Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Balogh Zsolt

970 bejegyzést írt és 1080 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy korábbi cikkemben elmeséltem a terepasztalom kalandos történetét, hogy hogyan lett a gyerekkori álomból elsőnek konkrét terv, majd lassan valóság. Az út hosszú volt és még korántsem értem a végére. Még bőven van teendő, ahogy az a korábbi fotókon is látszódott. A miniatur Ausztria/Németország a…..
  Én már semmin sem lepődöm meg. Annyi hülyeséggel találkozom, hogy csak kapkodom a fejem.    Hétfői hír: egy angol özvegyasszony elhitte, hogy Jason Momoa szerelmes belé, és közös otthonukat építi Hawaiin. A nő 50 évig tartó házasság után özvegyült meg, majd követni kezdte a színész rajongói…..
Balogh Zsolt 2025.12.06 18:21:28
@G. Nagy László: Én a saját jólétem és jövőm szempontjából tudok nyilatkozni.

1: Globalizáció: nekem nincs gondom a nyitott határokkal, én is több országban dolgoztam már, jó dolog az euró, az egységesség, az, hogy kölcsönösen elfogadják az országok egymás iratait. Mi a baj az EU-val, ami miatt meg kell állítani? Az EU minden téren Magyarország előtt jár, miért baj az, ha átvesszük az eredményeiket?

2: Kompetencia: Sok mutatóban az utolsó helyre csúsztunk. Ez lenne a kompetencia? Közgazdászként hogy tudsz azonosulni a túlfűtött lakáspiaccal és az árstoppal? Ez hogy fér össze a liberalizmussal?

3: Adópolitika: A Fideszét ismerjük, nem túl jól működik, A Tiszáét csak részben, talán működik, talán nem. De ha valami rossz, érdemes változtatni nem?

4: stabilitás: Konjuktúra idején elszegényedni? Az árfolyamot le fel rángatni? Kapkodva törvényeket módosítani? Ez a stabilitás?

5: A korrupció és a politika mindig kéz a kézben jár. A mértékén azonban lehet változtatni. Rekordmagas adók mellett fokozódó lemaradás, a pénzt egyszerűen kilopják a rendszerből. Ha Mészárosnak nem 1500 milliárdja lenne, hanem csak 15, akkor már nyomorognia kellene?
Az elmúlt bejegyzésekben bemutattam néhány, az olaszországi Cinque Terre falvai között vezető túraútvonalat, melyek a teraszos szőlőültetvényeken át vezetnek lépcsőkön, meredek, terméskőből épített ösvényeken vagy egyszerűen a puszta földön. Ezek a túrák óvatosságot, megfelelő lábbelit és elegendő…..
Mikor 2025 őszén Olaszországban jártam a Cinque Terre falvai között, a túraútvonalat többször is keresztezte valamilyen furcsa, lábakon futó sínféleség. Én legelőször valamiféle öntözőberendezésre tippeltem, de mikor közelebbről is megvizsgáltam, egyértelműen valami furcsa szállítójármű sínpályája…..
2025 októberében egy rövid olaszországi nyaralást tettem La Speziába és a környező falvakba. Az első nap délelőttjén és kora délutánján Monterossóból sétáltam el Vernazzába, közel a tengerparthoz. Még aznap délután folytattam az utamat a látótávolságra lévő Cornigliába, ahonnan már vonattal tértem…..
Ashwini Vaishnaw vasúti miniszter bejelentette, hogy a Mumbai–Ahmedabad nagysebességű vasútvonal első szakaszának megnyitását 2027 augusztusára tervezik. Vaishnaw november 18-án elmondta, hogy a vonatok először az Ahmedabad és Vapi közötti 100 km-es szakaszon fognak közlekedni, amely a tervezett…..
Balogh Zsolt 2025.11.26 19:09:16
@Pályamágus, a sínész: A modern, nagysebességű pályák szinte alig érintik a földfelszínt. A sűrűn beépített helyeken ahhoz, hogy a pálya ne kcskaringózzon és ne legyen hullámvasút, az akadályokat nem megkerülik, hanem elmennek alatta vagy felette. Az újépítésű vonalaknál sokszor látni ilyet, rengeteg híd és alagút. Jó példa erre a nem is olyan távoli Bologna-Firenze nagysebességű vasútvonal, mely kb. 95+%-a alagútban halad!
A Railjet nagysebességű ingavonat és az ezekkel kiszolgált ÖBB vonatnem a 2008/2009-es menetrendben jelent meg, mely legelőször Budapest-Keleti pályaudvar–Wien Westbahnhof–München Hauptbahnhof között közlekedett. A szolgáltatást kiszolgáló nagysebességű ingavonatoknak a hivatalos neve Siemens…..
Balogh Zsolt 2025.11.22 00:18:46
@Pályamágus, a sínész: Néhány hete utaztam az új ÖBB Nightjet vonattal. Azok is még eléggé újak, ráadásul Magyarországon még ismeretlenek is. Abban is van sok-sok olyan apró részlet, ami Magyarországról nézve igencsak távoli álom...

Tervezek majd arról is írni, csak hát annyi mindennel foglalkozom minden nap! :)
2025 októberében egy rövid olaszországi nyaralást tettem La Speziába és a környező falvakba. Az első nap délelőttjén és kora délutánján Monterossóból sétáltam el Vernazzába, közel a tengerparthoz. Még aznap délután folytattam az utamat a látótávolságra lévő Cornigliába, mely a kedvenc olasz…..
Már egészen fiatal gyerekkorom óta vágytam egy saját terepasztalra, ám mindig volt valami, ami megakadályozott abban, hogy nekem is legyen egy saját. Hosszú évek alatt azonban ez az álmom is valóra válhatott. De az odáig vezető út nem volt nyílegyenes, sokára nyerte el a mostani formáját. A…..
Horvátország gazdasága nagyrészt a turizmusra épül, rengetegen mennek nyaralni az országba, ki repülőgéppel, ki pedig autóval. A horvátok rengeteget költöttek a közúti infrastruktúra kiépítésére az elmúlt években, hogy autópályákkal kössék össze az ország nagyobb csomópontjait. Sajnos azonban a…..
Balogh Zsolt 2025.10.19 20:55:18
@Pályamágus, a sínész: Egyáltalán nem futurisztikus ötlet, rengeteg helyen létezik ilyen Európában: Csalagút, Tauernbahn, Brennerbahn, Vereina-alagút...
Balogh Zsolt 2025.11.07 11:23:17
@Pályamágus, a sínész: A teljes terved sajnos nem a műszaki résznél, hanem a biztonság résznél bukik meg. A tervedhez legközelebb a Csalagút vagonjai állnak.

Valamiért nem tartják biztonságosnak, hogy az utasok a saját autójukban legyenek, míg a vonat halad. Gondolom mert nincs vészfék, nincs tűzbiztonság, baleset esetében lehetetlen a kimenekítés az egyedi kocsikból. Ha mindenkinek ki kell szállni, akkor az időveszteség, ha mindenki a kocsiban marad, az pedig szabályellenes.

Valószínűleg nem műszaki okokból nincs ilyen rendszer.
Balogh Zsolt 2025.11.07 19:35:30
@Pályamágus, a sínész: Én szinte biztos vagyok benne, hogy biztonsági okokból nincs ilyen rendszer.

Tovább gondolkozva ezen, eszembe jutott, hogy a Csalagút autószállító vonatából ki lehet szállni menet közben is, viszont azok a kocsik teljesen zártak és a kocsik között tűzvédelmi kapuk vannak.

egy mozgó vonatnál nem tudod az ajtót kinyitni, a te autószállító vonatodnál viszont bárki kiszállhatna a kocsiból, és csak egy rossz mozdulat és már le is esett a vagonról... Szerintem ezt a kockázatot nem vállalja egy üzemeltető/szabályozó hatóság sem.
Olaszországi nyaralásom második napján végre nekivághattam az igazi célnak, mely miatt ilyen messzire utaztam: felderíteni a Cinque Terre csoportba tartozó öt falut és végigsétálni a tengerpart mentén Cornigliáin át Riomaggioréig. A két falu közötti távolság légvonalban kb. 17 km, ám a terep…..
Ausztria legfontosabb és legforgalmasabb vasútvonala a Bécsből St. Pöltenen és Linzen át Salzburgig vezető Westbahn. Az elmúlt években a vonalat a korábbi kettő vágányról fokozatosan négyvágányúvá építik át, hogy különválaszthassák a helyi- és a távolsági forgalmat. Az alagút portáljának…..
A Brenner-hágón az elmúlt években már többször is átkeltem, ám ez az út még sokadjára is izgalmas és látványos számomra. A cél pedig nem csak a hágó leküzdése volt, hanem eljutni egészen La Speziáig, a Ligur-tenger partjára. Ezt az utat egy négynapos Interrail Global bérlettel tettem meg,…..
Tavaly ilyenkor, 2024 októberében tettem egy nagyobb olaszországi utazást, melynek során eljutottam egészen a szicíliai Palermóig. A visszaúton Rómán át La Speziába érkeztem, ahol még két napot eltöltöttem. Megfogadtam akkor, hogy ide még visszatérek, és meglátogatom a Cinque Terre tengerparti…..
Mikor először jártam Barcelonában, még nem tudtam, hogy ennyire sok érdekességet tartogat ez a város és a jövőben többször is ellátogatok majd ide. A város rengeteg látnivalót kínál az ide érkezőknek, a legtöbb turista ellátogat a Güell-parkba és a Sagrada-Famíliához, esetleg még a Casa Batllóhoz és…..
Végre élőben is bemutatkozott a Deutsche Bahn legújabb ICE vonata, az ICE L!  A korábbi ICE motorvonatokhoz képest ez a szerelvény nem motorvonat lesz, hanem mozdony vontatta ingavonat, és a kocsik nem a német Siemens, hanem a spanyol Talgo keze munkáját dicsérik. De azért a német iparnak is jutott…..
A Miniatűr Katalónia (katalán nyelven Catalunya en Miniatura) egy park Katalóniában rengeteg katalán épület miniatűr másával, hasonlóan a Magyarországon, Szarvason található Mini Magyarországhoz. A Torrelles de Llobregatban elhelyezkedő látványosság 17 km-re található Barcelonától. A park területe…..
Lassan több országban is valósággá válik a vasúti személyszállítás piacnyitása Európa szerte. A nemzeti vasúttársaságok elsősorban a nemzetközi utazások terén kívánnak terjeszkedni, növelve a vasúti járatok kínálatát az utasok részére. Míg a franciák Spanyolországban próbálnak terjeszkedni, addig az…..
Barcelona Sants pályaudvartól csupán 50 percnyi vonatozásra található Vilanova i la Geltrú, állomásának egykori fűtőházában rendezték be a spanyol vasúti múzeumot. Vilanova i la Geltrú kedves spanyol kisváros, monumentális állomásépülettel, Barcelona felé sűrűn közlekedő elővárosi vonatokkal,…..
Balogh Zsolt 2025.10.11 11:27:26
@Pályamágus, a sínész: Sajnos én is csak ennyit találtam a mozdonyról, pedig szívesen szántam volna rá egy teljes önálló cikket is. Bizonyára spanyol nyelven lehet róla még további információkat találni.
Szinte a kihalás széléről rángatta vissza az osztrák ÖBB az éjszakai vonatközlekedés lehetőségét. Miközben minden ország megszüntette az éjszakai vonatait, az ÖBB fantáziát látott ebben a szegmensben is. Nem csak hogy átvette a meglévő járműállományt és vonalhálózatot, de új járatokat is indított és…..
Ausztriában tovább folytatódik a Bécs-Salzburg-vasútvonal négyvágányúvá fejlesztése, már évek óta használják Bécs és Linz között a 3. és a 4. vágányt, jelenleg pedig már Linzen túl dolgoznak a munkások. Négy mozdony, összesen 320 tonna súly, tesztelés alatt az A25-ös autópálya feletti híd Wels…..
Ahogy közeledünk az év vége felé, egyre több vasúttársaság teszi közzé a 2025 december közepe utáni menetrendjét. Mivel a menetrend-tervezés hosszú folyamat és a jegyeket is az indulás előtt 3 hónappal meg lehet már vásárolni, a szeptemberi sajtóközlemények igencsak időszerűek a fejlett vasúti…..
Lassan 15 éve már, hogy a Chanel No 5 parfüm reklámfilmje elkészült. A filmecskében egy egész történet megjelenik, az „Un train de nuit” (Éjszakai vonat) reklámban egy fiatal nő szalad egy pályaudvar felé, hogy elérjen egy Isztambulba tartó éjszakai vonatot, amelyen aztán összetalálkozik egy fiatal…..
2025. december 14-én egész Európában frissülni fog a vasúti menetrend. Az idén bekövetkező menetrendváltás alkalmával az ÖBB egy történelmi eseményt ünnepel: a Koralmbahn vasútvonal üzembe helyezése új összeköttetéseket, több vasúti járatot és rövidebb utazási időket hoz Ausztriában. Railjet…..
Lengyelország 2004. május elsején csatlakozott az Európai Unióhoz kilenc másik országgal, köztük Magyarországgal egyetemben. Akkoriban úgy tartották, hogy Lengyelország Európa beteg embere, elavult gazdasággal, szegénységgel, leromlott infrastruktúrával és hatalmas munkanélküliséggel. Ám az EU…..