sikeres beállításokkal futott, így…..
Mint azt a képekből láthatjátok (jobb klikk->kép megjelenítése), egy bőséges napon vagyok túl, ha jól emlékszem 8,16 Euro volt a számla egyenlege, ami pár perc alatt 11,17 Euro-ra növekedett. Lassan sikerül ledolgozni az éles tesztelés során elszenvedett veszteségeket, és…..
Egy Origo cikk kommentjei között találtam a minap, nincs köze a bloghoz, inkább magamnak mentettem le a szövegezést, előre is bocsánat ha valakit zavar, de fontosnak éreztem lementeni. "Sajnálatos módon Magyarországon a kormányzat - a MOL részvények értékét féltve - hadat üzent…..
Sziasztok!   Ismét jelentkezem. Nem volt sok kedvem írni, de most lett egy kicsike, úgyhogy vágjunk is bele! Először is még tartozom korábbról egy magyarázattal, hogy mi a baj a spread-változással: a fő probléma az, hogy nagyok szűk csúszóstop esetén ha hirtelen megnő a…..
BeZol 2014.05.21 22:22:06
@BeZol: Egész szépen is tud muzsikálni a robot, nemrégen 10,61 Euroig jutott, per pillanat 9,78 Euron áll a számla.
Nem tesztelek már demo számlán, csak ezt a mini-éles számlát futtatom Armada Marketsnél.
Azt tapasztaltam, hogy nagyon sokszor telibe kapja a robot az irányt, csak nem mindig tudja meglovagolni az elmozdulást, és persze néha becsúszik pár rossz kötés is, és bárhogy is történjék, a számlának azonnal csökken a végén 0,08 Euroval az egyenlege a nyereségen/veszteségen felül.
Ezidáig 9x0,12 és 48x0,08 Euro ment el jutalékra, ami 4,82 Euro a 15 Euro-s számlából!
Már van egy új elképzelésem a robot fejlesztésére, úgyhogy gyűjtök ismét programozóra... :)
BeZol 2014.05.30 13:27:37
@BeZol: Mai nap folyamán lefutott egy hosszabb optimalizáció, így ismét más beállításokkal fut a robot, az egyenleg pedig 8.61 USD.
Péntek este durva csökkenő gyertyával zárt a piac, hétfőn pedig még gappel is nyitott, a robot pedig egy az egyben benyalta, ezért a jövőben igyekszem nem elfelejteni bezárni hétvégére a metatrader-t és csak hétfő reggel 8 után újra elindítani, amíg nem készül el a robothoz egy időkorlátoztatás.
A Lucem Hedge 3. felvonásának utolsó fejezetét az alábbiakban olvashatjátok. 109. nap A hétfői napon valamelyest lejjebb jött az árfolyam, de a pozíciókhoz nem kellett hozzányúlni.  A saját tőke 34,70$, az egyenleg pedig 7,93$. 110. nap Kedden az árfolyam elindult…..
BeZol 2014.05.21 22:09:20
Szerintem ez a stratégia egy hülyeség.
Mintha minden héten csak azt láttam volna, hogy pakolod be a buy és sell pozíciókat, és amikor épp veszteséges az egyik, akkor azt elkönyveled. Szépen könyvelgeted végig a veszteségeket, amíg a számla tart, nekem végig ez jött le, a kérdés csak az, hogy ez most mennyi időbe telik.
Nem igazán láttam olyan részt, hogy nyereséged lenne, ami pedig akadt, egyáltalán nem fedezte az addigra összegyűlt mínuszt.
Lehet én vagyok a vak, de egyszerűen nem látom a stratégiának azt a részét, hogy ez most akkor hogyan is termel pénzt, mert csak gyűlik-gyűlik a veszteség, amit ahhoz hogy ledolgozz, már jóval jobb nyereséges pozíció szükségeltetik.
A long és a short poziknak valahol félúton kéne találkozniuk, de az is már azt jelenti, hogy megjártad a két véglet közti részt, tehát egyszer már nyerhettél volna csak az egyik pozícióval ugyanennyit, ám valószínűleg ezelőtt már egy korábbi pozidat elkönyvelted vesztőbe, és csak ezután nyitod meg az ellenpárját, tehát már eleve vesztőből indulsz.
Akkor lehetne nyerni, ha lenne egy nagy elmozdulás, amiben nincsen veszteséges ügyleted, tehát eltaláltad az irányt, és nincsen ellenirányú pozíciód. De ekkor tegyük fel ott a gyertya megnyitod az ellenpozíciódat. Nem fogsz többet nyerni, mert amennyit nyersz az új pozícióval, annyival kevesebbet kapsz a régivel (tehát mikor kettő között mozog az árfolyam). Amikor viszont megy tovább az árfolyam, akkor elkönyveled az ellenpozidat vesztőbe (ennyivel már eleve kevesebbet nyer az első pozíciód), és ha ott a gyertya, nyitsz egy új ellenpozíciót. Most megint a fenti két szituáció lép életbe.
Én hagynám a francba ezt a stratégiát, de kérlek fejtsd ki ha rosszul értelmeztem volna bármit is és baromságokat írtam, de én ezt használhatatlannak tartom.
Valamiért nem tesz be egy post-ba 2 képet... ( jobb klikk --> kép megjelenítése )..
Íme a mostani 1-perces chart-on munkálkodó robotom egyenleg-grafikonja: És a hozzá tartozó jelentés: Nem tudom, hogy aki majd egyszer ezeket netán olvassa, mennyire ért ezekhez a dolgokhoz, ezért magyarázok picit: Az első grafikon azt mutatja, hogy ha van 10ezer egység pénzünk…..
A Kiss Béla nevű user töltötte fel ezt a videót tegnap a Youtube-ra. (Elmondása szerint nem az övé, maga is lementette anno.) Az eredeti link itt elérhető, ha még nem szedte le. Utóbbira valószínűleg sor kerül, volt már rá precedens, hogy az önszopatás ilyen példájára bukta az…..
BeZol 2014.01.08 16:12:14
@Térspecialista: Igazad van, de ha előtted van városban egy irtó nagy pocsolya, belemész? Előtted van egy kátyú, belemész? Sportautód van sportfutóművel, ami kellemetlen kátyús úton, és idő előtti szervizre kényszeríti a kocsit, TE ott hajtasz?
ÉN NEM, és nem is fogok, csak ha vki gyorsabb jön mögöttem, ennyi. Amíg ezzel nem okozok gondot másnak, márpedig így senkinek sem okoz gondot, addig itt nem látok ebben semmilyen problémát. Vedd úgy, hogy külső sáv = szaros lyukas földút, a belső sáv pedig normál rendes út, amit nem nyomtak széjjel a kamionok...
Tudtommal az úthibákat, ha van rá lehetőség, ki lehet kerülni a KRESZ alapján, én oktatóm anno sosem engedte hogy kátyúba vagy pocsolyába hajtsak. Belső sáv = folyamatos úthibakikerülés. ENNYI
Feleségem kapott egy régen esedékes tabletet. A választás a N*xus 7-re esett, ami per pillanat a legjobb ár-érték arányú tablet a piacon. Feleségem imádja, ezért én is - mindig van hely a PC v. a laptop előtt... Néha én is használom, kizárólag Youtube videók nézésére,…..
BeZol 2014.01.06 10:27:30
Nekem is van tabletem, mobil netet meg se próbáltam vele, sim kártyát se raktam bele, Wifi-t kell használni, ma már szinte mindenhol találni ingyenes wifi-t ha netán útközben kéne használni, otthon pedig manapság kinek nincsen wifi-je?
Netezésre tényleg nem olyan kényelmes mint egy laptop, de mivel apple termékek nem támogtnak java-t, ezért azokkal az oldalak 50%-án problémákba ütközik az ember, ezért is van androidos tabletom, ahol van java. Szintén jó érv az androidos tabletok mellett, hogy mint egy pendrive-ra, ugyanúgy fel lehet másolni a pdf, world vagy bármilyen fájlokat, és le is játssza őket, nincs külön macera itunes-szal, meg keresés, hogy mit hogyan lehet lejátszatni, ha egyáltalán le lehet.
Nálam a használat 70%-a olvasás. Este lefekvés előtt a netről letöltött könyvet - a 10.1"-on legalábbis 1:1 méretben - tudom olvasni, és még lehet benne zoomolni is ha netán pici lenne, és még éjjeli lámpa sem kell, nem zavarom a páromat este magam mellett az ágyban sem. (na jó még minimum fényerőn is picit zavaró lehet a full sötét szobában a fény)
Játszani is lehet, néha megér pár percet, de akkor merül az akksi elég rendesen.
Netezni csak akkor érdemes rajta, ha tudjuk, hogy hosszabb terjedelmű részeket olvasunk, de ilyenkor is csak este vinne rá a lélek, amúgy ott a pc.
Egyébként én sem látom, hogy mi az, ami miatt inkább a tabletet választanám laptop helyett a jövőben egyéb célokra is. Ha már valamit "dolgozni" kell, tablet szóba sem jöhet, mert ha lehet is rajta, sokkal macerásabb.
Tovább megy majd a vonal, hogy még erősebb, még könnyebb, még nagyobb felbontású kijelző, méretet sztem már kár növelni, de hogy nem fogja kiváltani a laptopot, az is tuti. (ahhoz bill. + egér kéne hozzá, és a pc-n megszokott programok androidra, ekkor viszont már oda a "tabletség")
BeZol Tőzsde Blogja Fejlemények 2013.11.10 12:18:19
Eltelt 1 hét a robot startja óta, és eleinte minden valós kötésem megegyezett a visszatesztelt eredményekkel is, aztán jött 2-3 nap nagyobb mozgás, aminek az eredménye az lett, hogy 312.22 GBP-re, tehát kb. -10%-ba estem le, míg a teszt alapján most már +20%-ban kéne…..
BeZol Tőzsde Blogja Várakozások 2013.11.05 15:05:57
A stratégiámat nem szeretném megosztani a nyilvánosság előtt, így csak annyit fogok postolni mindig, hogy éppen mennyit nyertem/vesztettem. Az már mindenkinek a szíve joga, hogy el is hiszi-e vagy sem, de gondolom ez nem sok embert fog izgatni addig, amíg eredményes nem leszek. A robot…..
BeZol Tőzsde Blogja Üdvözlet 2013.11.05 14:19:18
Üdvözlök Mindenkit szerény kis blogomon! Ezen a blogon szeretném postolni a kötési eredményeimet, melyeket egy automata robot kötöget helyettem, hiszen nem érek rá annyira, hogy megérné kézileg kötögetni. Az automata robotokról mostanra elég sok tapasztalatom gyűlt össze,…..