Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Anigha

0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tom Coroneltől már megszoktuk, hogy ha megkérdezik valamiről, akkor biztosan markáns véleményt formál. Így történt ez most is, amikor Stefan Ziegler a jelenleg érvényben lévő pluszsúly rendszerről faggatta a holland pilótát. A most érvényben lévő szisztéma jelentősen…..
Anigha 2012.05.17 23:51:08
@convar: Legjobb tudomásom szerint nincs a DTM-ben büntetősúly. 2011-ben és korábban még a régebbi, 2007 és 2008-as 'autók' (ha azokat autónak lehet nevezni) könnyebbek, az újabb nehezebbek voltak. De idén, az új autók miatt, ez a különbség megszűnt.

Egyébként szerintem a régebbi súlyrendszer a WTCC-ben jó volt, hiszen ha egy márka gyorsabb volt a többinél, sőt turbódízel volt a szívó benzinesek között, kijárt neki 80 kiló, főleg ha képes volt elsüvíteni az egyenesben két-három autó mellett. +80 kilóval ez már nem ment könnyedén. Szerintem a gyengébben teljesítő márkák esélyeit növelnie kellene, mint ahogy a második verseny fordított rajtrácsnak. Akkor pedig tényleg semmi értelme nincs az egész súlyozásnak, ha több típus, győzelmi eredményeitől függetlenül ugyanannyi súlyt kap, mint az, aki halomra nyeri magát.
Sőt számomra már az sem érthető, hogy az autóknak mért nem azonos a minimumsúlya. Azonos minimumsúly és ezt a megszerzett dobogós helyek arányában növelő büntetősúly szerintem növelni képes az esélyeket. Többek között ennek is köszönhette Norbi a remek szereplést Brands Hatchben 2009-ben az időmérőn. Gyengébb, de könnyebb autóval ment.
Az Eurosport magyar nyelvű közvetítése a második marrakeshi futamról. A kommentátor Kőváry Anett, Csuti László és Lantos András. Terveink szerint szerda-csütörtök környékén felkerül HD-ben is...
Anigha 2012.04.16 17:08:18
Az elején úgy voltam vele, hogy nem akarok róla beszélni... Én abba a kategóriába tartozom, aki Norbi előtt is nézte a WTCC-t, és aki magyar résztvevő nélkül és nézné. De azért egy ilyen hétvége az én kedvemet is el tudja venni, mert mindig nagyon szurkolok Zengőéknek. Most…..
Anigha 2012.04.16 01:27:09
Nem igazán szoktam hozzászólni sem az itt olvasott, sem pedig más portálokon olvasott cikkekhez. Most viszont megtöröm hallgatásom.

Én sem értem a magyarázkodást nem csupán a jelen cikk részéről, hanem Juni György korábban közzétett megnyilvánulásai kapcsán sem. Azzal pedig nem értek egyet, hogy '2011 mutatta meg, hogy a WTCC kemény dió', sőt tavaly még mindig gyengének tekinthető mezőny jött össze csupán egy gyári csapattal. Akik 2010 előtt is nézték a futamokat tudják, hogy szinte csoda volt, ha privát csapat az első nyolcba verekedte (néha szó szerint) magát és pontot szerzett, például D'Aste 2009-ben Imolában, ha jól emlékszem.

A Zengő csapat akkor csatlakozott a WTCC-hez, amikor jelentősen megváltozott a WTCC arculata a SEAT kivonulásával és BMW jelentős létszámcsökkentésével, valamint olyan autót bérelt a csapat és olyan mérnöke volt a csapatnak, aminek és akinek révén képes volt a csapat egy világbajnokságban felvenni a versenyt a gyáriakkal. Ez 2011-re megváltozott. Szerintem a Zengő csapat még mindig kezdőnek számít, csakúgy mint a versenyzőik, mind a kettő.

Valóban, sokan elfelejtik, hogy ez egy világbajnokság, ugyanolyan, mint a F1 és a WRC, csak olcsóbb az F1-nél és talán a WRC-nél is, de ez még nem jelenti azt, hogy könnyebb, vagy lazább lenne. Az amcsi márka persze, hogy tarol, hiszen gyári alakulat, akik maguknak csinálják az autót. A privátok pedig más kategóriát alkotnak, vásárolt, vagy bérautókkal mennek,ezért van egy másik bajnokságuk a bajnokságban. Szerintem ezt nem csupán a nézők és a szurkoló jelentős része, hanem maga a csapat is 'lengén' kezelte, főleg tavaly, mikor nem arra mentek, hogy minden versenyen pontot szerezzenek, nem feltétlenül összetettben (bár az persze jobb), hanem elsősorban a saját helyükön, a privátok között, vagy ahogy azt hiszem Portoban nevezték 'B kategóriában'.

Privátnak lenni nem rossz, elbukni a privát bajnokságot, eldobni pontokat, az viszont a csapat számára nem éppen a legjobb. Igaz, Coronel privát volt tavaly is, és igaz, 2010-ben lassabb volt a dízel SEATtal, mint a Zengőék, azonban 2011-ben már más csapatnál volt, más autóval, az autót a csapat ismerte, a Zengőék és mérnökük pedig nem, vagy nem annyira a sajátjukat. Az autót a sikehez pedig ismerni kell, ezt jól példázza a Bamboo szereplése.

Jó csapat a Zengő csapat, még - reméljük megadatik - egy pár év és valóban ott köthetnek ki, ahol lenni szeretnének. Addig is örülni kell annak, hogy van magyar csapat egy világbajnokságon és jelentős tényezővé vált a mezőnyben, hiszem még így is, átlagosan a stabil pontszerzők közé tartoznak. Több gyári csapat esetén ez lehet, hogy megváltozik,

Szerintem ide nem alázat kell, hanem kitartás, türelem, szorgalom és nem kevés pénz. A siker meg majd jön, addig is hajrá!