Adatok
R Daneel Olivaw
6 bejegyzést írt és 5 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az érdekekről volt már szó korábban, ez a mostani poszt pedig a hozzáállásról fog szólni.Hogy finom legyek, az bizony nem a legtökéletesebb. Sőt.Mindez persze azért van, mert az ITS-nek és a Sandbox-nak nem ugyanazok az érdekei, és a két cég közötti nagyon megengedő szerződés miatt az ITS-nek sajnos…..
Némi szünet után itt egy újabb bejegyzés. Nem azért nem írtam az elmúlt kb. egy évben, mert nem volt mit, egyszerűen csak lusta voltam. :)
Az egyik első bejegyzés az érdekekről szólt, hogy egy kiszervezett IT üzemeltetés esetében mik az érdekeik az egyes résztvevőknek. A Sandbox ugye szeretné az…..
A címben feltett kérdés nagyon jó. És néha nagyon nehéz megválaszolni, különösen akkor, amikor két teljesen különböző kultúrkörből érkező ember beszélget egymással.
Így van ez a mi esetünkben is. Adott ugye a Sandbox, ami egy főképp amerikai/európai kultúrkörben…..
Az előző posztban láthattuk, hogy a két cégnek (aki kiszervezi az IT-t és az IT-t üzemeltető külső cég (Sandbox és ITS)) mások az érdekei. Az elsőnek ugye az, hogy a szolgáltatás színvonala legalább olyan jó legyen, mint a kiszervezés előtt, a másiknak pedig az, hogy minden…..
Az első második bejegyzés az érdekekről szól. Kinek jó az, ha kiszervezik az IT-t? Jobb lesz tőle a szolgáltatás színvonala? És ami a legfontosabb (hiszen ezért szervezik ki első soron), valóban olcsóbb?
A világot megváltani nem fogom, de megpróbálok válaszolni ezekre a…..
Képzeljünk el egy teljesen átlagos multicéget. Legyen a neve mondjuk Sandbox (hogy miért éppen Sandbox, az a későbbiekben ki fog derülni). Megvan? Jó.
Akkor most képzeljük el, hogy ennél a multinál a felső vezetők úgy gondolják, hogy az IT üzemeltetése költséges, sokkal…..
Urbanista
Gyorsvasút épül a Liszt Ferenc Repülőtérre. Honnan menjen és merre? Vagy jobb lenne inkább a 3-as metrót kivinni Ferihegyre?
2012.05.02 16:23:00
Ha minden igaz, kínaiak építik meg nekünk a gyorsvasutat a Keleti Pályaudvar és a Liszt Ferenc Repülőtér között. Határidőről óvatosan szó sem esik, ami bölcs dolog. (Talán már kevesen emlékeznek rá, hogy Demszky és Gyurcsány 2013-ra ígért hasonlót, ráadásul…..
Aki rajong az achievementek gyűjtögetéséért, az most elégedetten dőlhet hátra: kedvenc kék elefántunk az előző két alkalom után harmadszorra is eljött közénk, hogy tovább gyűjtögesse az idiótábbnál idiótább acsikat (egészen pontosan négyszáz darabot), illetve ellásson…..
R Daneel Olivaw
2012.05.02 14:30:32
No, akkor kezdődjék a tánc – tárgyal velünk az EU, és az IMF. A jobbik énem azt mondja: ennek örülni kell. Egyértelmű: minden magyar érdeke, hogy legyen tárgyalás, helyreálljon a forint árfolyama, satöbbi. A most már elkerülhetetlen megszorítások miatt így is mindnyájan…..
R Daneel Olivaw
2012.04.26 11:30:57
@ghostwriter.blog.hu:
"1., Kérdezz meg mondjuk egy osztrák
bankot, adna-e akár hitelt bármilyen magyar cégnek vagy magánembernek. Le vagyunk tiltva. Ez csak 1 példa."
Az osztrák bankok egyszerűen meg vannak sértődve, a magyar államra a bankadó miatt. Ugyanaz a bank Ausztrában jóval kedvezőbb feltételekkel ad EUR hitel, mint Mo-on (tehát Mo-on jóval többet szakítanak le az ügyfélről), és mivel ezt némileg megvágta a bankadó, ezért most meg vannak ránk sértődve.
"2., Te sem nagyon vinnéd a pénzed oda, ahol nincs bíró, akire BIZTOSAN számíthatsz. Persze, páran hozzák így is, de kevesebben, és kevesebbet.
Az Audi, Opel, Suzuki nem ment el. De a Nokia pl. igen."
A Nokia nem az ország vezetése miatt ment ki, hanem azért, mert Kínában a jóval olcsóbb a munkabér, ráadásul az előírások is sokkal rugalmasabbak (napi 16 órát dolgoznak 2 tál rizsért). Ha ennyire érdekelné a belpolitikai helyzet a Nokiát, akkor egy olyan országba vinné ki a termelését, ahol gyakorlatilag egy diktatórikus rabszolgatartó társadalom van?
"1., Kérdezz meg mondjuk egy osztrák
bankot, adna-e akár hitelt bármilyen magyar cégnek vagy magánembernek. Le vagyunk tiltva. Ez csak 1 példa."
Az osztrák bankok egyszerűen meg vannak sértődve, a magyar államra a bankadó miatt. Ugyanaz a bank Ausztrában jóval kedvezőbb feltételekkel ad EUR hitel, mint Mo-on (tehát Mo-on jóval többet szakítanak le az ügyfélről), és mivel ezt némileg megvágta a bankadó, ezért most meg vannak ránk sértődve.
"2., Te sem nagyon vinnéd a pénzed oda, ahol nincs bíró, akire BIZTOSAN számíthatsz. Persze, páran hozzák így is, de kevesebben, és kevesebbet.
Az Audi, Opel, Suzuki nem ment el. De a Nokia pl. igen."
A Nokia nem az ország vezetése miatt ment ki, hanem azért, mert Kínában a jóval olcsóbb a munkabér, ráadásul az előírások is sokkal rugalmasabbak (napi 16 órát dolgoznak 2 tál rizsért). Ha ennyire érdekelné a belpolitikai helyzet a Nokiát, akkor egy olyan országba vinné ki a termelését, ahol gyakorlatilag egy diktatórikus rabszolgatartó társadalom van?
Egy élhető nap, amikor Budapest napsütötte terepasztalnak, bringára pattant lakói pedig kedves kis maketteknek tűnnek. Köszönhetően a CM-nek és a tilt-shift technikának.City Of Joy from daniel fiantok on Vimeo. A 2010-es tavaszi Critical Masst dolgozta fel sajátos szemszögből az Index…..
Az On The Spot riporterei, Cseke Eszter és S. Takács András kedd este a Budapesti Corvinus Egyetem zsúfolásig megtelt nagyelőadójában beszélgettek az egyetemistákkal. A két fiatal digitális újságíró a világot járva készíti doktumentumfilmjeit. Most meséltek. A kezdetekről,…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ráadásul a metrón kívül szerintem van valami gyorsvasút is (bár azzal nem utaztam, én a metrót használtam, úgyhogy azt nem tudom, milyen és hova megy).
Hozzá kell tennem, kb 3-4 éve voltam Madridban, lehet, hogy azóta változott a helyzet. :)
Bécsben például három módon lehet a reptérre kijutni: reptér-busszal a Schwedenplatz-tól, CAT-tel a Landstraße-től (ez Bécs egyik legforgalmasabb közlekedési csomópontja, kb mint az Örs vezér tere Bp-en), és S-Bahn-nal (ami elég sok helyen megáll Bécsben). Schwechat persze jóval nagyobb forgalmú reptér (a Malév csőd óta még nagyobb lett a forgalom - sajnos ezt tőlünk kapták), de ettől függetlenül ha normális repteret akarunk magunknak Bp-en, akkor _kell_ a kötöttpályás megközelítés. Egy kb negyed óránként járó, csövesszagú busz egyszerűen nem megoldás.