Adatok
Prof.Silverman
0 bejegyzést írt és 41 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Néhány nappal ezelőtt egy postban leirtam azt, hogy mire jutottam a szent szellem voltával kapcsolatban. Ez a véleményem nem változott meg, viszont a birtokomban van egy könyv, amely Jehova Tanúi közül is nagyon keveseknek van meg, ráadásul az Őrtorony könyvtárból is kihagyták…..
Mindenkinek Jehova Tanúiról
Jehova Tanúi Őrtorony Társulatának MEGHIÚSULT PRÓFÉCIÁI
2012.02.08 13:49:00
JEHOVA TANÚINAK ÁLLÍTÁSA, MISZERINT ŐK PRÓFÉTÁK
Az Őrtorony 1972 április 1-i kiadásának 197. oldalán az alábbi állítás olvasható: "Tehát van Jehovának prófétája, hogy segítse őket, figyelmeztesse őket a veszélyekre, és kijelentse az eljövendő dolgokat?... Ezekre a…..
Egy élet, egy rossz döntés!
Hol is kezdjem... talán 12 éves voltam amikor a Tanúk becsengettek hozzánk. Mi szívesen fogadtuk Őket hisz Istenről beszéltek ( az rossz nem lehet gondoltuk ). Tanulmányozás elkezdődött, majd lassan a gyerekeket is oda ültették, oda ültünk.Később…..
Prof.Silverman
2012.05.08 16:36:46
@Τιμόθεος:
ha hozzávágnask valakihez ezer oldalt, az vagy el se kezdi, vagy megunja pár oldal után, mivel ez a téma hatalmas, apró lépésekben lehet haladni annak érdekében, hogy közben meg is lehessen vitatni......
ha hozzávágnask valakihez ezer oldalt, az vagy el se kezdi, vagy megunja pár oldal után, mivel ez a téma hatalmas, apró lépésekben lehet haladni annak érdekében, hogy közben meg is lehessen vitatni......
Prof.Silverman
2012.05.08 17:19:50
@reboot:
ha valaki képes kiszakadni a jehovatanúitól, arrról feltételezem, hogy képes a megtérésre is.
ha valaki képes kiszakadni a jehovatanúitól, arrról feltételezem, hogy képes a megtérésre is.
Prof.Silverman
2012.05.09 11:37:08
Mindenkinek Jehova Tanúiról
HŰ ÉS ÉRTELMES SZOLGA? - Az Őrtorony Társulat 1919-es kinevezésének vizsgálata
2012.03.10 10:21:00
ÖSSZEFOGLALÓ
Jehova tanúi legfontosabb állítása, hogy miután Jézus Krisztus megkezdte a feltételezett láthatatlan jelenlétét 1914-ben, megvizsgálta a földön lévő vallásos szervezeteket, és az Őrtorony Biblia és Traktátus Társulata esett a választása, mint „hű és…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Jézus, amennyiben mégis visszajönne, akkor is a szeretetet és a megbocsátást hirdetné a bosszúszomjas emberekenek.
Az apostolok is azt hitték, majd rendet vág.
A bosszúszomjas kereszténység is ezt hiszi, mindezt azért, mert Mózes és Pál tanítását teszik az eredeti jézusi tan helyére.
De mi történt az asszír táborban:
"Miféle pusztítás volt ez? Az „angyalnak” fordított málách héberül azt jelenti: „akit azért küldtek,
hogy végrehajtsa a parancsot”, feltehetőleg az Úr parancsát. A Királyok és Ésaiás könyvének
szövege azt magyarázza, hogy „lelket” küldtek Szanhérib seregére.1 „Ímé én oly lelket adok belé,
hogy... visszatér az ő földjére” - így szólt a katasztrófát közvetlenül megelőző prófécia. Több
tízezer harcos egyszerre bekövetkező halála nem lehet dögvész következménye, ahogy általában
feltételezik, mert a dögvész nem csap le ilyen hirtelen; a járvány, ha gyors, néhány nap alatt fertőz
meg egy nagy tábort, de úgy hat a sokaságra, hogy ez a fertőzések napról napra növekvő számával
jár.
A számos talmudi és midrási forrás mind egyetért abban, hogy miképpen pusztult el az asszír sereg:
lélek szállt le az égből Szanhérib táborára. Nem tűz, hanem emésztő lélek alakjában: „Lelkük
elégett, bár ruhájuk érintetlen maradt.” A jelenséget szörnyű zaj kísérte.2
Az aradgibil az ignis e coelo (tűz az égből) babiloni megfelelője.3
Szanhérib seregének pusztulásáról Hérodotosz is leír egy változatot. Ő egyiptomi utazása során az
egyiptomi papoktól vagy történetíróktól azt hallotta, hogy Szanhérib serege, amikor az egyiptomi
határokat fenyegette, egyetlen éjszaka elpusztult. E történet szerint egy egyiptomi templomban
tenyerében egeret tartó istenség szobrát állították fel, hogy megemlékezzenek e csodás eseményről.
A jelképes alakhoz Hérodotosz azt a magyarázatot fűzte, hogy egerek miriádja lepte el az asszír
tábort, s ezek szétrágták íjaik húrját és más fegyvereiket; a csapatok, fegyvereiktől megfosztva,
páni félelemben menekültek.
Josephus Flavius megismételte Hérodotosz változatát, és hozzátette, hogy létezik egy másik
változat is a kaldeus-görög történetíró, Bérósszosz tollából. Josephus bevezető szavakat írt egy
Bérósszosz-idézethez, de maga az idézet hiányzik A zsidók története jelenlegi szövegéből.
Nyilvánvaló, hogy ez a magyarázat eltért a Hérodotoszétól. Josephus közismerten racionális
beszámolójában az áll, hogy (bubó-) pestis okozta száznyolcvanötezer harcos hirtelen halálát az
asszír táborban, Jeruzsálem falai előtt, az ostrom legelső éjszakáján.
Hérodotosz elmondja, hogy látta a tenyerén egeret tartó isten szobrát, melyet az esemény emlékére
állítottak. Egyiptomban két város vallotta magáénak a szent állatot, a cickányt: délen Panopolisz
(Akhmim), északon pedig Letopolisz. Hérodotosz nem utazott Dél-Egyiptomba; ezért nyilván a
letopoliszi szobrot látta. Még ma is sok, néha zarándokok imáival teleírt bronzegér található
Letopolisz földjében.
A szent egér kultuszát tápláló mindkét város a „mennydörgés és meteoritok szent városa” volt.4
Letopolisz egyiptomi nevét ugyanaz a hieroglifa jelöli, mint a „mennydörgést”.
Egy, az Újbirodalom korából és Letopoliszból származó szövegben az áll, hogy e városban
ünnepségeket rendeztek „az ellenségeket emésztő tűz éjszakája” emlékére. E tűz olyan volt, mint
„a szél által az ég és a föld végéig űzött láng”.5 „Előjövök és belépek az emésztő tűzbe az
ellenségek elűzésének napján”, mondja a szöveg az isten nevében. A szent egeret tartó isten tehát
az emésztő tűz istene volt.
A kommentátorok azonban, amikor az egeret a bubópestis jelképeként értelmezték,6 egyetértettek
Josephus Flaviusszal abban, hogy Szanhérib seregét dögvész pusztította el.
Különös, hogy Hérodotosz számos kommentátora és a Biblia nem kevesebb kommentátora nem
fordított figyelmet a csapás e leírásainak bizonyos megegyezéseire. Ezékiás súlyosan
megbetegedett valamiféle bubófertőzéstől, és csaknem meghalt. Ésaiást hívták, ő azt mondta a
királynak, hogy meghal, de hamarosan visszatért, és orvosságot kínált neki - fügét rakott a
kelésekre -, majd azt mondta a királynak, hogy az Úr megszabadítja az azonnali haláltól és
ugyanakkor megszabadítja „az assiriai király kezéből... e várost”."
üdv
S