Adatok
pharmbence
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Szerkesztőségünk a minap teljesen jogos kirohanást tett, miszerint „Utcára, egyetemisták, utcára gimnazisták!”, ám lelkes idealistákként nyilván nem gondoltunk bele mélyebben a címzettek szellemi-lelki valójába. Jelen pillanatban ugyanis nincs kétségbeejtőbb társadalmi…..
pharmbence
2012.12.11 16:14:22
Ez egy rendkívül ostoba cikk. Kíváncsi lennék, hogy jelen cikk szerzője, honnan vindikálja magának a jogot saját szellemi felsőbbrendűségének hamis illúziójához. Remélem nem onnan, hogy ismer néhány idegen szót. Szerencsés lenne, ha a cím és a tartalom köszönőviszonyban lennének egymással, ugyanis az egész szöveg nem más mint a magyar diákság kollektív lenézése, amihez az apropót ez a keretszám mizéria szolgáltatja. Ennyi a kapcsolat, nem több. Az itt leírt és a magyar diákság körében valóban létező jelenségekből egyrészt ritka ostoba dolog általánosítani, másrészt azt a következtetést levonni, hogy ebből kifolyólag a diákság ne szervezze meg önmagát, rendkívül antidemokratikus és kártékony vélemény. Ezzel le is zárnám a szövegre vonatkozó reflektálásom, mert több szót nem érdemel. A keretszámokkal kapcsolatban meg az a véleményem, hogy az elmúlt húsz évben egy igen elcseszett oktatáspolitika folyt nálunk. Egészen addig, amíg az egyetemek fejkvóta szerűen kapták/kapják az állami támogatást, egészen egyszerűen nem érdekük az oktatóknak és az egyetemeknek kiszórni a megélhetési egyetemistákat. Akiknek tényleg csak az ivás és a buli a fontos. Másrészt olyan a visszaélésekre nem hogy lehetőséget adó, hanem egyenesen arra biztató hallgatói önkormányzati rendszer jött létre, ahol korrupt, pénz és hataloméhes hökös kiskirályok sakkban tudják tartani az egyetemi szenátusokat. A hatalmukat elcsalt és általuk irányított választásokkal évekig megtartják, és több száz milliós összegek felet rendelkeznek. Azt gondolom, hogy ezekre nem megoldás egy brutális keretszámcsökkentés. Az semmi más, mint egy költségvetési tűzoltás. Olyan oktatási rendszert kellene felépíteni, ahol ösztönzik a jó teljesítményt, és amibe bizonyos területekre bevonják a tőkét a versenyszférából. Leginkább az olyan nagy hozzáadott értéket képviselő tudományterületekről, mint az élettudományok, főleg a gyógyszerkutatás, vagy a mérnökképzés, ahol fontos az, hogy korszerű és használható tudással kerüljön ki az iskolapadból egy szakember. Ezek a cégek hajlandóak nagyobb összegeket is az egyetemeknek adni, ha az oktatás garancia a megfelelő tudásra. És nem szívjóságból, hanem mert busásan megtérül nekik. És akkor az államnak több pénze maradna a kevésbé piacképes, de társadalmilag hasznos képzések támogatására, mint például a bölcsészek. Ehhez képest, ha jól emlékszem a Gyurcsány kormány alatt megszüntették a fejlesztési hozzájárulás lehetőségét... Talán szerencsésebb lett volna, ha ezzel foglalkozik a cikk, és nem egy öncélú alázás az egész.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz