Adatok
peaceman
0 bejegyzést írt és 20 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az egyébként is zsúfolt déli Belvárosban hamarosan közel hatvan parkolóhellyel lesz kevesebb. A hibás forgalomszervezés miatt az itt lakók helykeresgélése a kiskörút forgalmának felesleges növekedését okozhatja.
Elkészült az V. kerületi vagyonkezelő cég a „Déli-Belváros…..
peaceman
2013.07.19 17:26:32
@Fluffer: @AttilaBeregi:
Sajnos azt látom, hogy azok, akik évek óta megengedik és megengedhetik maguknak azt a luxust, hogy autót használjanak a belvárosban, képtelenek elképzelni, hogy még a nagybevásárlás is megoldható autó nélkül (higgyék el, nekem is megy). Biztos vagyok benne, hogy amikor a lovasközlekedést kitíltották, sokak azt is nehezményezték, ma elfogadhatatlan lenne, ha lócitrommal terítenèk be az önök utcáját.
Ha összehasonlítják a forgalmi torlódásban veszteglő egységnyi útszakaszra jutó gépkocsiutasok számát, és az általuk akadályozott közösségi közlekedési járművet (pl. buszt) használók számát, be kell látniuk, igazságtalan, hogy egy kisebb társadalmi csoport akadályozza a többséget a mindennapi tevékenységükben. Itt meglátásom szerint az a probléma, hogy ez a kisebbség több közterületet (!) akar kisajátítani, amihez az önkormányzat nem járul hozzá, de miért is tenné? Az autóhasználat beáldozható a fejlődés érdekében, esetleg ezért az aldozatért elvárható a társadalom, ill. a döntéshozók részéről némi elismerés, támogatás.
Ajánlom figyelmükbe Kopenhága történetét, ahol a '70-es években hasonló konfliktusok merültek fel, ma a belvárosban lakóknak eszébe se jut az autó.
Sajnos azt látom, hogy azok, akik évek óta megengedik és megengedhetik maguknak azt a luxust, hogy autót használjanak a belvárosban, képtelenek elképzelni, hogy még a nagybevásárlás is megoldható autó nélkül (higgyék el, nekem is megy). Biztos vagyok benne, hogy amikor a lovasközlekedést kitíltották, sokak azt is nehezményezték, ma elfogadhatatlan lenne, ha lócitrommal terítenèk be az önök utcáját.
Ha összehasonlítják a forgalmi torlódásban veszteglő egységnyi útszakaszra jutó gépkocsiutasok számát, és az általuk akadályozott közösségi közlekedési járművet (pl. buszt) használók számát, be kell látniuk, igazságtalan, hogy egy kisebb társadalmi csoport akadályozza a többséget a mindennapi tevékenységükben. Itt meglátásom szerint az a probléma, hogy ez a kisebbség több közterületet (!) akar kisajátítani, amihez az önkormányzat nem járul hozzá, de miért is tenné? Az autóhasználat beáldozható a fejlődés érdekében, esetleg ezért az aldozatért elvárható a társadalom, ill. a döntéshozók részéről némi elismerés, támogatás.
Ajánlom figyelmükbe Kopenhága történetét, ahol a '70-es években hasonló konfliktusok merültek fel, ma a belvárosban lakóknak eszébe se jut az autó.
Egy újabb remek projekt került fel a listánkra a 40 cm-es kilátó, a kutyafitnesz, a Világörökségi Kapuzat, a fatuskók és a besencei teniszpálya mellé. A Brandhouse kft. "Az Alföld legnagyobb szánkódombja" címmel pályázott az Új Széchényi Tervben, 3 hónap…..
Házi stúdió alatt elég sok mindent el lehet képzelni. Van aki a nappaliba állít néhány mikrofont, van aki hangszigetelt szobát épít a pincében. Nekem első sorban arra volt szükségem, hogy a zenei ötleteimet minél jobb minőségben rögzíteni tudjam. Ez a post nem arról fog…..
Júliustól negyedévente ellenőrzik majd a cukorbetegek szénhidrátfogyasztását, s aki nem tartja be az előírt diétát, az nem kaphat a korszerűbb gyógyszerből. Első ránézésre akár logikusnak is tűnhet a rendelkezés, de nem csak ésszerűtlen, hanem etikai szempontból is aggályos...
peaceman
2012.05.11 01:40:23
@73. Vladys - Vonajugend tiszt, a FIDESZ meg bal:
Csak azt akartam érzékeltetni, hogy rengeteg "kényelmetlenséggel" jár a dolog, és ezt senki sem választotta.
Csak azt akartam érzékeltetni, hogy rengeteg "kényelmetlenséggel" jár a dolog, és ezt senki sem választotta.
peaceman
2012.05.11 01:44:50
@73. Vladys - Vonajugend tiszt, a FIDESZ meg bal: örülök hogy erre a mondatra szűkült a véleményed. Feljebb volt ennél vadabb kijelentésed is. Üdv!
Fent és lent - gátlástalan patriotizmus
Budapest közlekedésfejlesztésének útvesztőiben IV.: Kötöttpályás buszokat Budapestre is!
2012.05.10 07:56:00
Sorozatunk eddigi három részében bemutattuk Budapest metróhálózatának irreálisan optimista képét, a 4-es metró-balhét és a miatta háttérbe szorult projekteket, valamint a villamoshálózat bővítésének terveit, végül pedig a trolibuszhálózat fejlesztésének…..
peaceman
2012.05.10 20:54:32
@mestska: Tökéletesen egyet értek.
Annyival egészíteném ki, hogy a szerző által említett városokban a teljes magyar lakosság bőven elférne kényelmesen.
Az a batárhosszú busz meg nem a pesti utakra termett.
Egyébkén a troli is kötött pályásnak minősül, és az EU támogatja annak a fejlesztését is, de az meg lényegesen kisebb kapacitást szolgáltat a villamosnál.
Annyival egészíteném ki, hogy a szerző által említett városokban a teljes magyar lakosság bőven elférne kényelmesen.
Az a batárhosszú busz meg nem a pesti utakra termett.
Egyébkén a troli is kötött pályásnak minősül, és az EU támogatja annak a fejlesztését is, de az meg lényegesen kisebb kapacitást szolgáltat a villamosnál.
peaceman
2012.05.10 20:56:45
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Tehát először is el kéne dönteni, hogy mit szeretnénk a belvárosban: sétáló utcákat, parkokat, játszótereket, vagy parkolókat. Elárulom, a két koncepció egyszerre nem megvalósítható. Ennek, a cikkben leírt megvalósításnak is az a rákfenéje, hogy a két, helyszűke miatt összeegyeztethetetlen elképzelést akarja ötvözni, és persze az eredmény végül senkinek sem kedvez. Pontosan ezért lenne szükség a (nyilvános!) hosszútávú koncepcionális tervekre, illetve hatástanulmányokra, hogy mindenki számára világos legyen, mi a városfejlesztési cél, és időben kiderüljön, ha az elképzelés nem felel meg a műszaki és társadalmi elvárásoknak.