Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Haywood

0 bejegyzést írt és 154 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
1902 körül. Többszintű vasúti kereszteződés, Berlin Anhalter Bahnhof, Németország..
Haywood 2018.12.17 14:28:01
@Haywood: Meg irányjelzőt is.
tampi Karácsonyfa alatt aludni 2015.11.20 22:45:30
    Ma azt mondta nekem a kamasz Peti, hogy már csak négy hét, és karácsony. Petinek mostanában nagyon nehéz, de mindent elkövet, hogy. Még a fenti mondata előtt két héttel elárulta, hogy a legjobban a világon a karácsonyt szereti. Mert akkor, aki hazamehet, elment, és akinek…..
tampi Házi feladat 23. 2015.09.02 22:38:08
  Vagy amikor megjön az Otthonba a srácod az iskolából, második nap, felsős lett, kemény az egész, be kell vágódni az új tanárnál, és akkor hozza az első házit, hogy családfát kell csinálni, és akinek nincs kész, egyest kap. Családfa?        ..
Haywood 2015.09.03 07:58:23
Kérdésed kicsit tömör, de ha arra utal, hogy merre lehet elindulni egy ilyen feladattal, akkor pl. ezt javaslom:
familysearch.org/search
Az általatok még ismert, de már nem élő ősökre rákeresve meglesznek az ő adataik (szülők neve, lakhely, évszámok) és így lehet visszafelé menni az időben. Gondolom azért nem a honfoglalásig kell.

Mondjuk azt nemtom, hogy aki az otthonban lakik, az hogy oldja meg ezt a feladatot...
Haywood 2015.09.03 12:06:20
@Tóth Lajos: Na, az kemény. Anyák napja 2.
  Több, mint nyolc hónapja dolgozom egy budapesti, nagyon jól működő gyermekotthonban. Előtte tizenvalahányig egy nagyon vidéki város melletti, még annál is vidékibb település átmeneti otthonában voltam nevelő. Emellett dolgoztam nyolc osztályos felzárkóztató képzésen,…..
Haywood 2015.06.16 09:55:18
Nehéz ez, nagyon sok ember van, aki rendes családban felnőve sem tud bánni a pénzzel, nincs megtakarítása, ha nagyobb összeghez jut, elveri rögtön. Szóval ez a hozzáállás nem feltétlenül az állami gondozottságból adódik, de az tény, hogy ez még pluszban nagyon megnehezíti a dolgot.

Abban nő fel, hogy folyton vágyik valamire, de sose kapja meg, látja maga körül a többi gyereket, akinek van mindene, amit ő is szeretne, menő akar lenni, márkás cuccokat, telefont. Ez az állapot tizenévesen a legrosszabb, és akkor 18 évesen, gyerekként nyakonöntik annyi pénzzel, ami lakásra, életkezdésre kevés, max. pár évig lehet belőle kihúzni, viszont kiválóan el lehet baszni pár nap alatt is, amikor végre királynak érezheti magát. Ehhez hatalmas önkontroll és céltudatosság kellene, hogy valaki ne csábuljon el.

Ha lett volna előtte jó példa - ahogy írtad is - az talán segít, de aki látja a jó példát, annak se mindig megy. A céltudatossághoz meg cél is kellene, ami szintén problémás, főleg felelős felnőtt támogatás nélkül. Ennyi pénzzel elindulva egy egyetemet se tud elvégezni, dolgoznia kell mellette, bár gondolom nem ez a jellemző következő lépcsőfok.

De ha még mindez rendben is lenne, ott van a legfőbb hiány, amivel addig élt, a szeretet és a család hiánya, amire vágyik és amit könnyű kihasználni, és ahogy írtad, ki is használják. A Millió dolláros bébi-ben nagyon szépen volt ez ábrázolva.

Amit én csinálnék, persze lehet túl naiv vagyok
(és ez eleve csak annál működhet, aki legalább elvi szinten megérti, hogy miért fontos ez neki, és hajlandó is tenni érte.):

- sokat beszélni velük erről, amíg még kisebbek. Hogy legalább hallják, tudják, hogy mi fog történni, megmutatni a rossz példákat, meg a jó példát, ha van. Terveket készíttetni velük, hogy mit csinálnak majd, hogyan gazdálkodnak, mennyit és mire költenek, hogyan takarékoskodnak. Ha van olyan idősebb volt gondozott, akinek sikerült ezt a csapdát elkerülni, akkor ő is beszélhet velük, mert ő talán autentikusabb.

- az állam, ha érdekelné ez az egész, adhatná ezt a pénzt valami havi járadék formájában is, akkor legalább tovább tartana, meg nagyobb esély lenne belejönni az élhető takarékoskodásba. Persze úgy vannak vele gondolom, hogy 18 éves, felelős felnőtt, el tudja dönteni, mi a jó neki. Csak éppen nem.
Innentől kezdve az ő pénze, azt csinál vele amit akar, gondolom fel sem merül a lehetősége valami "pénzügyi gyámságnak" vagy tanácsadásnak, hogy pl. valaki más is nézzen rá, ha hirtelen kiveszi az egészet és kérdezze meg, hogy mire költi.
Egyszer volt, hol nem volt, még az üveghegyen, meg a kurtán túró furcsa farkú malacon is túl, volt egyszer egy nagy kerek erdő. A nagy kerek erdő a kis négyszögletes tó, a közepes háromszög formájú mocsár, és az annál alig kisebb, banán alakú rét között terült el, valahol…..
Haywood 2013.11.22 11:25:51
@raki_: az viszont a nyulak érdeme, hogy amikor a helyzet holtpontra jutott és az látszott, hogy ebből nincs normális kiút, akkor ők billentették el a problémát a megoldás irányába azzal, hogy javasolták egy független szakértő bevonását. Tehát az elején bénák voltak, de amikor felismerték, hogy a problémát nem tudják saját hatáskörben megoldani, nem sunnyogtak, hanem léptek és így win-win szituáció lett a vége.
Haywood 2013.11.22 12:05:06
@raki: Én voltam a bagoly. :) A sikerdíjam bánta volna, ha nem jut eszükbe, hogy hozzám forduljanak. :)
...volt olyan eset is, amikor az adós emailben közölte velük, hogy épp most ég az autó. Csupán egyetlen baj van: mindez nem ésszerű dolog. Sőt, kifejezett ostobaság. Minden kár, amit az autóban okoz az ügyfél, az ő adósságát növeli, azaz, ha az autó megsemmisül, az…..
Haywood 2012.06.08 10:19:02
@Gyurma73: Hol nézted? Mennyi az új ár és mennyi a januári? Miből gondolod, hogy ebből nem lehet alkudni? A vételár az, amin az üzlet megköttetik, nem a hirdetett ár.

Másrészt a cikk alapvetően személyautókról szólt, egy haszonjárműnél kisebb ez a faktor, ez tény, hiszen ott sokkal inkább a praktikus értékeit nézik egy autónak.
Haywood 2012.06.08 10:43:53
@Gyurma73: eddig a piaci értékvesztésről volt szó, hogy jön ide az avultatás?
Haywood 2012.06.08 10:59:04
@Gyurma73: Szerintem meg pont nem. A haszonjármű értéke attól függ, hogy mennyi pénzt tudsz még vele termelni, így nagyjából lineárisan csökken az értéke az elhasználódással és ez látszik is a használt árakon. A szgk értéke meg az elején sokat esik, aztán évente egyre kevesebbet.

Azt a két Caddyt meg eleve egy VW szalon árulja, szóval nem igazi használt, csak forgalomba helyezték valamiért, ráadásul a ténylegesen mennyiért adnák oda kérdés továbbra is nyitott.
Belsőség Nepperlecke, 1.rész 2012.02.22 17:20:00
Legyen ön is gátlástalan nepper, pár apró lépésben:1. szerezzen be külföldön egy közepesen lepusztult SL500-ast2. ideiglenes német rendszámmal és biztosítással hozza be az országba3. tekertesse meg az órát egy profival, hadd szóljon4. locsolja le szilikonnal, takarítsa ki5.…..
Haywood 2012.02.22 18:30:08
@CsGergo: egy üres, kitöltetlen, kereskedelmi forgalomban kapható nyomtatványt árul. Ez hol okirat-hamisítás?
Haywood 2012.02.22 20:29:14
@4karika: egyetértek azzal, hogy az így árult és eladott szervizkönyvek jelentős részét arra használják, hogy alátámasszák vele egy visszatekert órájú autó hamis km-futását. Viszont van egy pár szempont ami azért árnyalhatja a képet:
- ilyen füzeteket tucatszám vehetsz az ebay-en pár ezer Ft-ért teljesen legálisan, számlával, miközben pl. kitöltetlen útleveleket nem nagyon árulnak. Szóval ez szerintem legális.
- ezek német/angol nyelvűek és hiányzik belőle a matrica, amire rányomtatták a konkrét autó adatait. Azért ez feltűnhet annak, aki megnézi és közben minden más dokumentáció magyar. Magyar nyelvű biankó füzetet nem árulnak, ami azért elárul valamit. :)
- aki hamis pecséteket üt bele, meg egyéb módon próbálja elhitetni, hogy ez egy adott autóhoz tartozik, az tényleg hamisítást követ el, de ez ugye nem az eladó.
- előfordulhat olyan, hogy bármilyen rossz szándék nélkül kell egy ilyen. Vettem egy autót kb fél éve, a márkaszervizes background-check alapján rendben volt, de a szervizkönyve hiányzott, mert elhagyták. Mivel szeretem tudni, hogy mikor mi történt az autóval, és ezt kényelmetlenebb egy kockás füzetbe írni, vettem kb 3000-ért egy sz.könyvet az ebay-en, ugyanilyet, üreset, német nyelvűt. Nem megyek márkaszervizbe, de amit csinálok az autóval, azt beleírom. A PoHu 25-30-ért pótolta volna. Nekem ez így jobb volt.
A robogók a történelem folyamán határozottan a menő járművek közé sorolódtak, amíg a mopedek, főleg a klasszikus pedálosak különösebben sosem voltak azok, inkább megmaradtak praktikus közlekedési eszköznek. Főleg nálunk, ahol nem igazán alakult ki a mopedes kultúra, de ami…..
TComment Sörért rendszámot 2012.01.18 06:15:00
A fényhidas Focus kombi már a felüljárón bekapcsolta a villogókat, aztán egyre türelmetlenebbül villogtatta a reflektort is. Semmi baj, drágám... Mai cikkünk blogposztja...
Haywood 2012.01.18 10:24:10
@klarky: azt tudod, hogy P-rendszámot milyen tevékenységi körrel rendelkező cégek igényelhetnek?
Haywood 2012.01.18 10:56:12
@klarky: szerintem nem, bár őszintén szólva nem láttam még a cégkivonatukat, de nekem gyanús, hogy nem gépjármű-kereskedelem vagy gépjárműgyártás/javítás a főtevékenységük. Ettől persze lehet, hogy megkapnák, végül is ők is kipróbálják az autókat, még ha ez nem is ugyanaz, mint amikor egy szerelő műszaki szempontból tesztel egy autót mondjuk javítás után.

Másrészt viszont ha én kölcsönkapok egy autót pár napra egy magyarországi Kft.-től, akkor szerintem az adott Kft. felelőssége, hogy milen rendszám van az autón és hogy az törvényes-e. Vagy amikor autót bérelsz akármelyik rent-a-car jellegű cégtől, akkor szoktál vinni P-rendszámot, hogy azzal használd?
Haywood 2012.01.18 11:30:43
@Technocol:
@Szárnyati Gézа:

Ezek egyike sem igaz jelenleg. Ja és "forgalmi" sincs hozzá.
TComment Autó a közömbösöknek 2011.10.26 06:00:00
Nem érdeklik az autók ellenben szeret méhészkedni? Hidegen hagyja mindennemű járműbuzéria de ha már szükségszerűen pénzt ad érte, akkor megadja a módját? Nos, ezt itt pontosan önnek találták ki. Mai cikkünk blogposztja...
Haywood 2011.10.26 13:38:37
@Bambano: mondjuk ez így igaz, csak számomra életszerűtlen ennek a tényleges haszna. Ti biztos olyan helyen vezettek sokat, ahol van hely és idő üresben gyakran kigurítani az autót, nálam ez elenyésző (városi forgalom). Ha leveszem a lábam a gázról, akkor azt azért teszem, mert lassítani/megállni kell, akkor meg jobb, ha a motorfék segít és közben nem fogyaszt.
A két lábbal a földön állók aránya a vevők között ezrelékekben mérhető. Ezért, mint vásárlóerő, kalkulálni velük nem lehet. Mai cikkünk blogposztja...
Haywood 2011.10.13 22:46:08
@Mallorca: azért hívnak ritkán, mert 30 db olcsóbb 2005-ös vagy fiatalabb Lacetti van fent a hahu-n, mint a tied, 15 db, ha a 100.000 km alattiakat nézem. Ettől még a tied érhet annyit, mint amennyiért árulod, meg lehet, hogy jobb is sokkal, mint az olcsóbbak, de sajnos a kereslet kicsi, a kínálat meg nagy. És aki keres, az olcsón akar jó állapotút venni. Az ár az ugye ott van a hirdetésben, a jó állapotot meg legfeljebb majd hozzáképzeli. Sajnos az ár a döntő, szart olcsón könnyebb eladni, mint jót árában. Téli gumik nincsenek hozzá? Beleírhatnád a hirdetésbe, akár külön áron is. Meg ha egy 100-assal olcsóbban raknád fel (1.099.000), akkor már többen hívnának szerintem. Kérdés, hogy mennyire sürgős. Mert ha ráérsz, akkor lehet egyszer szerencséd lesz.
Haywood 2011.10.13 23:06:14
@Krisi: Ugye van az a fajta vásárló, aki viszi a műszert, aminek két állása van: jó meg szar. Megnézi vele a kocsit, a műszer kiírja, hogy szar, ő meg megveszi, mert tetszik neki, meg már otthon eldöntötte, hogy meg fogja venni. Na, ez egy ilyen volt.
Rengetegen fordulnak hozzánk: autót vennének, mire figyeljenek. Tessék, összegyűjtöttünk egy maréknyi tanácsot a rizikófaktor minimalizálása érdekében. Vélemények az azonos című írásunkról...
Haywood 2011.05.12 16:09:36
@nekend: A képek nagyon sz@rok, szerintem kérjél e-mailben több nagyobb képet az autóról, amit nem félhomályban csináltak. Amúgy amit egyáltalán nem említ a leírás, hogy törésmentes-e, tehát valszeg volt törve. Ez persze nem baj, csak meg kell nézni, hogy mennyire volt sérült és rendesen megcsinálták -e.
Van az úgy még az én életemben is, hogy elkészülnek dolgok. Na, nem teljesen, de mondjuk, legalább részfolyamatokat sikerül lezárnom. Például Csabi elkészült Dezsővel. Mielőtt bárki arra kezdene gyanakodni, hogy tudósítás következik a Capellából, sietve leszögezem: Csabi a…..
  Talán olvasták Alfám történetét, a csodaszép, minden porcikájában csábító, V6-os 166-os sztoriját. Lehet, azt is, hogyan sikerült visszaszereznem vételárát a morálisan kissé ingoványos neppertől. Nem kezdenék hosszú fejtegetésbe arról, miként és hogyan jutottam el…..
Ma délelőtt a nyugdíjpénztárak képviselőit az NGM-be hívta Matolcsy György. Vajon miről volt szó, mi fog történni? Ott voltunk, összefoglaló:   ..
Haywood 2010.11.25 13:46:57
@BGy: A befizetett pénzed úgy tűnik el, hogy jövő hónapban odaadják a nyugdíjasoknak.
Méltatlan ez az egész sztori: van egy cég, amelyik jó minőségű, egységesre fényezett autókkal sorakozik fel a reptér előtt a szerződésnek megfelelően, de túlságosan magas áron, nem túl jó minőségben szállítja az utasokat Budapestre, ráadásul elszámolási vitába kerül…..
A dudenhofeni Opel Ampera-villantáson nem tudtunk meg sokat, coming-out biztosan nem volt, de nálam jobbkor jobb helyeket megjárt újságíró kollégák azért hallottak egy-két pletykát, s ezeket a pletykákat azóta aláhúzta az Autocar magazin cikke is, amiben részletesen boncolják a…..
Haywood 2010.10.29 08:44:08
@Csikós Zsolt: A hajtási veszteség, meg a többi hatásfok lényegtelen, mert arra mérési eredmény van, hogy 50-55 km-t megy teljesen feltöltött akkuval. Szóval ez a mérés már tartalmaz minden veszteséget. A hőmérséklet meg a belsőégésű motoros autók fogyasztását is befolyásolja (legalábbis az elején, amíg el nem éri az üzemi hőfokot.) Az viszont nem mindegy, hogy ezt a teljes akku-feltöltést 4,5 vagy 6 liter benzin árából tudjuk-e megoldani.

Egyébként a koncepció tetszik, hogy alapból a "tiszta" energiát használja, de végső esetre ott a hagyományos hajtás is. Így napi munkába járásra lehet használni füst nélkül, de ha messzebb kell menni, akkor sem kell másik autó emellé.

Megvenni meg majd akkor éri meg, ha x év múlva a hagyományos autókat kitiltják a (bel)városokból, így kvázi rá lesz szorítva mindenki, aki autózni akar városon belül. És akkor nem az lesz a szempont, hogy mennyi a benzin és mennyi az áram, hanem az, hogy csak ilyeneket éri meg megvenni.
Haywood 2010.10.29 09:39:38
@freeenergyfreeworldfreepeople: ha neked kisebb a benzinköltséged, mint a többi járulékos költség (az autó árát nem számítva), akkor feleslegesen van autód.
Haywood 2010.10.29 10:35:46
@Csikós Zsolt: Ez tény, ráadásul ez akkora probléma, ami megkérdőjelezi a technológia használatát bizonyos országokban.
Szóval ezzel igazából mint megoldandó probléma kell számolni még a fejlesztés során. Ha kihoznak egy terméket, ami az év 5 hónapjában egy nagyságrenddel kevésbé használható / többet fogyaszt, azt senki nem veszi meg. Eleve úgy kell kitalálni, hogy ez fel sem merüljön. Persze mondjuk egy benzinkályhás állófűtés szintén növeli kicsit a fenntartási költségeket... :)
Okosabb politizálásra addig nem lesz Magyarországon lehetőség, amíg a monolit nyugdíjastömböt fel nem szalámizza valaki. A zsarolási potenciáljuk ugyanis súlyos problémát jelent. (Fotó: Barakonyi Szabolcs/Index) Az OVB hitelesítette egy nehézipari szakszervezet egyik…..
Belsőség Kis magyar lábszag 2010.07.29 19:33:00
- Oh, wie typisch! - mondaná a német, de mondja sajna a hazai autós is. Pedig csak egy a sok közül ez a valaha volt szép, elegáns és prémium A6-os. Széthajtották-ütötték, körbetörték, majd a lízingcék visszavette és nyilvános árverésre bocsátotta. Tessék, nézzék csak meg…..
Haywood 2010.07.29 21:08:11
Az óratekergetés az tény és elítélendő.

Minden más meg fel van fújva.

Szervizkönyv: lehet hamisított, persze, meg az is lehet, hogy a nepper megvette az előző tulajtól, aki mondjuk a lízingcégnek nem adta oda, mikor vitték a kocsit. 2004-es az autó, hogyha 2006-2007-ig volt vezetve a könyv (garanciális kötelező szervizek), akkor kb stimmel a könyv az átírt km-órával. Szóval ez simán lehet eredeti is.

Sérülések: 2 kisebb városi koccanás kijavítása után simán ilyen festékvastagság-értékek lehetnek. Ha totálkáros, kiflibe hajtott autó lett volna, akkor nem ilyen értékek lennének. Szóval ez teljesen OK 200.000 után, ráadásul a hirdetésben nem írja, hogy nem volt törve.

Egyéb hibák: igen, az előző tulaj leszarta a kocsit, így tudta a nepper olcsón megvenni, mert szar állapotban volt. És? Nyilván ki lehet javítani ezeket. Valszeg meg is tette. Nehogy már azt kérd számon, hogy miért nem egy roncsot árul. Azért egy szar kormányszervó elég hamar kiderül, kétlem, hogy úgy árulná. Emelőt is lehet venni a boltban.

Az ár: Ha ennyi a piaci ár, akkor el fogja tudni ennyiért adni, ha meg másfél, mint szerinted, akkor nem. Szóval ezen kár görcsölni, a piac megoldja. Ha meg csak az a problémád, hogy sokat keres rajta, miközben azért dolgozott is érte, akkor azt mondom, hogy a lehetőség előtted is nyitva.

Szóval tény, hogy tekergette az órát, és ezt el is ítélem. De semmi más bizonyítható. Ja, mutasson már valaki egy 6 éves eladó dízel audit neppertől valós km óra állással a hasznaltauto.hu-n.
Haywood 2010.07.29 21:39:50
@ommm: Lehet, hogy igen, lehet, hogy nem. Te a posztban kb tényként közölted, hogy a nepper vett egy roncsot és akként is árulja tovább jó drágán. Miközben fogalmad sincs, hogy mit csinált vele, ugyanolyan teória ez is, meg az is, hogy rendesen megcsinált rajta mindent. Akár meg is nézhettétek volna élőben, ha már írtok róla és akkor legalább tudnád, hogy még mindig szar-e az ABS.
ProgBlog Hurrá! - vagy Basszameg? 2010.06.10 22:44:00
Tisztelt Orbán Viktor úr!Ön az ország miniszterelnöke, döntenie kell tudnia tehát súlyos kérdésekben. Ezért én most a saját súlyos dilemmáimat is Ön elé tárom – annál is inkább, mert leginkább Ön okozza azokat! Mielőtt belekezdenék, hangsúlyoznom kell, hogy amit le…..
Haywood 2010.06.11 10:04:42
@degerely: az a 17% az 21,59% valójában, mert a szuperbruttóra vonatkozik. Így 5,59% a különbség.
Az autós játékokban általában nem jó, ha más autókkal ütközünk, de a Vehiclesben éppen jól kivitelezett koccanásokkal juthatunk előbbre. Logikai-ügyességi játékról van szó, rendőr-, mentő- és tűzoltóautókkal kell fekete autókat letakarítanunk a pályáról úgy, hogy mi…..
Haywood 2010.06.11 09:24:41