Adatok
ameda
0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Nem hittünk benne, de adtunk neki egy esélyt, mert tudományosan hangzott. Az eredmény majdnem mindenkit meglepett… Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
ameda
2012.04.13 05:52:36
@cirmoskutyamacs:
A normális chiptunning nem parasztvakítás! Évekkel ezelőtt megcsináltattam a 2 literes B Vectra-ba, leteszteltem, éjszaka, állandó 90km/h tempomatos sebesség mellett, kútnál számolva az addigi 5,75l-es rekord fogyasztás lement 5,36l-re. Minden körülményre figyeltem: hőmérséklet, forgalom, útprofil, azonos benzin stb. És a teljesítmény 135 LE helyett már 147 LE volt. Aztán berakattam a Lexmaul vezérműtengelyeket, a max. teljesítmény felment 168 LE-re, a fogyasztást meg azóta sem tudtam 6,5 l/100km alá letornászni. Igaz senki nem is mondta, hogy kevesebb lesz a fogyasztás.
A chiptunning (chip hangolás), ahogy az ATC-nél magyarázták, optimalizálja a motor szabályozható paramétereit egy jóval szűkebb tartományra mint a gyárban megadott értékek. Ezáltal a hangolt tartományon belül tényleg jobb lesz a motor hatásfoka viszont szélsőséges helyzetekben (pl. végsebesség közelében) növekedhet a fogyasztás, vagy ha pl. rossz minőségű benzint sikerül tankolni.
A normális chiptunning nem parasztvakítás! Évekkel ezelőtt megcsináltattam a 2 literes B Vectra-ba, leteszteltem, éjszaka, állandó 90km/h tempomatos sebesség mellett, kútnál számolva az addigi 5,75l-es rekord fogyasztás lement 5,36l-re. Minden körülményre figyeltem: hőmérséklet, forgalom, útprofil, azonos benzin stb. És a teljesítmény 135 LE helyett már 147 LE volt. Aztán berakattam a Lexmaul vezérműtengelyeket, a max. teljesítmény felment 168 LE-re, a fogyasztást meg azóta sem tudtam 6,5 l/100km alá letornászni. Igaz senki nem is mondta, hogy kevesebb lesz a fogyasztás.
A chiptunning (chip hangolás), ahogy az ATC-nél magyarázták, optimalizálja a motor szabályozható paramétereit egy jóval szűkebb tartományra mint a gyárban megadott értékek. Ezáltal a hangolt tartományon belül tényleg jobb lesz a motor hatásfoka viszont szélsőséges helyzetekben (pl. végsebesség közelében) növekedhet a fogyasztás, vagy ha pl. rossz minőségű benzint sikerül tankolni.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Különben nem értem (vagy csak nem figyeltem), hogy miért is kell a deszt.víz, miért nem jó a lágy csapvíz, hiszen úgyis vezetővé tesszük a nem kis mennyiségű kálium-hidroxiddal.