Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Moin Moin

107 bejegyzést írt és 4129 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A várakozásoknak megfelelően Amy Coney Barrettet jelöli az amerikai elnök, aki az ötödik bírónő lehet a Legfelsőbb Bíróság (SCOTUS) történetében. Megválasztásával az eddiginél is konzervatívabb bíráskodás jöhet. Amy Coney Barrett katolikus, a bíráskodást tipikusan megosztó kérdéseket illetően: az…..
Kis radikális önmeghatározó "végső" kérdésekkel. Akinek kedve van, írja meg kommentben az összpontszámát. A képzeletbeli max. érték a legszélsőségesebb globalista-progresszista-konstruktivista, a min. a legbezárkózóbb-nemzetilényegű-reakciós álláspontoké. Zárójelben a megszerezhető pontok a kérdés…..
Moin Moin 2020.09.26 11:26:28
Mit csinálnak azzal a rengeteg pénzzel az ún tech cégek, amit felhalmoznak, azon túl, hogy valamennyit visszaadnak a részvényeseiknek? Mi a céljuk tehát a tudásukkal (a jövőbeni bevételüket is garantálandó, de nemcsak ezt)? Szokás mondani, hogy ezek a cégek adatokat vesznek és adnak el, azaz a…..
„Mi, ezt sokszor kijelentettük már, de a nemzeti oldal – ha tetszik – ellenzékben van”  -- mondja a fideszes jogász, ifj. Lomnici Zoltán tíz évnyi kormányzati erőszak után. Bár 2010-ben rendszerváltás történt, „ahhoz évtizedeknek kell eltennie, hogy valamiféle elitcsere legyen”, jelezte ifj.…..
Moin Moin 2020.09.15 07:18:51
@Főnix Oszlár Gazdag: Aha...!

És mi érdeke lenne Ausztriának/az osztrákoknak, ill. Szlovákiának/a szlovékoknak, valamint Szlovéniáank/a szlovéneknek visszaadni ezeket a csupán állításod szerint "magyar területeket"?

Gondolkozzatok már egy kicsit a partnerek fejével is! Ezt nem tudtátok 100-150 éves em, a románok és csehek meg ezt tudták, ebből (is) lett Trianon.

Javaslom neked, hogy ennyi ésszel bújj szépen vissza a Bibliádba - az való neked - és ne szólj bele a közügyekbe!
Ha már Krisztus feltámadása nem volt elég az egyháza kelet-európai nyúlványai számára, térjünk-e vissza a jobban bevált regulához? Orbán ezzel szemben azt gondolhatja -- csupa zárójeles spekuláció persze --, minek ilyen csacskaságokra fordítani az adófizetői pénzt (és ezzel a pénztárnoka is…..
Vegyük sorra mi nem működhet emberi szabadság nélkül! (Szögezzük le gyorsan, szabadságon a modern társadalmakban nem egy nemzet vagy kollektívum szabadságát értjük. Amire a mai posztfeudális, polgárosulatlan, nacionalista, modernizációellenes közvélemény szabadságként gondol, az valójában a…..
Ha olvasná az őt gúnyoló FB-posztokat, Orbán a térdét csapdosná a röhögéstől. Sokkal kevesebbet foglalkozik ő azzal, hogy exempli gratia mi itt a nemzeti és a keresztény, mint a posztolók -- leszámítva persze a kérdés egyetlen aspektusát: a hatalmi erejét. Orbán pontosan tudja, hogy a jövő nem…..
Ha van korokon átívelő (értsd: a hellén demokráciáktól máig ható) tanulsága a demokráciák működésének, hogy ez végső soron a logosznak (az értelem a szellem, a szavak és a gondolatok kicserélésének) a terepe -- tovább megyek: a munkája. Ahol elvész a lehetősége annak, hogy álláspontokat minden…..
Orbánnak könnyebb dolga volt, amikor a 2002-es veresége után (amikor már mindenki a lemondásáig visszalévő perceket számolta) ki kellett találnia, hogyan szervezi újjá a szavazóbázisát egyszerre a személye és a legrosszabb magyar hagyományok -- az enticizmus, a polgárosulatlan-jobbágyias…..
Az egyszerűség kedvéért kezdjük a kérdés megválaszolását a munkával. Minden ember, aki nem a tehetségének megfelelő munkát végzi a saját gyönyörűségére (=alkotás), az különböző mértékben szenved a munkavégzés során, ezért a munkavégzését (az eredeti, nem megvalósult kompetenciái felől) idegenként…..
  3,9 százalékosra nőtt a magyar infláció júliusban, ez a legmagasabb mutató az egész Európai Unióban – közölte a héten az Eurostat. Az EU-ban mindössze 0,9 százalékos volt az áremelkedés. Tegyük hozzá ehhez, hogy magyar inflációs adatokat a NER függeléke, a KSH szállítja, ezért a magyar adatok…..
Moin Moin 2020.08.23 09:59:57
Rétvári Bence szerint javult az egészségiállapot-helyzet: index.hu/belfold/2020/08/22/egeszsegugy_halandosag_megelozes_korai_halal_kezelheto_megelozheto_halal_eurostat_emmi_retvari_bence/ :)))

A biztos Fidesz-szavazó tömegek pedig visszataláltak a Kádár-kori "viszonylag tűrhetően élünk és biztonságban"-állapotba. Ráadásul (már megint) fogaklmuk sincs a világról és az össuefügglsekrő - a következményeket pedig nem is akarják megismerni. Az állampolgári felelősséget hírből sem ismerik.
A liberalizmus nem tankönyvi, normatív példák megfogadásával alakult ki a civilizált világban ( = észak-atlanti térség), hanem évszázadok bevett társadalmi gyakorlatának teoretizálásával. Előbb volt a gyakorlat és a felhajtó ereje, utána a teória és a (többnyire sikertelen) expanziója. Az egyenlő…..
Moin Moin 2020.08.16 21:17:11
@ijontichy: A kettő között csak lásztólagos az ellentmondás: abból adódik, hogy az állam sosem számolt el az elvont pénzzel - sok esetben pedig nyilvánvalóan nem közcélokat finanszírozott abból.

Emiatt alakult ki az a véleméyn az emberekben, hogy a befizetett adó számukra elveszett pénz és még közvetlen hasznot sem hoz.

Ezt scak erősítette az a kádárista szlogen, hogy majd ezt vagy azt - esetleg "mindent" - az állam szolgáltat nekik; mondva ezt úgy, hogy ennek a(z elvonásokon-újraelosztáson alapuló) fedezetoldalát sosem propagálták az embereknek. Ez logikusan következett a (szocialisztikus) állam etatista attitűdjéből - ám egy újfalta, szolgáltató állam nyíltan és nyugidtan odaállhat az emberek elé, mondván: tőlünk ezt és ezt kapjátok, abból, amit ezen és ezen a címen fizettek be. De még jobb, ha "önkorményzati rendszerűvé" tesznek minél több közösségi ellátást/szolgáltatást - nem csupán az egészség- és nyugdíjbiztosítást, hanem a közösségi (helyi) közlekedést, infrastruktúra-fenntartást is.

A lényeg: teljesen átlátható szervezeteket kell működtetni és az állampolgárok által működtetett ellenzőrző mechanizmusokat. Minden eszközzel, propagandéval, tűzzel-vassal azt kell sulykolni, hogy "mindez a ti pénzetekből van!" - ráadásul az egyes szolgáltatásokat látható módon kell "különkasszásítani".

Nem rövid az út a mai állapotoktól addig, hogy az meberek szívesen finanszírozzanak közszolgáltatásokat - de ez is lehet egy új "ellenzéki sztori", amely segít "az embereket" (érzelmileg is) átállítani az ellenzék oldalára.
Moin Moin 2020.08.16 21:59:23
@morpho: Én értem: ott volt a Fidesz-párti Alkotmánybíróság, amely képes volt népszavazásra bocsáthatónak ítélni egy a költségvetést érintő kérdést. (Ez utóbbi tilalom alá esik.)

Abban az időszakban már régen a Fidesz tematizálta aközélelet, csak az ő narratívája hatotta át az. Gyurcsány halott volt politikailag, az akkori kormányoldal pedog semmiféle erőt nem fektetett abba, hogy az ő prppagandája hatékony legyen. Egy kevéssé tudatos népnél ennyi elég egy 300 Ft-os kérdés eldöntéséhez.

Én viszont egészen másról írtam: arról, hogy miféle ellenzéki társadalomépítő és népszerűvé tehető narratíva lehetséges: "Visszadjuk a pénzeteket!"
1914 júliusában már nyilvánvaló lehetett, hogy általános európai háború van készülőben, de a bekövetkező világvégére aligha számított bárki is. Mint rendesen, ezúttal is szinte mindenki az előző háború megismétlésére készült, és úgy hitte, néhány hónapon belül döntő győzelmet aratnak. A „mire a…..
A kérdésen persze rögvest felháborodik a progresszív olvasó, amin nem kell csodálkozni. Ugyanez az olvasó tegnapelőtt nagy eséllyel üdvrivalgással fogadta Kozák Márton és Magyar Bálint elemzését, benne a következő (elvszerű) mondatokkal:  "A rendszerváltásra szövetkező egyesült ellenzéknek a siker…..
(...) Egy példát hozok arra, amit ők stratégiai felismerésként aposztrofálnak (de valójában, ahogy látni fogjuk, a wishful thinking kategóriájába tartozik): “[az előválasztásokon biztosítani kell, hogy] az előválasztási rendszer nyílt jellege az ellenzéki politikai szereplőket a legesélyesebb…..
Moin Moin 2020.08.13 22:26:37
@Főnix Oszlár Gazdag: Éppen hogy azért mer nem lesz benne: az ellenzéki kozákok fenik már rá javában a dzsidát!
A radikális baloldali egyenlőségeszmény a (döntően) anyagi és a (döntően) erkölcsi/elismerési/szimbolikus egyenlőségek között oszcillál már kétszáz éve, de minden esetben abból az ideális állapotból indul ki, amelyben a (közelebbről sosem definiált) egyenlőség tény és hozzá képest a valóság a…..
Moin Moin 2020.08.03 16:00:20
@HaFr: Ippeng 2 héttel késtél le!
Moin Moin 2020.08.03 17:53:51
Moin Moin 2020.08.03 21:34:27
@ijontichy: Nem, nem a Feketénél (Trierben), hanem a Németnél (Metzben)!!!

www.youtube.com/watch?v=Hv7PuoTJfsE
(És a szövegben sem fekete, hanem sötétbarna lányról van szó...)
Magyarországon a biztos szavazók fele életben tartja és támogatja az Orbán-rezsimet annak minden ismert gazemberségével. (Csontot vetek az objektivitásnak: van a mai Orbán -- elsősorban a migrációval, a multikulturalizmussal, a hagyományokkal és a progresszista-radikális egyenlőséggel kapcsolatos --…..
Moin Moin 2020.08.02 13:15:54
@HaFr: Nem: minden tárgy esetében így nevezik - ez a pont határozza meg azt, hogy egy tetszőleges (gravitációs térbe helyezett) tárgy meddig dönthető felborulás nélkül.

A hajózásban (az úszási stabilitásban) nyilván kitüntetett helye van ennek - de pl. ha egy túl alacsony erkélykorláton túlságosan kihajolsz és lezuhansz, akkor is az van, hogy a tömegközéppontod ("súlypontod") a metacentrumod fölé került - te meg Ábrahám kebelére! Ha a tömegközéppont egybeesik a metacentrummal, akkor az illető közömbösen viselkedik, mint magyar pógár a NER-ben...
Az index.hu és a blog.hu NER-esítése okán -- megelőzendő, hogy Orbánnak és barátainak termeljek pénzt a felületemen történő hirdetésekből -- addig hirdetésmentesre állítottam a blogot, amíg helyre nem áll a szerkesztőségek viszonylagos függetlensége. A blog így nem kerül be a "blogketrecbe", kisebb…..
Moin Moin 2020.07.25 10:56:08
@cvsvrs: Ide figyelj, de háromnapos Fidesz-trollocska: igazából nem érdekel, hogy téged, személyesen miféle szocializációs zavar tett olyanná, hogy kész vagy a NER-rezsimet szolgálni, pl. azzal, hogy e háromnapos léted alatt 117 kommenttel szemetelted már tele a blogszférát. (Nyilván nem ez az egy nicked van, szorgalmas seggfej lehetsz, akárcsak a társaid.)

Nevetni való az a hitvány módszer, amellyel itt előadod a "részben rezsimktitukusat" (pl.: "így magyarország európa szegényháza lesz. különösebb innováció nélkül egy haveri kör lenyúlja a pénzeket") - ezt a módszert az orosz titkosszolgálat fejlesztette ki: kritizálj is, hogy független látszatot kelthess a naivakban és megazvard őket!:) ...Ugyanakkor persze - megbízatásd szerint - belkinkelsz ide egy rezsimtámogató képet, amelyen az ún. "magyar külügyminiszter" épp valami támogatott vállalkozóval pózol. (Egy kérdés: miért éppen a külügyminiszter foglalkozik belföldi vállalatok támogatáséval?)

Szóval, édes kisfiam: neked e blogon semmi keresnivalód. Nincs adekvát véleményed (csak feladatod), az itt véleményt nyilvánítók többségével szemben leszadod annak a népnek a sorsát, amelyből való vagy. Ezért szólok: takarodj innen el!
Moin Moin 2020.07.25 11:11:10
@halgatassék el a másik fél is: Lennél elég bátor ezt szemtől szembe is elmondani nekem?*:)

*Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie den Blogbesizter...
Moin Moin 2020.07.25 13:02:35
@HaFr: Ja: ha megrohadt már!

Ami rohadt, az mind fekete...
1000 leütés A helyzet 2020.07.15 10:45:27
A magyar nép kritikus tömege számára – történelmi okok miatt – a nemzeti, a családi és a személyes kultúrából behozhatatlanul kimaradt a polgárosodás, a személyes szabadság iránti elkötelezettség (liberalizmus), az individualizáció és teljesítményelvű értékrend. Összefüggésben ezzel – végeredményben…..
Moin Moin 2020.07.15 20:12:49
@DrGehaeuse: Amit te összetévesztesz a (polgári) individualizmussal, az nem más, mint egy eleve "öröknek és legyőzhetetlennek" érzett hatalommal szembeni meglapuló, a hatalom felé alakoskodó-idomuló, napról napra folyó, improvizatív egyéni túlélési taktika.*

Ez legalább a török.kor óta a magyar társadalmi eszközkészlet és stratégia domináns eleme - és éppen ez a "lelki akadálya" bármiféle polgári-állampolgári önszerveződésnek: nem hisznek abban, hogy ez sikeres lehet a hatalommal szemben ("nem éri megy az egyéni kockázatot") és persze egymásban (az elvileg azonos érdekű-státuszú társaikban) sem képesek megbízni.

...

*Megjegyzem, Orbán is éppen így viselkedik az eu-s térben és belföldön egyaránt, ahogy ez a posztban is szerepel: "Az Orbán-rezsim mára ún. optimalizáló diktatúrává érett, amely mindig a végcélhoz (az abszolút alkotmányozó többség biztosításához) rendeli az eszközeit." Ő is éppúgy napról napra él túl és improvizál, mint "a magyarok": neki is ez az egy igazán ismerős (és persze nem polgári) társadalmi stratégiája van. Jó példa erre az, amit a 2010-es hatalomátvétele után pórbált (elengedtetni az EU-val a 3%-os adósságplafont), majd amikor erre Barroso keményen nemet mondott, akkor egyik pillanatról a másikra, mindenféle előzetes orbáni terv nélkül jött a "szabadságharc Brüsszel ellen". Amikor Orbán elindult Barrosoval tárgyalni, még eszében sem volt, hogy "szabadságharcot" hirdet majd pár nap múlva...
Moin Moin 2020.07.15 20:44:18
Egyébként: az a baj, hogy mnég azokból a magyarokból is hiányzik az egymás iránti bizalom és a közösségi önszervezés-képesség, akik értékrendje nem is nemzeti-etatista. ha ez nem így lenne, ha belőlük e készégek nem hiányoznának, akkor lenne reális lehetőség az ő politikai közösségként és "legnagyobb (legerősebb) kisebbségként" való megszervezésükre.

Érdekes ebből a szempontból a minapi lengyel elnökválasztás végeredményének területi és társadalmi csoportok szerinti lebontása, íme:

Itt vannak a választási terjesztési statisztikák, amelyeket a PMC adott. Idézet no comment.
Érdekes összefoglaló... ugye?
Lengyelország:
Varsó 67:32 Trzaskowski
Krakkó 61:38 Trzaskowski
Poznań 71:28 Trzaskowski
Gdańsk 70:29 Trzaskowski
Lublin 51:48 Trzaskowski
Katowice 61:38 Trzaskowski
Bydgoszcz 62:37 Trzaskowski
Szczecin 63:36 Trzaskowski
Wrocław 66:33 Trzaskowski
Gdańsk 62:37 Trzaskowski
Külföldi:
Belgium 75:24 Trzaskowski
Írország 77:22 Trzaskowski
Németország 77:23 Trzaskowski
Kína 87:13 Trzaskowski
Franciaország 66:34 Trzaskowski
Horvátország 86:14 Trzaskowski
Hollandia 83:17 Trzaskowski
Japán 85:15 Trzaskowski
Korea 89:11 Trzaskowski
Szingapúr 94:6 Trzaskowski
Thaiföld 88:12 Trzaskowski
Portugália 92:8 Trzaskowski
Spanyolország 82:18 Trzaskowski
Svédország 77:22 Trzaskowski
Csehország 88:12 Trzaskowski
Fehéroroszország 51:49 Duda
Ukrajna: 53:47 Duda
USA 54:45 Duda
Oktatás:
Magasabb 66:34 Trzaskowski
Átlagos 50:49 Duda
Profi 74:25 Duda
Alapvető 77:23 Duda
Életkor:
18-29 csoport 65:35 Trzaskowski
30-39 csoport 55:45 Trzaskowski
40-49 csoport 55:45 Trzaskowski
50-59 csoport 60:40 Duda
60-es csoport + 62:38 Duda
Szakmai csoportok:
Diák 70:30 Trzaskowski
Szolgáltatások 56:44 Trzaskowski
Menedzser / specialista 68:32 Trzaskowski
Cég tulajdonos 67:33 Trzaskowski
Munkanélküli 65:35 Duda
Nyugdíjas 64:36 Duda
Munkás 66:34 Duda
Farmer 81:19 Duda
Teljes városok 67:33 Trzaskowski
Teljes falu 63:37 duda
Forrás: PMC.

Mivel a lengyel társadalom sokkal inkább közbizalommal teli, tagjai (legalább a véleményközösségen belül) sokkal inkább képesek összetartani és önszerveződni, ezért a politikai érdekérvényesítés is sokkal jobban megy nekik.
Előző posztunkhoz hasonlóan - melyben az 5 legjobb háborús filmet kerestük - a világtörténelem legnagyobb hadvezéreinek kiválasztása is kemény feladat elé állított bennünket. Bár segített némileg a történelemtanári végzettség (egyikünk esetében), így sem volt egyszerű feladat az elmúlt 5 évezred sok…..
A "legjobb filmek" vagy különböző műfajú filmes alkotások listái többnyire tízes felsorolások szoktak lenni, ám a mi blogunk ars poetikája az ötös számkörbe tartozik, ahogy erről bemutatkozásunkban írtunk, így jelentős rövidítéssel élve mi ezúttal a legjobb ötre fókuszáltunk! Persze ezzel saját…..
Moin Moin 2020.07.09 08:05:16
@Equalizer.: Az A híd túl messze van filmként nem kifejezetten jólsikerült. Ott a történet az érdekes: hogy filmet készítettek egy a brit és amerikai tábornokok kivagysikodásából bekövetkezett kudarcból.

(Egyébként nekem a híd elég közel van: mindössze 39 lm ide a John Frostbrug, ahogy ma nevezik az arnhemi hidat... A nijmegeni (ejtsd: "Nejméhen", németesen "Nimvégen") meg csak 21.:) A film arnhemi jeleneteit - és a támadás előtti tábornoki szemlét is - egyébként a közeli Deventerben vették fel, a német főhadiszállás pedig, a film elején Zutphenben van...)
   "Azok a világ élvonalába tartozó tudósok, akikért mindenhol két kézzel kapkodnak, nem bírják ezt a bizonytalanságot, és elmennek, a gyengék pedig itt maradnak. Azok, akik nemcsak híján vannak a külföldi állásajánlatoknak, de a teljesítményük tényleges nemzetközi mércével mérve elégtelen,…..
Moin Moin 2020.07.05 18:42:01
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Amiatt, ahogy kezelte az MTA szétcseszésével kapcsolatos dolgokat.

Nem igaz, hogy a jó matematikusok egyben jó vezetők is - Napoleon kivétel volt!:)))
Moin Moin 2020.07.05 21:49:23
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Bocs - de épp az igazolja a totális alkamatlanságát, hogy nekiállt "megállapodni" azzal a Fidesszel, amely nem ismer kompromisszumot, tehát megállpodást sem tart be.

Itt nem hagyományos stratégiát kellett volna követni. Akkor lett volna esély a győzelemre, ha nem a maga kis, parciális pályáján próbál meg játszani.
A Teherelosztó ügye elég régóta borzolja a kedélyeket, hosszas huzavona ment arról, hogy mi legyen ezzel a 70-as években épült házzal a Várban. Én is leírtam róla a véleményemet többször, legutóbb akkor, amikor kiderült, hogy mégis csak bontani fogják ezt a fontos kulturális örökséget. Merthogy…..
Moin Moin 2020.07.01 07:04:44
@innovation: "Ez az épület egyszerűen nem illik ide." - Miért, mit is jelent ez a bizonyos sokat emlegetett "illeszkedés"?

Mindenek előtt az épület arányait: a környezete, azaz a szomszédságában álló épületek méreteihez, főbb tömegarányaihoz. Ebből a szempontból a teherelosztó tökéletesen illeszkedik.

Jelent aztán az illeszkedést - sokak szerint, akik általában laikusok és "szemre mondanak ítéletet, séróból" - formai, részletképzési illeszkedést is. Ez már sokkal problematikusabb a budai várnegyednél, több okból is. Eleve mások az arányai és részletei egy gótikus, egy barokk, vagy egy klasszicista épületnek, netán a konkrét helyen egy eklektikus neogótikus "szupernehéz objektumnak", mint az Országos Levéltár tömbje, amely viszont főbb tömegarányaiban baromira túlnő a környezetén; ebből a szempontból egyáltalán nem "illeszkedik". Viszont mivel "szép régies" formákból van összetákolva, a jónép "gyönyörűnek és - mint te is - "követendőnek", "befejezendőnek" gondolja. (Noha a maga korában az emberek utálták, akárcsak a ma favorizált nagykörúti bérpalotasort, a New York kávéház épületével egyetemben…)

Ami a teherelosztó tornyát illeti: ez aztán anszolút illeszkedik a várnegyedbe, ahol a középkorban legalább 20 hasonló méretű-arányú torony állt. Ráadásul a forma még finoman utal a várnegyed számos épületén nyomot hagyó "csonkulásokra" is. ...Igaz, nem gótikus vagy barokk torony... De hát a barokk korban sem építettek gótikus tornyokat és a klasszicizmusban sem rokokót - ezt nevetségesnek találták volna! "Régies" formákkal az építészet történetében valójában csak nagyon kevés kor operált - általában olyan korszakok, amelyek valamiért "identitást", önigazolást, példát és "tiszteletre méltóságot" kerestek a korábbi korokban. Ennek külön irodalma van: ilyen volt a XIX. sz-i eklekticizmus is, amely egyébként a romantikából nőtt is. (Ha érdekel a téma, légy szíves ennek is utánaolvasni!) Az a korszak, amelyben a teherelosztó született, egy magabiztos, technikai civilizációs korszak volt, nyilván nem "középkori", vagy feudális ízlésvilággal építkezett. (Megjegyzés: az akkori magyar tehetős építtetők sem másoltak történelmi formákat, nem "díszítették ki szépen" a házaikat: a korra az volt a jellemző, hogy az akkori modern nyugati építészetet utánozták. Tehát a kor magyar emberei is "modernben gondolkodtak"!)

Ami ezek után "érvként" megmarad a teherelosztóval szemben, az a "közízlés" - ami viszont a magyar lakosság esetében közismertlen silány, súlyosan identitáskereső (akárcsak a történelemszemlélet - elég megnézni a sok autón ott lévő Nagymagyarország-matricákat!) és múltba menekülő. Én őrizkednék attól, hogy a magam zavarosságát a teherelosztó lebontásának támogatásával és egy sosem létezett, tehát hazug "új, szép épület" odakövetelésével nyilvánvalóvá tegyem...:-)
…Egyébként: egy a saját történelmét és annak (állítólagos., nagyon szelektíve értelmezett-kiválogatott) értékeit annyira a közgondolkodás középpontjába állító népnél különösen érdekes, hogy a közelmúltjának egyik legikonikusabb, legértékesebb és az adott korról sok „üzenetet” hordozó épületét vágyik elpusztítani. Ebben is megmutatkozik, hogy a magyarok nem a valódi történelmükre és értékeikre kíváncsiak, hanem csupán egy hamis önigazolást keresnek – a jelen átérzett sikertelensége és frusztrációi elől egy mesterségesen megálmodott „múltba” menekülnek. …Szellemi szint és a valósághoz való viszonyulás tekintetében a teherelosztó lebontása annyit jelent: „Soros!”
Moin Moin 2020.07.01 08:45:04
@clemens: Kezdjük a legvégével!

A "Kálvin-téri épületek" alatt gondolom, Virág Csaba irodaházait érted? Nos, ezek az épületek az eredeti terveikhez képest (fogalmazzunk így) "jelentősen átalakultak", éspedig a beruházó döntései alapján. Ezt a beruházó azért tehette meg, mert a hozzád hasonló (és most kijön belőlem a két elemi!) műveletlen tahók "alkotta" fővárosi önkormányzat képtelen volt és nem is tartotta fontosnak a rendszerváltás óta kidolgoztatni és elfogadtatni Budapest stratégiai városfeljesztési koncepcióját... Ennek híján az építtető dönt "esztétiaki" és építészetminőségi kérdésekben - úgy, ahogy. Jó példa erre a Kálvin-téren álló Hotel Korona "semmilyen", 1980-as évekbeli silány "középszer-osztrák" építészeti világa...

Ami azt a kijelentésedet illeti, hogy "az elmúlt 100 évben az építészet nem alkotott maradandót, talmi csillogásokat hozott létre, melyek 10-20 év elteltével már jó esetben is csak az "elmegy" kategóriát képviselik, rosszabb esetben inkább szégyellni valóak" - nos, ezt a mondatodat legfeljebb neked kéne szégyellned!:-) Régi igazság, hogy valaki minél ostobább, annál könnyebben ítélkezik - ez igaz rád is.