Regisztráció Blogot indítok
Adatok
sirpalee

0 bejegyzést írt és 114 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A számos jubileumi, megajubileumi és millecentenáriumi adás után elérkeztünk a tizedikhez, amit úgy ünnepeltünk meg, hogy ezúttal egész jól sikerült a hang, mindenki olyan közel ült a mikrofonhoz, amennyire kellett, öröm volt vágni az anyagot. Vendégünk Horváth Norbert…..
sirpalee 2015.07.28 05:38:05
@Stöki: Épp mondtam volna, hogy ha itunes-re felraknátok az jó lenne, de most vettem észre hogy már van...

Ha már sírnak a podcastek miatt, akkor én meg amiatt sírnék, hogy eltűntek a régi játékokról a nagyon alapos, érdekes cikkek. Azokat hiányolom. Gondolom mások is. :)

A gémermémek sorozat az ami lehet kicsit túlzás már ide, arra úgyis jó a facebook csoport.
A Maya plugin több hónapnyi használata megmutatta, hogy sajnos a játék szerkesztésének bizonyos elemei nem vagy csak nagyon nehezen valósíthatók Maya alatt. Úgy tűnik tehát, hogy mindenképp szükséges egy saját, "valamilyen" gui-val elkészített szerkesztő is.Az egyetlen…..
sirpalee 2013.08.11 11:58:57
@syam: Idle, vagy Timer callback-al ki lehet kényszeríteni a frissítést, időzítve is akár (ha limitálni akarod a frameratet). A maya olyan elnevezési konvenciókat használ, amilyeneket te adsz meg neki, legyenek azok node-k, vagy paraméterek.

Scriptelhető, jól használható szerkesztő írása pedig rengeteg erőforrás, sokkal több mint megoldani ezeket az apró bosszantó dolgokat (amikre ott van a megoldás az api leírásban, vagy a maya mellé adott sdk példákban).
Énvezettem? Mennyi is a tandíj? 2012.12.18 11:45:15
Az egyik nagy kérdés a tandíj ügyben, hogy mennyinek is kellene lennie. A kérdést azért nehéz megválaszolni, mert intézményenként, karonként a költségek változnak, a hallgatószám is változik évente (s néha évközben is), s azért is, mert eddig nem volt közvetlenül…..
sirpalee 2013.01.09 17:14:54
@endike: Akkoriban teljesen más világ volt a programozásban. Minden egyszerűbb, kisebb volt. Nem véletlen tudott sok gyerek (köztük sok hülye is) megtanulni "programozni". Manapság csak azok tudnak megtanulni így, akiknek tényleg van érzékük hozzá.
Játéktörténelmi esemény volt a napokban: a Grammy-díjakért felelős akadémia nyilvánosságra hozta az 55. Grammy-díj jelöltjeit, és egy videojátékhoz komponált zene is bekerült a jelöltek közé. Tavaly már volt ilyesmi, sőt a Civilization IV főcímzenéje, a Baba Yetu nyert is,…..
Chris Roberts fejlesztőlegenda, ezt nem nagyon lehet vitatni. A kilencvenes években a Wing Commander sorozattal és a Privateerrel olyan űrszimulátorokat készített, amiket nagyon sokáig nem lehetett felülmúlni. Aztán sokak bánatára Roberts hátat fordított a játékiparnak, és az…..
sirpalee 2012.10.13 14:13:05
@B-Bird: Persze, ki az az elmebeteg, aki repülős cuccot nem analóggal játszik?
Még próbáljuk feldolgozni a friss Goldenblog-elsőséget, de a minimum, hogy még egyszer megköszönjük mindenkinek, aki nevezett minket és aki szavazott ránk. Valójában gőzöm sincs, hogy ment ez az egész, annyi biztos, hogy mi két nappal ezelőttig azt sem tudtuk, hogy bent vagyunk…..
sirpalee 2012.09.20 13:49:13
@Kabarészínész: Azok fan made modokbol kepek, egyszeruen borzalmasak.
Azért régen volt ilyen, hogy hétfőn nem volt adás, de most nem lesz, ha nem is a királyi adón, hanem az RTL Klubon. Habár a Mónika show klasszikus jelenetei már csak az emlékekben, és persze a youtube-on élnek, nagyszerű hatásai, következményei ma is vannak. És nem csupán az, hogy…..
sirpalee 2012.08.07 14:58:13
@endike: Mennek, és majd olvassák a te blogod. Jajjdejóleszneked!
Régenmindenjobbvolt-rovatunk mai adásában elmesélem, hogy nagyjából másfél-kétévente rendszeresen előveszem a Starcraftet, és újra végigjátszom. Kívülről tudom már az összes pálya minden pixelét, hogy Kerrigan mikor mit mond, melyik átvezető animáció melyik pálya után…..
sirpalee 2012.06.24 13:09:26
@algi: Könyvet sem olvastam még újra, legyen az bármilyen jó is. Inkább előveszek egy másikat helyette :)
sirpalee 2012.06.25 21:34:37
@SnakeHB: Szerintem szimplán felnőttél, ezért nem pazarolsz időt az új filmek ronggyá nézésére. A régieknél még ott van a klasszik, régen mennyivel jobb volt minden faktor.
IDDQD Magyar C64-játék készül 2012.05.30 08:03:00
Igen, C64-játék 2012-ben, lelkes őrültek 30 évvel a megjelenése után is életben tartják a platformot. És Magyarországon is vannak ilyen lelkes őrültek: a Singular Crew democsapat készíti a 4 emelet című kaland/szerepjátékot, amiben ígéreteik szerint rengeteg szereplő,…..
A Duna parti Mártír emlékművet gyalázatos feliratokkal firkálták össze. Legszívesebben azt mondanám, elmebetegek, de attól tartok, többen vannak, mint egy zárt osztályra való szerencsétlenség. Ha én Köztársasági Elnök lennék, most odamennék egy vödörrel, és egy kefével,…..
sirpalee 2012.05.27 00:10:26
@endike: mocskolódó.
Hát például abban, hogy a kollégistái a Schönhertz kolesz oldalán már 2003-ban (vagy 2005-ben?) megcsinálták azt a dotmatrix Tetrist, amit a világ legmenőbb műszaki egyetemén csak most hegesztettek össze. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ennél még korábban megszületett már…..
sirpalee 2012.05.04 13:36:05
@Gargaj: Talán értelmesebb dolgokra akarják használni.
IDDQD Az igazi Rock Band 2012.04.18 14:10:08
Hányat ismersz fel becsukott szemmel a megamix 34 videojátékzene-feldolgozásából? Őskonzolosok előnyben!   ..
IDDQD Régen minden jobb volt 2012.04.16 15:54:00
Ennek örömére nézzünk is meg egy friss techdemót a CryEngine 3-ból, aztán mehet tovább a szokásos eszmecsere arról, hogy bezzeg 1981-ben ZX Spectrumon. Neked melyik volt az első játék, aminek azt mondtad a grafikájára, hogy úristen úristen, ennél jobbat már nem lehet…..
sirpalee 2012.04.16 17:23:29
@Savior: L.A. Noire? Abban tényleg szuper volt a mimika, viszont voltak olyan állatok, hogy nyersen captureltek mindent... :)
sirpalee 2012.04.17 11:02:34
@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Nem is a húdeszép volt a kérdés, hanem az ennél jobbat nem lehet csinálni :)
sirpalee 2012.04.17 13:14:32
@(त्वष्टृ): Minecraft. Bőven nagyobb mint a fuel... :) Ha jól emlékszem 8millió egységet (métert) lehet kimenni, mielőtt numerikus hibák miatt alig bírsz már mozogni :D
Még mindig Mass Effect 3, mert még mindig forrnak körülötte az indulatok. (Aki lemaradt volna róla: itt a játék vége körüli balhé röviden összefoglalva, itt pedig spoileresen ki lehet beszélni a befejezéseket, amelyek erősen megosztották a rajongókat). Az új fejlemény az, hogy…..
sirpalee 2012.03.22 20:24:23
@Pretoryan: Minimális különbségek? Ugyan...

Azért elég súlyos döntést hozol a játék végén...
sirpalee 2012.03.22 20:47:24
@Pretoryan: Nem minimális a különbség. Próbálj meg továbblátni az aktuális problémán. Tovább, mint a játék végét követő tizedik perc.
Van ez a botrány, ugye (már ha ezt annak lehet nevezni), hogy a Mass Effect 3 befejezése sok rajongónak csalódást okozott. Nagy igény mutatkozott ennek kibeszélésére, ezért nyitok egy külön posztot, hogy ne más posztok alatt gyűljön a sok offtopic hozzászólás, ami esetleg még…..
sirpalee 2012.03.19 14:42:06
@dragon83: De mindegy, felesleges részletesebben belemenni a vitába, hacsak valaki nem ért ténylegesen ehhez. De kizártnak tartom, hogy 200 év alatt nem találtak ki bármi ilyesmit... No meg oké, hogy felégették a bolygó felszínét, de mi van a tengerekkel? ;)
sirpalee 2012.03.19 15:06:31
"relatív nehéz búzát termelni bennük! :-) "

@Pretoryan: Az sose jó trollkodás, ha hülyeséget mondasz...
Pár hete megírtuk a sztorit, hogy a valaha élt egyik legzseniálisabb játékfejlesztő, Tim Schafer (akinek már a fiatalkori álláskeresése sem volt mindennapi) hogyan próbált összekalapozni a Kickstarteren 400 ezer dollárt új kalandjátékához. Azt is megírtuk, hogy rengeteg rajongó…..
sirpalee 2012.03.18 13:54:06
@Pretoryan: Beperelték? Ezek hülyék. De tényleg, az elvakultság az egy dolog, node a befejezés miatt perelni? Szönyű hova süllyedt a világ.

@S3r4ph: nem öltem sok száz órát a játékba, simán végigjátszom egyszer és kész. Az összes rész megvan, (a 3-ból meg az n7 edition) szóval pénzt áldoztam rá, de ettől nem hisztizek, jaj hogy a vége miatt elszúrják az egész élményt. Ez a normális hozzáállás, nem az amit egyesek művelnek itt vagy máshol. (amúgy amiket olvastam a végéről, nincs azzal semmi baj)
sirpalee 2012.03.18 16:16:10
@Marvinian: Tök felesleges beszélni róla. Ha már így állsz a témához, akkor abból értelmes beszélgetés nem lesz.
IDDQD A trailer trailere 2012.02.14 19:03:00
Mindig nagy örömmel számolunk be itt az IDDQD-n magyar sikerekről, és most megint egy ilyen alkalom jött el: a főként játékintrókban és trailerekben utazó Digic elkészült a Mass Effect 3 új előzetesével, de persze nem mutatják meg még (majd szombaton, a Walking Dead aktuális…..
sirpalee 2012.02.20 15:04:14
@zolij: Nem ez az 1 perces a trailer trailerének a teasere.
IDDQD "Nyasgem, Microsoft!" 2012.02.17 16:11:00
Van az úgy, hogy egy játék eleinte úgy multiplatform, hogy konzolos és PC-s változatot is terveznek belőle, aztán, ahogy telnek a fejlesztéssel súlyosbított napok és hetek, a kiadó egyre inkább úgy érzi, ideje lesz a "multiplatform" nyugati jelentését használni csak.…..
sirpalee 2012.02.17 22:17:01
@Pitypalatty úrfi: A 2005ben vett xbox mára már jó eséllyel megsült :)
Szóval ott tartottunk, hogy Markus "Notch" Persson, a Minecraft fejlesztője, frissen lett indie atyaúristen és milliomos gondolt egyet, és felajánlotta Tim Schafer kalandjátékpápának, hogy ha a kiadók folyton visszadobálják az ötleteit és nem akarják finanszírozni, majd ő…..
sirpalee 2012.02.15 22:19:58
@maul: És? Ha nem zseni designer, vagy kóder akkor mi van? Ő megcsinálta, kismillió másik kóder / designer / indie fejlesztő meg nem. Jókor jó dolgot csinált, de ez még nagyon-nagyon sok emberre elmondható, akiket meg lehet te tartasz sokra.

Én notchot nagyon sokra tartom, nem feltétlenül a kóder teljesítménye miatt, hanem azért, ahogyan csinálja a dolgait. Követendő példa lenne minden indie fejlesztőnek.
sirpalee 2012.02.16 10:34:43
@Gargaj: A minecraftból szállt ki, mellette más projectet(eket) csinál...
IDDQD 9,3 millió egy nap alatt 2011.11.09 23:56:00
Ennyit adtak el az új Modern Warfare-ből a premier napján, lehetne bűvészkedni a számokkal, és belemenni értelmetlen összehasonlításokba mozis premierekkel, de inkább nézzünk pár érdekes részletet:1,5 millió ment el a világszerte X boltban tartott éjféli nyitásokon (ahol X…..
sirpalee 2011.11.10 12:51:09
@Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer: Ez tiszta Arma :) . Ott is észrevesz valaki egy célpontot, és a maradék is oda-oda durrogtat, hátha eltalál valamit.
Nem ismeretlen jelenség, hogy egy-egy nagyobb játék megjelenésekor a Metacritic nevű, különböző értékeléseket összegyűjtő portálon elszabadulnak az indulatok. A hivatalos tesztek általában hozzák a papírformát a 70-90 százalékos ítéletekkel, azonban a felhasználók,…..
IDDQD Call of Duty vs Battlefield 2011.10.23 13:50:48
Pár napon belül indul az idei év legnagyobb játékpiaci összecsapása, Battlefield 3 vs Call of Duty Modenr Warfare 3, Electronic Arts vs. ActivisionBlizzard, minden szempontból gigászok csatája. Ennek örömére mind a két játékhoz most jött ki a hype-ot a végletekig fokozó launch…..
sirpalee 2011.10.24 10:28:47
@molnibalage: Persze, ezzel sokan tisztában is vannak, akik valaha is játszottak repülőszimulátorokkal, vagy fps-eket nézve az arma-val.

A BF célja az, hogy reálisnak hasson az átlag játékosnak, és hogy élvezhető és szórakoztató legyen hosszútávon is. És ebben jó is.

És valljuk be nagyon kevesen vannak, akik mondjuk az armára, vagy a dcs a-10es játékára mondják ezt (vannak, én is élvezem mindkét játékot, de nem tudnék velük hónapokat huzamosan játszani, néha-néha komolykodni jó, de hosszútávon dögunalom).
IDDQD Megváltás 2011.10.12 12:56:00
A Mortal Kombat után újabb játék mellé készül élőszereplős websorozat, a Dragon Age Redemptionnek ráadásul a játékcsaj-rovatot is megjárt Felicia Day a főszereplője, már csak miatta is érdemes megnézni. Popcorn bekészít, első rész indul: ..
sirpalee 2011.10.12 23:47:06