Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Te-ve

0 bejegyzést írt és 20 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Elég wtf sztori, amiről legyen elég annyi előre, hogy szerepel benne az "én nem kértem, de azt a választ kaptam, hogy ezt akkor is meg kell vennem" mondat.  Kedves Homár, az alábbi sztori egy GVH-t vagy egy NFH-t is megérne, de inkább csak veled osztom meg. Elveszett egy Telenor…..
Te-ve 2014.10.15 09:24:37
TComment Hogyan spórol a magyar? 2014.04.02 06:28:13
A matrica 20 forintot dob mindegy autópálya-kilométerem költségén. Hol lehet ebből visszanyerni valamennyit? Hát a benzinen. Azonos című írásunk kommentposztja...
Immáron újabb vállalkozások dönthetik el, milyen új profilt is fognak maguknak választani a jövőben ahelyett, amit sok-sok év munkájával létrehoztak. És itt nem csak pénzről van szó, hanem - a jövő évtől az ablakon kidobott - felhalmozódott szaktudásról is, valamint arról,…..
Te-ve 2013.12.17 21:26:08
Szakmailag nagyon hibás gondolat a tankönyvkiadás államosítása. Rengeteg nagyon jó, elismert és gyermekközeli szakember ír/írt tankönyveket, amelybe ráadásul más szerzőtársakat is bevontak. Ezek a tankönyvek évek alatt érték el végleges, tökéletesnek mondható formájukat. Szó sincs róla, hogy a kiadókat védném ezzel. Azokat védem, akik évek munkáját fektették a könyvekbe.
Sok féle profil létezik régiónként, iskolánként, tanáronként. Két tankönyv édes kevés minden igény kielégítésére. Még akkor is, ha mindkettő tökéletesen megalkotott. Gondoljunk csak a diszlexia-prevenciós tankönyvekre, vagy éppen a kiemelten tehetséges diákok tankönyveire. Ez már kettő. És ez a két szint létezik? Nagyon súlyos problémákat vet fel az, hogy nem taníthat valaki abból, amelyik módszerét a legközelebb érzi magához. Az eredmény a tankönyvek háttérbe szorítása lesz a tanárok részéről, amely jelentős többletterhet ró rájuk.
@Dörnyei József:
"Mindenesetre a szabványosított oktatás mindenképpen emeli az oktatás színvonalát, mert mérhetövé teszi."

Nem értem az összefüggést. Attól, hogy valami mérhető, már jobb is a színvonala? Mi a garancia arra, hogy az új tankönyvek a lehető legjobbak lesznek? Az oktatási színvonal mérésére sokféle módszer van, amelyek direkt úgy lettek kifejlesztve, hogy az iskola hozzáadott értékét (is) mérjék, tehát nem követelik meg az egységesítést.

A másik probléma az, hogy az tankönyvek államosítása nem csak az általános iskolákra, hanem a gimnáziumokra és szakközépiskolákra, szakmunkásképzőkre is ki lesz terjesztve. Belegondolni is nehéz, hány különböző színvonal, szak létezik ezeken belül, amelyek mind különböző tankönyvet követelnek. Egészen más a prioritások vannak mindenhol.

Próbálom kizárólag szakmai szempontból megközelíteni a dolgot, de semmi jót nem látok benne. Ezzel az egész pedagógustársadalom így van. Önhatalmúlag ilyen horderejű döntéseket meghozni és kivitelezni nem szabad.

A nyelvkönyvek kérdéséről még nem is beszéltem. Az Oxford, Cambridge stb. kiadók tankönyvei rosszak? Angol anyanyelvű szakemberek alkották meg őket, kiválóak a tanításra (sok magyar szerző könyvei mellett). Most ezek is ki lesznek dobva.
Ha ingyenes tankönyvet akarnak, akkor a jelenlegi rendszerben is lehetne csökkenteni az árakat, majd a jelenleg elkölteni tervezett pénzt ártámogatásra költeni. Ingyen tankönyv valóban nincs, csak a fizetők köre bővül...
Hegedűs Zsuzsa szociológus Orbán Viktor miniszterelnök főtanácsadója 2010. júliusa óta, havi 1 millió forintért. Tanácsadói szerződése szerint társadalmi felzárkóztatással, a társadalmi konfliktusok kezelésével, illetve az ezek megoldására szolgáló stratégiák…..
Lehet, hogy nevetséges, lehet, hogy drága, de az egyetlen értelmes hely a rendes zenének akkor is az autó. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Te-ve 2013.10.02 10:46:00
@froton: a Dark Side of the Moon 5.1-es SACD változatát hallgattad már? Tudom, nem minden a térhangzás mert a stereo adja a legtermészetesebb érzetet, de ez akkor is hihetetlenül szól.
Belsőség Heti merítés 2013.05.19 09:50:31
Ritkaság Francia kocsikból átülve nagyon furcsa, főleg, hogy előtte olaszt sohasem vezettem. Minden kicsit máshol van, minden kicsit másképp működik; furcsa, de egyáltalán nem kényelmetlen. Az én kredencem, avagy: Így öregszik egy autó Kanadában. Igazából egy s70-es…..
Te-ve 2013.05.19 11:27:24
@Minden Áron: Golffal a helyes alak.
Joxer szerint elég sokan ragadtak bent előfizetéssel a tavaly év végén bajba került National Geographic Kids magazinnál. Azóta eltűnt a kiadó és a magazin oldala is, úgyhogy bizonyára nem a kártalanításukon dolgoznak: A National Geographic Kids 2006 májusában jelent meg…..
Te-ve 2013.03.15 11:20:39
A MÁV-nak sikerült elérnie, hogy évtizedek stabilan posztszocialista minőségű szolgáltatása mellett újabb kellemetlenséggel tesztelje kitartó ügyfelei türelmét: Megérkezett a válasz a MÁV-tól a kérdésemre, miszerint milyen megfontolásból szüntették meg a retúr jegy…..
Judit talált egy rendszámot, de nincs kedve személyesen leadni, a Posta meg nem viszi el az önkormányzatig. Ha valakinek hiányzik a HRS-407 egyik fele, és még nem pótolta, itt a kiváló alkalom: 2013.02.08-án este találtam egy rendszámtáblát az Árpád fejedelem-Szépvölgyi út…..
Autózva az országban tapasztalom, hogy lassacskán kezdik megtanulni az autósok, hogyan kell a körforgalomban közlekedni. Ritkább már a kihajtáskor nem indexelés, nagyjából tisztában vannak az emberek azzal, kinek van elsőbbsége, legtöbb helyen ezek a csomópontok jól működnek.…..
Örök "hálás" téma a vasárnap esti csúcs az M7-es autópályán. Most nem feltétlen az autósok viselkedése késztette Pétert levélírásra, hanem hogy a rendőrök ilyenkor is kameráznak. Én is láttam már reggeli dugóban traffipaxos autót. Mérjenek, legfeljebb nem lesz bevétel.…..
Te-ve 2012.08.13 14:17:45
@Skodakék Fábia: Igen, ez igaz. Akkor talán inkább olyan traffi kéne, ami pillanatnyi sebességet mér, de nem úgy, hogy két hét múlva megy a csekk, hanem a kicsit távolabb lévő rendőröknél jelez, akik kikapják a forgalomból a szabálytalankodót. Igen, nem egyszerű dolog. De ha rendet és főleg biztonságot akarnak teremteni, akkor a leghatékonyabb. Attól hogy valaki megteheti, hogy sorban fizetgeti be a csekkeket még nem fogja betartani a megengedettet. A másik pedig az, hogy külföldi rendszám esetében csak ott helyben lehet büntetni.
Humpfrey félórás időhurokba ragadt, miután a deichmannos szandáljából sehogyse bírták kiszedni a csipogást: Szeretném a Homár olvasóival megosztanom az igencsak kínos esetemet, mely a múlt héten ért a Budaörsi Deichmann boltban: történetesen szandált akartunk vásárolni,…..
Te-ve 2012.08.08 14:16:13
Hogy a tegnap posztolt, halálfejes lobogóval díszített villában lakik-e filmes azt még mindig nem tudjuk, de hogy a mellette levőben dolgozik pár, az tuti. Ennek a filmművészeti alkotásnak a trailerrét KP küldte, aki - mint írja - "webezgetés közben" akadt rá. Mit mondjak... Elég…..
Te-ve 2012.07.25 13:57:10
@Ez is csak egy nick: @Lescol:
Igaz, a Gellérthegy manapság már csak ilyen írásmódban helyes, mivel a köznévi utótag már összeforrt a földrajzi névvel. Régebben azonban tényleg különbséget tettek aközött, hogy a városrészt, vagy magát a hegyet akarták jelölni. Ha hivatalosan ma már nem is használjuk a Gellért-hegy alakulatot, ez egyáltalán nem súlyos helyesírási hiba, főleg egy blogon nem.
(A magyar helyesírás szabályai, 248. szabálypont)
Te-ve 2012.07.25 23:09:46
@loggoll: Pontosítom: a 11. kiadás a legfrissebb. 14. kiadás nem létezik, a 12. van éppen készülőben.
Naiv ügyfél nem érti, miért kellene bármit befizetnie július 1-ig bezárólag a Posta Biztosítónak, amikor május 9.-én jelezte nekik, hogy eladta az autóját? Gépkocsimat eladtam április végén, ezt május 9-én bejelentettem a Magyar Posta Biztosító Zrt.nek az adás-vételi…..
Te-ve 2012.07.03 12:37:19
Keddi posztunkra reagálva küldte el levelét Alpár, miszerint érdemes másik szemszögből is megvizsgálni az autópályán letolós "játékot". És tényleg, nem feltétlenül az a hülye, akit utolérnek a belső sávban. Ha nincs hely hova kimenni (általában a kamionok hosszú sora…..
Te-ve 2012.04.13 10:41:47
Szerintem ezt a szituációt nem lehet feketén fehéren megítélni. Először is a posztoló nem az a kategória, aki rendes pályán (nem az nulláson)90-el ment a belsőben, letolták és ezért hőbörög. Ilyen helyzetben, mint a posztban, nem sokat tehet, csak gyorsít kicsit, hogy minél előbb kit tudjon sorolni. De akár úgy is dönthet, hogy nem akarja túllépni a seb.határt, így a mögötte lévő majd szépen vár. Azért szerintem ilyenkor illik egy picit megnyomni neki.
A másik szemszögből pedig nem tudom megérteni miért van az, hogy valakinek ennyire sürgős. Mindannyiunknak akadnak az életében olyan helyzetek, amikor sietnünk kell, de furcsamód mindig az ilyen típusú drágaautós-öltönyös-szlovákrendszámos kategóriából kerülnek ki a sietők. Nekik mi olyan rohadt fontos mindig? Ez nem sztereotípia, ez tapasztalat. Nyomják neki 150-160 körül és közben folyamatosan fékeznek, mert mindig megérkeznek valaki mögé, közben cikáznak, jobbról előzgetnek. Igen, tartson mindenki jobbra, de azért a szabályosan közlekedő is had előzzön már! (És itt pont nem azokra gondolok akik 90-el vágnak be a belsőbe.)
Érdekes, hogy az emberek egy része mindig el tud indulni időben, egy része meg soha, mert mindig siet. Kedvencem, mikor zöldre vált a lámpa, én vagyok elöl a 20 éves, 75 lóerős kombimmal (mert ugye ilyen autója is lehet az embernek), nyomom neki, ahogy bírja, hátulról meg villognak, tolnak le a pár méter múlva megszűnő külső sávba. A következő lámpánál persze ugyanott tartunk, csak a kettő között ő felnyomta 80-ig majd nagyot fékezett. Azért azt is kell tudni tolerálni, hogy vannak gyengébb képességű autók, amik nem ugranak rögtön, hiába nem akar a sofőr útban lenni, feltartani másokat.