Adatok
SzaboBalazsF1
22 bejegyzést írt és 0 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Tervezőasztal - Ferrari
A Ferrari fejlesztési programja illetve annak sikeressége hatalmas ívet írt le néhány hónap alatt. A mérnökök az autó első pályára gurulása után szinte teljesen átdolgozták az F2012-t, ugyanis súlyos aerodinamikai problémák merültek fel az…..

Egyes, a McLarenhez közeli források szerint több csapat is dolgozik a Mercedes által bemutatott kettős DRS kifejlesztésén, sőt egyes vélemények alapján, az eredeti koncepcióhoz képest továbbgondolt megoldásokkal fognak előállni bizonyos csapatok.
Az év elején a Mercedes…..

Adrian Newey és technikai gárdája egy újabb átfogó csomaggal készült Valenciára, mely az autó valamennyi részén változást hozott.
A sokak által új autónak nevezett Red Bull módosított első szárnyat, padlólemezt, diffúzort, motorborítást, kipufogó kialakítást…..

A valenciai városi versenypálya egyáltalán nem idézi fel a megszokott utcán kialakított aszfaltcsíkok képét: hosszú egyenesek, 300 km/h fölötti végtempó és néhány ultragyors kanyar azok, amelyek igencsak különlegessé teszik a száguldást a kikötő területén.
A…..

Az idei évben tapasztalt rendkívüli szoros mezőny miatt a fejlesztés sebessége döntő tényezővé vált a Forma-1-ben: aki egy hétvégére relatív fejlődésben képes akár csak egy tizedet is találni vetélytársaihoz képest, az a nyereséget két-három pozícióba…..

A Ferrari a szezon elején mutatott gyengélkedése után nagyon agresszívan közelíti meg fejlesztéseit, Spanyolországban egy átfogó fejlesztést vetett be, tegnap pedig ismét egy új csomaggal készült. Alig telt el négy hét a Spanyol Nagydíj óta, melyen Pat Fry és technikai…..

45 órára és több mint 60 matricára van szükség, hogy tetszetőssé varázsoljanak egy F1-es karosszériát. Aki jól dolgozik, még teljesítményt is nyerhet vele. Az első feladat az, hogy a kocsi valamennyi részét leragasszák, melyet nem kívánnak lefesteni. Mihelyst letakarták a…..

A Ferrari a gyenge évkezdet után agresszív fejlesztési programot dolgozott ki, mely szerint valamennyi futamra apró módosításokat visznek, míg bizonyos nagydíjakat fontos fejlesztési csomagok bemutatása övezi. A Ferrari az F2012-es gépét egy agresszív kialakítású kipufogó…..

Az elmúlt éveket többször is heves viták övezték, amelyekben egy-egy technikai elem állt a középpontban. Ezek általában mindig egy-egy mérnöki csoport furfangos szabályértelmezésére voltak visszavezethetők. Az elmúlt hétvégén a Red Bull került ismét terítékre. Több…..

45 órára és több mint 60 matricára van szükség, hogy tetszetőssé varázsoljanak egy F1-es karosszériát. Aki jól dolgozik, még teljesítményt is nyerhet vele.
A Forma-1-ben a támogatók fontossága miatt nagyon sokat adnak a külső megjelenésre, az autó festése tulajdonképpen a…..

A Monacói Nagydíj a Forma-1-es naptár legkülönlegesebb eseményének számít és sokan az év autósport rendezvényének tartják. Mivel a hercegség utcái meglehetősen szűkek és a királykategória autóit sem az agilitást megkövetelő nagyszögű kanyarokra tervezték, nagy…..

Tökéletes kör nem létezik - állítják maguk a versenyzők. Még egy hibátlan körben is lehet egy-egy féktávot vagy egy-egy kigyorsítást találni, amelyet lehetett volna még pontosabban teljesíteni. Az alábbiakban Fernando Alonso, Kimi Raikkönen, Sebastian Vettel és Lewis Hamilton a…..

Noha a Pirelli abroncsai miatt az előzések száma drasztikusan megnőtt, így a rajtpozíció és a rajt veszített jelentőségéből, egy jó elindulással még mindig meg lehet alapozni egy erős végeredményt. Korábban az automatikus rajtrendszerek megkönnyítették a pilóták dolgát és…..

A Forma-1-es autók kinézete a jövőben gyökeres változásokat vehet. A Nemzetközi Automobil Szövetség nyitott pilótafülkékkel foglalkozó csoportja komoly változtatásokon dolgozik, melyek jelentősen megnövelhetik a pilóták biztonságát. A volt F1-es pilóta, Alexander Wurz, aki…..

Gyakran hallunk találgatásokat egy-egy esővel fenyegető hétvége során, hogy bizonyos autókat nedves körülményekre állítottak be. A jelenlegi szabályok mellett azonban nagyon kicsi az a játéktér, amelyen a mérnökök dolgozhatnak. Mivel az időmérő edzés után az autók a parc…..

A Ferrari fontos fejlesztéseket tervezett a mugellói tesztekre illetve az egy hét múlva megrendezendő Spanyol Nagydíjra, hogy az eddig problémásnak mutatkozó autóján megoldja a gondokat, s csatlakozni tudjon a világbajnoki címért folytatott küzdelembe. A fejlesztések célja…..

Lotus – kipufogó A Lotus istálló egy jelentősen módosított diffúzorral érkezett Bahreinbe. Az átdolgozott alkatrész vertikális terelőlapjai közül a külső három jóval ívesebb formát képez és a diffúzor külső része felé mutat. A módosítás kettős célt szolgál:…..

A Forma-1 több mint 60 éves történelme során alaposan megváltoztak az autókkal szembeni elvárások. Míg az első évtizedekben a motorok teljesítménye volt meghatározó jelentőségű, a ’70-es években egyre bonyolultabbá váló szárnyak az aerodinamika szerepét növelték meg.…..

Egy Forma-1-es autó minden eleme a tökéletességre és maximális precizitásra való törekvést hordozza magán. Ez nem volt másképp a Sauber 2012-es konstrukciójával sem. Az alábbiakban betekintést nyerhetünk, miként készültek az autó főbb komponensei.FékekAmikor egy fiatal…..

Egy Forma-1-es autó minden eleme a tökéletességre és maximális precizitásra való törekvést hordozza magán. Ez nem volt másképp a Sauber 2012-es konstrukciójával sem. Az alábbiakban betekintést nyerhetünk, miként készültek az autó főbb komponensei.MonocoqueA monocoque minden…..

Az idei év legnagyobb innovációja a Mercedes kezei közül került ki. A csapat a 2010-ben megjelent hátsó szárnyra irányuló F-csatorna alapjait felhasználva az első szárnyon ér el hasonló hatást. Az istálló már tavaly Japánban kísérletezett egy teljesen passzív rendszerrel,…..

A Ferrari – Fernando Alonso malajziai győzelme ellenére – komoly fejlesztésekkel készül a következő hetekben. Az olasz istálló mérnökei hamar észlelték, hogy problémák vannak az F2012 trakciójával valamint végsebességével. A csapat a fejlesztési periódusban az…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz