Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Georg1979

0 bejegyzést írt és 41 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Mercedes és a Renault után a Ferrari is megerősítette, hogy már a próbapadon nyúzzák a 2014-től bevezetendő turbómotort. Jelenleg úgy tűnik, másfél év múlva ez három gyártó fogja ellátni az összes F1-es istállót. A Ferrari sok tapasztalattal rendelkezik a V6-os…..
Georg1979 2012.08.30 10:37:37
@Takito: Azok a motorok a '80-as évek végén még 15000-et sem forogtak. A legtöbbet -valószínűsíthetően- 1989-ben a Ferrari 12 hengeres szívómotorja forgott 13700-at. A legendás turbómotorok 11000 körül voltak maximum. 1986-ban még nem volt limitálva a turbónyomás. Akkor 4.2 ill. 4.3 bar volt a legtöbb. Edzésen állítólag a Renault motor volt a legerősebb akár 1500LE-t is tudott (állítólag). De 1350LE-t biztos. Versenyen azért azok a motorok is 800LE körül voltak, hogy kibírják a versenyt. 1987-ben már 4.0 bar volt a turbonyomás limitje. Majd 1988-ban már csak 2.5 bar, illetve még egy nagyon fontos korlátozás. 1988-ban a Turbo motorral szerelt autók maximálisan 150 liter üzemanyaggal vághattak neki a versenynek. Pontosan azért, hogy esélyt adjanak a szívómotoroknak, amelyek már akkor a mezőny nagy részét alkották. Ezzel mindössze azt érték el, hogy az egyetlen rivális Ferrari (szintén Turbo motorral) képtelen volt felvenni a versenyt a Honda motorral, mert nem tudtak 150 literből kijönni egy versenyen. Így a McLaren Hondák péppé verték a mezőnyt. Az egyetlen Ferrari győzelem annak volt köszönhető, hogy Monza-ban Prost műszaki hiba miatt kiesett, Senna pedig másfél körrel a verseny vége előtt egy szerencsétlen vagy talán fölöslegesen rizikós lekörözés miatt karambolozott és kiesett. S bár sokan úgy emlékeznek vissza, hogy a turbo korszak volt az F1 aranykora. Érdemes megemlíteni, hogy az 1989-es szezonban a 3,5 literes szívómotorokkal a korábbi körrekordokat szinte megsemmisítették. Nem mellesleg máig az egyik legjobb szezon volt. A versenyek is nagyon jók voltak, s a bajnokság is legendásan alakult.
Péntek délután váratlan sajtóközleménnyel lepett meg minket az NFM, amelyben a KRESZ módosításáról számolnak be. Lényegében négy ponton változik a szabálygyűjtemény: a saját ingatlan előtt parkolás, a lézerblokkolók, radartetektorok használata, a mentősáv és az…..
Georg1979 2012.08.24 19:38:41
@Mercel: Ezzel azért nem tudok egyetérteni, mert a rendszám alapján lekérdezhető az autó tulajdonosa és lakcíme. Így pedig 99%-os biztonsággal megállapítható, hogy oda való-e az autó vagy sem. (Egyébként így is kéne a munkáját végeznie egy rendőrnek nem? Hogy valóban rendet tartson és ne valamilyen másnak nevezhető tevékenységet végezzen.) Viszont jelen helyzetben "Tutibuli" cartárs és még sokan mások gyakorlatilag lehetetlen helyzetbe kerülnek. Máshogyan kellett volna módosítani, nem így.
Georg1979 2012.08.25 03:55:03
@A sokadik Zoli: Pont ez az aggodalmam, hogy ha szükség lesz rá, akkor majd oda tud-e érni a segítség. Páran már írták, hogy az osztrákoknál sem működik. Én tartom a véleményem, hogy miért nem. Attól persze még ők kipróbálhatták. De ha nem működik, s a megkérdezett mentős szerint jobb volt a régi, akkor..... De majd úgyis kiderül mennyire válik be.
A szerdai pályabejárás során rosszul lett, és kórházba kellett szállítani Spitzmüller Csabát. A román rallybajnokság hatodik futamára készült a navigátorával együtt, amikor folyamatos szédülés fogta el, ezért kénytelen volt az út szélére húzódni. Az állapota azonban a…..
Georg1979 2012.08.17 16:05:36
Többen is megpróbálták az idei Pikes Peak hegyiversenyt elektromos autóval teljesíteni, és nem is voltak esélytelenek. A Toyota prototípus hatodik ideje mutatja, mennyire nem. Azt viszont sosem gondoltam volna, hogy ekkora csalódást okoznak. Amikor a 80-as évek végén először…..
Georg1979 2012.08.17 15:59:30
@evsp: Nagyon nehéz ám itt tudni a tutit. Mert komoly érdekek húzódnak a háttérben. Én egy dokumentumfilmben láttam, hogy egy repülő mekkora szennyezést végez, s ráadásul ott fent ez még pusztítóbb. Mennyi repülő is van az égen? Rengeteg. Csak hát a globalizáció elengedhetetlen része a repülés. Azt csesztetni nem lehet, mert repülni kell. Így maradnak a nyomi kis civilek a magántulajdonban levő autóikkal. S a sok duma, hogy tedd le, mert szennyezel, biciklizhetnél is helyette. Nyilván a sok autó, de főleg a sok rosszul karban tartott autó és teherautó sokat nyom a latba. De ma már ott tartunk, hogy tehénből is sok van a Földön, mert túl sokat finganak. Érdekek húzódnak minden mögött, s ezt nagyban játszák a srácok ott fent, a felső 10000. Úgyhogy elmélkedni lehet róla, de úgyse mi döntjük majd el, hogy mivel közlekedünk majd 1-2 vagy 10-20 év múlva.
Ha meg nagyon szőrt akar hasogatni az ember, akkor a bicajhoz is energia kell, hogy előállítsák, tehát ennyi erővel az is környezetszennyező, mint minden más ipari tevékenység.
Marad a gyaloglás. De tán 3-szor annyian vagyunk a Földön, mint 120 évvel ez előtt? Az annyit jelent, hogy akkorhoz képest 3szoros a fing mennyiség is, azaz mi magunk is jobban terheljük a környezetet. Kár ezt ragozni. Ilyen világban élünk és kész. Régen a járványok, meg a fertőzések pusztítottak, ma az ipar meg a motorizáció.
Először csak magasabb lesz a vizsgadíj, bizonyos esetekben az eddigi duplája. Mindenkinek elment az esze? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Georg1979 2012.08.11 19:45:21
@Rick4: novothauto-tól már meg is kaptad a választ. Szerinted nekem/nekünk, nincs ilyen kütyünk? Néhány esetben hasznos, s időt lehet vele spórolni. De ez a kütyü is olyan, mint amit egyszer Roger Waters a Pink Floyd basszgitárosa mondott: "Attól még, hogy odaadsz valakinek egy Gibson LP-t, nem lesz belőle Eric Clapton." Azaz ettől a kütyütől még nem lesz valaki autószerelő, de jó ha van. S jó lenne ha, használható lenne. De ritkán van így. Részemről a témát befejeztem.
Georg1979 2012.08.11 19:51:45
@Imbolygó Hollander: Látom tájékozott vagy a témában. Kár volt felhozni. Mondj egy használható pályát Magyarországon, mert akik benne vannak a sportban, sem nagyon tudnak. Másrészről Tour de France-t láttál már? Az ugye nem pályán történik. De nem is részletezem, mert fölösleges. Eleve túl hosszú lenne amit írnék. Részemről a téma lezárva.
Georg1979 2012.08.14 15:02:46
Ok@Imbolygó Hollander: Okostojás, a világon mindenhol közúton edzenek a profi kerékpárosok. Csak ott hagyják is őket. Nem magam miatt, hanem miattad ejtem a témát, mert nincs értelme magyarázni a dolgot. Ugyanis engem egyáltalán nem érdekel, hogy értesz-e hozzá, meg szerintem másokat se. Üdv.!
Racing Dream Verseny a fellegekbe 2012.08.12 10:07:01
Augusztus 12-én rajtol a világ leghíresebb hegyiversenye, a 90. Pikes Peak International Hill Climb. Az eredeti időpontja július 8-a lett volna, de a tűzvész miatt új időpontot kellett keresnie a rendezőnek. A pálya némileg megváltozott a korábbiakhoz képest, hiszen a murvás…..
Georg1979 2012.08.12 20:11:55
@V12 Power: Igen, én is meglepődtem a videón, hogy a pálya végén leaszfaltozták az utat. Én anno, mikor először mentem rajta DiRT-ben, Audival... Szó szerint féltem az utolsó, murvás részen. pedig az csak egy játék. Milyen lehet igaziban? Durva. Egyébként egész jól megcsinálták a játékban a pályát. Simán tudtam a videón. hogy épp hol járok.
A villanyautóban azért az mindenképp jó, hogy van hangja. Sokat segít a vezetésben. Egy szinte hangtalan autóval rendkívül nehéz lenne versenyezni. A hang sokat segít. Még akkor is, ha nem hasonlít a belsőégésű motorok hangjára.
Philippe Bugalski 1982-ben kezdett versenyezni. 1984-ben a Monte Carlo Ralin indult először VB futamon, ahol Dominique Perruchon navigált neki. 1985-ben már egy Renault 5 turbóval indult a francia bajnokságban. 1992-ig Denis Giraudet mellett a Renault gyári csapatában (Societé Diac)…..
Georg1979 2012.08.11 14:35:00
@veteránszabászat: Úgy tudom két navigátor is meghalt mellette. Szerintem erre akart lenni egy halvány utalás. Nyugodjék békében.
TComment Bűnronda és nem ez a baj 2012.08.09 08:17:01
Lassan kékbe borul a város anélkül, hogy az itt lakó pár millió ember véleményét kikérték volna. Az ocsmány buszok után jöhetnek a ronda taxik is. Mai cikkünk blogposztja...
Georg1979 2012.08.10 16:02:47
@Rocko-: Ott a pont! +1
Georg1979 2012.08.10 16:09:15
@Pierr Kardán: Ezt ugye te is a diszkó veri csanellről tanultad? Mert akkor ki kellene kapcsolnod a számítógéped is, nehogy Paks atomhulladéka túltermelődjön miattad.
Georg1979 2012.08.10 16:18:25
@ommm: Nem érdemes foglalkozni vele, velük. Az írásod jó. A legtöbb okos meg arra sem veszi veszi a fáradozást, hogy végig olvassa. Ismered ezt a számot?: "Agyarország". Hát ennyi. Köpni volna kedvem, de a saját monitoromat azért mégse... Na további szép napot!
Szürreális látványban lehetett részük a Budapest Airport felé járóknak a hétvégén - a kifutópálya betonján egy csillogó-villogó, vadonatúj maléves autó reklámfotózása zajlott éppen. Ráadásul nem holmi új Fabiáé, hanem egy ezerkettes kombi Ladáé. Micsoda? Malév? Lada?…..
Tartozom egy vallomással, ami rendszeres olvasóinkat nem fog meglepni: Nem szeretem a modern Forma 1-et. Nem volt ez mindig így. 1994. május 1-e előtt minden F1-es hír, közvetítés újságcikk érdekelt. Érdekes, hogy az első F1-es emlékem egy Tolemanhoz köthető. Valamiért egy…..
Georg1979 2012.08.02 12:24:16
Én akkoriban Prost-nak szurkoltam, mert szerintem ő volt akkoriban a legjobb versenyző. Azoknak pedig akik csak úgymond "úgy emlékeznek": le lehet tölteni az összes versenyt eredeti kommentárral, teljes hosszában, (magán videófelvételekből)s megnézni újra. Murray Walker is többször említette abban az időben a kommentárjai során, hogy Senna őstehetség és talán a leggyorsabb, de Prost a korszak legjobb versenyzője. Ha valaki eredetiben megnézi a versenyeket, akkor a 65 Pole-ra is magyarázatot kap. Nem akarom lehúzni, mert nagy tehetség volt, s az eredményei önmagukért beszélnek. De egyetértek a Mercury-s hasonlattal. Vajon ha nem hal meg is ekkora lett volna? Vagy mára már el lenne felejtve? (Freddie Mercury biztosan nem) Mansell ha jó autóban volt, látványos volt, amit művelt. De kevésbé jó autóban kedvetlen volt, s legtöbbször kamerára se került az autója. Prost 1981-től, 1993-ig végig ott volt a legjobbak között. De ha még brilliáns pilotákat akartok: Bellof, Pironi. Mellesleg mindketten balesetben haltak meg, mert bár szupergyorsak voltak, vakmerőek is. S addig feszítették a húrt, míg egyszer csak elszakadt. Az eredmények félrevezetőek lehetnek, mert voltak még brilliáns piloták: Rosberg, Laffite, Arnoux, Depailler. Lehetne ezt írni oldalakon át. Én 1978-tól az összes versenyt megnéztem. Számomra abból az időből egyértelműen Prost a legjobb versenyző. Ezt nem ráerőltetni akarom senkire, nekem ez a véleményem. Amúgy Niki Lauda a teljes 1984-es szezon során azt hajtogatta, hogy ha legyőzi Prost-ot, az élete legnagyobb sikere lesz. Mint ahogy Senna is mindig Prost-ot akarta legyőzni, mert őt tartotta legfőbb riválisának. S a filmen is benne van, ha jól emlékszem, hogy pont az 1994-es imolai edzésen, az autóból, rádión üdvözölte Prost-ot és üzente neki, hogy hiányzik s térjen vissza.
Itt éppen nagyjából semmi baja a kocsinak Igen, értelme nincs. Igen, iszonyú nagy szívás. Igen, tényleg nincs értelme. Igen, egy csomó másra költhettem volna ennyi pénzt. De. Ennyi pénzből értelmes autót nem kapok, ahhoz nem kötnek történetek, nyolc év az életemből, és…..
Bringáznál a buszsávon, netán behajtanál szemben az egyirányúba? Lerohadtál, és vontatjátok a kocsit az autópályán? Ne tedd, tilos, ahogy sok más dolog is. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..