Adatok
zord
1003 bejegyzést írt és 21384 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az elmúlt hétvégén alkalmam nyílt elkísérni a 20. század utolsó jelentős (ráadásul európai) légvédelmi harcának jól ismert kulcszereplőjét újabb magyarországi előadására, a szigetvári Zrínyi Napokra, majd hazafelé a Börgöndi Repülőnapra. Talán jó felvetés a szeptemberi hírbejegyzéshez!
Ezúton is…..
zord
2024.09.29 22:06:59
zord
2024.10.07 22:01:44
Ma délután aláírták a honvédség jövendő rámpás szállítógépeiről szóló beszerzési szerződést. A megállapodás értelmében a brazil Embraertől érkezik két KC-390-es Kecskemétre a Tevékhez 2023-24-ben - a két A319-es és a két F7X mellé. A magyar haderő a lépés nyomán világszerte példátlan módon "all jet"…..
zord
2024.09.04 12:08:16
zord
2024.09.17 21:34:49
@Levente B.: Kecskeméten is megnéznék egy ilyet, bár ennek az ötletnek, ha minden kötél szakad valszeg a betonon is keresztbe feküdnének az atlantistáink akik mostanában nyilván "pacifistának" is képzelik magukat.
Zord
Zord
zord
2024.10.07 16:42:42
A verseci repülőképzés 100. évfordulója előtt tisztelegve rendeztek ma repülőtalálkozót ("Aeromiting"-et) az Alföld peremén, a Déli-Kárpátok legnyugatibb nyúlványai* lábánál elterülő repülőtéren.
A program utolsó előtti pontja volt a batajnicai "Vitézek" korszerűsített MiG-29-eseinek gyakorló…..
zord
2024.09.23 14:22:54
zord
2024.10.06 18:29:40
A hét utolsó napján ugyan, de megjelentek a Ramstein Flag résztvevői a Vouraikosz-kanyonban.
Svéd uti Gripenek nyitottak egy magas áthúzást követő bemerüléssel.
Zord..
zord
2024.10.04 11:58:25
zord
2024.10.06 18:24:43
@Kelepisti: sok sikert! Ellentmondásos infók keringtek szpotterek között, de egyes infók megerősítették a józan ész következtetését: a korintoszi légi tűzoltó műveletek, a kanyont keresztező repülések lőtték ki az eheti katonai repüléseket ott a pénteki svéd géppár kivételével.
A tüzet eloltották, jött egy kiadós eső, szóval szerintem jövő héten nem lesznek ilyen akadályok.
Mi sajnos pofara estünk, persze a szpotternap jó volt Andravidán az F-35 emg miatti félbeszakítást leszámitva, illetve a tűzoltó gépek a parton.
Ez egy ilyen sport.
Az Inochios 25-re két hétre ki kell ülni a kanyonba. A hely csodálatos, a fotózás pedig nem különösebben nehéz.
Zord
A tüzet eloltották, jött egy kiadós eső, szóval szerintem jövő héten nem lesznek ilyen akadályok.
Mi sajnos pofara estünk, persze a szpotternap jó volt Andravidán az F-35 emg miatti félbeszakítást leszámitva, illetve a tűzoltó gépek a parton.
Ez egy ilyen sport.
Az Inochios 25-re két hétre ki kell ülni a kanyonba. A hely csodálatos, a fotózás pedig nem különösebben nehéz.
Zord
Görögországban mindennaposak a természetes környezetet pusztító tüzek. Most Korintosz környéke van soron, így a Vouraikosz-kanyonban harci gépre váró szpotterek kaphattak némi ízelítőt az oltásban részt vevô légi eszközökből.
Erickson S-64 Skycrane.
Vízvételezés a…..
zord
2024.09.30 22:36:43
zord
2024.10.03 06:11:42
Radarok a hóban.
Zord..
zord
2024.01.05 17:53:36
@Katsura_Taro: nem Kinzsál, nem is IRIS-T. A képek alapjan a sziluett egy Aster 30 második fokozathoz hasonlít. Ugyan kuss van róla de elvileg egy SAMP-T-t kaptak az ukránok, szóval akár lehet is. Hogy technikailag ez így lehetséges-e jó kérdés. Végúlis kis magasságú elfogás sikertelensége esetén talán jobb ha nem.pukkan el. Vagy uram bocsá nem indult be, addig repúlt amíg az első fokozat hajította?
(Hozzá teszem frissibe láttam, nem tudom van-e új fejlemény)
Zord
(Hozzá teszem frissibe láttam, nem tudom van-e új fejlemény)
Zord
zord
2024.09.23 13:01:02
@Harrdder: nem baj, a megemlékezés a lényeg. Nem példátlan, de manapság nem is mindennapos, hogy egy céges ember ennyi időn át foglalkozzon egy országgal (mások mellett, persze). A trend mindenképpen ezzel ellentétes, attól tartok. Egyre inkább "jönnek-mennek" a szereplők.
Zord
Zord
Az F-35-ös lett volna az idei brit nyári repülőnapok és kiállítások legfőbb attrakciója. Ugyan még nincs oda minden remény, hogy a Farnborough-i vásár hétvégi, nyilvános napjára befutnak a tengerészgyalogság F-35B változatú gépei, de ezek a rendezvények már bizonyosan…..
Kezdődjék augusztus a TAI/TUSAS T626 Gökbey helikopterének júliusi, az angliai Farnborough-ban lezajlott nemzetközi bemutatkozásával. Diszkrét utalás, egy kiragadott példa arra, hogy ahogy a stratégiai folyamatokban, úgy a repülőgép- és védelmi iparban is hangsúlyeltolódásnak lehetünk tanúi, amit…..
zord
2024.09.07 22:29:44
zord
2024.09.09 09:49:06
Ma van a szerb haderő napja. Tegnap Batajnicán ismét megrendezték azt a demonstrációt, melyen a fejlesztés minőségi és mennyiségi eredményei vonultatták fel.
Az ünnepséget megnyitó mozzanat két ejtőernyős H145M-ből történő ugrása volt. Egyikük Szerbia zászlaját, másikuk a szerb haderő zászlaját…..
zord
2023.04.24 01:50:40
zord
2024.04.21 21:40:24
Vihor 2024 gyakorlat, szerb H145M HForce Sz-8 lövészet 11:30-tól:
m.youtube.com/watch?v=MHfLoZ-4IUg
Előtte Mi-35M Ataka, stb...
Zord
m.youtube.com/watch?v=MHfLoZ-4IUg
Előtte Mi-35M Ataka, stb...
Zord
zord
2024.09.03 11:10:13
A HM és az Airbus Helicopters ma aláírta a szerződést 16 darab H225M többfunkciós, HForce generikus fegyverrendszerrel felszerelt helikopter beszerzéséről a honvédség részére.
A HForce tesztelésére szolgáló céges H225M. (Fotó: Airbus Helicopters)
Zord..
zord
2024.07.15 16:12:06
zord
2024.08.24 11:15:56
zord
2024.08.28 11:39:24
@Katsura_Taro: szóljon belőled a próféta! 70 mm NIR, LGR és persze Spike minél több helire! Úgy legyen!
(Persze nagy duzzogva elfogadnék egy air launched effects projektet is, mert egy kb. "egyenértékű" loitering munition és korszerű ATGM/többfunkciós rakéta költségaránya 1:2-3, nem beszélve arról, hogy az előbbit nemcsak kinetikus hatásra használhatod, hanem mondjuk arra is, hogy előtted-fölötted fokozza az SA-t, zavarjon, csalizzon stb.)
Zord
(Persze nagy duzzogva elfogadnék egy air launched effects projektet is, mert egy kb. "egyenértékű" loitering munition és korszerű ATGM/többfunkciós rakéta költségaránya 1:2-3, nem beszélve arról, hogy az előbbit nemcsak kinetikus hatásra használhatod, hanem mondjuk arra is, hogy előtted-fölötted fokozza az SA-t, zavarjon, csalizzon stb.)
Zord
zord
2024.08.05 15:09:10
@KGyST: két dologról beszélünk:
Gép(ek) a levegőben (és más képeken) illetve ami az elnök háttérét adta a megjelent képeken.
Ez utóbbiak szerintem nem repképesek. A madárszeletelő interrogátor antennák az amerikai ADF gépek utólagos beépítését idézi ('alátét"). Az európai MLU-kon, amik aktívnak át lettek/lesznek adva az ukránnak, sosem volt ilyen megoldás, csak a szép sima, ahol az antennák a kabintető és a radom közötti orr-részből direkt "nőnek ki". Emellett csillogni látszik a festék ezeken a gépeken, az egyik dekkje meg gyanúsan nagyon sárga...szóval gyanús.
Ami a fegyverzetet illeti: a repülő gépeken AIM-120B és AIM-9L/M van, illetve a szárny alatti középső pilon dán Terma valszeg ECIPS+ típus, indításjelzőkkel, csapdaszórókkal és ALQ-162 RF zavaróval felszerelve (ami nagyon jó dolog, de engem mindig aggasztott az MWS eredeti szolgálati státuszának bizonytalansága illetve elterjedtségének hiánya).
Zord
Gép(ek) a levegőben (és más képeken) illetve ami az elnök háttérét adta a megjelent képeken.
Ez utóbbiak szerintem nem repképesek. A madárszeletelő interrogátor antennák az amerikai ADF gépek utólagos beépítését idézi ('alátét"). Az európai MLU-kon, amik aktívnak át lettek/lesznek adva az ukránnak, sosem volt ilyen megoldás, csak a szép sima, ahol az antennák a kabintető és a radom közötti orr-részből direkt "nőnek ki". Emellett csillogni látszik a festék ezeken a gépeken, az egyik dekkje meg gyanúsan nagyon sárga...szóval gyanús.
Ami a fegyverzetet illeti: a repülő gépeken AIM-120B és AIM-9L/M van, illetve a szárny alatti középső pilon dán Terma valszeg ECIPS+ típus, indításjelzőkkel, csapdaszórókkal és ALQ-162 RF zavaróval felszerelve (ami nagyon jó dolog, de engem mindig aggasztott az MWS eredeti szolgálati státuszának bizonytalansága illetve elterjedtségének hiánya).
Zord
zord
2024.08.07 15:15:35
@Levente B.: a számokat nem nézegettem, de szerintem a filozófia az, hogy a még forró/meleg/langyos európai MLU-k lesznek használva, de kannibalizmusra és megtévesztésre odaszórnak az ukránnak mindenféle üzemképtelen F-16A-t, pl. AMARG-ból.
A helyszíni kannibalizmust kevésbé érzem hangsúlyosnak, logisztikailag sokkal egyszerűbb kibelezni az erre szán gépeket már a polyákoknák/oláhoknál, oszt a sárkány megy az orosz szeme elé Iszkander fogyasztani, az alkatrész meg levegőben tartani az éles 16-osokat.
Nagyon kíváncsi vagyok mi sül ki ebből.
Zord
A helyszíni kannibalizmust kevésbé érzem hangsúlyosnak, logisztikailag sokkal egyszerűbb kibelezni az erre szán gépeket már a polyákoknák/oláhoknál, oszt a sárkány megy az orosz szeme elé Iszkander fogyasztani, az alkatrész meg levegőben tartani az éles 16-osokat.
Nagyon kíváncsi vagyok mi sül ki ebből.
Zord
Zord..
zord
2024.07.12 14:27:58
@Hpasp: összetett dolgok ezek. De hát megint csak azt tudom mondani, mint mindig: van aki részt vesz benne, van aki ott van és tudósít róla (mint média, tehát sok dologra nem lehet rálátása, legnagyobb igyekezete ellenére sem), és vannak, akik az egyik csoportban sem sorolhatók. Ezek a "státuszok" alapvetően behatárolják, hogy ki mit láthat, aztán milyen következtetéseket vonhat le a történésekből.
Ami a szakmai részt illeti, a gépek technikai paraméterei, lehetőségei mellett a hajózók kiképzettsége, jártassága a döntő (itt sok minden mást nem hoznék fel, mert ezek a gyakorlatok azért "inkubátor" jellegűek, az egész rendszert nem tesztelik). Az, hogy a 29-es nálunk egész karrierje során küszködött, nyilván tükröződött az állomány kiképzettségében, jártasságában is. A "díjnyertes" műrepülő tudás nem feltétlenül konvertálódik fölényes légiharc tudásba, főleg 1v1-en túl, 1v2, 2v2 felállásban (persze az összefüggést nem tagadva).
Ezzel együtt, sokakat ismerve abból a magyar csapatból, szerintem mindent megtettek, hogy sikeresen szerepeljenek és tanuljanak belőle. És sokszor sikerült ráverniük a seggére az itt járt nyugatiaknak, különösen 1v1 közelharcban, de néha még BVR-ben is.
A nyugatiak, különösen egy briteknél vendégszereplő amerikai pedig sok dolgot nem értett, nem is érthetett meg mindebből. Számomra az ipse mondanivalójából a legtanulságosabb a bizalmatlanságuk, idegenségük egy NATO-szövetségessel szemben, hat évvel a csatlakozásunk után (2005).
És a lényeg szerintem azóta sem változott. Nem tekintenek minket partnernek, ez nem egy igazi szövetség, és amikor eljön a döntő pillanat, cserben fognak hagyni minket.
Zord
Ami a szakmai részt illeti, a gépek technikai paraméterei, lehetőségei mellett a hajózók kiképzettsége, jártassága a döntő (itt sok minden mást nem hoznék fel, mert ezek a gyakorlatok azért "inkubátor" jellegűek, az egész rendszert nem tesztelik). Az, hogy a 29-es nálunk egész karrierje során küszködött, nyilván tükröződött az állomány kiképzettségében, jártasságában is. A "díjnyertes" műrepülő tudás nem feltétlenül konvertálódik fölényes légiharc tudásba, főleg 1v1-en túl, 1v2, 2v2 felállásban (persze az összefüggést nem tagadva).
Ezzel együtt, sokakat ismerve abból a magyar csapatból, szerintem mindent megtettek, hogy sikeresen szerepeljenek és tanuljanak belőle. És sokszor sikerült ráverniük a seggére az itt járt nyugatiaknak, különösen 1v1 közelharcban, de néha még BVR-ben is.
A nyugatiak, különösen egy briteknél vendégszereplő amerikai pedig sok dolgot nem értett, nem is érthetett meg mindebből. Számomra az ipse mondanivalójából a legtanulságosabb a bizalmatlanságuk, idegenségük egy NATO-szövetségessel szemben, hat évvel a csatlakozásunk után (2005).
És a lényeg szerintem azóta sem változott. Nem tekintenek minket partnernek, ez nem egy igazi szövetség, és amikor eljön a döntő pillanat, cserben fognak hagyni minket.
Zord
zord
2024.07.13 06:27:04
@molnibalage: a faék szintre történő ok-okozati leegyszerűsítésedet inkább nem kommentálnám, annyira nem releváns, hiszen ahogy szinte mindig, ott se, itt se voltál, nem ismered ezt se, azt se, és sorolhatnánk. Elmondtam már párszor, hogy nálam ez a megközelítés, minden barbatrükk, ppt magic ellenére más kategória. A maga módján dícséretes skillset, de más tészta marad, na. A fenti példával élve a Dragon Nesten, vagy az ezernyi más, civileknek is elérhető helyen kamerával, notesszel a kézben, izzadtan, porosan, amennyire csak közel lehet, néha talán veszélynek is kitéve...érted ugye, hogy ez azért más.
Egyébként a triggereid megint igazolódtak. Nagybetüs AMERIKA, mos F-35 nem is volt. Én csak arra hívnám fel a figyelmedet, hogy ilyen irányú és szintü OSINT erőfeszítéseket, megmondókát ma ebben az újhidegháborus rezsimben elég bőkezűen szponzorálnak nemzetközikémék, talán érdemes lenne rápróbálkozni. Pl:
ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/portal/screen/how-to-participate/org-details/999999999/project/101111855/program/43251814/details
Zord
Egyébként a triggereid megint igazolódtak. Nagybetüs AMERIKA, mos F-35 nem is volt. Én csak arra hívnám fel a figyelmedet, hogy ilyen irányú és szintü OSINT erőfeszítéseket, megmondókát ma ebben az újhidegháborus rezsimben elég bőkezűen szponzorálnak nemzetközikémék, talán érdemes lenne rápróbálkozni. Pl:
ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/portal/screen/how-to-participate/org-details/999999999/project/101111855/program/43251814/details
Zord
zord
2024.07.13 06:41:12
@JohnTerry: persze, persze misszió, nemzetközi beosztások, elismerem. De te is tudod, hogy a dolgoknak különböző szintjei, bugyrai, haderő- és fegyvernemi aspektusai vannak. Amit én látok, hogy azokban a kérdésekben, ami releváns, magas technológia, akár jelentős (nemzeti) képességépítési potenciál, ott nincs barátság és maradt a ~NATO 16 (nyilván vannak még belsőbb rétegek, de az számunkra úgyse erdekes). És nemcsak bizalmatlanság, de ha kell, eke. (Ez persze véletlenül se a homegrown tobzódó kreténségről történő terelés, mert az menthetetlen. Bár azt felesleges lenne tagadni, hogy valszeg sokan dörzsólik miatta a tenyerüket)
Zord
Zord
A haderő- és hadiiparfejlesztés ékköveként, ipari együttműködés keretében, a Rheinmetall Lynx gyalogsági harcjárművel (IFV) folytatódik a nemzeti védelmi szféra rehabilitációja Magyarországon.
A leendő magyar Lynx makettje az aláírási ceremónián Unterlüßben.
A megállapodás magyar és német…..
zord
2023.02.13 20:32:44
zord
2024.06.06 23:02:40
zord
2024.07.04 10:55:07
A jelek szerint talán nem maradunk egyedül a Lynx-szel ( Pantherral), bár az egyezés illetve a biznic tekintetében csak a tények bizonyítanak majd:
www.defensenews.com/global/europe/2024/07/03/spurned-by-knds-leonardo-teams-with-rheinmetall-for-italys-new-tanks/
Ezúton is köszönet Tom Kingtonnak, hogy a cikk végén legalább megemlített minket:
"Currently Hungary has signed to buy the Lynx and last year became a development partner with Rheinmetall on the Panther."
Zord
www.defensenews.com/global/europe/2024/07/03/spurned-by-knds-leonardo-teams-with-rheinmetall-for-italys-new-tanks/
Ezúton is köszönet Tom Kingtonnak, hogy a cikk végén legalább megemlített minket:
"Currently Hungary has signed to buy the Lynx and last year became a development partner with Rheinmetall on the Panther."
Zord
Szeptember 17-én ezúttal Triesztbe érkezett az első teljes körútját teljesítő USS Gerald R. Ford, az amerikai repülőgép-hordozók új osztályának első képviselője.
A USS Ford (CVN-78) trieszti horgonyzóhelyén, oldalán a Coral Essberger tankhajóval, a háttérben az Andrej Melnyicsenkó orosz…..
zord
2023.10.14 20:36:31
zord
2024.06.22 18:56:34
A Fekete-tengeri Védelmi és Repülőgépipari kiállítás (BSDA) idei kiadása kitűnő lehetőséget kínált a román haderőfejlesztési és védelmi ipari megközelítés vizsgálatára.
Román katasztrófavédelmi (különleges műveleti) PZL Mielec S-70M Black Hawk, melyből összesen 12 darabot várnak.
Nagy…..
HQ-22/FK-3 légvédelmi rakétakomplexumokat vásárolt Szerbia, ezek első nyilvános bemutatására került sor ma Batajnicán.
A célmegvilágító és rávezető állomás.
A "forró" indítás elvén működő rakétahordozó- és indtójárművek egyenként négy gyártmányt visznek.
A felderítő rádiólokátor…..
zord
2022.08.24 23:17:20
zord
2024.01.03 20:35:37
zord
2024.06.12 16:34:03
A megrendelt F-16-osok késése és az ukrajnai háború állnak annak a döntésnek a hátterében, miszerint északi szomszédunk hosszabb-rövid ideig elveszíti harci repülőgép képességét MiG-29-esei leállításával és NATO (jobban mondva cseh és lengyel) "helyettesítés" igénylésével.
A Malackyban…..
zord
2023.03.18 15:55:05
@T.Tom: úgy hírlik, keresetet nyújtottak be a szlovák kormány ellen a döntés miatt. Valószínűsítem, hogy van olyan normális jogértelmezés, ami szerint különösen háborús időkben egy ilyen képességfeladás büntetőjogi kategória. Na persze azt is tudjuk, hogy Kelet-Európában hasonló hazaárulásokért még egyetlen ember sem ütötte meg a bokáját...
Zord
Zord
zord
2023.03.20 20:39:55
@Kelepisti: Kele, tudod hogy mi ebben a témában nem érthetünk egyet :-)
A MiG-29-esnek tökéletesen elég lehetősége van ezeken kívül még mindig számos dologra a hatósugarán és hasznos terhelésén belül. A békeidős air policingról nem is beszélve.
Ha a fenti logikát követnénk, akkor nem nukleáris hatalomnak nem lenne semmi értelme fegyveres erőt fenntartani. Mégis fenntartanak. Úgy tartják fenn, ahogy tudják.
Kivéve persze, ha a megközelítés internacionalista-globalista, és minden ilyetén erőfeszítést is a majdani boldog világállam létrehozásának rendel alá.
Akik ma a Nyugat periferiális "Bantusztánjaiban" a politikát uralják, ilyenek. Számukra a "nemzet", az "ország", a "haza" egy valamilyen random színű toll a kalapjukba és kész.
Én nem így tartom. Az is lehet, hogy tévedek és az idő nem engem fog igazolni, de ez egy cseppet se zavar.
Zord
A MiG-29-esnek tökéletesen elég lehetősége van ezeken kívül még mindig számos dologra a hatósugarán és hasznos terhelésén belül. A békeidős air policingról nem is beszélve.
Ha a fenti logikát követnénk, akkor nem nukleáris hatalomnak nem lenne semmi értelme fegyveres erőt fenntartani. Mégis fenntartanak. Úgy tartják fenn, ahogy tudják.
Kivéve persze, ha a megközelítés internacionalista-globalista, és minden ilyetén erőfeszítést is a majdani boldog világállam létrehozásának rendel alá.
Akik ma a Nyugat periferiális "Bantusztánjaiban" a politikát uralják, ilyenek. Számukra a "nemzet", az "ország", a "haza" egy valamilyen random színű toll a kalapjukba és kész.
Én nem így tartom. Az is lehet, hogy tévedek és az idő nem engem fog igazolni, de ez egy cseppet se zavar.
Zord
zord
2024.06.12 07:11:10
Amint azt sejteni lehetett, az elvakult atlantista igyekezet a törvényeken is átugratta a szlovák MiG-29-es flotta elajándékozóit:
"The transfer of MiG-29 fighter jets from Slovakia to Ukraine in 2023 was illegal, and "legal measures" will be taken against the former Minister of Defense of the country, Jaroslav Naď, stated the State Secretary of the Ministry of Defense of the Republic, Igor Melicher.
He noted that the expert analysis by Naď, which the former minister used to justify the need to supply MiG-29s to Ukraine, "does not exist." Additionally, according to Melicher, "the Constitution of Slovakia prohibits an outgoing government from taking such significant steps in foreign policy."
x.com/Zlatti_71/status/1800573565831430261
(Zárójelben jegyzem meg, hogy a témára keresés eredményei hű képet adnak arról, hogy milyen médiaviszonyok/információs hadviselési viszonyok uralkodnak ma északon)
Zord
"The transfer of MiG-29 fighter jets from Slovakia to Ukraine in 2023 was illegal, and "legal measures" will be taken against the former Minister of Defense of the country, Jaroslav Naď, stated the State Secretary of the Ministry of Defense of the Republic, Igor Melicher.
He noted that the expert analysis by Naď, which the former minister used to justify the need to supply MiG-29s to Ukraine, "does not exist." Additionally, according to Melicher, "the Constitution of Slovakia prohibits an outgoing government from taking such significant steps in foreign policy."
x.com/Zlatti_71/status/1800573565831430261
(Zárójelben jegyzem meg, hogy a témára keresés eredményei hű képet adnak arról, hogy milyen médiaviszonyok/információs hadviselési viszonyok uralkodnak ma északon)
Zord
Zord..
zord
2024.06.08 17:30:38
zord
2024.06.09 09:45:20
@Levente B.: kár, mert egyes pletykák szerint a németek egyszerűen a típusjelzésből csináltak darabszámot ebben a mussbeszerzésben.
Zord
Zord
Hagyományos országvédelmi helyzetben az át- és széttelepülés a repülőerők túlélőképességének, harcoló erőként való fennmaradásának alapfeltétele. Kicsi volumen esetén meg pláne. A napokban zajló ADHU23 gyakorlat keretében a honvédség harci repülőgépes közössége több évtizedes kihagyás után ismét…..
zord
2023.11.18 23:33:22
zord
2024.06.06 01:20:13
A munka ünnepén tartottak nyílt napot a cseh haderő Námest nad Oslavou-ban lévő helikopterbázisán, ahol elsőzör szerepeltek nagy nyilvánosság előtt a nemrégiben beszerzett amerikai harci és támogató helikopterek.
AH-1Z Viper
UH-1Y Venom
Zord..
zord
2024.05.01 23:50:02
zord
2024.05.29 08:35:27
A MiG-21-es utolsó európai üzemeltetőinél is eljött az idő, el kell búcsúzni a szépséges balalajkától. A horvát légierő hosszas, mondhatni inkább elhúzódó folyamatot követően végül nem amerikai F-16-osokkal, hanem francia Rafale-okkal váltja az öreg szovjet típust.
Két és fél generációnyi…..
zord
2024.05.13 23:15:36
Sikerről szólnak ma a hírek, a hazai Gripen-flotta tízezredik órájának megrepüléséről (aktuálisan tegnap történt meg). A szerződés fenntarthatósága, a megfelelő mennyiségű üzemanyag és a műszaki állomány megtarthatóságának és utánpótlásának háromszögében…..
zord
2014.03.04 12:36:09
@Kelepisti:
Egyetértek, de az utalásaidban rejlő tartalommal, hogy ez ennek a kormánynak a műve, nem. Ez magyar betegség, a szociknál ugyanúgy van/volt urambátyám szisztéma. Csak más a mellékíz. Az egyiknél "proli-mozgalmi", a másiknál "dzsentri, stb.
Zord
Egyetértek, de az utalásaidban rejlő tartalommal, hogy ez ennek a kormánynak a műve, nem. Ez magyar betegség, a szociknál ugyanúgy van/volt urambátyám szisztéma. Csak más a mellékíz. Az egyiknél "proli-mozgalmi", a másiknál "dzsentri, stb.
Zord
zord
2021.04.07 11:56:24
@Levente B.: 1600 óra jön ki évente. A 2013 decemberi 10 ezer órás "jubileum" idején ~1300 volt az éves átlag, tehát javulunk ;-)
(emlékeztetőül: a 2001-es szerződésben 20800 óra szerepelt 10 évre, azaz 2080 évente, a 2003-as szerződésmódosítás irányszáma az első tíz évre 16800 óra volt, azaz 1680 évente, a 2012-es szerződésmódosításnál pedig 32800 óra húsz évre, azaz 1640 évente)
boon.hu/magyarorszag/kecskemeti-bazisparancsnok-a-gripen-szerzodes-modositasa-biztositja-a-magyar-pilotak-felkesziteset-2724733/
Zord
(emlékeztetőül: a 2001-es szerződésben 20800 óra szerepelt 10 évre, azaz 2080 évente, a 2003-as szerződésmódosítás irányszáma az első tíz évre 16800 óra volt, azaz 1680 évente, a 2012-es szerződésmódosításnál pedig 32800 óra húsz évre, azaz 1640 évente)
boon.hu/magyarorszag/kecskemeti-bazisparancsnok-a-gripen-szerzodes-modositasa-biztositja-a-magyar-pilotak-felkesziteset-2724733/
Zord
zord
2024.05.09 16:23:09
Zord..
zord
2024.05.05 08:10:06
Amikor a globalisták csodálkoznak, hogy visszanyal a fagyi, meg hogy az ellenség nem is olyan hülye:
www.bbc.com/news/world-asia-68933778
Az esztelen profitnövelő gyártáskiszervezés és világkereskedelem mint faktorok nincsenek említve.
Az ostoba, oktalan, mondhati kareni felháborodottság egy újabb példája.
"Welcime to the World you created, Johnny!"
Zord
www.bbc.com/news/world-asia-68933778
Az esztelen profitnövelő gyártáskiszervezés és világkereskedelem mint faktorok nincsenek említve.
Az ostoba, oktalan, mondhati kareni felháborodottság egy újabb példája.
"Welcime to the World you created, Johnny!"
Zord
zord
2024.05.05 17:33:28
@molnibalage: persze hogy nem, de mégis elterjedt és erre a gyártók, lobbisták, politikusok rá is játszanak, kialakítva a dominancia és a legyőzhetetlenség mítoszát. Aztán amikor mégse, megy a csodálkozás.
És persze a túloldal hülye, gonosz, és gyengébb a technikája...
Zord
És persze a túloldal hülye, gonosz, és gyengébb a technikája...
Zord
zord
2024.05.08 09:28:41
Air Power Blog
Megkezdődött a nyugati helikopterbeszerzés: H145M lesz a könnyű többfeladatú felfegyverzett
2018.06.29 14:11:00
Húsz darab H145M könnyű többfeladatú felfegyverzett helikoptert szerez be a HM az MH-nak. A ma tulajdonképpen meglepetésszerűen tett bejelentéssel hosszú távon eldőlt a tervezett negyven darabos flotta felének a sorsa. Az sem lehet véletlen, hogy 20 H145M+3 Mi-8+5 Mi-17+12 Mi-24=40. Ebből az…..
zord
2018.07.11 00:48:52
Közben rátaláltam, hogy éppen a tavaly nálunk tesztelt H145M példány (D-HADX) idén áprilisban pilótás-pilóta nélküli együttműködési (MUM-T) teszteken is részt vett egy Schiebel S-100-assal, az osztrák védelmi beszerzési hivatal támogatásában:
www.helis.com/database/news/uas-mum-t-loi-5/
www.helis.com/database/pics/news/2018/uas-mum-t-loi-5.jpg
Zord
www.helis.com/database/news/uas-mum-t-loi-5/
www.helis.com/database/pics/news/2018/uas-mum-t-loi-5.jpg
Zord
zord
2018.07.11 11:33:31
Egy kis emlékezetfrissítés. A HForce-ban nincs célzókészülék. Minden ilyen funkció a Thales Scorpion sisakra szerelt megjelenítőn keresztül valósul meg, amit az Airbus Helicopters 2014-ben választott ki a célra:
www.thalesgroup.com/en/worldwide/defence/press-release/thales-scorpion-helmet-mounted-sight-and-display-system-selected
Zord
www.thalesgroup.com/en/worldwide/defence/press-release/thales-scorpion-helmet-mounted-sight-and-display-system-selected
Zord
zord
2024.05.03 14:27:31
Brunei hat darab H145M-et vesz. Ugyan nem írják, gyaníthatóan HForce felszereltségűeket, mivel "Brunei’s H145Ms will be used to enhance the air force’s operational capabilities for missions including close air support and aerial observation":
www.airbus.com/en/newsroom/press-releases/2024-05-brunei-orders-six-h145m-helicopters
Zord
www.airbus.com/en/newsroom/press-releases/2024-05-brunei-orders-six-h145m-helicopters
Zord
A mai páncéltörő hatásbemutatón/lövészeten három fontos fegyverrendszert, mint hazai "újdonságot" sikerült megfotózni a "0"-ponton (a 120-as esetben visszatérésről beszélhetünk).
A bemutatót számos drón, köztük egy Elbit Skylark 3 figyelte a levegőből.
A pénteki főpróbát követően a második…..
zord
2024.04.29 18:51:01
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Csak te beszélsz mindenféléről ami teljesen irreleváns az időbeli elsőség szempontjából.
Egyébként kifelejtettünk még egy esetet, ami miatt az ukránok a 3-4.helyre szorulnak vissza. Ez a Forrestal E-2-ese, melyet hajtóműtűz miatt elhagyott a személyzete, de továbbrepült és végül egy Hornetnek kellett lelőnie.
Senki nem kérdőjelezi meg az ukrán A-50 killek értékét, de 2024 időegyenesen elfoglalt helye jobbra van 1969-től és 1991-től, azaz a sorrend szerint nem lehetnek elsők, erről nem lehet vitázni.
Zord