Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Prof.Silverman

0 bejegyzést írt és 41 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Sefatias Erő, nem pedig személy 2012.06.12 15:21:00
Néhány nappal ezelőtt egy postban leirtam azt, hogy mire jutottam a szent szellem voltával kapcsolatban. Ez a véleményem nem változott meg, viszont a birtokomban van egy könyv, amely Jehova Tanúi közül is nagyon keveseknek van meg, ráadásul az Őrtorony könyvtárból is kihagyták…..
Prof.Silverman 2013.12.07 10:30:10
@ORION:

Jézus, amennyiben mégis visszajönne, akkor is a szeretetet és a megbocsátást hirdetné a bosszúszomjas emberekenek.

Az apostolok is azt hitték, majd rendet vág.

A bosszúszomjas kereszténység is ezt hiszi, mindezt azért, mert Mózes és Pál tanítását teszik az eredeti jézusi tan helyére.

De mi történt az asszír táborban:

"Miféle pusztítás volt ez? Az „angyalnak” fordított málách héberül azt jelenti: „akit azért küldtek,
hogy végrehajtsa a parancsot”, feltehetőleg az Úr parancsát. A Királyok és Ésaiás könyvének
szövege azt magyarázza, hogy „lelket” küldtek Szanhérib seregére.1 „Ímé én oly lelket adok belé,
hogy... visszatér az ő földjére” - így szólt a katasztrófát közvetlenül megelőző prófécia. Több
tízezer harcos egyszerre bekövetkező halála nem lehet dögvész következménye, ahogy általában
feltételezik, mert a dögvész nem csap le ilyen hirtelen; a járvány, ha gyors, néhány nap alatt fertőz
meg egy nagy tábort, de úgy hat a sokaságra, hogy ez a fertőzések napról napra növekvő számával
jár.
A számos talmudi és midrási forrás mind egyetért abban, hogy miképpen pusztult el az asszír sereg:
lélek szállt le az égből Szanhérib táborára. Nem tűz, hanem emésztő lélek alakjában: „Lelkük
elégett, bár ruhájuk érintetlen maradt.” A jelenséget szörnyű zaj kísérte.2
Az aradgibil az ignis e coelo (tűz az égből) babiloni megfelelője.3
Szanhérib seregének pusztulásáról Hérodotosz is leír egy változatot. Ő egyiptomi utazása során az
egyiptomi papoktól vagy történetíróktól azt hallotta, hogy Szanhérib serege, amikor az egyiptomi
határokat fenyegette, egyetlen éjszaka elpusztult. E történet szerint egy egyiptomi templomban
tenyerében egeret tartó istenség szobrát állították fel, hogy megemlékezzenek e csodás eseményről.
A jelképes alakhoz Hérodotosz azt a magyarázatot fűzte, hogy egerek miriádja lepte el az asszír
tábort, s ezek szétrágták íjaik húrját és más fegyvereiket; a csapatok, fegyvereiktől megfosztva,
páni félelemben menekültek.
Josephus Flavius megismételte Hérodotosz változatát, és hozzátette, hogy létezik egy másik
változat is a kaldeus-görög történetíró, Bérósszosz tollából. Josephus bevezető szavakat írt egy
Bérósszosz-idézethez, de maga az idézet hiányzik A zsidók története jelenlegi szövegéből.
Nyilvánvaló, hogy ez a magyarázat eltért a Hérodotoszétól. Josephus közismerten racionális
beszámolójában az áll, hogy (bubó-) pestis okozta száznyolcvanötezer harcos hirtelen halálát az
asszír táborban, Jeruzsálem falai előtt, az ostrom legelső éjszakáján.
Hérodotosz elmondja, hogy látta a tenyerén egeret tartó isten szobrát, melyet az esemény emlékére
állítottak. Egyiptomban két város vallotta magáénak a szent állatot, a cickányt: délen Panopolisz
(Akhmim), északon pedig Letopolisz. Hérodotosz nem utazott Dél-Egyiptomba; ezért nyilván a
letopoliszi szobrot látta. Még ma is sok, néha zarándokok imáival teleírt bronzegér található
Letopolisz földjében.
A szent egér kultuszát tápláló mindkét város a „mennydörgés és meteoritok szent városa” volt.4
Letopolisz egyiptomi nevét ugyanaz a hieroglifa jelöli, mint a „mennydörgést”.
Egy, az Újbirodalom korából és Letopoliszból származó szövegben az áll, hogy e városban
ünnepségeket rendeztek „az ellenségeket emésztő tűz éjszakája” emlékére. E tűz olyan volt, mint
„a szél által az ég és a föld végéig űzött láng”.5 „Előjövök és belépek az emésztő tűzbe az
ellenségek elűzésének napján”, mondja a szöveg az isten nevében. A szent egeret tartó isten tehát
az emésztő tűz istene volt.
A kommentátorok azonban, amikor az egeret a bubópestis jelképeként értelmezték,6 egyetértettek
Josephus Flaviusszal abban, hogy Szanhérib seregét dögvész pusztította el.
Különös, hogy Hérodotosz számos kommentátora és a Biblia nem kevesebb kommentátora nem
fordított figyelmet a csapás e leírásainak bizonyos megegyezéseire. Ezékiás súlyosan
megbetegedett valamiféle bubófertőzéstől, és csaknem meghalt. Ésaiást hívták, ő azt mondta a
királynak, hogy meghal, de hamarosan visszatért, és orvosságot kínált neki - fügét rakott a
kelésekre -, majd azt mondta a királynak, hogy az Úr megszabadítja az azonnali haláltól és
ugyanakkor megszabadítja „az assiriai király kezéből... e várost”."

üdv
S
Egy élet, egy rossz döntés! Hol is kezdjem... talán 12 éves voltam amikor a Tanúk becsengettek hozzánk. Mi szívesen fogadtuk Őket hisz Istenről beszéltek ( az rossz nem lehet gondoltuk ). Tanulmányozás elkezdődött, majd lassan a gyerekeket is oda ültették, oda ültünk.Később…..
Prof.Silverman 2012.05.08 16:36:46
@Τιμόθεος:

ha hozzávágnask valakihez ezer oldalt, az vagy el se kezdi, vagy megunja pár oldal után, mivel ez a téma hatalmas, apró lépésekben lehet haladni annak érdekében, hogy közben meg is lehessen vitatni......
Prof.Silverman 2012.05.08 17:19:50
@reboot:

ha valaki képes kiszakadni a jehovatanúitól, arrról feltételezem, hogy képes a megtérésre is.
Prof.Silverman 2012.05.09 11:37:08
@szehenza:

MIlyen szempontból hiteles?
ÖSSZEFOGLALÓ   Jehova tanúi legfontosabb állítása, hogy miután Jézus Krisztus megkezdte a feltételezett láthatatlan jelenlétét 1914-ben, megvizsgálta a földön lévő vallásos szervezeteket, és az Őrtorony Biblia és Traktátus Társulata esett a választása, mint „hű és…..