Adatok
Thomas Dantes
0 bejegyzést írt és 1238 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A haditengerészeteknél a nagy leépítések valójában nem a washingtoni konferenciát követően kezdődtek, hanem jóval korábban. A háború lezárását követően azonnal nagy selejtezési hullám kezdődött szinte minden nagyobb haditengerészetnél. Elsősorban a régebbi építésű, elavult egységektől igyekeztek…..
Önnek is van egy története? Írjon nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre
Tisztelt Mt!
Megpróbálom röviden leírni a történteket, a lényeg hogy kb. 2018. augusztusától dolgoztam a tapéta-, parketta-, függönykereskedelemmel foglalkozó szakáruházban Miskolcon, mint értékesítő. A napokban történt,…..
Thomas Dantes
2020.02.27 16:38:09
Thomas Dantes
2020.02.27 19:45:42
@Valakiateleprol: Kemény vagy mint Tarzan sarka. Vajon az életben is kemény vagy, vagy csak a fotelból?
A hadihajók iránt érdeklődők szűk hazai tábora számára kiemelt jelentősége van a Tegetthoff osztályú csatahajóknak, hiszen ha nem is töltöttek be említésre érdemes szerepet a haditengerészetek történetében, mégis ezek voltak az egyetlen dreadnoughtok, melyek kapcsolódnak a magyar történelemhez.…..
A mai nap volt az utolsó, a holnapi lesz az első
Egy kövér kislány lelkének darabkája
2020.01.23 15:20:44
Tudjátok egyetlen dologgal nem számoltam mikor elkezdtem a történetem kiírását blog formájában. Ez a dolog pedig a kommentelők voltak. Azt már említettem Nektek, hogy van egy másik blogom is, ott nem nagyon jellemző, hogy kommentálnának az olvasók. Na nem úgy itt! Először meg is lepődtem, hogy…..
Thomas Dantes
2020.01.24 14:35:17
@Reggie: Tökéletesen fals és ostoba példa. Amit te mondasz, az nyilván és érthető módon zavaró ha valaki közösségben , a te példádban étteremben csinálja.
De, például egy étterermben ülő meleg párról nem látszik hogy ők azok. Nyilván nem az étterem asztalán fognak baszni, az hogy odahaza mti tesznek egymással, azt meg nem látod ha csak nem vagy kukkoló.
De, például egy étterermben ülő meleg párról nem látszik hogy ők azok. Nyilván nem az étterem asztalán fognak baszni, az hogy odahaza mti tesznek egymással, azt meg nem látod ha csak nem vagy kukkoló.
Általánosan elterjedt nézet, hogy régen az emberek sokkal hamarabb meghaltak, mint mostanában.
Biztos előfordult ilyen, bár ugye az ilyen általános kijelentéseknél nem árt tisztázni, hogy ki mit ért a "régen" szó alatt. Mert a múltunk nem egy egységes massza, hanem sok-sok különböző korszak…..
Minden gyönyörű. Ma valahogy könnyű felkelni. Este egy buliba megyek, addig meg még ezer elintéznivalóm van: bevásárlás, ebéd a barátommal, délután angolórát tartok. Az életemet a naptárammal összekötve élem és akkor vagyok boldog, ha tele van - ma legalábbis így érzem.
Ma legalábbis így…..
Thomas Dantes
2019.10.11 11:20:51
@MAXVAL bircaman közíró: Hogy ez a lény-embernnek nem neveznélek- mekkora egy darab hányás.
de ha már a pofonoknál tartunk. Megütnél egy beteg embert? Na bazd meg akkor.
Vállald fel a valós neved. Meg hogy hol laksz. Aztán meglátjuk ki pofoz meg mit.
Legyen benned gerinc pofonmester!
de ha már a pofonoknál tartunk. Megütnél egy beteg embert? Na bazd meg akkor.
Vállald fel a valós neved. Meg hogy hol laksz. Aztán meglátjuk ki pofoz meg mit.
Legyen benned gerinc pofonmester!
Thomas Dantes
2019.10.11 12:18:19
@MAXVAL bircaman közíró: Akkor nagyon szívesen találkoznék veled. Ha a jó indulatú erőszakot segítségnek gondolod, nosza. Találkozzunk. Meglátjuk. Más nem szeretne találkozni? Próbáljuk már ki milyen az a jó indulatú erőszak. Aki ennyire bátor, hogy egy beteget megütne, az biztos kemény fiú.
Ki ne találkozott volna már a társasház faliújságára tűzött rövidke üzenettel?! Többségében velős, unalmas stílusú, de közhasznú mondanivalót tartalmazó cetlikről van szó. Igen ám, de van néhány levél, ami az adott ház lakóin kívül a többi ember figyelmét is felkeltette. Lássuk miért.....
Thomas Dantes
2019.08.27 19:50:32
@GépBalta: Szerinted. Viszont a kutya az ember társa. Nem háziállat, társ. A legrégebben megszelídített faj, legrégebb óta él az emberel, az egyetlen faj, amely tényleg társként ,,gondol" az emberre.
A kutya természetes közege az ember
És mielőtt azal jönnél ,hogy valami kutyabuzi vagyok, meg baromság, elmondanám neked, az ez etológia, az állatok viselkedésével foglalkozó tudomány álláspontja. Ezek tények, igazolt tények. Olvass utána, a szakmájában világhírű Csányi professzor munkásságának.
Persze nem fogsz, hkiszen te úgyis jobban tudod, ,,rühes dög kutyák a faszomba, he, " mondod fingasz egyet és kész
A kutya természetes közege az ember
És mielőtt azal jönnél ,hogy valami kutyabuzi vagyok, meg baromság, elmondanám neked, az ez etológia, az állatok viselkedésével foglalkozó tudomány álláspontja. Ezek tények, igazolt tények. Olvass utána, a szakmájában világhírű Csányi professzor munkásságának.
Persze nem fogsz, hkiszen te úgyis jobban tudod, ,,rühes dög kutyák a faszomba, he, " mondod fingasz egyet és kész
Tékozló Homár
Nem nyomtatott jegyet az automata, de erről a BKK-nak más a véleménye
2019.08.22 10:00:00
Volt már, hogy bérletet nem nyomtatott a gép, a problémára 2016-ban válasz is született, de a probléma azóta is létezik. Fizettem, nem kaptam semmit, de én bizonyítsam, különben ennyi? Így.
2019. július 15-én Újpest Központban tömbjegyet kívántam vásárolni. Az automatában a szokásos a módon…..
Thomas Dantes
2019.08.24 15:49:14
@fules170: Én meg azon csodálkozom, hogy még mindig akad olyan idióta aki az interneten magázódik. Miközben, az interneten, a magyar interneten, az etikett szerint a tegeződés az elfogadott. Aki a neten magázódódik, az csak egy tudálékos idióta, aki ezzel akar különbnek, okosabbnak tűnni, de ettől csak hülyébbnek tűnik.
A mai Dísz tér nemcsak a középkori- és a törökkori Buda központi piacaként működött, hanem híres kivégzőhelyként is. A nevesebb lefejezettek szinte mindig a regnáló király hatalmának megdöntésében voltak érdekeltek.
Csapás előtt. (Fotó: Fotoforge.eu)..
Thomas Dantes
2019.08.13 16:31:49
@don-kanyar: Luxemburgi Zsigmond belpolitikáját illetően is jelentős uralkdoó volt. Ami egyébként középiskolai tananyag is, hogy miket vezetett be...
De ennél bővebben fejlődtek alatta a városok, a polgárság, európai színvonaló és jelentőségű királyi udvart hozott létre
Mátyásnál bezzeg ezt mindenki kiemeli ,hogy milyen nagyszerű fényézű udvara volt, míg Zsigmondnál ez elfelejtődik. És egyébként is, sok dologban Mátyás Zisgmondot követte.
De ennél bővebben fejlődtek alatta a városok, a polgárság, európai színvonaló és jelentőségű királyi udvart hozott létre
Mátyásnál bezzeg ezt mindenki kiemeli ,hogy milyen nagyszerű fényézű udvara volt, míg Zsigmondnál ez elfelejtődik. És egyébként is, sok dologban Mátyás Zisgmondot követte.
Nyaralás az olcsó SZOT üdülők, a csíkos campingszékek és drága borjúcsülkök időszakában, utasellátóval és MK-27 magnóval.
..
Thomas Dantes
2019.08.07 19:52:45
@Visceroid: Igen. Rossz volt. Az embereket véleményükért üldözték, bezárták. Diktatúra volt. Nem lehetett szabadon utazni külföldre
Hiány gazdaság volt.
Az életszínvonal csak a szocialista tömbön belül volt jó, amúgy a béka segge alatt volt, a nyugati országokhoz képest.
És még ezt a életszínvonalat is csak úgy tudta a Kádár rendszer fenntartani hogy a végletekig eladósodott, mivel a tervgazdálkodás nem volt működőképes
Szóval igen: rossz volt.
Hiány gazdaság volt.
Az életszínvonal csak a szocialista tömbön belül volt jó, amúgy a béka segge alatt volt, a nyugati országokhoz képest.
És még ezt a életszínvonalat is csak úgy tudta a Kádár rendszer fenntartani hogy a végletekig eladósodott, mivel a tervgazdálkodás nem volt működőképes
Szóval igen: rossz volt.
Donald Trump gyakori média-megjelenései, nagyon vegyesen megítélt döntései és vitatható bel- illetve külpolitikája ráirányítják a figyelmet az eddigi amerikai elnökök értékelésére is. Trump rövidlátó, sőt korlátoltan ostoba klimapolitikája (melynek "megkoronázása" volt 2017-ben az USA kiléptetése a…..
Thomas Dantes
2019.06.27 18:57:23
@nyelv-ész: ,,
A két atombomba ellenére a kretén japán császár még hadakozott volna tovább."
A kretén az te vagy.
Ugyanis a japán császárnak nem volt befolyása. A császár tényleges hatalma nulla. Minek szólalsz meg ha hülye vagy ? De persze gondolom nem érdekelnek holmi tények
A két atombomba ellenére a kretén japán császár még hadakozott volna tovább."
A kretén az te vagy.
Ugyanis a japán császárnak nem volt befolyása. A császár tényleges hatalma nulla. Minek szólalsz meg ha hülye vagy ? De persze gondolom nem érdekelnek holmi tények
Nyár van. Az árnyékban egy hideg, frissen felpattintott doboz sör elég jólesik ilyenkor. Elég sokunknak jól esik, mert nyáron ugrásszerűen nő a sörfogyasztásunk. Az egyik közkedvelt sörfajta a lager, amit frissessége és letisztultsága miatt szeretnek nagyon sokan. Következzen a 14, országosan…..
Thomas Dantes
2019.06.21 09:45:11
Törzsolvasóink tudják, hogy mi itt a Lemilnél imádjuk a listázást (ebben is hasonlítunk egynémely, sportot kedvelő magyar politikushoz) és az ehhez kapcsolódó szavazóposztokat. Sorozatunkban foglalkoztunk már kiemelkedő hadvezérekkel, a papírformát felrúgó ütközetekkel, történelemformáló…..
Thomas Dantes
2019.06.18 16:12:48
@pulsarito:
Egy csata létszámával kapcsolatban, már meg ne sértődj, de kit érdekel a véleményed? Ez nem vélemény, hanem tény kérdés
Amire a történelemtudomány próbál választ adni.
Van olyan dolog: hogy forrás kritika. Nem kezdem el részletezni, legyen elég annyi: szó szerint nem veszünk át semmit.
A középkori krónikákra egyaránt jellemző, hogy erősen eltúlzott számokról írnak. Viszont, a korabeli viszonyokat ismerve, a társadalmat, a gazdaságot figyelembe véve, más korabeli ismertebb csatákkal öszehasonlítva, ezek a számok egész biztos hogy túlzóak.
Abban a korban, egyetlen ország sem volt képes ekkora hadakat mozgósítani. A magyar haderőről ellenben, van pontosabb információnk, 2 tümen volt. Az arab és bizonci írások a ősmagyarokról jóval pontosabbak mint a európai krónikások. Nem kezdem el magyarázni miért, mert lusta vagyok , olvass utána.
Például a grünwaldi csatában a krónikás szerint 1200000 ! fő votl csak az egyik oldalon. Ami nevetséges
Vagy például a török-magyar jóval későbbi harcokban mint mohácsi csata is túlzóak a krónikások számai. Ezt mondjuk onnan tudjuk hogy ismert mekkora volt az oszmán reguláris haderő nagysága.
Szóval fogadd el: a pozsonyi csata számai 100% hogy nem stimmelnek. Egyszerűn nem volt arra lehetőség, hogy egy koraközépkori európai ország 100 ezres haderőt mozgósítson. Megint csak olvass utána , milyen volt az akkori társadalom és gazdaság.
És sorsfordítónak se nevezném. Ha már a magyarok szempontjából sorsfordító, akkor Meerseburg és Ausburg, a sorsfordító, mert a két vereség hatására lesz vége a kalandozásoknak, és majd elkezdődik az a folyamat, aminek a végére megszületik a magyar állam.
Egy csata létszámával kapcsolatban, már meg ne sértődj, de kit érdekel a véleményed? Ez nem vélemény, hanem tény kérdés
Amire a történelemtudomány próbál választ adni.
Van olyan dolog: hogy forrás kritika. Nem kezdem el részletezni, legyen elég annyi: szó szerint nem veszünk át semmit.
A középkori krónikákra egyaránt jellemző, hogy erősen eltúlzott számokról írnak. Viszont, a korabeli viszonyokat ismerve, a társadalmat, a gazdaságot figyelembe véve, más korabeli ismertebb csatákkal öszehasonlítva, ezek a számok egész biztos hogy túlzóak.
Abban a korban, egyetlen ország sem volt képes ekkora hadakat mozgósítani. A magyar haderőről ellenben, van pontosabb információnk, 2 tümen volt. Az arab és bizonci írások a ősmagyarokról jóval pontosabbak mint a európai krónikások. Nem kezdem el magyarázni miért, mert lusta vagyok , olvass utána.
Például a grünwaldi csatában a krónikás szerint 1200000 ! fő votl csak az egyik oldalon. Ami nevetséges
Vagy például a török-magyar jóval későbbi harcokban mint mohácsi csata is túlzóak a krónikások számai. Ezt mondjuk onnan tudjuk hogy ismert mekkora volt az oszmán reguláris haderő nagysága.
Szóval fogadd el: a pozsonyi csata számai 100% hogy nem stimmelnek. Egyszerűn nem volt arra lehetőség, hogy egy koraközépkori európai ország 100 ezres haderőt mozgósítson. Megint csak olvass utána , milyen volt az akkori társadalom és gazdaság.
És sorsfordítónak se nevezném. Ha már a magyarok szempontjából sorsfordító, akkor Meerseburg és Ausburg, a sorsfordító, mert a két vereség hatására lesz vége a kalandozásoknak, és majd elkezdődik az a folyamat, aminek a végére megszületik a magyar állam.
Thomas Dantes
2019.06.18 16:25:42
@kiskutyauto: Annyira teória mint a lapos föld.
Tessék, csak tessék, szájkarate time IS OVER, mindenki megmutathatja, mekkora a pöcse.
Még nem próbáltad, de érzed a vágyat, hogy írnod kell?
Szeretnél megtanulni jól írni?
Lelkes vagy, szívből írsz, de nem tudod hol tartasz?
Vagy szeretnél bekerülni az ország egyik legjobb írói…..
Szerző: Harmat Árpád
A HBO csatornán 2019 tavaszán futó öt részes minisorozat, melynek címe "Chernobyl" óriási népszerűségnek örvend és újra fókusz alá helyezi a csernobili atomkatasztrófa részleteit. Úgy tűnik az emberek érdeklődése ma sem csökkent az 1986-ban történt tragédiát illetően. A…..
Mit tehetünk akkor, ha az applikáció rossz pakolási zónába helyez, de nem vesszük észre és ezért más összeget fizetünk a parkolásért, aztán meg jól megbüntetnek? Hát azon kívül, hogy megírjuk a Homárnak, sajnos nem sokat.
Megosztok egy terézvárosi parkolás történetet aminek az elszenvedője…..
Thomas Dantes
2019.05.23 19:52:40
@Terézágyú: Ja. egyértelműen ő a hibás. Multkor olvastam egy sztorit, hogy Írországban a tömegközlékésén jegy helyett, érintőkártyás megoldás van, amire lehet pénzt feltölteni. egyszer elfelejtette, jött az ellenőr, és figyelmeztette a dologra, mert hát látta a rendszerből, hogy szokott fizetni, ezért csak figyelmeztetés a figyelmetlenségért.
Így is lehetne.
De hát na. Írország a hanyatló nyugat. Ott nem él sok olyan okos, fasza gyerek mint te.
Így is lehetne.
De hát na. Írország a hanyatló nyugat. Ott nem él sok olyan okos, fasza gyerek mint te.
A Constanta felé tartó Patyomkinon az éjszaka során sikerült helyreállítani a rendet, s valamennyire lelket verni az elcsüggedt és megriadt legénységbe, aztán ismét elkezdődött az ülésezés. A hajóbizottság megint vége-hossza nincs tanácskozásba kezdett a további teendőkről. Az eredeti elképzelést,…..
Thomas Dantes
2019.05.23 19:29:02
@bandiras2: Elég sok marhaságot hordtál össze...de nem baj.
Mintha Magyarország nem szegett volna meg nemzetközi szerződéseket, békeszerződéseket, stb, történelme során.
Hja kérem, az nem baj mert...azok mi vótunk, nem a szőröstalpúak!
És jobb lenne nem Nato tagállamnak lenni? Úgy hogy Magyarország katonai ereje, politikai gazdasági súlya, nulla?
Fú de okos vagy
Ha pl: nem lennénk Nato tagok, akkor foshatnánk mindenkitől. Is.
Mintha Magyarország nem szegett volna meg nemzetközi szerződéseket, békeszerződéseket, stb, történelme során.
Hja kérem, az nem baj mert...azok mi vótunk, nem a szőröstalpúak!
És jobb lenne nem Nato tagállamnak lenni? Úgy hogy Magyarország katonai ereje, politikai gazdasági súlya, nulla?
Fú de okos vagy
Ha pl: nem lennénk Nato tagok, akkor foshatnánk mindenkitől. Is.
Tegnap este óta azon töröm a fejem, mi legyen ezzel a cikkel. Ha maradt volna még olyan ismert vallás, amiről írni szeretnék, egyszerűen kicserélném a heteket és most azt mutatnám be, de sajnos már az összeset ellőttem. A judaizmus és az iszlám nem lesz porondon, mert azokról ebben az országban…..
"Milyen egy valódi sugar-kapcsolat? Prostitúció? Valódi szerelem egzisztenciáért cserébe? Fiatalok kihasználása, avagy csupán egy szerződés, ami egy gazdag támogató és egy karrierje elején álló fiatal között jön létre? A szerző izgalmas történeteken keresztül mutatja be a…..
Thomas Dantes
2019.02.25 13:03:38
Néhány napja közel húsz év után először a kezembe került egy Hócipő. Farkasházy Tivadar, a jelen kormányzat egyik megrögzött, örök kritikusának lapját egészen fiatalon szerettem, minőségi karikatúrák és aranyos poénok. Az én humoromnak például tökéletesen kielégítő volt Göncz Árpádot látni, amint…..
Thomas Dantes
2019.02.24 13:26:52
Történetíró
Biztos, hogy elvesztettük az 1848/49-es szabadságharcot Ausztria ellen? [3.]
2019.01.26 18:12:13
A hamarosan mozikba kerülő új magyar nagyjátékfilm, a Kárpáti György Mór rendezte Guerilla kapcsán érdemes felidéznünk történelmünk egyik legfontosabb időszakának, az 1848/49-es szabadságharcnak az eseményeit. A visszaemlékezést ezúttal azonban egy kétely megfogalmazásával tesszük.
Az első…..
Thomas Dantes
2019.01.28 13:51:30
@laci_52: Hanyatló Ausztriához kötüttök a sorsunkat? Hát nem úgy tűnik mintha Ausztria hanyatlana.
De 1867 -1914 között se épp hanyatlott, sőt épp ellenkezőleg. Továbbá Magyarország gazdasági és társadalmi fejlődése épp a kiegyezés miatt következett be.
Trianon nem a kiegyezés következménye. A vesztes háború, a nemzetiségpolitika, a szegénység, az antanthatalmak játszmájának, illetve annak következménye, amit 1918-ban a magyar politikai elit csinált.
De 1867 -1914 között se épp hanyatlott, sőt épp ellenkezőleg. Továbbá Magyarország gazdasági és társadalmi fejlődése épp a kiegyezés miatt következett be.
Trianon nem a kiegyezés következménye. A vesztes háború, a nemzetiségpolitika, a szegénység, az antanthatalmak játszmájának, illetve annak következménye, amit 1918-ban a magyar politikai elit csinált.
Évekig éltem külföldön, most pedig hosszú ideje már a fővárosban lakom. Nem vagyok idevalósi, ezért gyakran megyek vidékre is. Európa több országában jártam már, és szeretnék még többe eljutni. Ennek ellenére az utazás mégis legrosszabb rémálmaim közé tartozik.
Gyerekkoromban nem igazán utaztam…..
Thomas Dantes
2019.01.28 13:36:15
@Jossarian: Hogy miért léteznek ilyen férgek mint te? Nem nem kérek elnézést. Bár megvetem az agressziót, és teljes mértékben ellenzem a fizikai erőszakot, az olyanok esetében mint te, kivételt tudnék tenni.
Mert akkora bunkó fasz seggfej vagy, hogy semmi érv nem hatna a sötét hülye agyadra.
Igaz ha valaki péppé verné a hülye fejed se lenne jobb semmivel . Ez pusztán egyszerű bosszú, a tehetetlen düh kifejezése, hogy ekkora két lábon járó szarok léteznek.
Mert akkora bunkó fasz seggfej vagy, hogy semmi érv nem hatna a sötét hülye agyadra.
Igaz ha valaki péppé verné a hülye fejed se lenne jobb semmivel . Ez pusztán egyszerű bosszú, a tehetetlen düh kifejezése, hogy ekkora két lábon járó szarok léteznek.
Na, szóval. Képzeljünk el egy nyitott úszómedencét az 1940-es években, mondjuk, vidáman fürdőző urakkal:
S most gondoljuk el azt, hogy ez Auschwitzban volt.
Megy?
Ha nem, ne tördeljük ujjainkat képzeletünk bántó szűkössége miatt, mert a Halál és Szenvedés Táborát összetársítani ezzel az…..
Szakály: "Az 1920-as törvény abban az értelemben korlátozta a felsőoktatásba bekerülők számát, hogy az megfeleljen minden magyarországi nemzetiség és népfaj lakossági arányának. (...) Ezt lehet sérelmezni, ám attól ez még nem jogfosztás, hanem – meglátásom szerint – jogkorlátozás, és semmiképp nem…..
Thomas Dantes
2019.01.09 15:04:29
@mindbender2: Hogy lehet valaki annyira kretén ,hogy a zsidó törvények és a pozitív diszkrimináció között egyenlőséget vonjon?
Az egyik egy kisebbség ellen van, a másik egy kisebbség támogatására van.
Te kis náci fika.
Az egyik egy kisebbség ellen van, a másik egy kisebbség támogatására van.
Te kis náci fika.
A tudásalapú vetélkedőkre itthon mindig is hajlamosak voltunk úgy tekinteni, mint valamiféle kinyilatkoztatásra, a könnyen, tömegek számára elérhető Tudás alfájára és ómegájára, a kvízmesterekre meg a Tudás Őrzőire. Ilyen volt Egri János és az Elmebajnokság, azaz az angol Mastermind hazai verziója,…..
Thomas Dantes
2019.01.03 16:21:21
@RTB: Ja, Én is voltam a téli olimpián és nyertem hógolyózásban...
Thomas Dantes
2019.01.03 22:32:13
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Egy probléma van: az objektivitás, amit Churchillt illeti. De ez már em elősször tapasztalt dolog ezen a blogon, a szerző gyűlöli Churchillt, semmilyen tettét mondatát nem objektíven ítéli meg, bármit mondott, vagy tett, abbna csak rosszat képes belelátni
És ehhez jó pár kommentelő csatlakozik.
Márpedig, ha történelemről beszélünk, az elfogultság hiba. Igaz, emberek vagyunk, egyikünk se tökéletes, és nem is lehet tökéletesen objektív. De aki történelemmel foglalkozik annak törekednie kell rá. Úgy nem lehet a történelmet vizsgálni ,hogy eleve van egy előítéletes koncepcióm. Az úgy teljesen tévút, hogy mondjuk X embert utálom és ezek után bármit amit mondott, tett, az rossz. Tök mindegy mi az, végig se gondolom, nem elemzem ki, akkor is utálom.
Azt hagyjuk ,hogy ám nem is így van...meg hogy nem gyűlöli Churchillt, és nem elfogult...ebbe bele se kezdjünk.
Na most, sorolhatnék fel történészeket, azért elég sokan írtak Churchill étetrajzot, és sokan foglalkoznak ezzel a korszakkal. De érdekel bárkit is?
Betehetném a volt főiskolai tanárom egyik előadását, Churchillről fent van youtube-on, de de akik utálják, úgyse nézik meg, úgyis lesöpörnék az egészet az asztalról.
Tehát hiába mondanám ,hogy a történész szakma többsége, azért másképp ítéli meg Churchillt, és nem kell azt se elkezdeni hogy de azért nincs igazam, mert itt van Y történész aki szintén kígyót-békát kiabál Churchillre. Azért írtam hogy többség, és nyilván van ilyen, de hát olyan történész is akad nem egy, aki holokauszt tagadó...
Na ezt csak bevezetésként. És akkor összefoglalva, ismételten! a történészszakma elismert többsége , szakirodalmak alapján! nem uajjamból szopva, és nem saját személyes vélemény:
A Churchill - Trump párhuzam teljes hülyeség. Kezdve azzal Trump twitterenen írogat, már ha ő írja. Churchill politikai pályájától függetlenül is elismert író, újságíró volt. Ezt hülyeség elvitatni, jó szerző volt, a beszédeit is ő maga írta. Ami ma szinte elképzelhetetlen.
Azért aki mitn szerző ennyi cikket és könyvet megír, azt talán nem kellene totális hülyének tekinteni. Aki így és ennyit írni kell hogy rendelkezzen valamekkora intellektussal!
Churchill természete ahogy az emberekkel, mondjuk a személyzettel, titkárnőkkel bánt, : agresszív, sértő, bunkó volt sok esetben. Türelmetlen, sértő durva hangnemben beszélt velük. Megjegyzem, Hitler nagyon kedves , udvarias volt a tirkárnőivel...
Churchill kalandortermészetű ember volt, szerette a kockázatos megoldásokat, az új döntéseket, módszereket, extrém ötleteket. Neki magának is sok új ötlete volt, ahogy róla mondták-nem pontos idézet- hogy 100 új ötlete van, abből 2 ha jó.
Igaz, sok olyan tervvel állt elő, ami ma már azt lehet mondani micsoda hülyeség. De utóllag könnyű okosnak lenni, másrészt olyan hülye ötlet mellé is oda állt mint a tank...
Voltak döntései amikbe belebukott, voltak amik totális kudarcnak számítottak.
Második miniszerelnöksége egy kudarc. A nem simulékony, nem kompromisszumos természete miatt is sok problémát okozott
És igen, önfényező volt, építette a saját maga legendáját...de hát minden nagyobb vezető ezt tette mindenkor...
Viszont, válság esetén, tehát a II. világháború alatt, az ellenállás motorja, szíve volt. A vasakarata, a természete és gondolkodásmódja ebben a helyzetben működött jól, az angol vezetést, az angol népet erősíteni a lelket tartani bennük ,fenntartani az ellenállást, hogy fel se merüljöna vereség, a megadás a nácikkal szemben
És igen, nem lehet eléggé hangsúlyozni sok mindent látott rosszul, a gyarmati politika például. De sok minden mást viszont nagyon jól látott, akár az USA vagy a szovjetek szerepe, sorolhatnám.
Összegezve, a értékadó szakemberek véleménye alapján a az általam is nagyon röviden leírt hibáival együtt nagy, jelentős államférfi volt. Talán az utolsó államférfiak egyike. Ezt megkérdőjelezni totál hülyeség, és csak a gyűlöletes elfogultság az oka
És nem, at is hagyjuk ,hogy hát nyilván akor ,,churchillpárti" történészek az elfogultak...igen? Aki elfogult, az ír olyanokat, hogy mennyire rossz természete volt, és sorolja fel hosszan a rossz döntéseit? Gondolkodjunk már..
És azon is ellehetne gondolkodni, azért mondjuk olyan történészek akik róla, a koráról írtak, tegyük már fel, talán értenek a szakmájukhoz. Talán több szakirodalmat, forrást nyálaztak át, olvastak ismernek, mint ti. Nem feltételiztek ezt?
Páldául aki azt írja, Churcjill egy osotba fajankó háborús uszító, ő hány évet áldozott az életéből Churchill életrajzának kutatására? Nyilván többet mint aki vaskos köteteket ír erről, azért tudja ennyire. ÜGYE?! Vagy nem?
A háborús uszításra külön kitérnék: ja mekkora háborús uszító volt, amiért a nácik ellen beszélt...mi is történt? Mit is csinált aztán Hitler hogy megegyezett Chamberlain-el?