Regisztráció Blogot indítok
Adatok
elvagyok

0 bejegyzést írt és 183 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Több helyen visszaköszönt a napokban egy szűk 12 perces videó, mely „Orvosok: a hús okozza a rákot és a diabéteszt” címmel fut. Komoly erőfeszítéseket téve végignéztem a filmecskét. Gyakorlatilag órákig lehetne elemezni, cáfolni a videó kijelentéseit, így csak a legfontosabb megcsúszásokból…..
elvagyok 2018.07.07 00:24:00
@bugenhagen:
"A tejről meg annyit, talán már említettem, hogy szintén évezredek óta fogyasztja az emberiség, sok helyen (például India) alaptápláléknak számít, a világ tejfogyasztásában olyan országok állnak az élen, mint Finnország, Svédország, Hollandia, Svájc, Görögország, ahol egyébként a világon a legmagasabbak közé tartozik a várható élettartam, ehhez nem kell semmiféle lobbi, egyszerűen történelmileg így van. "

Semmiféle összefüggés nincs az elfogyasztott tej mennyisége és a várható élettartam között, már a fenti összevetés is önellentmondásos. Indiában a várható élettartam messze elmarad pl. az európai átlagtól.

Európában (2015-ös adat) a várható élettartam Spanyolországban volt a legmagasabb, holott messze az átlag alatt fogyasztanak tejet, a másik szélsőséges példa Litvánia: tejfogyasztás tekintetében az elsők között van, várható élettartamban azonban a futottak még kategória...
elvagyok 2018.09.10 22:26:10
@bugenhagen: Aha értelek ,tehát most ezzel pont azt igazoltad, amit én írtam, bár sok újjal nem hozakodtál elő, mert az előző hsz-edben ezt már leírtad, csak biztos már olyan régen vót, hogy nem is emlékeztél rá - előfordul... :-)))
elvagyok 2018.09.10 22:30:38
@Meleg Sándor: És szép bögyös menyecskék fejik őket naphosszat, hogy garantáltan bio legyen a tejecske :-)))
Többször szóba kerültek a lakosságnak szóló táplálkozási ajánlások, elhangzott már róluk jó és rossz is. Mielőtt az ajánlások szerinti étrend boncolgatásába fognék, előtte egy kis csemegeként az ajánlások történetéről készítettem egy összefoglalót...
elvagyok 2018.07.24 19:50:46
@A tudomány sosem téved!:

"Szerintem az emberszabásúakat anatómiailag a nyers növények fogyasztására tervezték."

Jól mondod, szerinted, mert ha így lenne, akkor már rég bebizonyosodott volna, hogy a húsevésbe belehal az ember. Mint ahogy az sem bizonyítja a nyers vegán étrend kizárólagosan egészséges voltát, hogy élnek egészséges vegán emberek... :-)))

"PONTOSAN megmondaná, hogy mit/mennyit kellene enni ahhoz, hogy soha ne legyek beteg."

Mivel ahány ember, annyiféle s mindenki másféle környezeti hatásoknak van kitéve, ezért ezt LEHETETLEN megmondani. DE ha meg is tudnák mondani, mindjárt mindenki mellé lehetne rendelni egy labort, hogy az "előírásoknak" megfelelően tudjon táplálkozni...

Persze elvárásai mindenkinek lehetnek... :-)))
elvagyok 2018.07.25 08:40:37
@Meleg Sándor: Szerintem senki nem állított olyat, hogy ne lennének az ajánlások mögött kutatási eredmények, sőt én biztosra veszem, hogy alaposan "körbejárták" a kérdést. A bizonytalanság részemről abban nyilvánul meg, hogy megfelelőek voltak-e azok a szempontok, amik mentén az ajánlások születtek...
elvagyok 2018.07.25 10:29:56
@Meleg Sándor: pontosan erre gondoltam, később picit részleteseeben kifejtem, hol van szerintem a gond...
Mostanában a titkos kis projektem keretében sokat foglalkozom az edzés előtti fokozókkal. Szinte az összes elérhető terméket végignéztem. Van néhány közös pontjuk ezeknek Ezek egyike az arginin, vagy L-arginin, AKG, AAKG, formájától függően. Ez egy aminosav, nem több és nem is…..
elvagyok 2018.07.17 09:00:06
@kvadrillio: köszönöm a hozzászólását, ennyi "tudományosan alátámasztott" ostobaságot ilyen kis helyre sűrítve már régen olvastam...
elvagyok 2018.07.17 09:44:15
@IQfitnesz.hu: Megfogtál, kérlek töröld a hsz-t... :-))
Alimento Magyarország 2017 2018.07.09 07:32:07
Megjelent a Központi Statisztikai Hivatal 2017-évi beszámolója, mely az egészségügyi mutatószámokra is kitér. Azt gondolom, hogy a KSH nagyon kemény dolgokat írt le, melyek különösebb magyarázat nélkül is elég ijesztőek tudnak lenni, de azért pár gondolatot én is hozzátennék, mert az elmúlt…..
elvagyok 2018.07.11 09:05:05
elvagyok 2018.07.11 10:44:36
@Meleg Sándor: A nyugdíjasok bevonása az ellátórendszer finanszírozásába elengedhetetlen, de ehhez az kellene, hogy transzparens legyen a rendszer: részleteiben ismertetni kellene, hogy az egyes társadalmi csoportok mennyit fizetetek be, milyen ellátásban részesültek, az mennyibe került, és persze látni kellene azt is, miként sáfárkodott az állam a forrásokkal... Amíg ez nem lesz így, addig nem lehet értelmes társadalmi vitát folytatni, viszont a nyugdíjasokon, láncdohányosokon keresztül sakkban lehet tartani az egész társadalmat, némi túlzással persze, s a rendszernek kiszolgáltatott réteg folyamatosan növekszik, s az idő múltával egyre nagyobb korrekcióra lesz szükség és és és... Ördögi kör és már most is elég mélyen vagyunk...
Alimento Vitaminok 2 2018.07.03 07:01:19
Folytatjuk a vitaminok világába tett utazásunkat, körbejárva az ajánlások megállapítását és eljutunk a megadózisú vitaminok szükségességéhez. Cikkünket ezúttal is a Humanoid Reptiliánok Bolygóközi Szövetsége támogatta...
elvagyok 2018.07.09 09:31:34
@Meleg Sándor: Szerintem ez egy " látszólagos" önellentmondás, s ha élünk azzal a feltételezéssel, hogy a gyógyszergyárak ellenérdekelt félként jelennek meg, attól még nyugodtan lefölözhetik ezt a piacot is - vagy esetleg erkölcsi alapon nem tehetnék meg? :-)))

Szerintem ezeket a kérdéseket pénzügyi (profit) oldalról érdemes megközelíteni...
elvagyok 2018.07.09 10:08:45
@Meleg Sándor: Nem gondoltam egy percig sem, hogy a piac többi szereplőjét nem jellemzi a minél nagyobb profit elérésére való törekvés, sőt, a kisebb szereplők (pl. kizárólag vitaminban utazók) még jobban ki vannak téve a versenynek, hiszen nincs más bevételi forrásuk, ami a felvetett minőségi problémákhoz is vezet(het) - pont azért hoztam be a profit oldaláról való megközelítést, mert az " univerzális", azaz mindnekit érint...
elvagyok 2018.07.10 19:47:07
@Meleg Sándor:
"Igazolni kellene, hogy ma a felhasználás többletigényt generál az életmód. Amiket felsorolsz a légszennyezettségtől az adalékokig, ezek gyakorlatilag nincsenek közvetlen összefüggésben a vitamin-szükséglettel, ha igen, akkor azt tételesen igazolni kellene, vitaminonként külön. "

Ez igaz, csak éppen az sincs bizonyítva, hogy nem generál többletigényt, már csak azért sem, mert ezt lehetetlen bizonyítani.
Nem is volt olyan régen, amikor külön utasításban tiltották meg a kormány embereinek, hogy használják a megszorítás szót. Most ismét elő lehet venni a már jól ismert kommunikációs paneleket, ugyanis egyre valószínűbb, hogy közeleg az újabb gazdasági krízis, így ismét ránk köszönthet a költségvetési…..
elvagyok 2018.07.06 10:03:19
elvagyok 2018.07.06 12:38:49
@MACISAJT:

El nem tudom képzelni, mi köze a nyelvvizsgát le nem tett városi fiataloknak a vidéki közmunkaprogramba bevont végzettség nélküli, sok esetben akár valóban dolgozni sem akaró / mentális és egyéb okok miatt nem képes emberek százezreihez... :-)))

A nyelvvizsgát le nem tett fiatalok döntően nem vesznek részt a közmunkaprogramokban :-)) és messze nincsenek százezren. Az is komoly szellemi teljesítmény, miszerint "inkább" nem tettek le nyelvvizsgát, hogy ne legyen diplomájuk... :-)))

Az építőiparban nem a szakma nélküli segédmunkásokat, hanem a megfelelő szakmával és gyakorlattal rendelkező embereket keresik, amikből viszont hiány van és lesz is... :-))

Gyümölcs szedéséhez nem kell százezer ember, idényszerű, és nem sokkal fizet többet, mint a közmunka, ezért nem ennek...

A milliárdos támogatás?? WTF? Ezek után nem csoda, hogy ballibnek néz... :-)) Kérem nyugtasson meg: ha már nem okos, legalább szép? :-))
elvagyok 2018.07.06 12:50:55
@MACISAJT: "Nem én írtam, én csak olvastam és anyáztam azt sok sok nyomorult romkocsmásat, akiknek az állam évekig finanszírozta a felsőfokú tanulmányait és most ismét milliárdokat áldoz rájuk hogy "megmentsék" a diplomájukat(még ez se sikerül):"

Először is nem milliárdokat szán ár - idén 400 millió Ft-ot, amit 2019. dec. 31-ig lehet felhasználni, másrészt elég elenyésző azok száma - kb. 1300-1400 fő- , akiket bevon, így nagy csodát nem is lehet várni... :-))) Meg Öntől minimális korrektséget... :-)))
Napjainkban egyre inkább megfigyelhető a tendencia, miszerint kialakult egyfajta verseny a tengernyi kormánypárti médiamunkás között. Való igaz, hogy nehéz kitűnni a naponta ránk zúduló szarcunamiból, az elmúlt pár évben szinte mindent láttunk a Fidesz jóindulattal, empátiával és elfogadással…..
elvagyok 2018.06.26 08:18:50
@Szalai.M: Szerintem nem jól reagált macira, valamit nagyon félreérthetett... Már az első mondata is hamis, ugyanis a magát konzervatív jobboldalnak eladni kívánó pártra soha senki nem mondta, hogy nem vesz tudomást a melegekről, már csak azért sem, mert maci állításával szemben nem tekinti magánügynek a homoszexualitást, hanem rendszeresen használja fel hergelésre...A "másság" erre mindig jó lehetőséget teremt s a szavazóbázisuk erre a fajta elutasító hőzöngésre vevő... Persze a gyalázkodás nem propaganda, a jelenséggel foglalkozó előadás persze az... A fő gondot abban látom, hogy a toleráns konzervatívok nem hagyják, hogy legyen választási lehetőség, azaz úgy avatkoznak bele a mindennapokba, ahogy arra senki nem kérte fel őket...
elvagyok 2018.06.26 09:23:27
@Ready2: És a saját maga hozzászólására hány pontot adna?
Ha érdekel a környezettudatos táplálkozás és az egészséged is, akkor nem célszerű száműznöd a szénhidrátokat. A szénhidrátok önmagukban nem ártalmasak az egészségre, ráadásul a gabonák kifejezetten „zöld”energiaforrásaink...
elvagyok 2018.05.04 21:19:25
@i.a.p.:
"Azt ki is hagytam, hogy a túlzásba vitt vörös- és feldolgozott hústermékek fogyasztása megemeli a vastagbélrák kockázatát. "

Ezt ugyan már százszor leírtad, de sajnos továbbra sem igaz: nem a vörös húsok, hanem az iparilag feldolgozott húsok növelik a rákkockázatot, akkor is, ha történetesen csirkéből készült az a parizer...
elvagyok 2018.05.04 21:47:01
@savrola: Kiváló hozzászólás!

Megjegyzem az egész cikk rémesen koncepciózus: ahelyett, hogy általánosságban beszélne a "környezettudatosabb" táplálkozásról, a szerző nekimegy - ki tudja hanyadszor - a ketogén étrendnek, mindezt azon a címen, hogy óvjuk a természetet, s persze ebbe a küzdelembe az is belefér, hogy a rákkal ijesztgesse a nagyérdeműt.
Orbán Viktor mintha nem vette volna észre, hogy túlfeszítette a húrt. A katonai vonatkozású összefüggések alábecsülése mellett az igazságszolgáltatás kormány alá rendelésének szándékából azt olvashatták ki a multinacionális cégek, hogy itteni befektetéseik bármikor veszélybe kerülhetnek. (Előre…..
elvagyok 2018.05.02 10:23:24
@Lehetnék én is:

Köszi de mint írtam, a számokat ismerem, felesleges ismételgetned... :-))))

Jó Gyurcsányozást kívánok, ahogy látom neked ennyi pont elég... :-)))
elvagyok 2018.05.02 18:59:19
@Magánvéleményem:

Egy szóval nem mondtam, hogy jól tették a dolgukat, mindössze arra hívtam fel a figyelmet, hogy a mindenkori kormány teljesítményét egy mutatószámon keresztül értékelni mérhetetlen ostobaság, pláne egy olyat alapul véve, amire csak részben van hatása... :-))

Igen, valóban volt szerepe a pofon mértékében annak, ahogy a gazdaságot irányították, de érdemi szerkezeti változás azóta sem történt, akkor is alulteljesítettünk, ahogy most is, csak most igen erős hátszélben vagyunk évek óta és nem látszik... :-)))

Jól mutatja, hogy az államadósság nominálisan továbbra is durván növekszik, a GDP arányában is alig csökken...
elvagyok 2018.05.02 19:30:19
@Lehetnék én is:

"Gyurcsány a 9,5-től egész 8,5 ig rántotta a mélybe a kamatlábakat, amit utána a szakértői kormány 3%-kkal megdobott, igaz ezt az intézkedést egyedül hozták meg KKE térségben, minthogy nálunk volt a legstabilabb a gazdaság."

Aztán lement 6%-ra, hogy válság miatti emelkedés után újra csökkenő trendbe kerüljön. 2010-ben 5,25%-os kamattal adták át a stafétabotot, csak azt már elfelejtetted bemásolni a táblázatodba... :-))))))

"Majd Orbánék negyedévente vágtak, igaz abban neked nem látszik a tendencia, igaz az, hogy mondták mit fognak csinálni és végrehajtották, szintén nem volt jellemző a ballib kormányokra."

2008. novembere után rendre 0,5%-kal csökkentették az alapkamatot, 2009. júliusától 2010. áprilisáig már havi rendszerességgel.

Ezt követően kedvenceidnek sikerült feltornászni 2011. novemberre 7%-ra a kamatot, s csak ezt követően indult ismét esésnek a kamat a mesébe illő 0,25%-os ütemben... :-)))))

Az időleges emelkedésnek is megvolt az oka, ami szintén nemzetközi okokra volt visszavezethető, nem helyi specialitás volt - csak nehogy az elfogultság vádjával illess...

Az évtizedes eső trend nemrégiben fordult meg, de ez sem helyi specialitás ismételten...

Na ennyit rólad meg a haverjaidról, trendmester... :-))))
 Sajnos ma egy olyan korban élünk kis hazánkban, melyet hozzá nem értő amatőrök. lúzerek. tolvajok és legfőképpen csak és kizárólag a saját érdekeiket néző politikusok(?) irányítanak. Amikor egy tizenéves kislányt lehet a villamosról leordítani mert más a bőr színe. Amikor családok esnek szét, mert…..
elvagyok 2018.04.30 15:43:13
@n_dy:

1. Jó lesz kb 2,5 milliónak is. És hogy ebből mennyi a "vállalás", hát azt senki nem tudja. Jó kis origós leegyszerűsítés... (A mindenkori hatalom a forráselvonáskor nem szelektál hívek és nem hívek között, azaz a felvetés is alapjaiban hibás)

2. Valóban jó volt, bár akkor lett volna igazán jó, ha a gáz importálásába beiktatott cégek nélkül valósult volna meg a rezsiharc, ami háztartásonként tekintélyes további spórolást eredményezett volna - átlag éves szinten tovább kb. -30% lehetett volna, de már a felvetés is önmagáért beszél: valamit lecsorgatnak a lakosságnak és ezért még hálásnak is kell lenni... A többi rezsiharcos elemről már ne is beszéljünk...

3. Sajnos a források elvonása, a forrásokhoz való hozzáférés korlátozása károsítja a lakosságot, ez elől nem lehet "kitérni",nem lehet azt mondani, hogy engem nem érint....

Szépen megmutatkozik a hozzászólásodból, milyen "mélységekben" gondolkozik egy fideszes / mszp-s átlag user... :-)))
elvagyok 2018.04.30 15:43:29
@Larry Silverstein:

Az EU-s transzferek az utóbbi években a felgyorsított lehívásoknak "hála" elérték a GDP 4%-át, ha ez összegek nem álltak volna rendelkezésre, akkor recesszió lett volna Mo.-on. A Kormány maga is elismerte, hogy az országban a beruházások döntő többsége EU-s forrásból valósul meg.

Az ország exportjának - jelenleg - több mint 83%-a külföldi cégeknek köszönhető, az ország szerencsére exportorientált, s ezért sem volt elkerülhető a 2007-2008 -as gazdasági válság begyűrűződése, ami ráadásul külföldnek, egész pontosan amerikai hitelpiaci válságnak volt "köszönhető", nem pedig az akkori kormány szerencsétlenkedésének.

Az EU-s források sem álltak ilyen mértékben rendelkezésre, de ha álltak volna, az sem segített volna 2008-ban. Mint ahogy a mostani szárnyalás sem az éppen regnáló kormány "egyedi" műve, hanem a nemzetközi pénzpiaci folyamatoknak köszönhető, amit szerencsére meglovagoltunk, a hatékonyság egy másik kérdés...

Egyéb tekintetben igazad van, bár ha jól látom, az éppen egyenlő a nullával... :-)))

Azt meg sem említem, hogy az 1 főre jutó GDP már hosszú évek óta 10k $ környékén lebzsel, valahogy nem akar az égbe szökni, vajon miért??? :-)))
elvagyok 2018.04.30 21:12:19
@Larry Silverstein:
"Nem, recesszio itt kizarolag a ballipsik miatt volt."

Aha, nem is zavarok... :-)))
Életem egyik legjobb színházi élménye volt a Komámasszony, hol a stukker? című előadás. Zseniális társadalomkritika a darab, végig a fekete humor és a kőkemény dráma határmezsgyéjén egyensúlyozik, nagyon mély mondanivalóval és örök aktualitással. Ha tehetik mindenképp nézzék meg. Aki nem ismeri,…..
elvagyok 2018.03.17 19:07:49
@megamovieboy:
Arról már nem is beszélve, hogy kb. két éve megdöntötték azt a közgazdászok körében hosszú évekig élt paradigmát, miszerint a GDP 90%-át meghaladó mértékű adósság összefüggést mutat - kedvezőtlen hatással van - az ország gazdasági teljesítményére. Sajnos kiderült, hogy az állítást alátámasztó Excel táblában képlethiba volt és egyéb módszertani problémák is felmerültek, de gondolom neked ezzel semmi újat nem mondtam... :-)
elvagyok 2018.03.17 19:29:15
@megamovieboy:

A japán példa pont "kiváló" volt, ugyanis ott 20 évig stagnált a gazdaság... :-)))
Ez sem jött be újfent... :-))

Sajnos csak nagy általánosságban igaz, amit írsz, mert elsősorban az adósság összetétele számít (valuta és kamatláb) és ilyen szempontból mindegy, hogy Gizi néninek vagy Jürgennek tartozol.

Bocsánat, nem mindegy: válság esetén Jürgen biztosan ki lesz fizetve, TE viszont már nem biztos, majd kapsz egy szép levelet, hogy a kifizetési határidőt kitolták, tudod, mint a Békekölcsön... :-)))
Az utolsó mondatod megint zavaros, hagyjuk...
Most, hogy egy egész ország töri azon a fejét, vajon Kósa Lajos az évszázad szélhámosa, vagy az évszázad nemzeti idiótája – jóllehet e sorok írója a fenti „vagy” (diszjunktív) szerkezet helyett inkább az „és” konjunktív alakot preferálja –, nem árt két dolgot tisztázni, akár még azt megelőzően is,…..
  Magyarország jelenleg abban a fázisban tart, amikor már elég jól élünk ahhoz, hogy a várható élettartam - a világátlaghoz és a történelem mögöttünk hagyott fejezeteihez képest - viszonylag magas, viszont még messze nem élünk olyan jól, hogy az időskor ne a betegségekről, a jajgatásról és a…..
Szombat reggel került nyilvánosságra, hogy – ha lesz – a következő Orbán-kormányban már nem kap bársonyszéket Fazekas miniszter. Erre az agrárfi azonnal, teli tüdőből kezdte tolni a propaganda-marhaságot már délután - hátha így megszolgálja a stallumot...
elvagyok 2018.01.09 10:09:04
@$pi$: igen, ékes bizonyítéka vagy az elfogult embereknek... :-)))

Elismerően szóltam a mostani MNB munkájáról, és igen, lényeges szakmai kérdés, hogy anno Simorék részéréről fizetett kamatfelár mértéke mennyire volt indokolt -nem biztos, hogy jó döntést hoztak. Sajnos erről a mai napig nem olvastam jó elemzést. 3% ? Bárki? Bármikor, a válság idején pl.? Mekkora sületlenség ez már megint... Ráadásul az alapkamat soha nem volt 12%, ráadásul 2009 végére 6.25-re esett, és ez is jórészt a nemzetközi helyzetnek volt köszönhető, ahogy most is - ez nem párfüggő... :-)))
elvagyok 2018.01.09 11:49:21
@$pi$: valójában nem tudni, milyen időpontról / időtávról beszélsz, mert azt éppen nem írod, de nem is lepődök meg ezen, de gondolom nem az 1998-as évre gondolsz, mert akkor 18% volt az alapkamat, persze erre nem volt hatással a nemzetközi helyzet... :-)))

Ne haragudj, de a hozzászólásodnak semmi értelme nincs, összezagyválsz mindent konkrétumok nélkül...
elvagyok 2018.01.10 08:47:23
@$pi$: Na igen, én azt írtam, hogy kamatfelárat fizettünk és te ezt azzal cáfolod, hogy azt írod, a válság előtt magas volt az alapkamat. Bravó! :-)))

Persze ha történetesen az ellenkezőjét mondanád annak, mint amit én mondok, ami most pont nem áll meg, akkor az sem cáfolat lenne önnagában, hanem ellentétes vélemény, kijelentés. A megcáfol, mint fogalom, mást jelent. Persze ezek után nem csodálom, hogy azt a sületlenséget, amit Gyurcsánnyal kapocsolatosan írtál, érvnek gondolod.. :-))

Azzal, hogy a válság előtt, mint időtáv, persze szigorúan a szocik idejére fókuszálva, semmit nem mondasz továbbra sem, mert egyrészt igencsak önkényes, már csak azért is, mert előtte még magasabb volt a kamat, de azon ugye nem hőzöngsz, másrészt a kamatpolitikát meghatározó tényezők, súlyok változnak s érdemi kritikát emiatt csak konkrét időtávot érintően, az alkalmazott döntési mechanizmusok konkrét elemzésén keresztül lehet tárgyilagosan megfogalmazni.

Szóval értelmetlen volt a mostani hozzászólásod is... :-)))
Alimento Hiedelmeink 2017.10.18 06:20:24
A közelmúltban két olyan előadást is tartottam, melynek fókuszában az egészséges életmóddal, táplálkozással, egészségtudatossággal kapcsolatos tévhitek, hiedelmek álltak. A tapasztalatok alapján azt gondolom, érdemes közreadni a hiedelmekből felállított toplistát. Péntek 13, fekete macska, régen…..
elvagyok 2017.12.04 21:16:21
@Meleg Sándor: Bocsánat, nem vitatom, az öndiagnózis valóban félrevezető tud lenni!

Én inkább azt akartam hangsúlyozni, nem túl sikeresen, hogy a búzában, ami persze roppant egészséges, most újabb összetevőre "sikerült" lelni, ami komoly emésztési problémákat tud okozni. Csak idő kérdése, és újabbak jönnek... :-))) Jó étvágyat hozzá... :-)))
elvagyok 2017.12.05 22:30:45
@Meleg Sándor: "erre csak az a szakember fog rájönni, aki veszi a fáradtságot, hogy utánanézzen" - kiváló megállapítás!

Kíváncsi lennék, hány "szakember" néz ennek utána... :-)

És persze azt sem lehet kizárni, hogy az örökösen minimum félnótásnak beállított "beteg" esetleg maga is tájékozott lehet a FODMAP problémakört illetően (is!) s ennek alapján maga is hatékonyan alakíthatja át az étkezését - persze egy jól felkészült szakember segítségét érdemes igénybe venni.

Azért érzek némi zavart fodmap téren - úgy általában a neten elérhető infók tükrében-, mert én úgy olvastam, hogy a rizsben kevés fodmap van, a hagymában ellenben sok, viszont Ön mintha pont az ellenkezőjét írta volna.

Mindezektől függetlenül még mindig nem értem, hogy ha valakinek, az egyszerűség kedvéért(!!!) diszkomfort érzést okoz a liszt alapú termékek fogyasztása, és ez nem a gluténre, hanem a fodmap-ra vezethető vissza, akkor miért pont úgy kellene az étkezését alakítania, hogy a lisztet vissza tudja vezetni az étkezésébe? Ez valami dogma?
Mekkora fehérjebevitel szükséges egy hobbisportolónak, és annak, aki bitang izmokat akar építeni? Az izomépítéshez szükség van fehérjeporokra? Dr. Marics Balázs sporttáplálkozási szakértő vendégposztja következik...
elvagyok 2017.12.04 22:17:43
@Ben Franklin: Remélem adótanácsadás közben jól hasznosul, hogy 100 km-t is tudsz gyalogolni, bár jobban belegondolva, ha ilyen sületlenségeket hordasz össze munka közben is, akkor tulajdonképpen jól is jöhet ez a klassz kis kondi... :-)))
Alimento Helyzetkép 2017 2017.11.13 13:25:50
A napokban jelent meg a Health at a Glance 2017 kiadványa, amiben a legfontosabb egészségügyi adatokat adja meg az OECD (Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet) országai (és néhány egyéb partner ország) esetében a 2015-ös adatok alapján, így azok összehasonlíthatók térben és nem utolsó…..
elvagyok 2017.11.16 22:30:31
@Meleg Sándor: Ertem, tehat volt egy netto minuszos idoszak, amit kovetett egy olyan, alacsonyab bazisra vonatkoztatott atlagos bovules, amit minuszba forditott az inflacio. Tehat a netto forraskivonas az nullszaldos volt, de az inflacioval korrigalt forrastobblet az forraskivonas... :-))))
Ekkora okorseget regen olvastam... :-))))
elvagyok 2017.11.23 22:25:23
@Meleg Sándor: Elég intelligens embernek tartom, hogy magától is belátja, itt valami egészen más probléma van...
elvagyok 2017.11.23 23:27:09
@elvagyok: Bocsánat, összetettebb probléma van...
Kevésbé lesz egészséges a tej? Keletkeznek benne ártalmas dolgok? Igaz, hogy a homogénezett tej fogyasztása növeli az érelmeszesedés kockázatát? Egyáltalán miért van a homogénezésre szükség?..
elvagyok 2017.10.20 23:22:33
@i.a.p.:

"Már hiányoltalak. :)" - Akko' valamit nagyon elrontottam... :-)))

Egy percig nem gondoltam, hogy anyagilag érdekelt lennél, ez konkrétan egyik bejegyzésed kapcsán sem merült fel bennem inkább - jelen cikk - kapcsán azon érzésemnek adtam hangot, hogy a tejről a mainstream-ben csak pozitív dolgokról vagy látszatproblémákról lehet olvasni. Ennyi, nem kell mindent magadra venned... :-)

A tej lejáratásának anyagi "hasznát" bizonyos tekintetben megfoghatatlannak érzem, mert nem tudom, mégis kik és milyen (anyagi és egyéb) megfontolások mentén teszik, ha teszik - én még nem olvastam, hogy - akár indirekt módon - ajánlottak volna valamit "helyette", ugyanakkor a tej reklámozóinak anyagi érdekeltsége azért eléggé kézzelfogható, már csak azért is, mert ha "véletlenül" kiderülne, hogy az ipari(!) feldolgozás mégis mérhető egészségügyi kockázatokkal jár, nos, az nem kis pánikkal járna - ennek okán ezen a területen (sem) várok nagy áttörést, már ha van mit áttörni persze...:-))

De még egyszer mondom, nem gondolom, ilyen módon elfogult lennél, sőt...

A könyved érdekel, én minden véleményt szívesen elolvasok, ugyanakkor az előző hozzászólásom utolsó bekezdésben leírtakat tartom...

Szépen megújult a blog külseje, ahogy látom egy trollvadász alakulat is felállt, miattam igazán nem kellett volna... :-))
Ezzel a hangzatos címmel találtam egy írást, melyben egy nevét nem vállaló, nyugalmazott háziorvos lerántja a leplet, mert hát a háziorvosok nyugdíj alatt mi mással foglalkoznának, mint leplek lerángatásával és saját több évtizedes munkásságának tarkón lövésével...
elvagyok 2017.10.13 21:17:59
@Meleg Sándor: kiváló blog... :-)
Egy igen szórakoztató írással futottam össze, melyben az Index homeopátiás cikkére próbált reagálni egy állat-természetgyógyász. Bár ne tette volna...
Férfiak, legyünk őszinték kosárt kapni egy nőtől fájdalmas. Ha olyan lelkiismeretes férfi vagy mint én, aki nem játszik a nőkkel, akkor számunkra kosarat kapni megterhelő. A legtöbb férfinél ha kosarat kap, lelki megingás következik be. Előjönnek az olyan gondolatok, hogy nem…..
elvagyok 2017.09.06 19:52:41
@Kommentke: Ha már...

Csatlakozom a(!) többiekhez... Miért csatlakozol, kérte valaki? Vagy te is azon "kevesek" közé tartozol, akik csak akkor mernek bégetni, amikor körülöttük már mindenki béget??? :-))

"De ha még ráadásul" Ez sem rossz mondatkezdés, olyan "magyaros"... :-)))

Téged is fel lehet venni a kerülendő nők közé... :-))

Igazi gyöngyszem vagy: képes vagy csak azért beregisztrálni, hogy leírd azt, amit előtted már százan leírtak, miközben magad is tudod, hogy semmi eredménye nem volt a korábbi száz beírásnak sem...

Az egy dolog, hogy valaki hülyeséget csinál, de miért kell még reklámozni is??? :-))))) Egek... És még te akarsz főnökösködni :-))) bruhaha
elvagyok 2017.09.06 19:58:42
@Kommentke: Igen, az első tőled vett idézettel mellélőttem, de a többi marad... :-))
A makói József Attila Gimnázium kétség kívül a város és a járás egyik legnívósabb gimnáziuma. Makóiként pontosan tudom, hogy milyen fontos szerepet tölt be az intézmény a térség oktatásában, de ha valaki inkább a Wikipediából szeretne tájékozódni, azoknak beszédes lehet, hogy az iskola a több, mint…..
elvagyok 2017.04.30 21:04:09
@Halál kamionja mindenkit elgázol: Nem gondolnám, hogy valami "disznóság" van a háttérben, mert már mindenkiről mindent összehordanak, ha útban van, az igazgató esetében ez mégsem történt meg, azaz nem erről lehet szó.

Szerintem inkább arról, hogy már 2010. után, de legfőképpen 2014. után egy igen erős elmozdulás tapasztalható a fidesz politikájában, hogy finoman fogalmazzak, s az úr az "új" elvárásoknak nem igazán felel meg - a közösség meg ugye kit érdekel... Mellesleg több hasonló esetről is hallani...

Igaz europér megoldás, van okunk a büszkeségre...
elvagyok 2017.04.30 21:05:34
@miketbeszéltek: ott a pont
Alimento A táplálkozás csapdái 2017.04.10 06:44:16
Napjainkban a táplálkozással kapcsolatos jelenségek virágkorát éljük, egymást érik a különféle néven tevékenykedő táplálkozási tanácsadók, számtalan irányzat, módszer kínál lehetőséget arra, hogy megelőzzük a betegségeket vagy gyógyítsuk azokat, hogy lefogyjunk, szebbek, boldogabbak és…..
elvagyok 2017.04.19 20:26:06
@fordulo_bogyo:
Mindig örömteli pillanat számomra, amikor valaki megtisztelve érzi magát már pusztán attól, hogy úgy érezheti, lehetőséget talált arra, hogy a mások által elmondottak önkényes (ugyanakkor roppant szórakoztató) átszerkesztésével saját magát feljebb, a másik felet - értelemszerűen, hiszen ez nem egy win-win játék, ugye - lejjebb pozicionálja a maga kis - rajta kívül senkit nem érdeklő - virtuális világában… :-)))

Az utolsó bekezdésében leírtakkal tisztában vagyok, de azért köszönöm - csendben megjegyezném, hogy amikor a 4000NE D-vitamin, mint napi javasolt dózis meghatározása iránt érdeklődtem, részben pont ezen problémakör iránt érdeklődtem, végeztek-e ilyen vizsgálatokat, ha igen, mire jutottak s milyen módon vették figyelembe - persze ez a történt egyik fele lett volna...

De ez már régen volt, de hogy önt idézzem:
"Miert erdekelne engem, hogy neked van ilyen gondod?"
Korrekt... :-)))
Pont azért érdeklődtem itt, mert senki nem tudja - de ahogy elnézem, itt sem... :-)))
elvagyok 2017.04.19 20:53:38
@Meleg Sándor:
"Ez a tétel még nem kapott külön posztot, de majd fog... "

Érdeklődéssel várom!
elvagyok 2017.04.20 22:55:12