Adatok
fautas
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Gyerekkorában az ember nem nagyon illeti kritikával a nagyszüleitől hallott neveket, nem kér magyarázatot rájuk, egyszerűen csak használja őket. Így voltam én is a "stuka" szóval. A csattogós-klattyogós villamos volt az, ami újabbnak tűnt a Váci úton közlekedő rácsos ajtajú, "sörnyitó alakú…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A stukának mindkét végén volt vezetőfülkéje. Mindig egykocsisként közlekedett. Az én kamaszkoromban (60-as évek) a következő vonalakon találkoztam stukával: 5, 9, 11, 15, 17, 33, 57 (csupa páratlan).
A középső ajtó nem működött. Az első ajtót a vezető nyitotta-zárta kézzel, a kocsi lassulása-gyorsulása ezt a mozdulatot segítette. A hátsó ajtó mindig nyitva volt, de télen az utasok becsukhatták.
Az UV-nek minden ajtaja levegővel működött, vezetni csak az egyik végéről lehetett, ezért kétkocsis vagy motor+pót+motor összeállításban járt a forgalmasabb vonalakon: 2, 61, 4-6-66, 47-49, 50, 52 (a régi 52-es az Üllői úton), 44-67. A távvezérlést reléinek jellegzetes csattogása (ami a stukán nem volt) kiegészítette a motor búgását. A középső ajtó duplaszárnyú is lehetett. A pótkocsikon sokáig a kalauz nyitotta-zárta az ajtókat, főleg olyan megállókban volt dolga, ahol a bal oldalon lehetett leszállni. Később ezeket is pneumatizálták.
Rövid ideig felújított stukák is voltak, bársony ülésekkel, minden ajtó távvezérelve. Láttam ilyeneket a 17-es és az új 52-es vonalom, de nem sokáig.