Adatok
MegaBrutal
44 bejegyzést írt és 171 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Most, hogy egy újabb nőgyűlölő tömeggyilkos esete járja be a médiát, újfent arra kényszerülök, hogy leírjam, hogy nem kéne minden adandó alkalommal kihangsúlyozni, hogy az illetőt Asperger-szindrómával diagnosztizálták. Vagy ha már muszáj beleírni minden egyes hírbe,…..
MegaBrutal
2014.06.21 06:57:37
@zsivag0: Magyarán az amerikai filmekből, sorozatokból, továbbá a Való Világ című kulturális alapműből tájékozódtál a nemi erőszak mibenlétéről és aspektusairól. Nincs több kérdésem, ismételten gratulálok!
MegaBrutal
2014.06.22 20:23:23
@zsivag0: "Mivel az AS miatt nincs empátiám és még férfi is vagyok, akiknek szerintem alapból nehéz elképzelni mert pl. ágyhoz kötöz egy nő aki felizgat rám ül és fel-le mozog. Megpróbálom elképzelni, de kizárólag akkor lennék képes egy ilyen traumatikus élményként felfogni, ha valami nagyon visszataszító külsejű nő tenné ezt, aki esetleg még koszos és büdös is."
Hű, számos logikai hiba van ebben a bekezdésben.
Kezdjük ott, hogy az, hogy az AS-eseknek nincs empátiájuk, egy elég káros autigyűlölő sztereotípia. Az empátia kérdése az autiknál eléggé összetett, és valóban nem következik annyira magától értetődően, mint az NT-knél - ennek ellenére általánosan kijelenteni, hogy az autiknak nincs empátiájuk, eléggé problémás, mert egyszerűen nem igaz. Az autik elég mély empátiát tudnak érezni, ha megértik a másik ember szenvedését, és a szociális nehézségeik miatt ez utóbbi jön nehezebben. (Dióhéjban. A probléma ennél összetettebb, kezdve a különbséggel a kognitív és affektív empátia között...)
Viszont ezzel, hogy mivel te aspi vagy, meg mivel férfi, neked nem is kell megértened a megerőszakoltak traumáit, hárítod magadtól a felelősséget. Ugyan már, neked nem is kell ezt megértened. Ezzel szemben a te traumáidat értse meg mindenki, a nők meg aztán főleg! Nem gondolod, hogy ez így aránytalan? Hogy szeretnél így konszenzusra jutni? Vagy ez nem is cél egyáltalán? Na ez a gond...
Továbbá, habár el tudok képzelni olyan szcenáriókat, amelyekben nők erőszakolnak meg férfiakat, tehát nem lehetetlen, hogy ilyen történjen, és valószínűleg történik is; azt azért el kell ismerni, hogy egy nőnek sokkal nehezebb dolga van, ha meg akar erőszakolni egy férfit, mint fordítva. Kezdjük ott, hogy egy átlagos férfi fizikailag erősebb, mint egy átlagos nő. Másrészt, van egy fontos biológiai különbség a férfi és női nemi szervek működése között. A fasz nagyon egyszerű dolog. Csak azt kell elérni, hogy felálljon, mint a dákó, és akkor máris kész - ezt elérni viszont elég egyszerű. Néha akár puszta vizuális input is elég. Ha meg nem áll fel, akkor a nőnek elég nehéz dolga van, ha meg akarja erőszakolni a férfit. A punci viszont sokkal bonyolultabban működik, és behatolás előtt fizikailag fogadókésszé kell válnia, ami akkor történik meg, ha a nő érzelmileg is készen áll az aktusra. (Mondjuk, ha tényleg szeretnél nőt, valószínűleg te is jelentős irodalmat olvastál a pinákról, de azért mégis leírom ezeket, hátha mégis új információval szolgál.) A pina fizikai paraméterei sajnos lehetővé teszik azt, hogy a tulajdonosának konszenzusa nélkül, erőszakosan belé hatoljanak. Ez a nő számára erős fizikai fájdalommal jár, e mellett rettenetes megaláztatással, ami nagyon mély traumatikus nyomot hagy.
Minthogy nyilvánvalóan nem rendelkezünk megfelelő elmeteóriával ahhoz, hogy pontosan el tudjuk képzelni, hogy milyen lehet pinával érzékelni a világot, javaslok egy érzékenyítési gyakorlatot. Fogj csak meg egy benganagy kígyóuborkát, és bátran told fel tövig az ánuszodba legott! Lehetőleg ne csalj síkosítóval és ne finomkodj - nem ám finoman felcsúsztatni, hanem brutálisan baszd fel a seggedbe, mint a bivaly! Feltételezhető, hogy nem sok élvezeti értékkel fog szolgálni a dolog, meglehet, hogy kicsit savanyú pofát fogsz vágni. Na most azt is képzeld el, hogy ezt valaki más teszi meg veled, ellentmondást nem tűrve, a fizikai ellenállásodat erőszakkal lenyomva, kifejezetten a te megalázásodra, a maga önző perverz örömére! Nyilván ez sem pontosan ugyanolyan, mint amit a nők élnek át megerőszakoláskor, de ez már talán valamekkora ötletet ad a szexuális megaláztatás élményéről.
Na meg ezzel, hogy "nagyon visszataszító külsejű nő", mintha azt sugallnád, hogy elsősorban a külsőre fektetsz hangsúlyt, és hogy szerinted a hagyományos, patriarchális társadalmi konvenciók szerint "csúnya" nőkkel nem lehet jót szexelni. Ez megintcsak problémás hozzáállás.
"Így inkább ahhoz hasonlítom, ami a legjobban megviselt. Az iskolai megaláztatások és bántalmazások. Viszont ezeknél az eseteknél kifejezetten késztetést éreztem arra, hogy valahogy megtoroljam vagy elejét vegyem a jövőbeli megismétlődéseknek."
Az iskolai bántalmazások valóban mély traumákat okoznak, ezeknek a jelentőségét nem szabad csökkenteni, bagatellizálni. Tényleg sajnálatos, hogy az Asperger-szindrómával való érintettséged révén szembesülnöd kellett az NT társadalom intoleranciájával, és nekünk aspiknak pont ennek az intoleranciának a letörése a hosszútávú célunk. Ugyanakkor ez egy egészen más téma, és nem releváns a nemi erőszak témakörében. Önmagában megértjük a problémádat, viszont nagyon visszás, hogy te viszont hangyafasznyi megértést nem vagy hajlandó tanúsítani más társadalmi csoportok más problémáival szemben.
Az sem bölcs hozzáállás, ha a sérelmeidért bosszút kívánsz venni. Még ha jogosan is teszed, az ilyesmi szinte kizárólag rajtad üt vissza, és az esetleges sikernek is nehéz örülni - attól, hogy másnak rosszabb lesz, attól neked még nem lesz jobb, esetleg még bánni is fogod a tettedet.
Hű, számos logikai hiba van ebben a bekezdésben.
Kezdjük ott, hogy az, hogy az AS-eseknek nincs empátiájuk, egy elég káros autigyűlölő sztereotípia. Az empátia kérdése az autiknál eléggé összetett, és valóban nem következik annyira magától értetődően, mint az NT-knél - ennek ellenére általánosan kijelenteni, hogy az autiknak nincs empátiájuk, eléggé problémás, mert egyszerűen nem igaz. Az autik elég mély empátiát tudnak érezni, ha megértik a másik ember szenvedését, és a szociális nehézségeik miatt ez utóbbi jön nehezebben. (Dióhéjban. A probléma ennél összetettebb, kezdve a különbséggel a kognitív és affektív empátia között...)
Viszont ezzel, hogy mivel te aspi vagy, meg mivel férfi, neked nem is kell megértened a megerőszakoltak traumáit, hárítod magadtól a felelősséget. Ugyan már, neked nem is kell ezt megértened. Ezzel szemben a te traumáidat értse meg mindenki, a nők meg aztán főleg! Nem gondolod, hogy ez így aránytalan? Hogy szeretnél így konszenzusra jutni? Vagy ez nem is cél egyáltalán? Na ez a gond...
Továbbá, habár el tudok képzelni olyan szcenáriókat, amelyekben nők erőszakolnak meg férfiakat, tehát nem lehetetlen, hogy ilyen történjen, és valószínűleg történik is; azt azért el kell ismerni, hogy egy nőnek sokkal nehezebb dolga van, ha meg akar erőszakolni egy férfit, mint fordítva. Kezdjük ott, hogy egy átlagos férfi fizikailag erősebb, mint egy átlagos nő. Másrészt, van egy fontos biológiai különbség a férfi és női nemi szervek működése között. A fasz nagyon egyszerű dolog. Csak azt kell elérni, hogy felálljon, mint a dákó, és akkor máris kész - ezt elérni viszont elég egyszerű. Néha akár puszta vizuális input is elég. Ha meg nem áll fel, akkor a nőnek elég nehéz dolga van, ha meg akarja erőszakolni a férfit. A punci viszont sokkal bonyolultabban működik, és behatolás előtt fizikailag fogadókésszé kell válnia, ami akkor történik meg, ha a nő érzelmileg is készen áll az aktusra. (Mondjuk, ha tényleg szeretnél nőt, valószínűleg te is jelentős irodalmat olvastál a pinákról, de azért mégis leírom ezeket, hátha mégis új információval szolgál.) A pina fizikai paraméterei sajnos lehetővé teszik azt, hogy a tulajdonosának konszenzusa nélkül, erőszakosan belé hatoljanak. Ez a nő számára erős fizikai fájdalommal jár, e mellett rettenetes megaláztatással, ami nagyon mély traumatikus nyomot hagy.
Minthogy nyilvánvalóan nem rendelkezünk megfelelő elmeteóriával ahhoz, hogy pontosan el tudjuk képzelni, hogy milyen lehet pinával érzékelni a világot, javaslok egy érzékenyítési gyakorlatot. Fogj csak meg egy benganagy kígyóuborkát, és bátran told fel tövig az ánuszodba legott! Lehetőleg ne csalj síkosítóval és ne finomkodj - nem ám finoman felcsúsztatni, hanem brutálisan baszd fel a seggedbe, mint a bivaly! Feltételezhető, hogy nem sok élvezeti értékkel fog szolgálni a dolog, meglehet, hogy kicsit savanyú pofát fogsz vágni. Na most azt is képzeld el, hogy ezt valaki más teszi meg veled, ellentmondást nem tűrve, a fizikai ellenállásodat erőszakkal lenyomva, kifejezetten a te megalázásodra, a maga önző perverz örömére! Nyilván ez sem pontosan ugyanolyan, mint amit a nők élnek át megerőszakoláskor, de ez már talán valamekkora ötletet ad a szexuális megaláztatás élményéről.
Na meg ezzel, hogy "nagyon visszataszító külsejű nő", mintha azt sugallnád, hogy elsősorban a külsőre fektetsz hangsúlyt, és hogy szerinted a hagyományos, patriarchális társadalmi konvenciók szerint "csúnya" nőkkel nem lehet jót szexelni. Ez megintcsak problémás hozzáállás.
"Így inkább ahhoz hasonlítom, ami a legjobban megviselt. Az iskolai megaláztatások és bántalmazások. Viszont ezeknél az eseteknél kifejezetten késztetést éreztem arra, hogy valahogy megtoroljam vagy elejét vegyem a jövőbeli megismétlődéseknek."
Az iskolai bántalmazások valóban mély traumákat okoznak, ezeknek a jelentőségét nem szabad csökkenteni, bagatellizálni. Tényleg sajnálatos, hogy az Asperger-szindrómával való érintettséged révén szembesülnöd kellett az NT társadalom intoleranciájával, és nekünk aspiknak pont ennek az intoleranciának a letörése a hosszútávú célunk. Ugyanakkor ez egy egészen más téma, és nem releváns a nemi erőszak témakörében. Önmagában megértjük a problémádat, viszont nagyon visszás, hogy te viszont hangyafasznyi megértést nem vagy hajlandó tanúsítani más társadalmi csoportok más problémáival szemben.
Az sem bölcs hozzáállás, ha a sérelmeidért bosszút kívánsz venni. Még ha jogosan is teszed, az ilyesmi szinte kizárólag rajtad üt vissza, és az esetleges sikernek is nehéz örülni - attól, hogy másnak rosszabb lesz, attól neked még nem lesz jobb, esetleg még bánni is fogod a tettedet.
Lehet, hogy most már üdvös lenne lekattannom a témáról, különös tekintettel lévén arra, hogy ez már zsinórban a harmadik kurvás posztom, de hát most ez a perszeverációm, nincs mit tenni.
A Kurva című posztomban nagyjából ismertettem a kurvák nevezetességeit, habár úgy…..
MegaBrutal
2013.10.27 22:54:22
@vilagoskek: Tévedsz, ez a poszt nem a feministákról szól, a feministák jó arcok! :P Ezennel elhatárolom magam a feministák fikázásától.
@_Epikurosz_: Van benne valami. Igazából, habár a lényegi tartalom helytálló, meg kell, hogy mondjam, hogy a mai fejemmel már nem írnám meg ezeket a kurvás posztokat. Vagy legalábbis nem így.
@_Epikurosz_: Van benne valami. Igazából, habár a lényegi tartalom helytálló, meg kell, hogy mondjam, hogy a mai fejemmel már nem írnám meg ezeket a kurvás posztokat. Vagy legalábbis nem így.
Ez valami hihetetlen... Erre ne költsék az adómat. Anno az "Uborka" korszakban miért volt még humorérzékük a fejeseknek?Ügyészség beidéz Twitter követőketAnno vagy fél évig működött egy blog, ami az én RPCJS címemre megtévesztésig hasonlított és gyakorlatilag amit…..
Azt hiszem érdemes értékelést írnom a 2010-es évemről, mert egész különös volt. Nem biztos, hogy ebből hagyományt fogok csinálni. Hogy az értékelés teljes legyen, érdemes egy kicsit korábbról kezdenem a történetet, mondjuk úgy 2009 közepétől. Magyarán, nagyjából azt az…..
MegaBrutal
2011.01.21 13:24:16
@haeli: Szia! Örülök, hogy olvasol, köszi! ;) Kíváncsi vagyok: mióta? Már régebb óta is, vagy csak épp nemrég találtál a blogra? Vagy esetleg írtunk mi már egymásnak korábban is, csak akkor más nevet használtál?
"Sokszor nevettem az íráson, ugyanakkor átérzem, bár nagyon más vagyok, soha nem mutatnám meg a - nemlétező - blogom az ismerőseimnek, soha nem szólnék hozzá idegenhez és a liftben is csak a lift működéséről beszéltem."
Király, hogy nevettél, legalább nem voltak haszontalanok a régi posztok. ;) Arra amúgy én is rájöttem egy idő után, hogy nem szabad mutogatni a blogomat az ismerőseimnek, csak akkoriban nagy volt a kezdeti lelkesedés, és tulajdonképpen büszke voltam a posztjaimra; abba már kevésbé gondoltam bele, hogy IGAZÁBÓL miket gondolhatnak rólam azok, akik olvassák ezeket a posztokat. Mert számomra mást jelentenek azok, amiket írok, mint amit másoknak jelenthetnek kívülről. (Pl. az AS-t én annak idején ugye pozitív dolognak fogtam fel - mondjuk ma már ez nincs így - ezzel szemben a legtöbben nagyon is negatív dologként tartják számon.)
Furcsának találom, hogy nem szólnál idegenhez - miért nem? Mert félsz, vagy mert egyáltalán nem érzel késztetést az ismerkedésre?
"Sokszor nevettem az íráson, ugyanakkor átérzem, bár nagyon más vagyok, soha nem mutatnám meg a - nemlétező - blogom az ismerőseimnek, soha nem szólnék hozzá idegenhez és a liftben is csak a lift működéséről beszéltem."
Király, hogy nevettél, legalább nem voltak haszontalanok a régi posztok. ;) Arra amúgy én is rájöttem egy idő után, hogy nem szabad mutogatni a blogomat az ismerőseimnek, csak akkoriban nagy volt a kezdeti lelkesedés, és tulajdonképpen büszke voltam a posztjaimra; abba már kevésbé gondoltam bele, hogy IGAZÁBÓL miket gondolhatnak rólam azok, akik olvassák ezeket a posztokat. Mert számomra mást jelentenek azok, amiket írok, mint amit másoknak jelenthetnek kívülről. (Pl. az AS-t én annak idején ugye pozitív dolognak fogtam fel - mondjuk ma már ez nincs így - ezzel szemben a legtöbben nagyon is negatív dologként tartják számon.)
Furcsának találom, hogy nem szólnál idegenhez - miért nem? Mert félsz, vagy mert egyáltalán nem érzel késztetést az ismerkedésre?
Mostanában igen erősen perszeverálom a Terminátor univerzumot. Júniusban megnéztem az összes filmet, továbbá nézem a Terminátor: Sarah Connor krónikái című sorozatot is. Szép és megható történet (vagy inkább történetek), nekem úgy alapvetően tetszik. Emlékszem, hogy még…..
MegaBrutal
2009.11.17 19:14:37
@deep_fried: Hát a szótanulásos progi az úgy működne, hogy lenne valami alap, jól megírt algoritmus, amely képes arra, hogy a szavakat elraktározza, és később alkalmazza őket új mondatokban. Eleinte ismerne alap nyelvtani szabályokat, pl. hogy egy mondatba kell alany, állítmány. Különbséget tenne kérdő és kijelentő mondatok között. Később esetleg képes lenne új szabályokat is tanulni. Eleinte a progi egyetlen szót sem tudna, csak egy promptot írna ki a user-nek, hogy vár valamit. A user beír neki egy szót, a progi megismétli, és elraktározza, így megtanulja az első szavát. Később persze újabb és újabb szavakat tanulna, képes lenne bonyolultabb mondatokat is alkotni, stb. Mindezt az az kurvajó alap-algoritmus szolgáltatná, amit megírtam, de végső soron őt is a már elraktározott adat vezérelné. A cél az, hogy az AI olyan faszán tudjon chatelni, hogy képes legyen hosszabb ideig is megtéveszteni egy embert. (Jobban, mint a Frenezis.)
Na most ezen pár napig gondolkoztam még a nyáron, azt' feladtam a dolgot. Kb. el se tudtam indulni, fingom nem volt, hogy milyen algoritmus kéne ehhez. Meg ugye nyilván a proginak nem csak mondatokat kell generálni, az még nem lenne olyan nehéz - nyilván az a neheze, hogy képes legyen felfedezni a megfelelő mintákat a user üzenetében, és úgy válaszoljon, hogy annak értelme legyen. Tehát majdhogynem "értenie" kéne a szavakat. Persze, érteni nem értené úgy igazából, csak megtanulná, hogy adott jellegű kérdésekre milyen jellegű válaszokat lehet adni, és azok a tanult szavak közül melyikekkel válaszolhatóak meg.
Meg nyilván a proginak emlékeznie is kéne. Az a nagy baj a Frenezis Beatrix-el is, hogy nem emlékezik. Tulképp minden chat-üzenet, amit beírsz neki, külön "munkamenetet" indít. Na jó, annyit asszem a Frenezis is tud, hogy számon tartja, hogy köszöntél-e neki, meg van egy változó, hogy épp mi a téma. De ennél több kéne. Pl., ha én megmondom neki, hogy mi a nevem, és megmondom, hogy mittomén, fáj a fejem, akkor azt is raktározza el, és legközelebb kérdezze meg, hogy jobban vagyok-e. Meg nyilván, amikor beírok neki egy kérdést, emlékezzen a beszélgetés előzményére is, és az alapján is válaszoljon, ne csak szedje szét a mondatot, és adjon rá egy lehetséges választ, mint a Frenezis.
Szóval ez azért nehéz dolog, nem is kicsit.
Na most ezen pár napig gondolkoztam még a nyáron, azt' feladtam a dolgot. Kb. el se tudtam indulni, fingom nem volt, hogy milyen algoritmus kéne ehhez. Meg ugye nyilván a proginak nem csak mondatokat kell generálni, az még nem lenne olyan nehéz - nyilván az a neheze, hogy képes legyen felfedezni a megfelelő mintákat a user üzenetében, és úgy válaszoljon, hogy annak értelme legyen. Tehát majdhogynem "értenie" kéne a szavakat. Persze, érteni nem értené úgy igazából, csak megtanulná, hogy adott jellegű kérdésekre milyen jellegű válaszokat lehet adni, és azok a tanult szavak közül melyikekkel válaszolhatóak meg.
Meg nyilván a proginak emlékeznie is kéne. Az a nagy baj a Frenezis Beatrix-el is, hogy nem emlékezik. Tulképp minden chat-üzenet, amit beírsz neki, külön "munkamenetet" indít. Na jó, annyit asszem a Frenezis is tud, hogy számon tartja, hogy köszöntél-e neki, meg van egy változó, hogy épp mi a téma. De ennél több kéne. Pl., ha én megmondom neki, hogy mi a nevem, és megmondom, hogy mittomén, fáj a fejem, akkor azt is raktározza el, és legközelebb kérdezze meg, hogy jobban vagyok-e. Meg nyilván, amikor beírok neki egy kérdést, emlékezzen a beszélgetés előzményére is, és az alapján is válaszoljon, ne csak szedje szét a mondatot, és adjon rá egy lehetséges választ, mint a Frenezis.
Szóval ez azért nehéz dolog, nem is kicsit.
MegaBrutal
2010.01.11 20:27:43
@Fábián Bence: Na ez a lojban érdekes, eddig még sose hallottam róla. A szótanításos bot meg tényleg csak ötlet, ugyanis nem tudtam kigondolni olyan algoritmust, amellyel működne.
MegaBrutal
2010.11.28 11:19:51
@deep_fried: Sajnálom, hogy kitettek az állásodból. :( Milyen állás volt egyébként? Programozói? Min/milyen nyelven kellett dolgoznod?
Az a gond az informatikával, hogy kurvasok érdekes dolog van benne, és egy élet nem elég arra, hogy mindent megismerjen az ember. Pl. én itt érdeklődtem az AI téma iránt, de a kisujjamat sem mozdítottam, hogy többet tanulhassak ezzel kapcsolatban. Pedig egy év alatt már lehet AI-szakértő lettem volna. :D De nincs baj, mert foglalkoztam más érdekes dolgokkal, habár ha belegondolok, jobb lett volna még többet tanulni.
Ha intenzívebben szeretnél foglalkozni a progiddal, javaslom, hogy használd a Pomodoro technikát! Nekem nem váltotta meg az életemet, de sokat segített. Meg egy érdekes dolgot tapasztaltam az utóbbi progimmal kapcsolatban. Az, hogy nagyon sokat gondolkoztam a programról, meg tervezgettem, hogy mit hogyan implementálok; de konkrétan nem sok kódot írtam. Valahogy nem volt kedvem nekiállni, így a dolog nem nagyon haladt. Tulajdonképpen a Pomodoro technikával kellett szabályosan rákényszerítenem magam a kódolásra, de így is csak 1-2 órát programoztam naponta, és elég lassan haladtam. Persze egyébként élveztem a munkát, csak nekiállni volt nehéz, ahhoz nem volt kedvem. De amikor nekiálltam, akkor kellemes volt a dologgal foglalkozni. Aztán amikor a progi befejezése kezdett elérhető távolságba kerülni, amikor már nem sok volt hátra ahhoz, hogy a progi végre futtatható és használható állapotba kerüljön; akkor tökre rákattantam. 5-6, de néha 7-8 órát is programoztam egy nap, és szépen el is készült a program. Utána még pár nap kellett, hogy levadásszam a nagyon súlyos bug-okat, aztán meg még pár nap, hogy hozzáadtam néhány feature-t, amit érdemes támogatni. Tehát az elején lassan ment a dolog, de a végén már gyorsan. Lehet, hogy a Pomodoro technika nélkül sosem készült volna el a program. Sőt! Ha tényleg full szabályosan alkalmaztam volna a Pomodoro technikát, akkor sokkal hamarabb elkészült volna.
Ez érdekes egyébként. Volt nekem olyan progim is, amit pár nap alatt implementáltam, de azzal tényleg nagyon intenzíven foglalkoztam. De az lehet, hogy kisebb volt. Lehet össze kéne hasonlítanom, hogy melyik hány sor. De még az sem ad feltétlenül objektív eredményt, mert attól is függ, hogy melyiken mennyit kellett gondolkodni, és valószínűleg az utóbbin mindenképpen többet.
Az a gond az informatikával, hogy kurvasok érdekes dolog van benne, és egy élet nem elég arra, hogy mindent megismerjen az ember. Pl. én itt érdeklődtem az AI téma iránt, de a kisujjamat sem mozdítottam, hogy többet tanulhassak ezzel kapcsolatban. Pedig egy év alatt már lehet AI-szakértő lettem volna. :D De nincs baj, mert foglalkoztam más érdekes dolgokkal, habár ha belegondolok, jobb lett volna még többet tanulni.
Ha intenzívebben szeretnél foglalkozni a progiddal, javaslom, hogy használd a Pomodoro technikát! Nekem nem váltotta meg az életemet, de sokat segített. Meg egy érdekes dolgot tapasztaltam az utóbbi progimmal kapcsolatban. Az, hogy nagyon sokat gondolkoztam a programról, meg tervezgettem, hogy mit hogyan implementálok; de konkrétan nem sok kódot írtam. Valahogy nem volt kedvem nekiállni, így a dolog nem nagyon haladt. Tulajdonképpen a Pomodoro technikával kellett szabályosan rákényszerítenem magam a kódolásra, de így is csak 1-2 órát programoztam naponta, és elég lassan haladtam. Persze egyébként élveztem a munkát, csak nekiállni volt nehéz, ahhoz nem volt kedvem. De amikor nekiálltam, akkor kellemes volt a dologgal foglalkozni. Aztán amikor a progi befejezése kezdett elérhető távolságba kerülni, amikor már nem sok volt hátra ahhoz, hogy a progi végre futtatható és használható állapotba kerüljön; akkor tökre rákattantam. 5-6, de néha 7-8 órát is programoztam egy nap, és szépen el is készült a program. Utána még pár nap kellett, hogy levadásszam a nagyon súlyos bug-okat, aztán meg még pár nap, hogy hozzáadtam néhány feature-t, amit érdemes támogatni. Tehát az elején lassan ment a dolog, de a végén már gyorsan. Lehet, hogy a Pomodoro technika nélkül sosem készült volna el a program. Sőt! Ha tényleg full szabályosan alkalmaztam volna a Pomodoro technikát, akkor sokkal hamarabb elkészült volna.
Ez érdekes egyébként. Volt nekem olyan progim is, amit pár nap alatt implementáltam, de azzal tényleg nagyon intenzíven foglalkoztam. De az lehet, hogy kisebb volt. Lehet össze kéne hasonlítanom, hogy melyik hány sor. De még az sem ad feltétlenül objektív eredményt, mert attól is függ, hogy melyiken mennyit kellett gondolkodni, és valószínűleg az utóbbin mindenképpen többet.
Az elmúlt héten volt szerencsém egy kis csicskamunkát végezni. 6 napon át tartott a dolog. Az első nap nagyon szar volt, csak dobozokat hajtogathattam. A többi napon már csinálhattam mást is, pl. pakolhattam winyókat (és más dolgokat) az előzőleg meghajtogatott dobozokba. Az első…..
Az én történetem 2007 tavaszán kezdődött. A megelőző hosszú időszakban folyamatos stresszben éltem, mind munkahelyi mind családi oldalról nagyon nagy nyomás nehezedett rám.
Egy nyilvános helyen voltam a feleségemmel, ahol minden komolyabb előjel nélkül hirtelen…..
Egy évvel ezelőtt volt önértékelésem. Egy évvel ezelőtt tudtam volna egy őszinte jellemzést írni magamról, amelyben sok pozitív dolgot soroltam volna fel. Egy évvel ezelőtt abban a tudatban éltem, hogy szakember lettem; hogy ráléptem a kiteljesedés útjára; hogy most már a sok…..
Pár éve kineveztem a június 22-ét a DOS ünnepnapjának, merthogy az utolsó, hivatalos, stand-alone MS-DOS verzió a 6.22-es volt. Sajnos nem igazán tudom hűen megtartani ezt az ünnepet, mert konkrétan semmi olyasmit nem csináltam mostanában, aminek csak távolról is köze van a DOS-hoz.…..
MegaBrutal
2010.06.23 16:20:38
@[chips]: Nem a QBASIC nélkülözi a strukt. prog. alapelveit, hanem én nélkülöztem még akkor, amikor QBASIC-ben nyomultam, mert nem tudtam mik azok. :D
- Tudja valaki, hogy mi az a láncolt lista? - kérdezte az előadó a funkcionális programozás előadáson. - Aki hallott már róla, az tegye fel a kezét!
Két-három hallgató bátortalanul jelentkezik.
- Talán az első félévben találkoztatok már vele... vagy nem? - nézett körbe az…..
MegaBrutal
2010.04.17 18:07:50
@[chips]: Öööö... Miért is?
MegaBrutal
2010.04.18 20:59:49
@[chips]: Na, ezt amúgy nem is tudtam. :) Viszont logikailag akkor is byte-ok halmazaként szoktunk a memóriára tekinteni, habár nyilván a performance penalty elkerülése végett jó, ha tudjuk, hogy mi van ott igazából. Meg hát az előadó a lényeget akarta megértetni a hallgatókkal; ennyi erővel abba is beleköthetnénk, hogy "Na most megtehetjük azt, hogy egy rekeszben eltároljuk egy másik rekesz sorszámát." - hiszen egy egy byte-os "rekeszben" nem fér el egy 32 bites cím. :p (Amúgy nem 100%-ig pontosan szó szerint idéztem az előadót, de tényleg így fogalmazott, ugyanis akkor feltűnt az általam említett pontatlanság.)
Amúgy honnan lehet tudni, hogy a memória hány bites szervezésű? Amekkora az adatsín? Gondolom 32 bites prociknál 32 bites az adatsín, és 32 bites a memória szervezése is, de pls. javíts ki, ha hülye vagyok!
Amúgy honnan lehet tudni, hogy a memória hány bites szervezésű? Amekkora az adatsín? Gondolom 32 bites prociknál 32 bites az adatsín, és 32 bites a memória szervezése is, de pls. javíts ki, ha hülye vagyok!
MegaBrutal
2010.04.25 14:38:12
@[chips]: Pont a kérdésemre nem válaszoltál. ;)
"a memória "szervezése" azt jelenti, hogy a külvilág irányába hány bitet tud egy működési ciklus alatt kitolni (vagy onnan fogadni)." -> Akkorát tud kitolni a külvilág irányába, amekkora az adatsín, igaz? Mert hát arra tolja ki.
Amúgy a Puskásban öltek a buszozásért. A konzulensem kijavíttatta a szakdolgozatomat, hogy az nem "busz", hanem "sín".
"a memória "szervezése" azt jelenti, hogy a külvilág irányába hány bitet tud egy működési ciklus alatt kitolni (vagy onnan fogadni)." -> Akkorát tud kitolni a külvilág irányába, amekkora az adatsín, igaz? Mert hát arra tolja ki.
Amúgy a Puskásban öltek a buszozásért. A konzulensem kijavíttatta a szakdolgozatomat, hogy az nem "busz", hanem "sín".
Az egyetemeken, főiskolákon lassan-lassan a végéhez közeledik a vizsgaidőszak, így biztos vagyok benne, hogy a jelenleg tanulmányaikat folytató olvasóim közül idén is sokan találkoztak egy olyan jelenséggel, amit vélhetően mindenki ismer, aki valaha járt iskolába.Arról van szó,…..
Folytatván bő négy hónappal ezelőtt megkezdett sorozatomat, ma ismét egy olyan termékről szeretném lerántani a leplet, amelyet magának sosem vásárolna az ember, ugyanakkor előszeretettel adja ajándékba.A népszerű irodalmi művekből készült hangoskönyvek általam ismert, és…..
Tévhitek blogja
Az év meglepetése! "Tévhit-évkönyv 2009" szerver összeomlás esetére!
2009.12.31 23:59:00
Ha minden igaz, ez a poszt 2009. december 31-én 23:59-kor jelent meg - természetesen automatikusan időzítettem, én már rég alszom egy exkluzív VIP szilveszteri partin vagyok fehér zakóban!Ezúton szeretnék boldog új évet kívánni minden kedves olvasómnak, hálám jeléül pedig…..
MegaBrutal
2010.04.18 16:11:44
@reve 2: A böngészőt néha megbassza a "jó" Isten, amikor azon belül akarod megnyitni a PDF-et. Persze általában nem, de amikor egyébként is 30 lap nyitva van, a proci 100-on, akkor nem biztos, hogy jó ötlet még plusszban egy PDF-et is megnyitni. Amúgy meg szerintem hülye szokás, hogy a PDF a böngészőn belül nyílik meg, én jobb szeretem letölteni, és külön megnyitni. :)
Előző, érdemtelenül és bántóan alulkommentált posztom után ma egy minden bizonnyal tömegeket megmozgató témával folytatom cikksorozatomat.Sokan nem tulajdonítanak túlzott jelentőséget a filmek, sorozatok, tévéműsorok való életre gyakorolt hatásának, pedig valljuk be…..
MegaBrutal
2010.04.18 16:07:29
Szinte magam előtt látom, ahogy a fenti cím láttán olvasók milliói egyszerre kiáltanak fel, hogy "Ez nem is TÉVHIT, köztudott, hogy a teázóknak semmi értelme!", ugyanakkor, ha valaki tesz egy kört a budapesti teaházak mekkájában, a Jókai utca környékén,…..
Aki eddigi posztjaimat felületesen (!) olvasta, valószínűleg egy övtáskás, kvarcórás, garzonteát ivó, múzeumban üvöltöző, pankrációrajongó bunkót lát maga előtt, aki ízléstelen műfenyővel ünnepli a karácsonyt szerettei körében. Ezt nem kommentálnám, ellenben a rólam…..
Tévhitek blogja
Tévhit #52: Volt osztálytárssal összefutva le kell állni beszélgetni
2010.02.16 18:27:00
Az osztálytalálkozók feleslegességéről hajdanán már értekeztem, mai posztom témája némileg az ott leírtakhoz kapcsolódik...Budapesti lakosként velem szerencsére viszonylag ritkán esik meg, de hosszabb időtávon belül sajnos elkerülhetetlen, hogy jártamban-keltemben össze ne…..
Mai témámmal (a metrón való zenehallgatáshoz hasonlóan) lehet, hogy megint melléfogok, de az mindenesetre biztos, hogy amíg nem rendelkeztem laptoppal és egy számítógépasztalhoz voltam kötve, mindennél jobban vágytam a laptopos életérzésre, végül mégis csalódtam! Félreértés…..
Életem során jó párszor utaztam repülővel, azonban tapasztalataim nem túl széleskörűek, mivel ezek mind Európán belüli, 1,5-2 órás, turistaosztályon/charterjáratokon/fapados járatokon eltöltött utak voltak. Igen-igen, zömmel utazási irodákban befizetett mediterrán…..
Tévhitek blogja
Tévhit #46: Egy brutálisan csípős étel gasztronómiai élményt okoz
2010.01.15 07:00:00
Jelen poszt magját hónapokkal ezelőtt elvetettem az alkoholról szóló tanulmányomban, és most úgy érzem, megérett a kifejtésre! Mindjárt az elején szögezzük le, hogy önmagának is hazudik, aki szerint egy fájdalmasan csípős étel élvezeti értéke nagyobb, mint ugyanazon ételé…..
Előrebocsátom, nem vagyok sem vallásos, sem hívő, sem semmi. Azt is szeretném leszögezni, hogy senki meggyőződését nem akarom befolyásolni - mindenki azt gondol és abban hisz, amit és amiben akar.Most, hogy a kötelező körökön túlestünk, nézzük meg közelebbről azt a…..
MegaBrutal
2010.04.18 15:06:42
Az én életem úgy indult, hogy először keresztény voltam. Aztán 14-15 éves koromban ateista lettem. De most már abban sem vagyok biztos, hogy nincs Isten.
Lehet, hogy van.
A) Lehet, hogy Isten megalkotta a világot, de aztán leszart minket.
B) Lehet, hogy Isten csak játszik velünk. Képzeljünk el egy gyereket, aki játékkatonákkal játszik. Neki általában nem szokott érzelmi/erkölcsi problémát okozni az, amikor egyik-másik játékkatonáját "lelöveti" egy másik játékkatonával. Lehet, hogy Isten számára olyanok vagyunk, mint a kisgyerek játékkatonái.
Aztán még számos hipotézist fel lehet állítani, amelyben szerepel Isten, és mégis szar a világ. Még az is lehet, hogy Isten konkrétan gonosz, és szopat minket - lehet, hogy Isten szexuális játékai vagyunk. Mindig, amikor valami rossz történik velünk, és fájdalmat érzünk, a lelkünk egy párhuzamos univerzumban éppen mélytorkozza a "jó" Isten farkát. Ha lenne kézügyességem (ami ugye nincsen), akkor ezt egy képen így ábrázolnám művészien: lenne egy hatalmas nagy fasz a képen, melynek makkja helyén a Földgolyó díszeleg. Az egész faszon miniatűr emberalakok csúsznának-másznának fel-alá, mint a tetvek, és ott nyaldosnák/csókolnák/simogatnák a gigantikus falloszt, ahol csak érik. A kép címe a következő lenne: "Isten farka".
Félreértés ne essék, nem állítom azt, hogy akármelyik fentebb felsorolt hipotézisben hiszek. Alapjáraton azt mondom, hogy nincs Isten, de ettől még lehetséges, hogy van; és ha van, lehetséges, hogy közömbös, gonosz, de még az is, hogy valóban jó.
A másik: nem értem, hogy miért ábrázolják Istent mindig férfiként - szerintem legalább ugyanakkora eséllyel lehet nő; vagy ember számára nem ismert nemű, vagy konkrétan nemtelen. Jó, hát az "Isten farka" témakörben én is férfiként ábrázoltam, mert a szopatós Istenhez tényleg jobban illik a férfi-kép imho.
@jabbaz: Ebben egyetértek, hogy mindenki hisz valamiben, és nem feltétlenül felsőbb hatalomban.
Lehet, hogy van.
A) Lehet, hogy Isten megalkotta a világot, de aztán leszart minket.
B) Lehet, hogy Isten csak játszik velünk. Képzeljünk el egy gyereket, aki játékkatonákkal játszik. Neki általában nem szokott érzelmi/erkölcsi problémát okozni az, amikor egyik-másik játékkatonáját "lelöveti" egy másik játékkatonával. Lehet, hogy Isten számára olyanok vagyunk, mint a kisgyerek játékkatonái.
Aztán még számos hipotézist fel lehet állítani, amelyben szerepel Isten, és mégis szar a világ. Még az is lehet, hogy Isten konkrétan gonosz, és szopat minket - lehet, hogy Isten szexuális játékai vagyunk. Mindig, amikor valami rossz történik velünk, és fájdalmat érzünk, a lelkünk egy párhuzamos univerzumban éppen mélytorkozza a "jó" Isten farkát. Ha lenne kézügyességem (ami ugye nincsen), akkor ezt egy képen így ábrázolnám művészien: lenne egy hatalmas nagy fasz a képen, melynek makkja helyén a Földgolyó díszeleg. Az egész faszon miniatűr emberalakok csúsznának-másznának fel-alá, mint a tetvek, és ott nyaldosnák/csókolnák/simogatnák a gigantikus falloszt, ahol csak érik. A kép címe a következő lenne: "Isten farka".
Félreértés ne essék, nem állítom azt, hogy akármelyik fentebb felsorolt hipotézisben hiszek. Alapjáraton azt mondom, hogy nincs Isten, de ettől még lehetséges, hogy van; és ha van, lehetséges, hogy közömbös, gonosz, de még az is, hogy valóban jó.
A másik: nem értem, hogy miért ábrázolják Istent mindig férfiként - szerintem legalább ugyanakkora eséllyel lehet nő; vagy ember számára nem ismert nemű, vagy konkrétan nemtelen. Jó, hát az "Isten farka" témakörben én is férfiként ábrázoltam, mert a szopatós Istenhez tényleg jobban illik a férfi-kép imho.
@jabbaz: Ebben egyetértek, hogy mindenki hisz valamiben, és nem feltétlenül felsőbb hatalomban.
Rodiel nemrég írt egy érdekes bejegyzést, amelyben kifejtette, hogy az embereknek nincs szabad akaratuk. Ugyan mostanában nem szándékoztam ezzel a kérdéssel foglalkozni, de mégis elgondolkodtatott a dolog, és úgy gondolom, hogy megvédelmezem Rodiel álláspontját, más oldalról is…..
MegaBrutal
2010.03.04 19:04:04
@quantumboy: Valóban. A számítógépnek az Univerzumon kívül kéne lennie, és így is brutálnagy kapacitással kéne rendelkeznie. Csak hát nyilván lehetetlen megépíteni egy gépet az Univerzumon kívül, mert abban a pillanatban a külső univerzummal is kölcsönhatnánk, és innentől kezdve számolni kéne azzal is.
MegaBrutal
2010.03.29 10:17:38
@weasel: @quantumboy: Hát, tulajdonképpen ebben a posztban a "Hidden variable theory" dologra hajaztam, habár nem tudtam, hogy ezt így hívják. :p
Többen is kérdezték már, hogy miért nincsenek újabb bejegyzések. A válasz egész egyszerű: mostanában nincs kedvem blogolni. Na de miért nincs? Erre szeretnék magyarázattal szolgálni a továbbiakban. A dolognak több oka is van, nagyjából ezek eredője akadályoz meg abban, hogy…..
Magyarországon fele annyi üveget hasznosítanak újra, mint az európai átlag, pedig csodás tárgyak készíthetők a szemétből. Iparművészek fantáziát láttak az üres üvegekben, és a Re-üveg elnevezésű pályázaton megmutatták, mit lehet belőlük kihozni. Le vagyunk…..
Eleven kismacskákkal etette kutyáját egy új-zélandi férfi, tettéért egy hónap börtönre ítélték. A gisborne-i bíróság emellett megtiltotta az állatkínzónak, hogy az elkövetkezendő tíz évben állatot tartson.A vérengzést a férfi telefonjának kamerájával rögzítette is,…..
MegaBrutal
2010.02.21 20:57:29
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Nem, azért lettek megerőszakolva, mert rossz emberek kihasználták a naivitásukat! Szóval azt mondod, hogy az a természet rendje, hogy a naiv aspilányokat megerőszakolják, ennek így kell történnie, ez így van jól.
Amúgy voltál már megerőszakolva, hogy ennyire informált vagy, meg hogy ennyire sziporkázó elmeteóriával értekezel a témáról?
"Az esetek többségében senki nem kockáztat szabadságvesztést, tehát ha a lány nemet mond, esetleg többször, erélyesebben mond nemet, akkor általában vulgárisan elküldi őt az addig nyomuló férfi és ott hagyja."
Igen, bizonyára ez is nagyon kellemes élmény egy lány számára, ha vulgárisan elküldik... Na meg a probléma nem is annyira komoly, hiszen "az esetek többségében senki sem kockáztat szabadságvesztést". Arra esetleg nem gondoltál, hogy sokak nem tesznek feljelentést, miután megerőszakolták őket?
"A férfi aspieknak ez is nehezebb, mert NT-knél is nem tudom melyik nemre jellemzőbb az, hogy flörtölnek, kéretik magukat és angolnáznak."
Magyarán, szerinted megerőszakolva lenni jobb, mint szűznek; továbbá ez a kettő totálisan összemérhető dolog! Hát csak gratulálni tudok ehhez a következtetéshez!
(A posztom szarkazmussal val átitatva, ez kérem ne tévesszen meg senkit!)