Adatok
Balogh Zsolt
878 bejegyzést írt és 1059 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Még 2015-ben, lassan tíz éve már, hogy barátnőmmel Szarvason jártunk, hogy láthassuk a Mini Magyarországot. Már akkor megfogadtam, hogy ide még visszatérek. Sok-sok év telt el, mire sikerült a fogadalmamat valóra váltani. A 2024-es útra már egy 6 éves fiatal hölggyel mentem, aki legalább annyira…..
Vonattal? Természetesen!
Jenbachból Rómába, egy kalandos nyaralás kalandos kezdete
2024.11.13 23:38:37
Végre véget ért a 2024-es nyári szezonom, minden adott volt egy jó nyaraláshoz. A célom az olaszországi Palermo, Szicília szigetén. Mivel azonban az út vonattal lakóhelyemről, Zell am Zillerből, több mint egy nap, az első állomás csak Róma volt, hogy majd onnan folytassam két nap elteltével az utat…..
Vonattal? Természetesen!
Vasútfejlesztések az Amerikai Egyesült Államokban a Biden-kormányzat alatt
2024.11.11 23:02:16
Az Amerikai Egyesült Államokat úgy ismerjük, mint azt a helyet, ahová mindenki mindenhova kizárólag autóval megy, ha pedig messzebbre kell utazni, akkor repülővel. Az ország távolsági vasúti közlekedéséről nem sok szó esik, ami nem is csoda, hiszen az AMTRAK (A MÁV-Start amerikai megfelelője)…..
Vonattal? Természetesen!
Hszincsiang új áruszállító vasúti útvonalat helyezett üzembe Közép-Ázsiában
2024.11.10 19:46:21
Egy 45 konténernyi autóalkatrészt szállító vonat indult el 2024. november elején az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur Autonóm Területen lévő Wusu városából. Az indulás egy új nemzetközi áruszállító vonatútvonal kezdetét jelentette, amely Hszincsiangot a kazahsztáni Almaty városával köti…..
2024. őszén rekordméretű csapadék zúdult Ausztriára, mely villámárvízként súlytotta a mélyebben fekvő részeket. Ausztria legfontosabb és legforgalmasabb vasútvonala, a Westbahn is súlyos károkat szenvedett, a víz óriási pusztítást végzett. A helyzet reménytelennek látszott, terelések,…..
Ismét véget ért egy nyári szezon Ausztriában és én a szabadság kezdetével ismét útra keltem. Tanulva a korábbi évek hideg időjárásából, most nem észak felé indultam Hamburgba, és a munka végeztével nem iktattam be egy rövid magyarországi kerülőt, mint Genova esetében, hanem egyből, az első…..
Balogh Zsolt
2024.11.04 22:36:53
@gigabursch: Köszi, akkor egy picit átírom a képaláírást! :)
Az egységes arculat megteremtése minden kisebb vagy nagyobb vállalat érdeke, hogy a vásárlók, fogyasztók jobban felismerjék a márkát és hogy biztosabban tudjanak választani. Így van ez a közlekedési cégek életében is, a szolgáltatók igyekeznek azonos színösszeállítású, ám mégis a piacon egyedi…..
Balogh Zsolt
2024.11.03 19:52:25
@Jumbóka: Ne felejtsük el azt, hogy nem soron kívül kezdődik a festegetés, hanem az amúgy is átfestendő járművek kapnak a régi helyett egy új színt. Így ez nem egy újabb költség, hanem a rendszeres karbantartás következménye.
Olaszország legnagyobb szigete a délen található Szicília. Az "olasz csizmát" és Szicíliát a Messinai-szoros választja el, mely a legkeskenyebb pontján mindössze 3,1 km szélességű. Hidat már évtizedek óta terveznek a szoros felett (de már 1000 évről régebbről is megfogalmazódott az igény egy állandó…..
Balogh Zsolt
2024.10.30 19:21:22
@gigabursch: Mi lenne a helyes kifejezés?
Balogh Zsolt
2024.10.31 21:20:23
@gigabursch: Igyekszem szakszerű és közérthető is lenni. Mivel raktam képeket illusztrációnak, és a pilon szót az első előfordulásánál meg is magyaráztam, szerintem rendben van a cikk! :) Vagy volt esetleg olyan része a cikknek, ami zagyvaságnak vagy túlzó okoskodásnak tűnt?
Franciaország 2016-ban egy újabb TGV vonalszakasz átadására készült: az LGV Est-Européenne nevű szakasz a már meglévő LGV Est vonal folytatása volt Strassbourg felé. A megnyitás előtt azonban még számos próbára volt szükség, többek között a maximális sebesség + 10% sebességű próbákra.
AZ LGV Est…..
Balogh Zsolt
2024.10.31 21:16:16
@gigabursch: Nekem is pont ugyanez jutott eszembe! Gondoltam, bele is írom a cikkbe, de aztán elvetettem, hogy áhh, csak túlgondolom... De ezek szerint másnak is eszébe jutott a hasonlóság.
Vonattal? Természetesen!
Kína továbbra is rekordokat dönt a vasúti közlekedés területén
2024.10.28 20:48:04
2024. szeptember 14-én a Longyan-Longcsuan-nagysebességű vasútvonal egy újabb fontos szakaszát helyezték üzembe. De ez még nem minden: a kínai vasút mostanra átlépte a gigantikus 160 000 kilométeres üzemeltetési hosszt, ebből csak a nagysebességű vasút 46 000 kilométert jelent!
A 2024. szeptember…..
Fura, de már százezer évvel ezelőtt is pont akkora agyunk volt, mint manapság. A hardver tehát rendelkezésre állt, de még jócskán okosodnunk kellett, míg megtanultuk az eszközkészítést, a tagolt beszédet, vagy épp a földművelést. Úgy tízezer éve felhagytunk a vándorló, vadászó-gyűjtögető…..
Vonattal? Természetesen!
Németország 40 milliárd eurót szán a vasúti infrastruktúrára
2024.10.20 11:14:00
2023. szeptember 18-án Németország szövetségi minisztere, Volker Wissing bejelentette, hogy a kormány 2027-ig 40 milliárd eurót fektet be a vasútfelújítási terv és a digitalizációs program keretében, amely a személy- és áruszállítási szolgáltatások javítását, valamint az energiahatékonyság növelését…..
Balogh Zsolt
2024.10.24 11:56:56
@gigabursch: Ez egy rendkívül bonyolult dolog, meg sem próbálom kibogozni, mert biztosan belezavarodok a végére. :) Vedd figyelembe azt, hogy egy állami cégnek a bevétele több forrásból is érkezhet, ebbe beletartozik a jegybevétel, a jegyár-kiegészítés, szövetségi/állami/önkormányzati támogatások... Ha valahonnan érkezik "ingyen pénz", naná, hogy elfogadja, és ha az adósság olyan, hogy jó feltételekkel tudja fizetni, akkor a bevételt nem feltétlenül kell adósságtörlesztésre fordítani. Ha már játszottál a Transport Tycoon / Railroad Tycoon játékokkal, akkor érted, hogy őrület mód el lehet adósodni és igazából nincs rövidtávon ennek jelentősége.
Vonattal? Természetesen!
Befejeződött az új alagút feltárása a Nápoly - Bari vonalon
2024.10.15 10:48:00
Olaszország domborzati viszonyai nem kedvezőek a vasútépítésnek. Az ország nagy részét hegyvidék borítja, mely a 19. század vasútépítőinek igencsak nehéz terepet jelentett. Az első vasútvonalak az országban ezért meglehetősen kanyargósra épültek, ám a 20. és a 21. században ezeket a vonalak…..
Vonattal? Természetesen!
A határokon átnyúló nehézségek akadályozzák a Nightjet terjeszkedését
2024.10.09 23:41:30
Az Osztrák Szövetségi Vasutak Nightjet éjszakai vonathálózatának további bővítése a már bejelentett útvonalakon túlmenően az ÖBB szerint a folyamatos üzemeltetési és engedélyezési kihívások miatt szünetel.
2024. szeptember 9-én az üzemeltető ÖBB a meghívott vendégek számára különvonatot indított…..
Megkésve bár, de el nem feledve, elérkezett a 2024-es tavaszi hamburgi utazásom befejező darabja is, a hazautat elmesélő rész.
Hamburgban közel egy hetet töltöttem, majd az utolsó hamburgi napom reggelén Berlinbe utaztam, hogy a következő nap folytassam az utamat Magyarország felé. Mivel a legtöbb…..
A 204 őszén történt nagy esőzések rekordmagasságra emelték a folyók vízszintjét, így Ausztriában több folyó is kiöntött a medréből, megrongálva az emberi építményeket, többek között a vasúti pályát is. Az árvíz több helyen is elmosta a pályát és elöntötte az alagutakat, jelentős fennakadásokat…..
Jóllehet a népi közmondások jelentős része nettó ökörség, azért ismerünk néhány valódi bölcsességet is: "Ki-ki a maga portája előtt söpörjön!" Ez annyira elemi és lényeges, hogy egyes verziói még kiegészítő magyarázatot is fűznek hozzá: "Ne szabj rendet más ember házánál!" Illetve: "Söpörd magad…..
Balogh Zsolt
2024.09.24 22:17:38
@G. Nagy László: Éltél te már társasházban? Szerintem még nem, mert akkor értenéd, hogy miről van szó. Én most egy hotel munkásszállóján lakom, fő szezonban az utolsó ember hajnali kettőkor ér haza és az első ember reggel hatkor indul dolgozni. E két időpont van, hogy lehet aludni. Engem igenis érdekel, sőt zavar az, hogy reggel mint egy megvadult elefántcsorda, úgy mennek egyesek dolgozni és éjjel kettőkor mások meg így érnek haza. Bejárati ajtó becsapás, majd szobaajtó becsapás, személyenkét mindez 2x-3x. Aztán próbálj kipihenve dolgozni menni. És ez még csak nem is airbnb! :(
Balogh Zsolt
2024.09.24 22:20:10
@G. Nagy László: Te nagyon önző szemlélettel rendelkezel. Ha valami téged nem érint, az jó úgy, ahogy van. Ha nem is vagy érintett, de zavar, blogposztot írsz róla. Aki nem ért egyet, az meg kommunista. Empátia szó mond e neked valamit?
Az évtized elején a francia kormány végtelenül optimista volt a franciaországi TGV jövőjével kapcsolatban, 2016 és 2018 között jelentősen nőtt a TGV hálózatának hossza, hiszen három év alatt három újabb vonallal is sikerült bővíteni a hálózatot. Az utasforgalom is évről-évre emelkedett, a vonatozási…..
Vonattal? Természetesen!
Így is lehet vasutat felújítani: A Riedbahn felújítása Németországban
2024.09.10 14:22:14
Bizonyos időnként a vasútvonalakat is fel kell újítani, a vasúti ágyazat elszennyeződik, a vasból készült részek korrodálódnak, a vasbeton-részeket a fagy és a víz lassan tönkreteszi... A felújítást el lehet végezni a forgalom korlátozott fenntartása mellett: véget nem érő vágányzárak közepette,…..
Az Innsbruck közelében található Brenner-hágó a legfontosabb közlekedésre is alkalmas hágó Ausztria és Olaszország között. Itt zajlik szinte a teljes Ausztria/Németország-Olaszország közötti közúti- és vasúti forgalom. A Brenner-autópálya hírhedt a forgalmi dugóiról, az 1860-ban megnyitott…..
Balogh Zsolt
2024.09.06 12:31:06
@Greg36: A regionális közlekedésnek ott a régi pálya, az osztrák-olasz határátmenet miatt meg amúgy is kellenek a többáramnemű gépek. Szerintem nincs is olyan mozdony, ami csak az olaszt és osztrákot ismeri, de a 25 kV-ot meg nem, így ez nem lesz plusz teher senkinek sem.
Idén, 2024-ben lett 20 éves az OpenTTD, a legendás Transport Tycoon nem hivatalos, nyílt forráskódú folytatása. Bár a pontos évforduló áprilisban volt, talán még nem késő megemlékezni erről a hihetetlen történetről, melynek során az eredeti DOS-os játéktól eljutottunk egy multiplatform játékig!
Az…..
Balogh Zsolt
2024.09.03 13:16:25
@TrökkösBélabá: Hiszed vagy sem, de ez a grafika pontosan elég egy ilyen stílusú játékhoz! :) A különböző klónok próbálkoztak meseszép 3D grafikával, de vagy játszhatatlan lett a játék, vagy teljesen röhejes a kinézet. Ez egy ilyen mesevilág, ahol a vonat tud 90 fokban kanyarodni, felmegy a 45 fokos lejtőn és be tud állni a tized akkora fűtőházba is, mint a vonat maga. Ha ezt átülteted fotorealisztikus 3D környezetbe, a végeredmény egy giccses borzalom lesz.
Balogh Zsolt
2024.09.03 21:38:42
@TrökkösBélabá: Létezik hozzá fejlettebb grafikai csomag is már 2021 óta, de valamiért még sem lett alapértelmezett, valahogy számomra is nagyon kilóg a lóláb a fejlettebb grafika láttán...
De vess egy pillantást Te is rá: www.dedoimedo.com/games/openttd-hd-graphics.html
De vess egy pillantást Te is rá: www.dedoimedo.com/games/openttd-hd-graphics.html
Az ausztriai Tirol tartomány mindennapjait a TV-ből is megismerhetjük A hegyi doktor és folytatása a A hegyi doktor – Újra rendel című osztrák filmsorozatokból. A filmsorozatot Ellmau, Going, Scheffau, Söll és Schwaz településeken forgatták, a filmes helyszíneket pedig élőben is megtekinthetjük. A…..
Jelenlegi munkahelyem környékét az évek alatt már alaposan bejártam, kipróbáltam öt felvonót, jártam két bányában, meglátogattam több víztározót és vízesést is, de valahogy az igazán közeli látványosságok kimaradtak. Egy nyári délután meghívást kaptam két kollégámtól, hogy biciklivel látogassuk meg…..
Vonattal? Természetesen!
Európa: A jobb tervezéssel fenntartható a vonatok közlekedése
2024.08.16 23:11:04
A hosszú távú gondolkodás és a jobb tervezés segítene enyhíteni az infrastrukturális munkálatok közbeni fennakadásokat. A vasúti kapacitásról szóló európai rendelet hamarosan megjelenik, a Forum Train Europe tervezetet kínál a jövőre nézve.
Tehervonat valahol Németországban
Az európai vasúti…..
Ausztriában, a Ziller patak völgyében található Mayrhofen, egy turisztikai központ, rengeteg hotellel és sportolási lehetőséggel. Néhány hete próbáltam ki az innen induló Penkenbahn nevű felvonót, a következő cél pedig az Ahornbahn nevű kötélvasút lett, melynek kabinja a legnagyobb kapacitású kabin…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz