Adatok
Szabad a taxi
67 bejegyzést írt és 200 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Kevesen mondhatják el e válságos-vírusos időkben, hogy már látják az alagút végét: én igen. Igaz, hogy az innensőt, a bejáratot, de ez kell nekem. Már legutóbb is írtam: készülök lemerülni a kibekkelés végett, de az a munka, amely egyébként a repülés földi kiszolgálása lett volna, elúszott. Most…..
Szabad a taxi
2020.10.23 21:52:50
@whale: Halihó. Azért ebből ki lehet találni, vannak benne kulcsszavak. De ha nem megy, majd megírom, azt hiszem, van hozzád telefonszámom, így Viberem is.
Nincs reprezentatív forrás, csak a saját tapasztalatom alapján: a hazai taxisok kollektív IQ-ja hozzávetőleg ötven százalékkal csökkenhetett az elmúlt nyolc évben. Úgy, hogy 2012-ben, amikor közéjük degradáltam magam megint, sem volt jellemző e körben a Mensa-tagság. Mégis, mivel akkoriban már az…..
Szabad a taxi
2020.02.17 12:51:42
@whale: Igen. (Írtam Viberen. Remélem, neked…)
Szabad a taxi
2020.02.20 18:55:40
@Első mohikán: Bocs, kolléga, csak most vettelek észre. Bevallom, bár még taxizom, de már most hiányzik. Persze csak az éjszakai Budapesten autózás és ácsorgás hangulata, a tevékenységet körülvevő anyagi, jogi és humán körülállások sose fognak. A búcsúm nem elvágólagosan teljes körű, főleg a blogtól nem, amilyen "sűrűn" mostanában írtam, azt szerintem tartani tudom a jövőben is. Amúgy milyen a helyzet arra, felétek, a királyok városában? Amikor legutóbb írtál erről, ott sem volt valami rózsás, pedig nálatok nem Soros György meg a migránosok győztek tavaly ősszel sem. Például van nektek saját, önkormányzati taxirendeletetek?
Téma és tehetség híján mostanság gyakorta gyarapítják leütött karaktereiket egy várható taxitarifa-emelés ürügyén azok a mindenhez (sem) értő "újságírók", akik elszaporodása nagyban közrejátszott abban a pillanatig sem megbánt, áldott állapotomban, hogy már nem szívok velük egy levegőt. Van, amelyik…..
Szabad a taxi
2018.04.26 12:34:31
@diszkriminans: Nem ilyen koncepciójú céget kell létrehozni, hanem vissza kell térni ehhez a gyakorlathoz, amely azóta létezik és általános világszerte, amióta Drost Tivadar a múlt század elején létrehozta (1915-ös szabadalom) az első felhívható taxiállomásokat Budapesten, csak az elmúlt huszon-egynéhány évben a parazita fővárosi fuvarkufárok a taxisok zsebére, az ő nevükben nagyvonalúan elengedték a házhoz menő pluszszolgáltatás díját. Amelynek szintén lehet fix (és kell legyen) fix tarifája, így tökéletesen összeegyeztethető a hatósági árral.
Droszton nem kell integetni a taxinak,hülyén néz ki, ha ott áll, be kell szállni, aztán napszaknak megfelelő köszönés, úticélmeghatározás, utazás. Integetni az utcán kell, és célszerű is, hiszen, mint írtam, fokozott taxiigényt generáló körülmények között és időszakokban senki nem fog ingyen címet felvenni, odamenni, ingyen várakozni, majd esetleg ott ingyen megégni, ha az utcán is talál utast. Én legalábbis biztos nem, mert szerencsére semmit sem érzek abból az általad vizionált tendenciából, amely szerint a kedves utazóközönség idegenkedne a talált taxiktól. (Persze mennék én címre is, gyakrabban, mint most – jellemzően csak holtidőkben teszem, amikor nincs hatékonyabb bevételszerzési mód, üres kiállási kilométerek nélkül –, ha ezt legalább részben ellentételezné a tarifa.
De hát ezt is írtam már.
A mérethatékonyság akkor működne, ha a nagy flotta minden taxija az enyém lenne, de a taxisok meghatározó része (ezt ís említettem) egyéni vagy mikrovállalkozó, egy autóval, és attól neki nem lesz hatékonyabb a tevékenysége, hogy egy nagy létszámú alvállalkozóval dolgozó címnepper (például a Főtaxi) könnyebben tud a rendelésekre kocsit küldeni (valamelyiket, nem az övét).
Droszton nem kell integetni a taxinak,hülyén néz ki, ha ott áll, be kell szállni, aztán napszaknak megfelelő köszönés, úticélmeghatározás, utazás. Integetni az utcán kell, és célszerű is, hiszen, mint írtam, fokozott taxiigényt generáló körülmények között és időszakokban senki nem fog ingyen címet felvenni, odamenni, ingyen várakozni, majd esetleg ott ingyen megégni, ha az utcán is talál utast. Én legalábbis biztos nem, mert szerencsére semmit sem érzek abból az általad vizionált tendenciából, amely szerint a kedves utazóközönség idegenkedne a talált taxiktól. (Persze mennék én címre is, gyakrabban, mint most – jellemzően csak holtidőkben teszem, amikor nincs hatékonyabb bevételszerzési mód, üres kiállási kilométerek nélkül –, ha ezt legalább részben ellentételezné a tarifa.
De hát ezt is írtam már.
A mérethatékonyság akkor működne, ha a nagy flotta minden taxija az enyém lenne, de a taxisok meghatározó része (ezt ís említettem) egyéni vagy mikrovállalkozó, egy autóval, és attól neki nem lesz hatékonyabb a tevékenysége, hogy egy nagy létszámú alvállalkozóval dolgozó címnepper (például a Főtaxi) könnyebben tud a rendelésekre kocsit küldeni (valamelyiket, nem az övét).
Szabad a taxi
2018.04.26 13:33:04
@Szabad a taxi: Szerinted ha szabad verseny lenne megint a tarifában, ami továbbra is a fuvarokat lenyúló és azokat fix áron – havi tagdíj – a tényleges szolgáltatóknak továbbértékesítő fuvarközvetítők árharcát eredményezné, melyik lenne az a hülye címkufár, amelyik bevezetné a kiállási díjat önként? És ha lenne ekkora marha közöttük (nincs), ugyan melyik utas hívná őket, ha a többinél továbbra is ingyenes lenne a címre menés?
A budapesti taxispiacon nem véletlenül van hatósági ár, nagyon nagy szükség van rá. Annak ellenére mondom ezt, hogy nálam kevés nagyobb barátja van a piacnak. De ebben a speciális és marginális gazdasági szegmensben, amely – és ebben egyetértünk – valóban maffiaszerű csoportosulások kezében van (ahogy a többi is a NER-ben), és az itt élősködő szimbionták, mivel maga a személyszállítás nem üzlet, csak a személyszállítók kizsákmányolása, lehúzása, nem a taxizásból magából, hanem csak a taxisokból tudnak busás hasznot elérni, életszükséglet, hogy legyen állami és/vagy önkormányzati árkontroll (a minimálár is jó lenne, de ilyet nem ismer az ártörvény). Mert egyébként a tényleges szolgáltatók, a taxis vállalkozók tönkremennek, de nem fog beállni a helyükre a Nemzeti Taxikonszern, mert csak olyan árakon tudna rentábilis lenni, amelyekre aztán tényleg nem lenne vevő senki (az állami közbeszerzéseken alapuló szerződött, céges fuvarokon kívül, de ezek nem tudják eltartani ezt az iparágat, még durván túlárazva sem).
A budapesti taxispiacon nem véletlenül van hatósági ár, nagyon nagy szükség van rá. Annak ellenére mondom ezt, hogy nálam kevés nagyobb barátja van a piacnak. De ebben a speciális és marginális gazdasági szegmensben, amely – és ebben egyetértünk – valóban maffiaszerű csoportosulások kezében van (ahogy a többi is a NER-ben), és az itt élősködő szimbionták, mivel maga a személyszállítás nem üzlet, csak a személyszállítók kizsákmányolása, lehúzása, nem a taxizásból magából, hanem csak a taxisokból tudnak busás hasznot elérni, életszükséglet, hogy legyen állami és/vagy önkormányzati árkontroll (a minimálár is jó lenne, de ilyet nem ismer az ártörvény). Mert egyébként a tényleges szolgáltatók, a taxis vállalkozók tönkremennek, de nem fog beállni a helyükre a Nemzeti Taxikonszern, mert csak olyan árakon tudna rentábilis lenni, amelyekre aztán tényleg nem lenne vevő senki (az állami közbeszerzéseken alapuló szerződött, céges fuvarokon kívül, de ezek nem tudják eltartani ezt az iparágat, még durván túlárazva sem).
Szabad a taxi
2018.05.01 09:58:08
@rosszqutya69: Dehogy van meg. Miért is lenne, neked is csak azért van némi fogalmad ezekről az anomáliákról, mert valamikor része voltál ennek a marginális mikrotársadalomnak (sőt, ha jól belegondolunk, valójában te voltál az egyik anomália maga, hihihi).
Egy jól működő világban nem is kell tudni a kívülállóknak egy szakma belső problémáiról (egy még jobban, ami sose jön el, ilyenek nincsenek is). Mi sem tudunk semmit, teszem azt, a pékek nyomoráról – például a "szabad piac" jegyében mindent elözönlő, adó- és járulékcsaló módszerekkel egyenízű szart előállító albán sütődék árletörő maffiamódszereiről –, csak követeljük tudálékosan, nagy arccal a nekünk alanyi jogon járó olcsó kenyeret, ami már csak azért is indokolt lenne, mert olcsóbb lett (de legalábbis nem drágult számottevően) az aratáshoz használt kaszakő.
Egy jól működő világban nem is kell tudni a kívülállóknak egy szakma belső problémáiról (egy még jobban, ami sose jön el, ilyenek nincsenek is). Mi sem tudunk semmit, teszem azt, a pékek nyomoráról – például a "szabad piac" jegyében mindent elözönlő, adó- és járulékcsaló módszerekkel egyenízű szart előállító albán sütődék árletörő maffiamódszereiről –, csak követeljük tudálékosan, nagy arccal a nekünk alanyi jogon járó olcsó kenyeret, ami már csak azért is indokolt lenne, mert olcsóbb lett (de legalábbis nem drágult számottevően) az aratáshoz használt kaszakő.
Szeretettel köszöntök mindenkit, akit a tőlem kapott, itt látható névjegyem hozott ide. Önök ahhoz a szűk körhöz tartoznak, amelynek válogatott tagjai, vélhetően egy közös utunk során, megkapták a "limited edition" változatot. Több éve már, hogy készíttettem száz ilyet, és még kb. ötven megvan…..
Bohócot csinált a néhány, saját sorsáért még tenni és gondolkodni képes taxisból Csertek István, alias Sapka, az Európai Taxis Egyesület elnöke: úgy is, mint az egyébként kimutathatatlan tagságú szakmai tömörülés első, de inkább mint Veres István, a Budapest Taxi nevű fuvarközvetítő cég…..
Megszakítjuk adásszünetünket: ötéves a blog. Öt esztendeje menekültem vissza a kormány elől a kormány mögé: a minisztériumból a taxi vezetőülésébe, ahol ültem már, húsz évvel korábban. Elmondhatom, még mindig nem bántam meg, pedig sok víz lefolyt azóta is rólam. Ha nem lépek még egyszer ugyanabba a…..
Szabad a taxi
2017.12.28 16:42:35
@whale: Karácsonykor nincs helye munkának: szenteste itthon, szűk körben, első nap az én szüleimnél, második nap anyósoméknál ünneplünk. 23-án nappal a kislányommal komplettírozzuk a bevásárlást évek óta, ahhoz, hogy ezt bírjam, 22-én már nem mehetek ki éjszaka, rá kell pihennem. A két ünnep között szeretem elnyújtani a bejgliillatú hangulatot, amíg lehet. Bár, bevallom, már hiányzik a taxi, ami nyilván nem normális, de hát én sem vagyok az, ha másból nem, ebből világosan látszik. 30-án elmegy a lányom a nagyszüleihez, és csak 31-én lesz itthon, úgyhogy 29-30-án kimegyek éjjelre: 30-án alhatok nappal, 31-én is, de szilveszter estéjén itthon maradok. Nem nekem való, ami akkor van, akkor sem, ha 7-8 órával meg lehet keresni egy minimálbért (igaz, aztán egész januárban jó esetben a másikat). Majd dolgozom 1-én délután és este, kevésbé lesz pörgős, de egészen más minőségű utasaim lesznek, és nem kell hajnalban azon merengenem, hogy miért nem mentem inkább állatgondozónak.
Igen, legutóbb úgy vettem autót, hogy ez a mostani határidő már nem érint. (Ennek ellenére megvan róla a véleményem, de egyelőre magamban tartom. Ezt is. Bár lenne mondanivalóm, de inkább gyújtok egy csillagszórót, és eszem még egy hókiflit.)
Igen, legutóbb úgy vettem autót, hogy ez a mostani határidő már nem érint. (Ennek ellenére megvan róla a véleményem, de egyelőre magamban tartom. Ezt is. Bár lenne mondanivalóm, de inkább gyújtok egy csillagszórót, és eszem még egy hókiflit.)
Most, hogy a budapesti uberesek közül jó néhányan levett rendszámmal tisztelegnek a jogszabályok előtt, amelyeket eddig a – bevételük negyedét gátlástalanul lenyúló és Hollandián keresztül Bermudára mentő – nemzetközi svarctaxicég biztatására telibe ignoráltak, nem érzek kárörömöt, csak dühöt.…..
Szabad a taxi
2016.02.21 08:25:25
@BircaHang Média: Az Uber egy sofőrrel sem tudja betartatni a szabályokat, akkor sem tudná, ha tényleg lenne ilyen szándéka, mert szabályosan ma Magyarországon nem lehet uberezni. Na de fent leírtam ezt, szerintem érthetően.
Szabad a taxi
2016.02.21 09:39:12
@BircaHang Média: Az annyit segítene nekik körülbelül, mint egy bolgár nyelvvizsga. Az uberezés taxizásnak minősül, annak minden személyi (erkölcsi, páv 2, taxistanfolyamok, fényképes taxisigazolvány stb.) és tárgyi (előírt műszaki feltételeknek megfelelő gépkocsi, taxaméter – Budapesten fix tarifa –, szabadjelző, Budapesten sárga szín stb.) kritériumát teljesíteni kell.
Szabad a taxi
2017.07.25 08:47:49
@Kurgan: Az Elitnek vannak sárgított Mercijei is, és sötét színű, fehér rendszámos, tetejükön szabadjelző helyett hosszában viselt bóbítával megjelölt, NT-számos, személyszállító limuzinjai is: a kocsi tulajdonosa maga dönti el, melyik megjelenést és üzemeltetési mimikrit választja. Előbbiek elvileg hagyományos taxizást is folytathatnának, utóbbiak csak a szerződött szállodájukat szolgálhatnák ki, kocsiban történő pénzmozgás nélkül.
A gyakorlat azonban ennél bonyolultabb. Vagy, ha úgy vesszük, jóval egyszerűbb.
:)
A gyakorlat azonban ennél bonyolultabb. Vagy, ha úgy vesszük, jóval egyszerűbb.
:)
A már közel két éve Magyarországon alvó ügynökként jelen lévő, de a magyar cégbíróságot csak múlt pénteken megtaláló Taxify meztelen volt eddig és fegyvertelen, mint az időkapun át érkező Terminátor. Most öltözködik, és a hozzá jelentkező drájvereket is fel akarja ruházni. Pontosabban uniformizálni.…..
Szabad a taxi
2017.06.19 11:41:20
@wamzer: Igen, szépen beálltak a sorba: a hülyeségeikről letettek a magyarországi helytartók (egyenruha), és nagyrészt átvették a többi címnepper-társaság taxisoldali mentalitását (ezekkel, mint utast, nem fárasztalak, amúgy is túl sokat írtam már a témáról).
Átverve nem nagyon leszel általuk, ha appon rendelsz – más társaságnál sem –, legfeljebb ha leinted őket: a Taxifynál elég nagy a "hiénasűrűség", ezeknek az ex-mezítlábasoknak megéri a pofátlan 25 százalékos leadó pangás idején egy-két fuvar erejéig a bizalmat sugalló céges matricáért, aztán ha megy az utca, eszükbe sem jut bekapcsolni az alkalmazást (amelyhez hasonló minden taxis fuvarközvetítőnek van, sőt, a Főtaxié vagy a Cityé többet is tud, mint az övék). Talán náluk a legnagyobb a fluktuáció.
Nagyjából ennyit tudok róluk, amúgy nem sok vizet zavarnak, még akkor sem, ha – egyébként taxirendelet-ellenesen – mindenféle rendezvényekhez kötődő visszapörgetős promóciókkal igyekeznek mind nagyobb szeletet kiharapni a tortából. De nem fog sikerülni nekik, mert az a fillérbarát réteg, amely eddig az Uber "trendiségében" látta az ideális guruló életfpormát, átszokott a zárt Viber-csoportokban működő szénfekete konkurrenciához, és egyéb "underground" szolgáltatókhoz (nem kevés van, olyan nagyon nem is veszik komolyan az illegalitás lényegéből adódó rejtőzködést).
Ezt a mobillalfizetés-hájpot továbbra sem értem itt, Európában, ahol az embereknek bankkártyájuk is szokott lenni, nem mint Fekete-Afrikában, ahol tényleg van létjogosultsága, de olyan nagyon nem is érdekel. Engem már az is meglepett, hogy a múltkor reptérre kivitt orosz pár úgy fizetett, hogy a telefonját érintette a paypassos terminálomhoz, nekem új volt ez az Android-pay vagy mi, de az is bankszámla-, illetve bankkártyaalapú.)
Átverve nem nagyon leszel általuk, ha appon rendelsz – más társaságnál sem –, legfeljebb ha leinted őket: a Taxifynál elég nagy a "hiénasűrűség", ezeknek az ex-mezítlábasoknak megéri a pofátlan 25 százalékos leadó pangás idején egy-két fuvar erejéig a bizalmat sugalló céges matricáért, aztán ha megy az utca, eszükbe sem jut bekapcsolni az alkalmazást (amelyhez hasonló minden taxis fuvarközvetítőnek van, sőt, a Főtaxié vagy a Cityé többet is tud, mint az övék). Talán náluk a legnagyobb a fluktuáció.
Nagyjából ennyit tudok róluk, amúgy nem sok vizet zavarnak, még akkor sem, ha – egyébként taxirendelet-ellenesen – mindenféle rendezvényekhez kötődő visszapörgetős promóciókkal igyekeznek mind nagyobb szeletet kiharapni a tortából. De nem fog sikerülni nekik, mert az a fillérbarát réteg, amely eddig az Uber "trendiségében" látta az ideális guruló életfpormát, átszokott a zárt Viber-csoportokban működő szénfekete konkurrenciához, és egyéb "underground" szolgáltatókhoz (nem kevés van, olyan nagyon nem is veszik komolyan az illegalitás lényegéből adódó rejtőzködést).
Ezt a mobillalfizetés-hájpot továbbra sem értem itt, Európában, ahol az embereknek bankkártyájuk is szokott lenni, nem mint Fekete-Afrikában, ahol tényleg van létjogosultsága, de olyan nagyon nem is érdekel. Engem már az is meglepett, hogy a múltkor reptérre kivitt orosz pár úgy fizetett, hogy a telefonját érintette a paypassos terminálomhoz, nekem új volt ez az Android-pay vagy mi, de az is bankszámla-, illetve bankkártyaalapú.)
Szabad a taxi
2017.07.24 05:28:45
@whale: Legalábbis ritkán, nagyon ritkán. :)
hiénakutya2016.09.23. 06:28:55 / Válasz# 346056 Mai taxisköpködő
szabadataxi2016.09.23. 06:59:36 / Módosítva / Válasz# 346057 Soha megérdemeltebben nem köpködtek még taxist. Ha nem lennék ilyen fáradt és fásult, én is csatlakoznék.
Előzmény: #346056 hiénakutya 2016.09.23. 06:28:55..
Az Uber lesöpri az állami kioktatást – hozta le (pl.) a Hvg.hu. De a linket megnyitni és elolvasni felesleges: a kontárközvetítők port hintő és azt még egyszer, utoljára (a seprűvel) felkavarni kívánó csúsztatásait is idézi József Dezső, született Zugav Olga, állandó vendégszerzőm, a Hallotaxi.hu…..
A tegnapi, Erzsébet téri választási kopaszos attaknak csak annyi köze volt a taxisokhoz, hogy két fuvarszervezői fedőtevékenységet folytató szervezett bűnözői csoport csapta ki az Akvárium klub könyöklőjére a fütyit, és mellé a mérőszalagot. A Kubatov-kutyák nem mozdulnak meg akárkinek, ahhoz kevés…..
Szabad a taxi
2016.06.11 17:45:51
@Online Távmunkás: Mivel hűséges törzsolvasóm vagy, erőm és képességeim szerint válaszolok, bár ha komolyan kérdezted azt, amit, akkor vagy én írok nagyon rosszul, vagy te olvasol igencsak felületesen.
Fuvarszervezővel nem tudsz utazni, azok csak közvetítenek, sok pénzt fizet azért a velük szerződött taxis, hogy címeket kapjon, utazz tehát velük (a szerződött, gyengébbek kedvéért: "céges" taxisokkal) nyugodtan. Ők nem tagjai a maffiának, hanem áldozatai.
A mezítlábas taxisokról sosem mondtam, hogy maffiát alkotnának, egy ilyen bűnbandának a lényege egyébként is a szervezettség, a létszám, meg az összetartás: a magányos Taki bácsi akkor sem tudna "szervezett bűnözni" egyedül, ha lenne ilyen ambíciója. A társaságoktól függetlenül megélni képes taxis, főleg, ha egyéni vállalkozó, korunk hőse, csak ajánlani tudom a szolgáltatásait. Akkor is, ha az az egyre zsugorodó, taxisnak álcázott, magányos (!) csalókból álló réteg, amely lehúzza az utasait, jellemzően (de nem mind) szintén elutasítja a fuvarkufárok szolgáltatásait; akik egyébként nem is szerződnének vele, hiszen ezek általában svarctaxisok, majdnem annyira hiányosak az engedélyeik, majdnem oly kevéssé felelnek meg a taxizás személyi és tárgyi feltételeinek, mint az Uber, illetve az Uber-sofőrök, és azok autói.
Az Uber-tematika egyébként meghatározta sajnos a blogom elmúlt két évét, erről itt most nem, lapozz vissza kicsit, vagy ahogy gondolod.
Velem utazni kicsit nehézkes lenne, hisz fellelhetőségi helyem és magam szabta munkaidőm változatos, a telefonszámom nem adom ki, ráadásul – egyre növekvő törzsutastáboromnak hála – elég elfoglalt is vagyok. De azért nem lehetetlen, ma éjszaka is ott fogok ülni a kb. 2500 szolgáltató sárga taxik egyikének kormányánál, ha kitartóan és sokat integetsz, lehet, hogy pont én fogok megállni neked.
Fuvarszervezővel nem tudsz utazni, azok csak közvetítenek, sok pénzt fizet azért a velük szerződött taxis, hogy címeket kapjon, utazz tehát velük (a szerződött, gyengébbek kedvéért: "céges" taxisokkal) nyugodtan. Ők nem tagjai a maffiának, hanem áldozatai.
A mezítlábas taxisokról sosem mondtam, hogy maffiát alkotnának, egy ilyen bűnbandának a lényege egyébként is a szervezettség, a létszám, meg az összetartás: a magányos Taki bácsi akkor sem tudna "szervezett bűnözni" egyedül, ha lenne ilyen ambíciója. A társaságoktól függetlenül megélni képes taxis, főleg, ha egyéni vállalkozó, korunk hőse, csak ajánlani tudom a szolgáltatásait. Akkor is, ha az az egyre zsugorodó, taxisnak álcázott, magányos (!) csalókból álló réteg, amely lehúzza az utasait, jellemzően (de nem mind) szintén elutasítja a fuvarkufárok szolgáltatásait; akik egyébként nem is szerződnének vele, hiszen ezek általában svarctaxisok, majdnem annyira hiányosak az engedélyeik, majdnem oly kevéssé felelnek meg a taxizás személyi és tárgyi feltételeinek, mint az Uber, illetve az Uber-sofőrök, és azok autói.
Az Uber-tematika egyébként meghatározta sajnos a blogom elmúlt két évét, erről itt most nem, lapozz vissza kicsit, vagy ahogy gondolod.
Velem utazni kicsit nehézkes lenne, hisz fellelhetőségi helyem és magam szabta munkaidőm változatos, a telefonszámom nem adom ki, ráadásul – egyre növekvő törzsutastáboromnak hála – elég elfoglalt is vagyok. De azért nem lehetetlen, ma éjszaka is ott fogok ülni a kb. 2500 szolgáltató sárga taxik egyikének kormányánál, ha kitartóan és sokat integetsz, lehet, hogy pont én fogok megállni neked.
Szabad a taxi
2016.06.13 18:52:33
@whale: Erre inkább privátban, így is túl sok támpont van már a kilövésemhez.
Szabad a taxi
2016.06.13 18:59:49
@whale: Nagy dérrel-dúrral összeszigorkodtak egy újabb jogszabályt, amelyet nem fognak betartani, sem betartatni, aztán majd ha ki-eb-zték, kiolimpiázták, kinyaralták magukat, jól átírják az országos rendelet személyszállítókra vonatkozó részét úgy, hogy az NT-számos uberezőket legalizálják. Szerintem ez a (közel)jövő, százötven-kétszázövenezer trendi konzumidióta nagy szavazóbázist jelent.
Viszont ez a módosítás kiválóan alkalmas lesz arra, hogy ha egy taxisnak lejárt három és fél órája a drosztengedélye, a törvény teljes szigorával sújtsanak le rá.
Viszont ez a módosítás kiválóan alkalmas lesz arra, hogy ha egy taxisnak lejárt három és fél órája a drosztengedélye, a törvény teljes szigorával sújtsanak le rá.
Holnap kedd, akkor taxistüntetés. Ennek apropóján ma az Uber egész oldalas hirdetésekkel nyomul a sajtóban – a Népszabadságban és a Világgazdaságban, meg tán még valamelyik szennylapban. A kormánypropaganda kékjére emlékeztet a kitöltőszín – csak egy kicsit sápadtabb. A címben a "Szeretjük…..
Szabad a taxi
2016.05.10 02:59:37
@Online Távmunkás: Igen, ebben a kérdésben revideálnom kell a korábbi álláspontomat. Pontosabban nem is a sajátomat, én ugyanis tényleg nem láttam ezeket a ficsúrsofőröket és luxusautókat, de hát én nem utazgattam Uberrel sem korábban, sem most. Viszont több olyan utasom is volt (Ubertől visszapártolók, illetve 1,3-1-4-es szorzó alatt uberezők, afölött taxizók), aki állította, hogy más világ volt kezdetben. Azt meg már én is látom (az NT-számos hülyeség óta már nem teljes az Uber-mimikri, a fehér rendszámos, kiöregedett taxik is elég feltűnőek), hogy az új sofőrállomány egyre inkább úgy néz ki, mintha a Rongyos Gárdából toboroznák őket. Az is rémlett, hogy itt is írt valaki a lefelé ívelő színvonalról, bár nem emlékeztem pontosan, hogy te voltál, és bevallom, nem is néztem utána.
Sajnos nem tudom megmondani, pontosan hány órakor játsszák a fent leírt szorzósat a reptér előtti Shell parkolójában, de gyakran, és máshol is. Konkrét, megbízható információm van erről, első kézből.
Sajnos nem tudom megmondani, pontosan hány órakor játsszák a fent leírt szorzósat a reptér előtti Shell parkolójában, de gyakran, és máshol is. Konkrét, megbízható információm van erről, első kézből.
Szabad a taxi
2016.05.28 17:06:13
@rémTündér /aprócska kismacska./: Volt demontstráció az eszetlen szigorítások ellen is, komolyabb, mint azóta bármelyik tüntetés az Uber ellen, csak rövid az emlékezet: index.hu/belfold/2012/05/28/ezer_taxis_tuntet_a_fovarosban/
Bár felkaptam a fejem arra a hírre, hogy egy adóellenőrzéstől bepánikolt uberes túszul ejtett két próbautas-revizort, kiborult, hogy leveszik a rendszámát; de aztán legyintettem: a kialakult helyzet túszai vagyunk mi itt mindannyian, taxisok éppúgy, mint a kontárfuvarosok. Néha már a…..
Az Uber tegnap egész oldalas hirdetésekkel bombázta meg a hazai írott sajtót – a könnyes-kék alapú kommuniké végleges változatát tegnap már elemeztem. Állandó szerzőnk, Zugav Olga ex-kartársnő azonban elfogott egy e-mailt, amelyben az Uber Hungary Kft. a kolumnás sirám piszkozatát küldte el…..
A tegnapi taxistüntetés nagy zakó volt, hagyjuk is, foglalkozzunk inkább három évvel ezelőtti dolgokkal – annak sincs kevesebb értelme. Igaz, sokkal több se: talán annyi, hogy cáfoljuk azt az uberes pr-ból fogant, a sajtó által kritikátlanul átvett téves állítást, miszerint a 2013-as fővárosi…..
Szabad a taxi
2016.03.11 17:52:11
@Étteremkritikus: Az Uber másfél éve van jelen Budapesten, előtte csak retardáltak gondolták komolyan, hogy a taxisok maguk akarták kidobni az autóikat, majd a hitelre vett újat sárgára rondítani. Bár tulajdonképpen ma is…
A dodzsemes cikk még nem készült el, csak egy leadkezdemény egy ideiglenes munkacímmel, hajnalban véletlenül élesítettem egy percre. Utána azonnal visszalőttem, de a saját dashboardomon meg én is láttam egy darabig. Megkérdezhetem, hogy te hol és mikor észlelelted a felbukanását?
A dodzsemes cikk még nem készült el, csak egy leadkezdemény egy ideiglenes munkacímmel, hajnalban véletlenül élesítettem egy percre. Utána azonnal visszalőttem, de a saját dashboardomon meg én is láttam egy darabig. Megkérdezhetem, hogy te hol és mikor észlelelted a felbukanását?
Én mindent megpróbáltam, hogy megértessem. Biztos hosszú volt és bonyolult, az adminból látom, hogy kevesen tudták végigolvasni. Fekete Zoltán, az Uber Hungary Kft Habony Árpádja (mind rejtélyes, a cégbírósági papírokon sem szereplő pozícióját, mind kommunikációs habitusát tekintve hasonlít az…..
Leszedték az elso Uber rendszámot
Úgy érzem srácok, ez ennyi volt... aki ezek után is beül vezetni, annak valószínűleg a.) nagyon kell a pénz, de leginkább b.) elmentek otthonról.
Talán majd egyszer eljön az a világ, amikor nem másfél év után sikerül betiltani egy olyan szolgáltatást, amire…..
Szabad a taxi
2016.02.20 09:42:14
@cb600f: Pedig igazán viszonozhatnád gyakori látogatásaimat, szívesen látlak hazai pályán. :) De persze nem erőltetem.
A taxistüntetés véget ért, legalábbis ezek a legújabb hírek: csak annyi kellett hozzá, hogy a minisztériumban szóba álljanak a taxisok képviselőivel. Megtették.
Ebből következően ma már én is lelkiismeret-furdalás nélkül mehetek dolgozni (félre ne értse senki: szombat éjszaka óta…..
Szabad a taxi
2016.01.23 07:37:28
(Újabb vendégposzt, ezúttal Zugav Olga úrhölgy, exhiéna tisztelte meg dolgozatával a Szabad a taxi blogot.)
Hát, drágáim, ismét sikerült bizonyságot szereznem arról, hogy a magyar társadalom mentális állapota, valamint átlagos intelligenciája olyan mélységekben jár, hogy félő, előbb-utóbb áttöri a…..
Szabad a taxi
2016.01.20 18:01:46
@Ballib Cenzúra: Egészségügyi okokból nem olvasok kommenteket sem a saját blogomon, sem máshol, de a tiédbe véletlenül belefutottam, miközben épp letiltottam az adminban egy (telefonon jelzett) ámokfutó barmot. Úgyhogy kivételesen válaszolok, megköszönve szíves hozzászólásaidat és érdeklődésedet, maradj velünk továbbra is stb.
Az a helyzet, hogy tévedés (az Index slendrián cikkeiből eredeztethető), hogy "2018. január 1-jétől uberes sofőrök csak taxisok lehetnek."
Nos nem, a nemrég életbe lépett rendeletben nincs ilyen haladék, csak egyes, a taxizáshoz használt személygépkocsikra vonatkozó műszaki feltételek teljesítésére kaptunk laufot. Mi, taxisok. Az Uber semmire. Soha, egy percig nem élvezhette az engedélyezettség áldott állapotát, de ezt itt is leírtam (persze egyáltalán nem hányom senki szemére, ha nem olvasta, egyelőre nem kötelező olvasmány, sőt):
szabadataxi.blog.hu/2016/01/19/miert_is_tuntetnek_a_taxisok
Az a helyzet, hogy tévedés (az Index slendrián cikkeiből eredeztethető), hogy "2018. január 1-jétől uberes sofőrök csak taxisok lehetnek."
Nos nem, a nemrég életbe lépett rendeletben nincs ilyen haladék, csak egyes, a taxizáshoz használt személygépkocsikra vonatkozó műszaki feltételek teljesítésére kaptunk laufot. Mi, taxisok. Az Uber semmire. Soha, egy percig nem élvezhette az engedélyezettség áldott állapotát, de ezt itt is leírtam (persze egyáltalán nem hányom senki szemére, ha nem olvasta, egyelőre nem kötelező olvasmány, sőt):
szabadataxi.blog.hu/2016/01/19/miert_is_tuntetnek_a_taxisok
Bár a sajtó a taxisoktól hangos, én pedig szerintem minden vonatkozó cikket, blog- és Facebook-bejegyzést elolvastam, sehol nem találtam olyan írást, amelyből kiderült volna a címben feltett kérdésre a válasz. Ez persze részben a taxisok hibája, kommunikációban soha nem voltak erősek. De csak…..
Szabad a taxi
2016.01.19 17:59:12
@whale: Kösz.
Nem az én fotóm, hanem az egyik tökös taxisamazoné. De ez az egész helyzet annyira meseszerű, hogy illik hozzá ez a megjelenítés, sőt, ha nem lenne trutyis az objektív, külön filtert kéne hozzá létrehozni.
:)
Nem az én fotóm, hanem az egyik tökös taxisamazoné. De ez az egész helyzet annyira meseszerű, hogy illik hozzá ez a megjelenítés, sőt, ha nem lenne trutyis az objektív, külön filtert kéne hozzá létrehozni.
:)
(Történelmi pillanat: a blog első vendégposztja. A szerző Palotás Gábor kolléga – City Taxi).
Először is megpróbáltam megbecsülni az Uber forgalmát. Állításuk szerint 80 ezer regisztrált felhasználójuk van. Ha ők havonta csak kétszer utaznak, 160 000 megrendelést feltételezhetünk. Átlagos 2500…..
Túlzással sem lehet túlterheléses szervertámadásnak minősíteni azt, hogy a hét elején közös használatra felkínált körlevelemet (lásd poszt alja) a visszajelzések alapján csak kb. 10-15 taxis küldte tovább a kormányszerveknek, hivataloknak, hatóságoknak (és az unikális, külön kategóriát képező…..
Szabad a taxi
2016.01.16 21:52:31
@rosszqtya: Az indexelő Gézán még elvigyorodtam, az ájfonnyereményt tovább nem osztó Pistán (lehet, hogy a nevek nem stimmelnek) már csak a szám egyik széle húzódott mosolyra. De azóta annyi okos Béla, Józsi, Ödön stb. jött már velem szembe ilyen műnaiv stílű grafikákon, hogy elkezdtem tikkelni tőlük.
Az Uber csak gusztustalan hajszál a taxisoknak feltálalt feketeleves bőrző felszínén. A főváros több mint kétharmadával megemelte a drosztdíjat, úgy, hogy a 4500 taxinak csak kb. 1500 taxiállomás-férőhely jut. Ezek zöme is madár nem járta helyeken, az utasfelvételre alkalmas néhány placcon pedig…..
Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke nem szép ember. Viszont legalább buta is, mint a barnaszén. Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy közeli hölgyrokonai, bizonyos, kedvező körülmények együttállása mellett, jóképűnek látják a mostanában gyakran nyilatkozó…..
Szabad a taxi
2015.10.28 01:37:23
@tiborc2008: Azért néhol határozottan fellép ellene (jobb helyet nem is találhatott volna, hogy kiröhögtesse magát):
m.facebook.com/story.php?story_fbid=1133010560045646&id=139184446094934
m.facebook.com/story.php?story_fbid=1133010560045646&id=139184446094934
Szabad a taxi
2015.10.31 18:29:56
@zila5: Nahát, mennyire otthon tetszik lenni a taxismunkásmozgalom-történetben, csak nem ebből tetszett disszertálni? :)
Tény, hogy az egykori TGFSZ-es "nagyok" közül az egyik autóbuszt, a másik taxiüzletágat vezet, de úgy tudom, utóbbi belátta, hogy a "sötét oldalon" végzett pénzkereső tevékenysége nem egyeztethető össze az érdekvédelemmel, előbbi rokonszakmabeli kívülállósága pedig akár jól is jöhetett volna, amikor a fuvarkufárok ellen kell (tehát 52/7/24) fellépni. Mégsem élt a lehetőséggel, mindenféle sértett magyarázkodással, okoskodással, kibúvókereséssel vannak tele a Hallotaxi.hu fórumának szaktopikjai.
Na de ennek a mesének már vége, holnapután lehet mécsest gyújtani a független szakszervezet emlékére.
Fenti kis dolgozat főszereplője viszont továbbra is tevékeny életet él szerencsére, bár visszafogná magát kicsit.
Tény, hogy az egykori TGFSZ-es "nagyok" közül az egyik autóbuszt, a másik taxiüzletágat vezet, de úgy tudom, utóbbi belátta, hogy a "sötét oldalon" végzett pénzkereső tevékenysége nem egyeztethető össze az érdekvédelemmel, előbbi rokonszakmabeli kívülállósága pedig akár jól is jöhetett volna, amikor a fuvarkufárok ellen kell (tehát 52/7/24) fellépni. Mégsem élt a lehetőséggel, mindenféle sértett magyarázkodással, okoskodással, kibúvókereséssel vannak tele a Hallotaxi.hu fórumának szaktopikjai.
Na de ennek a mesének már vége, holnapután lehet mécsest gyújtani a független szakszervezet emlékére.
Fenti kis dolgozat főszereplője viszont továbbra is tevékeny életet él szerencsére, bár visszafogná magát kicsit.
Szabad a taxi
2015.10.31 22:36:06
@zila5: A tagság lelkivilágáról keveset tudok, csak egy kis (bár a vége felé már egyre nagyobb) hányadáéról, azaz az enyémről. Én egy évig voltam fizető tag, utána már nem áldoztam erre. Unix-kedvezményre ugyanis nem volt szükségem, tutyimutyiskodni meg tudok egyedül is, ha akarok (nem).
Az elmúlt hetekben nemegyszer szakadt szép fővárosunkra esőisten gáttalan haragja. És mert nagyon úgy tűnik, a következő napok az őszi monszun jegyében telnek el, közérdekű poszt következik: lerántom a sáros leplet arról, miért nem lehet taxit hívni esős napon, főleg csúcsidőben,…..
Szabad a taxi
2015.10.03 04:58:56
@zila5: Hát ők valóban nem, nekik viszont annyi a címük teliholdas kedd éjszakákon is, hogy a Plus alig bírja elhordani a remittendát.
Csak azt tudnám, hogy minek köszönhetik mindezt. A gyorsaságuknak biztos nem: már sokat gondolkoztam azon, hogy a kurva lassan hajtási fogadalmukat évente meg kell újítani, vagy életre szól.
Csak azt tudnám, hogy minek köszönhetik mindezt. A gyorsaságuknak biztos nem: már sokat gondolkoztam azon, hogy a kurva lassan hajtási fogadalmukat évente meg kell újítani, vagy életre szól.
Szabad a taxi
2015.10.03 23:03:39
@zila5: De, a csendesen is le lehet tiltani sofőrt, sőt, ott lehet csak igazán, elég egyszer beírni a rendszerbe, ha valaki nem jön be, és onnantól kezdve emberi beavatkozás nélkül kerülitek el egymást. Az persze valóban nem működik, hogy egy lendülettel lehúzatod magadról az összes nyomulós-átverőst, mert mi van, ha valakinek mondjuk kedden nyomulós, csütörtökön átverős napja van, a kettő együtt csak néha jön elő, és van, hogy egyik sem jellemzi? Ez csak úgy működhetne, ha a drájvereket rendeletileg köteleznék hangulatikonok használatára, minden műszakkezdéskor ki kéne választani egy, az aznapi munkához való hozzáállásunkat szimbolizálót, és azzal jelennénk meg a térképen, illetve az adatbázisban aktuálisan. Na de ne adjunk hülye ötleteket, van ott nélkülünk is elég.
Igen, én is azt hittem, hogy mostanra rég letépem a láncaimat. De vannak észérvek a megtartásuk mellett is, csak most egy sem jut eszembe.
Igen, én is azt hittem, hogy mostanra rég letépem a láncaimat. De vannak észérvek a megtartásuk mellett is, csak most egy sem jut eszembe.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz