Adatok
multikarrier
21 bejegyzést írt és 96 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Választ formálni a fenti kérdésre egy kicsit olyan, mint a focidrukkereknél: Mindenkinek elég markáns véleménye van róla, főleg, hogy mindenkinek van legalább egy főnöke a cégnél. Azonban ha ezen válaszokat mind-mind beledobálnánk egy sütőformába valószínűleg ehetetlen lenne…..
Ma olyan helyre megyünk, ahová elég ritkán jut el a blog: az úti cél Finnország, kalauzunk pedig Feri, aki családjával már három éve él. Sok minden kiderül ma, amellett, hogy mennyire veszíti el az ember Magyarországgal a kapcsolatot ennyi idő után, egészen addig, hogy mit reagál…..
multikarrier
2013.10.10 08:18:59
@charlieharper: Igen, ez az a bejegyzés, amelyik NEM a "teljesség igénye nélkül" készült. Nagyon tetszik a malíciózus humor, ugyanakkor valóban keserűnek tűnik a kultúrsokk hatása a szerzőre.
Mi a helyzet a finn-magyar szókészlettel?
Mi a helyzet a finn-magyar szókészlettel?
A fizetési adatokat a legnagyobb titkossággal szokás kezelni a cégen belül, azonban alább láthattok egy könnyen kezelhető segítséget a nagyfőnök bérének kiszámítására, tekintve, hogy hány napot kell dolgoznunk ahhoz, hogy az ügyvezető igazgató egy órára kapott juttatását…..
multikarrier
2013.06.30 10:27:26
@Nick Leeson: A vezérigazgató fizetését szerintem a versenytársak határozzák meg bármilyen furán is hangzik. A cég ugyanis ezekre a kulcspozíciókra vigyáz a legjobban, így mindent megtesz, hogy átcsábítsa/megtartsa ezeket a big shotokat.
@Vegaaa: Ez is egyfajta szemlélet, tetszik, ahogy átváltod a pénzt az általad használt javakra, így sokkal pontosabban látod, hogy mire megy el, emiatt sokkal tudatosabban költöd/takarítsz meg. Tetszik. A BIG MAC index viszont nem egy adott ország fogyasztását hivatott mutatni pusztán az inflációra ad egy könnyen gyártható mérőszámot.
@kpityu2: Én a "válság sújtotta" spanyol és olasz fizetések láttán mondtam egy cifrát.
@Vegaaa: Ez is egyfajta szemlélet, tetszik, ahogy átváltod a pénzt az általad használt javakra, így sokkal pontosabban látod, hogy mire megy el, emiatt sokkal tudatosabban költöd/takarítsz meg. Tetszik. A BIG MAC index viszont nem egy adott ország fogyasztását hivatott mutatni pusztán az inflációra ad egy könnyen gyártható mérőszámot.
@kpityu2: Én a "válság sújtotta" spanyol és olasz fizetések láttán mondtam egy cifrát.
multikarrier
2013.07.01 22:05:25
@A Tyne folyó déli partja: :) Akkor Neked bizalmi állásod van!... Azért annyit elárulhatnál, hogy stimmelnek a fenti arányszámok?...
multikarrier
2013.10.10 08:01:51
@fannie: Ez a rugalmas rendszer azt jelenti, hogy nem fizettetnek ki túlórát? Az állások száma akkor nem feltétlenül lett annyival kevesebb, mint amit a munkanélküli statisztikák mutatnak? 50%-ról szólnak a hírek a fiatalok körében...
Mielőtt bárki a szívéhez kapna, természetesen nem érdekel senkinek a fizetése, ám Heni mai (erősen rendhagyó) írása éppen arról szól, hogy miért nem vagyunk képesek békén hagyni a másik magánszférájának olyan részeit, amelyhez valójában semmi közünk. A poszt…..
multikarrier
2013.10.04 11:05:41
@andaluzkutya: @peacefroggg: Hm, fene tudja... A panaszkodás azért sok nemzet sajátja... A magyarok mondjuk sokkal kreatívabbak és részletesebbek, mint, mondjuk egy holland, vagy egy francia, de az agyamra tudnak menni ők is, hogy soha nem jó semmi... Ez teljesen emberi dolog, csak némi intelligencia kell hozzá, hogy ne oszd meg állandóan a sérelmeidet a világgal, hanem mondjuk csak azokkal, akik valóban kíváncsiak rá...
multikarrier
2013.10.04 11:35:41
@Mr. Long: @DieNanny: Hihi, most mi hárman le is vezettük, hogy mennyire fontos az emberi tényező. Ellentétben Mr. Long-gal engem teljesen hidegen hogy a helyi politika, ezáltal ez ki is esett ez a topic a mindennapokból. Ugyanez igaz egy csomó más dologra is, amiket kizártam az életemből, mert nincs szükségem rájuk, így csak azzal foglalkozom, ami engem és a családomat érint vagy érdekel... Megvan ennek is a maga veszélye, főleg, ha valakinek szűk az érdeklődési köre, mert akkor egy idő múlva belehülyül abba a pár dologba, ami érdekli... Szóval, mint mindenben, itt is az egyensúly megtalálásán kell, hogy legyen a hangsúly!
Ami a fenti írással kapcsolatban tapasztalatom, hogy egy magyarral találkozva valamiért mindig úgy alakul, hogy a második percben bele vagyok "kényszerítve" olyan témákba, amikről nem akarok beszélni. Szia-Helló és máris arról menne a diskurzus, hogy miért jött ide, orbánviktornincsmunkaittmindenjobbdehülyékazitteniekismiértnincsnyitvaaboltvasárnap... A helyiekkel vagy más népek fiaival kapcsolatban pedig megvan az az egészséges kapcsolat, hogy ilyen dolgokról nem beszélünk az első találkozáskor, de még talán az első sörözéskor sem, hanem megvárjuk a sokadik alkalmat, amikor ezek a témák előjönnek.
S ahogy látom a helyiek is ugyanígy viselkednek egymással, szóval ők sem sokkal különbek, na.
Ami a fenti írással kapcsolatban tapasztalatom, hogy egy magyarral találkozva valamiért mindig úgy alakul, hogy a második percben bele vagyok "kényszerítve" olyan témákba, amikről nem akarok beszélni. Szia-Helló és máris arról menne a diskurzus, hogy miért jött ide, orbánviktornincsmunkaittmindenjobbdehülyékazitteniekismiértnincsnyitvaaboltvasárnap... A helyiekkel vagy más népek fiaival kapcsolatban pedig megvan az az egészséges kapcsolat, hogy ilyen dolgokról nem beszélünk az első találkozáskor, de még talán az első sörözéskor sem, hanem megvárjuk a sokadik alkalmat, amikor ezek a témák előjönnek.
S ahogy látom a helyiek is ugyanígy viselkednek egymással, szóval ők sem sokkal különbek, na.
multikarrier
2013.10.04 12:00:53
@Mr. Long: Csatlakozz valamilyen mozgalomhoz és egyből a közepén találod magad a dolgoknak. Lehet az akármilyen, "Szabadságot a tigrispitonoknak" vagy "Mozgalom az emberi tollfosztásért" a lényeg, hogy erős legyen tiltakozás valami ellen! :)
Augusztus közepén lesz két éves a Határátkelő, nemrégiben volt egy éve, hogy itt vagyunk az Indexen, és e két dolog egyenként is számvetésre késztetett a blog jelenével és jövőjével kapcsolatban.
A számvetés eredménye egyfelől az, hogy örvendetesen nagy a közösség, sok a…..
multikarrier
2013.10.04 09:02:55
A multikat folyamatos mozgás jellemzi, állandóan változnak, alakulnak, formálódnak, idomulnak a piac igényeihez. Ahogy a körülmények, úgy a humán tőke is folyvást fluktuál. Kétarcú folyamat ez, jó is és rossz is egyben. Egyrészt kedvező, hiszen pontosan a folytonos változás…..
multikarrier
2013.05.29 18:36:47
@Deepthroat: Jókat írsz, sok dolog megjelenik a legutóbbi írásban és majd annak folytatásaiban: multikarrier.blog.hu/2013/05/20/multinacionalis_multikarrier
Egy dologban azonban eltér a véleményünk: A nyugat európai munkakultúrában is ugyanúgy megfigyelhetők hasonló archetípusok, csak talán azért nem tűnik annyira undorítónak, mert ha taktikázol, ha sem, akkor is nagy esély van arra, hogy nem létbizonytalanságban kell leélned az életed. De attól még ugyanúgy megvannak a kritikai elemek a nyalás/kivételezés/hozzáadott érték nélküli munka témáival kapcsolatban. Ez inkább jön az munkatárs hozzáállásából (mindkét oldalon!) mint sem, hogy melyik országban dolgozik, Továbbá a multikulti már sokkal régebb óta tombol Nyugaton, mint itthon, szóval a népek/jellemek már ott is sokkal jobban össze vannak keveredve. A 15 éve 0 hozzáadott értékkel rendelkező példádról pedig számomra 2 (kettő) dolog nyilvánvaló:
1. Valószínűleg van hozzáadott értéke, csak túlságosan high-level/stratégiai ahhoz, hogy sokan "igazi munkának" nevezzék. Ugye kérem valakinek a direktorságot is kell csinálni. :)
2. Ha valóban valóban semmit nem ad hozzá a cég értékéhez, akkor az meg is érdemli, hogy ezt hagyja. A vezetés, a beosztottak és a HR alkalmatlanságát is mutatja egyben.
@doggfather: De igazából van, csak az túúúúlságosan is egyértelmű, s bár a karrierépítés szempontjából szerintem igenis releváns de mi szeretnénk jobban árnyalni és újat adni hozzá a multis barátok közt-höz.
@Bambano: Ott a pont.
@Void Bunkoid: Te tudsz valamit?!
Egy dologban azonban eltér a véleményünk: A nyugat európai munkakultúrában is ugyanúgy megfigyelhetők hasonló archetípusok, csak talán azért nem tűnik annyira undorítónak, mert ha taktikázol, ha sem, akkor is nagy esély van arra, hogy nem létbizonytalanságban kell leélned az életed. De attól még ugyanúgy megvannak a kritikai elemek a nyalás/kivételezés/hozzáadott érték nélküli munka témáival kapcsolatban. Ez inkább jön az munkatárs hozzáállásából (mindkét oldalon!) mint sem, hogy melyik országban dolgozik, Továbbá a multikulti már sokkal régebb óta tombol Nyugaton, mint itthon, szóval a népek/jellemek már ott is sokkal jobban össze vannak keveredve. A 15 éve 0 hozzáadott értékkel rendelkező példádról pedig számomra 2 (kettő) dolog nyilvánvaló:
1. Valószínűleg van hozzáadott értéke, csak túlságosan high-level/stratégiai ahhoz, hogy sokan "igazi munkának" nevezzék. Ugye kérem valakinek a direktorságot is kell csinálni. :)
2. Ha valóban valóban semmit nem ad hozzá a cég értékéhez, akkor az meg is érdemli, hogy ezt hagyja. A vezetés, a beosztottak és a HR alkalmatlanságát is mutatja egyben.
@doggfather: De igazából van, csak az túúúúlságosan is egyértelmű, s bár a karrierépítés szempontjából szerintem igenis releváns de mi szeretnénk jobban árnyalni és újat adni hozzá a multis barátok közt-höz.
@Bambano: Ott a pont.
@Void Bunkoid: Te tudsz valamit?!
multikarrier
2013.07.01 20:20:35
@Dr_utcai_arcos: Kérdés: Te mit tennél, ha ennek a 24 éves team leadernek lennél a főnöke?
Mert a szabadságot ki kell venni. Feltöltődni? Kikapcsolódni? Egy frászt! A HR-es miatt kell kivenni. Persze nem ennyire torz a kép, ugyanakkor elég nehéz olyan példákat találni, ahol megfelelően működik a szabadságok kivételével kapcsolatos ügyintézés. Az érdekek természetesen…..
multikarrier
2013.06.27 23:26:56
@Kerge Macska: @belekotyogok: @dr Kangörény: Teljesen egyetértek Kerge Macskával!... S ezzel kapcsolatban jutott eszembe, hogy a munkavállalóknak járó különböző céges juttatásokat pedig ideje lenne már taglalnunk itt a blogon!...
A sikersztorik mindig egy nagy álommal kezdődnek és ebben a mi kis hazánkban sincsen hiány. A miniszterelnöknek van ugyanis egy nagy víziója, amivel nem lehet nem egyet érteni: szeretné a középosztályt megerősíteni. Egy nagy, tehetős, sokat dolgozó, még többet adózó és…..
multikarrier
2013.04.24 07:33:37
@ColT:@#szájbergyerek#: Jó felvetések. Szerintem a középosztályba tartozhat, akinek van lehetősége dönteni a saját sorsáról.
Például, valaki a következő karakterisztikával:
- legalább BA diploma
- legalább egy idegen nyelv erős ismerete, gyakorlata
- hasonló területen szerzett legalább 5 éves szakmai tapasztalat
- megfelelő kompetenciák egy multis élethez - kellően mobilis, flexibilis, stressz,- és hierarchiatűrő
A fenti tulajdonságokkal rendelkező multisok számára, ha lassan is de biztosan elérhető a középosztály. Nem kell megrekedniük egy alulfizetett pozícióban, mert könnyen céget válthatnak, sőt akár külföldre is áttehetik a székhelyüket, ahol nem mosogatásból kell megélniük. Egy multinál dolgozni nem a legfelemelőbb, de ha elfogadjuk a környezetet, akkor manapság különösebb szerencse nélkül, pusztán kitartással, a fenti szintről indulva eljuthatunk a nettó 300-500 ezres sávba (Budapest).
Ez a bevétel aztán már kellő szabadságot ad az egyénnek, hogy mindezt lakáshitelre, albérleti díjra, nőkre, magas kultúrára, mozira, vagy megtakarításra költi el. Ideális esetben egy hasonló beállítottságú társsal együtt egy generáció alatt kialakítható egy erős középosztályba tartozó család.
Szóval szerintem nem a hatalom, vagy a felhalmozott vagyon tesz valakit középosztályba tartozóvá, hanem, hogy VAN LEHETŐSÉGE hatalomra és vagyonra szert tenni hosszú távon.
Például, valaki a következő karakterisztikával:
- legalább BA diploma
- legalább egy idegen nyelv erős ismerete, gyakorlata
- hasonló területen szerzett legalább 5 éves szakmai tapasztalat
- megfelelő kompetenciák egy multis élethez - kellően mobilis, flexibilis, stressz,- és hierarchiatűrő
A fenti tulajdonságokkal rendelkező multisok számára, ha lassan is de biztosan elérhető a középosztály. Nem kell megrekedniük egy alulfizetett pozícióban, mert könnyen céget válthatnak, sőt akár külföldre is áttehetik a székhelyüket, ahol nem mosogatásból kell megélniük. Egy multinál dolgozni nem a legfelemelőbb, de ha elfogadjuk a környezetet, akkor manapság különösebb szerencse nélkül, pusztán kitartással, a fenti szintről indulva eljuthatunk a nettó 300-500 ezres sávba (Budapest).
Ez a bevétel aztán már kellő szabadságot ad az egyénnek, hogy mindezt lakáshitelre, albérleti díjra, nőkre, magas kultúrára, mozira, vagy megtakarításra költi el. Ideális esetben egy hasonló beállítottságú társsal együtt egy generáció alatt kialakítható egy erős középosztályba tartozó család.
Szóval szerintem nem a hatalom, vagy a felhalmozott vagyon tesz valakit középosztályba tartozóvá, hanem, hogy VAN LEHETŐSÉGE hatalomra és vagyonra szert tenni hosszú távon.
multikarrier
2013.04.26 21:41:50
@#szájbergyerek#: Természetesen nem ad TÖMEGÉVEL ekkora munkabért és koránt sem mindenkinek. Az is nyilvánvaló, hogy nem JÁR mindenkinek az előmenetel.
Egy 30 fős osztályt véve alapul dolgozik 25 team member 250-300 ezer forintos bruttó fizetésért, 3 senior team membert 400-450 ezerrel, 1 team leadert 600-700 ezerrel és 1 managert 1-1.2 millióval alkalmaznak. A játék arról szól, hogy hogyan kerülj be az utolsó kettő kategóriába.
Mindez nem JÁR, hanem oda kell jutni. Szóval ha már mindenképpen hinni akarsz valamiben, akkor inkább abban, hogy Te legyél az a VALAKI, aki eljut oda, ahova a BÁRKI-k nem jutnak el.
Egy 30 fős osztályt véve alapul dolgozik 25 team member 250-300 ezer forintos bruttó fizetésért, 3 senior team membert 400-450 ezerrel, 1 team leadert 600-700 ezerrel és 1 managert 1-1.2 millióval alkalmaznak. A játék arról szól, hogy hogyan kerülj be az utolsó kettő kategóriába.
Mindez nem JÁR, hanem oda kell jutni. Szóval ha már mindenképpen hinni akarsz valamiben, akkor inkább abban, hogy Te legyél az a VALAKI, aki eljut oda, ahova a BÁRKI-k nem jutnak el.
multikarrier
2013.06.26 17:52:57
Mivel az európai mobilitás gyorsulása az elmúlt években már Magyarországot is elérte, egyre több személyes tapasztalattal rendelkezünk arról, hogy „Helsinki az nyugat-e?”. A határátkelők eurocentre pontosan írják meg elfogult viszonyulásukat a választott országukban…..
multikarrier
2013.05.20 18:37:32
@Tökfőzelék: Kösz. Ez csak az első része ennek a sorozatnak, később szó lesz majd a piszkos anyagiakról is.
A Komár Laci-utánzat undok magyar munkaügyi központostól hosszú út vezet a mindenben segítségedre lévő máltai megfelelőjéig. A kettő közül az egyik rendszer kézen fog, segít, ahol tud – avagy állami segítségnyújtás az álláskeresésben Magyarországon és…..
multikarrier
2013.05.20 15:49:14
Határátkelőknek: multikarrier.blog.hu/2013/05/20/multinacionalis_multikarrier - Multinacionális karrier 1.rész
Ez valami olyasmi, mint amikor a csütörtököt kispénteknek hívjuk. Már majdnem hétvége van és hawaii, de még addig azért sokat kell melózni. A kisfőnök egy próbálkozás a kitörésre, egy köztes állapot a halandóság és a halhatatlanság között, a kifejezés, amit a nagymama is…..
multikarrier
2013.04.23 17:43:37
@Tamas Tishbi: wow! na erről mesélhetnél többet, hogy hogyan is nézett ki részleteiben a nem-váltás!
@gnme: Az Audi Hungarianál például a szakmai területek több, mint felét magyar menedzser vezette, a team leaderek pedig szinte kivétel nélkül magyarok voltak. Kezdetekben mindig kevesebb a bizalom és emiatt több az odafigyelés az anyavállalat részéről, de amikor már évek óta minden bejáratottan működik, akkor engedik belenőni a magyarokat a komolyabb pozikba is (team leader, manager szintig) és onnantól kezdve már a replacement is magyar lesz. Tapasztalatom szerint a német vezetésű cégeknél valóban hosszabb ideig tart míg megbíznak, hogy valaki képes ugyanolyan minőséget hozni, az amerikai vállalatoknál pedig könnyebben esnek át a ló túloldalára és támogatják az "out-of-the-box" szemléletet.
@makacsfolt: Wow, köszönöm, hogy ilyen plasztikusan leírtad Mr. Kisdisznót! :D Egy dologban azonban eltér a véleményünk: Szerintem nem sok köze van a multi kultúrájának a kisfőnök viselkedéséhez, hanem a kisfőnök kultúrájának van köze a viselkedéséhez.
@gnme: Az Audi Hungarianál például a szakmai területek több, mint felét magyar menedzser vezette, a team leaderek pedig szinte kivétel nélkül magyarok voltak. Kezdetekben mindig kevesebb a bizalom és emiatt több az odafigyelés az anyavállalat részéről, de amikor már évek óta minden bejáratottan működik, akkor engedik belenőni a magyarokat a komolyabb pozikba is (team leader, manager szintig) és onnantól kezdve már a replacement is magyar lesz. Tapasztalatom szerint a német vezetésű cégeknél valóban hosszabb ideig tart míg megbíznak, hogy valaki képes ugyanolyan minőséget hozni, az amerikai vállalatoknál pedig könnyebben esnek át a ló túloldalára és támogatják az "out-of-the-box" szemléletet.
@makacsfolt: Wow, köszönöm, hogy ilyen plasztikusan leírtad Mr. Kisdisznót! :D Egy dologban azonban eltér a véleményünk: Szerintem nem sok köze van a multi kultúrájának a kisfőnök viselkedéséhez, hanem a kisfőnök kultúrájának van köze a viselkedéséhez.
Határok. Útlevél nélkül is átlépjük őket nap, mint nap. Van, hogy akarjuk, van, hogy nem. A multis pozíció elvárásaiban szinte kódolva van a "Világ megváltása" legalább egyszer a héten. A jelentkezés során majdnem mindenki megvallja, hogy szeretne egy változatos munkahelyet, de…..
multikarrier
2013.04.12 16:54:05
@butatót: :) Majd @Mylady: válaszol, ha szeretne, de azért saját tapasztalatom szerint nagyon könnyen elveszhet a kezdeti lelkesedés, elég, ha mondjuk új (rosszabb) főnököt kapsz, vagy egyszerűen, ha csak a korábban beígért feladataid nem válnak valóra...
Bélát elérte a rossz híre? Hát ilyen van... Néhány speciálisabb foglalkozásnál szinte elkerülhetetlen, hogy 10-15 év alatt ne találkozz volt munkatárssal... (feltéve, ha mindketten végig ugyanazon a területen maradtok)
Bélát elérte a rossz híre? Hát ilyen van... Néhány speciálisabb foglalkozásnál szinte elkerülhetetlen, hogy 10-15 év alatt ne találkozz volt munkatárssal... (feltéve, ha mindketten végig ugyanazon a területen maradtok)
multikarrier
2013.04.12 21:38:19
multikarrier
2013.04.17 23:28:32
@Circus: :) Kíváncsian várom!
@buci maci: Jah.... Ez ilyen bicikli, rengeteg hasonló véleményt hallok... Az elviseléséhez kell egyfajta rezisztencia, vagy kilépés, ahogy Circus tervezi... :)
@buci maci: Jah.... Ez ilyen bicikli, rengeteg hasonló véleményt hallok... Az elviseléséhez kell egyfajta rezisztencia, vagy kilépés, ahogy Circus tervezi... :)
Ahogy már korábban is olvastuk a multis élete sokszor vesz színpadi fordulatokat, ha akarjuk, ha nem. S, mint minden jó darabhoz, itt is szükségünk lesz egy kiváló dramaturgra, különben pocsék lehet az eredmény. A vastaps és a multis Kossuth-díj nem csak ennek függvénye, de azért…..
multikarrier
2013.02.10 18:19:15
@S.Viktor: Well said!
multikarrier
2013.04.12 07:39:27
@Rick Carton: "Minden emberi ösztönnel szembemegy"? Hmm, mintha egy cseppet általánosítanál, nemdebár? :P Tudnál némi példát mondani erre, hogy miért érzed így?
multikarrier
2013.04.12 21:34:50
@Rick Carton: Értem és megértem. Később aztán megtaláltad a számításod valahol máshol? Talán a multik világán kívül?
Új dolgokat elhatározni, változtatásokról, személyes tervekről dönteni bármikor lehet, évkezdetkor mégis sokkal többen teszik, tegyük meg ezt most mi is. Mindenki másképp tervezi vagy éppen hogy nem tervezi a jövőjét, multis környezetben azonban úgyis kötelező lesz bizonyos…..
multikarrier
2013.01.15 14:40:56
@Void Bunkoid: :) Köszi a kommented. Vannak, akiknek ez a tervezés ösztönösen alakul, de sokak tényleg nem tudják kormányozni a saját hajójukat, ott azért nem árt némi időt eltölteni magunkkal, hogy mit is akarunk pontosan és az mennyire reális.
Sajnos a munkaszerződések, munkaköri leírások ritkán tartalmazzák pontosan a teendőidet, a hogyanról pedig ritkán szólnak. Emiatt szerintem az elvárásokat inkább a tapasztaltabb kolegáidtól, illetve a feletteseidtől kapod. Egy multinál flexibilisnek kell lenned, nem hivatkozhatsz arra, hogy ez nincs benn kérem a munkaszerződésemben… Mondjuk megjegyzem, nem hiszem, hogy ezt bárhol máshol megteheted, mint alkalmazott.
A kommented második, kissé általánosító részére reagálva: Igen, szomorú tapasztalni, hogy a teljesítményed a multinál 50-70%-ban függ az elvégzett munkádtól, a többi a környezettől függően, leginkább arról szól, hogy hogyan kommunikálsz, illetve mások mit gondolnak rólad. Ezzel kapcsolatban ajánlom ezt a bejegyzést: multikarrier.blog.hu/2013/01/07/szinjatek_az_egesz
Ezek alapján úgy vélem, hogy az teljesen rendben van, ha valaki tartja magát a munkaszerződésben megállapodott dolgokhoz, ugyanakkor veszélyesnek tartom a karrier szempontjából ezt a fajta merev hozzáállást. Sőt azt sem tartom reálisnak, hogy valaki ennyire alávesse magát a munkaszerződésben foglaltaknak, ritkán valósul az meg, hogy valaki 100%-ban azonosulni tud a cége elvárásaival.
Neked sikerült?
Sajnos a munkaszerződések, munkaköri leírások ritkán tartalmazzák pontosan a teendőidet, a hogyanról pedig ritkán szólnak. Emiatt szerintem az elvárásokat inkább a tapasztaltabb kolegáidtól, illetve a feletteseidtől kapod. Egy multinál flexibilisnek kell lenned, nem hivatkozhatsz arra, hogy ez nincs benn kérem a munkaszerződésemben… Mondjuk megjegyzem, nem hiszem, hogy ezt bárhol máshol megteheted, mint alkalmazott.
A kommented második, kissé általánosító részére reagálva: Igen, szomorú tapasztalni, hogy a teljesítményed a multinál 50-70%-ban függ az elvégzett munkádtól, a többi a környezettől függően, leginkább arról szól, hogy hogyan kommunikálsz, illetve mások mit gondolnak rólad. Ezzel kapcsolatban ajánlom ezt a bejegyzést: multikarrier.blog.hu/2013/01/07/szinjatek_az_egesz
Ezek alapján úgy vélem, hogy az teljesen rendben van, ha valaki tartja magát a munkaszerződésben megállapodott dolgokhoz, ugyanakkor veszélyesnek tartom a karrier szempontjából ezt a fajta merev hozzáállást. Sőt azt sem tartom reálisnak, hogy valaki ennyire alávesse magát a munkaszerződésben foglaltaknak, ritkán valósul az meg, hogy valaki 100%-ban azonosulni tud a cége elvárásaival.
Neked sikerült?
multikarrier
2013.04.12 07:45:55
@Flankerr: :) Még sosem dolgoztam 10 fős szervezeteben, de valahogy így képzeltem el... Élvezted amúgy? Jobb, volt mint egy nagyobb multinál?
A legutóbb megkezdett vonalat folytatva lássuk, hogy miként fokozható pályázatunk hatása, az a bizonyos megismételhetetlen első benyomás. Nem kérdés, hogy a kívánatosan szerkesztett önéletrajz a legtöbb esetben elégséges, azonban igazán ütős, átlag feletti pozíciókhoz…..
multikarrier
2013.04.10 17:42:35
@magyar bucó: Egyetértek. Azonban, ha megfordítom a dolgot és azt mondom, hogy magasabb fizetésért dolgozni annyira egyértelmű mindenkinek, hogy bele sem kell írni a motivációs levélbe, akkor megint lesz értéke egy ilyen írásnak, mert így azt fogja tartalmazni, hogy a (várhatóan az eddiginél magasabb) fizetésen TÚL mi az ami MÉG motivál abban, hogy megszerezd ezt az állást a cégnél.
Mostani írásunk igazából egy vendégposzt és ezzel a "Karrierút" rovat első bejegyzése. Ilona számol be tapasztalatairól a multis munkapiacon, mely során már a második budapesti shared service centert (SSC) járja. Amennyiben Te is szeretnéd megosztani karriered történetét, vagy…..
multikarrier
2013.01.17 22:26:21
@zbzbzb: Igen, a tervezés a legfontosabb, itt írtam is erről egy bejegyzést: multikarrier.blog.hu/2013/01/02/multis_fogadalmak.
Ha valakinek nincsen ennyire tudatos hozzáállása, mint Neked, még akkor is lehetséges évről-évre pár dologgal bővíteni a repertoárt. Ilona példájánál maradva, ideje lenne elmennie egy termelő cég pénzügyi osztályára, vagy komolyan belevágni a vezetői feladatkörök kitanulásába.
@ohhai: Hmm... Nem osztod meg a karrierutad? Hátha tudok segíteni...!
Ha valakinek nincsen ennyire tudatos hozzáállása, mint Neked, még akkor is lehetséges évről-évre pár dologgal bővíteni a repertoárt. Ilona példájánál maradva, ideje lenne elmennie egy termelő cég pénzügyi osztályára, vagy komolyan belevágni a vezetői feladatkörök kitanulásába.
@ohhai: Hmm... Nem osztod meg a karrierutad? Hátha tudok segíteni...!
multikarrier
2013.04.10 17:38:26
@nicolasito: Egen... És ez a fessnek, fiatalnak lenni meg mintha különösen fontos lenne az ssc-knél. Valahol olvastam egy statisztikát, hogy az átlagéletkor 30 év alatt van!
Egy bármilyen tetszőleges multinál a marketingest onnan lehet megismerni, hogy neki van a legnagyobb kupleráj az asztalán. A holmik természetéből általában nemcsak a kategória, de a márka, vagy legalábbis az árszegmens is jó eséllyel tippelhető. Kívülállók számára egészen…..
multikarrier
2013.02.12 11:16:36
@Void Bunkoid: @studkell: Javítottam az ekszelem, a másikon még derengek.
Kérdés marketing gurukhoz: Az elmúlt évek gazdasági történései megvágták a lehetőségeiteket a piacon?
Kérdés marketing gurukhoz: Az elmúlt évek gazdasági történései megvágták a lehetőségeiteket a piacon?
multikarrier
2013.02.12 19:48:14
@*rockstar*: Ha nem ilyenek, akkor milyenek? Kíváncsi vagyok a véleményedre!@Rendíthetetlen
Álamkatona: Ez jó sztori! Hamarosan a recepciós/titkárnős kisállat is sorra kerül majd. Ez valóban kihagyhatatlan és kötelező darab! Talán @Öltönyösrabszolga: meg is írhatná gondolatait vendégként?
Álamkatona: Ez jó sztori! Hamarosan a recepciós/titkárnős kisállat is sorra kerül majd. Ez valóban kihagyhatatlan és kötelező darab! Talán @Öltönyösrabszolga: meg is írhatná gondolatait vendégként?
Növekszik a blog népszerűsége, emiatt páran máris szeretnétek megjeleníteni a saját gondolataitokat az oldalon a multik világából. Alább található két vendégírás, melyekkel ha nem is értek teljesen egyet, azonban érdekesnek találom őket, főleg azután, hogy önhatalmúlag…..
multikarrier
2013.02.10 18:18:43
@Nuuk: @Alal: @balage_81 reloaded: Wow, kösz mindhármótoknak a remek hozzászólásokat, igazán jól ellenpontoztátok a vendégírók gondolatait. Nem is kérdés, hogy jobban magaménak érzem ezt a fajta hozzáállást.
@Nuuk: gondolataihoz még annyit, hogy igen, ezek most ilyen szabályok, úgy alakult, hogy ma több fizetést kap egy ügyes tőzsdei alkusz, mint egy ügyes tanár. Igazságos? Nem. Annyiban viszont legalább fair, hogy ezek a szabályok azért elég átláthatóak, így mindenki ezek tudtában dönthet az életéről...
@Nuuk: gondolataihoz még annyit, hogy igen, ezek most ilyen szabályok, úgy alakult, hogy ma több fizetést kap egy ügyes tőzsdei alkusz, mint egy ügyes tanár. Igazságos? Nem. Annyiban viszont legalább fair, hogy ezek a szabályok azért elég átláthatóak, így mindenki ezek tudtában dönthet az életéről...
multikarrier
2013.02.12 16:00:51
@Nuuk: Wow! Nagyon egyetértek ezzel a fajta összefoglalóval!
A blog mostanában átcsapott egy kissé tudományos hangulatba, ezt most kiegyenlítjük némi munkahelyi piszkos témával, ha bánjátok, ha nem. A bejegyzés címében szereplő kérdésre természetesen számtalan morális vagy pénzveszteségben is kifejezhető válasz adható, azonban ha az…..
multikarrier
2013.01.29 14:16:36
@térdeljleésszeress!: Ez nagyon jó! :)
multikarrier
2013.02.10 18:09:42
@#szájbergyerek#: Mindenhol emberek (magyarok?) dolgoznak.
@P1sty: Köszi, hogy eljöttél és megosztottad a gondolataid. Az utolsó mondatod szerintem csak a szokásos magyar károgás. Máshol sincs ez nagyon másként, máshol sem órabérre dolgoznak az igazán fontos munkákban. Nézze meg az index.hu-t 55-ször felőlem, ha elvégzi a dolgát.
@P1sty: Köszi, hogy eljöttél és megosztottad a gondolataid. Az utolsó mondatod szerintem csak a szokásos magyar károgás. Máshol sincs ez nagyon másként, máshol sem órabérre dolgoznak az igazán fontos munkákban. Nézze meg az index.hu-t 55-ször felőlem, ha elvégzi a dolgát.
multikarrier
2013.02.11 11:41:17
@#szájbergyerek#: Egyetértünk!
- X: …gratulálok, meg minden, de azért sajnálom is, mert már úgy megszoktalak…
- Y: Tessék?
- X: Mondom, kár hogy mindjárt elmész már úgy megszoktalak, jó volt Veled dolgozni, na.
- Y: De hát nem is megyek el, honnan veszed ezt?
- X: Jó, de most hogy már házas…..
multikarrier
2013.01.23 19:21:28
@csib: Teljesen egyetértek, mindezek kulturális különbségek. Nem jó, vagy rossz, hanem más.
multikarrier
2013.02.10 18:12:08
@hétkilenced: Gratuláloka családodhoz és a hozzáállásodhoz is egyaránt. A végkövetkeztetésed nagyon találó, valószínűleg emiatt is vagy sikeres! Köszönöm, hogy megosztottad a gondolataid.
A multinál végzett munkával kapcsolatban az egyik leggyakoribb kritika, hogy „pofára megy” az ember megítélése és nem a valós teljesítmény számít. Valóban hasznos-e egy „Dráma és Színjátszás” gyorstalpaló elvégzése és sikeres lenne-e Antigoné csoportvezetőként? Mai…..
multikarrier
2013.01.12 16:48:55
@tükörfúró: Ez a mamutos hasonlat nagyon találó.
Van valaki, aki sikeresen tört ki a multis világból vagy éppen, hogy a multiban találta meg a számítását?
Van valaki, aki sikeresen tört ki a multis világból vagy éppen, hogy a multiban találta meg a számítását?
multikarrier
2013.01.13 11:08:35
@Norx: Nagyon jó, hasonló tapasztalatok itt is. Korábban írtam is erről: "multiknál található céges infrastruktúra, a használt üzleti folyamatok mind messze a magyar vállalati kultúra átlagán felül és az anyavállalat nyugat-európai/amerikai színvonalán van. Mindezt teljesen ingyen kapja meg a munkavállaló, betanítása részeként fér hozzá olyan folyamatokhoz, rendszerekhez, szoftverekhez, melyek valóban nagyon specifikusak, de pont emiatt a piaci értékünket növelik." multikarrier.blog.hu/2012/07/02/megeri_nana
Tervezek a blogon teret adni saját történeteknek, karrierutaknak. Lenne kedvetek megírni a tapasztalataitokat? (Természetesen saját és cégnevet nem említve...)
Tervezek a blogon teret adni saját történeteknek, karrierutaknak. Lenne kedvetek megírni a tapasztalataitokat? (Természetesen saját és cégnevet nem említve...)
multikarrier
2013.01.31 08:59:18
@Circus: Maximálisan kíváncsi vagyok a történetedre!
Ez a munkás élet fasírtja, a ropogósra sült darált hús, amiben mindenből van egy kevés. A céges tápláléklánc legalján található elem, aki mégis oly nélkülözhetetlen, hogy szinte minden magára valamit is adó cég tart belőle párat. Vagy mindjárt egy egész rakatot. Mit tehet…..
multikarrier
2013.01.29 14:22:44
@Plumper_: ???
Ez a rész a legelső lépésről szól, a CV elkészítéséről, s arról, hogy hogyan érd el, hogy felfigyeljenek rád és behívjanak az első fordulóra. A lentiek főként Magyarországra vonatkoznak, külföldi multiknál ez is komolyabban veendő. És igen, a lentieket megfogadva hazudni…..
multikarrier
2013.01.12 19:48:27
@#szájbergyerek#: Amúgy nem veszem kötekedésnek, tudom, hogy provokatív a téma, engem inkább az provokál, hogy mennyire nem reálisak a két fél elvárásai egymással szemben. Ezen nem is olyan rejtett tulajdonságokra próbálunk rávilágítani itt a blogon.
multikarrier
2013.01.23 12:33:17
@Keresztény szellemiségű luxuskurva: Az nem hazugság, ha elmondod magadról, hogy mire lennél képes.
multikarrier
2013.01.29 14:21:41
@Eltévelyedés: Örülök, hogy egybevág a gondolataiddal a blog. A belinkelt oldalt én is néztem párszor anno, de azért ez már túlságosan trash-blog, a valóság azért nem ennyire mocskos. Emiatt is indítottam a multikarriert.
A Te példád nagyon jó! "Engem a határidők motiválnak" - imádom! :D:D:D
A Te példád nagyon jó! "Engem a határidők motiválnak" - imádom! :D:D:D
Victum - tréning és tanácsadás
SSC? Motivált munkatársak? Nem zárják ki egymást!
2013.01.20 21:50:04
A minap a Multikarrier blogot olvasgatva egy nagyon érdekes bejegyzést találtam. Egy fiatal munkavállaló írja le, mennyire demotiváló számára SSC-ben (Shared Srevice Center) dolgozni, és már-már a teljes karrierjét is megrekedve érzi emiatt.
Az SSC lényege, hogy a cégek bizonyos…..
A felületes állásra vadászó számára igazi apróvadnak tűnhet az emberi erőforrások menedzselése, valójában néhány igazi nagyvadat is lehet találni a kolóniában, melyek trófeát jelentenek bármely jelentkező számára. Jellegükből adódóan az állatkerti részlegükön mindig…..
multikarrier
2012.12.21 20:32:13
@igazi hős: A bérszámfejtő is HR-es, mert a fizetések bizalmas információjába bele kell látnia, ellentétben például egy pénzügyessel, HR-essel. De valóban, senki nem úgy gondol rájuk, mint egy HR-esre, mivel annyira eltérő kompetenciák szükségesek ehhez a szakmához. :)
@Távmunkás: Továbbra is azt gondolom, hogy ez emberi kvalitás és nem egy szakma függvénye.
@Távmunkás: Továbbra is azt gondolom, hogy ez emberi kvalitás és nem egy szakma függvénye.
multikarrier
2013.01.22 10:05:16
@kutyabarát: Szép, amiket írsz, de ahogy a fenti hozzászólásokból is látszik sajnos a HR-es megbecsülése nagyban attól is függ, hogy a jelölt megkapta-e az állást, vagy sem... Ez a hajmegtépős történet elég durva. Hogyan történt ez? Ott szemben meg is mondtátok neki, hogy nem veszitek fel?
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Viszont a béredért leginkább a főnököd harcolhat, nem a szakszervezeti képviselő. Ez utóbbi max eléri, hogy átlagos legyen a fizud, a főnököd az, aki elérheti, hogy átlag fölé kerül. És ugyebár ez a cél.