Regisztráció Blogot indítok
Adatok
2xZSI

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
ZaZo nem ment messzire Magyarországtól, csak ide a déli szomszédunkhoz, de a sok rémtörténet után aggódva vágott neki au útnak autóval. Aztán kiderült, hogy nem is olyan vészes a helyzet, mint gondolta. Nekem meg valaki hozzon egy kávét, mielőtt megfejelem a billentyűzetet,…..
2xZSI 2012.07.15 10:37:15
OFF Tudom a blog régi, de az utazás előtt ezt dobta ki a "gugöl", elolvastam és visszatérve ezt tudnám hozzáfűzni:
ON
a román határtól Belgrádig (kb. tizszer voltam akkor).
Nagyváradról mentem Montenegroba Barig a Vatin (román-szerb határ)-VrŠac-Beograd-Valjevo-Bjelo Polje-Podgorica-Bar útvonalon. A határtól Belgrádig az út ismert volt (de utoljára 2002-ben jártam).
Szombati napon utaztunk oda-vissza, biztos kissebb a forgalom, de azért így is van hozzáfűznivalóm.
- A szerbek és a montenegróiak többsége nem jeleznek előzéskor, de leálláskor sem.
- A kaptatókon a dömperek és árúszállítók 40-nel másznak és lejtőkön 20-szal ereszkednek.
- A rövid dudálás módja a "nemtetszés" kinyilvánításának. Hivatésos vezető lévén a román utakon, szokáshoz híven, hosszabban ledudáltam Budván (Montenegró) egy taxist aki a buszmegállóból indexelés nélkül jött rám és mikor már mellette voltam sem akart megállni akkor ledudáltam, erre ő is dudált, ebből tudtam, hogy ezzel a gesztussal lehet leanyáztam és megsértődött, elég lett volna egy rövid dudálás.

- Volt egy rendőri leállításunk is (barátnőm vezetett), Nova Varoš bejáratánál kanyar után (50 alatt mentünk) leintett a rendőr és egyszerre. a szembejövőt is. Csodálkoztunk. Kérdezett valamit, mi annyit mondtunk "Sorry, we don't speak serbian", erre intett a fém plecsnijével, hogy mehetünk.
Montenegróban a 40-es tábláknál általában mértek, de lakott területen kívül is 50-es korlátozásnál (kanyar miatt).
14 trafipaxot láttam, mindet Montenegróban, de egyetlen egy(!) alkalommal lámpáztak ketten. egynél pedig 58-tal mentünk 50-es táblánál és nem állított meg.
Ha mentek Barba, figyeljetek oda Sutomore és Bar között van egy jobbos kanyar után egy 40-es (félig eltakarva a fáktól) 100 méterre lévő parkolóban mindennap trafi volt elbújva 3-4 lefülelt autóssal. Háomszor is kiintették az előttem lévő autóst, én megúsztam, pedig 52 körül mentem.
Montenegróban igen nagy a rendőri jelenlét. Ok nélkül nem állítanak meg (szerencsére).
- Az elavult konstrukciójú Zastavát vezetők 90-nél előztek bátran, nem számított, hogy az első meg a hátsó kerekek 10 centis síkkülömbséggel futottak, hullt le róluk a festék, a kipufogó libegett, max. egy rozsdás drót tartotta, csavarhúzóval volt kitámasztva a vezetőoldali ablak, hogy fent maradjon.

Romániában amire vigyázni kell:
-Éjszaka: kivilágítatlan biciklisek (max a pedálon van egy-egy prizma amit csak akkor látsz, ha szerencséd van és épp nem vakít el szemből egy paraszt a kínai xenonjával). A szekereken hátul ki van feszítve egy láthatósági mellény és ha szerencsés vagy a kocsis egy ellemlámpával megvillant hátrafele ha észleli közeledtedet.
-Nagy divat CB készülék. Főleg a kamionosok tolnak lakott teületen belül hátulról lámpázva 80-nál (!), hogy menjél, mert ő siet és tudja hogy nincs trafi.
- A "majdnem legális" azaz a még nem büntethető sebesség a "korlátozás" + 9 km/h (50-nél az 59km/h), mivel büntetés a 10 km/h-ás sebesség túllépésért szabható ki! Ezért kicsit zsvar amikor egy magyar autós nemtudván ezeket 45-tel megy nehogy megbüntessék.
- A luxusautók mindig sietnek! Ők nem tisztelnek senkit és semmit. Beelőzik a kamion mögött haladó kocsisort utolsó utáni pillanatban bebújnak ha nincs is hely. Persze nem jeleznek, mert állandóan a bal kezük foglalt a mobillal amin épp tárgyalnak (a bluetooth vagy a beépített hands free használta égőnek számít vagy hülye hozzá). Ezek miatt többet kell a tükröt nézni mint előre.