Adatok
zotyis
0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az örök vesszőparipa: van, de mégsincs rakpart Budapesten. Az elmúlt napokban felmerült, hogy a fővárosi önkormányzat kapná meg a Duna-parti ingatlanok használati jogát, de persze a kerületek beintettek. Így megint tolódik az egységes rakpart-rendezés. Pedig számos ötlet…..
Zomblaze a Hősök DJ-jeként, valamint Bobafett és Bobakrome mellett vált országosan ismertté, azóta viszont sok minden történt. Múlt héten jelent meg második szólólemeze, a Dronk Noise. Az elődjéhez hasonlóan ismét teljesen ingyen letölthető dalcsokor hangulatban, és stílusban…..
zotyis
2012.03.19 19:40:53
@atila68: buffon. nem a kapus.
víz │ város │ ember
Lyon Confluence – Folyóparti városfejlesztés extrazöld üzemmódban
2011.06.28 11:47:00
Lyon Párizs után a második legnagyobb agglomerációval rendelkező (1,4 millió fő) gazdasági, kereskedelmi és kulturális központ. Az elmúlt századokban azonban éppen ennek a fellendülésnek köszönhetően ember és folyó távol került egymástól, a folyók inkább ipari és…..
zotyis
2012.02.21 13:42:38
Ha érdekel, bővebben olvashattok erről a szakdolgozatomban:
viranyifontan.files.wordpress.com/2012/01/dissertation_zoltan-g-viranyi.pdf
@ahha
Lyon földrajzi pozíciója leginkább azért előkelő, mert Párizs és Marseille között fekszik. A Párizs-Marseille vasútvonal is a Lyon-Perrache pályaudvaron keresztül vezetett, ez - és a hajózható folyók - segítették elő az ipari terület kialakulását.
Az e két város közötti autópálya szintén itt halad el (a város közepén!), és pont ez okozza a városrész legnagyobb problémáját, amit a projekt nem old meg: a belvárostól (Bellecour) való elválasztottságot. Ez szerintem mindaddig megold(hat)atlan, amíg az elkerülő gyűrű teljesen meg nem épül, és meg nem szűnik a félszigeten keresztben át- és a Rhône mentén hosszában végigmenő hatalmas autóforgalom.
(Erről és a mesterséges félsziget építéséről is olvashatsz a tanulmányban.)
@mestska
Lyon gyakran emlékeztetett Budapestre. A folyó (nyugati) jobb partján hegyek kis kanyargós utcákkal (az ottani óváros), a bal parton logikus rendben tervezett modern városszerkezet.
A félsziget tényleg kivétel. Nemigen lehet megfeleltetni egy észak felé véget nem érő Margitszigetnek, hiszen itt van az (egyik) legforgalmasabb városközpont.
viranyifontan.files.wordpress.com/2012/01/dissertation_zoltan-g-viranyi.pdf
@ahha
Lyon földrajzi pozíciója leginkább azért előkelő, mert Párizs és Marseille között fekszik. A Párizs-Marseille vasútvonal is a Lyon-Perrache pályaudvaron keresztül vezetett, ez - és a hajózható folyók - segítették elő az ipari terület kialakulását.
Az e két város közötti autópálya szintén itt halad el (a város közepén!), és pont ez okozza a városrész legnagyobb problémáját, amit a projekt nem old meg: a belvárostól (Bellecour) való elválasztottságot. Ez szerintem mindaddig megold(hat)atlan, amíg az elkerülő gyűrű teljesen meg nem épül, és meg nem szűnik a félszigeten keresztben át- és a Rhône mentén hosszában végigmenő hatalmas autóforgalom.
(Erről és a mesterséges félsziget építéséről is olvashatsz a tanulmányban.)
@mestska
Lyon gyakran emlékeztetett Budapestre. A folyó (nyugati) jobb partján hegyek kis kanyargós utcákkal (az ottani óváros), a bal parton logikus rendben tervezett modern városszerkezet.
A félsziget tényleg kivétel. Nemigen lehet megfeleltetni egy észak felé véget nem érő Margitszigetnek, hiszen itt van az (egyik) legforgalmasabb városközpont.
A helyszín Lyon legnagyobb egyetemi campusa: a háromszög alapú tömbben kollégiumi épületek, egy nagy menza, délen és keleten pedig kis családi házak. Kerítéssel van körülvéve. A kapuk nappal nyitva vannak, gyakorlatilag a terület mindenki számára átjárható, estére viszont…..
zotyis
2011.02.06 14:32:56
érdekes, hogy a franciák ragaszkodtak nagyon ehhez az elrendezéshez. én a blogon is említett (tarsas2010.blog.hu/2010/10/21/horsens_dania_csaba_2010) dániai suliba jártam (Csabával azt hiszem pont elkerültük egymást). ott a régi kollégiumokban sokan (kb 20-an) használtunk egy-egy konyhát, és még a folyosókat közösségi térként, az új építésű vagy felújított diákszállók viszont 2-3 fős lakásokra voltak osztva. az ottani francia barátaim a túlzott dán individualizmust szidták, és inkább azt élvezték, mikor mindenki mindenkivel együtt élt, mégha ez néha kényelmetlenségekkel járt is együtt. (persze, biztos az ellenkező véleményekre is sok példa van.) ti az 5-7 "collocateurrel", úgy tűnik, arany középutat találtatok.
a szintén a blogon bemutatott és a fejlécen is látható koppenhágai koleszt nem hiába említik sokan jó példaként; minket el is vittek tanulmányi kirándulásra. ott is néhány emberre jut egy-egy konyha és társalgó, viszont a blokkok nincsenek élesen elválasztva egymástól. biztos jót tesz a közösségi életnek. (nesze neked, skandináv bezárkózottság :) az már csak hab a tortán, hogy mennyire jól néz ki kívülről-belülről!
a szintén a blogon bemutatott és a fejlécen is látható koppenhágai koleszt nem hiába említik sokan jó példaként; minket el is vittek tanulmányi kirándulásra. ott is néhány emberre jut egy-egy konyha és társalgó, viszont a blokkok nincsenek élesen elválasztva egymástól. biztos jót tesz a közösségi életnek. (nesze neked, skandináv bezárkózottság :) az már csak hab a tortán, hogy mennyire jól néz ki kívülről-belülről!
A Nemausus 20 éve (pdf, angol és francia nyelven)
"Nemausus" - Nîmes latin neve, Nîmes meg a város ahol a fenti (szociális bérlakásokat tartalmazó) társasház áll, tervezte Jean Nouvel. Nagy ős-klasszikus, illendő volna tudnunk róla. A területen korábban arborétum volt, innen (a…..
zotyis
2011.02.06 13:36:50
btjunkie.org/torrent/Architecture-04of23-Nemausus-1-Xvid-AC3-Multi-Audio-en-de-fr-ww/3323719d23a7402192f1f15950f76d81acd1fe6582cd
Itt fenn van az egész film német, angol és francia nyelven (választható hangsávval). A szöveg ebben a részben engem jobban meggyőzött, mint a képek, úgyhogy érdemes.
Itt fenn van az egész film német, angol és francia nyelven (választható hangsávval). A szöveg ebben a részben engem jobban meggyőzött, mint a képek, úgyhogy érdemes.
Szeptember 5-ig még lehet jelentkezni a Daazo és a Jameson közös pályázatára, egy-egy klasszikus film 60 másodperces verziójával. Műfaj, stílus, technika szabadon választott. A pályázati feltételekről, a zsűriről és a díjakról bővebben itt lehet olvasni, illetve a már…..
Az észak-koreai diktátor, Kim Dzsong Il filmimádatáról márciusi számunkban már esett szó, ugyanezt a témát járja körbe Shane Smith, a VBS (online műsorszolgáltató) egyik alapítója, aki el is utazott Észak-Koreába, hogy megnézze az ország legnagyobb filmstúdióját. (Ugyanezt…..
zotyis
2010.06.08 09:26:23
Ünnep van ma odafenn! Eljött mindenki, aki számít… Itt van Roberto, Pier Paolo, Alberto, Marcello és nem oly rég Antonioni is befutott… Giulietta tortát is sütött, 90 gyertya ég a tetején, egy valamikor volt, ám nem felejthető édes élet emlékére…Via Margutta 110…..
zotyis
2010.01.20 18:48:40
@oleandro: bocs, csak a pontosság kedvéért. nem mastroianni volt paparazzo, mivel ő nem fényképész volt, hanem újságíró. a fotós barátját/társát hívták így.
Meglepő eredménnyel zárult a Teszt Plussz fogyasztóvédő magazin nagy barackpálinka-tesztje: az elmúlt években nevet szerzett kis magán főzdék italai a 17 tagú mezőny közepén és a legvégén rekedtek, a dobogón viszont két nagyvállalat pálinkája is szerepelt. Komoly elemzésnek…..
Berci és Döme, a két patkány így szokott aludni...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az autós közlekedés Lyonban is borzalmas, nagyon sok a dugó annak ellenére (vagy pont amiatt), hogy Édouard Herriot, a híres és nagyhatású polgármester egy jól autózható, fluid várost szeretett volna létrehozni.
Ennek köszönhető az is, hogy nem kell messzire menni "rossz" példáért a barátságos, játszóteres, sétányos, bringautas rakparttól. Elég átnézni a Rhône túlpartjára, ahol egy konkrét autópálya fut. (Ha Párizsból Marseille-be szeretnél autózni, át kell menned Lyon legbelebb belvárosán - ez azért abszurd.) Elég volt kicsit elbambulnom, míg a városban kerékpároztam, és simán rátévedtem az autópályára. Szerencsére épp - mint mindig - dugó volt, így az álló kamionok közt nem voltam nagy veszélyben.
A szakdolgozatomban, amit a Confluence negyed (a Rhône "rossz" oldala) felújításáról írtam, ezt tudtam a legnagyobb kifogásnak felhozni: a félsziget (és az új, példamutató zöld negyed) egyik oldala promenád, a másik megközelíthetetlen egy hatsávos autópálya miatt.
Ha érdekel:
viranyifontan.wordpress.com/2011/01/13/dissertation/