Regisztráció Blogot indítok
Adatok
trainmodeller

0 bejegyzést írt és 180 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az utazások helyszínét több tényező alakítja ki. Ezek egyike, amikor vasútvonal mentén indulok neki. Ezek lehetnek létező vagy az elmúlt 12 év során megszűnt vonalak. Vagy olyan, amit már fel is szedtek. Van ilyen?..
trainmodeller 2019.11.18 08:39:47
www.youtube.com/watch?v=2BU_9b1xhcA
Nem volt annyira rég, amikor még "aktívan használtuk" a vonalat.
A barkácsolás nem önmagáért való dolog, általában nem akarunk fizetni másoknak valamiért és inkább megcsináljuk magunk. Legalábbis megpróbáljuk. Másrészt problémamegoldás, ami hasznos és élvezetes elfoglaltság, ha nem munkahelyen éhbérért kell végeznünk. Sajnos általában ráfizetéses, hiszen egy…..
trainmodeller 2018.09.25 14:19:38
@kkm.furdancs: Nem klasszikus értelemben vett makettek valóban, mert, mindegyik működik, digitális - hangos modellek. Amikor nincsenek üzemben, akkor makettek a polcomon :) A festést akartam még írni: én mindig a legolcsóbb, tökmindegy milyen színű filamentet veszem. Úgyis csiszolok, festek minden alkatrészt. Mindig van a gyártónál színkifuttatós filament olcsón, amikor színt váltanak akkor készül ilyen, a tekercs egyik fele még x színű a másik már y, azok tökéletesek nekem pont.
Még márciusban kimentem az AMTS-re, hogy megnézzem, merről fújnak a szelek idén a matt fólia - fényes felni szcénában, és még be se léptem az első pavilonba, amikor a lengőajtón egy 30 Hz-es basszushullám hátán kiáramló csoportból kivágott egy huszonéves srác, és azt kérdezte: Mi van már a…..
  Úgy hozta az élet, hogy az elmúlt hónapokban sok drótokról, légvezetékekről és távkábelekről szóló szöveget olvastam. Gondolhatjátok, mi történt: behúzott a téma alaposan. A műszaki adatok, technikai leírások mögött az invenció és innováció olyan lenyűgöző példái bukkantak fel, hogy szó…..
A szexuális vágyat több mint egy évtizede kutató Sarah Hunter Murray pszichológusnő felmérésben próbálta kideríteni, mi a titkuk azoknak a pároknak, akik hosszú távú kapcsolatban is meg tudják őrizni az egymás iránti szenvedélyüket. 18 és 29 év közötti nőkkel készített interjút, akik hosszú távú…..
"Ezt megcsíptük Oszi!" - Hangzott el gyakran a régi, népszerű televíziós sorozatban, de ahogy ők sem, mi sem sűrűn csípjük meg valójában, amit meg kellene.  Időnként azt gondolom, hogy az idő kereke körbejár és néha reccsenve ismétli a világunk önmagát. Tavaly ilyentájt is hasonló dologgal…..
Soha nem gondoltam volna, hogy egy pár mélabús, vasárnapi gondolat ilyen hullámokat gerjeszt. Történt ugyanis, hogy a hét utolsó napján elméláztam a közösségi oldal posztolt képei fölött. Látom ám, hogy a különböző autóstalálkozókon megjelennek olyan figurák is, akikről konkrétan tudom, hogy nem…..
Hogy a december ne csak a karácsonyfáról szóljon - legalábbis itt a blogon - elővettem egy régi kedves témámat, mégpedig a kerti gyermekjátékokat. A kicsiket a kertben renget játékkal le lehet foglalni, ilyen a homokozó, a mászóka, a hinta, és társaik, ám ezeken túl is van még bőven lehetőség, bár…..
trainmodeller 2017.04.06 13:20:45
Üdv, nálam a kertben vasút van, több nyomtávon is :)
www.instagram.com/trainmodeller/ most tettem fel a tavaszi éledésről két képet. Azért valljuk be, az én érdeklődési területem a vasút, a növényekben szakember segítségét kértem...
Magyar feltámadás, harcoló honvédek, leventemozgalom, bolsevik veszély, légoltalom és hungarizmus. A dicsőségtől a pusztulásig. Súlyos mondanivaló és művészet. Magyar plakátok egy jövőnket meghatározó korszakból...
trainmodeller 2016.12.29 13:39:03
balatonimuzeum.hu/kiallitasok/idoszaki-kiallitasok/item/1026-elsodort-vilag-plakat-almok-1910-1920
Idén láttuk ezt a kiállítást Keszthelyen a Balatoni Múzeumban. Ott is hasonló plakátok voltak, de jóval több foglalkozott a gyűjtéssel, adakozással, ruhát, élelmiszert kértek a harcoló egységek számára. És érdekes volt látni, hogy változott a plakátok mondanivalója az idő előrehaladtával :(
Néhány kép a Getty kimeríthetetlen képtárából. Sosem látott képek a zschopaui MZ-gyárból és az eisenachi Wartburg szerelőcsarnokából. NDK autó- és motorgyárak,1968-69...
trainmodeller 2016.12.21 11:05:03
@karandash: annyira kézműves autó volt, hogy el se lehetne ma képzelni. Volt egy üzem, ahol az alvázak készültek, volt egy présüzem, volt egy váltó és motor gyár, és volt a régi központi csarnok. A karosszériás üzem, és az alvázas üzem na meg az összeszerelő üzem is más-más helyen voltak, így Eisenachban jártak a traktorral (Fortschritt, mi más) vontatott szerelvények amik ide-oda vitték a portékát, majd letették a gyár megfelelő bejáratainál. Elindult a kaszni meg az alváz is, aztán valahol találkoztak tetszőleges készültségi fokban (ez volt a Hochzeit azaz házasság nevű szerelési pont) és hát igen, akárcsak egy valódi luxus járgányt itt is mindent kézzel szerelt össze valaki.
Továbbmenve: a kombi és platós változatok megint más üzemben készültek, oda vonatoztatták a cuccokat, pmobilTB válasza nem ért, mert neki van KWD-emblémás kombija de remélem a KWD jelentését is fejből fogja vágni.
Az Aranyélet második évadára az HBO étvágya és a nézők elvárása is megnőtt. A kábeltévé az első etap sikerét látva emelni akart a téten, és amellett, hogy továbbra olyan sorozatot szerettek volna letenni az asztalra, ami megállja a helyét az abszolút összehasonlításban is, rá akartak tenni egy…..
Furdancs Blog Kerti modellvasutak 2016.11.04 06:20:01
A kerti kisvasút nem olcsó mulatság és egy idő után már a táj változatossága sem nyűgöz le. Mégis olyan szép példákat láthatunk a neten magánépítőktől és szolgáltatást nyújtó vállalkozásokig, közlekedési múzeumokig, hogy összegyűjtöttem egy csokorra valót külföldi és magyar példákkal, sok-sok…..
trainmodeller 2016.11.12 16:42:41
Na hisz.
www.youtube.com/watch?v=rgfRMizmPIM
Ez itt itthon van, a kertemben éppen.
A 7,25 colos "ráülős" is szépen épül már...
trainmodeller 2016.11.12 16:56:19
@kkm.furdancs: Mesélni tudnék róla, ha van 1-2 szabadnapod, mert ez a hobbim, már nagyon régóta, ez a harmadik kerti pályám. Most hat mozdonyom van és jó pár kocsim, ezen kívül van a 7,25 colos pályám, meg egy MÁV-tól vásárolt hajtányom (vágánygépkocsi) meg egy keskeny nyomközre alkalmas átépített quad, ezen kívül a terepasztal bent...na mindegy, ezekről tényleg napokig tudnék mesélni.
A gőzös elektromos! Digitális vezérlésű, hangdekóderes, füstgenerátottal. Volt valódi gőzüzemű mozdonyom, de ráuntam, eladtam. Gáztüzelésű volt, télen nehéz volt felfűteni, olajozni kellett, szóval kb annyi nyűg volt vele, mint egy valódi gőzmozdonnyal.
www.youtube.com/watch?v=mJ_IGotkJGc
Ez is füstől, egy picit nagyobb, amerikai gép, négy motorral, ezzel a télen takarítottam a pályáról a havat.
trainmodeller 2016.11.12 17:21:10
@kkm.furdancs: 18-20V körüli a feszültség, nem sima egyenfeszültség, digitális jel van a pályára kapcsolva, erősítőn keresztül, akár 10A is folyhat ha több mozdony üzemel.
Ha bármi kérdésed van, csak írj :) Az oldalon van 3D nyomtatástól kezdve minden...Furdancsolok én is gyakran :)
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗›   Persze, persze, nem akarom én azt, hogy a Simsonok teljesen átvegyék az uralmat itt a blogon, de sajnos nincs szívem kihagyni a jobbnál jobb kínálkozó lehetőségeket, melyek felkínálásában…..
trainmodeller 2016.11.10 10:36:06
Szerintem nagyon nagyon jó motor. Kényelmes, könnyen kezelhető, a futómű egy átlagos lefingott japán robogóétól jobb, és vidéken a magas építés alkalmassá teszik a földutas közlekedésre, amit anno elég gyakran ki is használtunk. Két "szezont" nyomtam le egy pont ugyanilyen rózsaszínű darabbal. Majd sikerült vennem egy pirosat, első gazdás, Pneumant gumis, Narva izzókészletes darabot egy öreg bácsi hagyatékából, az is jól teljesített. Nem indultam volna el egy ázsiai túrára velük, de nem a megbízhatatlanság miatt. Az egyik komoly problémát a lehetetlen váltó kialakítás okozta, hiába kapott időnként kenést a rudazat, kotyogósra kopott, és sokat kísérleteztem mindenféle hézagolókkal, hogy a csörgés-zörgést és a váltó holtjátékát csökkentsem. Ez egy nagy zsákutca volt, a változatlanul hagyott blokk mögül előre kellett vinni a váltót és egy méteres nagy rúddal oldották meg alul. De ez csak olyan mint a csokin a fehér réteg, tehát van de attól még finom.
Az egyik barátomnak pedig 70-es volt, gyárilag halogén izzós (H4 foncsoros) , full extrás kivitelben, még az ülés bőrözése is faszábban nézett ki. Akkori Simsonos mértékben ez már az űrtechnika volt, a menetteljesítményei pedig egyenesen Simsonok M3-as BMW-jévé tették, ha élhetek ezzel a képzavarral, két személlyel is rendesen jól ment.
Azért így tízenév távlatából kíváncsi lennék, hogy milyen az alkatrész ellátása. Emlékszem defektre amikor a Nagymező utcából vettem gyári Pneumant abroncsot, vagy léptetővilla cserére, de egy eltört index házat sem volt gond pótolni a DDR-Ruhla eredeti cuccokból. Ma ez nem tudom, mennyire működne, milyenek az utángyártott cuccok, ha egyáltalán vannak...
Vannak olyan csodaszerek, amiket sokkal több mindenre lehet használni, mint amire eredetileg kitalálták. Na ilyen a WD-40 is. Kiszedi a szőnyegből a foltokat, falat lehet vele tisztítani, meg leszedni a hűtőről a matricákat. Most viszont kiderült, hogy még az autón lévő karcolásokat is képes…..
Az Oktogonnál állva a szombat délután ellenére munkanapi szintre duzzadt dugót nézegetve a Nagykörúton (kocsisor, amíg a szem ellát) azon töprengtem: nem értik, vagy csak nem érdekli őket? Ennyire nélkülözhetetlen? Netán - már elnézést - a seggükhöz nőtt a kocsijuk?…..
trainmodeller 2016.09.23 15:12:17
www.facebook.com/trainmodellersblog/posts/340023026332065 Volt még autómentes nap program, esőben és eső nélkül is :)
vonatmagazin Hat kocsi 2016.07.17 15:48:51
Amikor egy projekttel elkészülök, az mindig jó érzéssel tölt el. Van értelme a szüttyögésnek, a modellezőcuccok minduntalan szétpakolásának, a szórópisztoly-mosásnak, a több hónapos várakozásoknak egy-egy alkatrészre. A végére az ember azt elfelejti, hogy az alkotás örömébe mennyi üröm vegyül…..
Egy homokos parton heverészni a napsütésben? Nos igen, ez sem rossz, de mutatunk egy aktívabb alternatívát, ami garantáltan életre szóló élmény lesz. Aki aktív kikapcsolódásra vágyik és megteheti hogy külföldre menjen, érdemes bejárnia a célterület egyes vidékeit. Ez legtöbbször nem megy…..
trainmodeller 2016.07.12 18:21:00
Idén az osztrák-német határ körül autóztunk egyébként.
www.ferienstrassen.info/deutsche-alpenstra%C3%9Fe/
Deutsche Alpenstrasse, végig ki van táblázva. Szerintem nagyon szép hely! Már jártunk ott korábban, most talán kicsit szebb lett még a legutóbbitól is, több helyen van "panoráma" kilátó kialakítva, kulturáltan lehet parkolni és nézelődni ez vagy nem tűnt fel a korábbi kiránduláson vagy azóta alakították ki rendesen őket. A gyalogos túrautak kiindulópontjainál szintén van parkolási lehetőség. Minden második kanyarban van egy akármilyen "...see", a helyiek 18 fokban simán strandolnak a hegyi patakokból felduzzasztott tavakban, jól bírják. Forgalom az van bőven, nagyon sokan kirándulnak, de a legtöbben a "ne rohanjunk Dönci olyan szép a táj" tempót nyomják, tehát nem fognak ledudálni. Az út minősége meg...hát, a síküvegen több huplit találsz. Az út melletti evős-ivós annyira nem olcsó de kibírható, 4 fő kis ebéd, kávéka, üdítőcske €40-ből megvan. Ja és érdemes a német autók után menni a tankolóba, mert rettentő spúrak, ahol ők tankolnak attól olcsóbbat nem találsz, simán átjönnek az osztrák részre tankolásért, mi is így tettünk, jól jártunk. Ha már tankolás, azt még hozzátenném, hogy hegyvidék ide vagy oda, kirándulás közben az ott tankolt üzemanyagból kevesebbet fogyasztott az autó, mint itthon :(
Kisautó blog Drón-gladiátorok 2016.03.24 17:08:08
Ennél látványosabb sport nincs: drónokkal egymást üldözik, százharminccal centikre a talaj felett száguldanak, kapuk közt fűzik át a gépeket. És mindezt egy szemüvegként viselt monitor képe alapján. FPV szemüveg, meg egy hagyományos távirányító kell az FPV-drónozáshoz Igazából egy árva szót…..
Talán a jelenkori Magyarország egyik leggyakrabban emlegetett beruházása a „felcsúti kisvasút”, melyről meglehetősen ellentmondásosak a megjelenő hírek: volt már újjáépítendő mellékvonal, mindkét végén csonka keskeny nyomközű vonal, mely a legújabb hírek szerint robbanásszerűen terebélyesedik,…..
trainmodeller 2016.03.21 08:26:08
Jól összeszedett írás! Ha megengeded pár dolgot hozzátennék. Az Mk48-asokból már kettő fut átépítve hibrid üzeművé, az egyik a Láev-en a másik éppen az emlegetett Szilvásváradon. Mindkét mozdony üzemével elégedettek, környezetbarát üzeműek, kevesebb üzemanyagot fogyasztanak. A szilvásváradi ráadásul megmaradt eredeti külsejűnek, ami még egy kis pluszt jelent egy vasútbarátnak :)
Kecskemét, Nyíregyháza. A két város méretét össze sem lehet hasonlítani Felcsútéval. Ha egyben számoljuk Felcsút-Alcsútdoboz-Vértesacsa, még akkor sem egészen stimmel a dolog.
Viszont mindkét nagyvárosnak volt kisvasútja, éppen a cikk elején említett egykori gazdasági vasútból maradt vonalak, a nyírvidékinek még hivatásforgalma is volt. Mindkét kisvasút vonalán volt látnivaló, mentek valahonnan valahová, megvolt minden szükséges eszköz, pálya, emberek. Mégsem tudtak élni vele. Az is igaz, hogy ezek a vasutak a MÁV kezelésében voltak, ám a városok sem kívánták átvenni ezeket, inkább a megszüntetésük mellett volt mindenki, mintegy "útban voltak". Jelenleg tetszhalott mindegyik vonal, a járművek széthordása megkezdődött, a pálya pusztul.
Ebből a szempontból nézve, a felhagyott normál nyomközű pálya újjáépítése sokkal több hasznot rejtett volna magában. Nem azt kellett volna várni tőle, hogy TGV sebességgel a legújabb motorvonatokkal Pest belvárosáig suhanhatnak rajta, csak egy betétjárat közlekedhetett volna Székesfehérvár-Bicske között oda-vissza ráhordó jelleggel a fővonali állomásokra. Nem mellesleg a tervezett V0 nevű ámokfutás egyik mellékágaként egy vész esetére kerülő útvonal is létrejött volna, amely havária esetén mindig jól jön. E helyett van egy vasúti zsákutca, amely nem kapcsolódik semmihez és nem vezet sehonnan sehová. Igaz, voltak ettől vadabb tervek is, még jó, hogy csak ennyi valósult meg belőlük.
Végül pedig, ha szeretnéd bejárni a megmaradt vértesacsai szakaszt - nem gyalog - szólj csak, megoldjuk :)
www.youtube.com/watch?v=2BU_9b1xhcA
Aki naponta vezet a fővárosban, főleg a reggeli órákban és késő délután, tudja, hogy az utak durván túl vannak terhelve. Az óriási forgalom nem csak a dugókban való dühöngés miatt nyomasztó, a légszennyezés hatásait mindenki érezheti. A környezetvédelem érdekében végre…..
Ebben a részben egy egykori pártüdülő területén jártunk, ahol egy rejtélyes pince áll. A pince pedig a rendszerváltás előtti politikai vezetés titkait rejti...
"Ma végre újra Rollende Landstrasse mesél..." - Jtom Két világutazót szeretnék bemutatni. A poszt eredeti címe Elfelejtett világutazók vagy valami hasonló lett volna, de végül mást választottam, mert nagyon bízom abban, hogy még nem múlt el az emléke a két csehszlovák újságírónak, akik egy…..
Az Oldtimer Premier mérete nagyjából megduplázódott a tavalyihoz képest, ezt már sejtettük a regisztrációk száma alapján, de más ezt élőben megtapasztalni. Délelőtt állítólag az autópályáig állt a sor a Premier Outlettől, annyi autó jött és cipőkanállal kellett…..
trainmodeller 2015.04.26 14:34:45
keptar.trainmodeller.hu/index.php/automotor/otpremier2015
Itt van pár saját kép. Reggeltől volt meghirdetve, mi nem kapkodtunk, jól be is késtünk. Előre lehetett tudni, hogy tömeg lesz és jó idő, ráadásul gyerekkel a hónom alatt mentem, de még így sem volt gáz. A bejutásnál egy csomóan türelmetlenkedtek, és volt pár értelmetlen jelenet meg izmozás sajnos. Mi elsőre megtaláltuk a helyet, csak annyi volt, hogy a szervezők jelezték, hová kell beállni, ahogy egy rész megtelt úgy láttam átirányították az autókat a következőre. Szóval fél tizenegy körül még volt parkolóhely, valamikor egy óra fele jöttünk el, akkor már elkezdett cserélődni a népség és akkor meg már megint volt parkolóhely. Azt sajnálom, hogy a benti parkolóból csak az egyik fele volt OT a másik nem, így kintre szorult nagyon sok nagyon szép autó (kint pl nem is fotóztam pedig volt mit látni!), én azt hittem, mindkét belső parkoló csak az öreg autóké lesz - bár így is kevés lett volna.