Adatok
Balogh Zsolt
889 bejegyzést írt és 1063 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Bajorország fővárosa, München kiterjedt elővárosi vasúthálózattal (S-Bahn) rendelkezik. A több irányból érkező vonalak az úgynevezett "Stammstrecke" (törzsvonal) szakaszon hosszasan fonódnak, több helyen is kényelmes átszállást biztosítva. Ám a Stammstrecke emiatt jelentősen túlterhelt, óránként és…..
Szicíliai nyaralásom fontos állomása volt Catania, a Jón-tengerre néző 290 ezer fős nagyváros. A város közelében található az Etna, mely Európa egyik, még aktív vulkánja. A program szinte kihagyhatatlan, hiszen mindenhol találkozhatunk az Etnával, ajándéktárgyak, képeslapok, reklámújságok csábítanak…..
Vonattal? Természetesen!
A Párizs és Berlin közötti nagysebességű vasúti járat a légi közlekedéssel akar versenyezni
2024.12.16 15:16:12
2024. decembr 16-án, hétfőn - éppen időben a karácsonyi utazási szezon kezdetén - új nagysebességű vonatjárat indult Párizs és Berlin között. Az SNCF és a Deutsche Bahn közösen üzemeltetik az új járatot és azt remélik, hogy az utasok a repülés „zöldebb” alternatíváját látják majd benne.
Párizs Gare…..
Az ausztriai Ziller völgyben található a Zillertalbahn nevű kisvasút, melyen félóránként közlekednek ütemes menetrend szerint az élénkpiros szerelvények. A szárnyvonal fontos szerepet tölt be a völgy közlekedésében, ezért a fejlesztése is folyamatos.
Az állomás az utolsó napon, valamikor október és…..
Mai bemutatóm egy nem megszokott márkához köthető, hiszen ezúttal nem egy Mattel, hanem a Jada Toys terméke került a fényképezőm elé, amely a Jurassic Park egyik ikonikus járművét örökítette meg. ..
Balogh Zsolt
2024.12.09 20:24:14
Jól sikerült a bemutató! a Jada Nano nekem is megvan, én a TT méretarányú terepasztalomra raktam fel. A TT az 1:120 méretarányú, a cikkben te 1:160 méretarányt írsz, vagyis kisebbnek kellene lennie, mint a vasútmodellek. Ezzel szemben inkább olyan 10%-kal nagyobbak, vagyis szerintem a nano olyan 1:110-1:100 méretarányú lehet.
Sziciliai nyaralásom folytatásában elutaztam Palermóból a sziget túlsó felén található Cataniába, mely az Etna vulkán lábánál található. A két város között normál esetben vagy Messinán át vezet az út, végig a tengerparton, vagy pedig regionális vonattal keresztül a szigeten. Én az utóbbit…..
Vonattal? Természetesen!
Barcelona következő vasúti csomópontja a befejezéshez közeledik
2024.12.05 18:08:17
Spanyolország az Európai Uniós csatlakozása óta hatalmas összegeket költ vasúthálózatának bővítésére és kiszolgálására. 1992 óta több mint 3100 km hosszúságú nagysebességű vasútvonal épült ki az országban, de jutott pénz az elővárosi hálózatok bővítésére is. A vasútvonalakon kívül számos új állomás…..
Még 2024 elején jött az ötlet, hogy a következő nyaralásom során felkeresem Olaszországot és elvonatozok egészen a szicíliai Palermóig. A terv legeslegkorábbi előzménye a még gyerekkoromban kapott legelső vonatos könyvem, a Vonattal a Föld körül egyik fejezete, ami egy Róma-Palermo vonatutat írt le,…..
Az olaszországi utam második napján a program a Vatikán felkeresése volt, meglátogattam a Szent Péter-bazilikát és a Vatikáni múzeumot. Erről a két látványosságról már könyvtárnyi irodalom van, így én nem is részletezném nagyon a blogomon. Engem váratlan meglepetésként ért, bár ha utánanéztem volna,…..
Vonattal? Természetesen!
A francia ERTMS-stratégia megerősítést nyert a Párizs-Lyon kiépítés előrehaladtával
2024.11.25 15:54:30
A francia kormány nyilvánosságra hozta az európai vasúti forgalomirányítási rendszer következő két évtizedben történő bevezetésére vonatkozó terveit, mivel négynapos vágányzárat vezettek be a Párizs és Lyon közötti LGV Sud Est visszaszerelésének kulcsfontosságú szakaszának befejezése…..
Vonattal? Természetesen!
Fordulóponthoz érkezett a lehetséges új Csatorna-alagút-vonatüzemeltetők ügye
2024.11.23 23:28:39
Angliát a kontinentális Európával összekötő Csatorna-alagút, bár rendkívül nagy potenciállal rendelkezik, mégis messze a teljes kihasználtsága alatt üzemel. Ennek oka a bonyolult politikai, üzleti és biztonságtechnikai környezet, mely az Eurostar vasúttársaságnak szinte kizárólagos monopóliumot…..
Miközben Európa próbál átállni a zöld energiára, hogy rövid időn belül elérje a nulla százalékos széndioxid-kibocsátást, addig a világ más részein ez még nem indult el ennyire látványosan. Bár vannak biztató beruházások világszerte, de az energiaszükséglet is tovább növekszik, amivel nehezen tudnak…..
Balogh Zsolt
2024.11.18 22:33:53
@Madarász Henrik: Korábban én azt olvastam, hogy a kínai szénerőművek úgy épültek, hogy átalakíthatóak legyenek atomenergiára. Ha ez igaz és meg lesz hozzá a kell ő akarat és tapasztalat, akkor lehet a kínaiak gyorsabban fognak zöldülni, mint bárki más.
Balogh Zsolt
2024.11.20 13:25:43
@gigabursch: Volt korábban három cikk is a kínai mozdonyokról:
vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/01/26/kina_mindenes_dizelmozdonya_a_df4
vonattal-termeszetesen.blog.hu/2020/04/12/kinai_mozdonyok
vonattal-termeszetesen.blog.hu/2020/09/02/a_vilag_legerosebb_mozdonya
vonattal-termeszetesen.blog.hu/2023/01/26/kina_mindenes_dizelmozdonya_a_df4
vonattal-termeszetesen.blog.hu/2020/04/12/kinai_mozdonyok
vonattal-termeszetesen.blog.hu/2020/09/02/a_vilag_legerosebb_mozdonya
Még 2015-ben, lassan tíz éve már, hogy barátnőmmel Szarvason jártunk, hogy láthassuk a Mini Magyarországot. Már akkor megfogadtam, hogy ide még visszatérek. Sok-sok év telt el, mire sikerült a fogadalmamat valóra váltani. A 2024-es útra már egy 6 éves fiatal hölggyel mentem, aki legalább annyira…..
Vonattal? Természetesen!
Jenbachból Rómába, egy kalandos nyaralás kalandos kezdete
2024.11.13 23:38:37
Végre véget ért a 2024-es nyári szezonom, minden adott volt egy jó nyaraláshoz. A célom az olaszországi Palermo, Szicília szigetén. Mivel azonban az út vonattal lakóhelyemről, Zell am Zillerből, több mint egy nap, az első állomás csak Róma volt, hogy majd onnan folytassam két nap elteltével az utat…..
Vonattal? Természetesen!
Vasútfejlesztések az Amerikai Egyesült Államokban a Biden-kormányzat alatt
2024.11.11 23:02:16
Az Amerikai Egyesült Államokat úgy ismerjük, mint azt a helyet, ahová mindenki mindenhova kizárólag autóval megy, ha pedig messzebbre kell utazni, akkor repülővel. Az ország távolsági vasúti közlekedéséről nem sok szó esik, ami nem is csoda, hiszen az AMTRAK (A MÁV-Start amerikai megfelelője)…..
Vonattal? Természetesen!
Hszincsiang új áruszállító vasúti útvonalat helyezett üzembe Közép-Ázsiában
2024.11.10 19:46:21
Egy 45 konténernyi autóalkatrészt szállító vonat indult el 2024. november elején az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur Autonóm Területen lévő Wusu városából. Az indulás egy új nemzetközi áruszállító vonatútvonal kezdetét jelentette, amely Hszincsiangot a kazahsztáni Almaty városával köti…..
2024. őszén rekordméretű csapadék zúdult Ausztriára, mely villámárvízként súlytotta a mélyebben fekvő részeket. Ausztria legfontosabb és legforgalmasabb vasútvonala, a Westbahn is súlyos károkat szenvedett, a víz óriási pusztítást végzett. A helyzet reménytelennek látszott, terelések,…..
Ismét véget ért egy nyári szezon Ausztriában és én a szabadság kezdetével ismét útra keltem. Tanulva a korábbi évek hideg időjárásából, most nem észak felé indultam Hamburgba, és a munka végeztével nem iktattam be egy rövid magyarországi kerülőt, mint Genova esetében, hanem egyből, az első…..
Balogh Zsolt
2024.11.04 22:36:53
@gigabursch: Köszi, akkor egy picit átírom a képaláírást! :)
Az egységes arculat megteremtése minden kisebb vagy nagyobb vállalat érdeke, hogy a vásárlók, fogyasztók jobban felismerjék a márkát és hogy biztosabban tudjanak választani. Így van ez a közlekedési cégek életében is, a szolgáltatók igyekeznek azonos színösszeállítású, ám mégis a piacon egyedi…..
Balogh Zsolt
2024.11.03 19:52:25
@Jumbóka: Ne felejtsük el azt, hogy nem soron kívül kezdődik a festegetés, hanem az amúgy is átfestendő járművek kapnak a régi helyett egy új színt. Így ez nem egy újabb költség, hanem a rendszeres karbantartás következménye.
Olaszország legnagyobb szigete a délen található Szicília. Az "olasz csizmát" és Szicíliát a Messinai-szoros választja el, mely a legkeskenyebb pontján mindössze 3,1 km szélességű. Hidat már évtizedek óta terveznek a szoros felett (de már 1000 évről régebbről is megfogalmazódott az igény egy állandó…..
Balogh Zsolt
2024.10.30 19:21:22
@gigabursch: Mi lenne a helyes kifejezés?
Balogh Zsolt
2024.10.31 21:20:23
@gigabursch: Igyekszem szakszerű és közérthető is lenni. Mivel raktam képeket illusztrációnak, és a pilon szót az első előfordulásánál meg is magyaráztam, szerintem rendben van a cikk! :) Vagy volt esetleg olyan része a cikknek, ami zagyvaságnak vagy túlzó okoskodásnak tűnt?
Franciaország 2016-ban egy újabb TGV vonalszakasz átadására készült: az LGV Est-Européenne nevű szakasz a már meglévő LGV Est vonal folytatása volt Strassbourg felé. A megnyitás előtt azonban még számos próbára volt szükség, többek között a maximális sebesség + 10% sebességű próbákra.
AZ LGV Est…..
Balogh Zsolt
2024.10.31 21:16:16
@gigabursch: Nekem is pont ugyanez jutott eszembe! Gondoltam, bele is írom a cikkbe, de aztán elvetettem, hogy áhh, csak túlgondolom... De ezek szerint másnak is eszébe jutott a hasonlóság.
Vonattal? Természetesen!
Kína továbbra is rekordokat dönt a vasúti közlekedés területén
2024.10.28 20:48:04
2024. szeptember 14-én a Longyan-Longcsuan-nagysebességű vasútvonal egy újabb fontos szakaszát helyezték üzembe. De ez még nem minden: a kínai vasút mostanra átlépte a gigantikus 160 000 kilométeres üzemeltetési hosszt, ebből csak a nagysebességű vasút 46 000 kilométert jelent!
A 2024. szeptember…..
Fura, de már százezer évvel ezelőtt is pont akkora agyunk volt, mint manapság. A hardver tehát rendelkezésre állt, de még jócskán okosodnunk kellett, míg megtanultuk az eszközkészítést, a tagolt beszédet, vagy épp a földművelést. Úgy tízezer éve felhagytunk a vándorló, vadászó-gyűjtögető…..
Vonattal? Természetesen!
Németország 40 milliárd eurót szán a vasúti infrastruktúrára
2024.10.20 11:14:00
2023. szeptember 18-án Németország szövetségi minisztere, Volker Wissing bejelentette, hogy a kormány 2027-ig 40 milliárd eurót fektet be a vasútfelújítási terv és a digitalizációs program keretében, amely a személy- és áruszállítási szolgáltatások javítását, valamint az energiahatékonyság növelését…..
Balogh Zsolt
2024.10.24 11:56:56
@gigabursch: Ez egy rendkívül bonyolult dolog, meg sem próbálom kibogozni, mert biztosan belezavarodok a végére. :) Vedd figyelembe azt, hogy egy állami cégnek a bevétele több forrásból is érkezhet, ebbe beletartozik a jegybevétel, a jegyár-kiegészítés, szövetségi/állami/önkormányzati támogatások... Ha valahonnan érkezik "ingyen pénz", naná, hogy elfogadja, és ha az adósság olyan, hogy jó feltételekkel tudja fizetni, akkor a bevételt nem feltétlenül kell adósságtörlesztésre fordítani. Ha már játszottál a Transport Tycoon / Railroad Tycoon játékokkal, akkor érted, hogy őrület mód el lehet adósodni és igazából nincs rövidtávon ennek jelentősége.
Vonattal? Természetesen!
Befejeződött az új alagút feltárása a Nápoly - Bari vonalon
2024.10.15 10:48:00
Olaszország domborzati viszonyai nem kedvezőek a vasútépítésnek. Az ország nagy részét hegyvidék borítja, mely a 19. század vasútépítőinek igencsak nehéz terepet jelentett. Az első vasútvonalak az országban ezért meglehetősen kanyargósra épültek, ám a 20. és a 21. században ezeket a vonalak…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz