Regisztráció Blogot indítok
Adatok
poiuz429

0 bejegyzést írt és 126 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
TComment Nem láttam, bocs 2014.02.12 06:15:00
Bocs, mondja nekem. Nem tőlem kell bocsánatot kérni. A gyalogostól, akit majdnem elütött. A zebra közepén. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
poiuz429 2014.02.12 20:33:08
@Árpádné, Pehely: szerintem nem vetted észre, hogy a cikk a zebráról szól, itt nincs semmi váratlan, a zebrák már messziről észrevehetőek, de táblával is jelzik. Akit ennek ellenére váratlanul ér a gyalogos a zebrán, azzal nagy baj van. Persze figyelnie kell a gyalogosnak is (a saját érdekében), de ha zebrán elütik az kizárólag az autós hibája.
poiuz429 2014.02.12 22:13:29
@DATSUN: "De nem lehetsz bizos benne,hogy látlak
Nekünk párás lett az ablak,egy fél pillanat altt."

leírnám, hogy mi a probléma ezzekkel a dolgokkal amiket leírtál ebben a kommentedben, de azt hiszem falra hányt borsó lenne...
poiuz429 2014.02.12 23:15:55
@DATSUN: ilyen nincs, hogy nem látom a gyalogost a zebrán, csak akkor, ha nem látom a zebrát sem.
Ha nem látom a zebrát padkától-padkáig, akkor minimum, hogy lelassítok olyan sebességre, hogy meg tudjak állni, ha mégis ott egy gyalogos azon a részén amelyiket nem látom be.
Ilyen fél pillanat alatti bepárásodásról én még nem hallottam, de ha mégis előfordulna (mégis hogy?) akkor azonnal lassítok.

Értem, hogy az asszony nem tud vezetni, de attól még ez az ő hibája volt. Hogy bevállalja-e így a közlekedést az jelenleg csak rajta múlik, legfeljebb előbb-utóbb lecsukják. Mondjuk ettől nem nagyon kell félnie Mo.-n.
Belsőség Nyolc év után vége... 2014.01.19 06:52:43
2006. március 5-e, szakadó hóesés, végtelenbe nyúló tél, nyakig ülünk egy romos ház felújításában, Norbi három hónapja beteg, inog az Autó Magazinnál a szerkesztői állásom, csupa derű és vidámság az élet. Mit tesz ilyenkor az ember? Naná, autót vesz. Törött volt az…..
poiuz429 2014.01.19 23:39:35
@e1: és most akkor szerinted mindenkinek 2 tonnás XC90-el kellene járnia, már amennyiben felelős szülő ??? Valami nagyon nincs rendben az értékrendeddel... vagy egyszerűen csak rettegsz az úton, azért kell a "tank"?
poiuz429 2014.01.20 00:17:44
@e1: és akkor most végül is milyen márkát/típust ajánlanál Zsoltnak, a jelenlegi információid alapján. Véleményed szerint Ő milyen típust engedhetne meg magának a jelenlegi flottája helyett?

Csak halkan jegyzem meg, nehogy nagyon megbotránkozz, de képzeld el, még robogózik is! huhh ez már tényleg sok... :))
A Kiss Béla nevű user töltötte fel ezt a videót tegnap a Youtube-ra. (Elmondása szerint nem az övé, maga is lementette anno.) Az eredeti link itt elérhető, ha még nem szedte le. Utóbbira valószínűleg sor kerül, volt már rá precedens, hogy az önszopatás ilyen példájára bukta az…..
poiuz429 2014.01.08 16:40:24
@kpetya: nem kell itt ennyire tudományosnak lenni. Az "indok" szó jelentése:

"(ind-ok) ösz. fn. Ok, mely bizonyos cselekvésre ösztönt ad, mely mintegy megindítja és sürgeti az embert, hogy valamit tegyen. Erős indokom volt igy cselekedni. Mily indokból tetted ezt?"

ez egy alap magyar szó

Tehát, ha én kíméleni szeretném az autómat és azért megyek lassabban, akkor az bizony kőkemény indok a lassabb haladásra.
poiuz429 2014.01.08 16:53:25
@ColT: persze figyelembe kell venni, de ez nem ment fel senkit a jobbratartási kötelezettség alól -közlekedjen bármilyen sebességgel
poiuz429 2014.01.08 19:00:07
@ColT: ja igen, én autópályáról beszéltem, sima egysávos úton még biciklivel, motorral is csak akkor kell jobbra tartani, ha megfelelő minőségű az út széle, a kresz szerint:

"...illetőleg - ha az út és forgalmi viszonyok ezt lehetővé teszik - a lakott területen kívüli úton, a főútvonalként megjelölt úton az úttest jobb széléhez húzódva kell közlekedni..."

ezt akkor néztem meg amikor felbőszültem, mert egy robogós pöfögött előttem 50-el az út közepén 70-es megengedettnél és aig bírtam megelőzni, de végül is igaza volt. :)
TComment Rossz neked, ha letolsz 2013.12.18 06:34:04
Magyarországon a törvény azokat védi, akik a belső sávban félemlítik meg a többi közlekedőt. Elég, ezen változtatni kell. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
poiuz429 2013.12.19 22:25:01
@Shadowbull: "Annyit varhatnak el toled, hogy haladj a megengedett sebesseggel..."

szerintem ezzel nincs is gond, a 105-öt az megengedett autópályán (az összes sávban, még a belsőben is előzés közben)

Azzal viszont nem értek egyet, hogy föl kellene gyorsítania a megengedett max.-ra. Miért neki kellene felgyorsítania, amikor neked ugyanannyi lelassítani...

Ebben a szituációban az dönt, hogy ki van előnyösebb helyzetben -nyilván az aki elől van, azaz az előzendő-, a másiknak (előző) pedig alkalmazkonia kell(lene) hozzá. Ez minden fejlett közlekedési kultúrával megáldott országban így működik.
poiuz429 2013.12.19 22:41:59
@Shadowbull: "...arra hasznaljuk a kozlekedesi infrastrukturat amire valo..."

itt önzőséget vélek felfedezni, mert csak a saját szempontodból nézed a dolgot (nyilván minden szentnek magafelé hajlik... :).

El kell fogadni, hogy az autópályát mindenki másra használja, te arra, hogy a lehető leggyorsabban eljuss a célodig, másvalaki megelégszik azzal, hogy az országútinál gyorsabban, takarékosabban, biztonságosabban és kényelmesebben jusson el a céljáig.

Egyik módszernek sem élvez előnyt a másikhoz képest.
Belsőség Hazavágtam az autómat 2013.12.14 06:48:39
Még a jogosítvány kézhez kapása előtt, 2008-ban vettünk egy új SX4-et. Tudom, rohadjak meg. Édesanyámmal ketten élünk, ő már nem vezet (azért vagyunk még életben), két hozzá nem értő nő pedig gyilkos kombináció egy autónak. De nagy volt az öröm, csak sajnos nem tartott…..
poiuz429 2013.12.15 01:10:06
@didyman: Ok, írja le, de legalább leírhatna valamilyen konzekvenciát, vagy hogy egyáltalán tanult-e az esetből vagy a következő egy 15 éves, ültetett, tiptronicos, chippes, pdtdi, a8-as lesz vagy most akkor mi is van...

Amúgy én is ismerek ilyen embereket, általában dícsérjük a menő verdáját, hogy hízzon a mája, de utánna nem bírjuk ki, hogy ki ne röhögjük, hogy már megint mekkora roncshalmazt sóztak rá, mert bizony ismerek olyat, aki nem tanul és többször is eljátssza azt amit a kishölgy itt a cikkben -természetesen egyre nagyobbakat szopva. :)
Kritizálni nem lehet persze, mert akkor mindenki köcsög...

Másik amit nem értek, megveszi az Escortot, rendberakja, beleborít egy halom pénzt, aztán eladja ???

Kérdésére válaszolva: én is vettem ócska autót, de eszembe nem jutott volna hazafelé csapatni vele, szépen haza egerésztem pár km-ről, majd szétborítottuk és rendberaktuk. Ez az akkoriban kapható legolcsóbb típus volt (kispolszki), ha lett volna lehetőségem, hogy ugyanannyiért jobb állapotú autót vegyek, akkor nem lett volna kérdés, hogy azt veszem, ha nagyobb autó kellett volna akkor max. 120-as Skodát veszek...és vennék ma is, ha olyan helyzetben lennék.

ui: a kispók egyébként meglepően csajozós verda volt (később Octaviaval nem kaptam annyi mosolyt meg miegymást) -ne kérdezze miért :D
Ne vacakoljunk, adjunk egy esélyt annak, aki tényleg közlekedik is a városban. Robogóval, autóval, biciklivel. Szavazz Winklerre és bármit megígérünk! (Egyben ennyit ér egy ilyen szavazás.) Itt lehet, ne légy rest! ..
TComment Soha többé BMW-t! 2013.10.10 08:56:51
Az egy éve használtan vásárolt M6-os motorja három hónap után felrobbant. 8,5 millió a kár. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
poiuz429 2013.10.12 00:03:02
@Shadowbull: ez a legfelháborítóbb komment az összes közül

"Egyedul azokat nem akik nem vettek fel hitelt, most megis az o adojukbol fogjak kartalanitani a devizasokat. Milyen alapon?"

Hitel helyett gyüjtögettem és most azért kell fizetnem súlyos "tranzakciós illetéknek" keresztelt sarcot, hogy hozzájussak a saját pénzemhez...
Értem én, hogy azt a lovat üssük amelyik hajt, de mi lesz majd, ha ezek a lovak szépen mind odébb állnak a nyugati zöldebb mezőkre? Itt meg maradnak a birkák, bár igaz, őket még könnyebb lesz terelgetni.
Még hozzáteszem, hogy (egyebek mellett) a jövedékiadó emelés előtt rakattam gázt a kocsimba és máris egyértelmű: én vagyok az elmúlt pár év legnagyobb lúzere.
Bármennyire erőltetik az EU-nál a dilettánsok a fogyasztáscsökkentést, nem érnek el vele semmit. Csak megszívatnak jó pár embert. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
poiuz429 2013.07.04 16:20:12
@Shadowbull: azt érdemes még végiggondolni, hogy tulajdonképpen miért lenne érdeke az EU-nak a co2 kibocsátás csökkentése? Végülis, a co2 egyenesen arányos az üzemanyagfogysztással, az meg az adóbevételekkel, így a co2 csökkentéssel tulajdonképpen az EU a saját bevételei ellen dolgozik (hiszen azt is adóbevételből tartják fenn).

A co2 kibocsátásban a dízelek a nyerők, így ennek a korlátozása igazából csak azoknak az autógyáraknak az érdeke, akik sok dízel motort akarnak eladni.

Ebből az következne, hogy a co2 korlátozást a dízellobbi nyomja, végülis egy dízelmotoron sokkal többet lehet keresni és az autógyárak az adóbevételekre is nagyívben tesznek, meg arra is, hogy a dízel minden másban környezetszennyezőbb.
poiuz429 2013.07.04 16:45:32
@Shadowbull: ez logikus, de az még mindig kérdés, hogy miért pont a co2-t találták meg, miért nem inkább a nox-et, a co-t (ami közvetlenül is mérgező) vagy valami mást, ami nem vezetne a "füstösök" egyértelmű terjedése felé? Erre keresem igazából a választ.
poiuz429 2013.07.04 16:53:21
@ColT: én egyetértek a járművek károsanyagkibocsátásának csökkentésével (ennek hatása kézzel vagyis orral fogható:), de nem a co2 korlátozást tartom ehhez a megfelelő eszköznek. Ez inkább kontraproduktívnek tűnik és a rákkeltő dízelek terjedéséhez vezet.
TComment Akik mögött soha! 2013.06.26 12:13:03
Van egy toplistám, akiknek még a közeléből is menekülök. Lehet, hogy ez a hosszú élet titka? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
poiuz429 2013.06.26 16:11:01
@Patás: szerintem nincs ezzel baj, én is így csinálom, tábláig lassítok - táblától gyorsítok. Aki néha kidugja a fejét innen a gödörből az tisztában van vele, hogy tölünk nyugatra mindenki így csinálja, innen keletre meg nem. Nálunk meg itt az átmeneti zónában ilyen is van meg olyan is, mindenki megválaszthatja, hogy hova sorolja magát.
poiuz429 2013.06.26 22:42:42
@papptibi: lesz folytatás "Akik előtt soha!" címmel? :) román kamionos, sötét BMW-s, stb. az is megérne egy cikket
TComment Átéltem a katasztrófát 2013.03.15 17:39:50
Az Átéltem a katasztrófát című cikkünk kommentposztja. Kérjük, ezúttal is kerüljék az indulatos megnyilvánulásokat, és az alaptalan vádaskodást. ..
poiuz429 2013.03.15 23:21:16
@Viktus: azzal egyetértek, hogy a probléma "rendszerszintű" már vagy X évtizede, de a magyar sofőrök legalább olyan szabálytalanok mint a balkániak, nem lennék biztos benne, hogy ők okoznak több balesetet.
poiuz429 2013.03.16 01:52:47
@rőfos84: gyökér boyracerek...tippelhetek? öreg hárombetűs, hátsókerekes, magyar(esetleg szlovák rendszámmal)? :)
poiuz429 2013.03.16 02:15:34
@uarempty: bennem az merült fel, hogy csak a kamionos menti az irháját (aztán majd jön az elhagyta a helyszínt duma), de urban legendnek jó lesz :)
Háromszor átpördült a tetején a Renault, mielőtt megállt. A tulajdonost megbírságolták, az autón hitel volt. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
poiuz429 2013.02.22 15:45:39
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

én ezt úgy értelmezem, hogy -ahogy rendszerint, úgy most is- egy szembejövő miatt kellett lemennie a padkára (különben miért is ment volna le?), de most már kíváncsivá tettél. Te ezt hogy értelmezed?
poiuz429 2013.02.22 16:54:34
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:

én a levelet nem is olvastam. Te hol olvastad?

Én ebből gondoltam, hogy volt szemből jövő: "...rendszerint levágnak a szembejövők. Ezért volt kénytelen..."

Szó szerint tényleg csak annyit jelent, hogy, azért ment le, mert szoktak jönni szembejövők, de ennek viszont semmi értelme. Ha tudatosan ment le a padkára (amelyet ismert is), akkor valóban rosszul választotta meg a sebességet...az eredeti levélre azért én is kíváncsi lennék.
poiuz429 2013.02.22 19:13:52
@Kencsuszi: ez így ok, ha nem volt szembejövő.

Gondolom a cikk a leendő ártatlan áldozatok érdekében íródott. Egy ilyen veszélyes kanyarban, ahol gyakran jönnek át a szembejövő sávba (erre senki sem számíthat, csak a hatóság akinek a baleseti adatok a birtokában vannak), a minimum lenne a rendezett padka, kitáblázás, pl.: csúszós úttest, Egyenetlen úttest, sebességkorlátozás, egyáltalán a minimum kellene legyen a felfestés középvonal, út széle. Ez viszont a közútkezelő felelőssége.
A minimum lenne a sárfelhordás tisztítása is (vagy tisztíttatása, kifizettetése a felhordókkal), teherautók számonkérése a szabálysértésért.
Stb... Azért van a közútkezelő, hogy a vezető hibalehetőségeit/hibái következményeit a minimálisra csökkentse. Mert nincs olyan ember aki ne hibázna.
Itt még hibázni sem kell, elég, ha jön a "szokásos szembejövő"(akiről a hatóság pontosan tud, mert nem először történik ott ilyen, de nem tesz semmit, sőt az ilyen veszélyes helyeken elvárható minimum követelményeket sem biztosítja) és egy arrafelé ismeretlen simán fejreáll.

A cikk apropója kérdéses, de a cél helyes. :)
12 milliárdért traffipaxot venni? Nem hinném, hogy a gyorshajtás az egyetlen probléma az utakon. Pláne nem ennyiért. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
poiuz429 2013.02.01 19:21:03
@MechanicGod: "mindenképp óvatosabb vagyok és talán felelősségteljesebb is."

Ezt rendben is van.
poiuz429 2013.02.01 21:04:34
@D4D: baszki összegyűjthetted volna, most a fél oldal a béna képeddel van tele :)

20:06:22 -ez a kommented kuka nem is írtam ilyesmit.

20:18:00 "A tranzitforgalomnak semmi köze a pályák hosszához."
Szerintem tévedsz. Egyszer számold meg, hogy Ausztria-Ukrajna útvonalon merre megy több autó, Magyarországon vagy Szlovákián keresztül. Előtte a gugli mapszen húzz egy képzeletbeli egyenes vonalat Bécs és Kijev között.

20:26:13
Felhívom a figyalmed az apróbetűs ill. zárójeles részre! Idézem magam:
"ugye egyetértünk, hogy 90-el az autópálya gyorsabb, mint a főút és a fogyasztás is kisebb? vagy kifejtsem?"

20:27:20 "LEKAPCSOLJA A YARD." Igen a trafipazozásnak valóban csak akkor van értelme, ha pl. a határátkelőknél kiveszik őket vagy legalább rögzíti a rendszer és egy véletlen igazolásnál lefoglalják a kamiont (merthogy ugyebár, már van rá rendelet) a be nem fizetett büntetés miatt.

20:28:50 a boyracerrel az a baj, hogy azt hiszi tud vezetni, közben meg nem tud és belémjön. A bünti viszont megijeszti, megy a boyracer nem gazdag csak bátor.

20:30:17 Te se! :)
poiuz429 2013.02.01 23:53:16
@D4D: nézd, pár dolgot összemosol, ne csak a kommentjeimet nézd egymagukban, hanem, hogy mire írtam ezeket válaszként. Amikor valakivel vitázok, van, hogy 2-3 kommanttel korábban írtakra utalok vissza, amit ő ért, de más csak akkor, ha visszaolvas.

Az a vasúti tranzit amit linkeltél szerintem nem egyezik a közúti tranzittal.

Szerintem ne folytassuk, úgysem érdekel már senkit, az egész poszt rég süllyesztőben van.
A Totalcar Hátsóülés-rovata ismét egy kéretlen videóval jelentkezik. Természetesen ezúttal is az aktuális ebéd-utat jártuk meg oda-vissza két konkurens típussal. És nem lettünk okosabbak. Illetve igen, hamarosan olvashatják. ..
„Ki kell úgyis vennem legalább egy hét szabadságot, hogy el ne ússzon jövőre. Ezért hétfőn leviszem Bazegkettőt Kareszhoz, megcsináljuk rajta azt az öt apróságot két nap alatt, aztán kedd este jössz a gyerekekkel, hozod a 190-est, otthagyjuk olajcserére, egyebekre,…..
Unjuk a taxisok vernyákolását, de a főváros töketlenkedését legalább annyira. Valószínűleg nem az öreg autókban ülnek a rossz taxisok, az újakban meg a jók, hiszen becsületes üzemeltetéssel nehéz megkeresni az új autóra valót. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
poiuz429 2012.11.15 00:40:18
@Shadowbull: ha már München...

Tudom, hogy az csak egy "poros kis falu",Budapest pedig egy "fényűző világváros", de jól tudom, hogy vígan futnak még a W124 taxik? 3-4 éve még futottak, már akkor is voltak vagy 14 évesek.

Persze, München hol jön már Budapesthez? Csak kíváncsiságból kérdezem...
Kilakatolva pöpecre, lefényezve vakítóra, futóművek felújítva, motor, váltó, diffi csekkolva – innentől már csak egy nagyra méretezett legó az egész, egy-két napnyi munkával már készen is lesz, gondolhatta volna bárki a Ponton-projektről a legutóbbi, júliusi poszt…..
poiuz429 2012.09.30 19:52:50
@Csikós Zsolt: kaphatnék egy tippet, hogy Bp. és környékén hol tudnak ilyen spéci zsírt pumpálni az öregecske, kicsit már csipás kocsim üregeibe? A cél, hogy kb. 3-4 év helyett mondjuk 6-8-at még kihúzzak lakatolás nélkül.
poiuz429 2012.10.01 15:26:29
@Csikós Zsolt: Köszönöm, utánanézek!
Miért van mindenki kibukva azon, ha egy állami vállalat pont úgy működik, mint maga az állam? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
TComment Bűnronda és nem ez a baj 2012.08.09 08:17:01
Lassan kékbe borul a város anélkül, hogy az itt lakó pár millió ember véleményét kikérték volna. Az ocsmány buszok után jöhetnek a ronda taxik is. Mai cikkünk blogposztja...
poiuz429 2012.08.09 22:45:51
@dhrbikes:

"...nem klasszikus meg hagyományörzõ."
Azért 80 év az már valami a motorizáció alig több mint 100 éves történetében

"Csak azért kell rinyálni, mert megváltozik valami?"
ha szarabb lesz valami mint volt, akkor inkább ne változzon

"...legalább valami változás történik abban a posztkommer pénznyelõben"
Nem vagy valami jó töriből mi? Ezt a színt 1932-ben vezették be, épp ez az, ami még a komcsi időket is túlélte, úgy látszik a mai időket már az sem fogja. Attól meg nem lesz senkinek jobb, hogy átszínezzük a -jelenleg- szart, maximum parasztot lehet vele vakítani (és tényleg elég vakító ez a meleg kék :).
poiuz429 2012.08.09 22:56:44
@lgt99:
Gyakorlatilag a '90 óta tartó magánosítás (közvagyon szétlopása) tette tönkre az országot Most pénzünk sincs és tulajdonaink sem.
A telefon ismét megszólalt, és ekkor a vonalban lévő illető kicsit határozottabban, de ugyanígy kezdte. Tényleg ő volt Orbán Viktor. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
TComment Jövő 0.9 beta 2012.05.29 06:10:00
Szédületes műszaki megoldások, hihetetlen fogyasztás és fura félreértések egy teljesen átlagos édesvízi élőlényben. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Hű, most látom csak, hogy lassan több, mint egy éve nem írtam semmit saját, metálszürke S70-esemről. Pedig meg voltam róla győződve, hogy nem így van, de valószínűleg csak a temérdek mivanavolvóval? – jellegű olvasói kérdés visszhangja rezonált a fejemben. Nagyjából…..
poiuz429 2012.05.13 15:20:13
@Rocko-: "szlovák állampolgárnak pedig szlovák rendszáma" és magyar munkahelye és magyar fizetése és magyar lakhelye és magyar közszolgáltatásokat vesz igénybe és magyar utakon jár és magyar szociális ellátásokat vesz igénybe, stb...

biztos, hogy bele akarsz ebbe menni?

(bocs ommm, ne vedd magadra, ez nem személyes, csak elvi kérdés!)
poiuz429 2012.05.13 15:39:11
@Rocko-: jó akkor menjünk...

tehát a regadó, átírási illeték, baleseti adó, kgfb áfája, stb... közterhek. A közteher egy olyan dolog amit mindenkinek meg kell fizetni aki szolgáltatásokat vesz igénybe egy országban (állampolgárságtól függetlenül). Itt a hangsúly a _mindenkin_ van.
Egyébként félre ne érts én sem tartom jónak, de ameddig van addig nincsenek mások felett állók, addig _mindenkinek_ (aki szolgáltatásokat vesz igénybe az adott országban) meg kell fizetnie _minden_ rá vonatkozó közterhet.
poiuz429 2012.05.13 15:42:20
@Rocko-: egyébként amúgy nem érdekelne, csak az a baj, hogy velem fizettetik ki azt, amit ők nem fizetnek be.
TComment Spárta győzött 2012.05.07 06:00:00
Flancolni máskor kell. Hét ülés, játszótérnyi raktér, fájdalom nélkül, kisautó-áron. Ide vele! Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..