Adatok
kemizsolt
0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Urbanista
Jobb-e vagy rosszabb-e az új Ferenciek tere terv a réginél, esetleg nincs is olyan nagy különbség a kettő közt? - vendégposzt
2013.03.27 11:21:21
Már a hétfő rádiófelvételen is állandó téma volt a Sadia által felfedezett új látványterv a Ferenciek tere átalakításáról, melyet aztán végigrágtak a Budapest-bloggerek, majd végül az Index is felfigyelt rá. Már igazán illett volna nekem is alakítanom róla valamit, de…..
kemizsolt
2013.03.27 19:57:59
@Rocko-: A belvárosi autópálya kifejezés már-már szlengnek tekinthető, nem új keletű dolog. Feltehetően onnan ered, hogy az Erzsébet-híd budai oldalától közel 1 km-en keresztül lehajtó sávok vannak, illetve volt egy nem szintbeli felhajtó is, amit most megszüntetnek. Valóban nem volt kint rajta az autópálya tábla, nem volt elválasztó és leállósáv. Attól függetlenül meggyőződésem, hogy oka volt és van az elnevezés ráragadásának. Az autóforgalom megnövekedésének okát én az átgondolatlan város- és infrastruktúra fejlesztésben, a P+R parkolók hiányában, a valós alternatívát nehezen nyújtó, rossz minőségű tömegközlekedésben keresném.
Ritka az, mikor az egész országot egyöntetűen ugyanaz a kérdés foglalkoztatja, mint történt az a napokban. A hirtelen ránkzúdúló viharos időjárás olyan mértékű zűrzavart okozott, melyre alig akad példa az elmúlt évtizedekből. A legnagyobb gondot az autópályán elakadó…..
kemizsolt
2013.03.18 21:38:16
@Kara kán:
Természetesen az lenne a legjobb, ha az erdőt imitálni lehetne valamilyen szinten, csak ugye pont a terület kisajátítás miatt erre kicsi a lehetőség. Viszont az utak menti védősávoknál, különösen ilyen nagy forgalom esetén (napi 60 000 gépjármű Győr, Tatabánya környékén, aminek 36%-a tehergépkocsi) át kell gondolni, hogy milyen fajokat ültetnek, mert például több igazán szép faj, mint a platán, illetve sok őshonos, mint a bükk, a tölgy nem bírnák a szennyezést és elpusztulnának. Viszont gondos tervezéssel (akár külföldi hasonló éghajlatú példákból tanulva) ki lehet választani a megfelelő fajokat, az elrendezést, hogy kellően változatos legyen, de a feladatát ellássa. Ha ültetnek egy pár sor fát, ott nem alakul ki ökoszisztéma és nem fogja tudni fenntartani magát, ezáltal sokkal hajlamosabb lesz a betegségekre, nagyobb az esély, hogy nem marad meg.
Természetesen az lenne a legjobb, ha az erdőt imitálni lehetne valamilyen szinten, csak ugye pont a terület kisajátítás miatt erre kicsi a lehetőség. Viszont az utak menti védősávoknál, különösen ilyen nagy forgalom esetén (napi 60 000 gépjármű Győr, Tatabánya környékén, aminek 36%-a tehergépkocsi) át kell gondolni, hogy milyen fajokat ültetnek, mert például több igazán szép faj, mint a platán, illetve sok őshonos, mint a bükk, a tölgy nem bírnák a szennyezést és elpusztulnának. Viszont gondos tervezéssel (akár külföldi hasonló éghajlatú példákból tanulva) ki lehet választani a megfelelő fajokat, az elrendezést, hogy kellően változatos legyen, de a feladatát ellássa. Ha ültetnek egy pár sor fát, ott nem alakul ki ökoszisztéma és nem fogja tudni fenntartani magát, ezáltal sokkal hajlamosabb lesz a betegségekre, nagyobb az esély, hogy nem marad meg.
kemizsolt
2013.03.18 12:35:35
@D4D: Magyarország hosszútávú gyorsforgalmi út fejlesztési koncepciója szerint az M1-es autópálya Tatabányáig lesz egyszer 2x3 sávos és állítólag beton burkolatú, mint az M0 új szakasza.
Budapestieknek a Margitszigetre kisétálni sokszor olyan, mint egy jó étteremben rántotthúst rendelni. Kicsit unalmasnak, túlontúl ismertnek, közhelyesnek számít. Pedig ahogy rántotthúsból is van különleges, úgy a Margitsziget is tartogat ritkán látható szépségeket a…..
kemizsolt
2012.10.29 22:07:11
@Hmmm...: A poszt a Margitsziget őszi szépségét hívatott bemutatni azok számára, akiknek nincs módjuk kijutni oda. Kimondottan az a célja, hogy egy séta-programot ajánljon mindenkinek, aki elolvassa. A Szökőkút és a Rózsakert felújítása csak említés szinten került bele a cikkbe. A fejlesztések pontos elemzése több utánajárást igényel, sőt akár saját posztot. Saját - előzetes - véleményem szerint a Szökőkút körüli díszburkolat, ami a port és esetenként a sarat váltja, jó ötlet, tekintve, hogy azt a teret intenzíven használják az emberek, érdemes valamilyen módon burkolni. De ennek mikéntje teljesen más téma. A sziget pedig nem botanikus kert, hanem közpark, ezáltal teljesen más a funkciója illetve a tervezett fejlesztések célja is. Viszont, ha elkezdik a munkát, illetve elkészül a fejlesztés, ígérem, hogy lesz módunk megvitatni a "megoldást"!:)
Eltelt tizenöt év mióta megnyitott az első hipermarket Magyarországon. Ezek a tágas üzletek rengeteg embert csábítanak nap mint nap vásárlásra. A költekezni vágyók közel háromnegyede autóval érkezik. Ennek okán hatalmas parkolókra volt (és van) szükség, amit korábban a…..
kemizsolt
2012.06.14 13:16:20
@Townsend: A fák megfelelő méretű termőföldterület és elegendő víz esetén nagy fákká nőnének. Jól említetted, hogy locsolni sem nagyon szokták őket. Hervasztó a látvány és még idegesítő is, hogy a nyári 40 fokban nincs egy fa, ami legalább kis árnyékot vetne, ha egy órára bemész vásárolni. Valószínűleg csak más kialakításon múlna és egy kis ápoláson..na meg persze tervezői hozzáálláson és szabályozáson.
@Tenoce: Nálunk is van Lidl. Azokban a parkolókban még az 1 nm-t sem éri el a fa számára meghagyott földterület. A műgyantás dolgot pedig még megnézem nálunk is..:)
@Tenoce: Nálunk is van Lidl. Azokban a parkolókban még az 1 nm-t sem éri el a fa számára meghagyott földterület. A műgyantás dolgot pedig még megnézem nálunk is..:)
Az ember kiskorában egész más szemmel nézi a világot, mint felnőtten, hajlamos mindenben a játékot, az örömöt látni, a zörgő papírtól kezdve a grafitceruzán át egészen a növényekig. Később aztán elfeledkezünk róla, hogy az egyszerű, hétköznapi dolgok mennyi vidámság…..
kemizsolt
2012.06.12 09:08:31
@kacsa.: Először is köszönöm a kiegészítést, valóban még nagyon sok játék van, illetve mindenki emlékezetében más marad meg. Most ennyi játékos növény fért bele a bemutatásba, viszont a későbbiekben találkozunk majd még néhánnyal.
Az átlagember, még ha nem is gondolkodik rajta, sokféle fát ismer. Gyerekként mindenki gyűjtötte a gesztenyét és annak összetéveszthetetlen levelét; sokan csipegettek és akasztottak a fülükre cseresznyét, meggyet a kertben. A platánfát kérgéről a legegyszerűbb megismerni,…..
kemizsolt
2012.06.04 15:38:51
@Kakimaki0123456789: Az a baj az alátámasztással, hogyha egy helyen alátámasztod, attól még az ág vége felé haladva ugyanúgy fel lehet mászni, ezáltal tovább hintázni, azzal a különbséggel, hogy az ág nem teljes hosszában viseli a terhelést, hanem egy helyen, az alátámasztásnál. Így ott, az alátámasztás mentén idővel lehasad - gondolj a csempevágóra. Tehát az alátámasztás vagy az ág teljes hosszában történik vagy felesleges. andrás75-nek teljesen igaza van: Az embereknek, a parkban sétálóknak kell eljutni addig a szintig, hogy tiszteljék az értékét. Illetőleg a Főkert-nek is tennie kellene valamit, legalább pótolni az ellopott táblákat. Sajnos megkeresésemre azóta sem reagáltak.
kemizsolt
2012.06.05 20:17:36
@andrás75: Nem rossz ötlet, hogy próbáljunk mi tenni valamit. Viszont ketten lehet, hogy kevesen leszünk. Milyen ötleted van? Mert ugye mi csak úgy önként nem helyezhetünk el valamit a közterületen..
Várunk minden ötletet illetve csatlakozókat is!:)
Várunk minden ötletet illetve csatlakozókat is!:)
kemizsolt
2012.06.06 09:35:36
@andrás75: Az én ötletem: A fa védelmét mindenképpen a fokozottabb figyelemfelhívással lehetne elérni. A fa körül megfelelő távolságban például saját levele alakját formázó, árnyékot jól tűrő és a terület vegetációjába beleillő sövényt, növénykiültetést tudnék elképzelni. A kiültetés különböző irányokból, de legalább 6 helyen megszakadna, ahol be lehetne menni a fához. A minimum kétnyelvű figyelemfelhívó táblák pedig ezen "bejáratoknál" lennének elhelyezve.
Urbanista
Gyorsvasút épül a Liszt Ferenc Repülőtérre. Honnan menjen és merre? Vagy jobb lenne inkább a 3-as metrót kivinni Ferihegyre?
2012.05.02 16:23:00
Ha minden igaz, kínaiak építik meg nekünk a gyorsvasutat a Keleti Pályaudvar és a Liszt Ferenc Repülőtér között. Határidőről óvatosan szó sem esik, ami bölcs dolog. (Talán már kevesen emlékeznek rá, hogy Demszky és Gyurcsány 2013-ra ígért hasonlót, ráadásul…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz