Adatok
Gyurikaa89
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
![](https://m.blog.hu/assets/core/img/apple-touch-icon.png)
Hány ilyet mondjak? Még akkor is bele lehet tenyerelni egy hasonló történetbe, ha az eladó tiszta.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Gyurikaa89
2012.06.27 12:42:32
@B. Capelluti: természetesen tisztában vagyok azzal, hogy a Vht. mit ír.
A gépjármű foglalása tulajdonképpen névleges foglalás, az adós birtokában marad, használhatja, forgalomból kivonásra kezdetben nem kerül. Persze az állapotát köteles megőrizni.
A törzskönyvet, stb. nem kell leadni a foglaláskor sem az Okmányirodának, sem a végrehajtói irodának.
Más kérdés persze, ha árverés kerül kitűzésre.
A gépjármű foglalása tulajdonképpen névleges foglalás, az adós birtokában marad, használhatja, forgalomból kivonásra kezdetben nem kerül. Persze az állapotát köteles megőrizni.
A törzskönyvet, stb. nem kell leadni a foglaláskor sem az Okmányirodának, sem a végrehajtói irodának.
Más kérdés persze, ha árverés kerül kitűzésre.
Gyurikaa89
2012.06.27 12:56:19
@B. Capelluti: "jól foglal a végrehajtó".
Nem tud rosszul foglalni a végrehajtó. :)
Attól hogy az okmányok az adósnál maradnak, a tilalom a gépjárműre rákerül.
Bár lehet nem értjük egymást.
Nem tud rosszul foglalni a végrehajtó. :)
Attól hogy az okmányok az adósnál maradnak, a tilalom a gépjárműre rákerül.
Bár lehet nem értjük egymást.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A végrehajtási eljárás elején (a tartozás nagyságától függetlenül) minden esetben megtörténik a gépjármű foglalása a törvény szerint.
Fontos megjegyezni, amire a cikk utal: a legtöbb esetben nincs kivonva a forgalomból a gépjármű!
Kivonásra akkor kerül sor, amikor sikertelennek bizonyulnak a követelés behajtására tett kísérletek (nincs munkahely, bankszámla, stb.). Ez tulajdonképpen egy végső megoldás, ami általában be is jön, hiszen erre mindig lépnek az adósok. Viszont hangsúlyoznám, nem jellemző hogy a gépjárművek kivonásra kerüljenek. Ezt azért tartom fontosnak megjegyezni, mert látom hogy az Ügyfélkapunk keresztül lekérdezett adatokra hivatkoznak.
A cikk egy kicsit olyan hangvételű, ha a gépjármű forgalomban van, akkor elidegenítési- és terhelési tilalommal a legtöbb esetben nem terhelt. De ez nem igaz és józan ésszel belegondolva... Hihetetlen sok autó kerülne kivonásra, ha a végrehajtási eljárás elején nem csak foglalnánk, hanem ki is vonnánk egyből.
Egyet kell hogy értsek az előttem szólókkal: ahogy az ingatlanokról bárki szabadon kikérhet tulajdoni lapokat, úgy a gépjárművek vonatkozásában is be kellene vezetni ezt a rendszert.