Adatok
Haywood
0 bejegyzést írt és 154 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
1866. Osztrák 92 ágyús hadihajó, az SMS Kaiser erősen sérülten az olaszok elleni győztes lissai csata után az Adrián..
1902 körül. Többszintű vasúti kereszteződés, Berlin Anhalter Bahnhof, Németország..
Haywood
2018.12.17 14:25:13
Haywood
2018.12.17 14:28:01
@Haywood: Meg irányjelzőt is.
Ma azt mondta nekem a kamasz Peti, hogy már csak négy hét, és karácsony. Petinek mostanában nagyon nehéz, de mindent elkövet, hogy. Még a fenti mondata előtt két héttel elárulta, hogy a legjobban a világon a karácsonyt szereti. Mert akkor, aki hazamehet, elment, és akinek…..
Haywood
2015.11.23 11:00:44
Vagy amikor megjön az Otthonba a srácod az iskolából, második nap, felsős lett, kemény az egész, be kell vágódni az új tanárnál, és akkor hozza az első házit, hogy családfát kell csinálni, és akinek nincs kész, egyest kap.
Családfa?
..
Haywood
2015.09.03 07:58:23
Kérdésed kicsit tömör, de ha arra utal, hogy merre lehet elindulni egy ilyen feladattal, akkor pl. ezt javaslom:
familysearch.org/search
Az általatok még ismert, de már nem élő ősökre rákeresve meglesznek az ő adataik (szülők neve, lakhely, évszámok) és így lehet visszafelé menni az időben. Gondolom azért nem a honfoglalásig kell.
Mondjuk azt nemtom, hogy aki az otthonban lakik, az hogy oldja meg ezt a feladatot...
familysearch.org/search
Az általatok még ismert, de már nem élő ősökre rákeresve meglesznek az ő adataik (szülők neve, lakhely, évszámok) és így lehet visszafelé menni az időben. Gondolom azért nem a honfoglalásig kell.
Mondjuk azt nemtom, hogy aki az otthonban lakik, az hogy oldja meg ezt a feladatot...
Haywood
2015.09.03 12:06:20
@Tóth Lajos: Na, az kemény. Anyák napja 2.
Több, mint nyolc hónapja dolgozom egy budapesti, nagyon jól működő gyermekotthonban. Előtte tizenvalahányig egy nagyon vidéki város melletti, még annál is vidékibb település átmeneti otthonában voltam nevelő. Emellett dolgoztam nyolc osztályos felzárkóztató képzésen,…..
Derrick és Harry Projektmenedzsment Blogja
Menedzsment mese a medvéről, a nyulakról, és a bagolyról
2013.11.18 16:55:48
Egyszer volt, hol nem volt, még az üveghegyen, meg a kurtán túró furcsa farkú malacon is túl, volt egyszer egy nagy kerek erdő. A nagy kerek erdő a kis négyszögletes tó, a közepes háromszög formájú mocsár, és az annál alig kisebb, banán alakú rét között terült el, valahol…..
Haywood
2013.11.22 11:25:51
@raki_: az viszont a nyulak érdeme, hogy amikor a helyzet holtpontra jutott és az látszott, hogy ebből nincs normális kiút, akkor ők billentették el a problémát a megoldás irányába azzal, hogy javasolták egy független szakértő bevonását. Tehát az elején bénák voltak, de amikor felismerték, hogy a problémát nem tudják saját hatáskörben megoldani, nem sunnyogtak, hanem léptek és így win-win szituáció lett a vége.
Haywood
2013.11.22 12:05:06
@raki: Én voltam a bagoly. :) A sikerdíjam bánta volna, ha nem jut eszükbe, hogy hozzám forduljanak. :)
...volt olyan eset is, amikor az adós emailben közölte velük, hogy épp most ég az autó. Csupán egyetlen baj van: mindez nem ésszerű dolog. Sőt, kifejezett ostobaság. Minden kár, amit az autóban okoz az ügyfél, az ő adósságát növeli, azaz, ha az autó megsemmisül, az…..
Haywood
2012.06.08 10:19:02
@Gyurma73: Hol nézted? Mennyi az új ár és mennyi a januári? Miből gondolod, hogy ebből nem lehet alkudni? A vételár az, amin az üzlet megköttetik, nem a hirdetett ár.
Másrészt a cikk alapvetően személyautókról szólt, egy haszonjárműnél kisebb ez a faktor, ez tény, hiszen ott sokkal inkább a praktikus értékeit nézik egy autónak.
Másrészt a cikk alapvetően személyautókról szólt, egy haszonjárműnél kisebb ez a faktor, ez tény, hiszen ott sokkal inkább a praktikus értékeit nézik egy autónak.
Haywood
2012.06.08 10:43:53
@Gyurma73: eddig a piaci értékvesztésről volt szó, hogy jön ide az avultatás?
Haywood
2012.06.08 10:59:04
@Gyurma73: Szerintem meg pont nem. A haszonjármű értéke attól függ, hogy mennyi pénzt tudsz még vele termelni, így nagyjából lineárisan csökken az értéke az elhasználódással és ez látszik is a használt árakon. A szgk értéke meg az elején sokat esik, aztán évente egyre kevesebbet.
Azt a két Caddyt meg eleve egy VW szalon árulja, szóval nem igazi használt, csak forgalomba helyezték valamiért, ráadásul a ténylegesen mennyiért adnák oda kérdés továbbra is nyitott.
Azt a két Caddyt meg eleve egy VW szalon árulja, szóval nem igazi használt, csak forgalomba helyezték valamiért, ráadásul a ténylegesen mennyiért adnák oda kérdés továbbra is nyitott.
Legyen ön is gátlástalan nepper, pár apró lépésben:1. szerezzen be külföldön egy közepesen lepusztult SL500-ast2. ideiglenes német rendszámmal és biztosítással hozza be az országba3. tekertesse meg az órát egy profival, hadd szóljon4. locsolja le szilikonnal, takarítsa ki5.…..
Haywood
2012.02.22 18:30:08
@CsGergo: egy üres, kitöltetlen, kereskedelmi forgalomban kapható nyomtatványt árul. Ez hol okirat-hamisítás?
Haywood
2012.02.22 20:29:14
@4karika: egyetértek azzal, hogy az így árult és eladott szervizkönyvek jelentős részét arra használják, hogy alátámasszák vele egy visszatekert órájú autó hamis km-futását. Viszont van egy pár szempont ami azért árnyalhatja a képet:
- ilyen füzeteket tucatszám vehetsz az ebay-en pár ezer Ft-ért teljesen legálisan, számlával, miközben pl. kitöltetlen útleveleket nem nagyon árulnak. Szóval ez szerintem legális.
- ezek német/angol nyelvűek és hiányzik belőle a matrica, amire rányomtatták a konkrét autó adatait. Azért ez feltűnhet annak, aki megnézi és közben minden más dokumentáció magyar. Magyar nyelvű biankó füzetet nem árulnak, ami azért elárul valamit. :)
- aki hamis pecséteket üt bele, meg egyéb módon próbálja elhitetni, hogy ez egy adott autóhoz tartozik, az tényleg hamisítást követ el, de ez ugye nem az eladó.
- előfordulhat olyan, hogy bármilyen rossz szándék nélkül kell egy ilyen. Vettem egy autót kb fél éve, a márkaszervizes background-check alapján rendben volt, de a szervizkönyve hiányzott, mert elhagyták. Mivel szeretem tudni, hogy mikor mi történt az autóval, és ezt kényelmetlenebb egy kockás füzetbe írni, vettem kb 3000-ért egy sz.könyvet az ebay-en, ugyanilyet, üreset, német nyelvűt. Nem megyek márkaszervizbe, de amit csinálok az autóval, azt beleírom. A PoHu 25-30-ért pótolta volna. Nekem ez így jobb volt.
- ilyen füzeteket tucatszám vehetsz az ebay-en pár ezer Ft-ért teljesen legálisan, számlával, miközben pl. kitöltetlen útleveleket nem nagyon árulnak. Szóval ez szerintem legális.
- ezek német/angol nyelvűek és hiányzik belőle a matrica, amire rányomtatták a konkrét autó adatait. Azért ez feltűnhet annak, aki megnézi és közben minden más dokumentáció magyar. Magyar nyelvű biankó füzetet nem árulnak, ami azért elárul valamit. :)
- aki hamis pecséteket üt bele, meg egyéb módon próbálja elhitetni, hogy ez egy adott autóhoz tartozik, az tényleg hamisítást követ el, de ez ugye nem az eladó.
- előfordulhat olyan, hogy bármilyen rossz szándék nélkül kell egy ilyen. Vettem egy autót kb fél éve, a márkaszervizes background-check alapján rendben volt, de a szervizkönyve hiányzott, mert elhagyták. Mivel szeretem tudni, hogy mikor mi történt az autóval, és ezt kényelmetlenebb egy kockás füzetbe írni, vettem kb 3000-ért egy sz.könyvet az ebay-en, ugyanilyet, üreset, német nyelvűt. Nem megyek márkaszervizbe, de amit csinálok az autóval, azt beleírom. A PoHu 25-30-ért pótolta volna. Nekem ez így jobb volt.
A robogók a történelem folyamán határozottan a menő járművek közé sorolódtak, amíg a mopedek, főleg a klasszikus pedálosak különösebben sosem voltak azok, inkább megmaradtak praktikus közlekedési eszköznek. Főleg nálunk, ahol nem igazán alakult ki a mopedes kultúra, de ami…..
Haywood
2012.01.24 20:42:03
A fényhidas Focus kombi már a felüljárón bekapcsolta a villogókat, aztán egyre türelmetlenebbül villogtatta a reflektort is. Semmi baj, drágám... Mai cikkünk blogposztja...
Haywood
2012.01.18 10:24:10
@klarky: azt tudod, hogy P-rendszámot milyen tevékenységi körrel rendelkező cégek igényelhetnek?
Haywood
2012.01.18 10:56:12
@klarky: szerintem nem, bár őszintén szólva nem láttam még a cégkivonatukat, de nekem gyanús, hogy nem gépjármű-kereskedelem vagy gépjárműgyártás/javítás a főtevékenységük. Ettől persze lehet, hogy megkapnák, végül is ők is kipróbálják az autókat, még ha ez nem is ugyanaz, mint amikor egy szerelő műszaki szempontból tesztel egy autót mondjuk javítás után.
Másrészt viszont ha én kölcsönkapok egy autót pár napra egy magyarországi Kft.-től, akkor szerintem az adott Kft. felelőssége, hogy milen rendszám van az autón és hogy az törvényes-e. Vagy amikor autót bérelsz akármelyik rent-a-car jellegű cégtől, akkor szoktál vinni P-rendszámot, hogy azzal használd?
Másrészt viszont ha én kölcsönkapok egy autót pár napra egy magyarországi Kft.-től, akkor szerintem az adott Kft. felelőssége, hogy milen rendszám van az autón és hogy az törvényes-e. Vagy amikor autót bérelsz akármelyik rent-a-car jellegű cégtől, akkor szoktál vinni P-rendszámot, hogy azzal használd?
Haywood
2012.01.18 11:30:43
Nem érdeklik az autók ellenben szeret méhészkedni? Hidegen hagyja mindennemű járműbuzéria de ha már szükségszerűen pénzt ad érte, akkor megadja a módját? Nos, ezt itt pontosan önnek találták ki. Mai cikkünk blogposztja...
Haywood
2011.10.26 13:38:37
@Bambano: mondjuk ez így igaz, csak számomra életszerűtlen ennek a tényleges haszna. Ti biztos olyan helyen vezettek sokat, ahol van hely és idő üresben gyakran kigurítani az autót, nálam ez elenyésző (városi forgalom). Ha leveszem a lábam a gázról, akkor azt azért teszem, mert lassítani/megállni kell, akkor meg jobb, ha a motorfék segít és közben nem fogyaszt.
A két lábbal a földön állók aránya a vevők között ezrelékekben mérhető. Ezért, mint vásárlóerő, kalkulálni velük nem lehet. Mai cikkünk blogposztja...
Haywood
2011.10.13 22:46:08
@Mallorca: azért hívnak ritkán, mert 30 db olcsóbb 2005-ös vagy fiatalabb Lacetti van fent a hahu-n, mint a tied, 15 db, ha a 100.000 km alattiakat nézem. Ettől még a tied érhet annyit, mint amennyiért árulod, meg lehet, hogy jobb is sokkal, mint az olcsóbbak, de sajnos a kereslet kicsi, a kínálat meg nagy. És aki keres, az olcsón akar jó állapotút venni. Az ár az ugye ott van a hirdetésben, a jó állapotot meg legfeljebb majd hozzáképzeli. Sajnos az ár a döntő, szart olcsón könnyebb eladni, mint jót árában. Téli gumik nincsenek hozzá? Beleírhatnád a hirdetésbe, akár külön áron is. Meg ha egy 100-assal olcsóbban raknád fel (1.099.000), akkor már többen hívnának szerintem. Kérdés, hogy mennyire sürgős. Mert ha ráérsz, akkor lehet egyszer szerencséd lesz.
Haywood
2011.10.13 23:06:14
@Krisi: Ugye van az a fajta vásárló, aki viszi a műszert, aminek két állása van: jó meg szar. Megnézi vele a kocsit, a műszer kiírja, hogy szar, ő meg megveszi, mert tetszik neki, meg már otthon eldöntötte, hogy meg fogja venni. Na, ez egy ilyen volt.
Nagyszerű, bár itthon kissé nehezen megépíthető találmányra bukkantunk a techrovattal közösen: egy amerikai faszinak a töke tele lett a tévéből áradó celebtengerrel, és készített egy kis baszt, ami minden olyan alkalommal elnémítja a tévé hangját, ha olyan név hangzik el…..
Rengetegen fordulnak hozzánk: autót vennének, mire figyeljenek. Tessék, összegyűjtöttünk egy maréknyi tanácsot a rizikófaktor minimalizálása érdekében. Vélemények az azonos című írásunkról...
Haywood
2011.05.12 16:09:36
@nekend: A képek nagyon sz@rok, szerintem kérjél e-mailben több nagyobb képet az autóról, amit nem félhomályban csináltak. Amúgy amit egyáltalán nem említ a leírás, hogy törésmentes-e, tehát valszeg volt törve. Ez persze nem baj, csak meg kell nézni, hogy mennyire volt sérült és rendesen megcsinálták -e.
Amit sejtettünk, hogy így lesz, az be is következett. Mivel nagyon kevés új autó fogy, és ezeket sem magánemberek vásárolják. Ők - a szűkösebb anyagi lehetőségek és a rossz hitelfeltételek miatt - inkább vennének valami használtat (jelenleg a használtautó piac kb. a…..
Vagy másfél éve nem írtam családi flottánk legféltettebb darabjáról, a zöld állólámpás Merciről. Csabi annyira szépen rendbe rakta, hogy közel menni is félek hozzá, pláne szerszámokkal. Pedig a belsejét nekem kellett összerakni, ez volt a deal. Az üléseket,…..
Van az úgy még az én életemben is, hogy elkészülnek dolgok. Na, nem teljesen, de mondjuk, legalább részfolyamatokat sikerül lezárnom.
Például Csabi elkészült Dezsővel. Mielőtt bárki arra kezdene gyanakodni, hogy tudósítás következik a Capellából, sietve leszögezem: Csabi a…..
Haywood
2011.05.01 22:20:44
@Csikós Zsolt: Rendben, küldtem egy privát mailt az indás rendszeren keresztül. Vagy nem arra gondoltál?
Talán olvasták Alfám történetét, a csodaszép, minden porcikájában csábító, V6-os 166-os sztoriját. Lehet, azt is, hogyan sikerült visszaszereznem vételárát a morálisan kissé ingoványos neppertől. Nem kezdenék hosszú fejtegetésbe arról, miként és hogyan jutottam el…..
Ma délelőtt a nyugdíjpénztárak képviselőit az NGM-be hívta Matolcsy György. Vajon miről volt szó, mi fog történni? Ott voltunk, összefoglaló: ..
Haywood
2010.11.25 13:46:57
@BGy: A befizetett pénzed úgy tűnik el, hogy jövő hónapban odaadják a nyugdíjasoknak.
Méltatlan ez az egész sztori: van egy cég, amelyik jó minőségű, egységesre fényezett autókkal sorakozik fel a reptér előtt a szerződésnek megfelelően, de túlságosan magas áron, nem túl jó minőségben szállítja az utasokat Budapestre, ráadásul elszámolási vitába kerül…..
Belsőség
Tényleg olcsó lesz elektromos autóval járni? Ampera, és ami mögötte van
2010.10.29 06:30:00
A dudenhofeni Opel Ampera-villantáson nem tudtunk meg sokat, coming-out biztosan nem volt, de nálam jobbkor jobb helyeket megjárt újságíró kollégák azért hallottak egy-két pletykát, s ezeket a pletykákat azóta aláhúzta az Autocar magazin cikke is, amiben részletesen boncolják a…..
Haywood
2010.10.29 08:44:08
@Csikós Zsolt: A hajtási veszteség, meg a többi hatásfok lényegtelen, mert arra mérési eredmény van, hogy 50-55 km-t megy teljesen feltöltött akkuval. Szóval ez a mérés már tartalmaz minden veszteséget. A hőmérséklet meg a belsőégésű motoros autók fogyasztását is befolyásolja (legalábbis az elején, amíg el nem éri az üzemi hőfokot.) Az viszont nem mindegy, hogy ezt a teljes akku-feltöltést 4,5 vagy 6 liter benzin árából tudjuk-e megoldani.
Egyébként a koncepció tetszik, hogy alapból a "tiszta" energiát használja, de végső esetre ott a hagyományos hajtás is. Így napi munkába járásra lehet használni füst nélkül, de ha messzebb kell menni, akkor sem kell másik autó emellé.
Megvenni meg majd akkor éri meg, ha x év múlva a hagyományos autókat kitiltják a (bel)városokból, így kvázi rá lesz szorítva mindenki, aki autózni akar városon belül. És akkor nem az lesz a szempont, hogy mennyi a benzin és mennyi az áram, hanem az, hogy csak ilyeneket éri meg megvenni.
Egyébként a koncepció tetszik, hogy alapból a "tiszta" energiát használja, de végső esetre ott a hagyományos hajtás is. Így napi munkába járásra lehet használni füst nélkül, de ha messzebb kell menni, akkor sem kell másik autó emellé.
Megvenni meg majd akkor éri meg, ha x év múlva a hagyományos autókat kitiltják a (bel)városokból, így kvázi rá lesz szorítva mindenki, aki autózni akar városon belül. És akkor nem az lesz a szempont, hogy mennyi a benzin és mennyi az áram, hanem az, hogy csak ilyeneket éri meg megvenni.
Haywood
2010.10.29 09:39:38
@freeenergyfreeworldfreepeople: ha neked kisebb a benzinköltséged, mint a többi járulékos költség (az autó árát nem számítva), akkor feleslegesen van autód.
Haywood
2010.10.29 10:35:46
@Csikós Zsolt: Ez tény, ráadásul ez akkora probléma, ami megkérdőjelezi a technológia használatát bizonyos országokban.
Szóval ezzel igazából mint megoldandó probléma kell számolni még a fejlesztés során. Ha kihoznak egy terméket, ami az év 5 hónapjában egy nagyságrenddel kevésbé használható / többet fogyaszt, azt senki nem veszi meg. Eleve úgy kell kitalálni, hogy ez fel sem merüljön. Persze mondjuk egy benzinkályhás állófűtés szintén növeli kicsit a fenntartási költségeket... :)
Szóval ezzel igazából mint megoldandó probléma kell számolni még a fejlesztés során. Ha kihoznak egy terméket, ami az év 5 hónapjában egy nagyságrenddel kevésbé használható / többet fogyaszt, azt senki nem veszi meg. Eleve úgy kell kitalálni, hogy ez fel sem merüljön. Persze mondjuk egy benzinkályhás állófűtés szintén növeli kicsit a fenntartási költségeket... :)
Okosabb politizálásra addig nem lesz Magyarországon lehetőség, amíg a monolit nyugdíjastömböt fel nem szalámizza valaki. A zsarolási potenciáljuk ugyanis súlyos problémát jelent. (Fotó: Barakonyi Szabolcs/Index) Az OVB hitelesítette egy nehézipari szakszervezet egyik…..
- Oh, wie typisch! - mondaná a német, de mondja sajna a hazai autós is. Pedig csak egy a sok közül ez a valaha volt szép, elegáns és prémium A6-os. Széthajtották-ütötték, körbetörték, majd a lízingcék visszavette és nyilvános árverésre bocsátotta. Tessék, nézzék csak meg…..
Haywood
2010.07.29 21:39:50
@ommm: Lehet, hogy igen, lehet, hogy nem. Te a posztban kb tényként közölted, hogy a nepper vett egy roncsot és akként is árulja tovább jó drágán. Miközben fogalmad sincs, hogy mit csinált vele, ugyanolyan teória ez is, meg az is, hogy rendesen megcsinált rajta mindent. Akár meg is nézhettétek volna élőben, ha már írtok róla és akkor legalább tudnád, hogy még mindig szar-e az ABS.
Tisztelt Orbán Viktor úr!Ön az ország miniszterelnöke, döntenie kell tudnia tehát súlyos kérdésekben. Ezért én most a saját súlyos dilemmáimat is Ön elé tárom – annál is inkább, mert leginkább Ön okozza azokat! Mielőtt belekezdenék, hangsúlyoznom kell, hogy amit le…..
Haywood
2010.06.11 10:04:42
@degerely: az a 17% az 21,59% valójában, mert a szuperbruttóra vonatkozik. Így 5,59% a különbség.
Az autós játékokban általában nem jó, ha más autókkal ütközünk, de a Vehiclesben éppen jól kivitelezett koccanásokkal juthatunk előbbre. Logikai-ügyességi játékról van szó, rendőr-, mentő- és tűzoltóautókkal kell fekete autókat letakarítanunk a pályáról úgy, hogy mi…..
Haywood
2010.06.11 09:24:41
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ehhez képest elképzelem, hogy a hölgyek munkába állás után megkapták a kötelező oktatásokat, melynek része, hogy majd ők lövöldöznek a nyitott páncélterem ajtajából kifelé mindenféle fedezék nélkül. Hát elég meredek...